No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Na razie zastosuję zapłon bateryjny, Później zobaczymy. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Witam! Potrzebuje schematu elektronicznego zapłonu płomienia w piecyku gazowym. Chodzi mi o taki układ zasilany na baterie np. Z junkersa WRP 11-2B, który ma taki układ do zapłonu, ale moze byc z dowolnego piecyka gazowego byle był zasilany z baterii. Prosze o jakies linki, schematy. Dzieki z góry!!
Witam. Znalazłem taki oto układ przy baterii, i zastanawiam się jakie ma on zastosowanie. Czy ktoś z was rozpoznaje coś w tym? http://obrazki.elektroda.pl/5493668400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6122741300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8730015700_1...
Posiada ktoś schemat elektronicznego zapłonu z PCB? Posiadam jednyie taki schemat - niestety bez płytki,,,
jakimi wzorami opisać schemat zastępczy ogniwa (baterii)?
Potrzebuje prostego schematu prostownika do ładowania akumulatorów 12/24v, ale zarazem żeby mozna go było wykorzystać jako zasilacz stabilizowany. Dobrze by było zabezpieczenie przeciw zwarciowe. Szukałem na elektrodzie ale nie udało misię takiego znaleść.
Jeżeli ktoś by chciał, to mogę mu przesłać schemat awaryjnego zasilacza o mocy 500W, czyli przetwornicy razem z ładowarka, zabezpieczeniem przed nadmiernym obciążeniem i zabezpieczeniem przed rozładowaniem baterii. Niestety nie mogę zamieścić tego na witrynie Elektroda, bo jakoś nie chce działać. Jeżeli ktoś chce to proszę o kontakt kociak31(at)onet.pl
Wzoruj się na zapłonie ETZ. Oprócz czujnika musisz mieć moduł wykonawczy. Wszystko to prostacka elektronika. Największym problemem jest stabilne zamocowanie tego do prądnicy. A WSK 175 jest ciasno. Chodzi o to aby czujnik halla był na jak największym promieniu. Myślę że trochę rozjaśniłem problem. Jak coś to pytaj. Osobiście nie montowałbym czujnika...
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Witam !! Nareszcie jest czas aby coś odpisać. :D Załączam schemat ładowania w wsk125 taki, jak i był u mojego qmpla. Zaznaczam że w miejsce cewki zapłonowej została wstawiona cewka światłowa. Aby podnieść napięcie generowane przez to dynamo mój kolega przewinął wszystkie trzy cewki takim samym drutem, tyle że "do pełna", początki uzwojeń nie są podłączone...
maksymalnie wytwarzał iskrę na 5mm potrzeba mi 2-3 mm bo chcę zrobić Wiec jaki problem ? Zdemontuj potencjometry z tego trafopowielacza, pozostaw tylko kabel WN, wyszukaj omomierzem uzwojenie pierwotne o małej rezystancji i masz gotową cewkę zapłonowa do tzw. zapłonu bateryjnego (co to - zobacz w Google), bez żadnej elektroniki. To da się coś takiego...
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
Ciągle nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Jeżeli robisz zapłon iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadzą ci dość wysokiego napięcia na wytwożenie odpowiednio dużej iskry. Iskrowniki były stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach małej mocy. Ich niewątpliwa zaletą jest prostota i niezawodność ale przy rozruchu...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Wie ktoś jak zrobić zapłon bateryjny do motoroweru ?? Jesli tak prosze o schemat albo o pomoc ?? :?: :?
Na ulotce masz dwa typy schematów bo jeden jest do zapłonu bateryjnego a drugi do zapłonu CDI. Masz użyć tego schematu NON-BATERRY IGNITION.
Update po latach ;) Gdyby ktoś kiedyś szukał informacji, to ogólnie jawka jeździła na rozwiązaniu przedstawionym na schemacie. Zapłon bateryjny miał wzmocnić iskrę, ale przy rzadkim używaniu w praktyce aku był ciągle rozładowany więc faktycznie zostawienie cewki zapłonowej niezależnie od reszty nie jest złym pomysłem. Dużym i przez nikogo nie wyłapanym...
Witam. Mam Jawę 50 i chciałbym mieć w niej akumulator na 12v. Znalazłem na internecie schemat z zapłonem bateryjnym, ale na 6v [url=http://www.przecinak.republika.pl/b... Jestem początkujący i nie znam się na tym. Dlatego proszę o zmianę tego schematu na 12v. Pozdrawiam.
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Coś dziwny ten schemat. Jakby dla zapłonu bateryjnego. Zapłon iskrownikowy ma inny układ połączeń. Wykorzystanie cewki będzie możliwe gdy połozenie cewki wzgledem magnesów jest takie, aby szczyt (max) sinusoidy (prawie) napięcia wypadnie blisko punktu zapłonu. Chodzi o to aby w momencie rozwarcia przerywacza przez cewkę świetlną płynął max prad. Lepiej...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
kurcze gdzieś miałem musze poszukać,sam kiedyś próbowałem tego ale mi sie nieudało
Wlasnie, o takim czymś słyszałem ale nie bardzo wiem o co z tym biega. Można jakoś bardziej ten temat przedstawić? Jakieś schematy, zdjecia? Z góry dzięki ;)
To przez cały rok nie jeżdzisz? hmm Z tego co piszesz wynika że tam jest zapłon bateryjny... Poszukaj w necie schemat instalacji tego motocykla bo z tego co piszesz nic wywnioskować nie idzie...
Nie będzie. Nie ma to miejsca w chińskich zasilaczach bateryjnych. Jeśli upierasz się przy szeregowej baterii akumulatorów litowo jonowych, to do jej działania potrzebny będzie układ balansujący z zabezpieczeniem przed przeładowaniem, przeciążeniem i nadmiernym rozładowaniem (tzw. BMS). Do ładowania od biedy nada się przetwornica obniżająca z regulowanym...
Może zastanów się, co chcesz zrobić. I poczytaj zanim zaczniesz kombinować. Ten pierwszy, to przecież zapłon bateryjny. I nijak się nie nadaje do układu CDI. Drugi, to typowa podstawowa aplikacja modułu simsona. Działa.
Pamiętaj że akumulator 6V ładujemy napięciem 7V, akumulator 12V ładujemy 14V. Do tego służy regulator napięcia. Musisz też uniemożliwić "cofanie się" prądu z akumulatora do cewki prądnicy. [url=http://motorowerowo.pl/2012/12/01/r... schemat regulatora
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Możesz tez zrobić zapłon bateryjny tylko musisz przewinąć cewki albo kupić aku 6 V Przy takim zapłonie powinien tylko mostek starczyć i za i jakiś stabilizator do ładowania i powinno być OK
Mam MZ 250 z instalacją 12V oraz zapłonie bateryjnym a chodzi mi o taki moduł zapłonowy jak na allegro sprzedają podobno wzmacnia iskre czy cos...
Nie wiem po co zamieściłeś te dwa nieczytelne skany/zdjęcia??? Miałeś na zdjęciu Rycha narysować podłączenie cewki wzorując się na Simsonie/Jawce, które mają zapłon iskrownikowy z rozdzieloną cewką WN. Z "mazów" na drugim rysunku można zgadywać, że jest to typowy zapłon iskrownikowy z zespoloną cewką WN czyli prawie dokładnie taki jaki ma Twoja Kubota...
Ej. To żarówki masz zasilane z Akumulatora, czy z prądnicy? Czekaj spojrzę tylko na schemat... "Silnik W2Bx różni się od silnika 059 tym, że ma prądnicę 12V." Ty masz zapłon bateryjny i ładowanie 6V, więc Napięcie z cewek 12V będzie służyć do zasilania świateł. Tak wiec podłącz żarówki 12V.
czytalem na forach, ze ludzie montuja moduly zaplonowe od pil motorowych i kosiarech i calosc ladnie chodzi, zdaje sobie sprawe ze taki zaplony nie sa tanie wiec staram sie isc najnizsza linia oporow i tne wszystkie koszty, duzo czytalem o zaplonie bateryjnym, który nie wymaga akumulatora, moze dysponuje ktos takim schematem ?
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie impulsy napięciowe rzędu 300V. W simsonach zapłon...
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Witam, szukałem schematów to były albo do samochodu albo takie które wymagają wiejskiego rozwiązania - nawiniecia drutu na kabel W/N. Mam zapłon bateryjny więc w miare stałe napięcie na cewce W/N, chciałbym by obrotomierz kożystał z impulsów na cewce a nie z drutu na kablu W/N... Dziękuję za wszelkie schematy
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Jeśli dobrze zrozumiałem, to potrzebujesz układ generujący iskrę, który nie ma nic wspólnego z oryginałem? Jeśli tak to proszę, przerywacz z jakiegokolwiek silnika, kondensator, cewka WN. włącznik (stacyjka), akumulator. Przewód 1,5" wystarczy, bezpieczników się nie stosuje. Wiesz że taki układ, to zapłon bateryjny, więc pracuje do momentu rozładowania...
Oczywiście, że się da. Pewne zmiany w instalacji pewnie się pojawią, ale nic, czego nie dałoby się cofnąć. Po pierwsze musisz zdobyć jakąś ładną puszkę, co wbrew pozorom może być trudne. Po drugie, potrzebna będzie stacyjka. Myślę, że da się to zrobić na stacyjce od WSK lub MZ ES lub TS, ostatecznie ETZ lub na rosyjskiej. Regulator napięcia od razu...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Widziałem ten schemat i go nawet gdzieś mam (znajdę to da) Ciekawi mnie jak przerobić właśnie zapłon z przerywacza na transoptor. Jeśli masz jakieś zdjęcia albo rysunek cokolwiek to możesz mi podesłać na e-mila.
Witam podłączyłem w swoim junaku jako zapasowy zapłon bateryjny na 12V, połączenia mam jak na schemacie, http://obrazki.elektroda.net/26_12415111... ale zauważyłem że cewka zapłonowa strasznie się grzeje, po kilku minutach jest gorąca, zostawiłem na 30 minut włączony zapłon i z cewki aż wyciekł olej, kupiłem nową cewkę i też się grzeje, czy...
Hmm, rozumiem. Sugerujesz że to co zaoszczędzę na pozbyciu się cewki W.N. będę musiał zainwestować w ładowanie i suma sumarum wyjdzie na jedno. Dzięki, jeszcze jedno teoretyczne pytanie. Wiadomo że taka przetwornica na wyjściu będzie miała napięcie stałe, prąd stały (prądnica - napięcie zmienne, prąd stały). Czy to nie przeszkadzałoby CDI że będzie...
Taką techniką to pozostaje wymienić quada na działający. Ta wymieniona stacyjka na pewno jest dobra? Od tego modelu? Możesz ją odłączyć i spróbować? Tylko uważaj bez stacyjka trudno zgasić silnik. Układy z iskrownikiem/magento i CDI same się zasilają i nie potrzebują akumulatora. Do gaszenia w stacyjce jest styk zawierający do masy przewód z CD I. Może...
Mam rometa i przerobiłem zapłon na bateryjny z cewką od cz250 i z tego co pamiętam to to Ci raczej nie zadziała bo tam cewke niskiego napięcia do zasilnania cewki wysokiego napięcia masz nawinięta jedną na drugą po drugie jest napięcie przemienne. P.S. lepiej wymyśl lub znajdz coś lepszego. Chetnie pomogę.
Przepływowy podgrzewacz wody z zapłonem bateryjnym Beretta IDRA 11Bi ma klopoty z zaplonem malego palnika - pilota. Po odkreceniu wody - nie ma znaczenia, czy troche, czy mocno iskrownik bateryjny natychmiast reaguje i pojawiaja sie iskry. Jednak maly palnik - pilot zapala sie dopiero po kilku sekundach. Czasami trzeba czekac ponad minute. Nie ma znaczenia,...
Dziadku, zaopatrz się w zasilacz z regulowanym prądem wyjściowym i regulowanym napięciem. Ogranicz prąd do 2A i napięcie maksymalne do 2.4V na jeden akumulator w baterii akumulatorów połączonych szeregowo (kłania się szeregowe i równoległe łączenie ogniw elektrochemicznych). Przy takim zasilaczu ładowany akumulator lub akumulatory złożone w baterię...
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
tomasxxx - nie pisałeś, ze o tak duży silnik chodzi. A małe silniki modelarskie są zazwyczaj wyposażone z zapłon żarowy lub samoczynny. Piszesz, że oryginalny zapłon znacząco zwiększa masę, ale zapłon bateryjny też będzie się składał z kilku komponentów - czujnika, modułu, cewki, a przede wszystkim akumulatora, bo skądś tą energię czerpać będzie musiał....
Witam nie wiem czy zamieściłem temat w danym dziale, jeżeli nie to bardzo przepraszam. Mam silnik 2 suwowy po remoncie i chciałbym go odpalić zanim włoże go do ramy, chcę podłączyc do niego zapłon bateryjny lecz mam taka cewkę http://obrazki.elektroda.pl/1585227300_1... mam też akumulator 12V lecz nie wiem czy mógłbym podłaczyć przerywać...
schemat zasilania bateryjnego schemat zapłonu zapłonu schemat zapłonu
volvo silnika generator iskra router alternatywny oprogramować
plazmy panasonic oznaczenia suszarka miele
OSD do TV: połączenie kompozytowe RCA, SCART, konwerter HDMI – Panasonic, SCART, CVBS, OSD Znak zapytania w SMS - znaczenie i przyczyny