Schematów muszę poszukać bo Seicento nie mam od ponad roku więc nie pamiętam nigdzie je miałem. Ze swojej strony to poderzyj jaką masz wersję spryskiwaczy. A z silnikiem od wycieraczek o coś kojarzę że były właśnie wersje z 2 bądź 3 prędkościami i u mnie był zmieniany silnik albo manetki, nie pamiętam już. Dodano po 12 Dobra znalazłem schematy. Strona...
Witam. Mam problem z tylnia wyciaraczka a silnik wycieraczki jest sprawny. prosze o udzilenie informacji i najlepiej jaby jeszcze schemat elektryczny.prosze o szybką o pomoc ! :!: :cry:
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
plytke na silniczku rozkrec posparwadzaj luty i czy sie nie dostala woda jezeli nic nie widzisz wymien ja
Bezpiecznik nr 25. Co po za tym ? Pewnie silnik przednich wycieraczek.
http://obrazki.elektroda.net/37_12672629... 122 to silnik wycieraczki
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
W święta walczyłem z kuzynem z identycznym problemem - do wymiany poszedł silnik wycieraczek. Teraz wszystko śmiga.
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
Z ciekawości- za co odpowiada czerwony przekaźnik w kabinie? Czy w razie awarii tego odpowiedzialnego za pompę paliwa można jechać na wsadzonym tym z kabiny? Wycieraczki i spryskiwacze przód/tył, nadmuch powietrza, zapalniczka . Tak że można podmienić ale komfort jazdy ucierpi
chciałem zobaczyć właśnie ten silnik ale jak zdjąć tą osłonę, są do niej przymocowane jakieś przewody pewnie od płynu Musisz zdjąć ramiona wycieraczek. Innymi słowy jak dostać się do tego silniczka, dalej idąc ile kosztuje taki czujnik położenia, czy jest on w ogóle wymienny? Nie wiem ile kosztuje, jest wymienny razem z silnikiem.
Witam! Było o tym n razy, mógłbyś poszukać! Najczęściej zapieczona ośka przekładni, jeżeli silnik nie uległ jeszcze spaleniu po tych "eksperymentach". Opis naprawy [url=http://naprawa-auta.wieszjak.pl/kar... Silnika na razie nie rozbieraj. Pozdrawiam Jan
nie ruszaj nic przytopiona szczotka w szczotkotrzymaczu/jest on plastikowy/ powinni na gwarancji wymienić cały silnik [/code]
mozesz zakladac ten z 3 kablami jest dwubiegowy . n. trzeba przelozyc przewody w kostce od silnika ,jesli bedzie mial wolne obroty. tylko te pradowe . masy nie ruszaj . jakbys nie poradzil daj znac to jutro wieczorem dam schemat
Witam, Opiszę problem najprościej jak potrafię. Po zakupie fiata seicento 900 z 2001 roku zauważyłem, że nie działa tylna wycieraczka. Rozmontowałem układ. Następnie sprawdziłem tuleję, niestety była przerdzewiała. Wybiłem ją i przeszlifowałem oraz zabezpieczyłem. Wypadło mi to niebieskie kółko ze ścieżkami stykowymi. Jednak okazało się że silnik nie...
Witam, Ja zrobiłem tak: 1. Wymontowałem mechanizm 2. Odkręciłem tylną ściankę 3. Ściągnąłem zabezpieczenie wałka (na szczycie, zaraz pod gwintem mocowania wycieraczki) 3. Wybiłem wałek (należy oprzeć otwartą obudowę (korpus) o dwie deski, tak aby elementy metalowe mechanizmu podczas wybijania mogły wejść między deski) Im bliżej nakrętki znajduja się...
W Seicento mam problem z tylną wycieraczką - zamiast pracować w zakresie 180 st, pracuje w zakresie 120 st i nigdy nie dochodzi do pozycji poziomej. W czym może tkwić problem ? Przecież ma proste ramię ,każdy silnik wykonuje tylko około 120° po założeniu ramienia giętego jak w innych modelach wycieraczka jest poziomo.P
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Seicento. Mój problem tkwi w tym, że od pewnego czasu nie działa mi tylnia wycieraczka, dodam , że po sprawdzeniu styków, nie dochodzi do niej prąd. W czym szukać problemu, w przewodach czy może to wina przekaźnika?
Seicento 900 z 2000 roku. Podczas przyspieszania pojawia się kontrolka błędu układu wtrysku, oraz przy pełnym przyspieszeniu silnikiem szarpie. Na diagnostyce wyskoczył błąd 110 (błąd obwodu wtryskiwacza) oraz błąd sondy lambda. Zostało wymienione kompletne urządzenie wtryskowe z wszystkimi czujnikami. Po wykasowaniu błędów, kontrolka wtrysku dalej...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
niewiem co sie dzieje z sejem po odpaleniu rano w poze zimowej chodzi jak maluch pomozcie jesli wiecie co jest nietak
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Witam. Problem jak w tytule dotyczy nierownej pracy silnika. Sytuacja ma miejsce zarowno na wolnych obrotach jak rowniez podczas jazdy. Na postoju obroty spadaja po czym znacznie rosna i znowu wracaja do normy. Natomiast podczas jazdy przy jednej predkosci czuć szarpanie. Dodam że świece zostały wymienione.
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
Siemano! Mam taki problem: To tak na początku wyskoczyła dioda engine. Odpala normalnie, czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Jak jechałem do pracy zaczął delikatnie przerywać, później już go konkretnie szarpało jak dodawało mu się gazu. Tracił też moc, tak jakby go muliło. No chyba, że mu dałem konkretnie w "palnik" to po jakimś czasie wchodził...
Witajcie, na starcie zaznaczam, że przeczytałem ten oto manual: http://naprawa-auta.wieszjak.pl/karoseri... le nie dał on mi jako tako odpowiedzi na mój problem, otóż 2 tygodnie temu dziwnym trafem spaliła mi się ta część (te białe w kształcie prostokąta) odpowiedzialna...
VW Grupa z większością silników robi to samo i jakkolwiek w doładowanych można zwiększyć ciśnienie i dzięki temu (szybciej zarżniemy turbinę) mamy większą moc i moment w dolnym zakresie tak piłowanie softem wolnossących silników zawsze okupione jest ogromnym wręcz spalaniem. Mówiąc wprost - ten silnik do 3500 obr nie żyje, powyżej zaczyna żłopać tyle...
Witam Silnik od wycieraczek samochodowych jest silnikiem prądu stałego, nie będzie on działał na prądzie przemiennym otrzymanym z transformatora. Tak więc do zasilania potrzebny jest jeszcze prostownik w układzie mostkowym z diodami na prąd rzędu 10A i więcej.
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
W bardzo wielu Fiatach jest ten sam problem zacierającego się silniczka na chłodnicy. To powinno bć potraktowane jako wada produkcyjna!!! Ale można kupić używkę za 50zł na złomie lub giełdzie. Sam miałem ten przypadek w Seicento i Cinquecento. Dodatkowo powiem też o silniku wycieraczek tylnych, tam leci scalak i wycieraczka saje gdzie popadnie.
Możliwe ze zaciera się silniczek lub mechanizm przegubowy pod osłoną podszybia od strony komory silnika. Bezpiecznik powinien być 20A
Ten pierścionek jeśli się nie mylę jest rozcięty. Po dwóch latach nie używania mam obawy co do sprawnego silnika pod względem elektrycznym. Obawiam się że jest spalony.
witam jestem tu nowy .. mam ten sam problem co kolega luk94 -problem z wycieraczkami,, juz drugi raz padły mi wycieraczki.. pewnie problem faktycznie lezyw nasmarowaniu tych czesci (2 razy czułwem spalenizne) oddałem do mechanika, ale peqwnie nie przeczyscil tego mechanizmu...i zakasował 300 zł;;; troche drogo, wiec tu moja prosba... czy mógłbym dostac...
W Cinquecento są dwa silniki do spryskiwaczy,przedniej i tylnej szyby.Seicento zbytnio układem elektrycznym sie nie różni.Proponuje sprawdzić czy po włączeniu wycieraczki tylnej dochodzi napięcie do silnika.
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Ja wiem, że można samemu... Ale ile czasu to zajmie? Czy bedzie wykonane na przyzwoitym poziomie? Czy znowu nie ulegnie awarii? Policz ile kosztuje sprawny silnik, ile przewinięcie, zastanów sie ile czasu potrwałoby zdobycie materiałów i własnoręczne wykonanie roboty. Przelicz i wyjdzie ci jak cenisz swój czas.
Jest w silniku wycieraczki razem z elektronika , ale tam moze byc inny problem
Witam. Ja dla odmiany sprawdziłbym czy nic ci się nie obraca. tj. czy dobrze poskręcałeś wszystko montując nowy silniczcek. A i może nie potrzebnie się rozpisuje ale ciegła zakładane na silnik muszą być w takiej samej pozycji jak były na starym. Nie da sie tego wyprostować przez pózniejsze ustawienie wycieraczek na wielowypuście. Wynikiem takiego prostowania...
Witam. Smar nie ma nic do zatrzymywania się wycieraczki. Podłącz napięcie zasilania pod sam silnik i sprawdź czy pracuje normalnie bez zatrzymań, silnik ma wyprowadzenia zielony i brązowy przewód.
Nie,szukaj przy silniku.Przełacznik zostaw w spokoju.Jak już chcesz się upewnić to weź żarówkę i podłącz pod złacze silnika i przełączaj po kolei przełącznik.
Jeżeli wycieraczka tylnej szyby "stoi w pionie" na tylnej szybie nie jedź w pośpiechu do serwisu FIATA. Zanim tam pojedziesz zrób to podobnie jak opisał "GOŚĆ" :"ściągasz taki druciany pierścień zabezpiecający, podkładkę dystansową, a nastepnie nakręcasz na gwint nakretkę M6 i z czuciem młotkiem uderzasz w tą nakrętkę (nakręcasz ja po to aby nie uszkodzić...
Śrubokręt krzyżakowy i odchylić matę wygłuszającą, popuścić nakrętkę M6 na osi silnika wycieraczek, zwalić korbowód i ustawić poprawnie.
Myślę że są dobrze ustawione ponieważ jak działają to wyciera ok od jednego końca szyby do drugiego. Masz źle zestawiony mechanizm od wycieraczek. Zdejmij pióra i wykorbienie na silniczku, włącz i wyłącz silniczek, niech hamulec go zatrzyma we właściwej pozycji. Później załóż wykorbienie na silnik w odpowiedniej pozycji i na końcu pióra.
http://obrazki.elektroda.net/22_12805124... Witam wszystkich. To mój pierwszy projekt w tym dziale. Dlaczego kolejna programowalna wycieraczka do samochodu, której było już kilka różnych projektów ...? ano dlatego, że ta jest konkretnie do modelu Fiata Seicento. Jak użytkownicy wiedzą standardowy regulator cyka co około 4s i nigdy mi to nie...
Po zrobieniu porządku z zapieczoną ośką ramienia, powstały duże luzy i to skutkuje tym, że silnik chodzi do dzisiaj bez problemów, 6 lat. Zatem warto było.
Witam, Przeczytałem kilka tematów na temat problemów z wycieraczkami w fiacie seicento( 2002, 1.1). Podobnie jak w poprzednich tematach, przy uruchomionym silniku, włączyłem wycieraczki na pierwszy bieg, a te zatrzymały się w połowie szyby. Spalił się bezpiecznik 20A i teraz za każdym razem po przekręceniu kluczyka w stacyjce bezpiecznik się przepala....
Po załączeniu zapłonu słychać cykliczne pstrykanie, jakby przerywacz, odgłos dochodzi z okolicy podszybia, nad licznikiem, a bardziej słyszalny jest z zewnątrz, żadnych innych objawów tylko pstrykanie charakterystyczne dla przerywacza, co to może być? przecież tam znajduje się tylko silnik od wycieraczek, czy może to coś za licznikiem?, Seicento 900
Witam. Mam problem z mechanizmem wycieraczek w moim Fiacie Seicento, chcę się do niego dostać, żeby sprawdzić co się dzieje. Mechanizm jest pod szybą, a od komory silnika oddziela go przykręcana osłona. Ktoś się może orientuje czy ta osłona jest dzielona - lewa i prawa, czy to jest jeden element? Na zewnątrz tego nie widać, a chodzi oto, by nie demontować...
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
seicento jest ok- najlepszy silnik to 1,1 - lpg znosi rewelacyjnie. za tą kwotę można już przebierać. przyjrzyj się też matizowi- jest lepszy bo .... ma 5 drzwi ;) największą wadą ich jest ... znalezienie egz w dobrym stanie. oba lubi rdza. ale można znaleść. do pozostałych wad: seicento: zapiekające się hamulce tylnej osi, wady elektryki (skorodowane...
Witam chcial bym pociagnac troche temat dalej a mianowicie.... naprawialem tylnia wyciaraczke w seicento 1.1 (standardowo zapieczona tuleja ) po naprawie i sprawdzeniu, dalej wycieraczka nie dziala i okazala sie ze przestaly dzialac elektryczne szyby w dziech jak i lewa i prawa strona, sprawdzilem wszystkie mozliwe bezpieczniki w calym samochodzie jak...
Pracuje w serwisie CB montuje takie radia i tez się spotkałem z zakłuceniami , nie pomaga żaden filter , nic nie daje podpinanie radia z akumlatora , mam samochód SEICENTO i tez są zakłucenia nie wiem jak to zlikwidować , duzo zalezy od SELEKTYWNOSCI anteny to moge powiedzieć , miałem magnesówke 1,5 m SIRTEL S9 było w miare dobrze , potem wziołem PRESIDENTA...
Od lutego eksploatuję fiata seicento 1.1, rok produkcji 2004, przebieg w momencie gdy kupiłem miał 99000km. Jestem mega zadowolony z zakupu, jedyne co musiałem zrobić to wymiana wahacza (oryginał), linki od ręcznego, szczęk hamulcowych, uszczelnienie miski olejowej. Ze wszystkim wyrobiłem się chyba w 200zł, robocizna samodzielnie. Wiadomo wyskakują...
Czy ma ktoś może w domu silniczek z wycieraczek lub dmuchawy z malucha, cinquecento, seicento, polonez itp. (coś z tańszych samochodów) i mógłby sprawdzić jakiego to typu silnik? Byłem ostatnio na złomie i u elektryków samochodowych, ale nic narazie nie mają. Kazali przyjść po świętach, no ale nie jest pewne czy będą coś mieli, a poza tym stracę pare...
Wymienić cały ale musisz kupić z gwarancją rozruchową lub z pewnego źródła. ale co cały? silnik, czy samochód? Niektórzy podpowiadają mi sprzedać, ale co ja komuś powiem? Poza tym kupiłbym to samo, a kto mi da gwarancję że to co kupię będzie lepsze (nie trzeba będzie wymieniać aku. szczęk, klocków hamulcowych, świec, kabli itd.)? Nikt. W mojego seja...
Robiłem taki układ i to właśnie do napędzania silniczka wycieraczek (z przekładnią)...tyle, że od Seicento. Działa wyśmienicie. Jak chcesz to tanio zasilić to daj zasilacz ATX. Używany kupisz za 30zł. Za 200zł to można już kupić zasilacz laboratoryjny z regulowanym płynnie napięciem i prądem 0-30V 0-5A
Udało mi się już ustalić problem. Okazuje się, że w przepuście gumowym między klapą bagażnika a karoserią przecięło/urwało trzy przewody oraz przewód od spryskiwacza. Po naprawie przy włączeniu spryskiwacza na tylną szybę silnik również pracuje, natomiast uruchomienie samego silnika jest nie możliwe. Po ściągnięciu pokrętła włączania silnika w przełączniku...
Dziś znowu się do niej zabrałem. Odkręciłem śrubę i próbowałem ją zdjąć. Ramię się minimalnie rusza, ale z całym silnikiem i ani drgnie zeby zejść z wieloklinu. Może urwałem cześć tej nakretki ktora tam est, czy ta naktetka jest takak ktortka, z rozszerzajacym sie kołnierzem? Pomożcie
silnik wycieraczka seicento seicento wycieraczka wycieraczka seicento
uruchomić matryca wyłącznik paliwa wstrząsowy schemat syrena alarmu
interfejs multidiag makita migają diody
Czy kostka do alternatora musi być oryginalna? Saeco Pico Baristo - problem z napełnianiem wody