Gęsty olej?
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Nie dopisałem że trzeba całe owężykowanie i okablowanie usunąc żeby nie przeszkadzało. Od góry. Koszt popychaczy to ok 450zł .
Dawno temu rozebrałem popychacz hydrauliczny od 900, który klepał, okazało się, że w środku jest sprężynka i ona pękła. Zapomniałem dopisać że mam 1.1 SPI
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Witam. Seicento 1.1 2006 benzyna. Mam problem z szarpaniem podczas jazdy z prawej przedniej strony. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią na oryginał, krzyżak na półosi, gumy na wahaczach sprawne, pozostałe poduszki sprawne, łożyska amortyzatorów sprawne. Maglownica jest w porządku, końcówki drążka sprawne. Mam auto o 6 miesięcy i od początku niewielkie...
witam cie.ale to ma tak stukac nigdy nie miałem fiata.Te silniki tak maja.czy cos nie tak (strasznie slychac te stukanie)
Dobre, to znaczy jakie? Tylko poprosze realne zmierzone, a nie wartosć znalezioną w sieci. To raz. Dwa - popychacze wymienione wszystkie? Pozostaje jeszcze kwestia zatkanej magistrali olejowej do klawiatury, popularne w Fiatach. o wyregulowaniu całosci o wymianie popychaczy nie wspomnę.
Klasyczny przypadek w MPI. Wtryskiwacze na zimnym dają więcej paliwa i stąd takie odgłosy. Prosty test aczkolwiek nie robić za często, zaraz po odpaleniu silnika nacisnąć pedał gazu i tylko jak wejdzie na wyższe obroty zwolnić gaz a wtedy nastaje błoga cisza i znowu na wolnych obrotach sobie terkocze ale przeważnie to trwa kilka minut. Mam na liczniku...
A co ma ciśnienie, filtr oleju do tego, że mu klepie przez 5 sekund na zimnym? Lepiej byście zapytali, ile to ma przebiegu i jaki olej zalany. Popychacze stukają?
Złap za półoś i poruszaj w różnych kierunkach.Jak wyczujesz spore luzy i stukanie to przegub
Tak, to było tylko tak "a'propo" tej wymiany, ale to "chrobotanie" to najpewniej zły montaż.
900 ma hydro więc nie ma regulacji, nie masz problemu z ciśnieniem oleju? Kontrolka ciśnienia gaśnie od razu po uruchomieniu silnika, zawory nie stukają?
Sprawdziłeś śruby czy są dokręcone?
Tam jest pewnie jeszcvze przekażnik i pewnie on stuka zobacz czy nie ma po nadpalanych nóżek.
Może kawałki sniegu,lodu wpadając coś uszkodziły w dolocie. Szukaj tam gdzie filtr powietrza i ciągnie powietrze może coś zgniotło, urwało.
Po uruchomieniu silnika, jak będzie nierówno chodził wyłącz go i wykręć świece. Jeżeli na 2 i 3 cylindrze będą czarne, to może być tak, że zaciąga olej z pokrywy zaworów. Trzeba zdjąć korpus wtryskiwacza, pokrywę zaworów, założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów i dodatkowo miejsca między wlotem kolektora ssącego i przestrzenią, w której jest "klawiatura"...
Ewidentnie stuka popychacz. Ale to nie jest problem, jeżeli występuje sporadycznie.
Witam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i osłony na półosiach w seicento 900 rok 2000.. Problem pojawił się gdy trzeba było odczepić sworzeń od zwrotnicy. Stukanie młotem nic nie dało. Więc kupiłem ściągacz do drążków kierowniczych (niepotrzebnie) - również nie dało się nim wybić sworznia. Ostatecznie odkręciłem wahacz od podwozia i tym sposobem wymieniłem...
Mimo, że kontrolka gaśnie to warto zmierzyć to ciśnienie... jaki stosujesz olej? Jesteś pewien tego przebiegu? Choć z drugiej strony przy tym przebiegu zawory mają prawo trochę stukać na zimnym silniku.
Mam 2 SC, jedno od nowości 2004 rok, luzy w normie nic się złego nie dzieje. Drugie 2005 ma gaz, ale luzy tez w porządku. Są opinie że w przypadku ubogiej mieszanki na gazie wypalają się gniazda i może dojść do podparcia zaworów. Jeżeli nie masz gazu a luzy na zaworach są w porządku to wg mnie jest to element bezobsługowy. Jeżeli coś w silniku stuka...
Może stukać wtryskiwacz, panewki, szklanki popychaczy... Najlepiej nagraj dźwięk silnika.
Zużyta listwa maglownicy też będzie stukać. Ścieżka diagnostyczna i rzetelne sprawdzenie wszystkiego po kolei. Zamykam.
Jasne że tak, bo ty to znasz.Ja po tylu wymienionych tulei to po stukaniu już wiem że trzeba to wyciągać.
Właśnie sprawdzaliśmy z kolegą i nic nie stuka przy zapalaniu. Ani pod maską ani przy zbiorniku. Zdjęcie Ci jutro prześlę
dziwna sprawa chyba go przeforsowałeś a na zimno pracuje równo i nie stuka moze olej jest za mało lepki po nagrzaniu
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
Przypuszczalnie może to być jedno z dwóch plastikowych panewek w mechaniźmie wałka do wrzucania biegów, jedna z panewek może być już wyrobina i są gdzieś tam luzy i jakis mechanizm stuka o obudowe,a jeżeli to stukanie występuje tylko przy włączonym silniku to bdzie to coś przypuszczalnie w skrzyni biegów.
We wszystkich silnikach z wtryskiem paliwa słychać głośniej lub ciszej cykanie wtryskiwaczy paliwa. Słychać w Seicento i w Fordzie, w wielopunkcie i w jednopunkcie. Popychacze zaworów słychać jak silnik jest zimny i wtedy słychać charakterystyczne stukanie które po chwili ustępuje (jeżeli są popychacze hydrauliczne)
Sprawdź czy przypadkiem nie pękła ci sprężyna. Jak pęknie jeden zwój najczęściej w misce w wahaczu to zewnątrz nic nie widać a na dziurach łupie i stuka. Najlepiej zdemontować i obejrzeć i odrazu tuleje w wahaczu sprawdzić.
hm, nigdy nie słyszałem jak stukaja popychacze,ale wydaje mi się że powinien to być bardziej głuchy dżwięk ze wzgledu na ich położenie a tutaj dość wyrażnie słychać,i wydaje mi się też że dżwięk jest dobrze słyszany po środku silnika ale blisko pokrywy rozrządu,więc może jednak łańcuszek rozrządu,jak się ociepli to sie tym zajme pozdrawiam.. Miałem...
poddałem się zawiozłem seja do mechanika.Te dziwne stuki przy pierwszym cylindrze to mechanik twierdzi że przez łańcuszek rozrządu jest do wymiany i klawiatura stuka;)niby używany(nowy)silnik:)dam znać jak autko odbiore od mechanika.
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
Będę go rozbebeszał powoli na ile pozwoli czas, bo auto jest obecnie potrzebne na co dzień. Podciągnę pasek rozrządu, bo widziałem że jest trochę luźny, mógłby być bardziej napięty. Albo od razu wymienię całość, bo kto wie, może to napinacz (tu jest tylko rolka bez żadnej sprężyny, naciąga się ją ręcznie i dokręca śrubą). Pożyczę zegar i sprawdzę ciśnienie...
Najprawdopodobniej owo cykanie pochodzi z urządzenia wtrysku paliwa - zwykle bardziej je słychać porą zimową Czasami w "zimowych" temperaturach też stuka zawór pochłaniacza oparów paliwa, ale to pod lewym, przednim błotnikiem, ale właśnie wtedy gdy się doda więcej gazu...
Witam!!! Takie stukania mam również w aucie - Fiat Seicento 0,9. Pracowałem także w salonie Fiata i miałem troszeczkę styczności z serwisem. U mnie zdiagnozowali właśnie popychacze. Jeżeli chodzi o wymianę oleju, to najlepiej wymieniać co 15 tyś km lub co roku. O popychacze najlepiej jest dowiedzieć się w serwisie, ale wydaje mi się, że popychacze będą...
Witam mam problem z FIATEM SEICENTO 0.9 kat z gazem, rocznik 1999. Niepokoi mnie jego dziwna praca przy wkręcaniu się na obroty. Przy dodawaniu gazu przy około 2-3 tys obr słychać stukanie (równomiernie przyspiesza stukot wraz ze wzrostem obrotów) przy wyższych obrotach jakby cichło, przy niskich (delikatna jazda) też nic nie słychać. Jak się wkręca...
Witam, Zakupiłem niedawno samochód Seicento r 2000. Niestety przy zakupie skupiłem się na mechanicznych sprawach oraz czy nic nie stuka i puka, więc podczas jazdy testowej nie włączyłem radia. Samochód dostał nowy akumulator, wcześniej stał długo niejeżdżony. Właściciel mówił, że nie miał problemu z radiem tylko odpalał i działało. Niestety okazało...
jakie auto i przebieg, moze zatyka się katalizator, czy cos slychac jak go obstukujemy, pozdrawiam Seicento 1.1 MPi - 47 000 km ale dzieje sie to juz czas jakis - tyle ze dopiero teraz to wykukałem ;) - stukac nie stukałem, bo trzeba kanału - w poniedzialek to zrobie Warto na probe wywalac koncowy ? czy raczej on sie nie moze popsuc ?
Moja radość nie trwała długo dzisiaj problem się powtórzył.Najpierw przygasał,szarpał ale jechał wchodził na obroty i jechał,zdarzyło się to 3 razy za 4tym razem zgasł i nie jedzie, pali ale po zapaleniu jakby szarpał dodając gazu gaśnie.Czyżby była to wina paliwa? Tankuje na orlenie zawsze na tej samej stacji oczywiście jeżeli nie jadę w dłuższą trasę.Mój...
hmmm... moze sprobuj na sluch zlokalizowac przekaznik od pompy paliwa i przewod paliwowy? jak wkladasz kluczyk i przekrecasz jak do zaplonu, nie stuka jakis przekaznik i nie slychac jak pompa paliwa pompuje? tak przynajmniej ja szukalem i znalazlem u kumpla po tym stukaniu przekaznik i przewod od pompy paliwa, sposob prymitywany, ale dobry :)
Witam wszystkich . Jestem nowy na forum. Mam problem z autem dziewczyny. Seicento z 99 roku . Zapala sie marchewa . Kable i swiece nowe. Cewki wymienione. Filtr paliwa również.Silniczek krokowy wyczyszczony. Autko dostaje zbyt bogata mieszanke, tak na moje okop bo bardzo czuc paliwem. . Kontrolka zapal sie tylko jak dodaje gazu . Na biegu jałowym nie...
Właśnie to samo robiłem w silniku 899cc z Seicento który założyłem do starej Pandy 45. Pompa elektryczna nie zdała egzaminu bo stukała jak potłuczona zaraz po włączeniu zapłonu. Założyłem pompę mechaniczną wyjętą ze starego silnika 903. Ów bolec z wałka rozrządu nie stanowi żadnego problemu. Za krótki? Fakt ale sięga tylko do połowy otworu w kole zębatym...
szczerze to nie jestem pewny w 100% ,że silnik mechanicznie jest wporządku przy dobrym wsłuchaniu się w pracę silnika słychać stukanie zaworów problem powstał gdy jednego razu rano chcąc jechać do pracy nie mogłem go uruchomić od tego się zaczeło.. Dodano po 2 a gaz to pierwsza najprostsza generacja
Witam wszystkich, Już jakiś czas temu przestała działać tylna wycieraczka. Dzisiaj postanowiłem się przyjrzeć bliżej. Zdjąłem osłonę i sprawdziłem napięcie na kablach. Jest 12.5V więc prąd dochodzi. Co ciekawe, gdy włączę wycieraczkę to z silniczka dochodzi takie stukanie o różnym natężeniu i co jakieś 5-10 sekund. Coś tyka w środku i robi się praktycznie...
Witam O alternatorach to na elektrodzie już wszystko było. No ale. Jak po stukaniu na chwilę było OK. to albo szczotki albo juty na płycie diodowej. Łatwo sprawdzisz co jest nie tak tylko musisz wymontować to na początek i posprawdzać . Nie będę się rozpisywać poczytaj posty, wiem że każdy przypadek jest inny ale jest zazwyczaj jakaś analogia Pozdrawiam
A jak wrzucasz biegi to wajcha od biegów nie stuka już o blachę przypadkiem? Bo linki nie wyregulowane, albo taki już luz na wybieraku? Jak miałem Cieniasa 900 to tak właśnie 5 mi nie do końca przez to wchodziła bo już się wajcha biegów zapierała o krawędź tej "dziury" w tunelu, a że mi się nie chciało wybieraka wymieniać, to nieco młotkiem poszerzyłem...
dodam żeby nie wprowadzać w błąd że to tankowanie to chyba przypadek bo po kolejnym takowaniu do pełna objawy cały czas są o postępach dam znać z obserwacji widzę że jak np. po nocy postoi to rano odpala normalnie (jest przez moment delikatne stukanie ale ponoć z tego co czytałem to TTTM po chwili przestaje ponoć rozporowadzenie oleju) ale po zagrzaniu...
Jak w temacie- popychacze stukają, nie dochodzi olej z kanalika olejowego w głowicy. W miejscu wkręcenia czujnika ciśnienia oleju ciśnienie 3,5 bara podczas kręcenia rozrusznikiem- na głowicy ze zdemontowanym zespołem dźwigni zaworowych nie wypływa w ogóle olej. Pewnie zatkany kanał olejowy, drutem nie idzie przebić bo kanał zakręca, ciśnieniem powietrza...
Sprawdzę jeszcze jak to jest na zakrętach - jest trochę ślisko więc zbyt szybko nie pojadę:) Doczytałem się jeszcze o hałasującej lince od prędkościomierza ale ona tylko sobie stuka proporcjonalnie do prędkości jazdy - wypnę ją ze skrzyni, żeby wyeliminować całkowicie taką możliwość. A chłodnicę ponoć ludzie zakrywają jakimś kartonikiem żeby silnik...
probowałem tez go odpalać na kable z innego auta, i nic, wymieniłem przekaznik, teraz nie stuka i włacza sie nawet kontrolka z pompy paliwa (akumulatora i oleju tez), ale tylko prowizorycznie bo nie słychać tego charakterystycznego dzwieku, nie wiem czy to alternator czy pompa :( czy poszło jakies spiecie na komputer :/
Witam Mam dokładnie ten sam problem z SC 1.1 MPI. Opisany tu przypadek w 100% odpowiada mojemu. Podłączyłem pod gniazdo diagnostyczne diagnoskop i sprawdziłem pamięć błędów i tam nic nie ma. Po prostu zero uszkodzeń. Dziwny przypadek. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadaja schemat elektryczny do tego samochodu i mogliby mi go podesłać. Bez tego jestem...
tzn tam klin to jest jeden odlew z kółkiem zębatym napędzającym rozrząd, dlatego kupiłem to kółko nowe. Myślę że frezu na wale nie wyrobiło, kółko weszło dość pasownie, zresztą gdyby przestawiał się na rozrządzie myślę że nie pracował by tak idealnie równiutko, bo naprawdę po za tym metalicznym stukotaniem fajnie chodzi. No właśnie ten dźwięk mam wrażenie...
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem przy pracy silnika delikatne i ciche stukanie/klepanie(ciężko opisać dźwięk). myślałem że to jakiś problem z silnikiem. Co ciekawe dźwięk nie był słyszalny ciągle, pojawiał się często i to zupełnie losowo niezależnie od tego ile czasu już jechałem. Jednak wczoraj pedał sprzęgła zaczął ciężej chodzić(już wcześniej się...
Po co? Nie lepiej obciąć końcówki listwy i przyspawać je do lekkiego wspornika? Tam się walczy o każde gramy i miejsce,przekłanię niepotrzebnie targać to nie jest dobry pomysł Tak, ale to koledze sporo ułatwi a wagowo wątpię żeby walczył o gramy jakoś strasznie. Jak obetnie końcówki to zaraz będzie do tego musiał zrobić jakieś wsporniki itp (to też...
Witam wszystkich. Mam kłopot z instalacją, kiedy włączam lewy kierunkowskaz lub stop, zapala mi się kontrolka świateł przeciwmgielnych, do tego przy włączonym samym kierunkowskazie (tylko lewy) robi się "choinka" z kierunkowskazu i pozycyjnych. Jak sprawdzałem styki i wyjąłem żarówkę św.pozycyjnego, to żarówka kierunkowskazu świeciła stale a "to co...
mam seicento rok 99 ,seryjny motor mial najechane prawie 140 tys a byla to 900 i jezdzil by do dzis, i napewno jezdzi bo jak narazie to stoi w garazy,teraz mam wlozony silnik z punta 1,2 16v,jest fajnie pojezdzic sobie teraz.co do rdzy,to na fiacie z ocynkiem jest praktycznie niemozliwe,no chyba ze byl bity i blachy bez ocynku wstawione. tak ze ja polecam...
UNO FIAT 2000r. 899 ccm ( silni według mechanika od 0,9 Seicento) przebieg 110480 km Bardzo dużo pali trasa 60% miasto 40%(korek) i średni z 2 miesięcy(2500 km) wyszło 9,4 od kija do kija. proszę o rady. jest po: wymianie oleju filtra powietrza termostatu wymiana baku jesienią Filtr Paliwa 09052011r Witam nowy objaw jak się nagrzeje (jazda w korku 45...
Witam! Posiadam uno z 2001 z silnikiem 899 (takim jak w seicento 900) z monowtryskiem. Ostatnie usterka była bardzo dziwna i mechanicy nie mogli sobie poradzić z problemem. Mianowicie przy silnik poprawnie chodził na niskich biegach. natomiast przy zwiększaniu mocy i przełożeniu na 4 bieg zaczynał się robić problem. Auto nie miało mocy, nie dało się...
Owszem koszta w 206 na start będą, ale też trwałość podzespół trochę lepsza niż we Fiacie. Komfort jazdy też. Ale jak cena i tylko do wożenia 4 litere to jak pisałem nic Fiata nie przebije. Zgadzam się, tylko facet na 10lat użytkowania prawie nic nie zrobił przy aucie. Poduszki amortyzatora sama rdza - do wymiany, przód coś stuka - weryfikacja. Cały...
Witam. Auto jak w temacie. Kupione dwa tygodnie temu za grosze z uszkodzonym silnikiem. Mechanik, który wymieniał uszczelkę pod głowicą założył ją odwrotnie przez co wałek rozrządu pozbawiony był smarowania i uległ zatarciu. Auto przejechało tak u mnie około 300 kilometrów, wcześniej podobno kilka miesięcy stał. Kupiłem używaną głowicę, oddałem do remontu....
A od kiedy moi mili przegub zewnętrzny(jak i wewnętrzny) należy do elementów zawieszenia-przecież to jest element układu napędowego i nie ma wpływu na stuki w zawieszeniu. Jeśli jest zużyty to będzie się odzywał wpierw na skręcie, a w skrajnych przypadkach przy jeździe na wprost(trekot, a nie stuk). Teraz dla fanów ocynku-po tylu latach w cieniasie...
stukanie głośnikach stukanie wentylatorów renault stukanie
układ odcinający prąd kosztorysy elektryczne przesunięcie fazowe układ trójfazowy
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
MASTERCOOK RL1 - Model AGD lub Przekaźnik? Korektor impedancji głośnika wysokotonowego w zwrotnicy