Nie powiedziałbym, że to było połączenie zupełnie bezluzowe. - w tamtych czasach gęstość zapisu była niska, a głowice leciały stosunkowo wysoko zapisując/odczytując dosyć szeroką ścieżkę z dosyć długimi sektorami i sygnał na ogół był wystarczająco silny, by te luzy zanadto nie przeszkadzały, ale to jeden z wielu czynników, jakie sprawiły, że silniki...
Te 100A to tak orientacyjnie. Jednakże by tylko przesunąc magnes wystarczy impuls prądowy. 1 - Aby zmniejszyć prąd, wystarczy zwiększyć napięcie i zmniejszyć średnicę drutu. Napięcie 4 razy wyższe, prąd 4x mniejszy. 2 - Max prąd zależy od tego z jaka siłą ma działać serwo.
Tak cewka zamieniana,świece nowe, wtryski drugie, ECU drugie, klapki w kolektorze patrzyłem idealne. Serwo działa dobrze.
Cewka przerywała by w całym zakresie obrotów. Może serwo nieszczelne? Zaślep ręką na pracującym silniku przepustnice i zobacz czy odrazu zgaśnie.
Witam szanowny Kolego elektrozawory elektromagnetyczne mają za zadanie tylko i wyłącznie otwierać się nie ma mowy o żadnej regulacji przyjmij to do wiadomości . Zawory regulacyjne mają całkiem inną konstrukcje zamiast cewki posiadają serwo mechanizm (silniczek) nie rozumiem chodzi ci o sterowanie hydromotorem czy siłownikami . Jeżeli maszyna rusza bez...
Witam Vectra c 2004 1.8 122KM bez EGR szarpie na biegu jałowym. Ewidentnie za dużo powietrza. Po odpaleniu ok 30KG/H póżniej spada do 20. Przepływomierz podmieniony na jeden nowy zamiennik drugi oryginalny, na wszystkich te same wskazania. Sondy ubogo obie ok 20mV, po podaniu plaka w dolot wszystko się stabilizuje, sondy zaczynają pracować prawidłowo....
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Sebakos, Rozumiem, ze mozesz byc zniechecony do peugeota. Wiedz jednak, ze TU to jeden z najlepszych malych silnikow benzynowych na swiecie. Fakt, ze niektore systemy wtrysku (MM, Sagem) troche psuja jego reputacje. Mam wrazenie, ze duzo ludzi zapomina, ze silnik, to glownie mechanika. Lapia za laptopa i kabelek i maja nadzieje, ze to zalatwi sprawe....
f28 to awaria serwo motoru (cewki). da się to naprawić bo miałem nie jedną taką naprawę. pewnie cewka się zacieła i nie puszcza gazu... spróbuj podczas puszczania ciepłej wody go puknąć. np kombinerkami. po tej czynności kocioł powinien odpalić. warto spróbować nasmarować plastikowe zębatki serwo, najlepszy jest spray samochodowy (silikon w sprayu do...
Na samochodzie jest sterownik Sagem S2PM-382 Dodano po 10 Wszystkie przesłanki wskazują na usterkę tego sterownika. Wydaje mi się że nieprawidłowe podciśnienie w silniku spowodowane jest tylko i wyłącznie nieprawidłowym funkcjonowaniem ecu. Nieprawidłowe podanie czasu wtrysku i zapłonu powodują podciśnienie rzędu 0,3 bara. Po odpaleniu silnik gaśnie,...
Witam wszystkich. Mój 11letni junkers działający do tej pory bez zarzutu w jednej chwili przestał poddawać iskrę. Wymiana baterii nie pomogła więc zacząłem sam szukać przyczyny i tak znalazlem zasniedzialy przewód przy mikrostyku. Przewód skrocilem, zlutowałem i iskra wróciła, świeczka się zapala ale palnik główny nie, nawet po przełożeniu zapalniczki....
10 cm to ma zapalniczka. do prezentacji robota wystarczy. Otwarcie zaworu nie musi być przez serwomotor. wystarczy zwykła cewka z ruchomym rdzeniem. widzałem na targu też takie giga zapalniczki 18cm, gdyby zwykła była za mało.
Bardzo prosto- jest to nic innego jak cewka która działa na malutki magnes. pod wpływem przyłożonego napięcia powstaje pole magnetyczne które przyciąga lub odpycha . http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektromagn...
Ty nadal nie rozumiesz że odbiornik dostarcza tylko sygnały w przedziale 1-2ms wysłane na danym kanale przez nadajnik nic po za tym , jedyne co możesz podłączyć do odbiornika bezpośrednio to tylko serwo modelarskie natomiast silnik DC wymaga regulatora. Nie rozumiem dlaczego napisaleś 'tylko' serwo. Sam buduję takiego 'robota', sterowniki silników...
Cześć. Posiadam samochód Opel Astra "G", poj. 1598 cm, 76 KW z LPG. Kod silnika Z16XEP/20L2619, rok produkcji 2008 Od pewnego czasu mam następujący problem. Uruchamiam zimny silnik (zwłaszcza, po nocy) i ruszam. Po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra gdy zdejmuję nogę z gazu i redukuję bieg, silnik zaczyna wariować.Zaczynają falować obroty, silnik...
Najbezpieczniej użyć włącznika, który wskazałeś, dwóch przekaźników i dwóch kontraktonów. Dzięki przekaźnikom wyeliminujesz możliwość zwarcia przez jednoczesne wciśnięcie dwóch przycisków. Schemat z zastosowaniem przekaźników z cewka 230VAC. Możesz użyć przekaźników z cewka np 5V i w późniejszym okresie sterować roletami z komputera np przez port RS232....
Serwo to nie to uwież mi dało by się to odczuć odrazu, nie tędy droga jednak stawiam na sterownik silnika. Raz kozie śmierć zamówiłem nowy sterownik. Dam znać czy przyniosło efekt
Mam problem z zasiegiem w modelu RC. Problem polega na tym, ze gdy ustawie wlaczony nadajnik w drugim koncu mieszkania i wyjde na balkon (przeszkodami sa dwie framugi stalowe) i wyjde z modelem na balkon to odbirnik lapie ciagle zaklocenia. Objawia sie to tym ze serwo wariuje i ciagle skacze o kilka stopni w dwie strony a tym samym do regulatora wysylane...
Zawsze jak układ był nieszczelny to tak się działo i jestem pewny że to od tego tylko teraz doradźcie jak można wymienic te pod gaźnikiem. Nigdy nie ściągałem gaźnika - cztery śruby i można gaźnik cały zdjąc ale później chyba dochodzi uszczelka pod gaźnikiem. Ale czy jak zdejmę i założe gaźnik czy się coś nie poprzestawia ?? Jak dostac się do tych rurek...
Witam, (zaznaczam że nie jestem elektronikiem, a jeśli używam bardziej fachowych sformułowań, to na podstawie informacji wyszukanych w necie. Proszę o wyrozumiałość) Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu: Mam stare kolumny aktywne. W każdej z nich znajduje się tranzystorowy wzmacniacz i coś w rodzaju mechanizmu serwo (korekcja niskich...
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Dziś musiałem wymienić zestaw tłumików, nie było od mojego, ale prawie pasował od silnika ,,1.0'' po kilku małych dopasowaniach i wstawkach, zawisł na swoim miejscu, wyjechałem na wypróbowanie... jakież było moje zaskoczenie że................ niewiele się zmieniło , okazało się że poza tłumikiem jeszcze zachorował na łącznik elastyczny, przed katalizatorem......
Witam, wymieniłem świecę na ngk z opornikiem 10 kohm oraz fajke 5 kohm. Połączyłem masę silnika z masą odbiornika no i odpaliło ;] Teraz idealnie chodzi serwo gazu hamulca jednak jeszce skręt się co chwila zacina, nie reaguje praktycznie wogóle na aparaturę. Skręt realizowany jest przez mostek H - VNH3SP30 czy jest możliwe że silnik także zakłuca jego...
Witam, A więc nauczyłem się trochę po przerobieniu dużej ilości lektur i wielu testach. Co już opanowałem: - Sterowanie FULL drive - Sterowanie WAVE drive - Sterowanie HALF step drive Obserwacje: - Przy sterowaniu FULL drive pobiera podczas ruchu około 30mA a podczas postoju 400mA - Przy sterowaniu WAVE drive pobiera około 20mA a podczas postoju 200mA...
Tak więc jako rzekłem trzy tygodnie wcześniej, po ciężkich bojach z oporną materią i czasoprzestrzenia intersubiektywna... wymieniłem wzmacniacz napięciowy w mojej 'trójce' z Leatcha, na MCS-CFB. Pierwsze chwile grania właśnie się odbywają. Zmiany w porównaniu z pierwszym testowym 'minigigantem': -została po Leatchu cewka wyjściowa oraz obwód Zobel'a...
Możesz sygnał proporcjonalny wygładzić kondensatorem a resztę wytłumi sama cewka stycznika. A jak ustawisz maksymalne wychylenie na kanale to nawet bezpośrednio można stycznik wysterować.
Wyjasnienie: Auto naprawione: - bajpas na ECU - sterowanie silnikiem elektrycznym serwa - cewka zapłonowa uszkodzona - wymiana Dalej swieci mi na desce rozdzielczej kontrolka silnika - wymiana ECU -, ale silnik nie chodzi juz w trybie awaryjnym, i działa serwo. Pozdrawiam
Tu masz przykładową aplikacje układu ba6795 Tam masz szczegółowo opisane wszystkie parametry, opis wyprowadzeń itp http://boss.iele.polsl.gliwice.pl/pdf/Ro... A teraz postaram ci sie to jakoś po chłopsku wytłumaczyć. Driver steruje 3 silnikami i dwiema cewkami Silnik do obrotu płyty, do przesuwanie całej głowicy laserowej i do wysuwania...
Płytka sterownika silników ze wzmacniaczem audio... ...Czyżby to wina czerwonego wina? Trochę taka groteska, no bo wzmacniacz audio to tutaj pasuje... ...Jak pięść do nosa... Jak już to mogli zrobić 4 kanałowy sterownik krokowców + mini cewka tesla + wzmachol audio, by wtedy była hardwareowa orkiestra ze sztucznym wspomaganiem.
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Zwykły elektromagnes (z nieruchomym rdzeniem) przyciąga kotwiczkę z kilku milimetrów i siła jego maleje gwałtownie wraz ze wzrostem odległości. Zwykle w modelach jest to 1 - 2 mm. Trochę większy "skok" może mieć elektromagnes z rdzeniem ruchomym i jest to ok. 1/2 długości cewki elektromagnesu.
Ja tam za bardzo nie widzę typowych serwomechanizmów. napęd CD-silnik z regulacją obrotów,przesuw lasera-normalny silniczek ,śledzenie ścieżki-zawieszenie z ruchomymi cewkami,wysuw kieszeni-też zwykły silniczek DC.Owszem,wszystko jest sterowane procesorem i działa jak serwomechanizm ale ciężko to z osobna wydzielić.
Błąd stycznika wewnętrznego w serwie.Jest to taki mały przełącznik na trzech pinach umieszczony na osi przesuwnej wewnątrz serwa. Na tej kostce 5-pinowej można łatwo sprawdzić stan tego przełącznika, dwa piny to cewka elektromagnetyczna - od 1 do 2 ohm oporu a pozostałe trzy piny to ten przełącznik. Gdy pedał hamulca jest w spoczynku, miedzy dwoma pinami...
Witam. Jeśli już, to musi być zawór z kotła z modulowanym palnikiem (regulowana płynnie moc palnika). Zawory te mają dwa zestawy elektrozaworów. Jeden jest do całkowitego odcinania gazu, i zwykle jest zasilany napięciem 230V, a drugi jest do modulacji (reguluje przepływ gazu przez zawór), i jest zwykle na napięcie 24V, to znaczy maksymalne napięcie...
Kolega nie podaje informacji które pomogły by w rozwiązaniu problemu. Co czym steruje, co i jak się włącza etc. Nawet nie wiadomo co steruje stycznikami, na jakie napięcie jest cewka stycznika, gdzie wyrzuca ten błąd. Jak jest połączona pompa i serwo.... Odłączyć cewkę stycznika załączającego i załączać pompę ręcznie. Jak błędy nie wyskoczą to błąd...
Nie wiem od czego oryginalnie jest ta cewka, ale może zamiast szukać zamiennika oddaj tą do przewinięcia. Wydaje mi się że będzie to szybsze i prostsze rozwiązanie.
Może być to przyczyna awarii piecyka... być może przez brak wtyczki gdzieś robiło się zwarcie z masą kotła... choć problemem może też być serwo zawór gazowy. (cewka) Pozdrawiam.
Co sądzicie o pomyśle przewinięcia cewki miernika? To w zasadzie jedyna możliwość zmniejszenia zakresu pomiarowego takiego miernika. Jeżeli ten miernik ma służyć jako wskaźnik do zegara pomyśl żeby obracać cewką za pomocą serwa
Ma to sens i zgadza się z tabliczką znamionową (3000obr przy 250Hz), po prostu nie widziałem niczego podobnego (poza silnikami krokowymi) i nie mogłem zrozumieć jak to może działać. Ponieważ na każdą fazę przypadają cztery cewki w szeregu, można by je połączyć równolegle żeby uzyskać silnik na 4x niższe napięcie, ale pewnie nie da się tego wykonać z...
- wężyk pompy serwa i przepustnica - cewki i świece - sonda lambda -a może mapa sypała Skasuj błędy jak odpalisz i wyłączysz to cokolwiek sie pojawia ? Ostatecznie mogł walnąć ECU. Jeśli niema żadnego błędu. Sprawdzać można po kolei a z wymianami to się wstrzymaj. Przewody paliwowe lub wtryskiwacze też mogły się przepchać.
Pewnie nie bez powodu w tym odtwarzaczu montowali tylko określony typ (05 na końcu). Chyba problem leży w dosyć delikatnych układach od serwo - wystarczy, że cewki od lasera mają zbyt małą rezystancję i już się zaczyna gotować.
Silnik to zapewne AKL...Na początek uszczelki kolektora dolotowego do wymiany-wszystkie osiem.Przepustnica do czyszczenia i adaptacji.Sprawdz rurkę podcisnienia do serwa hamulców -lubi pękać.Cewka,kable wn w jakim stanie?
Miałem fiata, cewki i przewody wytrzymały cały samochód zanim nie poszedł na złom, świece iskra wytrzymywały dłużej niż kazali wymieniać w książce serw. jeżdżąc na LPG.
Pozycjonowanie siłownika bez pętli sprzężenia zwrotnego i bez zaworu proporcjonalnego lub serwo zaworu?
To jest chyba serwo napęd zasilany napięciem zmiennym. Ta firma takie produkuje. http://db.sanyodenki.co.jp/sanmotion_pdf...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Soczewka jest zawieszona w polu magnetycznym i posiada własne cewki pionu i poziomu wiec serwo utrzymuje stałą ogniskową tak jak poprzednik pisał ma sie kiwać i ostrożnie z nią zebyś niezerwał cewki.
A może po prostu masz za duże wzmocnienie. Program raczej jest dobry. A tranzystory mogły sie zniszczyc bo były przepięcia na cewkach silnika, można wtedy dodać równolegle z silnikiem kondensator.
jak już wspomniałem mam 10k Hz i przepustnica otwiera się już całkiem szybko ale teoretycznie w samochodzie powinna otwierać się jeszcze szybciej więc chciałbym ją nieco zwiększyć poczytaj o PWM - tam wbraw pozorom ze zwiększeniem czestotliwości moment obrotowy może spadać ze względu na indukcyjność cewek silnika.
Potencjometry muszą być ponieważ w serwo potencjometr nie obraca się w pełnym zakresie. No ok, to powinno być teraz dobrze. Ale nadal coś wyczyniasz z układem za wzmacniaczami. R14 i R13 zbędne, oba podłączenia VCC również. Zamiast diod BAT85 przy cewkach przekaźnika proponuję dać również 1N4148. Różnica między diodami w tym zastosowaniu żadna, ale...
tester serwo serwo spalone serwo naprawić serwo
wymiana kondensatorów zasilacz norma przebieg samochód zmywarki bosch awarie
odkurzacz profi opinie odkurzacz profi opinie
Silnik bramy Maxgate grzeje się podczas postoju Łożyska w silniku pralki Bosch: typy i specyfikacje