w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Jest ok :) Pisz priv.
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
to masz problem z glowy, bo test lampki jest tylko w liczniku elektronicznym
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Ale nie ma tam opornika do wiatraka!
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Czyli kup czujnik pod kontrolkę i go wymień.
Po dotknięciu przewodu do masy kontrolka zapala się "pełnym" blaskiem.
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Witam, Mam pytanie czy mozna wyjechac na dłuższą trasę ze świecąca sie kontrolką temperatury bo wysiadł czujnik temperatury wody i nie wiem czy to bezpieczne.:(
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika temperatury, przekaźnik wentylatora jest sterowany z ECU. Podłącz pod jakiś diagnoskop i sprawdź jaką pokazuje temperaturę...
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. Żadne seicento nie wychodziło fabrycznie ze wskaźnikiem temperatury silnika. Tylko kontrolka przegrzania więc jeśli kumaty sprzedawca to powinien sprzedać czujnik na kontrolkę Ale to ma jedną wsówkę a mi w sklepie wcisakali za dwoma i i nie wiem czy to...
Zobacz -> http://www.motointegrator.pl/produkty/43... kupiłeś termistor a nie termowłącznik. Moim zdaniem to potrzeba Ci czegoś takiego -> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Który rocznik tego Seicento? Starsze 1.1SPI miały dwa czujniki - jeden do komputera i jeden do kontrolki, nowsze (MPI) miały już tylko jeden czujnik, a kontrolką sterował komputer. W starszej wersji wystarczy zamienić czujnik bimetalowy od kontrolki czujnikiem rezystancyjnym i wskaźnik będzie działał. W nowszym będzie kłopot gdzie umieścić dodatkowy...
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
A skad wiesz jaką masz temperaturę? U mnie w seicento 1.1 nie ma wskaznika temperatury jest tylko kontrolka. Wydaje mi się że w CC jest tak samo. Dla porównania napiszę, że jak jade to wszystko jest OK a jak stoję na swiatłach to wentylator co chwile się włącza pochodzi trochę i się wyłacza i tak nawet na jednym cyklu sygnalizacji swietlnej potrafi...
U mnie wlasnie zaswiecila sie kontrolka zbyt wys temp w chlodnicy, czy normalne zwarcie tego czujnika spowoduje załaczenie wentyl. ?
Temperatura myślę że tak , bo ta kontrolka akurat się nie pali , a seicento zegaru który by ją pokazywał nie posiada .
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Witam. Problem zaczal sie od tego ze przy rutynowej kontroli samochodu,zauwazylem po odkreceniu korka zbiornika cieczy chlodzacej,zamiast niebieskiego plynu,brazowa wode jakby rdza.Co moze byc tego przyczyna ze plyn zamienil sie w rdzawa wode? Niezwlocznie przystapilem wiec do wymiany plynu.Po wymianie plynu i odpaleniu silnika pojawila sie kontrolka...
W SC MPI to procesor sterownika silnika sam decyduje kiedy silnikowi jest za gorąco. Czujnikiem dostarczającym danych jest właśnie czujnik temperatury silnika na którym bazuje sterownik. Podepnij samochód pod program komputerowy i odczytaj "on live" parametry temperatury w jakich załącza się silnik wentylatora chłodnicy i śpij spokojnie. Rozważ zamontowanie...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
a ja dorabiam przełącznik od boku zegarów którym przełączam kabelki albo od czujnika ilości paliwa albo od czujnika temperatury (który trzeba wymienić w głowicy na taki od wskaźnika a nie kontrolki) i wtedy wskaźnik poziomu paliwa pokazuje paliwo lub temperaturę w zależności co się akurat chce
aha no dobra jutro sprawdze i zobaczę . a co do spalania to jest trasa jakieś 12 km w jedną stronę. Ale żeby tyle palił . ?? Sprawdzałem wycieków nie ma może czujnik temperatury bądź termostat i na ssaniu ciaglę jeżdże .???
zasadzie to coś w tym może być. On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano *kiedyś podobny odgłos mialem jak świece padły i któryś gar nie łapał, ale teraz mam nowe świece, czujnik temperatury n Zrobiłeś coś z tym?
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
witam, mam pytanie może ktoś zna na nie odpowiedź. Wymieniłem nagrzewnicę w seicento, ale nadal samochód słabo grzeje.Wiecznie sie zapowietrza i dmucha wtedy zimne powietrze. Zauważyłem, że często zapala się kontrolka od temperatury( dodam że auto jest w gazie). Co może być tego przyczyną?Ciągle odpowietrzam, ale to nic nie daje proszę o jakieś wskazówki.
Powie tak jak nie jest zagrzany to się nie świeci. A czasami nie jest tak, że im bardziej się zagrzewa, to kontrolka jaśniej świeci?
Zaświecenie się kontrolki zbyt wysokiej temperatury nie świadczy jeszcze o przegrzaniu silnika , o przegrzaniu można mówić jak wywali płyn przez korek w zbiorniku wyrównawczym.W tych silnikach kontrolka podwyższonej temperatury płynu chłodzącego świeci się z wielu powodów ,nie koniecznie z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury pracy silnika.
Włącznik termiczny wentylatora we Fiacie Seicento (i jeszcze do kilku innych) to taki dwu - pinowy włącznik termiczny wkręcany z boku w chłodnicę: https://obrazki.elektroda.pl/4113676300_... Właśnie ten wkręcony w chłodnicę odpowiada za załączanie wentylatora, temp. załączania wentylatora to 98 stopni Celsjusza. Są tam jeszcze dwa czujniki...
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
Jeśli jest dostęp do diagnostyki to można odczytać temperaturę silnika jaką sterownik widzi i na jej podstawie dawkuje paliwo. Jeśli sygnał z czujnika dochodzi do sterownika ten może nie wykryć błędu i nie zasygnalizować tego kontrolka . Piszesz "marchewa" czyli masz jeszcze silnik SPI gdzie sterownik jest prostszy od MPI i tym bardziej może nie wykryć...
Może i masz rację, ale dlaczego np. ten czujnik jest skalowany na 116 stopni? Moim zdaniem skoro kontrolka przegrzania włącza się w tej temperaturze to i silnik jest do tego przystosowany że dopiero informuje o tym jak osiągnie taką temperaturę. Inaczej było by to nielogiczne, praca silnika w maksymalnej temperaturze 100 stopni, a kontrolka dopiero...
Jak jest gorący nie załącza się pompa paliwa - a jak zachowują się kontrolki na desce i inne rzeczy (np. światła mijania), które powinny się załączać po włączeniu zapłonu?
W liczniku SC MPI jest to inaczej rozwiązane. Zauważyłeś zapewne że kontrolka rezerwy nie miga a jak już zapali się raz to świeci ciągle do zatankowania? Ten wskaźnik "zapamiętuje" niejako poziom paliwa przed wyłączeniem silnika. Musiałbyś bezpośrednio pod wskaźnik ciągnąć przewód sygnałowy a i tak nie masz tam czujnika temperatury silnika na wskaźnik(kontrolkę)....
Witam Mam problem z seicento. Rano gdy próbuje go odpalić to zapala pochodzi jakieś 5-6 sekund i gaśnie gdy ponownie próbuje uruchomić silnik to zapala pochodzi trochę na nierównych obrotach (bez dodawania gazu bo jak się doda to odrazu gaśnie) i później jest już dobrze odpala za pierwszym razem (nieraz jak tak parę razy gaśnie to zdarzy się nawet akumulator...
To ,że u ciebie tak było nie znaczy ,że tylko tak puszcza uszczelka. Chciałem ci tylko zwrócić uwagę że jeżeli "siądzie" uszczelka to nie od razu gotuje ciecz chłodzącą, owszem gotuje ale to już są tak jakby "warunki ekstremalne" usterki, najczęściej to w 900 właśnie zaczyna się od minimalnych uszkodzeń,które z czasem używania narastają. 900 ma to...
Witam Mam problem z seicento. Rano gdy próbuje go odpalić to zapala pochodzi jakieś 5-6 sekund i gaśnie gdy ponownie próbuje uruchomić silnik to zapala pochodzi trochę na nierównych obrotach (bez dodawania gazu bo jak się doda to odrazu gaśnie) i później jest już dobrze odpala za pierwszym razem (nieraz jak tak parę razy gaśnie to zdarzy się nawet akumulator...
1.Jak nazywa się element (rurka) wychodząca z filtra powietrza? > Która? Tam wychodzi (a raczej wchodzi) klika rurek. Ta gruba karbowana z przodu to dolot powietrza, ta cieńsza wchodząca od spodu to odpowietrzenie komory korbowej i pokrywy rozrządu (tzw. odma). 2.Jak sprawdzić czy samochód się nie przegrzewa? > Na panelu wskaźników masz kontrolkę przegrzania,...
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
Wspomniałem że był wymieniany czujnik temperatury cieczy bo na samym początku po podpieciu go pod Ecu pokazywał taki błąd ale problem jest nadal po wymianie i nagrzaniu pokazuje prawidłowe temperatury czyli wlancza wentylator przy 97stopniach dodam że przy tym sprawdzeniu jak ostyg nie chciał odpalić jak odpalił zaswiecila się pomaranczowa lampka silnika...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
No to trzeba zrobić przyswojenie koła fonicznego. Nagrzać silnik (do temperatury powyżej 80° C) z temperatury biegu jałowego Zwiększyć prędkość silnika do 5000 obr. / min (stała prędkość) i utrzymać ją przez 2 - 3 sekundy, następnie zmniejszyć Wykonać tę operację kolejno trzykrotnie. Przy kluczyku w położeniu STOP odczekać 45 sekund przed ponownym uruchomieniem...
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
Witam szanownych forumowiczów,mam problem z moim seicento 900 ,podczas jazdy zapaliła się kontrolka wtrysku,auto zaczęlo się dławić ,przerywać na niskich obrotach,po przegazowaniu lub szybszej jazdy silnik pracuje w miarę normalnie ,ale po odpaleniu szarpie ,nie wchodzi na obroty,czuć nie spaloną benzynę no i nie chodzi chyba na wolnych obrotach na...
Ciśnienie paliwa 2,5bar. ...a czasem nie powinno być coś koło 1 bar? Sprawdź czujnik temperatury silnika (płynu) od ECU (nie od wskaźnika/kontrolki), możesz go odłączyć, ECU przyjmie wtedy wartość zastępczą = 60*C. Na czym Ci "wyrzuca" ten błąd 00?
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo pracować jak podciśnienie spadnie poniżej...
Witam - ostatnio miałem usterke w moim seicento - urwała się masa. Udało mi sie odpalic auto i chodziło ono troszkę, nie wiedziałem że to jest masa i wskutek tego chyba spaliło mi kabelek od czujnika temperatury w chłodnicy - po zdemontowaniu wtyczki niebieski proszek na długości 1 cm. Ostatnio zapaliła mi sie kontrolka ABS - po przekreceniu stacyjki...
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane - w kostkę czujnika MAP-u - przy centralce wtrysku
Witam.Mam problem. siadl mi silniczek chlodnicy zakupilem nowy zagotowalem mu wode lampka temperatury sie zapalila a wiatrk chlodnicy nie wlaczyl sie.sprawdzilem bezpiecznik dobry 2 bezpiecznik za akumulatorem dobry na krotko dziala wiatrak wczoraj tez jechalem zapalila sie kontrolka temperatury a on sie nie wlaczyl.Sprawdzilem czujnik na krotko w termostacie...
Wiem że te auta tak mają, ale szukam innych opcji co by poprawić chłodzenie szczególnie w mieście. Co tu chcesz poprawiać? Skoro wentylator się włącza więc tak musi być, aby utrzymał właściwą temperaturę silnika. jak się włączy to po paru minutach schładza płyn i wszystko w porządku. Kontrolka przegrzania się nie zapala więc chłodzenie jest wystarczające,...
Witam Posiadam fiata seicento 899 czyli przysłowiową 900. Autko Zostało kupione w 2000r i do tej pory bezawaryjne. Kłopot w tym że zagotował mi się płyn i zaświeciła kontrolka. Wymieniłem termostat bo stary po włożeniu do gotującej się wody nie otworzył się. Do tego wymieniłem czujnik temperatury, czujnik chłodnicy od wentylatora wentylator w 100% sprawny....
kolego mialem taki sam przypadek jak byl zimny to odpalal bez zarzutów a gdy sie nagrzal to gasl i nie chcial odpalic ja wymienilem czujnik polozenia walu korbowego bo on sie nagrzal i podawal bledny sygnal do kompa i tedo na kompie nie bylo widac zadnych bledow a jesli jak pisza ze czujnik temperatury byl by uszkodzony to by ci sie pojawial na desce...
I wtedy czyja wina mechanika bo nie sprawdził ? czy kierowce bo zlekceważył kontrolki ? Gdyby zlekceważył kontrolki i kontynuował pracę silnika to definitywnie kierowcy bo nie dostosował się do wskazań kontrolek. Być może myśląc że "jakoś dam radę". Dodano po 3 Jedna uwaga, czujnik temperatury cieczy, który nie jest w niej zanurzony, nie wskazuje prawidłowo....
Witam. Mam pytanie inne niż wszystkie.. Co zrobić aby zapisać jakiś błąd w sterowniku SPI seicento IAW 16F? Musze przetestować urządzenie diagnostyczne i nie wiem jak wywołać jakiś pewny błąd. Odłączałem czujnik położenia wału i 3 razy próbowałem włączyć (oczywiście silnik nie ruszył) a kontrolka dalej nie świeci. Włączałem też silnik na kilka sekund...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Pomierz czujnik temperatury. Ten niebieski na termostacie . Rano przed odpaleniem w temp około zera stopni powinien mieć ok 9750 omów, a po rozgrzaniu jak termostat się otworzy - temp 80 stopni - około 380 omów. Jeśli kontrolka awarii wtrysku nie zapala się w czasie jazdy to czujnik podaje dane , tylko nie wiadomo jakie.Sprawdź również szczelność wężyka...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie w normie. Brak błędów. Kontrolka wtrysku gaśnie....
calorstat ma dookoła tego talerzyka który zatyka przepływ taką gumkę, ona zaraz pęka i spada a bez tej gumki nawet na zamkniętym jest duża szpara i to jest cała jego wada. Wahler nie ma tej gumki i uszczelnia się samym metalowym kołnierzem, to nie musi być super szczelne, nawet lepiej jak troszeczkę tam leci bo lepiej się odpowietrza, ale nie może być...
W ten sposób możemy gadać i gadać. Czujnik może być dobry a komputer widzieć -40°C ponieważ kabelek będzie dziabnięty. Weź jedź na porządną diagnostykę, raz miałem SC z zapchaną rurką idącą do MAP, auto kopciło lepiej niż rozjechany stary diesel. Gdyby było zwarcie do masy, wtedy by zapaliła się kontrolka na stałe ta od awarii wtrysku.Rezystancja byłaby...
Temat popularny ale nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania. W samochodzie dzisiaj sześcio letnim zaczęła palić się kontrolka wspomagania kierownicy. Jest to zaskakujące bo samochód nie był nadmiernie eksploatowany (20 tys km rocznie przejechane), był serwisowany w ASO i po prostu kontrolka zaczęła się świecić po włączeniu silnika dzisiaj rano. Ale...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Sterownik bosch-a z przepustnica na linkę nie był na sieci can Nie był nijak powiązany przez immo z licznikiem W tym właśnie problem, bo IAW-49F, który oryginalnie był w aucie był powiązany z licznikiem, który wciąż tam jest. W nowym SC był jeden czujnik temperatury, a kontrolką przegrzania sterowało ECU, ECU z Bravo, nie będzie tego robić, podobnie...
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
W UNO był przez krótki czas montowany ten sam silnik co w SC ale nie na tym samym osprzęcie, bo z tego co kojarzę to w Uno był na Boschu, a w SC na Magneti Marelli, więc trzeba się z tym łączyć jako z Unem, a nie jako z SC. Miganie kontrolki przełącznika LPG zazwyczaj oznacza nieprawidłowe warunki do pracy instalacji - za niska temperatura parownika...
niby proste a zarazem trudne no wskaznik ładowania juz masz kontrolke a jak chcesz wskaznik naładowania akumulatora to zapewne chodzi ci pogłowie wskazówkowy co wychyla sie jak ładuje np na 13v.a co do ciśnienia oleju to moim zdaniem najlepiej by spasował czujnik ciśnienia z poloneza różnie na to mówią np gruszka z czujnikiem na kontrolkę. zależy jaki...
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
Witam wszystkich! Już drugi raz miałam dzisiaj problem z odpaleniem mojego fiata. Auto jest z 2002 roku, zeszłej zimy miało wymieniany akumulator. Problem z zapaleniem pojawił się najpierw we wtorek (ale po godzinie, jak wróciłam, udało mi się odpalić auto bez problemu) no i dzisiaj. Po wtorkowej awarii pojechałam do serwisu, w którym sprawdzono akumulator...
Kolega alpika się rozkręca!!! Spokojnie. Te 4 na zdjęciu to osprzęt motocyklowy i motorowerowy. Nie nada się żaden, bo wszystko na linkę. Ten od seicento sporting by się nadał, jednak trzeba go przerobić. Z tego co pamiętam, to należy wymienić oscylator kwarcowy (ten obrotek, to już całkiem zaawansowana konstrukcja). Można zastosować taki od 125 ale...
4. pułapki z pojemniczków jajek z niespodzianką gdzie do jednej połówki wsypywałem sodę i zabezpieczałem watką a na dole woda z kwaskiem cytrynowym. Takie coś się stawiało i jak ktoś przez przypadek przewrócił, to "wybuchało" Robiło się i "granaty" w ten sposób. Plastikowy pojemnik, taki co ma 2 połówki. Do środka wlewało się ocet, do tego nakrętka...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Zaskoczyłeś mnie, że masz tylko jedno światełko w yarisie, wydawało mi się, że tylko w wynalazkach typu seicento nie ma normalnego wskaźnika. Ale powiem, że nie podoba mi sie ten pomysł, z prostego powodu: gdybyśmy chcieli zbudować taki układ, czy ktokolwiek inny, trzeba przyjąć jakieś wartości graniczne dla silnika za zimnego i za ciepłego, i patrzac...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
kontrolka temperatury seicento seicento temperatury kontrolka seicento
przekaźnik maksymalne napięcie zarzadzanie produkcją fujitsu siemens wymiana procesora
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Wysypywanie się kawy z zaparzacza - przyczyny i rozwiązania Odcinanie pedału gazu w Skoda Octavia 2001 1.6 benzyna