Jestem szczęśliwym posiadaczem Władymirca - nazywam go Wowa - po 30 latach użytkowania uszkodziła mi się pompa wtryskowa, konkretnie sekcja wysokiego ciśnienia. Czy jestem w stanie sam wykonać wymianę na nową (zakupiłem)?
200 zł to kosztuje nowa sekcja oni wstawiają po regeneracji albo jakąś podrubę
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/6849630800_... Po zimie odpaliłem kosiarkę z silnikiem KUBOTA, nie zauważyłem żeby miała mniej mocy. Dzisiaj zauważyłem, że, z miejsca które oznaczyłem czerwoną kreską, wydostaje się paliwo i to sporo. Jest tam blaszka przykręcona dwoma śrubami na torx z bolcem w środku. Próbowałem kluczem 17 dokręcić...
to mówimy o książce regulatora cisnienia Wiązka pompy to wiązka regulatora SCV przecież jest... Wiązka składa się z przewodów zaworu (regulatora) SCV i przewodów czujnika temperatury. Pompa CR to nie pompa rotacyjna - elektrycznie jest bardzo prosta. Sprawdź czy dobrze odczytujesz ciśnienie na szynie, niektóre testery mają źle oznakowane jednostki...
i co to niby pompce przeszkadza? paliwo będzie sobie płynąć powrotem myślisz że jak silnik pracuje to całe to paliwo co pompka pompuje silnik zużywa? zużywa raptem kilka % tego a reszta tak samo się wraca powrotem Paliwo wraca przelewem tylko wtedy, gdy pompa wtryskowa pracuje, ponieważ wewnętrzna pompa łopatkowa w pompie VP44 zapewnia ciśnienie wewnętrzne,...
Na ten temat było już pisane na elektrodzie nie wiem czy jest sens powtarzać temat. W moich postach wyjaśniałem w jaki sposób szukać usterki. Texa nie do końca potrafi poprawnie wykonać test pompy wysokiego ciśnienia cp2. Najlepiej robi to tester ng3 . Najczęściej wina jest wtryskach (jak do naprawy to wszystkie trzeba sprawdzać) lub w elementach pompy...
Spróbuj podać ręcznie paliwo na pompę CR może wstępna pompa jest już słaba lub jest gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym i ciągnie powietrze. Ostatecznie sekcja wysokiego ciśnienia w pompie CR
Pompa wstępna jest podzespołem wewnątrz pompy wtryskowej - produkuje stałe, dość wysokie tzw. ciśnienie systemowe, regulowane zaworem przelewowym. W przypadku gdy te ciśnienie ma zmienne, zbyt małe wartości, sekcja wysokiego ciśnienia może mieć problemy ze stworzeniem właściwej dawki.
Jeżeli paliwo idzie pod ciśnieniem to pompa do regeneracji. Do wymiany sekcja wysokiego ciśnienia i uszczelniacze.
Weź pod uwagę to, że jeżeli pompa jest zapowietrzona, a powrót z pompy częściowo idzie do filtra, to będziesz widział wtedy powietrze w przewodzie z filtra do pompy po odpaleniu silnika - wcale nie musi być winny (nieszczelny) przewód ze zbiornika do filtra... Na postoju paliwo nie może cofać się z pompy do filtra - to świadczy o nieszczelności, albo...
W jej elektronice jest zablokowana możliwość podania dużej dawki. A gdzież tam. Żeby elektronika mogła ta dużą dawkę "podać", to mechanika - czyli sekcja tłocząca wysokiego ciśnienia musi ją wpierw przygotować - tu jest jedno ograniczenie. Drugie - ilość powietrza podawanego do silnika pod ciśnieniem - oryginalna sprężarka ma ograniczoną wydajność,...
a w jakim celu jest odcinana ta sekcja? Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1 . http://obrazki.elektroda.pl/2643131600_1... Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno...
Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności. Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem. Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16. Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową...
w silniku AFN nie ma pompy paliwa w baku tylko jedna pompa wtryskowa na silniku skłądająca się z sekcji ssącej niskiego ciśnienia (ona pompuje paliwo z baku) i sekcja tłocząca wysokiego ciśnienia. Filtr jest tylko jeden w komorze silnika.
1. Koszt przekładki c330 do t25 = 70zł i nie zrobi sie tego samego bo t25 ma ustawiane na kołnierzu przez pochylenie kąt wyprzedzenia zaplonu 2"Obudowa pompy jest zaadaptowana z pompy od C-360, która jest po lewej stronie silnika" Nie wiem kto ci takich głupot nagadał pompa c360 jest pompą 4 sekcyjną i nie zakłada się jej do t25 ma inne ustawienie wałka...
Kolega po fachu seweryn7701 wyjaśnił mam nadzieję wątpliwości Koledze siwus001. no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtryskowej gdy silnik nie pracuje ? Gdy silnik nie pracuje w pompie w bloku sekcji wysokiego ciśnienia panuje ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu. I zaworek zwrotny nic tam nie utrzymuje...
po tym jak zdołałem wymienić resztę elementów w układzie CR prawdziwy winowajca się ujawnił - zaczęło się mocne dymienie i nierówna praca cylindrów, wtryskiwacze ponownie zregenerowane (poprawione) i problem zniknął. gdybyś ktoś miał podobna usterkę w przyszłości to polecam nie panikować jak ja, tylko spokojnie przyjrzeć się sprawie - po pierwsze sprawdzić...
Wtrysk lub sekcja pompy wtryskowej. Kiedyś najprostszym sposobem sprawdzenia pracy wtryskiwacza było lekkie położenie palców kolejno na przewodach wysokiego ciśnienia i sprawdzania jak one pulsują. Jeśli znajdziesz przewód/ wtryskiwacz odbiegający siłą pulsowania od innych to zamień go miejscem z innym i obserwuj czy zmiana podążyła za nim.
Jeżeli podczas pompowania ręczną pompką nie czujesz oporu i tzw. piszczenia to sprawdź zawór przelewowy. Znajduje się on po prawej stronie sekcji wysokiego ciśnienia śruba z podwójną nakrętką za jej pomocą przykręcony jest przewód prowadzący do zbiornika paliwa (powrót).
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Do sterowania kątem wtrysku ta pompa wykorzystuje ciśnienie wewnętrzne pompy wytwarzane przez pierwszą jej sekcję (bodajże pompa łopatkowa). Na tłoczek podawane jest ciśnienie prze-regulowane przez elektrozawór kąta wtrysku. Teraz jeżeli pompa nie wytworzy tego ciśnienia to nie napełni prawidłowo sekcji wysokiego ciśnienia oraz nie przestawi kąta wtrysku....
Ciekawe jak może się uszkodzić coś czego w tym silniku nie ma? Owszem nie ma jednolitego zespołu pompy wtryskowej funkcjonalnie jest regulator odśrodkowy, wał z krzywkami, sekcje wysokiego ciśnienia i oszczędność producenta w postaci eliminacji korpusu pompy i wbudowanie wszystkiego w blok silnika. Normalnie oddał by pompę na serwis a tak jest lipa....
Odkręcić sekcję wysokiego ciśnienia założyć nowy duży oring na sekcję i mały na powrót z tej że sekcji i po kłopocie.
Przez sekcje wysokiego ciśnienia, przy sprawnej pompie wtryskowej, nie da rady przepompować paliwa pompką ręczną. Jeżeli poprawnie odpowietrzony jest układ paliwowy, to wystarczy pokręcić rozrusznikiem wał silnika a sekcje wysokiego ciśnienia same się odpowietrzą. Oczywiście, przedtem najlepiej lekko odkręcić przewody wysokiego ciśnienia.
Z tego co rozumiem, to dla kolegi cieknie na sekcji wysokiego ciśnienia spod króćca do którego przykręca się przewód na wtrysk. Może trzeba dokręcić. Tam jest też uszczelka, może przepuszcza. Sprawdź czy to czasami nie cieknie spod korka otworu technicznego na sekcji wysokiego ciśnienia.
Tak możliwe. Pompa rozszczelniona na sekcjach wysokiego ciśnienia. Najprawdopodobniej do regeneracji
Tu są wszystkie dane potrzebne do regulacji na stole probierczym. Podejrzewam że chciał by Pan przeprowadzić regulację na silniku - stanowczo odradzam. Pompę oddaje się do regulacji wraz ze wtryskiwaczami po sprawdzeniu każdy wtryskiwacz jest przypisany do konkretnej sekcji wysokiego ciśnienia . Szczerze nigdy nie ,,parowałem ,, sekcji pompy z wtryskami...
vorlog co ty gadasz, twoja cewka czyli prosty elektrozawór odpowiada za odcięcie zasilania pompy w paliwo, tylko odcięcie zasilania silnika w paliwo z pompy. Niech kolega sobie popatrzy na załączony schemat pompy (prawie taka sama), niech sprawdzi, co ten elektrozawór/cewka odcina. Jak kolega sobie wyobraża odcinanie paliwa za sekcjami wysokiego ciśnienia?...
Ten problem jest dość znany w przypadku silników PSA. Pompa ma ciekawą konstrukcję, gdzie pomiędzy sekcjami niskiego i wysokiego ciśnienia jest taki zaworek/kanalik smarujący, dawkujący paliwo na wałek mimośrodowy, napędzający tłoczki sekcji wysokiego ciśnienia. Jak się toto zapaćka lub zatnie, to mimośród traci smarowanie, stąd to łuszczenie się powierzchni...
Witam Na wstępie zaznaczę że nie jestem mechanikiem ani jakimś super specem ale samoukiem. Mam golfa 3 w 1.9 TDi 1Z 90km, u mnie pompa lała z pod nastawnika ale nie miałem spadków mocy ani noflaut'u. Piszesz że cieknie od strony przewodów wysokiego ciśnienia, a te w pomnie łączą się chyba z sekcjami wysokich ciśnień. Logicznie myśląc, przy sekcjach...
Oczywiście że tak, poprawna naprawa to wyznaczenie dawek paliwa dla poszczególnych sekcji pompy, oraz ciśnienia wtrysku indywidualnej dla każdej pary sekcja-wtryskiwacz.W tym przypadku to będzie czyszczenie i ewentualnie wymiana końcówek, mam tylko nadzieję, że sekcje wysokiego ciśnienia są ok.
Nie da się ręcznie ustawić ciśnienia. Albo mam za duże, albo za małe. Pewnie komputer robi to nieporównanie szybciej, albo mam uszkodzony ten zawór. Wymontowałem go i okazało się, że miałem mylne wyobrażenie na temat jego sposobu działania. Otóż gdy zawór nie jest zasilany, to jest otwarty a w miarę narastania wypełnienia PWM'a, przymyka się. Czyli...
Jeżeli silnik wyłącza się i włącza. To do regulacji sam wyłącznik oraz/lub zawór bypass (otwiera się przy przekroczeniu ciśnienia dopuszczalnego). Niestety od kilku ostatnich lat obserwuję że sprężyny w wyłącznikach i tych zaworach siadają co skutkuje nieprawidłową pracą. PS Bardzo ważne jest spuszczenie ciśnienia z myjki po skończonym myciu (po wyłączeniu...
Wykręciłem pompę wysokiego ciśnienia i zacięła się jedna sekcja. Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia, ciśnienie się pojawiło lecz samochód dalej nie odpala. Co może być z nim jeszcze nie tak ? Stoją wtryski zabite opiłkami. Cały układ paliwowy do wymiany. Lub porządne czyszczenie.
mam te same obiawy w golfie silnik 1z w pompie popękały spręzyny sekcji wysokiego ciśnienia wymiana 300zł ijest dobrze
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
Podaj więcej szczegółów. Rozumiem, że silnik 4G56 i pompa wrtyskowa rotacyjna EDC typ VE. Czy zależy to od temperatury silnika? Jeżeli nie, pawdopodobnie wskazuje to na problem z pompą wtryskową. W wyniku zużycia mchanicznego elementów pompy, a zwłaszcza sekcji wysokiego ciśnienia pompa potrzebuje trochę czasu aby wytworzyć ciśnienie zdolne do otwarcia...
Witam, Spod centralnie umieszczonej śruby na dekielku sekcji wysokiego ciśnienia, sączy się paliwo. Oczywiście w czasie pracy silnika. Idzie temu jakoś zaradzić w domowym warsztacie czy zapisać się do specjalisty ? Pozdrawiam vper
Na chwilę obecną problem rozwiązany - samochód jeździ, silnik pracuje równo, na biegu jałowym nie ma szarpania. Co się okazało? Jak rozebrali pompę drugi raz, to znaleźli ten sam plastik w jej zaworkach na sekcjach wysokiego ciśnienia... Oczywiście znacznie mniejsze niż te, które wyciągałem z regulatora VCV, ale o takim samym kolorze i strukturze. Sprawdzony...
Jeżeli na wolnych obrotach skacze ciśnienie to może niedomagać sekcja tłocząca w pompie wysokiego ciśnienia. Tych sekcji jest trzy w pompie i brak tłoczenia przez jedną z nich może powodować powyższe objawy.
Nie kombinuj z ustawianiem początku wtrysku. Na początek jeśli masz uszkodzoną pompkę ręczną to ją napraw-wymień odpowietrz filtry, poluzuj przewody na wtryskiwaczach lub odkręć je od sekcji wysokiego ciśnienia pompy. I doprowadź aż będzie się paliwo wydostawało przy kręceniu rozrusznikiem. Jeszcze co mi chodzi po głowie to pod tą pokrywką z czterema...
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Bo z tego co ja i kolega misiek-888 zrozumieliśmy to cieknie ci ze śruby wkręconej w sekcje wysokiego ciśnienia w tą śrube wkręcona jest jeszcze jedna mniejsza . Jak masz czym to możesz ją śmiało wykręcić nic poza ON ci nie wyleci.
Witam, wyjechałem i nagle zgasł, więc po diagnozie okazało się że pompa do pompowania ręcznego padła. Wymieniłem pompkę ręczną, filtry paliwa. I teraz mam problem bo muszę odpalać na plaka gdyż cofa paliwo z pompy wtryskowej. Rozkręcałem też zaworki wychodzące z sekcji wysokiego ciśnienia, te do których przykręcone są węże od wtrysków. Chciałbym wymienić...
Maksymalne ciśnienie podane w instrukcji dla tego silnika to 5 bar. Ciśnienie maksymalne ogranicza w tym przypadku zawor bezpieczeństwa. Skoro masz 5.5 bara na wysokich obrotach to nie masz się czym przejmować.
Temat rozwiązany. Winna była pompa wysokiego ciśnienia "przestrzelona" jak to określił mechanik czyli zużyta sekcja, pompa zregenerowana i auto hula.
A po ciągać całość 5km przecież jest rozrusznik to raz. Dwa z wyjętymi wtryskami łatwiej mu kręcić ale wypadało by mieć jakiś prostownik albo drugie auto co by prądu pożyczyć czy podładować aku. Rozrusznik wiadomo praca z przerwami by go nie zajechać. Warto też w początkowej fazie odpowietrzania poluzować nakrętki przewodów przy wtryskach by łatwiej...
Saam bym tego nie znalazł. Chyba założę oddzielny temat lub proszę o wydzielenie. Pójdźmy dalej będę musiał wyjąć wałek napędowy. Czy jest tam gdzieś możliwość przestawienia zapłonu (podawania paliwa) Póki co zauważyłem że można tylko zamienić o pół obrotu ten wałek wchodzący w sekcję wysokiego ciśnienia. Jednak w głębi widzę dwie zębatki jedna na tym...
Blad pierwszy pochodzi najprawdopodobniej od czujnika hamulca nad pedałem. Sprawdzić w pamięci sterownika ABS, sprawdzić również w wartościach rzeczywistych. Czujnik ma dwie sekcja: jedna przy naciśnięciu zamyka, druga otwiera (na przemian) Blad drugi: zawór odcinający na pompie wysokiego ciśnienia. Sprawdzić bezpieczniki F16 i F17. Sprawdzić oporność...
W tym wypadku są prawdopodobnie do wymiany uszczelnienia sekcji na pompie wysokiego ciśnienia.
Wygląda na to że te cylindry zaczynają palić dopiero wtedy gdy rozgrzeją się od sprężanego powietrza. Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresję a jeśli nie to napompój je przez wtryskiwacz sprężonym powietrzem i nasłuchuj czy nie ma gdzieś dużego ubytku kompresji. Zobacz czy nic nie dławi dopływu powietrza. Poza tym to nie dobrze że w pompie zrobiłeś...
Witam, Mam problem z myjka Karcher hds 895. Myjka wyłącza się przy zbyt niskim ciśnieniu. Wymieniłem sprężyny tloczkow od mikrowlacznika na nowe Ale to nie pomogło. Czy sprężyny które są w sekcji niskiego i wysokiego ciśnienia są takie same (Tak mi powiedział dealer) ? Pozdrawiam Bartosz https://obrazki.elektroda.pl/7239633100_...
Witam wszystkich Odpaliłem Władka do kliku latach postoju, odpalił ale regulator obrotów był zapieczony i chodził na pełnych obrotach. Rozebrałem i wyczyściłem pompę. Po złożeniu paliwo przepływa przez tłoczek sekcji ale nie podaje paliwa na przewody wysokiego ciśnienia wychodzące z sekcji. Co możne być przyczyną?
Witam, Najważniejsza sprawa to odpowietrzyć układ paliwowy. Kiedyś przyglądałem się wymianie pompy wtryskowej w T25, którą przeprowadzał "rutyniarz". Wyglądało to mniej więcej tak: - w pierwszej kolejności facet odpowietrzył pompę luzując śrubę jednego z dwóch przewodów paliwowych z tyłu pompy (od strony bloku silnika) - dalej odpowietrzył filtry paliwa....
Jeśli to jest blok 4-piętrowy, to nie powinno być wysokich ciśnień, zwlaszcza gdy zasilanie jest poprzez wymiennik (nie można doprowadzać bezpośrednio do grzejników wody wysokoparametrowej). Zwykle przyjmuje się tak, by ciśnienia w instalacji nie musiały przekraczać 6 a.t. (czy Atm. - różnica pomiędzy atmosferą fizyczną a techniczną jest niewielka)...
Do mersedesa 313 włożyłem silnik 311 samochód odpalił tylko chodzi w trybie awaryjnym. Komputer odczytuje brak czujnika temperatury paliwa, eletryczne zawór odcinający i zawór wyłączenia sekcji pompy wysokiego ciśnienia. Po prostu tego nie ma przy temu silniku w jaki sposób wyeliminować te elementy żeby komputer ich nie odczytywał i nie wchodził w tryb...
Jeden z wtrysków został wysłany do ekspertyzy i co się okazało, wtryski były regularnie uszkadzane przez prawdopodobnie jakiegoś złośliwego człowieka coś się dostawało do zbiornika, ze względu na dużą zawartość opiłków została zmieniona listwa CR i sekcje pompy wysokiego ciśnienia i i oczywiście kłódka na bak. Autko bzyka.
Tylko test pompy interfejsem ng3 może dać ci odpowiedź. Podejrzewam głowicę regulacji ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia lub jej sekcje wysoko ciśnieniowe.
Przecież widać na samym wężu piękne wzdłużne pęknięcie, oplot był tylko ofiarą. Pękniecie na gumie jest wtórne. Tu od awarii oplotu się pewnie zaczęło. Sam wąż gdyby poszedł pierwszy, to by sikało przez siatkę z oplotu. A to raczej nie przeszłoby niezauważone na tyle długo żeby dokonać dzieła korozji na drucikach oplotu. Tutaj w pierwszej kolejności...
Witam.Pompa wtryskowa jest bardzo precyzyjnym urządzeniem porównywalnym do zegarka i każda ingerencja nawet super fachowców że ja umiem śrubokrętem wszystko naprawić jest nie na miejscu.W pompie są sekcje które tłoczą paliwo pod bardzo wysokim ciśnieniem i każda musi być idealnie ustawiona.Wracając do twojego problemu to sekcja jest uszkodzona i trzeba...
Kolego, rozmawiamy jak gęś z prosięciem. Przecież się pytałem czy Bosch, bo nawet nie napisałeś jaką masz pompę. Rozumiem, że to Bosch? To żeś nawet się nie zająknął, że to nie Bosch... Tu nie ma jasnowidzów którzy wiedzą jaki masz osprzęt na silniku. Ale do rzeczy: Skoro masz Lucas Epic - to masz immo. Czy zachowuje się prawidłowo - czyli po włączeniu...
10 bar podnosi wodę na 100 metrów wysokości. Cóż to musiałby być za wieżowiec, żeby wymagał takiego ciśnienia (zresztą w wysokościowcach dzieli się instalację C.O. na sekcje, by uniknąć bardzo wysokiego ciśnienia na niższych kondygnacjach).
Ta pompa sama się nie odpowietrzy.Musisz zdjąć przewód idący od filtra i nim zalać sekcje wstępnej pompy luzując przy tym odpowietrznik aż wyleci przez niego ropa.Następnie zakręć odpowietrznik,załóż wężyk i odpal autko.Bezpiecznik świec to blaszka w puszce w komorze silnika,ale twój problem to na 99%zapowietrzona pompa i luzowanie przewodów wysokiego...
Mam problem z odpaleniem mojego samochodu przy temp. 5 stopni i poniżej. przy 5 stopniach trzeba długo kręcić żeby złapał, a ok 0 stop.i poniżej odpala tylko z samostartu. Po długim kręceniu na rozruszniku (nie odpala) z rury wydobywa się dym jakby wcale nie działały świece ( a są dobre i przekaźnik). Sprawdzałem przepływomierz paliwa na listwie NIE...
Jak chcesz to dobrze zrobić to rozdziel przegrodą, obie sekcje i wymuś wewnątrz nawiew na każdą z nich oddzielnie, najlepiej od dołu ku górze. Już rewelacyjnie by było gdyby powietrze było zasysane, wpychane z zewnątrz. Wypychanie powietrza naturalne albo wymuszone na górze albo w górnej części po bokach. Przegroda nie musi być szczelna. Nawet lepiej...
Spada niskie ciśnienie ,albo zwiększa się strata ciśnienia po wysokiej stronie ,sprawdź czy jedna z sekcji nie robi się b.gorąca.
Nie ma za co :) Jak już tak zacząłeś pomagać, to może i dla mnie jakaś rada się znajdzie? Otóż obserwuje dziwne zjawisko, podczas defrostu chłodnica rozgrzewa się nie równomiernie. Im wyższe sekcje tym bardziej. Zanim na dolnej zacznie topić się lód z górnych już leci para i szybko wzrasta ciśnienie skraplania. Czym to jest spowodowane i jak temu próbować...
To nie jest takie proste. Zawory 7 i 8 są zaworami sterującymi hydrauliką tłoczków w głowicy pompy s tłoczki-zaworki sterują wysokim ciśnieniem. Znajdują się one pod zaślepkami na imbus one najczęściej ulegają uszkodzeniu poprzez porysowanie powierzchni tłoczka. Dlatego zaproponowałem ci test ng3 który w teście wykrywa usterki poszczególnych sekcji...
Witam, mam dylemat dotyczący prasy hydraulicznej. Prasa się zamyka, ale gdy dojedzie do góry i poczuje opór, silnik zostaje zdławiony. Przypuszczam, że sekcja wysokiego ciśnienia, jest w jakiś sposób zablokowana i nie mogę znaleźć przyczyny. Silnik 100% sprawny, więc przyczyna leży po stronie hydrauliki. Może ma ktoś jakimś cudem schemat hydrauliki...
Kolego bzdury gadasz. Te wtryski trzeba umieć zanlmontować. I już. Loctite uszczelniające na gwint) na jaki gwint? Co ma gwint nakrętki do uszczelnienia magistrali cr? Kolejny uszczelniacz się znalazł. Pokaż mi kolego preparat co stożkowe połączenie uszczelni przy 1700 bar. Kolego, staraj się czytać teksty ze zrozumieniem. Weź także może zapoznaj się...
Witam podepnę się pod temat. Mam iveco daily 2.8 130kM niestety problem jest taki jak u wszystkich miga kontrolka wtrysku auto w trybie awaryjnym pedał w podłogę a on 80 max. Teraz moje spostrzeżenia po wciśnięciu na luzie gazu pod czerwone pole na obrotomierzu gaśnie spowodowane jest to zbyt wysokim ciśnieniem paliwa pompa na górnej sekcji przepuści...
Kolega janek1815 trochę bredzi. Otóż gdyby założył trójnik za pompą a przed rozdzielaczem to układ hydrauliki byłby dalej układem otwartym bowiem nie przesterowywany byłby rozdzielacz ciągnika a więc nie możliwe byłoby wytworzenie ciśnienia. Miało by to rację byty gdyby za trójnikiem a przed rozdzielaczem ciągnika założyć zawór kulowy. Aby układ z jedna...
Na oko może być ten ale na oko nie widać ciśnienia pracy tego zaworu :) a co z błędem układu niskiego ciśnienia nadal wyskakuje? Redukcja ciśnienia powyżej 10% to nadal problem i ta gorąca rurka na pompie Cr to wskazuje na uszkodzenie sekcji pompy. Da się to sprawdzić odkręcając jedną rurkę z pompy,wężyk od sekcji do bańki żeby miała gdzie oddawać paliwo,...
Witam. Jeżeli nie podaje paliwa na przewody wysokiego ciśnienia sprawdź czy nie zacięła się listwa sterująca sekcjami. W tym celu odkręć pokrywę pompy i ruszając dźwignią gazu, sprawdż czy listwa przesuwa się z jednego skrajnego położenia w drugie, jeżeli nie spróbuj delikatnie przesunąć ją palcem.
A jak zmiejszyć mu ciśnienie? Na zakładce "ustawienia sterownika gazu" w sekcji "ciśnienie" "robocze"?
Oraz czy jest jakaś metoda aby uzyskać z tego parę przegrzaną? Dzięki z góry za odpowiedź. Przepuszczasz parę nasyconą przez przegrzewacz i otrzymujesz parę przegrzaną. :D Rozwiązałbym układ w oparciu o trzy zwierciadła i trzy rury miedziane umieszczone w ich ogniskach. W pierwszej podgrzewałbym zimną wodę do temp. bliskiej 100°C w drugiej przekształcał...
Silnik Z30DT - układ wtryskowy denso - brak pompy elektrycznej podawczej - pompa wysokiego ciśnienia CR ma sekcję podawczą .... Dodano po 59 Pompa wtryskowa jest pomiędzy głowicami pod kolektorami ...
Witam, posiadam Raka z silnikiem c330. Jakiś czas temu wymieniłem sekcje rozdzielacza od podnoszenia/opuszczania wierzy, gdyż pękła, prawdopodobnie od zbyt dużego ciśnienia. Dalej mam problem, gdy naciskam dźwignie od opuszczania wierzy do oporu słychać dźwięk wysokiego ciśnienia na rozdzielaczu(syczenie). Nie występuje on gdy dźwignie nacisnę tylko...
Co do wymiany na Boscha - jest problem: silnik z Boschem ma dodaną pompę wstępną (mechaniczną napędzaną od wałka rozrządu popychaczem). Przy Lucasie CAV jest tylko ręczna pompa odpowietrzająca na filtrze. Nie ma możliwości dołożenia pompy mechanicznej. Jednak Bosch ma pewne własności samozasysania, bo kiedyś na Forum Forda był taki dziwoląg (Bosch bez...
Witam. Jeżeli przy próbach pompa nie uzyskuje nominalnego ciśnienia i już przy ciśnieniu 80 bar brakuje mocy napędowej to należało by przeliczyć dokładnie wydajność tych pomp. Domyślam się, że sekcje tych pomp są połączone równolegle i ich sumaryczna wydajność może być dużo wyższa jak 30 l/min.
Wygląda właśnie na zawór przelewowy, taki jak przy mechanicznych pompach wtryskowych. Dawniej służył on utrzymywaniu pewnego nadciśnienia w pompie wtryskowej aby nie dochodziło do przerw w dawkowaniu paliwa. Tutaj może być podobnie, bo nie masz sekcji pompki wstępnej w pompie wysokiego ciśnienia. W silnikach 2.0 HDi Peugeota regulator ciśnienia znajdował...
Oj kiepsko znasz zasadę działania pompy wtryskowej. Pompka zasilająca napełnia przestrzeń przed sekcjami lub sekcją. Gdy w sekcji tłoczek zejdzie w dół zasysa paliwo z przestrzeni wokół siebie . Gdy idzie w górę wytwarza ciśnienie otwierając pierwsze zawór zwrotny nad sekcją a potem przewodem do wtryskiwacza gdzie paliwo pod ciśnieniem gdy osiągnie...
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
rozmieszczenie sekcji cylindra 1 jest różne w obydwu pompach ale jakie nie wiem , rurki wysokiego ciśnienia z lucasa nie pasują do boscha , więc musisz giąc aby dopasować , a najlepiej zorganizuj rurki od pompy boscha i będzie po problemie ,
Nie wiem czy dobrze rozumiem . Teraz hydraulika napedza tylko skret a wom i tuz zamierzasz zamontowac.(jak w pierwszym poscie). Wtedy nic nie zrobisz z ta pompą bo do sterowania wykorzystane jest niskie cisnienie a do tuza i womu potrzebujesz wysokiego(ok160). W ostatnim poscie piszez ze hydraulika słuzy do kierowania,wom-u i tuz-z. W takim wypadku...
i luzuj nakrętki od powrotu z wtrysków, po kolei i delikatnie aby silnik nie zgasł. Kolego... Po czterech latach te rady chyba już są nieaktualne. Zresztą o jakich nakrętkach mówisz - to jest fordowski układ CR tdci, powroty (poprawnie przelewy) na wtryskiwaczach nie mają żadnych nakrętek, tylko plastikowe zapinki. Przelewy tutaj nie idą do zbiornika,...
Jak nie dasz rady to lekko odkręć i wciśnij uszczelniacz Kolega powinien bana dostać za taką poradę. Zestaw uszczelnień pompy wysokiego ciśnienia jest ogólnie dostępny. Jeśli zaczęło lecieć spod jednej głowiczki sekcji za chwilę będzie leciało z innej. Dla własnej wygody wymontuj pompę wymień wszystkie uszczelnienia i będziesz miał święty spokój.
Podnośnik ma rozkładane łapy i może podnieść przednią oś ale to nic nie zmienia. Uniesione koła też nie skręcają. Zablokowaliśmy wyjścia na orbitolu na siłownik i też nic się nie dzieje. Kierownica kręci się lekko na zapalonym i zgaszonym. Przypuszczam, że problem jest z tym piątym wyjściem z orbitrola które idzie do skrajnej sekcji rozdzielacza. Na...
Witam. Pół roku męczę się z usterką jak w tytule. Auto po postoju zapala i za chwilę gaśnie. Jeśli jeszcze przed zgaśnięciem pompuję gruszką, to silnik pracuje. Codziennie muszę trzymać go na obrotach 1,5-2 tys. przez parę minut zanim ruszę z miejsca, bo inaczej zgaśnie parę sekund po puszczeniu gazu. Później jak już przejadę 1-2km, to jest ok. Usterka...
Witam Kolegów Szukam jakiejkolwiek informacji nt. działania zaworów ECAM firmy Haldex.....głównie chodzi mi o sposób regeneracji oraz info nt jakie ciśnienie powinno być na wylocie każdej z sekcji... Mam 6 MANów 02 - 03 roczniki i wszystkie mają takie zaworki, regeneracja jednak trochę kosztuje a kurde zestawy naprawcze chociażby w Opoltransie chodzą...
Taka jest możliwość. Należy pamiętać że regulacja ciśnienia występuje tylko po stronie niskiego ciśnienia, i 12% e-prop oraz duże ciśnienie może powodować uszkodzona sekcja w pompie. Jeśli jest możliwość podmiany to można zamienic całą pompę i mieć wszystko z głowy. Wystarczy odłączyć 4przewody i wykręcić 2 śruby.
Kilka spostrzeżeń i ciekawostek po tygodniu walki.... dwie sekcje w których jest mniejsza ilość dysz podlewają ogród przez długi czas trzymając na pompie 4bary ciśnienia - nie ma efektu zapowietrzania się pompy. Na jednej z sekcji gdzie pompa się zapowietrzała wymieniłem dysze na takie które przepuszczają znacznie mniej wody i jest teraz dobrze - ciśnienie...
Dzięki za podpowiedź, pędzę do garażu :) Dodano po 1 No i udało się: :) Po odkręceniu pokrywy okazało sie że 1 i 3 sekcjia stoi.Odkręciłem więc rurki wysokiego ciśnienia i kilkukrotnie wcisnąłem tłoczki do dołu przekręcając jednocześnie rozrusznikiem. Po chwili sekcje zaczęły pracować. Poskręcałem wszystko do kupy, ponownie odpowietrzyłem układ i ciągnik...
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Wyjąłem cały układ na stół i zacząłem od jednej sekcji wybieraka hydraulicznego odpowiadającego za wrzucenie biegu i trafiłem rozwalony był w nim tłoczek .Naprawiłem złożyłem i wyregulowałem sprzęgło na wartość 1,9V i dawaj adaptacja. i znowu to czekanie kiedy się zmieni komenda z WAIT na ADJUST wystarczy troszkę pokręcić linką i dochodzi do zmiany...
Można również użyć pomp wielostrumieniowych PZW3 duża pompuje szybko i dzięki temu mamy szybki wysuw a dzięki małej mamy bardzo wysokie ciśnienie i siłę nacisku przy niewielkim silniku. Minus to duży koszt takich pomp ceny od ok 800zł wzwyż. http://www.wph.pl/pzw2.htm http://www.wph.pl/pzw3.htm http://www.wph.pl/pzw4.htm Przykład takiej pompy :PZW2-KZ-25/6,3W...
Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM); odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej nie ma, masz tylko pompę wtryskową z sekcją niskiego...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Moze i masz racje z intrrpunkcją ale do tej pompy to sie nie zgodze spójrz na to Podaję przykład oznaczenia pompy Common Rail Bosch CP1 (tabliczka znamionowa) nr. pompy 0 445 010 004 CR / CP1 K3 / L60 / 10 - 6S CP1 - pompa common rail , wykonanie 1 ( CP 1 , CP 2 , CP 3) K - wykonanie kompaktowe bez zaworu regulacji ciśnienia na pompie z 3 tłoczkami,...
pompa wysokiego ciśnienia czujnik wysokiego ciśnienia chłodnica wysokiego ciśnienia
ekspres bosch wyczyść zaparzacz antena mobilny internet zerowanie ochronne pomiary
dewalt bateria generator marxa
Mercedes CLA 45 AMG - Sportowy Luksus i Wydajność Zasilacz komputerowy a zgrzewarka punktowa: czy to możliwe?