jesli masz ochote czesto uzywac urzadzen elektrycznych na postoju, zainstaluj (lub zlec to komus) drugi akumulator z separatorem (jak w kamperze) i bedziesz mial spokoj.
Jaki sterownik do solara, jaki akumulator, jaki separator ?
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Pewnie już sobie dawno poradziłeś, ale trafiłem tu przypadkowo, szukając informacji o mniejszym Calira Tremat TS45, którego mam w kamperze. D (czyli styk nr 3) to jest (sygnał) z alternatora, który powoduje, że separator łączy ze sobą akumulatory w momencie, kiedy pracuje silnik i jest ładowanie z alternatora.
Jeśli drugi akumulator to kategorycznie Stad konieczność separatora. . Inaczej tego nie widzę. Można użyć od kampera lub dostosowany do nowoczesnych przyczep kempingowych. Tam akumulator przyczepy jest ładowany przez samochód w czasie jazdy (nowsze samochody mają taką instalację na pokładzie) lub z wbudowanego prostownika działającego po podłączeniu...
Zobacz czy rozwiązaniem nie będzie zastosowanie urządzenia o nazwie - separator izolator ładowania akumulatorów, powszechnie stosowany w kamperach, łodziach itp. Opis działania i schemat instalacji dostępny w wyszukiwarce.
Jeśli masa jest wspólna dla obu akumulatorów to nie ma problemu. Gorzej jak minus akumulatora "hotelowego" jest odłączany od masy pojazdu przez jakiś separator, wtedy może być problem.
Żeby za słodko nie było - bardzo zły pomysł z użyciem pianki poliuretanowej jako izolacji. Raz że to jest materiał nasiąkliwy - będzie magazynowal wodę, nadwozie auta nigdy nie jest w 100% szczelne, a dwa - wyklucza wszelkie naprawy blacharskie. Jeden i drugi argument jest chybiony. Obecnie nie jest to już ekstrawagancja a standard w camperach robionych...
Troche nie rozumiem Twojego ukladu, ale odpowiem o napieciu na panelach. Nieobciazone panele, co ma miejsce gdy "sloneczny" akumulator jest naladowany maja napiecie nawet powyzej 20V. Ale Ciebie to chyba nie powinno martwic, poniewaz, akumulator ladowany jest przez kontroler ladowania, a przekaznik masz miedzy jednym a drugim aku. Zatem napięcie na...
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Takie same zasady, zresztą nikt nie podłącza bezpośrednio do alternatora czy naładowanej baterii dodatkowej baterii przy ładowaniu. Byłaby masakra, często prądy dochodzą czasami do 80-150 A albo i więcej. Do kamperów są odpowiednie regulatory i separatory gotowe i dostosowane do podłączania akumulatorów różnych typów do ładowania. Zwykle to całe zestawy...
Witam, Przelecialem dosc pobieznie ten temat i pozwole sobie wtracic moje 3 grosze. Po pierwsze, moc alternatora nie jest dobierana do pojemnosci akumulatora, lecz do zapotrzebowania na energie w samochodzie. Do naladowania akumulatora 100Ah wystarczylby z powodzeniem alternator dajacy 20 A (prad "pieciogodzinny" tzw. ladowania szybkiego). Po drugie,...
Opornik, z zasady zawalidroga i ogranicznik prądu, liczymy dla najgorszego przypadku - akumulator żelowy rozładowany maksymalnie do napięcia 10,5V, napięcie w samochodzie 14,4V. Różnica napięć 14,4V-10,5V=3,9V. Dla tego napięcia ma płynąć jakiś tam prąd przez opornik, więc wzór na opór przyjmie postać R=U/I. Moc strat w oporniku P=U*I. Przy czym prąd...
Autor nadal nie dostał odpowiedzi jak ma rozwiązać swój problem, a tym czasem napisano 19 postów o niczym. Brawo Wy. A wpis kolego to co wnosi to tematu? Gdzie jest odpowiedź? W pierwszym poście wspomniano, że takie tematy były omawiane ale jest zasada forum - najpierw szukamy a jak nie znajdziemy to dopiero pytamy. Kolega autor, chyba przytłoczony...
A jest taka opcja, żeby podpiąć 2 dodatków aku i na postoju rozłączać z głównego akumulatora. Wtedy lodówka i inne podzespoły, ciągnęły by prąd z dwóch akumulatorów dodatkowych, które by były naładowane podczas jazdy ? Oczywiście i nie trzeba za dużo kombinować bo są do tego gotowe rozwiązania, popularne w kamperach. Na początek możesz poszukać pod...
Witam. Pomagam znajomemu przerobić dostawczka na kampera. Mamy taki problem. Chcemy żeby akumulaor w części kamperowej mógł być ładowany z alternatora (gdy jest pochmurno i solary nie ładują). Z klem akumulatora samochodowego (Iveco Daily, alternator ponoć 90A) podłączyłem równolegle akumulatory kamperowe 2x110Ah. Na przewodzie dodatnim (16mm2 lub 25mm2...
Mam akumulatory lifepo4 więc nie mogłem zastosować zwykłego separatora akumulatorów. Ładowarka DC to DC ładuje mój akumulator "hotelowy" odpowiednim prądem i napięciem. Po kilku modyfikacjach mam coś takiego, ale to dopiero projekt w fazie realizacji. https://obrazki.elektroda.pl/7821743200_...
... pełny sinus mi jest potrzebny... W modelu zaproponowanym przez kolegę dafit906 jest napisane "Przetwornice serii IPS wytwarzają na wyjściu tzw. sinusoidę modyfikowaną. Jest to napięcie przemienne o przebiegu prostokątnym " Jak doradzać to doradzać z sensem! Lodówka ma silnik indukcyjny i na prostokącie nie pojedzie. Oczywiście do zasilania przetwornicy...
Nie wiem, co masz na myśli, pisząc o rozbudowaniu układu, ale chyba tak mam zrobione. Przesuwałem nowy akumulator spod siedzenia pasażera do schowka na bagaże i podłączyłem tak, jak było wcześniej. Akumulator części mieszkalnej ładuje się po naładowaniu baterii samochodu. Steruje tym energoblok, a przynajmniej powinien. Z alternatora pracuje też lodówka...
Czy już projekt został zakończony sukcesem? Jak ładujesz akumulator w trakcie trasy? Nie myślałeś aby zrobić oddzielne gniazdo ładowania dla twojego POWER BOXA i wykorzystać do tego seperator ładowania? Np. https://allegro.pl/oferta/separator-izol... Wtedy ładowanie będzie chyba bardziej efektywne niż z takiej...
zbudowałem kampera na bazie auta dostawczego i jestem na etapie uruchamiania instalacji elektrycznej . Na początku informuję ,że mam część instalacji na 220v i taka musi być ( wiem , że pojawią się komentarze , że po co lepiej jak jest wszystko na 12v itd. - więc odpowiadam - instalacja na 220v MUSI BYĆ i koniec ( żona się uparła , że na kempingu chce...
Pewnie napiszecie, że jak założenia są złe to trzeba jes zmienić. No cóż istnieją gotowe sterowniki do np. kamperów które realizują przedstawione zadania. Ale ich koszt jest zbyt duży. Ta zmiana nie odnosi się do sterownika ale do zamiany funkcji akumulatorów.
Jeśli to było robione z głową, to po drodze powinien być separator (układ przełączający akumulatory). Sprawdź, czy nie ma jakiegoś "klocka" po drodze. Jeśli to kamper, to pewnie zabudowę wykonała jakaś zewnętrzna firma i ona dorabiała elektrykę. To proste auto i nie powinno być większych problemów z doprowadzeniem elektryki do ładu. Skąd wzięło się...
Separator to znam jako urządzenie i stosowałem takie w 2 kamperach ale ten Mercedes mnie trochę starszy ilością elektroniki i tym czy nie wywali błędu po dołożeniu drugiego akumulatora oraz tym że odcina Webasto które jest podłączone do tego "zbioru" złączy na akumulatorze. Pytanie czy w tym jest jeszcze przekaźnik? Dla zobrazowania wstawiam zdjęcie...
Są w sklepach motoryzacyjnych Automatyczne włączniki świateł. Jest to przekaźnik sterowany napięciowo. Załącz się gdy napięcie w instalacji przekroczy 14V czyli kiedy alternator ładuje. Niewielka ingerencja w instalację i nie musisz pamiętać o wkładaniu i wyciąganiu wtyczki z gniazda zapalniczki. Do ograniczenia prądu pobieranego zastosował bym moduł...
A przeliczałeś jakiej pojemności potrzebujesz akumulatory i ile sztuk na takie zapotrzebowanie? Zakładając, że bojler będzie pracował tylko 30min i pobierał ciągle 1500W w ciągu tych 30 min to rozładuje akumulator 160Ah Bez solaru się chyba nie obędziesz. Tak. Przy założeniu, że dobrze liczyłem. Po pierwsze mam regulator mocy i planuję nie korzystać...
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało. Chcę zabezpieczyć...
No tak.. ładując hulajnogi w aucie rozładuje się akumulator więc żeby dojechać do domu trzeba użyć naładowanej hulajnogi :D Moim zdaniem trzeba użyć instalacji takiej jak w kamperze... czyli panel fotowoltaiczny + aku + separator + instalacja +przetwornica czyli kilka tysięcy złotych musi zostać na to wydane.
Przedstawiony na zdjęciach moduł automatycznego separatora akumulatorów "CSB40-SP", jest produktem włoskim, f-my: "CBE" ; http://obrazki.elektroda.pl/5394292800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7890179400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2747504100_1... więcej informacji znajdziesz tu: [url=http://www.protecer.org/joomla/imag...
Problem bardziej egzystencjalny niż techniczny. Ale nie mam prawie żadnego doświadczenia praktycznego w instalacjach PV więc pytam. Chodzi o to że robię znajomemu instalację PV w kamperze. Problemem jest ilość funkcji jaka ma działać na raz: 1. Ładowanie z panela PV 240W. 2. Ładowanie z sieci 230V. 3. Ładowanie z alternatora (tzn. z głównego akumulatora...
agregat niesety nie wchodzi w gre Dobry i markowy agregat jest niesłyszalny z 5 metrów. Są tak wyciszone, że nie słychać, jak pracują, a wibrację mają znikome. Zawsze też można podłożyć piankę. Zamiast podgrzewacza przepływowego można zastosować bojler, a nawet zamontować jakiś panel dachowy do podgrzewania wody. Jeśli miałby zostać zamontowany dodatkowy...
Pacjent: Ford Tourneo Custom 2014, 2.2 l, start/stop 2 aku 75 Ah / 700 A Czy ktoś z koleżeństwa zna schemat podłączenia tych dwóch akumulatorów, ewentualnego podziału "zadań", wzajemnych zależności, sposobu ładowania? Zauważyłem, że gdy radio na postoju wyłączało się po 5 minutach (zamiast po godzinie), a oświetlenie kabinowe przy otwartych drzwiach...
separator akumulatorów kamper kamper akumulator akumulator kamper
przebarwi kolor trzeszczenie zasilacza deska rozdzielczy iveco
zderzak naprawa zderzak naprawa
Peugeot - komunikat "wyrównaj poziom oleju" - przyczyny i rozwiązania Brak komunikacji z ECU - diagnostyka i rozwiązania