Cześć, No to słabo trafiłeś z tym regenerowanym tacho bez D8. Ten pin to standardowy sygnał "prędkości pojazdu" właśnie dla takich urządzeń jak Telma. Bez tego impulsu Telma po prostu "nie wie", że autobus jedzie i dlatego się nie załączy – to takie zabezpieczenie. Odradzam kombinowanie z podłączaniem pod inne piny (np. B6/B7). To są często inne rodzaje...
Za pośrednictwem interfejsu FMS przekazywane są następujące dane, które również podlegają standaryzacji pod kątem protokołu SAE J1939: Położenie pedału przyspiesznika (0-100%) Masa osi (kg) Przełącznik hamulca (wł./wył.) Przełącznik sprzęgła (wł./wył.) Tempomat (wł./wył.) Temperatura płynu chłodzącego silnika Prędkość obrotowa silnika Wersja oprogramowania...
Witam Mam tachograf Siemens VDO w samochodzie Scania G320 z 2017r Wyświetlacz słabo świeci, przyciski wcale nie są podświetlane. Gdy tacho wyświetla komunikat np o pauzie to świeci normalnie pełną mocą. Czy można to jakoś samemu ustawić czy tylko serwis ?
Witam Po pierwsze nie używaj "caps locka" nikt tu nie jest slepy :) Odczytu z tarczki tachografu możesz dokonać w każdym serwisie tachografów. Pozdrawiam
z tego co się można domyśleć to chodzi o tachograf 1324, ale pomoże ci tylko serwis legalizacji tachografu tak jak kolega wyżej napisał
Załóżcie symulator tachografu. Trzeba do niego przepisać wszystkie ustawienia z tachografu łącznie ze stanem kilometrów. Producent CbElectronics. To polski symulator. Każdy serwis tacho ma dostęp do nówek i używek, i każdy go zaprogramuje. Pewnie macie kienzle 1324 - szufladę.
Sprawdziłem że po odłączeniu tachografu prędkościomierz i obroty działają, tylko nie liczy kilometrów. Może wystarczy jakoś połączyć piny? Dodano po 4 Pewnie masz szufladę Kienzle 1324. Sprinter 906 nigdy nie miał montowanego tachografu analogowego. Mam SIMENS VDO To tachograf cyfrowy typu 1381. Ma on wewnątrz bateryjkę która podtrzymuje pamięć elektroniki...
popsuł się tachograf i brak przebiegu w liczniku jak to ogarnąć Prosta sprawa. Jeżeli był tachograf to znaczy że był taki wymóg. W takiej sytuacji najlepiej to ogarnie każdy serwis tacho poprzez jego wymianę na sprawny.
Dobry serwis tacho powinien to ogarnąć. Ewentualnie ASO ale to trochę stare auto, tam nikomu nie chce się grzebać z takimi rzeczami. Sam tego nie ogarniesz.
Master serwis olejowy w liczniku ma dopiero od fazy 3 czyli od końcówki 2006 r. Przypomnienie o serwisie olejowym też można aktywować, nawet w cliówce z 2004 :D(niektóre kangurki z tamtych lat miały je aktywne seryjnie) roku wiec już nie wymyślaj, Mascoty też są na kategorię B, nawet więcej niż tych o DMC 6,5T.
dzwoniłem kolego do osobówek i odesłali mnie do trucków więc dzwoniłem po serwisach ciężarowych i jakimś zainteresowaniem okazał sie serwis z Łodzi
Proszę o informację czy jest duży problem z kalibracją innego używanego tachografu, tej samej firmy i jak wygląda sprawa ze stanem licznika. Sam nic nie zrobisz, każdy serwis tacho wymieni i "zgra" wszystko ze sobą ( że o "papierku" i plombach nie wspomnę ).
Witam, Jeżeli serwis błąd wykasował, a nadal się pojawia-nic Ci kolego więcej nie będą w stanie pomóc, jeśli nie wymienią przewodu łączącego tachograf z nadajnikiem na skrzyni biegów. Błąd ten mówi o przerwie (błąd spójności danych) nadajnika, co może być spowodowane przerwą na przewodzie. Musisz jechać na naprawę do serwisu tacho
Z tego co piszesz, pewnie odłączyłeś akumulatory, rysik prędkości "poszedł" do góry i dlatego świeci Ci się prawa lampka. Załóż obie wykresówki i spróbuj kawałeczek ruszyć-rysik powinien zejść do swojej pozycji. Dziwna rzecz trochę z tym zegarem, przyczyn usterki może być kilka. Z reguły jeśli są takie oznaki uszkodzeniu ulega płyta główna tachografu....
Jeżeli tachograf jest niepotrzebny, a w samochodach specjalnych nie musi być, to zamiast niego podłącz elektroniczny licznik. Są takie pasujące za 1318. Podłączasz do niego te wtyczki co masz przy tachografie i wszystko działa. Jeżeli masz tachograf to musi być sprawny i legalizowany. Dopuki jest musisz też do niego wkładać tarczki, bo w razie bliskiego...
Jak jest to tachograf to przełącz na łóżeczka oba pokrętła i nie powinno migać, włóż też tarczki bo tak sygnalizuje brak tarczek a jeśli to nie pomogło i podczas jazdy zaczyna migać to jest uszkodzone tacho, jak coś to służę pomocą zajmuję się serwisem tachografów, nawet będziesz miał blisko do Zduńskiej Woli
Witam. Gdzie w Łodzi można zrobić rzetelnie legalizację tachografu cyfrowego? Będąc w trasie chciałem przestawić czas w UTC , niestety trafiłem na bardzo nie kompetentny serwis gdzie pan nie umiał z tym nic zrobić.
witam byłem samochodem na serwisie autoryzowanym DAF 1 auto naprawione przyczyna uszkodzony sensor w skrzyni biegów 2niezbyt dobry pomysł z jazdą ! niezarejestrowany w Toll Collekt przejazd i mandat wystawiony przez BAG a- mimo posiadania recznie wykupionej trasy po dojechaniu do stacji paliw schell b-opłaty muszą być dokonywane w formie przedpłaty...
Nie mam zbyt specjalistycznego komputera więc co zostaje kolego tylko serwis żeby zrobić tą aktywację? A jeszcze kolego podpowiedz czemu ciągle pyka ten przekaźnik nawet po zmianie na drugi no i biegi nie przeskakuja ten tryb awaryjny to przez te hamulce
Objawy podobne trochę mi to rozjaśniło sprawę, tyle że dalej nie wiem gdzie w skrzyni biegów znajduje się czujnik neutralnej pozycji lewarka B45..? :) I właśnie taki rysunek skrzyni biegów potrzebował bym na którym było by opisane który czujnik gdzie się znajduje..?? jeżeli ktoś coś to był bym wdzięczny..:) Super mechanicy na warsztacie stwierdzili...
W tym sęk, że nowsze volva od bodajże 2007r rejestrują błędy według porównania danych z impulsatora, oraz abs-u. Błędy zapisują się na 400dni bez możliwości ich usunięcia nawet przez serwis; po upływie 400dni kasują się same. Generalnie jest tak, że kiedy impulsator padnie, należy go wymienić, zalegalizować tacho, a cyfrowe tacho zawiera informację...
Jestem po dłuższej przerwie i po przemyśleniu mówię, że powodem są po prostu zakłócenia magistrali CAN bus, zaś komunikat to nic jak jeden z wielu możliwych fałszywych w takim układzie. Przyczyny mogą być rozmaite; proste jak drut, albo wymagać głębokiej analizy, użycia drogich zabawek i oprócz tej klasycznej wymagać specyficznej wiedzy w zakresie teletransmisji...
No właśnie nie mam car pass'u. Z tego co przetłumaczyłem w google translate to Opmerkingen Voertuig niet onderworpen aan de controle van de tachograaf - volgens verklaring van de klant - na kennis te hebben genomen V.D. afwijkingen. to znaczy komentarze Pojazd nie podlega kontroli tachografu - zgodnie z oświadczeniem z klientem - po podjęciu uwaga V.D....
Witam. Mam dwa pytania. Jak pozbyć się tego błędu. Otóż jest dołożony hebel od FH-12. Jest na minusie w ten sposób, że są pozostawione (jakieś - od czego nie wiem) brązowe przewody minusowe podłączone do klemy minusowej. Przy czym część z nich podłączone dobrze, tzn. za heblem. W efekcie na wyłączonym heblu (czy może w trakcie montażu) spaliło tacho...
W takim razie musisz się zaopatrzyć w ściągacz. Nie wiem ja ci wytłumaczyć jak on ma wyglądać, ale np takich miniaturowych ściągaczy używały kiedyś serwisy tachografów do ściągania wskazówki prędkości w polskich tachografach. Możliwe że też u zegarmistrza mógłbyś zobaczyć jak takie coś wygląda i być może tam byś zdjął to łożysko. Ale u prawdziwego zegarmistrza,...
Witam! czy jest jakis program free lub tani ;] do odczytywania tarcz tachografow tzn. po zeskanowaniu zeby to odczytywal.....
Dla zainteresowanych daje instrukcję obsługi tachografów cyfrowych
Witam Nie jestem za bardzo zorientowany w temacie ale słyszałem że istnieją urządzenia które pomagają kierowcy w czasie jazdy kontrolować czas pracy, przepisy, odczytywać tarcze itp. przy czym mówie tutaj o urządzeniu do tachografu analogowego nie cyfrowego czy na karty. Czy istnieją takie urządzenia? podpina się chyba te urządzenia w pojazdach (mogę...
Witam. Mam problem odnośnie tachografu 1318, nie działa mi licznik kilometrów(stoji w miejscu) i zegar (na początku stawał na sekudę, taraz przesadza stoi całą trase) ps.przewody sprawdzałem z tyłu, wydaje mi sie że coś w środku. Nie mam pojęcia od czego zacząć. Proszę o pomoc. Dzieki
Witam! Interesuje mnie kto może zajmować się naprawą tachografów i jakie musi mieć uprawnienia. Czy są jakieś regulacje prawne na ten temat. Może znacie jakies linki które mi pomogą? Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam! pa Przeniesiono z Download Sam.. Sady
czy wie ktos jak zakreslic pauze w 1324 ale nie podlaczajac skrzynki KITAS tylko w jakis latwiejszy sposob za te info moge pomoc w naprawie tachografu albo w zmianie wskazan wyswietlacza a takze zmianie bicia tacho Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
jestem poczatkujacym w tym temacie I takim pozostaniesz, bo nie jest to ogólnie dostępna wiedza. Tym zajmują się serwisy tachografów. To co chcesz zamontować to jest cyfrowy tachograf na kartę - urządzenie rejestrujące. Dlatego licznik też musi być. Samo zamontowanie to nie wszystko. Urządzenie to nusi zostać przy pomocy odpowiednich przyrządów sparowane...
Pomyliłeś kolego pojęcia , aktualizacja dotyczy tylko tachografów od wersji 4.1 czyli VDO Tzw. G2V2 a nie wszystkich tachografów, kody i oprogramowanie dostępne tylko dla serwisów tacho. Musisz założyć tachograf (jeśli jazdy zagraniczne) tylko w wersji G2V2 nie ma innej opcji.
Dziękuję za podpowiedzi! założyłem licznik CB Electronics. Po telefonie do nich odesłali mnie do serwisu tachografów w Luboniu k. Poznania TACHOPOL 061/ 6659172 Tam poszło wszystko poszło sprawnie. Polecam!
Tacho czy zestaw wskaźników? Tacho zrobi każdy szanujący się serwis tachografów.
Więc Kolego niczego sam nie naprawisz, niestety, ale pomoże tylko wizyta w serwisie tachografów :cry:
Kręcić mozna łatwo sa gotowe NIELEGALNE tzw "Bączki". Co do cofania to chyba bedzie gorzej. Mogę ci powiedzieć jakim przyżądem można go programować ale gniazdo do programowania jest zaplombowane. Można go gonić do przodu o milion ale nie wiem czy komputer samochodu nie karze ci jechac na serwis bo masz strasznie przekroczone okresy serwisowe. Pracowałem...
Sądzę że informacja od kol. Szamana...powinna być wystarczająca lecz przedstawię wszystkie możliwe przyłącza tachografu cyfrowego co prawda SE5000 w załączniku.Ingerencja w instalacje powoduje konieczność uaktywnienia przetwornika drogi nie zapominając o konfiguracji nowego tachografu z pojazdem.Wizyta w serwisie tachografów nieunikniona.
założyć symulator tachografu a gdzie to kupic? i czy tao oplacalne w serwisie tachografów. ok 450 zł ;)
Niedaleko Ciebie w Mikołowie na ul. Jasnej 1-5 jest serwis CB. Ta sama firma co legalizuje tachografy. Zawieź a na pewno Ci zrobią.
Witam, a czy tachograf jest zaprogramowany przez serwis poprawnie ? Jest to VDO Continental czy Stone Ridge?
Witam. Czy mona w Scani 124 z 2003 roku jakoś przestawić odcinanie szybkości? Odcina 89, a chciałbym by było 85... W serwisie tachografów nie umieją, więć to odpada Pozdrawiam
Jest to bardzo problematyczny tachograf. Po pierwsze gdyby dochodziło do zaniku napięcia ten tachograf reaguje na to iż rusza wskazówką około 8 razy do samego końca i z powrotem po włożeniu tarczki czy tak masz ? Po drugie spóźniający się zegar jest normą na pewno jest już zużyty i trzeba go wymienić lub uszkodzony jest sekundnik i zatrzymuje zegar....
Nie chodzi o ładowność, a o masę całkowitą. F2 lub F3 w dowodzie rejestracyjnym. Jeżeli jest hak to trzeba liczyć z przyczepą. Jeżeli nie ma haka, a w F2 pisze mniej niż 3500kg to można zlikwidować tacho i zmienić prędkość ograniczania na max. Tym się zajmują serwisy tachografów, ew serwis mercedesa bodajże Dobczyce, czyli jeżeli jest poniżej 3500kg...
Kolego wszystkie te błędy świadczą o uszkodzonej wiązce przewodu nadajnik-tachograf. Podjedź do serwisu tachografów, niech wymienią wiązkę i sparują nadajnik. Istnieje również możliwość, że uszkodził się też nadajnik, ale dobry serwis powinien sobie z tym poradzić bez problemu. W razie czego masz tydzień na usunięcie usterki, tylko rób wydruki i opisuj...
Myślę że na temat budowy i zastosowanych scalaków na tym forum nie dostaniesz dużo informacji bo nie są to informacje ogólnie dostępne, tylko dla serwisów
Koledzy temat zamknięty problem rozwiązany a mianowicie zmienia kodu w tachografie w serwisie legalizacyjnym pomogła z kodu 6000 na 9500 pozdrawiam
Żeby uaktywnić tachograf trzeba posiadać oprzyrządowanie diagnostyczne oraz podłączyć się pod plombowane złącze.Serwis naprawy i legalizacji tachografów pomoże.
Nie wiem jak to wygląda w osobowych ale kiedyś byłem pare dni na próbę w serwisie tachografów do ciężarowców. Impulsator powinien podawać 8 impulsów na metr. Są takie impulsatory które montuje sie w skrzyni tak jak linke tyle że do nich podłącza się dwa lub trzy przewody i do tachografu (w sumie tachograf to taki rozbudowany licznik więc myślę że bez...
Witam do tachografu cyfrowego idzie nadajnik impulsów 2171 ma 4 złacza dwa zasilające, jedno imulsy w czasie rzeczywistym i jedno gdzie leci co jakiś czas do tachografu informacja o ilości wysłanych impulsów w czasie rzeczywistym. Taki nadajnik w serwisie paruje sie z tachografem za pomocą odpowiedniego testera wpinanego w gniazdo diagnostyczne tachografu....
Jak najbardziej jest możliwość podłączenia takiego wyświetlacza. Wszystko, co potrzebne, można kupić np. z rozbitego auta, ale pewnie też jest to do kupienia w serwisie. Potrzebne ci są: wspomniany przez ciebie wyświetlacz i czujnik temperatury zewnętrznej oraz wiązka elektryczna łącząca wspomniane przez ciebie złącze C15 w okolicach pedałów z zegarami,...
Pozwolicie że podepnę się pod temat bo pasuje pod mój problem. Mam stralisa 480 2005 rok i przyjechał gość na pokaz diagnoskopu i w czasie prezentacji chciał zabłysnąć i wszedł w tacho. Co prawda nie udało mu się ale od tej chwili mryga czerwony trójkącik, a komputer pokazał komunikat że jest nie autoryzowana próba wejścia. Tachograf wygląda na czysty...
Kostka A to ta biała. Jak otworzysz wtyczkę to piny są numerowane. Żółtej nie ruszaj. Aha, i jeszcze jedno: te wtyczki są w "18" pod dekielkiem, a dekielek musi być zaplombowany. Zamiast przerabiać samemu lepiej jedź do serwisu tacho żeby go podłączyli poprawnie bo i tak muszą złączki zaplombować. Jak ma jeszcze ważną legalizację to najlepiej tam gdzie...
Zasilania masz OK, wyswietlacz przestanie pulsować (przynajmniej na postoju) kiedy oba pokrętła przekręcisz w pozycje łóżeczek. Miganie sygnalizuje brak wykresówki. Dalej nie napisałeś jak się zachowuje z wykresówkami, a to może wiele powiedzieć. Tak po krótce: dwa pokrętła to selektory okresów czasu pracy, przyciski służą do przełączania drogomierza...
Chcę założyć do Mercedesa 1117 urządzenie pokładowe Toll Collect . W serwisie powiedzieli że w moim tachografie Mannesmann Kienzle typ 1314 nie ma wyjścia dającego impuls prędkości. Co trzeba zrobić aby mój tachograf wysyłał taki impuls ?
Kolego jest możliwość wymontowania tachografu, bez konieczności wymiany zegarów :D Ale w tym przypadku pomoże tylko serwis tacho
schemat tachografu usuniecie tachografu programowanie tachografu
głowica antena satelitarny koparka ładowarka jazda nagrzewnica iskra
wtryskarki engel program kalkulator ne555
Awaria pojazdu w Opel Insignia - co oznacza? De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika