Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Sprawdziłem to co radziłeś i zauważyłem coś takiego : Ogólnie to mam dwa takie same seicenta i zrobiłem coś takiego > przełożyłem cewke (cały moduł) z niedziałającego auta do sprawnego i dzieje się to samo / dziwne jest to gdy zamieniłem cewke ze sprawnego samochodu do niesprawnego > problem się nie naprawił a sprawne auto ksztusiło się tak jak niesprawne....
Jeżeli chciałbyś wykluczyć czujnik położenia wału, to rezystancja 580 do 780 Omów.
Moduł zapłonowy ten podwójny.
a czy jest odpowiedni luz zaworow ?? 0.45 ssanie .0,55 wydech .
Witam, mam pytanie co może być powodem nierównej pracy silnika 1,1 mpi/54 KM Fiat SC 2001r. od jakiegoś czasu tak jak na poniższym filmiku, silnik wariuje, nie wygląda to na wypadanie zapłonu, bo przyspiesza z gazem w podłodze i jest wszystko ok, pali też na dotyk. Czasami po nagrzaniu jest lepiej a czasami jeszcze gorzej ale w środku czuć jak to wszystko...
A nie jest szybciej i prościej silnik wyciągnąć?
Witam Mam problem ostatnio kiedy pale mojego seiciaka na benzynie nierówno pracuje raz wyższe obroty raz nie przerywa tak jakby gdzieś powietrze zasysał. Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co sie może dziać (na gazie normalnie chodzi) a poza tym świece wymienione przewody zapłonowe tez. Co może byc przyczyną takiego zachowania?
Witam Wczoraj w moim samochodzie pojawił się dość dziwny problem. Mianowicie po zatankowaniu na stacji przejechałem może 5km. Zaparkowałem samochód i wróciłem do niego po godzinie. Ku mojemu zdziwieniu zmienił się dźwięk alarmu. (odgłos jest przynajmniej z 2 tony wyższy niż wcześniej) Gdyby to był jedyny problem nie zakładał bym tematu. :] Po odpaleniu...
Pytanie najważniejsze jakie są te nierówne obroty, typowe wypadanie zapłonu czy falowanie ?
Ok., narazie dzięki za pomoc
Może mieć fiata code. Zobacz po zdjęciu obudowy czy stacyjka ma czarny pierścień od strony kluczyka. To antena do fiata code, za skrzynką z bezpiecznikami masz moduł fiata code - wielkości paczki papierosów , kolor szary lub czarny. Z dwoma wtyczkami. Jedna to od tej anteny druga większa od instalacji elektrycznej. Jeśli będą tam same wtyczki bez modułu...
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
W pierwszej kolejności po podłączyć samochód po urządzenie diagnostyczne i sprawdzić parametry pracy silnika.
a zamiast zaginać wezyk, nie lepiej zregenerować i przeczyścić reduktor ??
no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
Wezyk od map-a sprawdz
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
Czujniki temperatury pokazują ok. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Pompa oryginalna podaje chyba 2.6 bara a regulator ciśnienia zbija to na około 1 bara. wystarczy że regulator się posypie lub zatkany powrót i już więcej paliwa idzie do silnika
Masz uszkodzony sterownik silnika ( ta hybrydka przyśrubowana do korpusu przepustnicy). Da się ją naprawić.
Cewki prawdopodobnie nie ponieważ każda daje bardzo dobrą iskrę przy włączonym silniku. Co to jest to ECU?
jest taka troche nierówna praca silnika wygląda to na zapłon koło na wale jest na pewno tak samo?
Napisz czy czasem na zimnym nie pracuje na dwa cylindry,czy wewnętrzne świece(drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne? Znam podobny problem w uno i seicento 900,wystepuyje to jak jest wilgotno.
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
powiem tak to bardziej wygląda na nie równą prace silnika dodam jeszcze ze gdzieś ucieka płyn chlodniczy
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
To potwierdza tylko to że dałem kable dobrze. Jak zaczynają szarpać te obroty to czuć dosyć mocne wibracje na tym silniku. Jaka jest metoda na sprawdzenie Map sensora? Załóżmy że nie umarł a daje złe informacje dalej. Jak to sprawdzić.
Witam. Mam pewien problem z moim Seicento 1.1 SPI (1999r). Otóż: Na "starym" map sensorze silnik pracuje bardzo nierówno, falują obroty, wysokie-niskie-wysokie-niskie, i tak co chwile. Po wymianie map sensora na nowy, przy próbie odpalenia samochodu świeci się kontrolka wtrysku, oraz mam problemy z odpaleniem ( Silnik momentalnie gaśnie). Może ktoś...
Witaj, Trzeba samochód podłączyć pod diagnozer i sprawdzić rzeczywistą wartość otwarcia silnika krokowego wolnych obrotów (jednostka w "krokach"). Jeśli silnik przygasa a komputer zwiększa liczbę kroków silniczka krokowego to znaczy, że jest on przytarty i należy go wymienić. Czasami można go wyczyścić. Pozdrawiam. P.S. Innym problemem może być nieprawidłowo...
Witam. Od kilku dni pali mi się kontrolka z wizerunkiem silnika, przy czym nie występują żadne widoczne problemy z pracą silnika - odpala na dotyk, ma równe obroty, odpowiednią moc itd.( oczywiście, wszystko jak na samochód z przebiegiem 160tyś.km ). Jaka może być tego przyczyna? Rady jakie dotychczas otrzymałem to: pierwsza - że trzeba go podłączyć...
Równie dobrze sygnał zaburzony z koła zębatego. Zabrudzone koło, zabrudzony czujnik lub tez uszkodzony... Cóż to za błąd?? Przecież te komputery w 1100 są pięknie diagnozowalne z pełną przejrzystością błędów jak i parametrów pracy...
U mnie raz też "cykał strasznie" przekaźnik od wycieraczek, nie pomagało ani wyłączanie dźwignią, ani stacyjką, "cykał" i już, "skleił" się abo co, albo gdzieś wtyczki "zamokły"... Jak się dowiedziałem co "cyka" to się nie martwiłem, po jakimś czasie umilkł i jest dobrze do tej pory... No, kasatory luzów zaworowych też mogą czasami klekotać, pukać,...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Witam! Wiem że były podobne tematy, ale nic z nich nie wywnioskowałem. Odpalam autko po nocy o temperaturze ok. -5 stopni, jest niby ok. Jednak w pracy silnika słychać taki jakby malutki stukot. Obroty są równe, ale nie wiem jakie bo mam zegarek zamiast obrotomierza :) Po dodaniu minimalnie gazu, samochodem zaczyna trząść, silnik cały chodzi. Ewidentnie...
pasek piszczał w okolicach stycznia, podjechałem do mechanika u którego najczęściej robie i za free mi to dociągnąl Dodano po 10 możliwe jest, że mam coś z instalacją lpg i ona mi z rana zalewa gazem przy rozruchu, dlatego dlużej kręci i mam tą nierówną pracę silnika ? (gdy czasami za wczesnie włączyłem gaz na zimnym to po przejsciu na benzyne też tak...
Jaka instalacja LPG? FABRYCZNA FIATOWSKA - coś włoskiego. Tyle co o niej wiem to to, że ma pojedynczy filtr gazu (dopiero co wymieniony - bo myślałem,że się zapchał). Widzę krokowca na węzu, żadnej śruby (a więc instalacja nie-garażowa, gazownik to potwierdził), gaz podawany jest w fazie lotnej w taki pierścień pod dekiel filtra powietrza - moim zdaniem...
No w zasadzie racja... GMP - pomyliłem oczywiście.. czujnik położenia wału. Silnik z Punto czy Seicento 1,1 faktycznie pasuje plug'n'play. Na odwrót też bo mam znajomego któremu się Punto sypnęło i zapakowali tam fabrycznie nowy silnik 1,0 dokładnie taki sam jak mój z Pandy. Ale ECU musiało być z Pandy. To od 1,1 z Punto grało ale silnik wciąż miał...
Nie mam błędów tylko na biegu jałowym mam nie równą prace silnika i wydaje mi się ze jest słabszy i więcej pali. przeprasza zapomniałem dodać że samochód ma lpg ale nie ma różnicy cz lpg czy bp. Proszę tylko o to czy sonda ma być w pętli otwartej po dodaniu gazu z tego co wyczytałem to tylko na gazie do spodu wtedy dawkę steruje ecu
Powrót do tematu, dalej cisza. Stał tydzień w warsztacie i nie wiedzą o co chodzi😅 wymienili cewki(tamte były sprawne według mnie) i przewody wn bo jak coś grzebali to ich kopnęlo bo było przebicie. Ciśnienie paliwa 1bar, kompresji powiedzieli ze nie mierzyli bo uznali ze silnik za ładnie pracuje żeby coś tu podejrzewać😅. Oddali samochód...
Ja nie wiem po co myć przepustnicę w układzie wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz sam ją myje w czasie pracy silnika.
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
Witam ,mam fiata seicento 98 rok ,auto z instalacją lpg od roku 2004 , auto cały czas w rodzinie , przebieg 98 tys. Auto szarpie przy przyśpieszaniu , najczęściej pokazuje się to przy zmianie z 3 biegu na 4 ,auto generalnie przy odpaleniu na zimnym silniku po nocy ma nie równą pracę silnika ,po chwili ustaje i jest ok , później pod czas jazdy i przy...
Falujące obroty na lpg w moim aucie opanowane-okazało się, że jest za bogata mieszanka i to sporo za bogata więc po regulacji(regulował człowiek który ją zakładał i wcześniej serwisował w mieście skąd pochodzę ale już nie mieszkam) sprawa została załatwiona ale przed regulacja lpg człowiek ustawił mi luzy zaworowe żeby był komplet. Przed paroma dniami...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
nierówna praca silnika seicento nierówna praca seicento praca silnika seicento
pocztówki dźwiękowe wykrywanie zwarcia uszczelnić antenę
teleinformatyka politechnika śląska teleinformatyka politechnika śląska
Czyszczenie klap wirowych Audi A6 C5 163KM Punkt strojenia zero detektora w Menuet UKsrf