Jak w teamcie. Nie ma jeszcze spryskiwaczy. Do tego wszystkiego padla instalacja LPG sadze ze jest na tym samym obwodzie :|:cry::|. Wszystko dzialalo normalnie. Przyszedlem i klops. Bezpieczniki dobre wiec co moze byc dalej...? Jakis przekaznik...? Jezeli tak to ktory za to odpowiada...? Moze jakies inne pomysly...?
Jak w temacie. Po raz kolejny uszkodził się opornik dmuchawy. Konkretnie element na końcu tego opornika. Po jego zwarciu dmuchawa działa na wszystkich 3 biegach. co to za element i czy można go czymś zastąpić.
Witam mam następujący problem.. wysiadł mi wentylator nagrzewnicy i równocześnie przestało działać gniazdo zapalniczki. Bezpieczniki nie są spalone. Wiatrak podpięty jest na krótko i działa. Czy miał już ktoś taki problem? Jak go rozwiązać?
Witam, Seicento rocznik 1999, nie działa dmuchawa wnętrza, spalony bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą nr 24 25A. Po odłączeniu silniczka, rezystorów regulacji prędkości, kostki przełącznika w panelu sterowania ogrzewaniem i złącza zasilania na podszybiu nadal występuje zwarcie. Czy na podejrzanym przewodzie biało-czerwonym wychodzącym ze skrzynki...
Witam, Mam drobny problem z dmuchawą nawiewu w seicento- pracuje bardzo głośno- tak jakby coś wpadło do środka i ocierało o wentylator. Jak najprościej dobrać się do tej dmuchawy? Czy trzeba demontować deskę rozdzielczą? pozdrawiam
Witam. Mam problem z pokrętłem regulacji temperatury w Seicento. Pokrętło rozpoczyna się zimną temperaturą a kończy ciepłą. Niestety od jakiegoś czasu przesuwa się tylko do poziomu zimno/ciepło a z poziomu ciepłego odskakuje. Nawet jak samoczynnie się przytrzyma pokrętło temperatury na poziomie ciepłym i tak z dmuchawy leci zimne powietrze. Próbowałem...
Witam wszystkich ktorzy maja lub mieli problem z zapalniczka w seicento.Moze mi odpowiecie na moje pytanie.Wyciaglem zapalniczke w swoim seicento puzniej odkrecielem skrzynke z bezpiecznikami i odpiąlem przewod BIALO-CZERWONY ktory idzie od zapalniczki i podlaczylem do niego stalego plusa efekt jest pozytywny ale niedokonca bo zapalniczka dziala bez...
Bardzo dziękuje za wszystkie posty! Pasek się wytarł i się slizgał dlatego go wymienilem. Podejrzewam że akumulator padł dlatego ze mam kiepskie łądowanie :/ Problem jest nadal, ale może opisze go w inny sposób. Chodzi mianowicie o dosyć duży spadek napięcia na jałowym biegu. Gdy dodam gazu -> wszystko swieci mocniej, wycierackzi chodzą szybciej, dmuchawa...
Dziękuję za pomoc. IMO odcinało pompę paliwa (zielono żółty w słupku) i rozrusznik w stacyjce. Sama kontrolka IMO była za lewym głośnikiem. Odnalazłem miejsca gdzie fabryczna instalacja była przecięta i zmostkowalem oraz zaizolowałem. Następnie poprzecinalem resztę przewodów od IMO (byly wpiete w instalację - pewnie zasilanie itp, nie wnikałem) Jako...
O żółtym przewodzie wiem dobrze i tak jest podłączone. Chodzi mi o to na czym w samochodzie pojawia sie napiecie po przekreceniu stacyjki na pozycje I pozycja I kluczyka ( podanie zasilania do radia, na nic wiecej) pozycja II kluczyka (zapalenie sie kontrolek) pozycja III kluczyka (zapalenie silnika) Ja podłączyłem do pozycji II, a nie jest to wygodne...
Witam , jestem w trakcie montażu klimatyzacji do seicento 900 , czy może ktoś mnie wspomóc jeśli chodzi o schemat podłączenia elektrycznego , dodam że klimatyzacja jest z seja 1100. Mechanicznie nie ma większego problemu , należy założyć kompresor z alternatorem dedykowany do 900 - tki (wersja 1100 ma zupełnie inną konstrukcję ,za dużo przeróbek w moim...
Witam mam trzy usterki w sejcento i prosze o porade 1. silnik ma czkawke tzn w niskim zakresie obrotów przy przyspieszaniu jest momentjakby sie przydławił i po chwili zerwie i juz normalnie(jakby miał dziurę w gazie) 2. stuki w tylnym zawieszeniu tuleje na wachaczach wyglądaja na dobre -wzrokowo nie demontowałem ich a moze amortyzatory? przebieg 65...
Musisz zdjąć boczek z lewej strony nóg kierowcy tam jest kostka łącząca tylnej wiązki, ponadto sprawdź podświetlanie zapalniczki. Jeżeli chodzi o dmuchawę to musi być bezpiecznik minimum 20 A może dajesz za słaby.P
Witam ponownie:) No więc tak... koledzy z forum wprowadzili mnie w błąd, ponieważ przekaźnik od wentylatora jest czerwony ale znajduje się obok ECU w komorze silnika obok przekaźnika pompy itd , przekaźnik wewnątrz jest od dmuchawy. Zwierając 30 i 87 silnik wentylatora pracuje. Cewka tego przekaźnika jest sterowana prawdopodobnie z ECU idą od niej dwa...
Licha masa na silnik dmuchawy, lub zgnita wiązka-kabel czarny z fioletowym pasmem. Możliwe że nie łaczy w listkach bezpiecznik 30A za akumulatorem.
Witam jak zdjąć pokrywę tą na której są umieszczone pokrętła od dmuchawy i przyciski od świateł awaryjnych i podgrzewania tylnej szyby, nie świeci mi podświetlanie coś nie łączy ,odkręciłem dwa wkręty i co dalej jak zdjąć aby nic nie wyłamać. Regulamin, p.11. Proszę poprawić temat. Dbaj o pisownię - literówki poprawiłem.
Witam Nie działa mi I bieg dmuchawy. Jak rozebrać deskę aby się dostać do gałki regulatora obrotów w celu sprawdzenia czy jest sprawny:D
Witam wszystkich użytkowników i mechaników tego fiacika. Mam problem jak w temacie .Jest zimno na dworze i w moim samochodzie. Odpowietrzyłem układ , doczytałem się w jedynym poście jaki udało mi się znaleźć na elektrodzie jak to zrobić i dalej słabo grzeje .Leci ciepło ,ale słabe. Proszę o jakieś informacje na temat ogrzewania .Np. po ilu minutach...
Seicento ma inny układ chłodzenia w CC trzeba zdemontować dmuchawę opornica jest na dole.P
Witam. Mam problem z prądem w moim Fiaciku. otóż często zdarza się tak że na pewną chwile tak jakby dostaje podwójną dawkę prądu(zwłaszcza na zimnym silniku) podczas jazdy światła świecą na maksa mocniej,wycieraczki chodzą dwa razy szybciej, dmuchawa mocniej dmucha i radio się rozłącza. Po paru sekundach wszystko wraca do normy i za jakiś czas zaskoczy...
Jeżeli ten układ wygląda jak trzy oporniki porcelanowe owinięte drucikami , to jest to opornica dmuchawy wentylatora i steruje prędkością nawiewanego powietrza do wewnątrz samochodu.Jeżeli byłaby uszkodzona (np.przepalony jeden z drucików) ,to nie działałby np. pierwszy bieg nadmuchu.Jak ci działa na wszystkich biegach ,tzn.że jest dobry. A co do ogrzewania,to...
po wymianie triody (diód wzbudzenia) ładowanie jest na poziomie 14,45V - 14,5V i nie rośnie po dodaniu gazu, pod obciążeniem (światła, ogrzewanie, dmuchawa itp.) 13,5V więc wszystko jest OK zdam jeszcze relacje po tygodniu jazdy ale myśle że będzie dobrze :) dzięki wszystkim za podpowiedzi
Witam, znajomy przyjechał dziś do mnie swoim seicentem 900 i jak zgasił silnik i zaraz chciał zapalić żeby przestawić w inne miejsce auto to nie zapaliło, kontrolki przygasały jakby akumulator był rozładowany.. Zmierzyłem miernikiem napięcie, było 12,3V na akumulatorze, jak przekręcił stacyjkę to spadło do 5V przy obciążeniu. Akumulator jest troszkę...
Prawda, nigdy i pod żadnym pozorem nie zdejmuje się klemy z akumulatora na pracującym silniku! Ładowanie sprawdzasz na zaciskach akumulatora, powinno być w okolicy 14V przy włączonych światłach i dmuchawie.
Biorąc pod uwagę że silnik od SC 900 nie ma dmuchawy jak maluch to nie jest wcale duży w porównaniu z 126p. Jak wrócę do domu to mogę dokładniej pomierzyć i podać w miarę wymiary bo mam taki silnik w Fiacie Uno.
Prawdopodobnie "rozsypał" się rezystor dmuchawy.
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
No jak dałem 4 A na prostowniku to intensywnie co mniej niż 1 sek babelkuje, na minimum ustawienia pokazuje ze jest kolo 2,2 A i bąbelkuje a takze pokazuje aż, 15,6 A na klemach. Więc wyłączyłem - bo boję się, żeby się nie przeładował. On jest mało męczony - tylko światła i dmuchawy. A lat ma ze 12. W mrozy -15 palił za 1-2 razem. Czyli dobrze, że spytałem,...
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
Włożyłem nowy akumulator i zrobiłem pomiary. Aku przed założeniem 12.72V, po założeniu 12.68V Napięcie podczas pracy 14.3V, przy pełnym obciążeniu (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyb, swiatla i awaryjne) 12.48V (!?) Najwięcej ciągnie chyba ogrzewanie szyb, po wyłączeniu wzrosło ponad 1V. To wszystko rozumiem że jest w normie? Po takiej zabawie kilka minut...
Panowie wszystko jasne a temat można zamknąć, na 99% to akumulator który się kończy. Auto było u elektryka, wg niego wszystko z ładowaniem jest ok, a z rozrusznikiem tym bardziej. Prąd ładowania 14,4 V, po włączeniu długich świateł, ogrzewania tylnej szyby i dmuchawy na max obroty - spada do 14,2. Ponadto spadek podczas odpalania - 10,7 V, a w spoczynku...
Witam . Trochę nie wyjaśnione do końca ,kostki dmuchawy ,czy szyby ogrzewanej.
Fajny i praktyczny projekt. Swego czasu również wykonałem taki "elektroniczny rezystor", najpierw do Astry I, potem do seicento (ten widoczny na zdjęciach poniżej). U siebie dołożyłem złącze do programowania i termistor, co by zabezpieczyć się przed zbytnim wzrostem temperatury. Dzięki za namiar na tranzystor wykonawczy - skorzystam przy następnym sterowniku....
Czy radio lub wiatraczki(niewiem jak to się fachowo nazywa) zżerają prąd nawet jak się ich nie włącza? Nie wiem jakie masz radio. Jednak większość samochodowych odbiorników ma dwa kable zasilające. Jeden jest odłączany po odcięciu zapłonu (wyjęcie kluczyka ze stacyjki), ale drugi jest pod napięciem także po wyłączeniu i opuszczeniu auta. Radio może...
13.95v przy pełnym obciążeniu to bardzo dobre ładowanie hevet2: wiesz gdzie jest aku w CC/SC ?? w razie stłuczki która zgniotła by tam akumulator to szanse na przeżycie są znkome, bo to oznaczać by musiało, że cały zespół napędowy wszedł by do kabiny.... aku jest przy samej grodzi... swoją drogą ogólnie Centra jest taka sobie, nic szczególnego ani...
brak dmuchawy oraz zasilania gniazda zapalniczki spowodowane jest przepaleniem pinów w kostce po stronie kierowcy na lewym słupku
Kolega moderator, autor kapitalnego programu do diagnostyki min. Seicento, niestety się "strasznie" pomylił. W Seicento JEST zawór nagrzewnicy (sterowany jedna linką). Jego fabryczny numer katalogowy to 46722588. Dodatkowo link do screena:
Witam czy można samemu wymienic silniczek od dmuchawy ? gdzie go szukać ? opłaci sie czy lepiej sie za to nie zabierać i dac zarobic fachowcom ? nie chce rozbierac pół deski. Pozdrawiam
Witam mam takie pytanie.Dmuchawa wł mi się tylko na 3 biegu a na 1 i 2 wcale nie chodzi.Czy moż to być to opornik to gdzie on się znajduje,a codzi mi o seicento.Z góry dzięki...
Na początku w moim seicento padły elektryczne szyby, dmuchawa, wycieraczki i spryskiwacze. Sprawdzilem bezpieczniki i są w porządku. Podczas jazdy przez jakiś czas działały normalnie, a następnie padły kompletnie. Do tego jeszcze przestały działać światła dzienne. Czy ktoś mógłby mi pomóc?
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Witam wszystkim Może ktoś mi opisać jak najłatwiej zdemontować dmuchawę w seicento 1,1
Mam problem. W Seicento dmuchawa nie działa. Bezpieczniki sprawne, z przekaźnika wychodzi napięcie, natomiast do dmuchawy już nie. Gdy podaje + na "krótko" do dmuchawy wtedy działa i zmienia się na wszystkich biegach nadmuchu. Czy może ktoś coś doradzić ? Albo podrzucić schemat ? Dodano po 9 Na tej linii gdzie są znaki zapytania brakuje "+" Czy ktoś...
Witam wszystkich, w moim fiaciku ostatatnio zaczął się pojawiać dziwny przypadek, a mianowicie przestają działać światła mijania oraz drogowe, zasilanie gniazda zapalniczki oraz dmuchawa nawiewu. Wszystko to ginie jednocześnie i po jakimś bliżej nieokreślonym czasie powraca. Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i wszystko ok. profilaktycznie zastosowałem...
Czy doładowując akumulator przy pomocy prostownika trzeba koniecznie odłączyć go od instalacji samochodu ? Czym grozi nie odłączenie i dlaczego ? Wiadomo przy krótkich miejskich trasach w obecnej porze roku akumulator "ma biedę". Wiesz, jak nie robisz do pracy 300metrów to biedy nie ma. A miałem taką panią co tyle zimą dojeżdżała Seicento. Szyba przednia,...
Witam wszystkich Mam problem z silniczkiem elektrycznym a konkretnie z kierunkiem jego obrotów. Uszkodził mi się silniczek napędzający wentylator chłodnicy w Seicento. Koszt nowego to 180 zł.Udało mi się zdobyć silniczek od Żuka (chyba od dmuchawy), który po drobnych przeróbkach mechanicznych pasuje idealnie. Problem jednak w tym ,że kręci się nie w...
No cóż, to zgodnie z postawioną tezą kolegi Xantix receptą powinno być dopuszczenie do obrotu tylko certyfikowanych kotłów. Nie manipuluj. Żadnych certyfikatów ja nie wymagam. Chodzi mi o edukację ludzi - ludzie biorą co jest bo nie mają pojęcia jak powinno wyglądać czyste spalanie węgla. Co za zysk jak kupisz kocioł 500 PLN tańszy jak Ci on zeżre...
Witam . Mały silniczek z dmuchawy samochodowej ze szrotu Seicento ,Maluch i.t.p.,też jest na magnesach,dmuchawa z traktora.
Ale jaja, chłopak zapytał o seicento, a Wy ciągle o samochodach naćkanych elektroniką. Jeśli, napiszę jeszcze raz, JEŚLI regulator napięcia jest sprawny to nic się w seicento 1.1 nie stanie. Kolega autor nie napisał nic o ABS, radiu za 2000zł, ani o sterowniku do sondy kosmicznej. Wystarczy włączyć światła i dmuchawę i żadne piki nie uszkodzą sterownika...
Na pewno ? To włącz klimę, dmuchawę na max, ogrzewanie tylnej szyby, radio itd i włącz rozrusznik. Ja wiem że auto odpali, ale żywot akumulatora się skraca. W Fiat Seicento na czas uruchamiania rozrusznika, zasilanie co najmniej dmuchawy, radia i zapalniczki jest odcinane. Czyli to zależy od samochodu.
Czy ma ktoś może w domu silniczek z wycieraczek lub dmuchawy z malucha, cinquecento, seicento, polonez itp. (coś z tańszych samochodów) i mógłby sprawdzić jakiego to typu silnik? Byłem ostatnio na złomie i u elektryków samochodowych, ale nic narazie nie mają. Kazali przyjść po świętach, no ale nie jest pewne czy będą coś mieli, a poza tym stracę pare...
Witam!!mam Fiata Seicento antene magensówke georgia presidenta i radyjko Intek 110 plus straszen zakłocenia dmuchawa,wyciraczki itd po odlaczeniu anteny wszytsko jest ok..cio na to poradzic?
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Witam, chciałbym zrobić rekuperator domowej roboty, czytałem dużo na ten temat i doszedłem do wniosku że warto spróbować. Motywuje mnie przede wszystkim mały budżet, oraz konieczność zrobienia dobrej wentylacji (duża wilgotność zimą). Proszę o zachowanie zbędnych komentarzy dla siebie, proszę o podpowiedzi techniczne. Mam mały domek 30m2 więc spróbuje...
Witam wszystkich serdecznie. Zamontowałem piec eberspachera B4WSC w seicento 900 ,pozostało mi to tylko podłączyć elektrycznie pod dmuchawę … no i tu mam prośbę, gdzie się najlepiej wpiąć żeby miało to ręce i nogi. Z pieca wychodzą dwa przewody dedykowane pod wentylator (czarny i czarnofioletowy). Ktoś montował już webasto w seju ale nie potrafię...