Sprawdź jeszcze odległość czujnika GMP od koła czy nie jest czasem za duża
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... posprawdzaj pozostałe czujniki, wtyczki, przewody, masa, ja bym sprawdził czujnik wstrząsowy.
zapal silnik, zdejmij wtyczke czujnika temp. i zobacz czy fena ruszy.
Nie mam minusa z ECU na cewki. Jakie czujniki są niezbędne do uruchomienia silnika?
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
To właściwie na co reagują czujniki ultradzwiękowe i gdzie się je umieszcza (kabina czy komora silnika)? Bo czujnik uderzeniowy to chyba w przedziale silnika?!
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Za akumulatorem masz bezpieczniki. Jeden z nich oznaczony jako EFI 20A jest od układu wtrysku. Auto oczywiście SPI tak? Bo piszesz kontrolka wtrysku a takowa występuje w silnikach SPI a czujnik wałka (rozrządu?) występuje w silnikach MPI.
Tu trzeba zrobić diagnostykę a nie wymianiać na pałę. Podłączyć komputer sprawdzić co widzi czujników sterownik silnika.
Sprawdź z prawej strony chłodnicy stojąc naprzeciwko silnika, powinien do czujnika być doprowadzony czarny przewód, wydaje mi się ze w tych silnikach był on wkręcany bezpośrednio w chłodnicę
sprawdz czujnik temperatury silnika
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
A ja mówię że to na bank będzie czujnik wału korbowego.
Czyli odpowiedź znamy. W Seicento Punto itd były 2 typy zegarów. Ze wskaźnikiem temperatury oraz bez. Zależnie od posiadanych zegarów czujnik w silniku różnił się. W seicento nigdy nie było wskaźnika temperatury a tylko kontrolka za wysokiej temperatury silnika. Panuje ogólna zasada ze na wskaźnik jest czujnik z obudowa złącza czerwona/pomarańczowa...
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Na czuja dokreć, to nie element silnika.
Najpierw nowy czujnik w chłodnicę.
Czujnik masz pod pokrywą od wtrysku, idą do niego czarny i fioletowy przewód z lewej strony, jak spojrzysz od przodu auta.
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Gdzie szukać czujnika od wentylatorka i czy on wprost włącza silnik? Czujnik jest wkrecony w chlodnice,napewno znajdziesz. Pozdrawiam
Dobry.W większości przypadków siada sterownik silnika, dokładnie driver wtryskiwacza. Drugi sterownik, immo off i po problemie.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. Żadne seicento nie wychodziło fabrycznie ze wskaźnikiem temperatury silnika. Tylko kontrolka przegrzania więc jeśli kumaty sprzedawca to powinien sprzedać czujnik na kontrolkę Ale to ma jedną wsówkę a mi w sklepie wcisakali za dwoma i i nie wiem czy to...
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Częstotliwość i amplituda napięcia wytwarzanego przez czujnik jest odpowiednia do prędkości obrotowej silnika.
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Sprawdź ciśnienie paliwa ,pompa może pracować ale nie będzie podawać paliwa częsta usterka oraz odczyt usterek z sterownika silnika.
Tak powodem takiej usterki może być czujnik temperatury.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Jednak to nie wentylator :/ 140zł w błoto !
Od kiedy czujnik temp NIE ma związku z pracą silnika?
o ile dobrze pamiętam to w sc. jest ogranicznik odległości tego czujnika od koła pasowego. spróbuj dopiąć dodatkową masę na silnik od akumulatora.
Można zmierzyć dla pewności ciśnienie w miejscu czujnika może czujnik szwankuje albo przewody, bo dziwne że silnik pada przy takim przebiegu.
To już dużo wyjaśnia. Czyli trzeba zrobić : zamocować kolumnę z wspomaganiem, centralkę, czujnik prędkości ( zastanawia mnie czy pasuje do CC ? ), podłączyć czujniki i silnik wspomagania do centralki . Co jeszcze trzeba podłączyć, podpiąć ?
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Odstęp czujnika wału od koronki?? Jest 1mm???
Musisz zdemontować czujnik i jego uchwyt. Bardzo częstym problemem jest odległość czujnika od koła. Musisz uchwyt przerobić (przypiłować) tak żeby zmniejszyć odstęp od koła wału do czujnika i po temacie.
właśnie czujnik halla
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
Nie ten typ czujnika.
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Czujnik wału...
Zmieniłem czujnik na ten który poleciliście, wszytko działa miód malina. Dziękuję za podpowiedź co do czujnika bo nigdy by mi to do głowy nie przyszło.
A w którym miejscu są te czujniki
Witam . Miałem przypadek w Uno (podobne auto), winien był czujnik wału silnika. Podgrzanie czujnika powodowało że samochód opalał. Nie twierdzę że to przyczyna w Twoim przypadku.
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Po wymianie czujnika pali od strzała. Sprawdziłem przed chwilą, bez czujnika wałka rozrządu silnik chodzi, bez czujnika wału brak iskry. Tzok miał rację.
Może to być - przewody zapłonowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury silnika/powietrza... tak między innymi.
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Witam Jakie są prawidłowe wartości napięcia na czujniku położenia wału w seicento 900? Jest to sinusoida o napięciu około 6V na biegu jałowym, przy zwiększaniu obrotów silnika rośnie tylko do około 10V, dlaczego? Napięcia nie powinny być wyższe przy wysokich obrotach? czujnik jest na 100% sprawny (podłączony do sterownika)
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Aha faktycznie nie doczytałem, sprawdź testerem czy podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje obroty silnika, można by stwierdzić uszkodzenie czujnika.
Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można...
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
No w sumie to nie wpadłbym na rozwiercanie czujnika :) Silnik to 1.1 spi od seicento czyli 4 cyl. i zapłon elektroniczny.
Zmniejsz szczelinę na czujniku połozenie wału korbowego lub wymień na nowy.
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Iskry nie ma to co masz zrobić , wn do kontroli , oraz czujnik wału ewentualnie
W czasie pracy silnika dystans czujnika względem koła nie musi przeszkadzać. Silnik już pracuje i możesz nie odczuć zmiany w pracy silnika.
A co ci radzić? Ten błąd będzie powstawał i na wskutek anomalii w układzie zapłonowym jak i wtryskowym, lub tez będzie powodowany ogólną kondycją silnika ( np słabe sprężanie).
Pytałem o iskrę bo można by podejrzewać czujnik położenia wału, w silniku 1.1 spi jest taki i różne akcje odwala właśnie z odpalaniem, ale w dalszym ciągu nie wiem jaki Ty masz silnik ;-) Edit: W 900 też ten czujnik jest, warto go sprawdzić.
http://obrazki.elektroda.pl/9487386900_1... Taki sterownik jest w autku. Czujnik wału na dole na kole zębatym wymieniony był na nowy. Bez efektu. Wymieniony czujnik wałka na górze silnika 3 pinowy bez efektu. Nadal w autku była iskra przez dwie sekundy i cisza. Pompa po włączeniu zapłonu dawała paliwo ale świece suche, wtryskiwacze...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
No to trzeba całą tą rzeźbę wywalić i zrobić całą instalację od nowa i kupić czujniki do odpowiedniego modelu. Jutro gdy ustalę rano numer silnika, napiszę tutaj i może podpowiecie mi dokładnie co trzeba zrobić. Najlepiej gdybym znalazł Punciaka z takim silnikiem na części i wymontował wiązkę, komputer i czujniki :D Ale tak łatwo pewnie nie będzie...
Jeśli silnik nie chce odpalić spróbuj na chwilkę ściągnąć kablek z czujnika temperatury. Daj znać jakie efekty.
Prawdopodobnie odległość czujnika jak kolega napisał :)
Seicento citymatic miało czujniki wybierania biegów . Tam też nie odpalił jak był bieg wrzucony. Co prawda tam był silnik 900 ale same czujniki były mocowane przy skrzyni biegów. Może coś z tego by dało zaadaptować
Podłączę się pod temat. W Seicento 1.1 z silnikiem MPI wentylatorem steruje komputer który otrzymuje informację o temperaturze z czujnika który jest zamontowany w bloku silnika - czujnik jest typowym termistorem więc wraz ze wzrostem temperatury obniża się jego oporność. Teraz pytanie: Czy można podłączyć (dopiąć się równolegle) do tego czujnika jakimś...
Jeżeli świece i kable wysokiego napięcia są ok sprawdź czujnik tęperatury silnika.Rezystancja może być w zakresie ale niewłaściwa.
Jesli to ten czujnik to da sie go jakos sprawdzic czy trzeba "w ciemno" wymienic?
seicento czujnik czujnik seicento seicento dławienie silnika
opinie graphite temperatura telewizora schemat lusterka
uchwyty grzejnika elektrolux ewf10479w
Jak wyjąć kostkę stacyjki Opel Meriva B 1.3 CDTI 2011 Ariston Hotpoint - Chłodziarka nie chłodzi, zamrażarka działa