Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Nie dopisałem że trzeba całe owężykowanie i okablowanie usunąc żeby nie przeszkadzało. Od góry. Koszt popychaczy to ok 450zł .
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
O której Alasce mówisz? Bo wydaje mi się że on w SC ma drugą generację. Zresztą zestawy regeneracyjne do popularnych pracowników (reduktorów) kosztują około 50-60zł.
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
A czujnik temperatury, ten na termostacie (dwupinowy, z niebieską "główką") na pewno sprawny, czy wskazuje odpowiednie, właściwe wartości? Bo to właśnie on "steruje" składem mieszanki (ssanie) na zimnym silniku...
Gdzie jest to nie pamiętam, ale to jest żółty przekaźnik, około dwa razy wyższy niż normalny, chyba 6 nóżek . Robiły się w nich zimne luty przy nóżkach przekaźników.
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Zimne luty. Obejrzyj płytkę i popraw podejrzane połączenia.
A jak świece? Ustaw szczelinę 0,65 mm na test. Zamień wtryski lpg np. wtyczkę 2 z 3 i wężyki 2 z 3 i zobacz czy błąd będzie dalej na drugim cyl. Dodano po 1 Sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu pod ciśnieniem do kolektora. Sprawdź korekty stft i ltft na obu paliwach, jak masz kabel do brc może ma opcje wyłączania po 1 wtryskiwaczu i wtedy dajesz 3...
Witam Pacjent Seicento 900cm3 dmuchawa leci zimne powietrze na 3oraz4 ustawieniu chodzi głośniej od silnika i terkocze zaznaczone na zdjeciu przewody sa gorące czy zepsuta jest nagrzewnicam,zawór nagrzewnicy a może co innego ?
jest upgrade na tę usterkę. Trzeba wgrać examinerem.
Witam Wymiana nagrzewnicy powinna załatwić ten problem ,
Całkiem możliwe kolego, jak pisałem wyżej nigdzie nie mogłem znaleźć "tropu". W książce też informacji jak na lekarstwo a mam dwie o seicento. Jak sam widzisz, Ty to wiesz, ja już z resztą też, co, gdzie i jak szukać, a są i tacy którzy mają problem z diagnozą. A u mnie niestety mechanik to ostateczność. Ważne że problem rozwiązany! Pozdrawiam.
Sprawdź ciśnienie paliwa , rzeczywiście pompa może już nie domagać . Jak to nie cyknie to daj do kogoś komputer niech ci sprawdzi ( zimne luty ), wyczyści i od nowa program postawi , powinno auto odżyć .
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Zwierać to może nie ,sprawdź złącze w liczniku (zimne luty).
Witam mam Fiata Seicento 900 2000r. Jak jest zimny to jedzie normalnie ale jak się rozgrzeje to traci moc i się dusi. Do tyłu dobrze jedzie pomocy
Bruns - od 3 kOhm zimny do 270-300 oHm ciepły.
Na zimnym sprawdź.
Witam mam problem z seicento 900 2002r. na zimnym w miarę odpali a jak jest ciepły jest problem z odpaleniem trzeba wyczuć moment.. gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania na luzie. co sprawdzić?
Witam Jak się zachowuje przy odpalaniu zimny,ciepły?
Obca instalacja czyli domontowany gaz, posprawdzaj wszystkie łączenia a zwłaszcza szukaj pośniedziałych połączeń. Sprawdz emulator.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Dla pewności wykręciłbym trzpień elektrozaworu reduktora i umył go. Z objawów wynika, że jest brudny i klei się czego efektem jest brak otwarcia na zimnym silniku. Dopiero kiedy nabierze temp to odkleja się i działa.
wtrysk 1-dno punktowy jeśli na zimnym przebiera nie pali dobrze na wszystkie gari może to byc spowodowane tez nie pgrinalną uszczelka lub uciekła przy zakładaniu i olej spływa do kolektora ssącego który trafia na 2 lub 3 cylinder i to może powodowac zażucanie do puki sie nie wypali ( na zimnym) jak sie rozgrzej e ok
Zdecydowałem się w ramach "eksploatacji" na wymianę rozrządu z pompą wody, świec i przewodów WN, we wskazówkach dla zaprzyjaźnionego mechanika ująłem też zawory. Oto co się okazało: 1. rozrząd był przestawiony o 1 ząbek - dlatego "popiardywał" przy schodzeniu z obrotów i od czasu do czasu szarpnął 2. jedna świeca była PĘKNIĘTA !!! Tak, ja też nie uwierzyłbym,...
Jednak problem jest nadal...
przy zimnym silniku mam problem z odpaleniem fiata seicento samochód ma przebieg prawie 200.000 km wszystko przejechane na gazie rozrusznik kręci tylko nie załapuje silnik. to występuje tylko przy zimnym silniku jak jest ciepły to nie ma problemu z paleniem. wymieniłem świece i przewody WN. co może być przyczyna tego i jak ewentualnie usunąć usterkę?
A co to za 1,5 co to zimny lubi być?
Zostaw na stałe na zimnym.
Co jest uważane za zimny i ciepły? Jakie temp. ?
To jest rura, która zasysa ciepłe powietrze znad kolektora przez pewien czas po uruchomieniu zimnego silnika. Zmierz średnicę i dokup na metry w motoryzacyjnym.
Czyli którędy idzie powietrze do silnika - nie przez filtr? Zasysa z pod maski do silnika bezpośrednio? I pewnie ta usterka jest od tej naprawy w zimne wilgotne poranki?
Cześć.Masz w panelu zimne luty.Sprawdz dokładnie z jednej i drugiej strony płytki panela.Są z drugiej strony druku zworki lutowane po środku,w tych miejscach także trzeba poprawić luty.
To był od początku błąd lać tego 15w40, ja kupując go od pierwszego właściciela również powieliłem jego błąd jednak tak pisze w książce instrukcji obsługi VS max 15w40 i o takiej lepkości był lany. Nawet w instrukcji napraw fiata cinquecento i seicento jest podany olej 15w40. Dopiero na grupie uświadomili mi że lepiej lać 10w40 - ma to zaletę jeśli...
To nie jest normalne , gdyż idąc na 2 cylindry na zimnym tak naprawdę je osłabia ... trzeźwo myśląc.... A przecież zależy na tym by auto sie zagrzewało jak najszybciej a tym samym szybko z chodziło ze ssania... A czy masz kłopoty z odpaleniem auta ? Ja na twoim miejscu odwiedził bym elektryka ... Zostawił u niego auto na 1 2 dni i żeby podpioł go na...
sprawdz plytke przy silniczku czy nie ma zimnych lutow
siema albo zawory albo tłoki , niektóre wejsje silików 1,1 były wyposarzone w tłoki bez tgz teflonowej wkładki dlatego mogą popukiwać, przerabiam to na codzien wiem domyślam sie ze o to Ci chodzi .
witam mam problem ze swoim seicento bo od niedawna psuje mi si klakson raz działa raz nie kiedy silnik jest zimny to działa kiedy pochodzi dłuższy moment już nie wydaje mi się ze jest przegrzany co z tym fantem zrobić , przenieść go czy co ?
Witam a mi to wygląda na uszczelke głowicy nie będzie tak zle jezeli stuki pojawiły sie niedawno a są tylko na zimnym to wymień odrazu popychacze
Zapalała się kontrolka silnika, więc można odczytać błędy... sterownik w MPI ma już dość rozbudowaną samodiagnostykę. Masz instalację II generacji, więc może to być problem z ECU - często ma dość specyficzne uszkodzenie, które się nie objawia przy pracy na LPG II generacji.
i jakie powinno być właściwe ciśnienie?(pewnie jak dla 17-letniego auta które jeździło od 2002r na gazie.Będzie inne niż nowego?)Silnik ma być zimny czy ciepły?
Tylko ze u mnie nie ma reguły że jak się nagrzeje to nie pali u mnie najczęściej niepali na zimnym
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
W radiach clarion od fiata seicento często przyczyną były tzw. zimne luty na płytce panelu. Trzeba otworzyć panel i dokładnie obejrzeć ścieżki - często usterki widać gołym okiem. Wystarczy poprawić lutowanie i po kłopocie.
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Nie ustawia się zapłonu.
W wielu samochodach są takie przekładnie pomiędzy silnikiem rozrusznika, a jego głowicą. Zwiększa to moment, albo zmniejsza wymiary rozrusznika przy zachowaniu tego samego momentu. Co do cięższej pracy w zimne dni, to nie ma w tym niczego dziwnego. Gęsty olej ciężej jest ruszyć niż ciepły mniej lepki. Zimne powietrze też jest ciężej sprężać, bo więcej...
A, jak termostat nie działa to niektóre rurki są zimne, a u mnie wszystkie ciepłe i nie miekie
Wymieniłem krokowy... działa ale teraz falują obroty 800-2000 obrotów tamten stary otwierał ale nie zamykał dopływu powietrza, ten nowy wariuje i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik... Jakieś pomysły??
ale skoro niema wzbogacenia mieszani na zimnym to tak moze byc. oczywicsie jeszcze jest problem WN
moze byc uszkodzony licznik , lub zawartosc eepromu. sprawdz czy nie ma zimnych lutow
Podłącz kompa, soft na stronie AC a kabelek na allgro dowolny byle na chipie FTDI.
Jeśli termostat jest uszkodzony- silnik się nie dogrzewa, a zimny silnik spala więcej paliwa niż rozgrzany.
Jak nie chce odpalić psiknij go jakimś dezodorantem albo czymś innym co jest zimne. Mówiąc prościej schłodź czujnik. Jak odpali no to masz winowajcę :)
W porządku tylko czy nawet sprawdzenie bezpieczników nie ma sensu? Albo podładowanie akumulatora? Bo oddać samochód to nie problem ale czasami przez jakieś drobne niedopatrzenia wynikają takie sytuacje. Może wiatraczek? Nagrzewnica raczej nie bo to dotyczy zarówno ciepłego jak i zimnego powietrza.
Fiat Seicento na zimnym silniku po odpaleniu dodając gazu wchodzi na obroty natomiast po przejechaniu ostatnio ok.500m gaśnie. Odpala bez problemu dopiero jak dodam gazu gaśnie, nie wchodzi na obroty. Nie wiem co robić do warsztatu nie dojadę trzeba holować. Może ktoś miał podobny problem, może to błahostka jeżeli nie będę mógł go usprawnić zmuszony...
Mam Seicento 900 z 99 roku w gazie. Odpala tylko wtedy gdy jest zimny, rozgrzany do razu gaśnie. Nie słychać pompki paliwa. Sytuacja jest taka sama i na paliwie i na gazie.
1.1MPI z LPG i problemy na zimnym silniku... co to za instalacja LPG, kiedy była serwisowana?
Myślicie że to może być czujnik? ale dlaczego po zwiększaniu obrotów nagle czujnik już "działa"? Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsze. Właśnie tego nie rozumiem bo na zimnym silniku tego nie ma Bo zimny olej jest gęsty więc i ciśnienie jest większe.
Napisz czy czasem na zimnym nie pracuje na dwa cylindry,czy wewnętrzne świece(drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne? Znam podobny problem w uno i seicento 900,wystepuyje to jak jest wilgotno.
Witam. A może to wina trefnego paliwa? spróbuj zatankować na innej stacji, może problem zniknie. Pozdrawiam. A 'propos akumulatora, jeśli byłby słaby to nie zakręciłby zimnym silnikiem 7 razy.
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
Najprędzej zimne luty na płytce obrotomierza... Standard niestety w starszych autach w swoim Seicento musiałem poprawiać.
Witam problem z seicento 900 2001 polega na tym że silnik niezależnie czy jest ciepły czy zimny cyka. Podejrzewam popychacze ale nie jestem w 100% pewien. Moze byc to wina oleju gdyż już powinien być dawno wymieniony, olej motul 10w40?
Witam. Mój problem polega na tym że, wczoraj moja dziewczyna wróciła z pracy i jak zawsze zostawiła Fiacika w garażu dziś rano nie chciał już wgl odpalić. Zacząłem od cewki,przewodów,świeć odpinałem sonde oraz czujnik tp. bez zmian, wszystko w porządku. Po długim kręceniu w końcu załapał zaczął kopcić na biało i zaraz gaśnie jak zimny, po chwili jak...
Może to czujnik położenia wału korbowego. Spróbuj go odpalić na zimnym silniku
Może alarm może i stacyjka nikt za ciebie nie sprawdzi.Czasem w alarmach też tworzą się zimne luty.Masę na silniku masz?Zasilania sprawdzałeś żarówką nie?
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
stwardnialy mebramy w reduktorze - wymienic . albo najlepiej caly reduktor
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
wiec stawiam na zawór odcinający nagrzewnice, padaja w nim uszczelki i płyn na niskich obrotach zamiast śmigac do nagrzewnicy znajduje krótszą droge i wraca przed nagrzewnica spowrotem , a znajduje sie na samej nagrzewnicy mocowany na dwie śruby m6 , musisz wyjąć akumlator i odkręcic osłone w komorze silnika na przedniej grodzi i powinnes go dojrzeć...
Witam mam mały problem z fiatem seicento mianowicie na zimnym silniku wkreca się na pełne obroty po chwili jazdy po dodaniu maksymalnie gazu wkreca się na 3500tyś obrotów (gaz mam cały czas wcisiety w podłogę ) spada do 2tyś obrotów i wzrasta z powrotem na 3500tyś obrotów w czasie jazdy przy 3500tyś obrotów ma odcięcie i nie reaguje na gaz co to może...
Przekaźniki za schowkiem są temu winne. Nie pamiętam teraz jego oznaczeń, ale masz obok niego napisane do czego służy. A to taki przekaźnik. https://sklep.regmot.com.pl/przekaznik-p... W lokalnych sklepach jak poszukasz znajdziesz taniej.
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
Obie cewki wymieniałeś?Dwie tam są.
Pierwsze pasek, jeżeli spalony naciąganie nic nie da, drugie regulator, mostk ja bym wykluczył bo na zimnym jest prawidłowo tak?
Kostka wymieniona, jutro będę widział czy w tym był problem(na zimnym silniku), chyba jest lepiej.
Mam pytanie z którego roku jest sam. a jeszcze przyczyną może być,któryś czujnik tem.powietrza lub płynu chłodniczego,najlepiej sprawdzić je na zimnym silniku sprawdzić oporność ma być taka sama albo minimalnie się różnić
Sorry że zapytam, ale co ta odległość ma do rzeczy? Czy silnik zimny czy gorący amplituda wygenerowanego sygnału jest taka sama.
Witam forumowiczów Otóź mam taki problem posiadam seicento 900 1999rok Jak na zimny śilnik odpalam seja to jest wszystko ok zaś jak się rozgrzeje i chce go zapalić to jest mały problem potrafię kręcić go kilka minut i dopiero zapala i to z wielką łaska czego to wina czy pompy paliwa czy może czujnika położenia wału?? Jest w nim też taki problem że czasami...
Witam! Mam problem z obrotami. kable i świece mam dobre bo sprawdzałem a i tak nie pali na pierwszy cylinder. Podczas jazdy jest strasznie słaby i nie chce sie zbierać. Odpala od pierwszego razu nieważne czy zimny czy ciepły. Pomóżcie
Witam mam problem z moim Audio w samochodzie, gdy włączam rano radio jak jest zimny silnik to z jednej strony głośnik pierdzi tak około 2 minut, a późnij wszystko ładnie gra ten problem jest non stop .(codziennie) Głośniki przód pioneer 110w. Radio elta, nie wiem jakie dostałem je od wujka za darmo usb, sd niby niemieckie (pisze made in germany). Spr...
Witam,mam problem ze swoim seicento,gdy odpalam silnik nie wazne czy zimny czy cieply pojawia sie wysoka praca silnika,spalanie wychodzi 1,5L na 8km,nie mam pojecia co sie z nim dzieje,wyglada to tak jakby ssanie wogole sie nie wylaczalo,prosilbym o pomoc bo nie ogarne na paliwo.
Witam. Mam problem z pokrętłem regulacji temperatury w Seicento. Pokrętło rozpoczyna się zimną temperaturą a kończy ciepłą. Niestety od jakiegoś czasu przesuwa się tylko do poziomu zimno/ciepło a z poziomu ciepłego odskakuje. Nawet jak samoczynnie się przytrzyma pokrętło temperatury na poziomie ciepłym i tak z dmuchawy leci zimne powietrze. Próbowałem...
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
Na razie zrobiłem 60km ostrego deptania w sumie, i nie wydaje mi się żeby to były efekty wody w tłumiku bo auto dymi od samego rana gdy wszystko jest jeszcze zimne. Poza tym po dzisiejszych odpalaniach w garażu upewniłem się że spaliny są niebieskawe, a z wydechu "pachnie" jak za Komarkiem.
Dzieje się tak na zimnym czy na ciepłym? Czy bez różnicy? Jakieś błędy?
Witam Mam problem z autem fiat seicento 900.Na zimnym silniku odpala bez problemu.Po jeździe np.30 min silnik się nagrzeje i jak zgaszę to później już nie odpala za pierwszym.wymieniłem czujnik położenia wału,czujnik temperatury silnika i nic to nie dało.Dodam że samochód jest wyposażony w instalacje LPG.Gdy samochód jest zimny - odpala za 1wszym razem,...
Mimo, że kontrolka gaśnie to warto zmierzyć to ciśnienie... jaki stosujesz olej? Jesteś pewien tego przebiegu? Choć z drugiej strony przy tym przebiegu zawory mają prawo trochę stukać na zimnym silniku.
Nie wiem gdzie wyście widzieli zimne luty w IAW16F. Od kiedy zaczeli wsadzać tą hybrydę-aczęły sie kłopoty.
Witam Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawie termostatu do seicento 900. Czy w prawidłowo działającym termostacie 'podczas nagrzewania" gdy silnik jest jeszcze zimny, część płynu przedostaje się z małego obiegu do dużego. Czyli czy nie nagrzany termostat całkowicie odcina "duży obieg" od " małego"? Z góry dziękuję za odpowiedź
witam, mam pytanie może ktoś zna na nie odpowiedź. Wymieniłem nagrzewnicę w seicento, ale nadal samochód słabo grzeje.Wiecznie sie zapowietrza i dmucha wtedy zimne powietrze. Zauważyłem, że często zapala się kontrolka od temperatury( dodam że auto jest w gazie). Co może być tego przyczyną?Ciągle odpowietrzam, ale to nic nie daje proszę o jakieś wskazówki.
witam ponownie jeśli chodzi o paliwo to jest świerze autko jerzdżone jest na paliwie instalka gazowa jest z mikserem i emulatorem wtryskiwaczy jeśli chodzi o sondy to są dwie , sprubuje przepiąć wtryski na swoje wtyczki i zobacze może emulator popsuty,poszperam w instalce gazowej może faktycznie ma coś podpięte do kasowania błedów w sterowniku,serwis...
zimne ognie dmucha zimne zimne szarpać
wykres matlab junkers cerapur podłączyć sterownik amica śmierdzi
schemat centralny zamek kangoo blaupunkt bno881
Aktualizacja oprogramowania radia Makita DMR114 Opel Vectra 2.0 Diesel - Błąd 1635 - Diagnostyka