No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Na ulotce masz dwa typy schematów bo jeden jest do zapłonu bateryjnego a drugi do zapłonu CDI. Masz użyć tego schematu NON-BATERRY IGNITION.
Witam. Mam Jawę 50 i chciałbym mieć w niej akumulator na 12v. Znalazłem na internecie schemat z zapłonem bateryjnym, ale na 6v [url=http://www.przecinak.republika.pl/b... Jestem początkujący i nie znam się na tym. Dlatego proszę o zmianę tego schematu na 12v. Pozdrawiam.
Coś dziwny ten schemat. Jakby dla zapłonu bateryjnego. Zapłon iskrownikowy ma inny układ połączeń. Wykorzystanie cewki będzie możliwe gdy połozenie cewki wzgledem magnesów jest takie, aby szczyt (max) sinusoidy (prawie) napięcia wypadnie blisko punktu zapłonu. Chodzi o to aby w momencie rozwarcia przerywacza przez cewkę świetlną płynął max prad. Lepiej...
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Update po latach ;) Gdyby ktoś kiedyś szukał informacji, to ogólnie jawka jeździła na rozwiązaniu przedstawionym na schemacie. Zapłon bateryjny miał wzmocnić iskrę, ale przy rzadkim używaniu w praktyce aku był ciągle rozładowany więc faktycznie zostawienie cewki zapłonowej niezależnie od reszty nie jest złym pomysłem. Dużym i przez nikogo nie wyłapanym...
Wie ktoś jak zrobić zapłon bateryjny do motoroweru ?? Jesli tak prosze o schemat albo o pomoc ?? :?: :?
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Może zastanów się, co chcesz zrobić. I poczytaj zanim zaczniesz kombinować. Ten pierwszy, to przecież zapłon bateryjny. I nijak się nie nadaje do układu CDI. Drugi, to typowa podstawowa aplikacja modułu simsona. Działa.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Witam, szukałem schematów to były albo do samochodu albo takie które wymagają wiejskiego rozwiązania - nawiniecia drutu na kabel W/N. Mam zapłon bateryjny więc w miare stałe napięcie na cewce W/N, chciałbym by obrotomierz kożystał z impulsów na cewce a nie z drutu na kablu W/N... Dziękuję za wszelkie schematy
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
Oczywiście, że się da. Pewne zmiany w instalacji pewnie się pojawią, ale nic, czego nie dałoby się cofnąć. Po pierwsze musisz zdobyć jakąś ładną puszkę, co wbrew pozorom może być trudne. Po drugie, potrzebna będzie stacyjka. Myślę, że da się to zrobić na stacyjce od WSK lub MZ ES lub TS, ostatecznie ETZ lub na rosyjskiej. Regulator napięcia od razu...
Wzoruj się na zapłonie ETZ. Oprócz czujnika musisz mieć moduł wykonawczy. Wszystko to prostacka elektronika. Największym problemem jest stabilne zamocowanie tego do prądnicy. A WSK 175 jest ciasno. Chodzi o to aby czujnik halla był na jak największym promieniu. Myślę że trochę rozjaśniłem problem. Jak coś to pytaj. Osobiście nie montowałbym czujnika...
Nie wiem po co zamieściłeś te dwa nieczytelne skany/zdjęcia??? Miałeś na zdjęciu Rycha narysować podłączenie cewki wzorując się na Simsonie/Jawce, które mają zapłon iskrownikowy z rozdzieloną cewką WN. Z "mazów" na drugim rysunku można zgadywać, że jest to typowy zapłon iskrownikowy z zespoloną cewką WN czyli prawie dokładnie taki jaki ma Twoja Kubota...
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
pavvell nie załapałeś sarkazmu. Regulator nie nie będzie miał co regulować bo napięcie będzie za niskie. Prądnica, a w zasadzie prądniczka 20W poza zapłonem to nie obiekt do regulacji. Z pustego i Salomon nie naleje. :cry": Poza tym schemat jest do nominału 12 V a Komar miał 6V. Zobaczymy co autor tematu na to?
Taką techniką to pozostaje wymienić quada na działający. Ta wymieniona stacyjka na pewno jest dobra? Od tego modelu? Możesz ją odłączyć i spróbować? Tylko uważaj bez stacyjka trudno zgasić silnik. Układy z iskrownikiem/magento i CDI same się zasilają i nie potrzebują akumulatora. Do gaszenia w stacyjce jest styk zawierający do masy przewód z CD I. Może...
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Na razie zastosuję zapłon bateryjny, Później zobaczymy. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Przepływowy podgrzewacz wody z zapłonem bateryjnym Beretta IDRA 11Bi ma klopoty z zaplonem malego palnika - pilota. Po odkreceniu wody - nie ma znaczenia, czy troche, czy mocno iskrownik bateryjny natychmiast reaguje i pojawiaja sie iskry. Jednak maly palnik - pilot zapala sie dopiero po kilku sekundach. Czasami trzeba czekac ponad minute. Nie ma znaczenia,...
Czy jest prosty sposób aby go zasilić napięciem mierzonym. Zamontowałem go w aucie z zasilaniem bateryjnym (4X1.5V - 4 baterie AA). Pobór prądu tego woltomierza to 1mA Zasilanie 5-9V. Gdy auto zamknięte nie ma potrzeby go zasilać. A tak bym zasilił go z zapłonu i zapomniał o zasilaniu z baterii Myślałem o jakiejś przetwornicy, ale są bardzo skomplikowane...
Ciągle nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Jeżeli robisz zapłon iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadzą ci dość wysokiego napięcia na wytwożenie odpowiednio dużej iskry. Iskrowniki były stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach małej mocy. Ich niewątpliwa zaletą jest prostota i niezawodność ale przy rozruchu...
Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd To kpina jakaś? Od kiedy to napięcie mierzy się palcem? Spróbuj językiem, jest bardziej czuły. I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział? Wiesz,...
Wlasnie, o takim czymś słyszałem ale nie bardzo wiem o co z tym biega. Można jakoś bardziej ten temat przedstawić? Jakieś schematy, zdjecia? Z góry dzięki ;)
Hmm, a ten schemat, który podałem post wyżej? On raczej nie wymaga autmatycznej regulacji kąta zapłonu, ma szansę zadziałać z impulsatorem? Jeszcze takie pytanko, załóżmy, że zastosuję moduł oryginalny (telpod gl133). Jest to moduł tyrystorowy, zasilany prądem przemiennym z iskrownika (napięcie ponad 200V, podejrzewam, że max 300-350, gdyż kondensator...
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
Na puszcze tego układu jest napisane CDI, czyli wychodzi na to, że siedzi tam przetwornica, która z 6V robi kilkaset, które to ładują kondensator, a potem przez tyrystor jest wyzwalana cewka. Czyli pasować będzie każda od skutera, a te można nabyć całkiem małe. Niemniej, jeśli ten moduł ma zaszytą jakąś krzywą wyprzedzenia zapłonu, a widać ze jest wykonany...
To przez cały rok nie jeżdzisz? hmm Z tego co piszesz wynika że tam jest zapłon bateryjny... Poszukaj w necie schemat instalacji tego motocykla bo z tego co piszesz nic wywnioskować nie idzie...
Kupiłem w ZURT wylutowaną diodę MBRF20150 W obudowie 220F. Anody zewn. zmostkowałem i podłączyłem do wyjścia z regulatora mechanicznego. Katodę środkową podłączyłem z biegunem plus akumulatora. Wszystko zrobiłem na konektorach- bez problemu w 30 sekund można przywrócić stan poprzedni. Kontrolka gaśnie na obrotach, pali się na postoju. Więc działa. Nie...
Witam, jakiś czas temu znalazłem na forum schemat elektronicznego przerywacza kierunkowskazów na 6V. Układ chciałem wykorzystać do Simsona z elektronicznym zapłonem, bo mechaniczny jest irytujący, działa jak mu się chce. Pozwolę sobie wkleić schemat tego układu i opis, bo nie mogę znaleźć linka, mam nadzieję, że autor się nie obrazi. SCHEMAT http://obrazki.elektroda.pl/3588158900_1...
Witam !! Nareszcie jest czas aby coś odpisać. :D Załączam schemat ładowania w wsk125 taki, jak i był u mojego qmpla. Zaznaczam że w miejsce cewki zapłonowej została wstawiona cewka światłowa. Aby podnieść napięcie generowane przez to dynamo mój kolega przewinął wszystkie trzy cewki takim samym drutem, tyle że "do pełna", początki uzwojeń nie są podłączone...
Witam, Chciałbym sobie założyć nowa instalację elektryczną do jawki z bateryjnym zapłonem. Oryginalna instalacja wygląda następująco: http://arecki1113.republika.pl/jawa50-1.... Znalazłem w internecie ciekawą stronę: http://przecinak.republika.pl/bateryjka.... i na tym schemacie wzorowałem się, tworząc: http://www.kcbigfoot.glt.pl/homepage/jaw...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Mając taki schemat wiesz prawie wszystko o układzie. Niestety nikt z nas nie wie jakie parametry daje obecnie stosowana cewka. Patrząc na drut można wywnioskować, że ma służyć do sporego obciążenia, czyli pewno do świateł. I tutaj znów pytanie skąd u ciebie zwarcie? Może chodzi pobór znacżącego prądu na oświetlenie? A nie wiemy do którego złącza przyłączasz...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
W tym roku akurat zakupiłem napęd na silniku MZ150 - przerobiony na 175 przez Karola Moskwę. Z koszem wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/89_12304781... Silnik ten ma założony gaźnik Walbro WB37 oraz rurę wydechową z rezonansem - uprzedzając pytanie - chodzi o odbicie fali powybuchowej od ścianek układu rezonansowego w celu powrotu...
maksymalnie wytwarzał iskrę na 5mm potrzeba mi 2-3 mm bo chcę zrobić Wiec jaki problem ? Zdemontuj potencjometry z tego trafopowielacza, pozostaw tylko kabel WN, wyszukaj omomierzem uzwojenie pierwotne o małej rezystancji i masz gotową cewkę zapłonowa do tzw. zapłonu bateryjnego (co to - zobacz w Google), bez żadnej elektroniki. To da się coś takiego...
http://obrazki.elektroda.pl/2129202500_1... Prezentowany projekt jest wynikiem potrzeby odświeżenia i poprawienia zegarka służącego mi już od jakiegoś czasu – postanowiłem go zrekonstruować przy użyciu gotowej obudowy, zakupionej na www.electronixclock.pl. Rekonstrukcja polegała na stworzeniu nowej płytki, dostosowanej do obudowy...
Możesz tez zrobić zapłon bateryjny tylko musisz przewinąć cewki albo kupić aku 6 V Przy takim zapłonie powinien tylko mostek starczyć i za i jakiś stabilizator do ładowania i powinno być OK
Mam MZ 250 z instalacją 12V oraz zapłonie bateryjnym a chodzi mi o taki moduł zapłonowy jak na allegro sprzedają podobno wzmacnia iskre czy cos...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
https://obrazki.elektroda.pl/2685848300_... Z racji tego iż szwagra czarownica (kobieta znaczy się :D) była niezbyt zadowolona z efektów jakie daje lampa podarowana jej przez wyżej wymienionego, to lampa trafiła do mnie w celu drobnej modyfikacji... Lampa czy inaczej kula plazmowa to wynalazek Wysokość całkowita ~20cm, średnica bańki...
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie impulsy napięciowe rzędu 300V. W simsonach zapłon...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
Ej. To żarówki masz zasilane z Akumulatora, czy z prądnicy? Czekaj spojrzę tylko na schemat... "Silnik W2Bx różni się od silnika 059 tym, że ma prądnicę 12V." Ty masz zapłon bateryjny i ładowanie 6V, więc Napięcie z cewek 12V będzie służyć do zasilania świateł. Tak wiec podłącz żarówki 12V.
czytalem na forach, ze ludzie montuja moduly zaplonowe od pil motorowych i kosiarech i calosc ladnie chodzi, zdaje sobie sprawe ze taki zaplony nie sa tanie wiec staram sie isc najnizsza linia oporow i tne wszystkie koszty, duzo czytalem o zaplonie bateryjnym, który nie wymaga akumulatora, moze dysponuje ktos takim schematem ?
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
Hmm, rozumiem. Sugerujesz że to co zaoszczędzę na pozbyciu się cewki W.N. będę musiał zainwestować w ładowanie i suma sumarum wyjdzie na jedno. Dzięki, jeszcze jedno teoretyczne pytanie. Wiadomo że taka przetwornica na wyjściu będzie miała napięcie stałe, prąd stały (prądnica - napięcie zmienne, prąd stały). Czy to nie przeszkadzałoby CDI że będzie...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Witam podłączyłem w swoim junaku jako zapasowy zapłon bateryjny na 12V, połączenia mam jak na schemacie, http://obrazki.elektroda.net/26_12415111... ale zauważyłem że cewka zapłonowa strasznie się grzeje, po kilku minutach jest gorąca, zostawiłem na 30 minut włączony zapłon i z cewki aż wyciekł olej, kupiłem nową cewkę i też się grzeje, czy...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
http://obrazki.elektroda.net/83_12638484... Witam Widzę, że ostatnio pojawiło się kilka takich konstrukcji na forum. chciałem przedstawić także swoją, którą właśnie ukończyłem. Zegarek posiada 4 lampy pokazujące standardowo godzinę, jest zmontowany na płytce ok 13 na 8 cm. Zasilanie pojedynczym napięciem 8-15V. Przy 12V pobiera około 350mA....
Witam. Poszukuje schematu elektronicznego czujnika rozwarcia styków przerywacza. Urządzenie ma być dość uniwersalne i pasować do wielu motorów z platynkami ( wiem, że można sprawdzić to za pomocą bateryjki i żarówki, ale trzeba odpinać cewkę i kondensator od przerywacza). Cewka zapłonowa np. w Romecie ma rezystancję 1,5 R a kondensator pojemność 150nF....
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Witam! Zakupiłem taki kit: http://www.sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/A... Zdawałem sobie sprawę że nie będzie to działać jak profesjonalna lampa stroboskopowa jednak miałem nadzieję że wieczorem coś tam da sie ustawić. Mimo to wczoraj po uruchomieniu układu napotkałem taki problem że po prostu czułość urządzonka jest zbyt duża. Dioda błyska jednak...
Witam. Przeszukałem forum i nie znalazłem niczego co by mi pomogło. Otóż postanowiłem sobie zrobić stroboskop LED do ustawiania zapłonu w silnikach benzynowych, którego schemat znajduje się na stronie: [url=http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2... akurat w pdf Otoż po zmontowaniu wszystkiego w całość okazuje się że dioda LED świeci cały czas. Próbowałem...
witam ostatnimi czasy zabrałem się za przerywacz kierunkowskazów do simsona. W internecie znalazłem ciekawy i prosty przerywacz. Główną jego zaletą jest to że obie żarówki nie migają jednocześnie (wg autora) lecz na przemian, raz z przodu raz z tyłu. tu jest schemat tego przerywacza i temat o nim http://obrazki.elektroda.net/27_12707026...
Dzień dobry Państwu. Proszę o pomoc, bo utknąłem a jestem poza krajem i nie stać mnie na diagnostykę serwisową. Problem powstał po wymianie akumulatora na nowy. Stary padł kompletnie. Ładowałem całą noc, lecz rano ledwie dał radę przełamać rozrusznik. Wymontowałem padnięty akumulator i pojechałem po nowy, zakupiony w serwisie mercedesa (dokładnie do...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
schemat zasilania bateryjnego schemat zapłonu zapłonu schemat zapłonu
odkurzacz przemyslowy pralka amica stuka sterowniki alcatel
pralka samsung dozownik podłączanie przez żarówkę
Wentylator chłodnicy włącza się na zimnym silniku - przyczyny Łożyska silnika inwertorowego pralki Samsung WW60J4063LW/E0