http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
No, tak właśnie sprawdzałem na wykręconej świecy opartej o korpus silnika. Nie wiem czy ta cewka jest identyczna jak w skuterach. Może z wyglądu, ale według mnie ona ma rozdzielone uzwojenia dlatego są trzy styki plus fajka. Przynajmniej tak mi wynika z pomiarów miernikiem i tak pokazuje schemat. Cewka od skutera ma uzwojenia zwarte wewnątrz więc raczej...
więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
W czym tak naprawdę tkwi problem? Nie rozumie twojego podejścia. Czy nie byłoby prościej założyć temat tyczący układu zapłonowego traktorka? Czy jest to naprawa czy może eksperyment? Wybacz, ale kombinujesz jak koń pod górę. Trudno ci będzie pomóc.
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
No pewnie, że bateryjne CDI Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 (at)renowka33 Nowy model silnika Twojego motocykla-skutera pracuje już w oparciu o ECU, wtrysk paliwa, schemat dostępny. Ze starszą wersją gorzej. Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora, bo...
Ma odizolować lub inaczej mówiąz zmienić sygnał impulsowy z + na sygnał połacenia z masą. Bedzie miało to zastosowanie w układzie zapłonowym mojego skutera. W którym pozycję wału okresla cewka wzbudzająca prąd. Załaczam schemat. Acha impuls ma być podłączany do punktu P.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Układy CDI w motocyklach i skuterach są zasilane z cewki wysokonapięciowej w iskrowniku, taka cewka wytwarza ok 50V AC "na kopa". Jak chcesz zasilać układ poprzez transformator 230V to jego uzwojenie wtórne powinno wytwarzać porównywalne napięcie, 12V będzie zbyt niskie
Silnik zakładam 4 takt. Na jeden obrót wału przydają dwa sówy ssanie sprężanie a na drugi praca i wydech. Fiat 126 dawał iskrę na obydwie świece co obrót wału jedną trafiał w pracę. Jakie tam jest zasilanie tego zapłonu jaki czujnik położenia wału. Jesteś w stanie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Może po prostu go przestaw odrobinę i sprawdź czy...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Prawdopodobnie uwaliłeś kluczowe elementy układu zapłonowego. Moduł, być może cewkę w iskrowniku. Mogło paść dosłownie wszystko. Najgorzej że własnie bezpiecznik 10A zastąpiłeś bezpiecznikiem 25A. TYM uwaliłeś instalację. Wyciągnij wszystkie żarówki jakie są zamontowane w skuterze aby nie zaburzyły pomiaru oraz stacyjka przełączona "na kontrolki". Odepnij...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam wszystkich Kilka tygodni temu wpadł mi w ręce uszkodzony motorower Bajaj Spirit okazało się że jest upieczony moduł zapłonowy ktoś próbował go już naprawić i trochę rozbebeszył instalację próbując dopasować moduł opisany jako AW0035 który jak się później okazało pasował ale chyba do innego modelu bo w tym wynalazku nie chciał za nic działać, poprzedni...
Jak proste sposoby okazały sie nieskuteczne, to trzeba się zabrać za poważną diagnostykę. Przydałby się schemat. Przynajmniej w zakresie układu zapłonowego. Spróbuj znaleźć w necie dokładny lub podobny. Ew. stwórz go sam. Dalsze rady dotyczą najbardziej klasycznego układu CDI. Jak zauważysz niezgodność z twoją instalacją, to napisz od razu. Trzeba zacząć...
To jest skuter z systemem zapłonu pod Euro 2, w Malaguti stosowano chyba dwa lub trzy rodzaje takich układów zapłonowych z dodatkowym sterownikiem. Musiałbym sprawdzić serwisówki czy mam schemat do tej wersji zapłonu. Widzę że ktoś próbował odblokować moduł — nacięcie na obudowie. Nie wiadomo czy jest sprawny. Z dostępnością części może być kłopot,...
Mam skuter kibse 50 4t black edition z 2018 roku gdzie w nim znajduje się moduł cdi? Dodano po 36 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W większości skuterów 4T tej klasy moduł CDI (Capacitor Discharge Ignition) umieszczany jest w pobliżu akumulatora, pod siedzeniem lub za przednią osłoną. W przypadku modelu Kibse (lub Kisbee) 50 4T Black Edition z 2018...
Problem dotyczy skutera kolegi. Skuter 4T 50 cm3. Gdy silnik i akumulator są zimne to trzeba z 5 razy kręcić rozrusznikiem, aby silnik zaskoczył. Gdy w takich temperaturach jak obecnie kolega trzyma akumulator w domu i założy go do skutera nawet bez doładowania to silnik zapala od razu. Albo gdy podłączy do zimnego akumulatora zainstalowanego w skuterze...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Wymieniałeś podzespoły z układu zapłonowego, robiłeś pomiary, więc należy przyjąć, że są sprawne. Jeśli spiąłeś do "kupy" wszystkie kable od stacyjki, to iskry nie będziesz miał. Sprawdź podłączenie wg schematu. Szczelina między kołem magnesowym a impulsatorem nie może być większa niż o,2 - o,3 mm. Nie jestem pewien jak ma być mocowane w Twoim skuterze...
Czy masz schemat elektryczny? Jeżeli nie masz, to poszukaj. Może ktoś podpowie jaki byłby podobny. Jak nie, to daj dobre zdjęcia elementów układu zapłonowego. Z twoich opisów niewiele wynika. Piszesz coś o przerywaczu i module zapłonowym. Z reguły jak jest moduł to nie ma przerywacza tylko impulsator. Jak sprawdzić typowy układ zapłonowy, czyli cewka...
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... http://obrazki.elektroda.net/94_12332654... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca zapłonowa 7. cewka zapłonowa...
ja też mam podobny problem z tym ze mam derbi vamos gdzie niema czujnika halla na kole mognesowym tak jak kolega w hyosungu.po rozebranu uszkodzonej cewki ujżałem tranzystor,kondensator,diody przepływowe,i samą cewkę ma ktośpomysł jak odbudować taki ukłąd
Tyrystor nie zostałby wyłączony gdyby przetwornica dawała napięcie stałe - tu się zgadzam. Przetwornica musi dawać - jak pisałem - prąd przemienny . Czyli symulacja tego, co normalnie wytwarza cewka w statorze. Samo prostowanie odbywa się w module, a układ zapewnia wyłączenie tyrystora. I nie trzeba wyłączać przetwornicy na czas rozładowania. Czas dużego...
Witam stary temat ale niektóre tematy są aktualne długoterminowo u mnie tak jest z paroma tematami... Ten sam problem mam i pytanie podbijamy czy dobry jest ten układ... Zapłon na czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa. Też się przymierzałem do tego schematu i nieco zmodyfikowany jest układ schematu po swojemu z wyobraźnią...
W bardzo prosty i ultra tani sposób, stosują sterownie PWM Co to ma wspólnego z samochodowym układem zapłonowym? Więc nadal stawiam pytanie kiedy i jak długo ma trwać "łuk elektryczny"? Zatem i ja odsyłam do lektury jednocześnie wskazuje ogólny zarys działania PWM. Odsyłam do lektury zasad działania układu zapłonowego. I lektury o poszczególnych fazach...
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Odradzam robienia takich prób z modułem zapłonowym. Ryzyko uszkodzenia. http://quadhub.com/yfz450/images/a/a8/20... Potwierdza się rodzaj układu ładowania. Ze schematu podejrzewam że regulator ma kostkę wyprowadzoną na przewodach. Gdyby miałby być zastosowany regulator od skutera, to jeśli alternator ma moc powyżej 100W to potrzebny...
Cześć jestem nowy na tym forum więc jak popełniłem jakiś błąd przy dodawaniu posta to przepraszam. Potrzebuję pomocy pacjent to skuter longljia 50cc 2t a mianowicie brak iskry Wymieniłem cały aparat zapłonowy, cewke zaplonowa, regulator napięcia moduł cdi, świeca nowa sprawdzałem miernikiem cewka ma prąd i prod dochodzi na kabel i na fajkę a na ilu...
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym go tam zamontować tak by po jego załączeniu skuter...
Wiem, że zaleca się baterię, ale... w kaczce nie ma gdzie jej zmieścić(wersja skuter). Jakiej wydajności powinien być co najmniej ten akku? Tu trzeba wypośrodkować - z jednej strony niewielkiej, z drugiej takiej by nie przeładować. Ile amperów potrzeba na wyzwolenie iskry, ile będzie pobierał taki układ CDI?? Pędzą to transformatorem o mocy 10W (http://btelectronic.sweb.cz/lightcdi.ht...
Przecież WSZYSTKO już masz podane! Wystarczy wziąć sobie schemat elektryczny motoroweru chart lub simson elektronic lub dowolnego skutera i wyodrębnić sobie blok zapłonu. I po kłopocie! Chcesz żeby cię za ręką prowadzić i pisać, które śrubki masz odkręcać?!? Przecież tu: w pierwszym poście masz rysunek jak połączyć moduł z cewką zapłonową, cewką zasilającą...
Witam. Mimo że moduł jest do motocykla to temat tyczy się elektryki więc wybrałem ten dział, jeśli nie jest odpowiedni, proszę przenieść. Problem polega na tym, że przerabiam skuter z 50cc na 125cc. Silnik już założyłem, czas na elektrykę. Schemat mam właściwy, wszystko niby się zgada ale mam problem z podłączeniem modułu. Nie mam oryginalnych kostek...
J/w do WSK175 (DUDEK) zamontowałem el.zapłon na tyrystorze tzn. prztwornica ładuje kondensator 1uF/400V do ok.300V ,te napięcie rozładowywane jest przez cewkę poprzez tyrystor sterowany z przerywacza mechanicznego.Nie mierzyłem napięcia iskry ale przeskakiwała z 3cm do masy. Z tym zapłonem wsk spisywał sie doskonale,przyśpieszenia rewelacja,predkośc...
Twoja prądnica i moduł to tzw. układ magnet. Bezimpulsatorowy. Stosowany w prostych zapłonach do 4T. Cewka ładująca jednocześnie jest "impulsatorem". Szukaj modułów do prostych 4T. Sprawdź rezystancję i napiecie generowane przez tą cewkę. Może być uszkodzona. Ze zdjęć wynika że moduł można rozdziewiczyć. Zrób to i zamieść dobre ( a nie takie jak wyżej)...
Przestańcie pisać pierdoły (nie dotyczy dj annus) to zwykła jednofazowa prądnica z odczepem do świateł. Z prądnicy wychodzą 3 kable: ładowanie, odczep do świateł i zasilanie modułu zapłonowego. Czasami jest we wtyczce jeszcze kabel od impulsatora. Autorze tematu, poszukaj oryginalnego schematu od dowolnego chińczyka i już. To tylko kilka kabelków,...
Na puszcze tego układu jest napisane CDI, czyli wychodzi na to, że siedzi tam przetwornica, która z 6V robi kilkaset, które to ładują kondensator, a potem przez tyrystor jest wyzwalana cewka. Czyli pasować będzie każda od skutera, a te można nabyć całkiem małe. Niemniej, jeśli ten moduł ma zaszytą jakąś krzywą wyprzedzenia zapłonu, a widać ze jest wykonany...
No zepsuło się... Schemat na stół, miernik w rękę i szukaj usterek, bo jest ich kilka. Światła główne, to jeden obwód, pozycyjne zasilane najprawdopodobniej z tego samego źródła, co główne (różnie tu bywa), ale osobny obwód. Więc albo nie ma zasilania już z magneta, albo gdzieś dalej na przewodach i przełącznikach. Klakson i stop, to już prąd stały...
To trzeba cewkę impulsatora dołożyć, bez niej nie będzie iskry. Coś musi dać impuls do modułu aby ten wygenerował iskrę Nic nie trzeba dokładać. Z resztą zależy do czego??? Są układy zapłonowe tzw. magnet, które nie potrzebują impulsatora. Informacja o położeniu wału brana jest z napięcia cewki zasilającej CDI. Spełnia ona dwa zadania. Jednak cały(!)...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
Jeżeli zostałeś przy układzie zapłonowym to znaczy, że problemy z paliwem i gaźnikiem wykluczyłeś. Tak czy nie? Dlaczego chcesz kupować nowy moduł zapłonowy? Masz iskrę? mczapski napisał: Próbowałem sobie przypomnieć z demontażu jak może wyglądać cewka zasilająca zapłon i nic nie kojarzyłem, bowiem wszystkie cewki nawinięte jednakowym grubym drutem....
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
chlopaki albo do motorowerów, albo do maluchów chcą robić, do 6 ciu cylindrów nic nie znalazlem Szanowny Kolego! Powinieneś zrozumieć zasadę działania tych popularnych, składanych własnoręcznie obrotomierzy (obojętne czy montowanych w skuterze, czy w limuzynie :D ). Ten, o który pytasz (linijka LED-ów) składa się najczęściej z multiwibratora monostabilnego...
2 suw brak zaworów, z kopki iskra jest odpala, iskry nie ma podczas kręcenia rozrusznikiem, nie ma nic wspólnego z blokadą zapłonu hamulcem, przydał by się schemat.. Z tym schematem to przegiąłeś tak bardzo że przedmówcy nie zauważyli informacji z twojego postu. :D Sprawdź Tak i ciśnienie w tylnym kole oraz kolor owiewki. Tak samo pomoże.... W układzie...
Witam tak jak w temacie interesuje mnie układ zapłonowy taki jak np. do Charta dla mnie najważniejsza jest regulacja obrotów maksymalnych. Najbardziej przydatna przy docieraniu a mam zamiar kupić nowy cylinder i tłok, bo silnik jest ok ale już mocy to ma mało. Wiedziałem, że coś podobnego na pewno istnieje, bo skutery mają takie ograniczenia ale raczej...
Schematu nie masz. Może ktoś ci go podeśle, choć nie liczył bym na to. Tyle tego "dobra" się pojawiło, że trudno się połapać. Ja zaczął bym od tworzenia tego schematu sam. Przynajmniej w części. Musi być bardzo prosty! Prawie jak motorynka! Przecież tam nic poza zapłonem nie ma! Trzeba znaleźć wiązkę kabli idącą od magneta. Powinno być 4-5 kabli. 2-3...
(at)wisiorek50 Panie wisiorek (to w odniesieniu do poprzedniego postu, bo nawet Nicka Usera nie napisałeś poprawnie). Przepraszam, że sie wtrącam, ale ten pański ,,pasterz" albo ,,pastuch", krótko mówiąc jest do bani, do kitu, ew. do dupy :cry: . Od początku do końca, może pomijając generator na NE 555. W czym pan gromadzi energię wyładowania ? W kondensatorze...
Regulatory tego typu są stosowane w niemal wszystkich skuterach 50 cm3. Gdyby nie byłoby to dobre rozwiązanie to nikt by tego nie stosował. Ja sam mam taki regulator w Simsonie z racji zamontowania zupełnie innego układu zapłonowego, gdybym go nie miał to również przepalałyby się żarówki. Koszt regulatora zaczyna się już od 15 zł. Schematami na podanej...
Czyli jak rozumiem ta część projektu jest już zamknięta. Czy może są jeszcze jakieś problemy? Tak zamknięta, problemów nie mam ale nie eksploatowałem przetwornicy dłużej niż godzinę więc nie wiem co by było dalej. Wprowadzałeś jeszcze jakieś zmiany w stosunku do ostatniego schematu zamieszczonego w tym wątku? W stosunku do schematu w wątku to w moim...
Witam potrzebuje informacji (schematow) układu zapłonowego do tego skutera lub informacji na temat ewentualnych przerobek modułu zapłonowego Jak mozna sprawdzic moduł bez specjalistycznego sprzetu?? Pozdrawiam
Panowie ja mam inny problem. Podpinam koledzę instalację w SR50 z godnie ze schematem i napotkałem się na problem. Mianowicie mam schemat tego regulatora Elba 12V ale w tym skuterku jest jeszcze jedna kostka na której końcówki maja oznaczenie 31c 59 59ab 59a 59b i 31 i do niej dołączona jest ta kostka elba 12v z pinami 59a 31b 49 49a które wiem jak...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
Dedukcję mczapski popieram w zakresie układu zapłonowego. Z resztą łatwo to sprawdzić mierząc rezystancje względem masy dla kabli zielonego i białego. Jak pojawi się 50 - 200 om na białym i 150 - 500 om na zielonym to jesteśmy "w domciu". Podejrzewam że kabel żółty w CDI nie jest do niczego podłączony, ale lepiej sprawdzić! Typowy gotowy regulator szeregowy...
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
WERSJA R3.2 PLUS: + Dwie konfigurowalne mapy zapłonu: + Dwa limity obrotów, + Funkcja rev-limit-offset (zmienia dźwięk/strzały z wydechu na odcięciu), + Mapy i limity obrotów są wybierane z zewnętrznego przełącznika (np. na kierownicy lub przy przepustnicy). + Praca do 19.900 RPM + Udoskonalony software oraz hardware. WERSJA R3.2 STANDARD : + Jedna...
schemat układu zapłonowego schemat układu zapłonowego moduł schemat modułu zapłonowego skuter
wilson little ducato schemat silnik laguna obroty silnika
Audi A6 C6 skrzynia JME – typowe usterki, synchronizatory, łożyska, wymiana oleju VW Golf 5 nie odpala po wymianie oleju – czujnik ciśnienia, filtr, rozruch, TDI, FSI