Jestem szczęśliwym posiadaczem Władymirca - nazywam go Wowa - po 30 latach użytkowania uszkodziła mi się pompa wtryskowa, konkretnie sekcja wysokiego ciśnienia. Czy jestem w stanie sam wykonać wymianę na nową (zakupiłem)?
200 zł to kosztuje nowa sekcja oni wstawiają po regeneracji albo jakąś podrubę
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/6849630800_... Po zimie odpaliłem kosiarkę z silnikiem KUBOTA, nie zauważyłem żeby miała mniej mocy. Dzisiaj zauważyłem, że, z miejsca które oznaczyłem czerwoną kreską, wydostaje się paliwo i to sporo. Jest tam blaszka przykręcona dwoma śrubami na torx z bolcem w środku. Próbowałem kluczem 17 dokręcić...
to mówimy o książce regulatora cisnienia Wiązka pompy to wiązka regulatora SCV przecież jest... Wiązka składa się z przewodów zaworu (regulatora) SCV i przewodów czujnika temperatury. Pompa CR to nie pompa rotacyjna - elektrycznie jest bardzo prosta. Sprawdź czy dobrze odczytujesz ciśnienie na szynie, niektóre testery mają źle oznakowane jednostki...
i co to niby pompce przeszkadza? paliwo będzie sobie płynąć powrotem myślisz że jak silnik pracuje to całe to paliwo co pompka pompuje silnik zużywa? zużywa raptem kilka % tego a reszta tak samo się wraca powrotem Paliwo wraca przelewem tylko wtedy, gdy pompa wtryskowa pracuje, ponieważ wewnętrzna pompa łopatkowa w pompie VP44 zapewnia ciśnienie wewnętrzne,...
Na ten temat było już pisane na elektrodzie nie wiem czy jest sens powtarzać temat. W moich postach wyjaśniałem w jaki sposób szukać usterki. Texa nie do końca potrafi poprawnie wykonać test pompy wysokiego ciśnienia cp2. Najlepiej robi to tester ng3 . Najczęściej wina jest wtryskach (jak do naprawy to wszystkie trzeba sprawdzać) lub w elementach pompy...
Spróbuj podać ręcznie paliwo na pompę CR może wstępna pompa jest już słaba lub jest gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym i ciągnie powietrze. Ostatecznie sekcja wysokiego ciśnienia w pompie CR
Pompa wstępna jest podzespołem wewnątrz pompy wtryskowej - produkuje stałe, dość wysokie tzw. ciśnienie systemowe, regulowane zaworem przelewowym. W przypadku gdy te ciśnienie ma zmienne, zbyt małe wartości, sekcja wysokiego ciśnienia może mieć problemy ze stworzeniem właściwej dawki.
Jeżeli paliwo idzie pod ciśnieniem to pompa do regeneracji. Do wymiany sekcja wysokiego ciśnienia i uszczelniacze.
Weź pod uwagę to, że jeżeli pompa jest zapowietrzona, a powrót z pompy częściowo idzie do filtra, to będziesz widział wtedy powietrze w przewodzie z filtra do pompy po odpaleniu silnika - wcale nie musi być winny (nieszczelny) przewód ze zbiornika do filtra... Na postoju paliwo nie może cofać się z pompy do filtra - to świadczy o nieszczelności, albo...
W jej elektronice jest zablokowana możliwość podania dużej dawki. A gdzież tam. Żeby elektronika mogła ta dużą dawkę "podać", to mechanika - czyli sekcja tłocząca wysokiego ciśnienia musi ją wpierw przygotować - tu jest jedno ograniczenie. Drugie - ilość powietrza podawanego do silnika pod ciśnieniem - oryginalna sprężarka ma ograniczoną wydajność,...
a w jakim celu jest odcinana ta sekcja? Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1 . http://obrazki.elektroda.pl/2643131600_1... Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno...
Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności. Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem. Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16. Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową...
w silniku AFN nie ma pompy paliwa w baku tylko jedna pompa wtryskowa na silniku skłądająca się z sekcji ssącej niskiego ciśnienia (ona pompuje paliwo z baku) i sekcja tłocząca wysokiego ciśnienia. Filtr jest tylko jeden w komorze silnika.
1. Koszt przekładki c330 do t25 = 70zł i nie zrobi sie tego samego bo t25 ma ustawiane na kołnierzu przez pochylenie kąt wyprzedzenia zaplonu 2"Obudowa pompy jest zaadaptowana z pompy od C-360, która jest po lewej stronie silnika" Nie wiem kto ci takich głupot nagadał pompa c360 jest pompą 4 sekcyjną i nie zakłada się jej do t25 ma inne ustawienie wałka...
Kolega po fachu seweryn7701 wyjaśnił mam nadzieję wątpliwości Koledze siwus001. no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtryskowej gdy silnik nie pracuje ? Gdy silnik nie pracuje w pompie w bloku sekcji wysokiego ciśnienia panuje ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu. I zaworek zwrotny nic tam nie utrzymuje...
po tym jak zdołałem wymienić resztę elementów w układzie CR prawdziwy winowajca się ujawnił - zaczęło się mocne dymienie i nierówna praca cylindrów, wtryskiwacze ponownie zregenerowane (poprawione) i problem zniknął. gdybyś ktoś miał podobna usterkę w przyszłości to polecam nie panikować jak ja, tylko spokojnie przyjrzeć się sprawie - po pierwsze sprawdzić...
Wtrysk lub sekcja pompy wtryskowej. Kiedyś najprostszym sposobem sprawdzenia pracy wtryskiwacza było lekkie położenie palców kolejno na przewodach wysokiego ciśnienia i sprawdzania jak one pulsują. Jeśli znajdziesz przewód/ wtryskiwacz odbiegający siłą pulsowania od innych to zamień go miejscem z innym i obserwuj czy zmiana podążyła za nim.
Jeżeli podczas pompowania ręczną pompką nie czujesz oporu i tzw. piszczenia to sprawdź zawór przelewowy. Znajduje się on po prawej stronie sekcji wysokiego ciśnienia śruba z podwójną nakrętką za jej pomocą przykręcony jest przewód prowadzący do zbiornika paliwa (powrót).
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Do sterowania kątem wtrysku ta pompa wykorzystuje ciśnienie wewnętrzne pompy wytwarzane przez pierwszą jej sekcję (bodajże pompa łopatkowa). Na tłoczek podawane jest ciśnienie prze-regulowane przez elektrozawór kąta wtrysku. Teraz jeżeli pompa nie wytworzy tego ciśnienia to nie napełni prawidłowo sekcji wysokiego ciśnienia oraz nie przestawi kąta wtrysku....
Ciekawe jak może się uszkodzić coś czego w tym silniku nie ma? Owszem nie ma jednolitego zespołu pompy wtryskowej funkcjonalnie jest regulator odśrodkowy, wał z krzywkami, sekcje wysokiego ciśnienia i oszczędność producenta w postaci eliminacji korpusu pompy i wbudowanie wszystkiego w blok silnika. Normalnie oddał by pompę na serwis a tak jest lipa....
Odkręcić sekcję wysokiego ciśnienia założyć nowy duży oring na sekcję i mały na powrót z tej że sekcji i po kłopocie.
Przez sekcje wysokiego ciśnienia, przy sprawnej pompie wtryskowej, nie da rady przepompować paliwa pompką ręczną. Jeżeli poprawnie odpowietrzony jest układ paliwowy, to wystarczy pokręcić rozrusznikiem wał silnika a sekcje wysokiego ciśnienia same się odpowietrzą. Oczywiście, przedtem najlepiej lekko odkręcić przewody wysokiego ciśnienia.
Z tego co rozumiem, to dla kolegi cieknie na sekcji wysokiego ciśnienia spod króćca do którego przykręca się przewód na wtrysk. Może trzeba dokręcić. Tam jest też uszczelka, może przepuszcza. Sprawdź czy to czasami nie cieknie spod korka otworu technicznego na sekcji wysokiego ciśnienia.
Tak możliwe. Pompa rozszczelniona na sekcjach wysokiego ciśnienia. Najprawdopodobniej do regeneracji
Tu są wszystkie dane potrzebne do regulacji na stole probierczym. Podejrzewam że chciał by Pan przeprowadzić regulację na silniku - stanowczo odradzam. Pompę oddaje się do regulacji wraz ze wtryskiwaczami po sprawdzeniu każdy wtryskiwacz jest przypisany do konkretnej sekcji wysokiego ciśnienia .
vorlog co ty gadasz, twoja cewka czyli prosty elektrozawór odpowiada za odcięcie zasilania pompy w paliwo, tylko odcięcie zasilania silnika w paliwo z pompy. Niech kolega sobie popatrzy na załączony schemat pompy (prawie taka sama), niech sprawdzi, co ten elektrozawór/cewka odcina. Jak kolega sobie wyobraża odcinanie paliwa za sekcjami wysokiego ciśnienia?...
Ten problem jest dość znany w przypadku silników PSA. Pompa ma ciekawą konstrukcję, gdzie pomiędzy sekcjami niskiego i wysokiego ciśnienia jest taki zaworek/kanalik smarujący, dawkujący paliwo na wałek mimośrodowy, napędzający tłoczki sekcji wysokiego ciśnienia. Jak się toto zapaćka lub zatnie, to mimośród traci smarowanie, stąd to łuszczenie się powierzchni...
Witam Na wstępie zaznaczę że nie jestem mechanikiem ani jakimś super specem ale samoukiem. Mam golfa 3 w 1.9 TDi 1Z 90km, u mnie pompa lała z pod nastawnika ale nie miałem spadków mocy ani noflaut'u. Piszesz że cieknie od strony przewodów wysokiego ciśnienia, a te w pomnie łączą się chyba z sekcjami wysokich ciśnień. Logicznie myśląc, przy sekcjach...
Oczywiście że tak, poprawna naprawa to wyznaczenie dawek paliwa dla poszczególnych sekcji pompy, oraz ciśnienia wtrysku indywidualnej dla każdej pary sekcja-wtryskiwacz.W tym przypadku to będzie czyszczenie i ewentualnie wymiana końcówek, mam tylko nadzieję, że sekcje wysokiego ciśnienia są ok.
mam te same obiawy w golfie silnik 1z w pompie popękały spręzyny sekcji wysokiego ciśnienia wymiana 300zł ijest dobrze
Wykręciłem pompę wysokiego ciśnienia i zacięła się jedna sekcja. Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia, ciśnienie się pojawiło lecz samochód dalej nie odpala. Co może być z nim jeszcze nie tak ? Stoją wtryski zabite opiłkami. Cały układ paliwowy do wymiany. Lub porządne czyszczenie.
Jeżeli silnik wyłącza się i włącza. To do regulacji sam wyłącznik oraz/lub zawór bypass (otwiera się przy przekroczeniu ciśnienia dopuszczalnego). Niestety od kilku ostatnich lat obserwuję że sprężyny w wyłącznikach i tych zaworach siadają co skutkuje nieprawidłową pracą. PS Bardzo ważne jest spuszczenie ciśnienia z myjki po skończonym myciu (po wyłączeniu...
Nie da się ręcznie ustawić ciśnienia. Albo mam za duże, albo za małe. Pewnie komputer robi to nieporównanie szybciej, albo mam uszkodzony ten zawór. Wymontowałem go i okazało się, że miałem mylne wyobrażenie na temat jego sposobu działania. Otóż gdy zawór nie jest zasilany, to jest otwarty a w miarę narastania wypełnienia PWM'a, przymyka się. Czyli...
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
Podaj więcej szczegółów. Rozumiem, że silnik 4G56 i pompa wrtyskowa rotacyjna EDC typ VE. Czy zależy to od temperatury silnika? Jeżeli nie, pawdopodobnie wskazuje to na problem z pompą wtryskową. W wyniku zużycia mchanicznego elementów pompy, a zwłaszcza sekcji wysokiego ciśnienia pompa potrzebuje trochę czasu aby wytworzyć ciśnienie zdolne do otwarcia...
Witam, Spod centralnie umieszczonej śruby na dekielku sekcji wysokiego ciśnienia, sączy się paliwo. Oczywiście w czasie pracy silnika. Idzie temu jakoś zaradzić w domowym warsztacie czy zapisać się do specjalisty ? Pozdrawiam vper
Na chwilę obecną problem rozwiązany - samochód jeździ, silnik pracuje równo, na biegu jałowym nie ma szarpania. Co się okazało? Jak rozebrali pompę drugi raz, to znaleźli ten sam plastik w jej zaworkach na sekcjach wysokiego ciśnienia... Oczywiście znacznie mniejsze niż te, które wyciągałem z regulatora VCV, ale o takim samym kolorze i strukturze. Sprawdzony...
Jeżeli na wolnych obrotach skacze ciśnienie to może niedomagać sekcja tłocząca w pompie wysokiego ciśnienia. Tych sekcji jest trzy w pompie i brak tłoczenia przez jedną z nich może powodować powyższe objawy.
Nie kombinuj z ustawianiem początku wtrysku. Na początek jeśli masz uszkodzoną pompkę ręczną to ją napraw-wymień odpowietrz filtry, poluzuj przewody na wtryskiwaczach lub odkręć je od sekcji wysokiego ciśnienia pompy. I doprowadź aż będzie się paliwo wydostawało przy kręceniu rozrusznikiem. Jeszcze co mi chodzi po głowie to pod tą pokrywką z czterema...
Bo z tego co ja i kolega misiek-888 zrozumieliśmy to cieknie ci ze śruby wkręconej w sekcje wysokiego ciśnienia w tą śrube wkręcona jest jeszcze jedna mniejsza . Jak masz czym to możesz ją śmiało wykręcić nic poza ON ci nie wyleci.
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Witam, wyjechałem i nagle zgasł, więc po diagnozie okazało się że pompa do pompowania ręcznego padła. Wymieniłem pompkę ręczną, filtry paliwa. I teraz mam problem bo muszę odpalać na plaka gdyż cofa paliwo z pompy wtryskowej. Rozkręcałem też zaworki wychodzące z sekcji wysokiego ciśnienia, te do których przykręcone są węże od wtrysków. Chciałbym wymienić...
Maksymalne ciśnienie podane w instrukcji dla tego silnika to 5 bar. Ciśnienie maksymalne ogranicza w tym przypadku zawor bezpieczeństwa. Skoro masz 5.5 bara na wysokich obrotach to nie masz się czym przejmować.
Temat rozwiązany. Winna była pompa wysokiego ciśnienia "przestrzelona" jak to określił mechanik czyli zużyta sekcja, pompa zregenerowana i auto hula.
A po ciągać całość 5km przecież jest rozrusznik to raz. Dwa z wyjętymi wtryskami łatwiej mu kręcić ale wypadało by mieć jakiś prostownik albo drugie auto co by prądu pożyczyć czy podładować aku. Rozrusznik wiadomo praca z przerwami by go nie zajechać. Warto też w początkowej fazie odpowietrzania poluzować nakrętki przewodów przy wtryskach by łatwiej...
Saam bym tego nie znalazł. Chyba założę oddzielny temat lub proszę o wydzielenie. Pójdźmy dalej będę musiał wyjąć wałek napędowy. Czy jest tam gdzieś możliwość przestawienia zapłonu (podawania paliwa) Póki co zauważyłem że można tylko zamienić o pół obrotu ten wałek wchodzący w sekcję wysokiego ciśnienia. Jednak w głębi widzę dwie zębatki jedna na tym...
Blad pierwszy pochodzi najprawdopodobniej od czujnika hamulca nad pedałem. Sprawdzić w pamięci sterownika ABS, sprawdzić również w wartościach rzeczywistych. Czujnik ma dwie sekcja: jedna przy naciśnięciu zamyka, druga otwiera (na przemian) Blad drugi: zawór odcinający na pompie wysokiego ciśnienia. Sprawdzić bezpieczniki F16 i F17. Sprawdzić oporność...
pompa wysokiego ciśnienia wyłącznik wysokiego ciśnienia czujnik wysokiego ciśnienia
potencjał elektryczny radio pioneer hondy klucz sprzedać
ariva reset naprawa udaru makita
Termostat grzałki w lodówkach Samsung No Frost - działanie i diagnostyka Alternatywy dla licznika DTSU666 w systemie SolaX