Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Miałem identyczny problem ze swoim Seiczakiem,też podejrzewałem rozrusznik,ale że akumulator nie był już najświeższej daty,kupiłem nowy.I problem ustąpił jak ręką odjął.Włóż inny,100% sprawny aku,zawsze to prościej niż demontaż rozrusznika,zobaczysz co będzie się działo.Pozdrawiam.
Naładować aku, jak nie pomoże albo naprawić albo "wyciąć" immo. Ikonka oznacza że immobiliser nie pozwala odpalić ale jeżeli aku pada wypluwa tą samą ikonkę.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Masz wypalone kostki na żarówkach reflektorowych/ masy/P
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Jest ok :) Pisz priv.
Masy reflektorów do sprawdzenia.
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Najprędzej znajdziesz wszystko na stronie " seicento .pl" -wystarczy się zalogować i wszystko masz podane na tacy.Sam korzystam z tej strony .Pozdrawiam.
A pomyślałeś o baterii?
Nie wiem co Ty tam mierzysz ale moim zdaniem te 7V wynika z tego że zamyka Ci się obwód poprzez miernik.
Alternator.
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
Zdiagnozować diagnoskopem i będzie wiadomo gdzie jest problem.
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
O co tak ciężko sprawdź obwód kontrolki. Tam nie ma BSI. Idzie prosto do deski. Zaraz się okaże że kontrolkę do W podlaczyłeś.
Zaadaptuj koło foniczne, trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr.
Wszystkie kontrolki gasną tylko nie check engine.
Odczytaj pamiec usterek na czytniku kodów. Jest to kontrolka iformujaca ze ystapila usterka w elektronice sterujacej silnikiem.
Który to jest ? właśnie jestem na myśli że to jakiś przewód bo byłem u 2 zaprzyjaźnionych mechaników i mówili że to coś najprawdopodobniej z przewodami. Dodano po 26 Przewód masowy silnika robiłem jakiś rok temu i teram mam dodatkowy przewód o przekroju 10 kwadrat Dodano po 1 Usterka chyba została zlokalizowana i naprawiona prawdopodobnie była to wtyczka...
Pewnie jakieś zabezpieczenie sygnalizuje błąd, układ immobilisera ? U mnie zwykle wystarcza sprawdzenie i czyszczenie złącz układu, sprawna stacyjka... A u Ciebie ? Szukałeś już odpowiedzi ? http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,seic...
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
Nie wiem co Ci poradzić? Ja miałem kłopot z poduszką (to znacz ciągle świeciła kontrolka) w BMW. Pojechałem do serwisu a tam, wzięli auto na komputer, poczęstowali mnie kawą i stwierdzili, że poduszka do wymiany ale nie mają i trzeba zamówić a przyjdzie za jakieś 2 tygodnie a koszt ok. 2 kzł. Spieszyłem się więc zapłaciłem 170 zł za ekspertyzę i sam...
po kilku zapaleniach silnika przestanie świecić oile wszystko jest OK
Wymieniałem też niedawno diody w "rezerwowym" alternatorze do sejka, za mostek płaciłem 36 zł. Pomimo tego że musiałbyś (gdyby tak było konieczne) wymieniać diody to rozsądek w takiej sytuacji też by wskazywał aby "przy okazji" od razu założyć nowe szczotki jeżeli te co są mają już "taki przebieg" aby mieć "święty spokój" na przyszłość. Co do nowego...
Na początek sonda lambda i katalizator do sprawdzenia.
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
nie ma testu. Po zapłonie jest tylko wtrysk, oil i aku.
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
Jeśli brakuje ci oleju to będzie się świecić cały czas. A jeśli kontrolki nie zgasną po ok. 5-7 sek po zapłonie
To zobacz czy przypadkiem nie rozłączyłeś przewodu podciśnieniowego do mapsensora.
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
po usunięciu usterki zgaśnie.
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Witam Mam ten sam problem - nie świeci mi kontrolka od wtrysku i od siateł. Rozkręciłem już deske rozdzielczą i wymieniłem żarówki ale nadal nie świecą mi kontrolki?
Do poduszek nie zaglądałem czy faktycznie są pod deską wspomaganie działa bez zarzutu a i kontrolki czasami migoczą potrafią się przyciemnić i rozjaśnić a z innymi się tak nie dzieje :)
Mostek nie ma nic wspólnego z kontrolką. Widocznie coś źle złożone.
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
No tak, to też jakiś pomysł, tylko co ma do tego kontrolka immo ?
Diagnoza komputerowa z podglądem parametrów na żywo i będzie wiadomo co nie tak.
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Bezpiecznik dobry masz kolego?
Noo powiem tak on sie zapala i gasnie tak co ok sekunde.. bardzo czesto wiec w sumie mozliwe ze kabelek bo jak stoje to ok jest ale jak jade i pojazd sie rusza mozliwe ze kabel sie przemieszcza i wtedy robi zwarcie.... Niewiecie ktoredy idzie ten kabalek czy do serwisu ?? bo powiem szcerze puki co kasy na mechanika niemam a lubie majsterkowac i wogole...
wcześniej było dobrze to ja bym obstawił filtr chyba ze ten olej to straszna gęsta mamałyga ale to mało prawdopodobne
sprawdze to.daj mi troche czasu
Zmieniłem czujnik na ten który poleciliście, wszytko działa miód malina. Dziękuję za podpowiedź co do czujnika bo nigdy by mi to do głowy nie przyszło.
U mnie było tak że nie mogłem zapalić, dopiero drugie albo trzecie włożenie kluczyka powodowało zgaśnięcie kontrolki, pompa wtedy paliwowa nie pracowała
A nie wiesz może gdzie w seicento znajduje się wejście pod kabel do kompa? Pod maska czy w środku?
witam proponuje wymianę przekaznikow od zasilania centralki i drugi od pompy paliwa Te przekazniki znajdują sie poprawej stronie nad centralkąi są zakryte oslona zdejmowaną do gory Przekazniki są jeden obudowa czarna drugi obudowa czerwona Koszt to 4.50 plus 5,50 pozdrawiam waclaw17
Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Czy przy takim podłączeniu uruchamiałeś silnik?
Witam! Mam seicento 1,1 SPi ten starszy typ silników na jednopunkcie. jaseja87ns no i co z tym Vanem?? bo włąsnie mam identyczny problem, nie chodzi na 2 i 3 gar , i tez świeci kontrolka wtrysku, świece i kable równiez nowe, a co dziwne gubi istre czasami, poniewaz sprawdzałem lampa stroboskopowa :/ cewki sa dobre, bo wpinałem inne i to samo.
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Nic to nie dalo, symbol silniczka dalej pulsuje, wywolalem usterke przez odpiecie jakiegokolwiek czujnika i ladnie wysypalo blad na examinerze, podpowiadam ze autko pracuje bez zarzutu, dlaczego pulsuje ta kontrolka????
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Według moich informacji Seicento nie posiada kontrolki świateł mijania. Wymieniałem niedawno żarówki od podświetlenia licznika i kontrolki do mijania nie było.
Kostka stacyjki do wymiany.
Trójdiodek do wymiany. Teraz się zacznie co to jest i gdzie się to znajduje.
Przyjechałem pewnego dnia do domu, zgasiłem samochod i tylko na chwilke(moze 15 minut) wpadłem do domu po kurtkę, gdy wróciłem do samochodu probowałem go zapalic, niestety nie udało sie. Potem poszedłem na stacje bo migała kontrolka paliwa, gdy wlałem paliwo potem dopiero zauwazyłem kontrolkę z kluczem (KEY taka pomaranczowa) i auto nie daje sie zapalic....
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Urwana masa silnika, to bym sprawdził wpierw.
Witam.Po wymianie maglownicy świeci się kontrolka poduszki .Seicento 1.1. 2003 rok.
Ja na tej liście widzę 2błędy, błąd sondy jest naturalną konsekwencją wypadania zapłonów.
Adaptacja koła fonicznego to raz a dwa miganie kontrolki MIL w czasie jazdy może wskazywać również na pogorszenie sprawności katalizatora i druga sonda (kontrolna) podaje info o tym do sterownika a ten informuje kierującego
Witam mam problem Fiat Seicento Sporting 1.1 podczas jazdy zapalają mi się na chwilę kontrolki od Abs ręczny i wspomagania kierownicy? Proszę może ktoś pomoże bo mechanicy są bezradni???
Nie świeci kontrolka wtrysku sprawdż bezp.F22
Tam są dwa termowłączniki - na wentylator i na kontrolkę.
Nie włączaj zapłonu z odpiętymi przewodami licznika bo zapala błąd poduszek jak sterownik nie widzi kontrolki.
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Miałem raz taki problem, dawał popalić przekaźnik, jeden z tych dwu co są w komorze silnikowej. Jak był gorący to cewka dostawała skrót (30 om), w normalnym stanie miała coś koło 72. A kontrolka code gaśnie? Marchewka też?
Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
Napięcie B+ to ten grubszy przewód na alternatorze a D+ to ten cienki (od kontrolki). Zmierz to napięcie i napisz pomyślimy co dalej.
Który rocznik tego Seicento? Starsze 1.1SPI miały dwa czujniki - jeden do komputera i jeden do kontrolki, nowsze (MPI) miały już tylko jeden czujnik, a kontrolką sterował komputer. W starszej wersji wystarczy zamienić czujnik bimetalowy od kontrolki czujnikiem rezystancyjnym i wskaźnik będzie działał. W nowszym będzie kłopot gdzie umieścić dodatkowy...
Czyli co muszę zrobić? Witam Po prostu kilka razy odpalić samochód. Podczas każdego odpalania komputer sprawdza czy błąd istnieje. Jeśli go nie ma jest szansa że sam zgasi kontrolkę.
Pierwsze słysze o takich kontrolkach:?:. Napisz coś więcej jakie kolory świecenia itp.
Czyli kup czujnik pod kontrolkę i go wymień.
Witam. To może być gdzieś przetarty lekko kabelek kontrolki ładowania. Ale może też być słaba masa między silnikiem a karoserią. Pozdrawiam.
Auto zrobione, ale konieczne było wykasowanie imo z kompa. Temat zamknięty dzięki za podpowiedzi.
Ej ej-czujnik kontrolki jest na głowicy, u góry, a nie w bloku. Czerwony jak pamiętam. A wogóle obieg na chłodnicę jest? Oba węże są gorące?
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Zapaliła mi się kontrolka wtrysku w seicento 900 benzyna dojechałam do domu bez problemów tak że nie znam przyczyny .niestety zanim mechanik mnie przyjmie kilka dni trzeba czekać. Czy mogę jeździć autem jak sprawdzić przyczynę?
A ile to jest kilka sekund?
Po dotknięciu przewodu do masy kontrolka zapala się "pełnym" blaskiem.
Centralka jest nad prawym nadkolu a rozrusznik nie kręci. Jest tylko zaplon i nic więcej.
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Tak ,skasować błąd.P
Bezpieczniki za akumulatorem też sprawdziłeś?
Witam.Sprawdż uzwojenie wirnika. A co się mogło z nim stać?
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
nie ma,było to sprawdzane
Masy jeszcze raz będę sprawdzał (samochód dalej stoi pod marketem ;)). Co do immobilisera to to seicento nie było wyposażone w immobiliser [nie ma tej kontrolki z kluczykiem i nie widze żadnego modułu od immo pod kierownicą]
Tak.
kontrolki seicento seicento gasną kontrolki kontrolki seicento schemat
pralka przycisk asynchroniczny licznik modulo źródło stałoprądowe
fronius error cyfrowy brelok291
Błąd 01316 w Audi A4 - problem z modułem ABS Kontrolka filtra cząstek stałych DPF - przyczyny i rozwiązania