Mam silnik 3 fazowy, w puszce przyłączeniowej znalazłem zestaw selenów. Domyślam się że do hamowania. Jednak jest on porozpinany i prawdopodobnie uszkodzony. Nie za bardzo wiem po co do silnika wchodzą 2 dodatkowe przewody. Może ktoś mi rozjaśni jak to mogło być podpięte. https://obrazki.elektroda.pl/7228057900_... https://obrazki.elektroda.pl/2954046700_...
Tego nie da się stwierdzić, seleny są w stojanie, chociaż mam jedną prądnicę odłączoną od silnika to bez demontażu tych selenów nie sprawdzę. Jeżeli już podawałeś jakieś napięcie to albo rozmagnesowałeś bardziej albo wzmocniłeś magnetyzm, ja bym podłączył do mostka do zacisków ac i namagnesujesz te bieguny od nowa
Niech kolega zrobi zdjęcie tabliczki silnika . Wygląda to na hamulec, ale mogę się mylić. Sam selen można zastąpić prostownikiem ale potrzeba znać dane selena . Nie wiadomo co było powodem spalenia go bo selen z natury jest dość wytrzymały nawet na zwarcia . Więc wpierw analiza układu jaki powód uszkodzenia .
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Raczej myślałem o Selenia mineralnym, czy jest większy sens wlewać pół czy syntetyka do tak starej konstrukcji silnika ? :)
No właśnie a to Seicento nie wiem czy w ogóle 140 poleci, powyżej 90 km/h muł jak 900-tka także może coś faktycznie jest na rzeczy... Selenia 20k to olej fiata do tych silników, taki jak od początku był lany. Po prostu bardziej chodziło mi o to czy jakieś technologie coś dają bo jednym ciszej silniki chodzą inni nie widzą różnic itd. Ale chyba bezsensu
Witam, mam takie pytanie - jaki olej polecacie do Fiata Seicento 1,1 mpi rocznik 2001? Przez wiele lat był wlewany fiatowski olej Selenia 20K, niestety nie wiedzieć czemu wycofali ten olej, są co prawda butelki 1l na Allegro, ale komentarze do produktu są takie że to są stare oleje.. W ofercie jest nowa seria "K" ale to już nie jest olej 10W40 ale 5W40,...
Nieźle opisany jest temat oleju w samochodach na tym forum. http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... Co prawda chodzi tu głównie o silniki fiata i o olej selena ale poruszone są i inne kwestie. Polecam
Ten silnik powinien jeździć na oleju Selenia 20K (10W40), jest to olej na bazie syntetycznej, tzw. półsyntetyczny. Silnik nie ma hydraulicznych popychaczy, ani nie jest super ciasno spasowany, więc nie ma większych wymagań co do oleju.
Po mojemu (jeśli można) - transformator, a konkretnie pierwotne uzwojenie wytrzyma tę chwilę zanim się spali bezpiecznik. Natomiast przewoltowany transformator na stronie wtórnej NA PEWNO da 2x wyższe napięcie i jeśli coś miałoby się uszkodzić to prostownik selenowy, bo kondensator również potrzebuje trochę czasu żeby się "zagotować" czy zewrzeć okładziny....
Hmm.......tak jeszcze mi przyszło do głowy-bo wiadomo tonący brzytwy się chwyta ;), Sprawdzałeś ten silnik czy na 100% jest uszkodzony? Np.podłączając go bezpośrednio pod napięcie, bo może napięcie nie dochodzi do silniczka?
Dla zdrowia Twojego silnika lepiej zmień tego mechanika. Dla tego silnika polecany przez producenta olej to Selenia 10W40, czyli półsyntetyk. Ile km zrobiłeś na tym mineralu ? Przy ślizganiu paska powinna się zapalić kontrolka ładowania.
Ja jestem z czechowic dziedzic i unas jest rafineria ropy naftowej i u nas leja i elfa i mobila oprocz Vs i selenia wiec krotko mowiac po co te marki jakosc jest ta sama i komponenty podobne. Proponuje ci wlac polsyntetyk LOTOS bedziesz rownie tak samo z niego zadowolony i cena duzo nizsza. A sprawa nr 2 wycieki ktore sa w silnikach nie sa spowodowane...
z tego co wiem to producent zaleca wymiane co 15 tys Jesli, robisz 15tys w rok to wymieniaj, co roku jeśli, 15 tys w miesiąc to wymieniaj, co dwa miesiące. Multijety to nie są silniki wymagające specjalnych norm. Lej 5w40 Selenia np. w serwisach leją. 0w30 w fabryce ale to wymóg ekologów żeby, spełnić wyśrubowane normy niekoniecznie zdrowe dla silnika....
Mi zaś kilka razy zdarzyło się ładować akumulator prądem przemiennym. Niestety nic z tego nie wyszło i do końca nie wiem dlaczego, ale ostatecznie porzuciłem tą metodę. Teraz, gdzieś od 40 lat ładuję tylko prądem stałym. :lol: BTW: A wiecie jak ładowano akumulatory w latach 30-tych XX w. ? Nawet selenu wówczas nie było... Były prostowniki kuprytowe...
Witajcie, zwracam się do Was z pytaniem o możliwość wymiany oleju firmowego fiata - Selenia, na alternatywny. Przede wszystkim, za ostatnią wymianę oleju i filtrów fiat zaśpiewać prawie 300zł (olej, filtry, rbg). Niestety zmuszony bylem wykonać wymianę w innym warsztacie niż zwykle. Do tej pory zalewany był 5W40. Szukałem na forach, znajdując informację...
Jeśli chodzi o najprostrze rozwiązanie to wystarczy mostek prostowniczy dostosowany do obciążenia a na pierwotnym odpowiedni opornik drutowy i można wykorzystać małym kosztem wszystkie odczepy do regulacji .Mam też pytanie :czy w przypadku zastosowania jednej diody jak w postach wcześniej nie ma to wpływu na akumulator ,można sprawdzić takim prostownikiem...
Kolega, Zygmunt Cwikla ! Na twoich zdjęciach regulator mocy dla aktywnego obciążenia ( żarówka, lutownica, spirala grzejna i t.p ) . Dla regulacji napięcia na indukcyjnym obciążeniu ( transformator, elektryczny silnik ) ten regulator jest nie przeznaczony. Typowy schemat takiego regulatora ( konkretny schemat może nie znacznie różnić się ) pokazany...
Kol. christophorus zapomina, ze diody mocy np 40A to mają spadek nap rzędu 1.2-1,6V przy 20A, a wiec takich diodek to potrzeba by było 3do 4. No i moc strat łącznie ok 100W. Dodano po 4 Wydaje się, że po dodaniu dwóch takich diod i napieciu 26-27V silnikom tejże maszyny nic sie nie stanie , a nawet zacznie być nieco "bardziej bystra" A straty na tych...
Pisałem - tym silnikiem trzeba "zdrowo zakręcić" żeby zapalił, ale sprawny seryjny rozrusznik jest wystarczający. Warunek to sprawny rozrusznik, akumulator i połączenie między nimi. Ważny jest też olej, 0W40 lub 5W40, ew. 5W50, np. Selenia WR (olej zalecany przez producenta silnika, czyli Fiata). Z własnego doświadczenia z tym silnikiem powiem, że najgorzej...
Witam Cześć.... jak w zbiorniczku widać tylko pracę płynu , jest wszystko ok. gdy w zbiorniczku jest coś w rodzaju gotującej się wody oznacza to że pytki pompy nie pracują. Co do wymiany płynu. zdejmij przewód od zbiorniczka do pompy zlej ten co masz, pokręć kierownicą by wylać płyn z maglownicy (wiadomo nie uruchamiaj silnika by nie uszkodzić pompy)...
Przewody do rozrusznika od przekaźnika są ok. Masa też jest ok. Przekaźnik wymieniłem w sumie dwa razy i na wszystkich to samo. Stacyjkę w teorii sprawdziłem jutro dla pewności kupię nową. Zostaje po drodze tylko płytka z "elektroniką" i następnie już jest przekaźnik. Gdy zewrę styki nad przekaźnikiem śrubokrętem to odpala bez większego problemu.
Olej 15W40 Orlenu cały czas na nim jeżdżę a problem jest od jesieni. A czy MotorDoktor K2 pozwoli mi spokojnie pojeździć chociaż rok? Czy zmniejszy ubytek oleju? Dobiłeś silnik tym olejem. Nie można lać takiego syfu do silnika. K2 dopełni dzieła. Jeśli to 15 letnie seicento w dobrym bez dziur stanie to je ratuj. Nie ma samochodu tańszego w eksploatacji....
Jak wszystko pójdzie ok. to w poniedziałek pojadę po maszynę, obadam jak działa, z czasem zobacz jak mają się owe seleny, czy się nie łuszczą, ale mam nadzieję że nie będę musiał grzebać i zastępować mostkiem.
Co do silnika w silniku było robione turbo to znaczy wymienione na nowe w fiacie przy 390000tyś tak poza tym to nic w silniku nie ruszane od nowego olej od nowego jest lany jeden i ten sam ,Selenia Turbo Diesel 10W/40 a zmiany rożnie co 10tys 13tys , tak widzę po tym co piszecie to chyba będę się tłuk fiatem dalej do puki nie nazbieram na coś nowego.
Mam problem z ładowaniem aku w shl Gazeli. Taka sama instalacja jest w WSK 175, bo to ten sam silnik. Wymieniłem selen na diody, ale dalej jest cos nie tak. Ogólnie to napięcie za prostownikiem wynosi około 7V i do takiej wartości aku sie rozładowują mniej więcej. Jak wiem, są am dwie cewki ładowania. Może jedna cewka ma zwarcie i dlatego indukuje sie...
Po pierwsze nie lej selenii - zostawia sporo nagaru. Po drugie płukanki to drenaż kieszeni i nic poza tym. Jeśli nie zaszkodzi to nie polepszy ale uspokoi sumienie, ot i cała prawda. Częściejsze wymiany oleju spowodują samoistne wymycia silnika bez efektu szoku dla niego. Swego czasu kupiłem grata na szybko z konieczności. Poprzedni właściciel przyznał...
Po pierwsze to w tym silniku fabrycznie jest stosowany olej Selenia WR Diesel 5W-40 i jeśli czymś go zastępować to 5W-30 albo 0W-40, 10W-40 to lałem do starego Punta 1.2 benzyna. Standardową usterką w tym silniku jest rozciągnięcie łańcuch rozrządu oraz wytarcie napinacza łańcucha rozrządu każda z osobna, a zwłaszcza obydwie razem na dłuższą metę prowadzą...
Ok. Problem rozwiązany - zmierzyłem prąd na selenie i wynosi 1,9A oczywiście AC. Dałem mostek 1000V/4A. Jest ok, grzeje się (nawet bardzo), ale na próbę puściłem sobie jedną rolkę filmu (jakieś 20min) na tym projektorze i jest git. Wnioskuję, że jak zamówię jakies mostki na 250V/10A to będzie już całkiem fajnie. Teraz dalsza część tematu, czyli problem...
Czy to silnik Wiatr-a 4 biegowy, czy tam jest prądnica czyli cewka i magneto plus selen czy prądnica jako osobny podzespół, miałem taki motor ale SHl 175 tam była cewka i magneto. Jeśli to takike rozwiązanie to reulatora tam nie założysz.
Ja u siebie na każdym zakresie mam bardzo szeroka skalę prędkości podawania drutu. Jeśli nie masz regulacji to sprawdź na początek czy tranzystor sterujący silnik nie ma zwarcia. Przy zmianie zakresów dlatego masz takie wrażenie ponieważ im większy zakres tym większe napięcie co za tym idzie większe obroty podajnika.
Stało się nieszczęście podczas dolewania oleju ojciec nie docisnął bagnetu od oleju i nieświadomy tego pojechał do pracy wrócił-kałuża oleju pod autem a w komorze silnika pogrom Wjechałem do garażu dolałem oleju[selena 10w40] bo na bagnecie nic nie było Odpalił rano i zaczęły sie tłuc popychacze[jak przyjechał były ok] Umył silnik, po pyrkał trochę,...
Witam. Kilka lat temu podobny zabieg robiłem w mojej Shl "Gazela" 175ccm. Napięcie zmienne, pochodzące z magneta, zasilające oświetlenie puściłem przez mostek prostowniczy 10A i podłączyłem jako ładowanie akumulatora. W drugim obwodzie wymieniłem selen na mostek 10A. Ten zabieg zdecydowanie poprawił ładowanie akumulatora!. Ale to jeszcze nie koniec...
Co do świec i przewodów to masz rację, ale co do oleju to bym się sprzeczał. ORYGINALNY olej selenia jest b. dobrej jakości ale tylko oryginalny nie made in ORLEN. Jeden minus jest trochę drogi w porównaniu do innych dlatego zmieniam na Lotosa SemiSyntetyk. :D
Na wtórnych też - w wypadku gdyby jednak z jakiegoś powodu było to uzwojenie zbyt silnie obciążone - zauważymy znacząco mniejsze napięcie. Jednak bez pomiaru na pierwotnym nie będzie pewności czy mniejsze napięcie wynika z obciążenia na wtórnym, czy jakiegoś problemu z samym doprowadzeniem zasilania do silnika. Też tak sądzę; jeśli na dwóch silnikach...
Witam mam ogromna prośbę czy mógł byś mi podać informacje na temat tej skrzyni jakiekolwiek, schematy itd mam z tym ogromny problem po wrzuceniu biegu od razu gaśnie silnik po czyszczeniu tego sterownika tam gdzie są cewki nic nie pomogło jedynie nie gaśnie na "R" ale nie jedzie nie ma tak jakby napędu a na innych biegach do jazdy do przodu gaśnie proszę...
Z kluczykiem jak pamiętam to było tak - na wprost silnik pracuje nic się nie świeci - w bok światła postojowe - w drugi bok światła do jazdy, zmiana przy kierownicy - wyjęcie kluczyka silnik gaśnie Powinienem mieć do niej książkę z opisem napraw, instalacja powinna w niej być.
Czy nie ma sensu na te kilka procent nadwyżki. Nie ma sensu. Elektrolit trzeba będzie uformować i zmierzyć, jak się nie uda, to kupię podwójne elektrolity montowane w taki sposób jak ELWY? Na 90% po zaformowaniu będzie żył. EDIT: Selen wywalić profilaktycznie? Bo zdania są mocno podzielone nad sensem trzymania tego prostownika. Dokonaj pomiarów napięć...
To że w ZK140 jest selen to wiem. Pytałem się czy w ZK145 też ma być. Jeśli tak to jaki typ, i gdzie ma być umiejscowiony. Przydałaby się fotka. Co do silnika, to oś chodzi luźno i nie rusza się. Dziwne jest to że w magnetofonie po przegięciu osi lekko w lewo łapał i zaskakiwał. Jak już zaskoczy to się kręci nawet bez wygiętej osi. Cewki są sprawne,...
Witam.Robiłem sporo eksperymentów z olejami i obserwowałem stan części.Wiem jedno ze im większa temperatura podana np 5W50, 15w50, 20w50 to olej taki nigdy nie tworzy nagaru między pierścieniami i ma najwyższa przyczepność do metalu i testując na fiacie 126 20w50 zauważyłem ze proces zużycia części spowolnił się prawie o 100% a silnik był okrutnie katowany...
Jak w temacie - trafił pod mój nadzór silnik 11kW napędzający linię produkcyjną- do regulacji obrotów jest silniczek 0,3 kW sterowany przyciskami z konsoli, w szafie nie ma nic elektroniki, tylko styczniki. Jest też trafo 3-fazowe na 20V z prostownikiem selenowym. Proszę o info jak ktoś się na tym zna Pozdr.J.
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Napisz do czego chcesz podłączyć ten silnik, i jaką funkcję miałby spełniać
Wg mnie samochody elektryczne to technologia bez przyszłości. Sam autor pisze, że co prawda pożary zdarzają się rzadziej, ale jeśli już się takowy przytrafi to problem jest dużo większy. Druga rzecz to oczywiście akumulatory. Już trochę o tym było więc nie będę się powtarzał, ale podgrzewanie akumulatora jego własną energią przy mrozie... No niezbyt...
o oleje to sie nie martwcie i tak jeżdże na selenie tak ze wymiana olejju to nie problem, no to powiedzcie ile koni doda układ dolotowy mantzla? Tzn kolektor? Licze sie z tym ze bede musiał wyrzucic kata a wstawic strumiennice łuskową i rurt do tłumika wstawić jakieś 2,5cala, no ale co wiecej? wałki sportowe? Sam tego wszystkiego nie zrobie ale mam...
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka; Nie wystarczająca ilość powietrza oraz paliwa dostarczonego do silnika podczas pracy, nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, (ciągnie lewy powietrze po nagrzaniu) Nieszczelność przewodu impulsowego pompy paliwa, albo jej wydajność,jeżeli taką pompę posiada. Zatkany odpowietrznik w korku zbiornika...
Klasa lepkości oleju sama w sobie ma się nijak do częstości jego wymiany. Albo jest odpowiednia albo nie jest. Olej jaki by nie był należy w tym silniku wymieniać do 10-12 tys. km lub raz w roku (co wcześniej). Według producenta należy stosować wyłącznie olej SAE 5W40 ACEA B3-04/B4-04, spełniający normę FIAT 9.55535-M2. Zalecany olej to Selenia K, inne...
W motocyklach WSK 175 i pochodnych wersjach Jest właściwie dobrana ilość zwoi oraz przekrój drutu nawojowego co powoduje właściwe ładowanie bez regulatora napięcia,jednakże będzie nieco większy prąd ładowania akumulatorów po zamontowaniu mostka prostowniczego diodowego na rzecz mostka wykonanego na bazie płyt selenowych.
Witam, zawór/selenoid od gaźnika możesz zostawić tylko odłącz ten przewòd od A, dodaj do niego dodatkowo bezpiecznik ( jako dodatkowe zabezpieczenie)i połącz go z czerwonym plus po zapłonie czyli L , I to by było rozwiązaniem tego problemu.
Nie "selenoid regulacyjny" jest w pompie wtryskowej, a ta wtyczka jest na przewodzie dochodzącym do trzeciego wtryskiwacza. pozdr
A wyobraź sobie, że zmniejszono zawartość antymonu bez dodawania wapnia: Nic nie jest napisane o innych dodatkach. Nic się nie mówi o takich dodatkach jak, Cyna, Aluminium, Arsen, Selen, Miedz, Według mnie nowe akumulatory są lepsze(nie trzeba tak często dolewać wody i mają większe prądy rozruchowe) ale są bardziej delikatne .Starsze były gorsze ale...
Witam ! Cieszę się że jesteś po raz pierwszy na forum DIY. Wiadomo że sterowaniem silników i selenoidów (elektromagnesów) sterują wzmacniacze mocy, którymi steruje odbiornik radiowy. Potrzebujesz więc najpierw odbiornik radiowy dostrojony do nadajnika. Co z czym i co do czego pasuje (nadajnik-odbiornik itd.) zapytaj najpierw na Forum " Modelarze ",...
Fajny pomysł - można to napędzać silnikiem zasilanym z sieci, a na wyjściu dostaje się napięcie stałe, bez tętnień, bez stosowania diod prostowniczych (a kiedyś pewnie stosów selenowych), dających duże straty energii.
Co to są seleny? Mostek/ stos selenowy - układ prostowniczy, protoplasta dzisiejszych półprzewodnikowych, prostujący prąd do cełow wzbudzenia. W jakim celu montuje się ten mostek kogoś tam? Modyfikacja mająca na celu podniesienie sprawności urządzenia - co to ten mostek "kogoś tam" - wypadało by sobie w googlach poczytać, a nie zadawac infantylne,...
Witam. Posiadam agregat prądotwórczy PAB2. Silnik ładnie pracuje, niestety agregatu nie da się wzbudzić za pomocą przycisku na obudowie. Po przebadaniu połączeń wszystkie wyglądają sprawnie. po wciśnięciu przycisku wzbudzenia, styki przycisku iskrzą a transformatoro-dławik zaczyna głośno buczeć. Żadne z połączeń nie ma zwarcia do obudowy agregatu. Wcześniej...
Nie wiem jak to jest, gardzone na forum Samsungi Amici, Hisense, Hairer Candy pracuje u mnie, znajomych, rodzinie od 3-5 lat, a z takiego dziadostwa bsh wszyscy wyleczeni. I to nie jest sprzęt z przed dekady tylko zakupy 2018 2022. Proszę Pana - jeśli mnie jakoś pamięć, mam 8 czy 9 zestawów Whirlpoola na mieszkaniach pod wynajem ... (pralka, zmywarka,...
Sprawdzałem na odpalonym ciepłym silniku stan idealny weszło prawie 9litry elektrozawory czyli selenoidy podłaczone na 100% reguluje sie ale przy niewyregulowanej lince by nie było zadnego biegu?.Dodam ze ras mi załapało i tarcza hamulcowa sie obracała ale gdy ja przytrzymałem stała w miejscu tak jak by niemiał wogule cisnienia lub cos z elektryką.
Witajcie mam kłopot z wózkiem Linde H16 a mianowicie po przekręceniu kluczyka elektromagnes (selenoid ) od razu zaciąga na maxa cięgno gazu Wózek pracował poprawnie ale niestety silnik spalinowy tracił olej więc dałem to do speca co by zrobić wycieki, skończyło się na tym że zrobiliśmy mały remont silnika :D Po odebraniu od speca zaczęły się cuda zamienione...
Witam. Dostałem do naprawy prostownik oparty jeszcze na płytkach selenowych. Płytki są do wymiany , więc użyje zamiast nich mostka prostowniczego . Prostownik ma mieć możliwość rozruchu silnika , więc planuje użyć mostka 50A. Właściciel zażyczył sobie jeszcze ragulacje prądu ładownia . Czyli mam pytanie jakiego układu użyć ? Czytałem rożne inne tematy...
Ten silnik to zarazem transformator zasilający lampowy układ magnetofonu. Do sprawdzenia jest pobór prądu przez elektronikę. Szczególnie podejrzany może być prostownik selenowy. Do sprawdzenia jest też smarowanie. Oś wirnika chodzi w panewkach. Obecność kurzu i wirnik stawia opór. Trzeba rozebrać wyczyścić panewki i oś. Kiedyś smarowało się oliwą do...
najbezpieczniej orginał selenia 5/40 i bedzie dobrze.
Wspomniany silnik od zabawki bywał również podłączony do prymitywnego prostownika 6V przez autotransformator ustawiony na 100-120V, który nie miał nic więcej oprócz transformatora i płyt selenowych. Prąd oczywiście nie był stały, ale mimo to, silnik pracował prawidłowo. Chyba trochę przesadziłeś ze swoją wiedzą Jak zatem nazywa się prąd pobierany ze...
Witam, mam problem z astrą 1.7 turbo diesel z 1998r silnik opla z elektroniczną pompą wtryskową. Na zimno odpala raczej ok, ale kiedy sie nagrzeje trzeba długo krecic żeby odpaliła tak jak jak by sie zapowietrzała, ale na zimno jest ok. Komputer diagnostyczny pokazuje bląd numer 1335 Injection pump - no RPM signal from ECU. Kontrolka silnika zapala...
Witam ponownie, Możesz sprawdzić jedną rzecz po zgaszeniu nagrzanego silnika wyłącz zapłon, odłącz przewòd wysokiego napiẹcia od świecy zapłonowej, spròbuj pokrecić silnikiem rẹcznie. Dla poròwnania zròb to samo, przed odpaleniem zimnego silnika. Bedziesz widział czy bedzie stawiał dużo wiekszy opòr jak jest nagrzany czy też nie. Możesz rownież przeglądnąć...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Witam. Podepnę się pod temat koleżanki żeby nie zakładać nowego i nie zaśmiecać forum... Mam Chryslera ze skrzynią a604 z roku 1990 Ostatnio robiłem jazdę próbną po wymianie selenoidów i weszła chyba w tryb awaryjny...tylko jeden bieg do przodu w każdym położeniu lewarka i brak wstecznego. Przejechałem na tak zblokowanej skrzyni ok. 1500 metrów rozkręcając...
z tego co pamiętam to tam był taki banalny problem z selenoidem w mechanizmie dozowania tonera lub sprężynka spadała tez w tym mechanizmie.
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka; Nie wystarczająca ilość powietrza oraz paliwa dostarczonego do silnika podczas pracy, nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, (ciągnie lewy powietrze po nagrzaniu) Nieszczelność przewodu impulsowego pompy paliwa, albo jej wydajność. Zatkany odpowietrznik w korku zbiornika paliwa.Odkręć nakretkę zbiornika...
Witam! Przecież sześć postów wyżej masz linka do pdf'a tego drivera. A niech tam podam jeszcze raz na innym serwerze: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p... ... na stronie 2 masz podaną wewnętrzną architekturę. Jak z niej wynika, jest to dziewięciokrotny driver (wzmacniacz prądowy) z tranzystorami Darlingtona npn,...
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
pękające pierścienie... mi kiedyś popękał tłok w ogarku 200. Autentycznie połamały się żeberka od pierścieni, jeszcze czegoś takiego nie widziałem:cry: A wcześniej zatarło silnik przy pomocy zerwanego zabezpieczenia, do tego stopnia, że tłok trzeba było młotkiem wybijać z cylindra. Może nie jestem ekspertem w dziedzinie, ale moim zdaniem takie usterki...
Masz bardzo dużo sprzecznych założeń: - Prosty ale odporny na wszystko Im prostszy tym mniej elementów podatnych na uszkodzenia, chyba nie ma w tym nic nadzwyczajnego. - Brak kondensatora filtrującego ale bardzo dobre filtrowanie Nie zakładam całkowitego braku kondensatorów, zakładam uniknięcie filtru opartego o sam kondensator, to chyba lekka różnica....
Podstawa w tych silnikach to odpowiednie luzy zaworowe od nich też zależy czy działa odprężenie, sprawdź ew. wyreguluj zawory. Odprężnik postawia zawór i przy zbyt dużym luzie nie będzie odprężania. D Wczoraj rozebrałem silnik i wyciągnąłem wałek i okazało się, że z odprężnikiem jest wszystko OK. Załączam zdjęcia, bo może czegoś nie zauważyłem, ale...
Zabawy z laserem nie należą do bezpiecznych zarówno dla badającego jak i badanego. Weź pod uwagę, że w sprzęcie nie musi znajdować się laser pracujący w paśmie widzialnym. Tak było w nagrywarkach CD gdzie był podczerwony a w DVD czerwony. Zielone lasery też są zwykle budowane w oparciu o laserowe diody podczerwone. Światło o tej długości przepuszczane...
No tochyba czary jakie albo co? A tak serio to sprawdz na wolnych obrotach,jakim prądem jest sterowany selenoid wolnych obrotów.Na oscyloskopie powinien być prostokąt.A w ogóle to zacznij od sprawdzenia wężyków od podciśnienia,np delikatnie podczas pracy na wolnych obrotach popsikaj podejrzane złączki tych rurek np WD-40 i słuchaj reakcji silnika. Odważni...
Wygląda na zapchany filtr oleju i nie bardzo działający zawór by-pas. wymień filtr i olej powinno być ok. Wydaje mi się że niedawno kupiłeś to auto i wymieniłeś olej na lepszy niż był poprzednio co spowodowało wypłukanie osadów i zabicie filtra olejowego. Co do seleni to w moim punciaku wymieniałem uszczelkę pod głowicą po 100tyś. Cylindry i tłoki wyglądały...
Witam, nie jestem pewien czy to odpowiednie miejsce na ten temat jednakże posiadam silnik elektryczny: SELENI VP693 220V ;R?mm T/min; W; A; Capa Uc 50Hz 16p; 320; 50; 1,5; 16µF 320V si ci F 2p; 2850; 175; 4,5; 16µF 450V Chciałbym go uruchomić jednak po zmierzeniu oporów nie mam pojęcia jak to zrobić. Podłączałem już silniki jedno fazowe jednak...
Przede wszystkim projektant nie przewidział w tym modelu motocykla regulatora napięcia.Ilość zwojów i przekrój drutu nawojowego w wykonaniu cewki ładowania nie pozwalał na przeładowanie akumulatora.Samo prostowanie opierało się na jednej lub dwóch płytkach selenowych a układ ładowania był zabezpieczony w lampie bezpiecznikiem teletechnicznym.Można było...
1 selenoid cyklu pracy 4 i 23 mostek 24 sygnal rozrusznika 11 i 7 sodna 20 przelacznik termiczny 22,2,10 masa 18 przekaznik glowny
na zimnym powinien mieć około 4bar (może być ciut mniej) a na ciepłym min 1bar na wolnych ale jak będzie miał 0,8 to też nie będzie krzywdy. Ech. To w takim razie pompa oleju zaszalała. narazie mechanikowi kazałem poskładać wszystko, ale jeszcze ma zerknąć na wałki rozrządu, wymienić olej na Selenię 10w40 (taki jak producent zaleca), a później będę...
Mamy PM, bo jakby inaczej tylu ignorantów, kpiarzy odpowiadało w tym temacie. Podłączyć pod klawisze selenoidy z neodymami i dzięki np. _ita_, Rzuuf kompa zasilamy dzięki "twórczym i wnoszącym treści" klepaniom klawiszy. O wielcy żyjcie zawsze.
Ten jest ciekawy - z jednej strony ledy (dwie prostokątne żółte) a z drugiej prostownik na stosie selenowym.
Na ECL 86 możesz zrobić ładny wzmacniacz. Na forum znajdziesz sporo publikacji na ten temat. SAZ to silnik ze starego magnetofonu ZK w dodatku bez rotora. Reszta elementów po za transformatorami to praktycznie złom. Kondensatory po tylu latach są do niczego. Prostowniki selenowe mogą wydzielać 'ładny " specyficzny zapach siarkowodoru.
Bardziej bym się zainteresował czy pasek rozrządu jest suchy, jeśli tak a wyciek nie jest duży to bym to zostawił w spokoju. Na tym pasku jeszcze możesz spokojnie pojeździć, wystarczy go wymieniać co 60-80 tys. km. Jeśli wyciek jest uciążliwy (zostając plamy pod autem) a jego usunięcie wiązałoby się z koniecznością zdjęcia pasku to oczywiście należy...
Prostownik selenowy nr 4 na schemacie ma 3 wyprowadzenia. U mnie jest 4 . Jak mam to rozumieć ?
Witam, od niedawna posiadam pojazd: E61 545i automat N62B44 z listopada 2004r. z instalacją LPG Problem: Wypadanie zapłonu przy dodawaniu gazu, na prawej głowicy Bank2 cylindry 5-8, nierówna praca silnika, skaczące wskazania Vanosów Bank2 (INPA). Gdy kupiłem samochód krótki czas temu, chodził ok, po kilku jazdach trzymał wyższe obroty jałowe, jakieś...
Bez akumulatora to się nie uda, będzie ciężki rozruch i nierówna praca na wolnych obrotach, jak pamiętam to mostek prostowniczy (selenowy) jest w lampie obecnie przydało by się wymienić go na krzemowy , brak akumulatora spowoduje iż w układzie będzie prąd tętniący, Ale jeżeli koniecznie chcesz eksperymentować bez accu to podłącz obciążenie do wyjścia...
Ja tam jakoś nie widzę różnicy między olejami, czy to będzie Castrol czy Mobil jeden kit. Generalnie w Polsce widać przewagę Mobila, natomiast jak przywoziłem kilka aut z niemiec, głównie koncernu WV, to wszędzie był Castrol - być może tam serwisy mają umowę z Castrolem i tyle. Wielokrotnie temat poruszany nie tylko na elektrodzie i pełno jakis tam...
Wziąłem wentylator z karty graf, zrobiłem jak powiedziałeś i nie poczułem różnicy. Mimo, że spodziewałem się, iż będzie większy opór po połączeniu przewodów zasilających. Jednak napędzając palcem i mierząc okiem, mam dosyć małą dokładność i w sumie nie wiele mi to mówi. Jak nie zapomnę to spróbuje to u brata na silniku z betoniarki, może tam coś zaobserwuję....
Witam, Użytkuję od 1,5 roku Stilo (6-biegowy) z silnikiem 1,4 95 KM. Parę słów o silniku: - spalanie: lato trasa 5,2l/100km, tryb mieszany 50/50 6,9l zima trasa 5,4l/100km, tryb mieszany 50/50 7,9l - osiągi: moc (czyt. frajda z jazdy) zaczyna się od 3500 rpm w górę, do tej wartości przyjemna ekonomiczna jazda. Dobra cicha praca. - eksploatacja: koszt...
Witam. Ojdyr- dziękuje za konstruktywny post w założonym przeze mnie wątku. Podpowiedź była właściwa: w gaźniku (Walbro LMK) jaki jest przy tym silniku jest zarówno śruba ograniczająca obroty maksymalne jak i śruba do regulacji obrotów jałowych silnika. Świetny dokument Husqvarna można znaleźć pod następującym linkiem: http://www.mymowerparts.com/pdf/Husqvarn...
Do tego akuratnie nie mam, Ten poniżej jest do modelu z silnikami B&S sprzed roku 2000 -ego, z osobnym wyłacznikiem do świateł oraz selenoidem przy gaźniku. Możliwe že podobny do twojego traktorka. Sprawdzić, poròwnaj.
proszę powiedzieć jakiej mocy mają być te bezpieczniki ? Nie jakiej mocy tylko na jaki prąd znamionowy. Te dwa na płytce z przełącznikiem napięcia zasilania mają mieć po 1A, natomiast ten pojedynczy ma mieć 0,2A. oraz co zrobić gdy podczas wymiany tychże bezpieczników które tam wchodzą to są tam takie dwa cieniutkie druciki który idą od góry do dołu...
VIKING MR 385 nie odpala po wymianie stacyjki. Witam! W mojej lekko wysłużonej kosiarce musiałem wymienić stacyjkę. Po jej wymianie niestety już jej nie odpaliłem. Początkowo, przy przekręcaniu stacyjki do pozycji rozruchu, był słyszalny przekaźnik na module elektronicznym, bez podania napięcia na selenoid. Po wielu próbach niestety już nawet nie wiem,...
na pracujacym silniku wykrecasz to co nazwales zlew oleju - za tym korkiem jest rurka przelewowa (jak chcesz zmienic olej to wykrecasz ja , jest na imbus oczywiscie to juz nie przy pracujacym silniku) i przy pracujacym silniku olej powinien z niej kapac. Jak chcesz zmienic olej to i tak bedziesz musial sciagnac miske bo pod nia jest filtr to zobaczysz...
Witam, dzisiaj przekręciłem silnik po nafcie i o dziwo odpalił jak nówka i wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że nie można go normalnie zgasić. Muszę sprawdzić selenoid /elektromagnes/ odpowiedzialny za gaszenie silnika oraz jego mechaniczne połączenie z resztą dzwigni i aby tam się dostać muszę najpierw wyjąć skrzynię biegów. Tak na marginesie,...
Witam mam pytanie odnośnie mojego fiata 126p 97r który palił na dotyk aż do dnia w ,którym chcąc odpalić maluszka rozrusznik kręcił jak by akumulator był rozładowany. Sprawdzając na innym w 100% sprawnym i naładowanym aku sytuacja była taka sama. Dodam że dzień przedtem palił od strzała. Na drugi dzień chcąc odpalić jeszcze raz, rozrusznik nawet się...
Witam ponownie , musisz sprawdzić jak jest u Ciebie bo ze zdjęc jakie zrobiłeś masz tam wyłączniki dwu nie cztero pinowe.A więc masz tam trzy wyłączniki; jeden pod siedzeniem; który to gasi silnik przez zmasowanie cewki zapłonowej, tak samo jak i stacyjka. Oraz dwa pozostałe wyłączniki jeden od pedału sprzęgła i od PTO ktòre są na oddzielnej obwodzie...
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Punto 1,9 JTD 80KM. W przeciągu miesiąca zdarzyła mi się 2 razy sytuacja, że nie mogłem uruchomić auta. Rozrusznik kręcił, kontrolka immobilaizera gasła a auto, któremu nie były straszne największe mrozy nie chciało odpalić. Tak jak bym go kręcił bez paliwa. Po kilku próbach i poruszaniu wszystkimi kablami auto udało...
Kod 01375 to : "Engine mounting control selenoid, bank 1 &2" nie wiem dokładnie o co chodzi ale jakaś cewka (czujnik) mocowania silnika (?).
podłączyć selen selen dioda selen diody
kondensator impulsowy uszkodzić automatyczne przełączanie elektrowni schemat wycieraczki szyby tylnej
pralka amica pb5514 czujnik położenia wałka rozrządu objawy
Buczenie w głośnikach Behringer - przyczyny i rozwiązania Saeco GranAroma: Problemy i Konserwacja Ekspresu