A czytałeś w proline o tym: "Jak się dowiedzieliśmy, firma Seagate Technology jeden z czołowych producentów dysków twardych, bardzo zaostrzył restrykcje serwisowe na naprawę gwarancyjną swoich produktów." szczegóły w linku poniżej:
W temacie Seagate, widzieliście niekorzystne zmiany gwarancji:
Dysk ma realokowane sektory i nadaje się na gwarancję. W gwarancji masz napisane o uszkodzeniach mechanicznych jak: wgniecenia, urwane złącza, uszkodzone śrubki... choć nawet jak dysk jest bardzo porysowany to Seagate może odmówić naprawy/wymiany:
Nówka sztuka, jak napisała kolega wyżej. Jeśli Twoje wątpliwości wzbudziły atrybuty 01 i 07 to nimi się nie przejmuj. To normalne dla dysków od Seagate.
Wystarczy wpisać następujące komendy: F <enter> SetStuff-> tutaj wpisujemy wartość ASCI1Bi dalej ASCI83, ASCI3C dla konkretnego modelu dysku Seagate ( w dokumentacji serwisowej dla dysków Seagate są opisane takie procedury) i tak przykładowo kod ASCI dla dysk Seagate ST340016A Barracuda ATA IV wygląda następująco: ASCI1B: ASCI1B5354333130303136641202020202020202...
Witam, to mój pierwszy post na waszym wspaniałym forum ... i od razu z grubej rury ;) nie jestem elektronikiem, ale sprzęt chciałbym sprawny mieć :) Pewnego pięknego dnia nadeszła burza więc wyłączyłem listwę z gniazdka... tak na wszelki wypadek ;) To chyba była najgorsza decyzja w tym dniu, po burzy chciałem włączyć komputer, ale nie udało się, nie...
Niestety domowe metody odpadają ze względu na zablokowany dostęp serwisowy. Problem może leżeć w obszarze Media Cache lub strefie serwisowej.
Spotkałem się z dwoma rodzajami partycji serwisowych. Pierwsza to był fabrycznie zarezerwowany obszar dysku na oprogramowanie instalacyjne. Tak robił np. Seagate umieszczając na takiej partycji program Disk Manager. Taki obszar był do odzyskania na życzenie użytkownika, np. przez usunięcie i utworzenie na nowo tablicy partycji, np. Fdiskiem Drugi rodzaj...
Seagate dało ciała i wypuściło na rynek wadliwe dyski twarde. Błąd obejmuje rodzinę produktów: Barracuda 7200.11 160GB, 320GB, 500GB, 640GB, 750GB, 10TB i 1,5TB z końcówką symbolu: AS DiamondMax 22 160GB, 320GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: AS Barracuda ES.2 SATA 250GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: NS wyprodukowanych do końca grudnia...
Seagate wypuściło na rynek wadliwe dyski twarde. Błąd obejmuje rodzinę produktów: Barracuda 7200.11 160GB, 320GB, 500GB, 640GB, 750GB, 10TB i 1,5TB z końcówką symbolu: AS DiamondMax 22 160GB, 320GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: AS Barracuda ES.2 SATA 250GB, 500GB, 750GB, 1,0TB z końcówką symbolu: NS wyprodukowanych do końca grudnia 2008...
Dysk już raczej używaj z przekonaniem że na drugi dzień możesz stracić wszystkie dane. zrób tak jak ci poprzednicy radzili wyzeruj a potem niech ci program do skanowania dysku zaznaczy i ukryje błędne sektory. (at)radosny1 wdclear chyba służy do dysków WesternDigital a tu jest problem z seagate. Zestaw narzędzi diagnostycznych do tych dysków (SeaTools)...
Mysle ze można powiekszac niektore dyski (przynajmniej teoretycznie) bo np seagate 30 Gb niczym w sumie nie rozni sie od 40 Gb. Sądze ze mozna by przerobic 30-stke na 40-stke albo 60-tke na 80-tke. Gdyby wgrac np 30-stce firmware i SA od analogicznej 40-stki to mysle ze otrzymalibysmy dysk 40 Gb. Wydaje mi sie ze dyski o pojemnosciach np 60 Gb sa produkowane...
Witam. Mam taki problem, bo mam dysk twardy SEAGATE. On jest normalnie widziany w biosie za kazdym razem, ale w windowsie już nie. Próbowałem, próbowałem aż w końcu wybrałem się z nim do serwisu aby stwierdzili co mu jest. Okazało się że trzeba mu zrobić niski format, oni w tym serwisie by to naprawili, ale chcieli za to troszke pieniędzy. Mam takie...
ale masz takie chrupanie jak ja mam? i nie sadze ze masz ta glosne chrupanie jak moje może ktoś mi pomóc?? bardzo potrzebuje tej pomocy poniewaz niewiem czy dać do serwisu a zeby to zrobic to musze jechać do innego miasta czemu nikt nie chce odpowiedziec na moje pytanko? Posty zostały scalone !
z tego co pamiętam to mój windows Ma, ponieważ w obu przypadkach należy umieścić wpis "EnableBigLBA=1" w Jak wyżej. było to już u mnie ustawione. Szczerze mówiąc wymiękam powoli i chyba oddam komputer do serwisu... czy reinstal systemu może pomóc? (format c). W jaki sposób zainstalowac system aby mieć pewnośc że jest prawidłowo zwazając na to że jest...
Przedstawię jedna sytuację, jaka miała miejsce w moim domu. Było to cztery lata temu. Siostrzenica pracowała na notebooku DELL CPi 266MHz korzystając tylko z edytora tekstowego. Po niecałej godzinie pracy nastąpiło nieoczekiwane zawieszenie OS. Wziąłem komputer na warsztat i od razu zauważyłem, że dysk nie pracuje. Model dysku to IBM – IC25N020ATCS04-0....
Posiadam 2letni dysk twardy Seagate 300GB Podczas pracy co jakiś czas szczególnie po dłuższej przerwie dysk zaczyna mocno charczeć (charczenie było od początku, widocznie ten typ tak ma) ale dodatkowo przywiesza na kilkadziesiąt sekund komputer. Ostatnio po otwarciu dużego programu wpadł w taki szał że pomógł tylko menadżer zadań i zamknięcie aplikacji....
Jeśli jest to standardowa usterka to polega ona na uszkodzeniu strefy serwisowej. Poszukaj po frazie "7200.11". Znajdziesz ofertę 10x tańszą niż wymieniona przez Ciebie kwota.
Witam posiadam Dysk Seagate Expansion External Drive 1Tb, który przestał działać po podłączeniu do niewłaściwego zasilacza. Teraz pulsuje zielona lampka, komputer go nie wykrywa. Wysłałem go na gwarancje lecz sprzedawca okazał się oszustem i go nie odebrał. Czy jest możliwa naprawa tego dysku we własnym zakresie lub czy znacie jakieś namiary na serwis,...
Witam. Wczoraj otrzymałem po 2 tyg. nowy dysk Seagate Barracuda 7200.11 z serwisu Seagate. Podłączam dysk a tu komunikat Disk boot failure, insert system disk and press enter. Proszę o pomoc !!! Ps. Wiem że tego typu komunikat może oznaczać że dysk jest kopnięty ale może przyczyna jest gdzie indziej. Sprzęt: Intel Core 2 Duo E8200 2.66Ghz Nividia GF8800GTS...
Załączniki: logi i moje spostrzeżenia. SMART PRZED ZEROWANIEM: === START OF INFORMATION SECTION === Model Family: Seagate Barracuda 7200.11 family Device Model: ST31500341AS Serial Number: [censored ;-)] Firmware Version: SD1B User Capacity: 1,500,300,828,160 bytes Device is: In smartctl database [for details...
migol21 ale czy ten problem może być spowodowany np tym zasilaczem bądź w jakiś sposób płytą główną. Chodzi o to że to kolejny dysk z tym samym problemem i ten padł zadziwiająco szybko dlatego czy nie powinienem wymienić całości sprzętu czy to rzeczywiście wada tylko dysku. Czy jest jakaś możliwość żebym sam domowymi metodami to sprawdził bo nie chce...
Bo narzędzia diagnostyczne typu SeaTools i inne nie wykrywają żadnych błędów, które mogłyby być podstawą reklamacji. Nie chcę zostać niepoważnie potraktowany przez serwis, który może odesłać mi dysk z powrotem z napisem "sprawny". To usterka "widmo", nie wiadomo o co chodzi, czasami dysk pracuje bez zarzutu. Chciałbym poznać jej przyczynę, bo mam jeszcze...
Przyznam się bez bicia, odłączyło się dysk od kompa bez wcześniejszego usunięcia tego bezpiecznego.. Wyskoczył niestety jakiś błąd :/ Nie pamiętam jaki ;( Skutek - Dysk po ponownym podłączeniu(na żadnym systemie i innym kompie), jest nie wykrywalny, raz mignie dioda potem się pali ciągle. Co z nim zrobić miałem na nim wszystkie ważne dane... jest szansa...
Na filmie na serwisie YouTube zamieszczonym przez ludzi z tbreak.com "Christian z Seagate" udziela wywiadu, z którego można wywnioskować, że producent zamierza niebawem wprowadzić na rynek 5-terabajtowe dyski twarde. Nagranie zostało wykonane podczas tegorocznych targów GITEX, odbywających sie w Dubaju. Informacja ta wydaje się prawdziwa, bo w Seagate...
Witam Dostałem od kolegi następujący dysk: ST3160211AS, firmware - 3.AAE. Dysk po starcie wiruje cicho słychać głowice. Po chwili dysk cichnie. Po podłączeniu adaptera widoczne są takie komunikaty: Interface task reset 1024k x 16 SDRAM TLITE - 1_Disk S-6B 03-22-06 10:53 Buzz - Head Mask FFFF - Switch to full int. Spin Ready (P)SATA Reset...
1) Ważne są oznaczenia układów a nie ile mają nóżek. 2) Jeden 8 nóżkowiec pominąłeś 3) Przełożenie elektroniki nie przekłada pewnych informacji zawartych na talerzach w strefie serwisowej. I szukaj specyfikacji dla układu a będziesz wiedział które to pamięci ROM.
Witam serdecznie. Chciałbym od Was uzyskać informację na temat uszkodzonego dysku zewnętrznego.Dysk uległ uszkodzeniu najprawdopodobniej mechanicznemu (chociaż nie przypominam sobie aby gdzieś mi upadł) gdyż jest na nim malutkie wgniecenie. Dysk wysłałem do ekspertyzy i oto co otrzymałem w odpowiedzi. INFORMACJE O NOSNIKU Typ nosnika: SATA 2,5 Producent:...
Jesli dysk pracuje, to mało prawdopodobne, by elektronika była uszkodzona. Wymiana głowicy, to nie jest prosta sprawa. Po pierwsze, nie wiadomo, czy to problem tylko głowicy, czy również/lub uszkodzenia powierzchni, w tym obszaru serwisowego. Po drugie, często znalezienie odpowiednich dawców graniczy z cudem. Nierzadko potrzeba kilku dawców, by sfinalizować...
Dzień Dobry Mam prośbę o radę. Tydzień temu kupiłem nowy dysk Seagate. Drugiego dnia użytkowania zaczęło w nim stukać. Kilkukrotnie wyświetlił mi się także komunikat Windowsa o problemach z dyskiem i propozycja utworzenia kopii danych. Dysk przeszedł poprawnie test SeaTool, natomiast wynik testu Victorią mnie trochę zaniepokoił, dokładnie chodzi o High...
Hmm w tym problem że nie mam takiej możliwości. Największy problem to to że dysk ma maksymalnie 2 miesiące (~350h). W poniedziałek udam się do serwisu z komputerami i poproszę o sprawdzenie napięć zasilacza. Dysk jest na gwarancji już raz go oddałem ale "Panowie" w serwisie widać mają bardzo małą wiedzę gdyż tylko sprawdzili dysk na obecność "bad sectorów"...
Gwarancji innej nie będzie bo to dysk z komputera Dell. Seagate odeśle do Della a Dell każe podać nr komputera z ważnym kontraktem serwisowym. Do sprawdzenia atrybut SMART 07 - czy Seagate "tak mają" czy też coś z nimi jest nie w porządku. Dodano po 11 Sprawdzałem na swoim Seagate w laptopie i chyba one "tak mają". 07 ma jakąś astronomiczną wartość...
Opisz jak zachowuje się dysk. Bo żadnych informacji nie zawarłeś. Jeśli dysk kręci to na 99/5 nie jest to elektronika. Jeśli kręci i nie stuka to zwykle w tych modelach oznacza to uszkodzenie strefy serwisowej.
Ach... Mózg mi przegrzewa regularnie co 6h i jakoś mieszają mi się fakty :D Wolę mieć dysk, nawet wyczyszczony i go używać niż pliki, które na nim są i kupować nowy, bo jak pisałem mnie nie stać na zakup nowego sprzętu. Obecnie studiuje w Anglii, a zakupu dokonałem w Polsce i to jest przeszkodą,a sytuacje mam dość ciężką chwilowo. Oddawanie na gwarancję...
Problemy z zasilaniem, padnięta bateria i wyrobione gniazdo zasilacza. Do tego 6 lat na pace samochodu serwisowego.
Stawiam na uszkodzenie któregoś modułu w strefie serwisowej. Próbowałeś zainicjalizować terminal?
Po pierwsze, aby ocenić czy którakolwiek z powierzchni może posiadać uszkodzenia fizyczne trzeba sprawdzić głowice pod mikroskopem. Jeżeli uszkodzona została warstwa zabezpieczająca a nie warstwa magnetyczna, trzeba sprawdzić zapylenie/zabrudzenie powierzchni. Jeżeli uszkodzona została na przykład jedna z powierzchni magnetycznych i nie będąca strefą...
Witam, problem z dyskiem Seagate. Jednego dnia wszystko działa ok. Przełożony do innego komputera (możliwe, że jeden z kabli zasilających nie miał styku czasami) i zaczyna się problem. Dysk po podłączeniu w sprawnym komputerze nie odpala, stuka rytmicznie. Talerze się obracają. Słychać ruch głowicy i stuknięcie i tak co kilka sekund. Panel elektroniki...
Z SSHD od Seagate'a bywa różnie. Ostatnio uwaliliśmy (i nie tylko my) kilka PCB próbując dobrać dawcę, gdzie parametry dysku były w pełni zgodne. Na początek spróbuj zainicjalizować oryginalną NAND na oryginalnej PCB: F3 O>I Może się okazać, że sama komenda inicjalizacji będzie nieskuteczna ale jest to do zrobienia na oryginalnej elektronice. Trzeba...
BSY wskazuje na duże prawdopodobieństwo problemóww ze strefą serwisową. Spróbuj odblokować terminal zwierając przy uruchomieniu kanał odczytu. Jeśli dysk jest w zwisie, przejsciówka USB nie ma szans, by pomóc.
W ten sposób nie. Musielibyśmy zidentyfikować właściwy plik systemowy i właściwy offset przechowujący tę wartość. Potem ją zmienić, wyliczyć kontrolkę i zapisać plik do strefy serwisowej. Wykonalne, ale to trochę zajęcia. Chyba, że ktoś po prostu wie,. gdzie ta wartość jest przechowywana. Ja niestety na hobbystyczne rozklepywanie SMARTu nigdy nie miałem...
czy ktos z was posiada jakies serwisowki dyskow twardych?? najbardziej interesuje mnie seagate st38421a (8,4GB)
Iiiii...nie narzekaj....statystyka serwisowa...80% Seagate ma udzialu w sprzedaży dysków około to nie dziwota ze ich najwięcej ilościowo (nie procentowo względem ilości sprzedaży!!:))) ) trafia się uszkodzonych a o jakości produktu świadczy ilość wadliwych w relacji do poziomu produkcji..awaryjność na poziomie 20 % była do niedawna nie zauważyłem wzrostu...
dla dysku SATa nie ma programów do obsługi SMART-a, w ten sposób nie ma informacji co sie dokładnie dzieje, jak jest temperatura na dysku. enigmatycznie piszesz o tym błedzie stopu a trzeba pójść tym tropem. czy masz jakies programy do monitorowania temperatury uP, M/B. serwisowo można podłączyć terminal dyskowy ( układ na ucy7404 ) do dysku SATA i...
W moim laptopie uszkodzeniu ulegl dysk twardy(Seagate 40GB),wymienilem go na uzywany tez Seagate 40GB.Zamontowany zostal w profesjonalnym serwisie komputerowym.Serwisant zamontowal ten dysk oraz wgral Windowsa XP Pro. na utworzonej przez siebie partycji(C: ) o rozmiarze okolo 10GB,natomiast pozostaly obszar dysku pozostawil mi do samodzielnego rozdysponowania.Utworzylem...
Witam ponownie. Widze ze wiekszosc zajeła sie problemem czy da sie wlozyc czy nie .. da sie i to bez problemu .. ale to inan historia .. a co do tego to chyba dysk do wywalenia poniewaz po podpieciu dobrze zasilania jedne scalak po paru sekundach strasznie sie grzeje wiec chyba dysk do wyrzucenia .. jedynie na allegro moze znajde elektronika i bedzie...
Płyt - ABIT NF7 Zasilacz - Megabajt 400W Proc - sempron 2300+ Nie wydaje mi się że usterka stoi po stronie zasilacza, gdyż kumpel ma inną konfiguracje kompa i też ma problemy. Płyta - ENMIC 8tcx+ Zasilacz - chieftek 450W Był jeszcze sprawdzany na innym kompie: Płyta - ECS K7S5A Zasilacz - KingStar 235W poprzez kontroler IDE na PCI (nie wiem jakiej firmy,...
Hitachi DeskStar T7K250 250 GB (SATA II, NCQ) Seagate 250 GB Barracuda 7200.9 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) Mam na codzien do czynienia z dyskami wielu producentow. Ale odradzam zakup pierwszego z nich jak kazdego robionego w kooperacji z IBM. majac do czynienia z dyskami IBM smiem twierdzic ze sa niemalze zaprogramowane kiedy maja przestac...
Opis wyraźnie wskazuje na uszkodzenie dysku. Zrzuć dane i leć do serwisu. Zapłaciłeś również za obsługę gwarancyjną... Pozdrawiam.
Nie widac w systemie SMART realokowanych sektorow wiec jeszcze nie jest zle. Bad sectorow tez nie ma wiec nie sadze bys mial podstawe do uznania gwarancji jesli go odniesiesz do serwisu. Moze to nie wina dysku? Sprawdzales pamieci (memtest), stabilnosc napiec zasilacza, stan kondensatorow plyty glownej i zasilacza?
Zasilacz to Topower TOP420-P7, prawie się nie grzeje. Kondensatory na płycie w idealnym stanie. Podłaczyłem drugi dysk (nowy) do innego portu Sata i też nie jest wykrywany przez BIOS. Chyba pozostaje tylko serwis.
Hmm. Za chwilke sprawdze. Jedyny problem ze juz dzis nie zdaze a tak dopiero w poniedzialek i z reklamacja moze sie przeciagnac spokojnie nawet do konca stycznia.... :/ Moze i marudze ale chodzi o zgranie danych z umierajacego dysku wlasnie.... na ta 500. Coz jezeli do PN beda problemy poleci na serwis. Dzieki za opinie ;]
Witam, Pracuję (a raczej pracowałem) na dwóch dyskach - pierwszy, na którym jest system i różne programy WD1600JD 160GB oraz drugi, na którym mam inne dokumenty, jak w temacie. Mam następujący problem: ostatnio przy otwieraniu systemu zaczął pokazywać mi się komunikat S.M.A.R.T Status Bad, Backup and Replace. Aby przejsć dalej, należało nacisnąć F4....
Witam, wiem, że takich tematów to już tu sporo ale może ktoś mi powie czy można coś z tym zrobić oprócz wysłania do serwisu. Otóż mam nowy, nieużywany dysk. Po podpieciu, win go nie widzial, chcialem go sformatowac z dysku windowsa. Przy formacie (szybkie ntfs) po 20 procentach sie zawiesił i po 3 godzinach mi wypluło ze nie mozna sformatowac dysku...
Zmień i sprawdź czy dysk pojawi się w systemie, a najlepiej zrobisz jak oddasz komputer do serwisu. Nie potrafisz precyzyjnie opisać problemu i nie wiesz nawet czy na dysku są/były jakieś partycje. Ponadto, nawet nie wiemy w jakich okolicznościach dysk "zniknął" - napisałeś przecież, że wcześniej działał.
W przypadku gdy bug już się uaktywnił należy skontaktować się z producentem (jest biuro obsługi w Polsce) i przekazać HDD do odzysku danych (za darmo), bądź jeśli nie było na talerzach nic ważnego, to oddać twardziela do serwisu. Michał
Witam. Koledzy powiedzcie czy w trakcie samodzielnej zmiany firmware sd15 na sd1a w trybie pracy w Windows nie stracę danych z dysku i gwarancji? Mój Seagate należy do felernej partii i zauważyłem ostatnio niepokojące symptomy zbliżającej się awarii; zwolnienie odczytu, zawieszanie się komputera podczas odczytu z tego dysku (mam dwa HDD), czy brak możliwości...
Witam ja taki sam miałem problem z wd 120gb ale u mnie to coś było w płytce dysku nacisnąłem ją i się włączał normalnie a później całkiem siadł i to był mój błąd, daj do serwisu. Albo podepnij go zamiast napędu można spróbować
Witam. Po raz kolejny zgłaszam się ze swoim problemem...;) Tym razem jest to dysk Seagate ST380011A. Dysk się uruchamia, silniczek się kręci, lecz co chwile coś stuka(podejrzewam głowicę). Dysk niewykrywalny ani pod BIOSem, ani przy przejściówce USB. Dysk kolegi. Historii nie znam, wiem, że był w serwisie. Chyba był wymieniany silnik, bądź elektronika(nie...
Spróbuj użyć chkdsk /F. Kiedyś miałem taki przypadek w serwisie. Zeskanowałem partycję systemową i partycję, która była RAW (zrobiła się taka po zawieszeniu się komputera i twardym restarcie przez użytkownika) i chkdsk naprawił partycję/system plików. Po tym zabiegu wszystko było dobrze (dodam, że partycja też była NTFS).
Witam Serdecznie. Problem dotyczy: HDD Seagate ST31000520AS BIOS: CC32 Dysk jest widziany w biosie, jednak po wczytaniu go w windowsie jego pojemność to ok 35MB :( Skanowanie SeagateTools for DOS 1.10 wskazuje pełna pojemność a przynajmniej dysk skanuje się bardzo długo. Podobnie programu do odzyskiwanie danych i HDTune 3.5. Dysk sprawdzany jest poprzez...
Zwazywszy że to dysk z czarnej serii 7200.12 więc nie baw się w naprawę to ślij do serwisu na gwarancję. Podejżewam iż gwarancja na niego jeszce spokojnie jest. Możesz spróbować upgrade firmware do nowej wersji CC46 do pobrania: [url=]Link Ale czy podziała z Twoim tego nie gwarantuje.
Co prawda przyczynię się do tworzenia offtopa, ale... Grono Moderatorskie - może jest to przyczynek do założenia działu typu: pozytywne/ negatywne doświadczenia z serwisami? Można byłoby opisywać swoje przeżycia i opinie, a także szukać porady odnośnie wyboru serwisu, postępowania z opornym gwarantem, itd. Lista tematów mogłaby w efekcie wyglądać np....
Dziękuję za odpowiedź. Nie jestem w stanie skorzystać z gwarancji. Niestety z prezentami nie dostaje się zwykle paragonu. Na stronach Seagate jest informacja, że jest to dysk OEM i nie mogę skorzystać bezpośrednio z ich serwisu. Tak więc dysk w zasadzie aktualnie kwalifikuje się na śmietnik lub eksperymenty.
Działał ci wcześniej ? Sprawdź u jakiegoś znajomego abyś miał przynajmniej pewność, że sprzęt jest sprawny. BIOS powinien ci wykryć gdyby był sprawny. Dyski Seagate 7200.x wersje 250GB oraz 500GB to delikatnie mówiąc jest kaszana być może 1TB też nie są lepsze. Na własnej skórze się o tym przekonałem też mi nie wykrywał komputer a z drugim w ogóle nie...
Jest jeszcze program producenta dysku pod DOSem: SeaTools i opcja "Bad Sector Repair (Long Test)" przed oddaniem dysku na serwis.
Padły głowice/SA albo jedno i drugie. Nie do naprawienia w domu, dane do odzyskania już tylko w serwisie. Jak zależy Ci na danych to nie włączaj już tego dysku (jeżdżące po talerzu ramię urwanej głowicy potrafi dokonać niezłego dzieła zniszczenia).
email9 Zawsze przysyła się po naprawcze tak zwane serwisowe.
Ona była już wymieniana na wiosnę jak komputer był w serwisie. Ja drugiej nie mam. PS Właśnie dostałem informację z Seagate, żeby ten dysk wymienić. Dear Micha? Cierniak, Thank you for contacting Seagate in writing. Your case number is 02010933. Since you are getting a SMART failure alert from Seatools you should backup all your data as quickly as possible...
Niedawno kupiłem laptopa (Dell XPS L702x) z dyskiem 500GB. Okazał się nim być Seagate ST9500432AS. W domu sprawdziłem go MHDD (po przełączeniu w BIOSie na tryb IDE) i wyświetliły mi się taki wynik: Był też problem z piszczącym zasilaczem, więc od razu zawiozłem lapka do sprzedawcy zwracając uwagę również na sektory o niepokojąco długim czasie dostępu....
Witam. Mam problem z wymienionym w temacie dyskiem. Przy uruchamianiu Windows7 komputer się sam zrestartował ponownie system już nie wstał wieszał się na ekranie z logo Windows. Po uruchomieniu "narzędzia do odzyskiwania systemu podczas uruchamiania" wykryło ono, że brakuje pliku systemowego(sfsync03.sys). System postawiłem na innym dysku i chciałem...
Wszystko wygląda na poważne uszkodzenie - jeżeli dane są bardzo ważne to musisz zgłosić się do specjalistycznego serwisu.
Wpisanie partycji przez program DMDE jako dysk logiczny - nie wiem jak to zrobić Program Find and Mount odpaliłem ale on jest jakiś "dziwny" bo nie pokazuje statusu pracy, nie wiadomo na jakim etapie jest skanowanie, kiedy się zakończy itd. Skanowałem nim z 20min i dałem stop, w odpowiedzi dal ze nic nie znalazł. Trzeba zrobić zerowanie i remapowanie...
a poza tym troche trudne. jest ewentualnie jeszcze jakiś inny sposób?? Jeżeli za trudne, a zależy Ci na danych to zgłoś się do serwisu. Posiadasz drugi dysk aby mieć gdzie zrobić kopię? Podaj SMART tego dysku.
Rozumiem że spod twojego dysku, świeżo podpiętego? Jeżeli nie masz zielonego pojęcia co do wymiany "elektroniki" z dysku to się za to nie bierz, dane na pewno da się odzyskać ale samemu wymiana, bez jakiejkolwiek znajomości to stanowczo odradzam. Polecam najbliższy serwis.
W serwisie odzyskiwania danych i tak pierwsze go włączą i spróbują zrobić kopię posektorową - a to możesz zrobić w domu. Jeśli więc po włączeniu dysk zostanie wykryty, będzie czytał dane to śmiało rób kopię. Grunt, żeby go nie męczyć więcej niż to konieczne. Jeśli nie jest wykrywany - serwis. Uszkodzenia spowodowane włączeniem dysku, który był już niesprawny...
wymienić towar ustawowo - Tu nie jest to prawdą nie jest obowiązany wymienić i tylko wymienić. Ma 3 możliwości zależne od sytuacji towaru i innych aspektów. 1) Naprawa 2) Wymiana 3) Zwrot pieniędzy Gwarancja jest oświadczeniem gwaranta (nie sprzedawcy) udzielonym kupującemu w formie pisemnej lub w reklamie. Określa uprawnienia kupującego i obowiązki...
Rozwiązanie podałem kilka postów wyżej. Jeżeli nie wiesz co dalej to oddaj do serwisu. Byłeś proszony o coś. SMART podaj tego dysku.
Swietnie. Juz myslalem ze robie cos nie tak. Ile czasu mniej wiecej wykonuje sie taka kopia? Mam nadzieje ze bedzie gotowa jeszcze dnia dzisiejszego. E: Jeszcze mam takie pytanie. Kiedys mialem praktyki w serwisie komputerowym i klient przyszedl z padnietym dyskiem. Kopia robila sie pare godzin, wszytko bylo w porzadku, az wywalil blad. Serwisant uznal,...
Jeśli czujesz się na siłach, to kup terminal dyskowy i można zacząć zabawę. W przeciwnym wypadku pozostaje renomowany serwis.
Poprostu padł. Winnych może być dużo czynników. Od temperatury otoczenia na napięciach z zasilacza kończąc, a między czasie uderzenie podczas pracy/transportu etc. Dysk jest w na prawdę fatalnym stanie. Nic mu nie pomoże. Zastanawia mnie tylko tak mały limit sektorów relokowanych. Zwykle w tak dużych dyskach minimalny limit to 100 sektorów. Zastanawiam...
Witam. Dzisiaj dostałam dysk i nie wiem jak się za niego zabrać. Podłączyłam go do stacjonarki serwisowej i gdy włączam komputer, dochodzi do ładowania windowsa i reset. Sprawdziłam na kilku maszynach, zawsze to samo. Po podłączeniu przez USB do pracującego komputera (WinXP), wykryło go i wczytało mi pierwsze 2 partycje, ale przy wczytywaniu trzeciej...
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dysk wyślę do serwisu.
Witam wszystkich. Skontaktowałem się z serwisem Lenovo i bez problemu laptop poszedł na naprawę gwarancyjną, niestety w całości. Jednakże zostałem poniekąd zmuszony bo strzeliło mocowanie zawiaski z prawej strony. Serwis poprosił o numery z gwarancji i laptopa oraz fotografię przedstawiającą uszkodzenie zawiaski. Po wysłaniu zdjęć i ocenie został nadany...
Dzięki za instrukcję. Należą się punkciki. Na stronie pokazuje, tak jak mówisz, że gwarancja jest do 04.01.2014. W sumie to ciekawa sytuacja ponieważ jak kupowałem w 2009 roku, gwarancja była na 3 lata, a producent na stronie podaje, że 5 lat. Dysk nie przeszedł ani jednego testu programem SeaTools. Więc wysłałem do serwisu. Napisze, jaka będzie odpowiedź.
Prawdopodobnie doszedłem do odpowiedzi. W Bezpiecznym usuwaniu sprzętu pisze Wysuń USB to Serial-ATA bridge pokazuje tą opcje gdyż system prawdopodobnie wykrywa samo połączenie lecz z braku działającej elektryki nie wykrywa partycji. Partycja pokazuje się czasami gdy jakieś przewody przekażą sobie trochę energii lecz po chwili to pada. Uważam że jest...
Programem MHDD sprawdź stan dysku, jego SMART. A jak ma to sprawdzić jeśli dysk jest niewykrywalny a jest to dysk SATA? rigis ustaw BIOS do ustawień fabrycznych. Jeśli nie przez wybranie funkcji "Load Default Settings" to za pomocą zworki "Clear CMOS" na płycie. Jeśli dysk jest sprawny to musi go BIOS wykryć. Jeśli nie to musisz go podłączyć do innego...
Co i czy można coś z tym zrobić? Było tam troche zdjęć i innych ciekawostek Po Twoich zabiegach to w domu nic. Jeżeli dane naprawdę ważne (w co wątpię, jeżeli czekasz z tym dwa lata) zostaje specjalistyczny serwis.
Mam starszy dysk toshiby 40gb moze wrzuce go i przetestuje zanim zabiore sie za uklad chlodzenia?? Najpierw chłodzenie, potem testy. Skończy się to tak, że puszczą Ci kule pod którymś BGA i będzie trzeba reballing robić, a to koszt 200-400zł w zależności od serwisu. Masz czujnik na procesorze, a skoro on się przegrzewa, to pomyśl, jak jest z resztą...
Witam wszystkich serdecznie. Z góry przepraszam za odkop, ale nie chciałem zakładać nowego tematu i ronbić bałagan, więc się dopisałem. Jestem obecnie posiadaczem K52JE (P6100, 2GB, 500GB Seagate) i ma te same objawy, czyli zwiechy co jakiś czas na 30-60 sekund, po czym się odwiesza i dalej chodzi. Lapa dostałem od siostry. W serwisie nie był, siostra...
Jeżeli podasz numer seryjny laptopa w autoryzowanym serwisie, może uda ci się dostać sam nośnik bez wysyłania całego urządzenia. Warunkiem jest odesłanie uszkodzonego dysku do serwisu. Ale tak, cała procedura odbywa się u producenta laptopa.
Autor jest bardzo zainteresowany, ale odzyskaniem danych, a nie informacjami na co uważać przy wymianie talerzy w dysku. Przecież to nie koła w aucie, że trzeba jedynie dopasować otwory pod śruby. Dopóki dysk oddaje dane lub uszkodzona jest tylko elektronika, to można obejść się bez sprzętu i doświadczenia - przez jakiś czas taka sytuacja była. Był...
Witam Mam problem z dyskiem Seagate Barracuda 7200.12 500GB Pewnego dnia wystąpił problem z dyskiem i wyskoczył komunikat, żeby podłączyć pendrive w celu dalszych instrukcji i udać się do serwisu. Wyłączyłem komputer, ale już się nie włączył. bios go nie widzi. Co teraz? Elektronika padła? Dodam że na dysku są bardzo ważne dane i różnego typu formatowanie...
Coś tu jest z tym nie tak. Co sądzicie o takim załatwieniu sprawy przez producenta? Ewidentne uszkodzenie dysku, a zachowanie serwisu to farsa. Pierwszy raz na oczy widzę taką sytuację. Częściej miewałem problemy z dyskami WD (w zasadzie z serwisem / z wyjątkiem serii Black) niż Seagate. Nie rozumiem w ogóle takiego postępowania.
Proszę o pomoc koledzy, Posiadam Dysk twardy 2TB Seagate Expansion STBV2000200 Jest to dysk z w kieszeni 3.5" , zasilacz + usb 3. Jest to dysk bez windowsa podłączony do kompa poprzez usb3 zawierał kopie zapasowe, filmy, gry itp (nie podzielony na partycję). Raczej cały zapełniony, część danych w spoczynku od lat część szybko nadpisywana jak gry/filmy....
Dysk oddaje do serwisu. Mam nadzieje, że to nie jest jakiś wysoko awaryjny model, choć po raz pierwszy trafiłem na dysk uszkodzony jeszcze przed rozpoczęciem eksploatacji. Dziękuję za wypowiedzi. Pozdrawiam. Mariusz.
Jak sprawdzisz połączenie na kablu HDMI 1.4, pozostaje zapytanie do serwisu.
Mam trzy dyski, ST1000DM003, ST2000DM001 i WD10EZEX. Fartem jeszcze wszystkie działają. Co nie oznacza, że nie wysyłałem już takich modeli dysków na serwis (przy czym były z niewielkimi przebiegami, często od 1000 do 5000 godzin, prawidłowo montowane w obudowach i zasilane przyzwoitym zasilaczem, obudowy poprawnie wentylowane, g-sensor nietknięty)....
Nic w moim domu tyle nie pomieści. Czy polecicie jakiś dobry dysk 3TB do 450zł? To pytanie nie na dział serwisowy. Zadaj je w dziale użytkowym-"co kupić?".
Witam, komputer wrócił wczoraj z serwisu, wysłałem go by dokładnie sprawdzili w czym tkwi problem. Przed wysyłką sprwadzałem programem memtest pamięć ram. Co dziwne, raz znalazł problemy a raz nie było nic... Serwis uznał karte ram za wadliwą, po czym zwrócili pieniądze. Wczoraj kupiłem nową pamięć RAM, problem występuje nadal... komp był w serwisie...