Pisze o tym czy nie ma zwarcia do masy na kluczowanym zacisku wtryskiwacza mierząc na wtyczce wtryskiwacza.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Przy identycznych objawach miałem zatkany wężyk od podciśnienia do MAP sensora. Kopcił na czarno jak stary diesel i non stop go zalewało.
Ok 110 000 ma ten samochód, salon PL także właśnie w tym problem czy to lanie przez lata Selenii teraz nie spowoduje że inny olej coś zmieni czy raczej nie? No ale tak czy inaczej tej nowej Selenii 5W40 lepiej nie zalewać?
Nie "marchewa" się nie zapala, ale znojomy mi mówił że czuć mocno benzyna przy odpalaniu...może go zalewa
Źle myślisz.
Nakładanie faz przy mieszalniku? To może zalewa silnik.
świece zalewa, mokre były
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Podmieniłeś czujnik położenia wału? Nie masz czasem gazu w tym wozie? sprawdziłeś ciśnienie paliwa, oraz czy układ wtryskowy jest szczelny? może gdzieś puszcza paliwo i go zalewa.
Okazało się , że w skrzyni brakuje oleju. Wymieniłem olej zalewając do właściwego poziomu. Po uruchomieniu problem się rozwiązał.
Jak najbardziej może tak być. Czujnik temperatury, podciśnienia i na końcu lambda. Jest opcja podpięcia się pod komputer (tam jest chyba 3 pinowe gniazdo, nie?) Auto dymi na czarno przy gazowaniu? Ogólnie na początek dobrze by było wyeliminować zalewanie, bo rzeczywiście chyba ma za bogato - przez to też może go zalewać przy deptaniu.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Sprawdzane było na wyjętej świecy że iskra znika? Bo może czujnik temperatury silnika padł i go tak zalewa że nie umie odpalić.
Wymieniony filtr powietrza, świece, mam wrażenie że tak jakby go zalewało na benzynie i nie przepala...
Sama gałka bakelitowa jest zalewana w formie na lewarek, natomiast gumowy mieszek otaczający gałkę i trzon lewarka jest formowany termicznie po nałożeniu. Żeby go zdjąć bez uszkodzeń musisz się zaopatrzyć w dobrą suszarkę lub opalarkę (z opalarką ostrożnie) podgrzać mieszek na wysokości gałki i od dołu do góry "wylewić" gumowy mieszek. Coś jak ściąganie...
Układ kluczujący wtryskiwacz to właśnie L9150. Ciekaw jestem czy masz jakieś źródło gdzie można go kupić? Spróbuję tu: http://www.aliexpress.com/store/product/... lub na ebay.com też widziałem. Jedyny problem to czas przesyłki, ale auto niby jeździ, aż zupełnie nie zacznie zalewać...
Sprawdź przewod podciśnieniowy do MAP sensora. Jeżeli bedzie nieszczelny komputer będzie "myślał', że silnik pracuje na pełnym obciążeniu i będzie go zalewał jak w twoim przypadku.
No to masz pare opcji: 1) Załatwić kabelek do obecnej instalacji, soft oraz laptopa i podejrzeć co tam siedzi w ustawieniach, 2) kupić nowszy 2 generacji ECU gazu jak stag 100, bingo-m czy też al-700 i się do niego podłączyć i po ustawiać, to będzie wymagało zamontowania tego więc nie tak od ręki to pójdzie 3) sekwencje - nie wiem czy warto ładować...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Nie zauważysz tego, ale poprzez zużyte elektrozawory, wtryskiwacze czy podciśnieniowy przewód referencyjny gaz nachodzi do kol ssącego i sie zalewa bez zauważalnego zwiększenia spalania. Oby to był czujnik wału
Witam mam fiata seicento 900 2002 rok 130 tys przebiegu. Auto fabrycznie było zalane olejem 15w40 vs max. Pierwszy właściciel zalewał go lotosem 15w40. Kupiony został prze ze mnie z przebiegiem 88 tys km. Ja zalewałem go olejem Castrol Gtx 15w40. Poprzednik nie wiem jak często zmieniał olej ja zmieniam co 2 lata lub co rok co 5 lub 10 tys km. Myślę...
Z tego co pamiętam to na dole wystarczy od gumowego węża odkręcić cybant, lub obejmę < zależy czym masz przymocowane> i płyn zleci. Tylko podłóż jakąś miskę, aby zawartość się na podłogę nie wylała. Przy ponownym zalewaniu nie zapomnij odpowietrzyć układu.
to nie może się nigdzie lać, pewnie guma w regulatorze ciśnienia (koło wtryskiwacza) pękła i się leje i go zalewa, wymień całą tą górę cały kompletny nic nie kosztuje... https://allegro.pl/oferta/monowtrysk-wtr...
wypiąłem wtyczkę tego czujnika i kręciłem różnica taka że z wtyczką tak jak by auto zalewało a bez jak by na sucho kręcił i różnica jest wiec to wykluczyłem.
Wymieniałem jedną cewkę bo zalewa świecę na trzecim cylindrze. Przeweody też były podmieniane u mechanika.
Płukankę kupiłem w Norauto Ogólnie spełniła swoją rolę bo woda była ruda w pierwszych 3 płukania Później czysta tylko te kawałki Miałem już zalewać układ płynem no i klops
Przy zapieczonych pierścieniach walił by odmą , ale też stracił by na mocy , pobierał olej i miał niską kompresje . Kiedyś zalewało się cylindry naftą i to pomagało . Zapieczone pierścienie puszczały i można było uratować silnik . :| Dodano po 4 W celach testu na szczelność pierścieni też się zalewało naftą . Jak wytrzymał do następnego dnia to był...
Na pierwszym (złym odpalaniu) za małe podciśnienie w kolektorze ssącym . Tzn program pokazuje realne ciśnienie w tym wypadku jednostka 568 hPa jest za wysoka (u mnie pokazuje w programie poniżej 400 na zamkniętej przepustnicy) . W Twoim przypadku sterownik zapewne rozpoznaje to jako większe obciążenie silnika - wynikiem czego jest wydłużenie czasu wtrysku...
Orginalnie fiat zalewa płynem Paraflu . Jak chcesz to kup koncentrat i takim zalej . Koncentrat 1:1 kosztuje około 30 zł.
Na dawkę paliwa, może po prostu jest problem z regulacją dawki, akurat tu każda instalacja ma duże problemy na zimnym. Jaką masz temperaturę przełączania? W zasadzie dałbym ci na to poradę jak poprawić taką instalacje by na zimnym nie zalewało, ale w brc nie mam doświadczenia. Poza tym w zasadzie wole samemu zrobić i zachować wiedze dla siebie, bo sporo...
Jak dymi na czarno, to bogata mieszanka. Jak bogata mieszanka to wiadome, że pali sporo, no i szarpie, no zalewa świece. Jutro odstawiasz samochód do mechanika. Usterka prosta do usunięcia.
Jak nie chce zapalić sprawdź czy się zalewa czy też ma zbyt mało paliwa?Winowajcą może być źle wyregulowana instalacja LPG. Pozdrawiam.
zgadzam sie z P. cobra w tym ze srodkowe cylindry na zimnym silniku dostaja wiecej mieszanki niz powinny i w efekcie czego w pewnych warunkach sa zalewane srodkowe swiece , szczegulnie gdy przebiegi auta nie sa wieksze niz 5km jednorazowo . ,, mysle ze moznaby sprobowac wpiac rezystorek w obwod czujnika temperatury tak zeby komp , widzial temp kilka...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Witam, mam samochód Seicento 900 z 2002 roku, przebieg 120 tys km. Auto od nowości zalewane było olejem 15w40 (tak podano w instrukcji obsługi). Nie wiem jak poprzedni właściciel tego auta dbał o serwis olejowy, ale raczej nie zmieniał oleju zgodnie z interwałem. Auto zakupiłem w 2014 roku, mam go więc 8 lat. Olej zmieniam średnio co 2 lata, rocznie...
Witam, podłączam się pod temat, mam dokładnie taki objaw że świeca 2 i 3 się zalewa, strasznie szarpie jak na koniu. wymieniłem wszystko razem z świecami iskra ISKRA FE55PRS-11 tylko mi został termostat - ale co ma termostat do zalewających się świec ?? To tylko by dłużej się auto nagrzewało ?? dodatkowo napiszę że komputer nie wyświetla błędów, były...
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
Check świeci zapewne od wypadania zapłonów. Zmierz kompresję, bo może zawór się upalił albo inna dolegliwość. Wtryskiwacz i instalację do nich nie ma co ruszać skoro na gazie jest to samo. Przy wypadaniu zapłonów iskra na świecę idzie ale sterownik nie daje impulsu na wtryskiwacz. Kolega próbował tym maleństwem mimo wszystko jeździć. Przy dodaniu mocniej...
Daję foty żebym czegoś nie pokręcił. Seicento, wskazanie z testera: http://obrazki.elektroda.net/48_12656373... i vacumetr: http://obrazki.elektroda.net/60_12656373... i wskazówka się trzepie. Mam akurat tez do roboty Uno z takim samym silnikem, wskazanie z vacu: http://obrazki.elektroda.net/1_126563746... i wskazówka stoi...
puszcza zaworek odcinajacy gaz stwardniala gumka . i poprostu go zalewa . przy odpalaniu wystarczy wcisnac gaz do oporu i krecic az zapali. . gdy jest silnik rozgrzany to gumka jest miekka lepiej doszczelnia i problem nie jest tak dokuczliwy
witam mam problem z seicento a mianowicie nie moge go zapalić. auto zgasło po przełączeniu na gaz i już nie odpala ani na gazie ani na beznynie, tzn zapali czasem na beznynie jak podniose pare centymetrów do góry wtryskiwacz ale zaraz zgaśnie. wydaje mi sie że zalewa silnik bo świece są czarne i przez to zalewanie nie zapala. napiecie na wtryskiwaczu...
Witam. Mam ten sam objaw, u mnie reduktor przepuszcza gaz do kolektora dolotowego i zalewa silnik, a po rozgrzaniu jakby wszystko wróciło do normy. Wystarczy zgiąć gumowy przewodzik od podciśnienia reduktora tak aby zablokować przepływ w nim. U mnie to pomaga. Pozdrawiam.
Chodzi na 3 cylindrach, na jednym brak kompresji albo zalewa świecę płynem (częsta usterka). Zacznij od sprawdzenia kompresji. Jak widzisz bez obciążenia ten silnik równo pracuje nawet na 2 cylindrach.
Nic prostszego, po zamontowaniu przewodów gumowych pozostawiamy (cienki - lewa strona) przewód nadmiarowy nie podpięty do chłodnicy, zalewamy cały zbiornik płynem, następnie uruchamiamy silnik i czekamy aż płyn wypłynie w/w wylotem. I układ mamy odpowietrzony. Potem należy uzupełnić poziom płynu i dokończyć montaż pozostałych elementów.
Witam zrobiłem swap seicento z 1.1 SPI na 1.2 8v. Po złożeniu samochód odpalił na kompie od 1.1 z immo ale z racji że podaję cały czas paliwo do czterech tlokow nie chciałem żeby był zalewany więc poczekalem na kompa 1.2 bez immo. Podłączyłem komputer 1.2 odlaczylem Boxa od immo pod kierownicą i samochód nie odpala. Iskry nie ma, pompka paliwa pracuje....
Vag kkl plus przejściówka na 3 piny - specyficzne dla fiata z tamtego okresu. Ja mam vag kkl i dorobiłem sobie wiązkę tzw wolne piny i działa. A program IAW SCAN II Ty masz rok 2002 ale pewnie złącze 3-pinowe? Zobacz przy dużym złączu do sterownika silnika czy jest małe na 3 piny bo z tamtego okresu seicento np ale jeszcze SPI a już miało złącze OBD...
Sytuacja następująca Mam taki włącznik jak na zdjęciu. Czerwona dioda pewno od benzyny po lewej stronie. Reszta jest chyba od gazu Odkąd kupiłem auto to świeci mi się tylko jedna po prawej pomarańczowa, reszta w ogóle nie działa Kiedy przełączę na LPG to pomarańczowa chwilę pomiga i się zapala na stałe ale ciągle mi benzyne zżera, nie wiem jaki mam...
Ten samochód wolałbym sobie zostawić niż oddawać na złom bo wiem co w nim dolega i poza tym nic. Blachy całe, zawieszenie ok. Kable były wymienione na nowe, świece też. Ja stawiam, że coś z ustawieniami mieszanki, ale nie wiem, dlatego pytam. Nie mogę sobie pozwolić na to, żeby co chwila się coś psuło bo jest mi to auto potrzebne do pracy. Aktualnie...
A mi sie wydaje z tego co mówi autor ze będzie problem z reduktorem a dokladnie z zaworkiem ktory puszcza gaz (nie zamyka)i wtedy po jezdzie wystarczy pare min zostawic auto zgaszone ,po paru minutach zapalasz na benzynie a gazu jeszcze w kolektorze jest + ten co z reduktora naleciał przez niesprawny zaworek i wtedy odchodzi krecenie przez pare dobrych...
Witam mam taki problem może mi pomożecie posiadam fiata seicento 900 rocznik 1999 autko posiada instalacje gazowa trzeciej generacji problem tkwi w tym że samochód nie chce odpalać centralka jest dwustopniowa odpalanie tylko na samej benzynie i benzyna z automatycznym przełączaniem na gaz jak autko odpali to silniczek równ:cry:o pracuje na benzynie...
Albo zalewa silnik podwójnym paliwem (benzyna lpg) albo bardziej prawdopodobne odłącza wtrysk benzyny ale nie podaje gazu - elektrozawory się zawieszają tudzież problem w przełączniku/masie w instalacji lpg- jeśli słychać jakby terkotanie przekaźnika
Witam, na końcówce 18 (wtrysk) pojawia się napięcie stałe, wtrysk zalewa kolektor dolotowy i sonda Lambda wyłącza zapłon, k.18 zasilana jest ze scalaka L9150/9170 lecz nie ma ich w hurtowni (RHH w Rzeszowie); czy ktoś może mi podpowiedzieć, kto zajmuje się ewentualnie naprawą centralek sterujących???
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury powietrza w dolocie oraz czujnik temperatury...
mj_sup Też tak właśnie myślę na tzw. chłopski rozum, że czujnik jeżeli jest uszkodzony to ciągle podaje sygnał, że silnik ma dostawać zwiększoną dawkę paliwa z ssania tak jakby był zimny. A skoro będąc gorący dostaje ciągle tyle samo paliwa to go po prostu "zalewa" paliwo. Stąd też gaśnięcie rozgrzanego silnika, bo dusi się paliwem, gdyż mieszanka paliwa...
Witam, problem polega na tym że po kilku dniach jazdy na gazie , auto nie pracuje normalnie na benzynie, (zalewa, nie równa praca itd) po odłączeniu akumulatora wszystko wraca do normy ale tylko przez kolejnych kilka dni. Czy podpiąć komputer po tkz. Stacyjce tak żeby resetował się po każdym zgaszeniu samochodu czy szukać innych lepszych rozwiązań....
Na początek wymień termostat,skoro działa ogrzewanie to pompa wody jest w pożądku.Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje.Jezeli samochod jeździł na "kranówie"to chłodnica do czyszczenia/wymiany. Auto od początku było zalewane dobrymi płynami, wodę mineralną wlałem jedynie do spryskiwacza...
Bez kanału będzie bardzo ciężko to wymienić. Instrukcja wymiany innego forum: 1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep. 2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem. 2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej. 4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu. 5....
Ja na odpowietrzanie układu, gdy był zalewany "od sucha" - mam taki sposób: jeden korek na zbiorniczek, starego typu bez czujnika, wyposażyłem w samochodowy wentyl. Poprzez ten wentyl, z ogromnym wyczuciem (lepiej gdy robi to druga osoba - pilnując jednocześnie by płynu nie brakło, pierwsza spokojnie pracuje z odpowietrznikami), tworzę ręczną pompką...
Olej masz w normie producent tego samochodowego wynalazku preferuje olej 15w40 lub też może być 10w40 półsyntetyk i nie można do ww silnika zalewać syntetyka. Krząta się facet po garażu i zagląda pod maskę. Z ciekawości się pytam jak mu ta furka się sprawuje a ten odpowiada że silnik do naprawy, bo jak z górki jedzie a zdejmie nogę z gazu to mu się...
Kupiłem Seicento, które miało lekką stłuczkę. W zasadzie nic szkodliwego, poszły lampy, zderzak, maska. Poprzedni właściciel mówi, że po wypadku wracał nim około 100km i nagle mu zgasł. Od tej pory nie uruchamia się. Pompa nabija ciśnienie i się wyłącza, wtryskiwacze tak jakby działały bo zalewa świece po kilku próbach uruchomienia. Iskra jest na wszystkich...
Nie mam kompa ani kabelków do regulacji. Hmmm dzisiaj wymienił mi pan od lpg filtr w elektrozaworze i przy odkręcaniu przewodów metalowych od niego coś wspomniał o tym że parownik reduktor nie trzyma gazu ale jak go chciałem pociągnąć za język to zamilkł, tylko zapytał czy przypadkiem nie mam problemów z odpalaniem bo mi chyba zalewa gazem. Może i z...
Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Po wymianie, zasadnej wymianie, podkreślę zasadnej wymianie, silnik pracuje jak należy nic nie musi się układać. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako element rozprężny musi się dotrzeć powierzchniowo do tulei. Mamy jeszcze kolejną kwestie związaną z docieraniem, bo sworzeń tłoka...
Mój z 1999 roku ma takie coś, że jak jest w granicy zera, to palić odpala ładnie i po chwili jakby na 3 cylindry pracował. Głównie druga świeca jest zimniejsza. Tak około kilometra trzeba przejechać . Na gazie problem nie występuje, palą wszystkie cztery świece, zatem upatruję tu usterkę w dawkowaniu paliwa - krótkie, wyziębione kanały dolotowe - benzyna...
A powiedz mi jakie ma znaczenie że w zaawansowanych opcjach silnika krokowego mam ustawione pod obciążeniem +6/+6 a barthezz zaleca ustawienie +6/-6 więc co to ma za znaczenie czy ustawi się tak czy tak Myślę, że: +6/-6 to szybsze o 6 kroków otwieranie attuatora (tzn. attuator skacze najpierw do pozycji wyższej o 6 kroków niż optymalna, a następnie...
Simering na wtrysku już wyrobiony..Dzięki ;) Dodano po 38 Wtrysk zalewal świece ze wzgeldu na wyrobiony simering
VW Grupa z większością silników robi to samo i jakkolwiek w doładowanych można zwiększyć ciśnienie i dzięki temu (szybciej zarżniemy turbinę) mamy większą moc i moment w dolnym zakresie tak piłowanie softem wolnossących silników zawsze okupione jest ogromnym wręcz spalaniem. Mówiąc wprost - ten silnik do 3500 obr nie żyje, powyżej zaczyna żłopać tyle...
seicento zalewa świeca seicento zalewa świece peugeot zalewa
zamiennik tda7560 zasilać lampa solarny bezpiecznik awaryjnych
nadajnik iskrowy wysokie ciśnienie ssania
Volvo B150B64 – błąd MSW Exception VECU FH4, czujnik deszczu RLS, interpretacja kodu MAN 0226 – ustawienie rozrządu, znaki na zębatkach, regulacja wtrysku, wartości luzów