Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Masz nieszczelność w okolicach serwa hamulców lub na przewodzie podciśnieniowym zasilającym serwo.
Pomogło zdemontowanie i uszczelnienie serwo hamulcowego.
A wężyk od pompy do serwa nie przepuszcza? Sprawdź wspomaganie. Wciśnij hamulec dwa razy a za trzecim wciśnij i trzymaj, odpal silnik i daj znać czy pedał się cofnie. Jak pompa sprawdzona i wężyk szczelny to pewnie membrana..
Sprwadz serwo
Przede wszystkim kontrola przewodów i servo (hamulce) po wyłączeniu 24h ściągasz wężyk z serwa i powinno być słychać zassanie powietrza ,można założyć zaworek https://allegro.pl/oferta/zawor-zwrotny-...
Tak cewka zamieniana,świece nowe, wtryski drugie, ECU drugie, klapki w kolektorze patrzyłem idealne. Serwo działa dobrze.
Uszczelka pod korpusem do wymiany. No chyba, że inna nieszczelność, np. przewód do serwa
dokładnie, albo serwo "siedzi"
Kolega sobie zażartował z tym tematem czy przy wpisywaniu specjalizacji? Serwo nieszczelne.
Nie polecam firmy METZGER bo takiej zamienniki się pojawiają. Patrz rys. Opel Tech to nr oryginałów z zamienników ciężko szukać i ta zabójcza cena . https://obrazki.elektroda.pl/4862780800_... 1247094 OPEL 13505410 GENERAL MOTORS 6237250 OPEL 13582928 GENERAL MOTORS Nr OEM: BUICK, CADILLAC, CHEVROLET, GENERAL MOTORS (13582928) GENERAL...
Być może uszkodzony któryś zawór w bloku abs.Ale to tylko domysły.Równie dobrze mogło być serwo bo sam takie coś przerabiałem.
bywalo w tych autach ze wymienialem serwo na ta przypadlosc
Postaw na akumulatorze talerzyk z serem. Jak zniknie, to znaczy że to coś co wpiernicza prąd lubi też ser.
To przewód w końcu czy serwo?
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomagania hamulców czyli serwo
Witam do sprawdzenia : zawór od serwa hamulcowego i samo serwo (wytwarza nadciśnienie) pozdrawiam
Radzę wymienić płyn hamulcowy /DOT 4 lub DOT 5/ i sprawdzić pompę i serwo pozdrawiam br
http://obrazki.elektroda.net/5_128578638... Ten przewód na 1 zdjęciu idzie do zaworka zwrotnego, a dalej za zaworkiem do serwa hamulca. Przewód na 2 zdjęciu trzeba podłączyć też do zaworka zwrotnego ale do cieńszego końca. W Vectrach są dwa typy zaworków. Zaworki co mają 2 końcówki i 3. Popatrz a zdjecie, które zamieściłem. Link poniżej przedstawia...
Zrób aby działał ten przycisk 0 i będzie ok.
Na ssącym ,zaraz koło wejścia węża z serwa.
Jeśli są uszkodzenia na wężykach podciśnieniowych często przy wolnych da się usłyszeć syczące powietrze wtedy łatwiej zlokalizować usterkę. A może masz dostęp do jakiegoś opel techa , to wystarczy żeby czytać błędy, Sprawdż czy przewód serwo-kol ssący nie przepuszcza.
Nie ma możliwości aż takiego zasyfienia przepustnicy żeby serwo jej nie ruszyło. Diagnostyka najpierw...
Witam i co dalej z tymi hamulcami bo ja mam to samo.po wymianie szczęk czasami zanikają hamulce.jak ostygnie to wszystko jest w porządku.może serwo przepuszcza.vectra seria A
Pompa na alternatorze.
A probowalem po odpaleniu sprawdzac czy hamulec idzie w dol i robi sie miekki? Jesli nie to znaczy ze serwo.
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Serwo do wymiany, ewentualnie nieszczelność. Wacu prawde powie.
Jak jest oki jak auto nie chodzi, musi być coś nie tak. Sprawdź dokładnie czy nie zasysa lewego powietrza, serwo. Objaw typowy na zasysanie lewego powietrza.
Sprawdż poprawność działania vacum pompy, przewodu (rurki) od pompy do serwa i samo serwo (nie syczy nic?). Tylko tyle może być możliwości.
Sprawdz ten do MAPa i ten co idzie do serwa.
Nie wodę z mydlinami, tylko plack, samostart. Odłącz serwo na czas próby. Wałek oglądałeś?
Czy ktoś wie jak sprawdzić szczelność serwa?
Mam poważny problem. Opel Meriva a 1.7 dti. Miałam słabe hamulce i wyciek ale już zrobione. Wymienione przy okazji zaciski w tylnych kołach, linki od ręcznego, pompa hamulcowa i wtedy zaczął się problem poważny, bo teraz blokują mi się koła czasami z przodu, czasami wszystkie. Na chwilę gaszę auto i wciskam pedał hamulca, a blokada puszcza. Pompa ABS...
Właśnie jeszcze to mi zostało
Oraz szczelność serwa.
No ale Tech2 to kosmiczne pieniadze z zawodowymi mozliwosciami a ja potrzebuje tylko odczytac i skasowac/wygasic lampke ser. :( Leszek M
pomogła wymiana serwa.
Jedź do innego warsztatu i poproś o wymiane serwomechanizmu od sterowania kierunkami nawiewu. Kup używany i wymienią Ci w rozsądnych pieniądzach. Po co się męczyć.
WITAM w moim przypadku błąd p0170 powodowało zasysane lewe powietrze a dokłdniej przez nieszczelne serwo hamulcowe. dziękuję wszystkim za pomoc pozdrawiam
Witam, tak jak w temacie potrzebuję serwo hamulcowe do Opla Vectry B Lift 2,0 benzyna X20XEV, ale niestety niema na obecnym żadnej naklejki/tabliczki z numerem części. W związku z tym mam pytanie jakie są numery tego serwa i czy ewentualnie będzie pasowało z wersji przed liftem?
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
Na czwartej swiecy wydaje mi się że widzę pozostałości oleju na oprawce świecy, przez to też może przebijać iskra na obudowę silnika a nie na świecę. Nie wierze że te świece wymieniałeś. Sprawdź szczelność dolotu, co może świadczyć o zbyt ubogiej mieszance, jak kolega Robert słusznie zauważył. Dobrze działa wspomaganie hamulca? (serwo) pedał nie jest...
Po pierwsze Czy wentylator po podaniu napięcia pracuje? Bo może szukasz od złej strony. Obok akumulatora są przekaźniki od biegów wentylatora (chyba że jest moduł pod zderzakiem, nie dotyczy Ciebie). Pracą przekaźników steruje ECU. Do sprawdzenia jeszcze bezpieczniki pod maską (okolice serwa)
Powiedz to inżynierom z Opla, serwo sterujące wewnętrznym obiegiem powietrza to zwykły silniczek z przekładnią i jak "dojedzie" do końca to wcale się nie wyłącza (jak siłowiniki od szyb), po paru godzinach jest gorący ale się nie uszkadza (no, jeden się zepsuł po 5 latach).
to pierwsze sprawdziłem, wszystko oki, szczelny. Nawet odpinałem i zaślepiałem serwo, zawór par zbiornika, regulator listwy też szczelny i nic
Do andrzeij20001 Przewód od map-a jest dobrze wpięty . A możesz mi powiedzieć jak mają być podpięte wężyki od Egr /Pochłaniacza /Serwa
Odepnij serwo evap i odmę (i podciśnienia jeśli jakieś jeszcze są), zaślep i zobacz czy korekty wrócą do normy, po kolei popodpinaj wszystko i patrz na różnice.
Trzeba sprawdzić wężyki podciśnieniowe które idą do sterowania nawiewami lub odłączyć na chwilę i zaślepić dziurkę. Podłączone są do tego grubego węża który idzie do serwa.
Witam,dopiero w piątek rozwiązałem problem z hamulcami,okazało się jednak serwo,wymiana na nowe rozwiązało problem.Dziękuję wszystkim za pomoc.Pozdrawiam i zamykam temat.
Schowali łobuzy pod czarny prostokątny kołpaczek (po jego zdjęciu masz typową nakrętę wlewu płynu hamulcowego). Zlokalizuj serwo pompy hamulcowej i do pompy biegną dwa żółtawe harmonijkowe przewody z szukanego zbiorniczka. Znajdziesz :)
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
Odepnij wszystko oprócz serwa, zaślep wężyki i wtedy sprawdź.
gdy tylko spojrzysz na ostatnią fotografię silnika 1.7 D, zauważysz, że po prawej stronie głowicy jest urządzenie zwane vacuum - pompą, to ono jest odpowiedzialne za zasilanie serwa hamulcowego podciśnieniem. W silniku benzynowym serwo czerpie podciśnienie z kolektora ssącego. Pozdrawiam.
Ja tez tak myśle .Przy dużym biciu serwo nie nadąża z regulacją i stąd te dolegliwości. Przerabiałem to.
pomógł tech2, zmiana w index'ie kodów. w serwisie 150 zł (chociaz polowa z serw opla nie ma o tym pojecia, nie potrafia ogslugiwac urzadzen na ktorych pracuja! :| :O temat zamkniety
W omedze są tarczobębny. Podnieść koło, jeden wciska hamulec, drugi próbuje kręcić kołem. W momencie puszczenia hamulca koło musi zacząć obracać się swobodnie. Jeśli puści po chwili to jest problem. To samo na odpalonym w celu sprawdzenia serwa.
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Musiałaby być nieszczelna pompa hamulcowa, serwo i jeszcze dziwnie pompa "wacu" aby do silnika dostawał się płyn ??!!
przychodzi mi do głowy przypadek z audi 80,niechodzącą na 3 cylinder-przyczyną było rozszczelnienie rurki łączącej serwo-kolektor ssący.które centralnie wchodzi do kanału ssącego 3 cylindra
Nie podajesz rocznika auta. Znam przypadek z hamulcem w takim samym aucie z tym, że przód prawie nie hamował a tył od razu blokował koła. Okazało się, że pompa hamulcowa była sprawna i rozdzielała oddzielnie hamowanie na koła przednie i łącznie na tylne koła, poprzez korektor siły hamowania. Po dokładnym odpowietrzeniu układu hamulcowego i naprawie...
Sprawdź gdzie jest podłączone podciśnienie do serwa od hamulców.
No to ciągnie lewe powietrze w okolicach rury od serwa hamulcowego.
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Witam. Jakie powinno być poprawne podciśnienie na vacum przy silniku Opel 1.7 CDTI 110 KM isuzu? Z pompy vacum wychodzą dwa przewody; 1) grubszy przewód na serwo ma około -0,3 bar na biegu jałowym 2) cieńszy -0,2 bar na biegu jałowym https://obrazki.elektroda.pl/2927244400_... Vakuometr wpinałem trójnikiem bezpośrednio pod pompę. Dla...
Witam, zacznij od sprawdzenia szczelnosci dolotu. Zdejmij rure dolotowa z korpusu przepustnicy. Po zatkaniu ręką wlotu powietrza silnik musi natychmiast zgasnąć, jesli nie gaśnie szukaj nieszczelnosci (uszczelka pod przepustnicą, zsunięte wezyki z kroćców przepustnicy, serwo hamulcowe, etc..). Jesli dolot szczelny wymieniaj przeplywomierz, 6-7 kg/godz...
w trakcie jazdy hamulce są brzytwa tylko jak sie naciśnie na pedał hamulca to powoli, powoli wpada w podłogę. Nie jest to tak, że nacisnę i pedał leci od razu w podłogę. Po naciśnięciu hamulca zanim obadnie to mu schodzi jakieś 20 sekund. A bierzesz pod uwagę serwo?Czy na pewno jest źle?Na zgaszonym jest twardy nie wpada?Pewnie 2.0 dti?
Ciśnienie bezwzględne kolektora 29.0 kPa ssącego Jaki dokładnie silnik ma ten Opel? Pytam bo coś się nie zgadza. Jak przepływomierz to skąd podciśnienie z kolektora dolotowego, czyli wskazanie MAP sensor? Dziurka, o ile jest(?), jest niewielka bo auto jeździ normalnie, czyli korekty wystarczają. Jak przy wymianie filtra pow mechanik niechcący zrzucił...
papieju mam do Ciebie pytanko jak działa w twojej astrze serwo daje duży efekt wspomagania przy hamowaniu czy musisz użyć większej siły do hamowania ?
No dobrze czyli mówicie , że po wymianie Serwo powinno pomóc no zobaczymy dam znać i dziękuje za odpowiedzi. A odpowiadając na pytanie które koła : przednie oba :)
Serwo owszem, częsta przypadłść. Ale skoro pisze że mu się czek zapala to niech wymryga co tam go boli.
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
Wymień wszystkie świece oraz usuń nieszczelność na wężykach w okolicy przepustnicy oraz sprawdź szczelność węża podciśnienia do serwa hamulcowego.
Pompa pracuje w oleju bo by sie zatarła na sucho. Ssie z wężyków idących do silnika (gruby serwo i cieńki elektrozawory) i wyrzuca powietrze w miskę olejową. A po co grzebałeś w tej pompie?
Wymień wszystkie wężyki na gumowe zbrojone te plastikowe przecierają sie i pękają. Tak jak kolega wyżej z pompy na króćce VAC, potem OUT na elementy wykonawcze. Jak pompa pada ja zakładam https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B3... i podpinam zawory pod cieńkie...
Witam, auto jak w temacie, po rozgrzaniu silnik szarpie na wolnych obrotach, moc ma odpowiednią, podczas jazdy nic nie przerywa. Wymieniłem rozrząd poskładany na blokady, 3 razy sprawdzany, podmieniony EGR, map sensor, cewka, nowe świece, ciśnienie sprężania równe na każdym cylindrze w granicach 15 bar, ciśnienie paliwa 3,5 bar, sterownik podmieniany,...
Pod konsolą spróbuj wypatrzeć czy jest dostęp do takich mechanizmów jak na zdjęciu. Jeżeli tego nie widać to by znaczyło że trzeba demontować poszycie kokpitu żeby dojść do tych serwomechanizmów. Będzie ciasno jak diabli ! Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki i kostki połączeniowe od konsoli sterowania nawiewem i ogrzewaniem i co tam jeszcze jest. Oj chyba...
Po prostu gdzieś zaciąga powietrze i obrotomierz szaleje. Odłącz serwo, przewód zaślep na chwilę i zobacz czy obroty są równe. Jeżeli będą jakie być powinny to masz przyczynę.
Serwo nie ma nic do rzeczy. Przy odpowietrzaniu jak wciskając pedał w podłogę to szlag mógł trafić pompę. Ja bym odpowietrzał dalej... Czasami tak jest, że trzeba przelać sporo płynu.
Być może inżynierowie w nowszych silnikach zastosowali mniej systemów podciśnieniowych, a więcej elementów wykonawczych elektronicznych lub akumulatorem jest samo serwo. Choć to mija się ze względami bezpieczeństwa. Stąd też decyzja o zrezygnowaniu z akumulatora. Są to luźne dywagacje, natomiast z doświadczenia wiem, że powinien tam być.
Rozumiem "twardy" w sensie jak przy wyłączonym silniku trzeba użyć bardzo mocnej siły, a "miękkim" przy włączonym silniku i pracującym wspomaganiu, gdzie naciska się leciutko. Odpowiedź jest taka: Jest zawsze miękki. Raz hamowanie jest w połowie pedału, a innym razem przy końcu. Jeśli to serwo lub pompa, to czy jest szansa zregenerowania samemu tego...
też nie nie zauważyłem żeby puchł przy odpowietrzaniu, serwo delco auto 5lat temu miało przekładke z anglika Dodano po 1 wyjme jutro i sprawdze
tak, serwo dobre i podciśnienie też dobre, odpowietrzałem już i po kolei od tylnych do przednich i sam przód podłączałem tylko i też słabo.. nie wiem może klocki już nasiąkły płynem hamulcowym bo tam już wszystko mokre od tego odpowietrzania.. jutro jeszcze kupię nowe klocki i zobaczę czy coś to zmieni.. też właśnie myślę o tym żeby parę dni pojeździć...
regulator napiecia wymieniony: Bosch F00M144160 (alternator 140A Bosch czyli pasuje) niestety nic nie pomoglo - serwo zdychalo blyskawicznie czyli jednak pompa, wymieniona na jakas uzywke (serwis aukcyjny, pierwsza z brzegu) i dziala o tyle ze nie zdycha natomiast poziom sily wspomagania jest daleki od wzorcowego ...
Zastanawia mnie powaznie jedna rzecz- tyle porad, a żadnemu nie wpadło do głowy zapytać się jaki silnik. Poza tym bądźcie łaskawi zauważyć, że w oplach astra z silnikiem isuzu był czujnik niesprawności układu hamulcowego. Wężyk od pompy vacu idzie do czujnika który załącza kontrolkę awarii hamulców (bo serwo nie pracuje). A jak zleci pasek klinowy to...
Kolego wciśnij go od dołu do przewodu od serwa. Po niżej strzałki z rys.1lub 3
Najpierw napraw problem z czujnikiem temp. zewnętrznej (sprawdź instalację, ew. wymień czujnik). Potem testuj klimatyzację/ogrzewanie, manualna nie ma czujników temperatury w nawiewach tylko dwa serwomotory ustawcze do rozdziału powietrza i mieszalnika ciepło/zimno + jedno połączenie z BCM (możliwe że to sygnał temp. zewnętrznej - ale brak info o tym...
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Kiedyś jak padł mi czujnik położenia wału to auto rzuciło palenie całkiem i na diagnostyce był błąd związany z tym. Czujnik nowy i więcej problemów nie było, teraz są błędy tylko EGR więc czujnik położenia chyba mogę wykluczyć ewentualnie jak to sprawdzić ? Po wyjęciu EGR prawie nie mam w nim nagaru więc padła w nim elektryka ? Jeśli tak po odłączeniu...
psikaj plakiem na kolektor ssący na pracującym silniku i słuchaj czy się coś zmienia - często w tych silnikach puszczają uszczelki pod kolektorem ssącym i ciągnie lewe powietrze i wtedy nie pali na któryś gar. Na który cylinder nie pali? odłączaj kable od świec na pracującym silniku (tylko kombinerkami bo kopnie!) i sprawdzaj na którym to cylindrze....
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Raczej, jeśli usterka występuje przy naciskaniu na pedał hamulca, podejrzewam bardziej serwo pompy hamulcowej. Posłuchaj, czy nie ssie, gdzieś powietrza. Przemyj także sam silniczek od wolnych obrotyów, to mu nie zaszodzi.
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
No ale na postoju, po odpaleniu wszystko jest OK. Gaśnie tylko przy włączeniu serwo, tj. przy większym poborze prądu. Przy włączeniu podgrzewania tylniej szyby, mam podobny efekt, tylko że nie gaśnie, a dusi się przez chwilę.
Tam są silniki krokowe i serwa więc na krótko nie tak prosto i jaki zawór ???
TPS = trotle position sensor, czujnik położenia przepustnicy, nie wiedziałem ,ze to sie tak nazywa, pewnie i masz racje, sprawdzalem też, czy śrubki trzymające koło przepustnic sie nie obluzowały, są ok. Odnośnie tego TPS - pewnie tylko wymiana na nowy? - czy można coś z nim zrobić np tak jak z potencjometrami audio? zauważyłem, też od jakiegoś czasu,...
Bo tracisz serwo po nocy, to nie jest idealnie szczelny układ przecież. Być może i masz jakiś problem ale nie potrafisz go opisać. Po nocy pedał ma być twardy, samo serwo sprawdzasz tak: wciskasz pedał przed zapaleniem, ma być twardy i prawie się nie poddawać pod naciskiem. Zapalasz auto wciąż wciskając, ma nagle zejść nisko, nawet poniżej połowy skoku.
problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając...
a rowno chodzi na wolnych obrotach?? lewe powietze hmm sprawdź czy go przez serwo nie ciagnie albo przez padnieta uszczelke pod kolektorem sacym, przy kolektorze popsikaj jakims plynem albo woda, zobaczysz czy bedzie zmiana zachoania silnika. Ale nie licze zeby to bylo przyczyna.
Prostym sposobem na sprawdzenie sądy lambda jest zdjęcie jakiegoś węża od podciśnienia z kolektora dolotowego (np. wąż od serwo-mechanizmu) i następnie odpalić samochód. Jeżeli obroty silnika wzrastają znaczy że sonda lambda jest dobra. Trzeba pamiętać aby silnik w trakcie testu chodził na benzynie nie gazie :)
tester serwo serwo naprawić serwo spalone serwo
myszki logitech instrukcja obsługi zmywarki amica renault kangoo temperatura
monitoring klatki integra wyjście sterujące alarmem
Osłona do piły ukośnej Parkside PZKS 2000 A1 - dostępność i zamienniki Toyota Starlet 1998 - Wybór testera diagnostycznego