to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
Sprawdź serwo
To nie serwo
Samochód ma instalację LPG, bardzo równo chodzi na wolnych obrotach zarówno na gazie jak i na benzynie. Mam jeszcze serwo z poloneza 1,5 SLE. Czy ono będzie pasowało?
Wątpię, czy GSI ma A i B w gnieździe tak samo, jak oplowski GLI. Sprawdź szczelność dolotu (uszczelki kol. ssącego, serwo hamulców).
a jak z hamulcami ? miałem coś takiego jak mi serwo padło i prawie poł silnkia rozebrałem :-(
po zahamowaniu wolne obroty spadają i silnik gaśnie , zarówno benzyna jak i LPG Sprawdź serwo i przewód podciśnienia do niego. Gdzieś tu czuć lewe powietrze.
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
Ja pół roku walczyłem z zanikami mocy w poldku. Winne okazało się serwo - podciśnieniowe wspomaganie hamulca. Jest szansa że podobna usterka jest u ciebie - walnięte serwo może powodować dostawanie się "lewego powietrza" do silnika - a w konsekwencji pływanie obrotów i błąd 35 - ale to tylko hipoteza.
No dobra - najwyższy czas ogłosić zwycięzce plebiscytu: Jest nim ten kto obstawiał ... Serwo od chamulców !!! Trochę to zaskakujące, ale kiedy całkiem padło i zostało wymienione problem zniknoł. Może to zbieg okoliczności, ale można dopatrzeć się powiązania.
Wzmacnianie podwozia przerabiałem w innym aucie, przy okazji remontu blacharki, obspawałem podłogę w miejscach oryginalnych zgrzewów, wzdłuż progu dałem gruby płaskownik. Jest o wiele stabilniejszy niz wcześniej. Dobrze zabezpiecz blache, która jest obecnie, lej w profile zamkniete wosk, wszedzie, gdzie się da. Co do spawarki elektrodą ciężko spawa...
Miałem kiedyś takiego :D . Niestabilne wolne obroty - dostał, gdy pękła przepona od serwa hamulca (bo miałem też serwo kierownicy 8) ). Ale wtedy wyświetlał kod "niemożność ustawienia wolnych obrotów". A może czujnik szybkości (ten na lince)? W czasie jazdy ten wtrysk GLI rocznik 94 (oplowski, chyba Multec) nie schodzi z obrotami do 1000, dopiero na...
WItam. Posiadalem 2 polonezy 1,6gli na wtrysku z 95 roku w jedym byla instalacja lpg lecz juz sie sypal to postanowilem go wyzlomowac lecz czesci zostawilem...przepiolem instalacje lpg do tego ktorym teraz jezdze ale silnik jest bardzo apetyczny (40tys km najechane od nowosci)na gaz...ponizej 15 nie chce zejsc przy czym koledzy mi mowia ze ich polonezy...
Ciekawy pomysł z tym powietrzem. Przyglądnę się tym wężykom. Hamulce mam dobre i serwo też. Dzięki za radę. Dodano po 9 Dzięki za propozycję załatwienia części. Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury oraz nad modułem sterującymsilnikiem. Myślę,że podzespoły te nie muszą być sprawne. Czujnik w celu zastąpienia mojego w celu dokonania pomiarów. natomiast...
No więc nie wiem dalej co z nim zrobić. Znów mam mało czasu aby przy nim grzebać. Tymczasowo podkręciłem tą magiczną śrubke ze sprężynką przy gaźniku, aby nieco zwiększyć obroty, żeby nie gasł na krzyżówkach - choć nadal mu się zdarzy, ale już rzadziej. Ciągle czuje, że to coś z powietrzem musi być nie tak. Dzisiaj osłuchałem, oglądałem i niczego sie...
To znaczy tak tps chcialem przeczyścić ,przedmuchać, sprawdzić czy reaguje itp , po rozłożeniu zadziwia mnie jego prostota mianowicie jest to kawał plastiku 😃 lewego powietrza nie dostaje sprawdzałem i dla pewności uszczelniłem silikonem , serwo bylo ostatnio zmieniane ale spr. i jest szczelne . Z chęcią bym wymienił tps ale to koszt rzędu pięćdziesięciu...
Nie wiem od czego oryginalnie jest ta cewka, ale może zamiast szukać zamiennika oddaj tą do przewinięcia. Wydaje mi się że będzie to szybsze i prostsze rozwiązanie.
To może przewód od serwo?
to kolo służy do napędu wakumpompy którą podłącza się do serva
Przewód serwa.
Polecam gasienice resorowane, robot mniej kolysze sie na nierownosciach. Do napedu zastosowalem 2 silniki od wycieraczek Poloneza. Daja rade na sporych przeszkodach. Zasilanie - akumulator 12V 12Ah. filmik: http://www.youtube.com/watch?v=XntkI8GnI...
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
jako tranzystory prze ktore mozesz przepuscic caly prad mozesz uzyc 2n3055 jesli zdecydujesz sie na rozwiazania analogowe sa proste ale jak serwo ma duzo pracowac to beda sie grzaly jak tylko sporadycznie cos porzekrecic to wystarczaja , w innym przypadku to mosy i pewno mikrokontroler do sterowania nimi , robilem kiedys proby rozwiazan analogowych...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Wykluczyć serwo-raczej nie wskazane(brak wspomagania hamulcy)natomiast można na chwilę zaślepić lub zatkać w celu sprawdzenia.
Filtr gazu odpada, po 10tys. raczej jest dobry (powinien zrobić ok 50-60 tys), domyślam się że jest na wtrysku, więc trzeba by przeczyścić i przesmarować krokowy, wygląda na to że opornie działa, no i reset komputera nie zaszkodzi. No i oczywiście to co sugeruje przedmówca też należy sprawdzić, najłatwiej "samostartem" przy chodzącym silniku spryskać...
witam zlocze diagnistyczne w polonezie monobosch jest w okolicach serwa kostka na 3 piny pozdr
Jeżeli nie ma a koło masz nadal zablokowane, wniosek nasuwa się sam. Pompę, serwo, przewody możesz już wykluczyć.:D
Stary typ ma wieksze cylinderki. Zawsze możesz dołożyć pompe vaku taką z alternatorem np transit, corsa, hyunday. Starsi Panowie życzą sobie takiego czegoś czasami. Wtedy hamulce , nabieraja nowego życia. Serwo z pompką od poloneza. Bo inaczej czeka cię hamowanie rodem z flinstonów.
Z ciekawości policzyłem na silniczku od wycieraczek i regulatorze (może być Polonez) bo jest zabudowana kostka nie w komputerze. Do powrotu silniczek na pełnych obrotach x2 czyli wróci po 6 godzinach.
Niestabilne wolne obroty -> nieszczelność w układzie serwa hamulców (lewe powietrze w dolocie).
Kolego SEWIK korektor hamowania w przypadku hamulców lucasa jest pod maską koło serwa. Ger 56 wszyscy się produkują chcą Ci pomóc ,a Ty nie reagujesz na sugestie. Przy znacznych ubytkach płynu w zbiorniczku, musi być jakiś poważny przeciek.Powinien być widoczny gołym okiem bez specjalnych zabiegów.Daj znać czy znalazłeś.Powodzenia
parownik wyglade ze tez jest ok. a serwo hmm........ jestem nieco po %%% wiec nic mi nie przychodzi do glowy co moze byc nie tak z serwem ?
No i sprawdziłem żarówką ten elektrozawór i na gazie świeci a jak przełącze na benzyne to nie świeci czyli wszystko dobrze. Ale czy jeżeli mam uszkodzone serwo albo ten zawór na serwie to będzie sie tak działo? Bo jak silnik jest zimny i odpale to pedał hamulca powinien dać sie jeszcze bardziej wcisnąć do dołu, a u mnie tak sie nie dzieje. Dopiero jak...
Nie masz dobre podłączenie . Kolego a sprawdziłeś przewód od serwa ?
Jeżeli koniec 97 to bosch w okolicy serwa na nadkolu.
Mysle że silnik od wycieraczek ma wystarczającą przekłądnie a sterowanie 12 V czy 24 to nie jest problem wystarczy stabilizować prąd . Silniki AC + falownik przy niskich f niestety się grzeją , a i koszty nieporównywalne. Raz w traku robiłem sterowanie Ac bo tam jest potrzebny duży i stały moment napędowy i jego płynna regulacja ale i tak sie nie obyło...
Ja natomiast w drodze na zajęcia wpadłem na pewien pomysł: Jeśli mamy pedały od kierownicy komputerowej. to w sumie można wysterować nimi jakoś serwo. Wciskając pedał, zwiększamy napięcie podawane na serwomechanizm i tym samym rusza nam prędkościomierz. Niestety nie byłem w sanie zastanowić sie nad tym głębiej ze względu na wczorajszo-nocne 8 godzinne...
Jestem właścicielem Poloneza Caro z silnikiem Rover'a z 94r. Wymieniłem most, ale z tarczy na bęben. Problem jest natomiast taki, że hamulec na początku hamowania jest miękki, lecz twardnieje po następnym przyciśnięciu. Odpowietrzanie i podkręcenie serwa nic nie daje (znaczy po podkręceniu serwa jest żyleta, ale bardzo trze). Proszę o pomoc.
Obok serwa znalazłem jakieś złącze ,ale ma mało przewodów około 3 ,i nie wiem które mamm zewrzec by odczytac kod błędy ,
Wszystko jest o.k! To znaczy:zawory,rozrząd,serwo. Gaźnika nie sprawdzałem,bo to jest jednopunkt Boscha. Byłem na diagnostyce i nic nie stwierdzili?! A samochód dalej nie działa tak jak powinien :cry:
Jak nie ma wycieków przy zaciskach albo cylinderkach to może leje do serwa?Ale to powinieneś zauważyć jak już wykręciłeś pompę.Może dawniej się robiło takie rzeczy ale to nie polonez by wymieniać uszczelniacze.Na moje oko popsułeś pompę.
Niestety moje rozwiązanie teoretyczne jest nieużyteczne. Dopiero teraz miałem dostęp do silnika w którym miałem to zamontować i jezeli chciałbym włączyć ssanie to siłownik musiałby zostać w tym stanie w którym się wysunął. Czyli jedyne rozwiązanie to serwomechanizm, ale narazie będę korzystał z lata i pływał motorówką bez ssania ;) Temat zamykam i dzieki...
A jak u ciebie z serwem od hamulca ? Może trzeba szukać przyczyny w tym miejscu. Może membrana serwa jest dziurawa lub zaworek zwrotny nie zamyka dokładnie i spada ci ciśnienie w kolektorze ssącym.
Witam, Jako że po wymianie przednich bębnów na hamulce tarczowe nie mogę dojść ładu z hamulcami bo tył blokuje się dużo szybciej niż przód. Próbowałem zastosować inną średnicę cylinderków hamulcowych. Oryginał 32mm, ja założyłem 25mm. Nie dało to wyczekiwanego rezultatu. Teraz skłaniam się do założenia korektora. I tu pytanie jaki? Najlepszy chyba byłby...
Oczywiście, jak każdy lichy mechanik każesz wymieniac silnik krokowy. A problem pewnie nie tam. Równie dobrze może być strzelony wąż od serwa, wydmuchana uszczelka pod korpusem monowtrysku, popuszczona jedna że śrub zespalających monowtrysk. Albo popuścił się kolektor.
nie napisałeś jaki wtrysk : jeśli MPI to za schowkiem (interfejs to "3r"), jeżeli bosch to w komorze silnika chyba w okolicy serwa zaślepiona 3pinowa wtyczka (interfejs vag) schematy są na elektodzie i soft też
dobry pomysl z tymi silnikami , kiedys bylem bardzo ambitny i zrobilem takie ramie - mialo sluzyc do podawania butelek do etykieciarki , to co zauwazylem to : duze luzy - skompensowalem je sprezynami , mala trwalosc przekladni , udzwig przy konstrukcji : 2silniki u podstawy i 1ok 40 cmdalej (cale ramie ok 80 cm) bylo w stanie podniesc ok 500 gram z...
Szukasz w okolicach czwartego. Patrzysz czy jakaś nieszczelnośc czasem, może uszczelka pod kolektorem, może oring pod wtryskiwaczem, wąż do serwa... Wyobraź sobie, że tam nie ma wtrysku, a jest gaźnik. Powiedzmy-jest to stary polonez. I kuleje na jeden gar. Co byś zrobił?
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
tester serwo serwo spalone serwo naprawić serwo
manta telewizor uszkodzić samsung telewizja kablowa olać orlen
partition wizard schemat peugeot boxer
Jak odblokować iPhone bez utraty danych? Jak odkręcić mocno trzymającą śrubę?