Żarówka spalona http://obrazki.elektroda.pl/4178857900_1...
Tam są tylko trzy kabelki i taki problem? Zrób najpierw jedną lampę (przy odłączonej kostce z drugiej), a potem tą drugą tak samo jak tą pierwszą.
To na schemacie to włącznik świateł. Zasilanie brane z pozycji włączonych mijania/drogowe.
Masy reflektorów do sprawdzenia.
Najlepiej sprawdzić na schemacie, ale ja sprawdziłbym kostkę stacyjki. Odbiorniki które wymieniłeś są rozłączane przy rozruchu. Więc może styk w kostce coś nie łączy.
sprawa moim zdaniem jest banalnie prosta!!! zastosuj układ ktory znalazles na forum dodaj do niego przekaznik ktory bedzie sterowany + po stacyjce na styki przekaznika podlacz + z aku chodzi o to ze jak przekaznik przestanie byc zasilany dopiero w tym momencie włączy ci układ ktory sygnalizuje ze masz włączone swiatla ewentualnie mozesz sprawe rozwiazac...
Fiat Seicento - schematy.
chodzi mi o kontrolke ktora potwierdza wlaczenie swiatel czy to pozycyjnych czy mijania na desce rozdzielczej.musi byc skoro jest od wlaczenia dlugich. Niekoniecznie musi byc nie pamietam czy w seicento jest ale chyba jakas sie wlacza gdy wlaczysz swiatla pozycyjne. Kiedys Volkswageny nie mialy takiej kontrolki chyba do passata z 1996 r a mialy kontrolke...
Oni tylko sprawdzają czy swiatła są Muszę przyznać Ci rację, sam nie pamiętam kiedy mi diagnosta sprawdzał ustawienie świateł na przeglądzie.
Tak są połączone. Sprawdź żarówki w lampach, ich mocowanie czy blaszki w oprawkach nie są utlenione żarówki popalone itp. Masa jest wspólna, ale częstą przyczyną jest słaba masa w oprawach lamp (jeśli nie działają również kierunki p.mgielne, cofania idź w kierunku masy) . Tak nadmienię - dodatkowe światło stop-u to nie led a żarówkowe
Witam. Zalozyc swiatla do jazdy dziennej.
wszystkie auta maja podlaczone swiatla pozycyjne na przemian . albo na krzyz albo stronami
Dokładnie tak kostki często się upalają , trzeba dać nowe kostki
Rozpiąć węże , napełnic strzykawką. Ogólnie kłoptliwy układ w eksploatacji i naprawach. Płyn ma być niezamarzający!
Sprawdź masy w lampie.
wyłącznik świateł
Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można...
Korektor świateł: Styk 1 masa Styk 2 napięcie stabilizujące Styk 3 zasilanie korektora Styk 4 sygnał do silniczków Silniczek świateł: Styk 1 masa Styk 2 sygnał z korektora Styk 3 regulacja
Wiem że nie przwodzą ale blokują to nie wpływa na grzanie? Nie.
Witam, zmieniłem hydrauliczne sterowanie poziomem świateł na elektroniczne, silniczki zakupiłem używane, ale jeden nie działa z jakiegoś powodu. Sprawdziłem i silniczek sam w sobie działa. Po podpięciu napięcia kręci się do pewnego momentu, potem chyba ma jakiś ogranicznik, bo staje w miejscu. Nie mam ujemnego napięcia, aby go zakręcić w drugą stronę,...
z tymi przewodami to tez szukaj ich tam w tej zlaczce kolory to bialy z carnym a co do awaryjnych to nie wolno sumowac alarm musi miec wyjscie odobno do lewego i do prawego bo w innym przypadku zawsze jak bedziesz chcial skrecic w lewo czy prawo wlacza sie wszystkie cztery swiatla kierunkow
Przełącznik świateł https://obrazki.elektroda.pl/1323377500_... Kierunkowskazy https://obrazki.elektroda.pl/4116192700_... https://obrazki.elektroda.pl/4409228500_...
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
witam mam problem ze światłami w sc, nie mam postojówek tylnich pozycji i oświetlenia zegarów. powodem tego było zwarcie na tylniej lampie i problem w tym że nie wiem co teraz zrobić. może ktoś pomóc??
Kup sobie Hella Blue LIght - swieca na bialo-bialo (nie bialo-zolto) ale nie za sprawa lakierowanej na niebiesko banki tylko domieszki gazów w osłonie zarnika. Klosz jest bialy - a swiatlo porownywalne z Philips blue vision (ktory jak by nie bylo ma cala banke na lekko niebiesko wiec filtr blokuje czesc swiatla).
Otwórz maskę.Popraw połączenie pomiędzy oprawką żarówki głównej dwu włóknowej z gniazdem zamocowanym na kablach w tej lampie gdzie masz słabsze światło.Wskutek braku dobrej masy na tej żarówce palą ći się obydwa włókna tej żarówki. Obwody świateł nie mają nic wspólnego z komputerem.Pochwal się czy udało Ći się usunąć usterkę.
poszukuję schematu elektrycznego seicento 1.1 nie działają mi światła mijania i drogowe , bezpieczniki są sprawne , gdzie znajduje się przekaźnik świateł ?
Witam. W moim Seicento nie mam świateł pozycyjnych, podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz lampki na liczniku. Nie ma prądu na bezpiecznikach od pozycji, kabel między kostką stacyjki a bezpiecznikami ma przejście, podnieniłem włącznik zespolony świateł i nic to nie dało. Czy może ktoś podpowiedzieć, co jeszcze mogę sprawdzić? AI: Czy sprawdziłeś...
Seicento 899cm monowtrysk Jesli nie zapali z pierwszym obrotem silnika to juz dalsze krcenie nie daje rezultatu. Czasami tak cykam ze 30razy żeby załapał Jak już odpali to pracuje ladnie (rowno) i jezdzi ok. do mometu kiedy silnik się zagrzeje. Wystarczy wtedy np. właczyć dlugie swiatla lub wentylator się automatycznie zalaczy i auto gasnie jeśli wczesniej...
Bezpiecznik daj na tym głównym plusie....
wcale ze nie 1V spadku daje roznice w swieceniu. Proponuje ci najpierw popracowac nad ciut mocniejszym ladowaniem w granicy 14.4 a nastepnie przekazniki grobsze przewodu lepsza masa i efekt zaskakujacy
Według moich informacji Seicento nie posiada kontrolki świateł mijania. Wymieniałem niedawno żarówki od podświetlenia licznika i kontrolki do mijania nie było.
Nic w tym linku nie znalazłem na temat demontażu zespołu wskaźników i wymiany żarówki podświetlenia włączonych świateł pozycyjnych i mijania Seicento 900.Mimo wszystko dziękuję za chęć pomocy.R.O.
jezeli uklad wykrywajacy nap. ma zatrzask i pozwala nam wlaczyc swiatla bez uruchamiania to OK. Wlasnie ja potrzebuje czegos do Corsy C, najlepiej gotowego, ale słyszalem tez ze wystarczy to uaktywnić przez kompa, niewiem tylko ile w tym prawdy. A co do fiata to seicento juz miał to rozwiązanie fabrycznie.
klemy na włączonym silniku 14,40. To teraz wykonaj pomiar na włączonych światłach.
Nie rozumiem czy działają tylko mijania czy nie ma żadnych świateł ?
A widzisz. A oni mówili ze to regulator napięcia wymieniłem i oni mówi żeby się nie martwić i jechać dalej. Kurcze no nic coś będę musiał działać skoro pozaglądam z miernikiem w kable może jakiś się rozłączył gdzieś . Tylko to trochę dziwne ze dziala licznik normalnie a gdy włacze swiatla to on przestaje i adni drgnie.. Dzięki piękne za odpowiedz jutro...
Od tygodnia mam wlanie taki problem jak w temacie. W moim Seicento po włączeniu świateł mijania spod maski silnika wydobywa się bardzo głośny dźwięk przypominający swoim brzmieniem - zatarty wentylator. Dźwięk pochodzi (jak otworzę maskę) z prawej górnej strony. Jak wyłączę światła ten warkot zanika. Ma ktokolwiek pojęcie co to może być ??
Sprawdź masy bo wydaje mi się że brakuje.
Zacznij od bezpieczników od sprawdzenia żarówek i jak masz miernik zobacz czy wogule jest jakiś prąd w oprawkach zarowek Tego się nie robi miernikiem. A pisze się "w ogóle"!
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Panie Tomaszu a od kiedy w alternatorze seicento są tylko 6 diody. Alternator w maluchu niczym się nie różni od seicento, poza wyglądem. Pozdrawiam.
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Cały korektor no i po sparwie taj jak w Seicento 899
Albo źle podłączone kostki albo to wina przełącznika pod kierownicą.
Problem może być w włączniku świateł awaryjnych.
chciałem podłączyć bezpośrednio z wtyczki stacyjki na oddzielny przełącznik światła postojowe w seicento a nie znam koloru kabliod świateł postojowych. Mam uszkodzoną stacyjkę, za nową zaśpiewali prawie 700zł
Witam Sprawdź masę między silnikiem a nadwoziem i akumulatorem ,lubi się urywać lub korodować ,oraz jakie masz ładowanie.
Połowa użytkowników tego auta NIE WIE że jest taka opcja!!
Norbercie ,dziekuje za ogólne wiadomości ,ale juz to sprawdzałem,i niestety nie znalazłem punktu w którym migły by z centralki awaryjne .Wiem także ze trzeba tam zastosować diode żeby nie zrobiła sie choinka,ale prosze o ewentualny schemat ,tylko swiateł kierunków i awaryjnych .
stacyjke trzeba rozebrac i przypilowac waleczek ktory blokuje bebenek , wtedy bedzie dzialac , ale jesli nieda sie cofnac kluczyka to chyba bedzie to trudne,, przewod do pozycyjnych jest chyba zolty albo zolto zielony we wtyczce 4 pinowej
Kondensator wystarczy
1999 były van
Napięcie podczas pracy 14.3V, przy pełnym obciążeniu (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyb, swiatla i awaryjne) 12.48V (!?) Gdy masz wszystko włączone jest duży pobór prądu a alternator swoją nominalną wydajność osiąga przy większych obr. Dodaj gazu i przy ok. 2000 obr/min zmierz jeszcze raz pod pełnym obciążeniem, powinno być 14V .
Tak krzyczał saper jak przez nieuwagę wrzucił sobie zapalnik do portek, prawa i lewa strona ma osobny bezpiecznik, i to każde ze świateł.
Może być brak masy lecz miałem ostatnio też taki przypadek że w miejsce żarówki dwu włóknowej ktoś zamontował jedno włóknową lecz wtedy światła stop świeciły po włączeniu świateł.
11 Volt pokazuje i spada? Przy wlaczonych światłach i obrotach?
Jeśli reflektory są zmatowione to może to mieć wpływ na widoczność. Sprawdził bym jeszcze alternator bo też ma wpływ na światła. Słyszałem też że zakup droższych żarówek poprawia jakość świateł.
Sprawdź akumulator, pod obciażenie (światla)>10.5V.
No to rzeczywiście stacyjka... możesz połączyć żółto-zielony z niebieskim ale nie dasz rady włączyć pokojówek przy wyłączonym zapłonie. Żeby to się dało musiałbyś jeszcze przepiąć zasilanie idące na włącznik świateł.
A czy ktoś kojarzy czy są takowe klipsy ale do innych modeli aut? Z Fiata 126p odpadają bo są za małe. Klips musi pasować do kulki ze standardowego siłownika do regulacji świateł .
Acha, i aby byla jasnosc, mowimy o Seicento.
Tak jak w temacie jeszcze nie oglądałem co to może być może ktoś miał podobną sytuację, z innymi światłami wszystko ok.
Witam, jakis czas temu brałem udzial w dyskusji dotyczacej odpalania auta na zalaczonych swiatłach. Ja oczywiscie nie jestem tego zwolennikiem, ale znalazlo sie kilku o odmiennym zdaniu. Otoz wg nich w momencie przekrecania kluczyka w stacyjce w pozycje "ROZRUCH" zasilanie swiatel jest odlaczane automatycznie na czas pracy rozrusznika. Ja jestem innego...
Witam, mam problem ze światłami w seicento. Objawy są dość dziwne gdyż po wciśnięciu hamulca działa tylko trzeci stop, a ponadto (przy wciśnieciu hamulca): * na wyłączonych światłach mijania/postojowych świeci się trzeci stop i lewe światło mijania * na włączonych światłach mijania/postojowych świeci się trzeci stop i prawe światło mijania ... spotkał...
Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?
W moim rysunku zakradł się drobny błąd, ponieważ powstał on na podstawie opisu T/J . Sprawidzłem to w książce do obsługi Seicento i "ślad świateł" ma być "zagięty do góry i po drugiej stronie linii poziomej jaka powstaje na linii świateł. Mam nadzieję, że mnie zroumiałeś. ;) A tak w ogóle, to skąd panowie z drogówki potrafili określić ustawienie świateł,...
Seicento 1.1
Witam Jestem szcześliwo-nieszcześliwym posiadaczem seicento. Pare tygodni temu zepsułem korek do regulacji świateł w seicento i nigdzie w sklepach nie moge znaleźć tego pokrętełka do regulacji (ani w sklepach, ani na szrotach, ani w internecie). Wie ktoś może czy było by dużo zamiegu z włożeniem elektrycznej regulacji świateł do tego modelu (o ile wogóle...
Nie bo zgodnie z prawem drogowym światła dzienne nie mogą działać przy światłach mijania lub drogowych
Jeśli lustro jest oberwane z plastikowych zaczepów, to oczywiście ze to może być przyczyna, ale kupując drugi reflektor, myśle że to sprawdziłeś??
Prawda, nigdy i pod żadnym pozorem nie zdejmuje się klemy z akumulatora na pracującym silniku! Ładowanie sprawdzasz na zaciskach akumulatora, powinno być w okolicy 14V przy włączonych światłach i dmuchawie.
Swiatła biorą ok 10A, a rozrusznik 400-500A. Jest różnica? Nawet na padlinie będzie świecił i trąbił. Odpalaj na włączonych światłach. Jak zgasną to aku szrot.
Dziesięcioletni akumulator może już być zużyty. Przede wszystkim pomiar ładowania. Czy tylko podczas włączania ogrzewania szyby następuje spadek napięcia czy również przy załączaniu świateł. Oczywiście na zgaszonym silniku.
Zbynek, pominąłeś chyba jedną rzecz. Żeby ten silnik zmieścił sie obrócony w stronę radia to trzeba wywalić stamtąd panelik regulacji wysokości świateł. No chyba że w twoim seicencie tego nie było ale chyba każde seryjnie to ma. Panel trzeba całkowicie wywalić lub przenieś w inne miejsce, inaczej nie wyobrażam sobie żeby ten silnik tam wszedł choćby...
Mam samochód seicento 1,1 i problem z kierunkowskazem tylnim lewym przy jego włączeniu miga też żarówka świateł 21/5W a żarówka kierunkowskazu dostaje mniejszą moc
Witam Seicento 900 przy ruszaniu ze świateł po wciśnięciu gazu zamuli się i nie jedzie zero reakcji na gaz czasem nawet zgaśnie , chwilę to trwa wkręci się na obroty i jakoś pojedzie.Jak ruszę z wysokich obrotów jakoś pójdzie . Podczas jazdy gdy gwałtownie dodam gazu potrafi przerywać .Wymienione świece oraz filtry . Sama benzyna bez LPG .Może jakieś...
W seicento znajomy miał problem z włączaniem świateł to jakiś obwodzik sobie zrobił na kabelkach i z zapłonem same się włączają. To jednak bardzo zły nawyk. Zmienisz samochód i będziesz myśleć, że same się światła włączą. Z czasem to wchodzi w krew pamiętać o światłach.
Dodam, że na zawsze wszystko grało, tylko od tego felernej naprawy wczoraj boczne przednie nie świecą .
34 ja zalozylem . orginalny wytrzymal 3 lata do momentu kiedy zostawilem okolo 5 min na swiatlach i stwierdzilem ze trzeba popchnac zeby zapalil , wtedy zmienilem . teraz tez juz mysle o wymianie minelo nastepne 3 latka i widze ze slabnie rozejrze sia za najtanszym i zaloze. nie bede czekal az bede musial popchnac. w koncu nie wypada aby mechanik pchal...
E, tu nie problem z masą w tylnych lampach, tylko z modułem świateł dziennych. Albo źle podpięty, albo uszkodzony.
witam mam takie pytanie jakim prądem powinien ładować alternator w seicento 1,1 mpi bez klimy i bez wspomagania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 13,50v natomiast przy włączonych światłach ok 13v nie powinno być coś więcej ?
Może, nie musi.
NIE o to mi chodzilo, ja chce z wygladu normalnego. Zeby na swiatlach zaskoczyc ludzi ;) heh wiecie o co chozi. mam zamiar tylko sam silni zmienic i nic wiecej.
Dzień dobry. Zauważyłem, że w seicento 1.1 jest problem z światłami mijania. Najczęściej świeci reflektor od strony kierowcy, a ten drugi nie. Po otwarciu maski kostka przyłączeniowa h4 od strony kierowcy jest nadpalona, a część izolacji z przewodów zeszła. Poruszanie kablami daje następujące efekty: - gaśnie jeden reflektor, a drugi się zapala i na...
o Jezu !!! prowadzę warsztat elektroniki juz 10 lat , ale to mnie rozwaliło, ależ to skomplikowane..:D stawiam na przełacznik(ten z lewej strony ,którym zapala się swiatła)
U mnie to bylo tak ze pojechalem w trase, przez 40 km jechalem 120 km/h nagle wyskoczyl check ale auto jedzie dalej wiec nie staje nawet :-D po przejechaniu 60 km zatrzymalem sie na swiatlach a tu wentylator chodzi no to zjechalem zgasilem patrze pod mache wszystko ok odkrecam korek od zbiorniczka a tu plyn ledwo cieply. Przy takiej predkosci powinien...
ok.dzięki .podłączam go seicento a pod co podpiąć biały przewód wychodzący z centralki(sterowanie światłami)
Witam, znajomy poprosił mnie o znalezienie przyczyny niegaśnięcia świateł podczas rozruchu w Jego seicento. Wcześniej ta funkcja działała, nie wiem co się mogło stać. Niestety nie posiadam schematy do tego auta, więc proszę o sugestie. Czy ta funkcja realizowana jest poprzez samą stacyjkę, czy jest gdzieś jakiś przekaźnik? pozdrawiam teskot
Witam Przy obecnych temperaturach raczej nie ma możliwości włączenia wentylatora chyba że na siłę będziesz katował silnik. To nie seicento że wentylator w lato załacza się na każdych światłach.
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
Cała wiązka razem ze wszystkimi przekaźnikami jest spięta tak jak fabrycznie. Nie ma żadnych modyfikacji. A przynajmniej ja nic nie zmieniałem. Podłączyłęm tak jak została kupiona. Wyglądała na niegrzebaną, jest w bardzo dobrym stanie. Silnik odpala bez problemu. Jutro spróbuje na krótko podpiąć sygnał obrotomierza bezpośrednio z przekaźnika pompy....
mierzyłem bezpośrednio na wyjściu alternatora przy włączonych światłach ogrzewaniu tylnej szyby i włączonej dmuchawie. więc tak zostawiam.
aha , po kolei sprawdzany był biały , żółty , czerwony i niebieski ... Czarnego niestety w wiązce nie było W takim razie powinieneś określić -nazwać który przewód jest "masowy",który od kierunku, który od świateł pozycyjnych, a który od stopu.
Objawy sa takie ze, hamulec hamuje w miare gdy sie go wcisnie energicznie, ale jest odrazu pisk opon i auto leci w poslizg. Czasami zahamuja wszystkie kola czasami jedno, roznie jest! Ale nagorsze jest to jak np sie dojezdza do swiatel i zacznie sie hamowac jakies 50m przed swiatlami zeby sie zatrzymac, wciskam hamulec powoli powoli a jest coraz nizszy...
panowie mam problem, silnik 1.1 ,rano ciężko odpala ale nie zawsze i teraz jak sie dojeżdża do świateł to gasnie,pomóżcie nie mam zielonego pojecia
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Witam .Dziś rozkręciłem połączenia + przy rozruszniku ,przeczyściłem ,i mimo że wcześniej poprawiałem styk masy to dołożyłem dodatkowy przewód masowy bezpośrednio do akumulatora z obudowy alternatora i po zmierzeniu napięcia 14,03 V.kontrolka ładowania w dalszym ciągu nie świeci wcale ale takie ładowanie chyba wystarczy,,?Czy jednak kupować nowy regulator?Po...
Trzeba polutowac przerywacz, niebieska kostka zaraz przy zespole przełączników. Pęka ścieżka, złączyć drutem. Przecież napisał że wymiana przerywacza nic nie dała. Trafił na dwa uszkodzone przerywacze? Dwa przerywacz jest daleko od przełączników. RGG bezpiecznik F22 odpowiada za kierunkowskazy. Prąd z niego płynie również przez wyłącznik świateł awaryjnych....
CLIP potrzebny Dzięki, czyli musi na razie tak zostać. Nowy nabytek, nawet nie zauważyłem z wrażenia z przesiadki z Seicento że tak było od początku... :oops:
swiatla dzienne swiatla dzienne swiatla skuterze przygasaja swiatla
sterownik drukarka epson peugeot partner zawory napełnianie butli gazem
opryskiwacz plecakowy sharp 32bc3e
Graetz Kongress 2151 VT EE – brak wsparcia dla cyfrowego dźwięku, tylko analogowe audio Master STARG8 – wyłączenie samozamykania bramy, ustawienia TCA/DIP-switch