Sprawdź serwo
To może przewód od serwo?
To nie serwo
Samochód ma instalację LPG, bardzo równo chodzi na wolnych obrotach zarówno na gazie jak i na benzynie. Mam jeszcze serwo z poloneza 1,5 SLE. Czy ono będzie pasowało?
Filtr gazu odpada, po 10tys. raczej jest dobry (powinien zrobić ok 50-60 tys), domyślam się że jest na wtrysku, więc trzeba by przeczyścić i przesmarować krokowy, wygląda na to że opornie działa, no i reset komputera nie zaszkodzi. No i oczywiście to co sugeruje przedmówca też należy sprawdzić, najłatwiej "samostartem" przy chodzącym silniku spryskać...
Wątpię, czy GSI ma A i B w gnieździe tak samo, jak oplowski GLI. Sprawdź szczelność dolotu (uszczelki kol. ssącego, serwo hamulców).
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
Nie wiem od czego oryginalnie jest ta cewka, ale może zamiast szukać zamiennika oddaj tą do przewinięcia. Wydaje mi się że będzie to szybsze i prostsze rozwiązanie.
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Polecam gasienice resorowane, robot mniej kolysze sie na nierownosciach. Do napedu zastosowalem 2 silniki od wycieraczek Poloneza. Daja rade na sporych przeszkodach. Zasilanie - akumulator 12V 12Ah. filmik: http://www.youtube.com/watch?v=XntkI8GnI...
Stary typ ma wieksze cylinderki. Zawsze możesz dołożyć pompe vaku taką z alternatorem np transit, corsa, hyunday. Starsi Panowie życzą sobie takiego czegoś czasami. Wtedy hamulce , nabieraja nowego życia. Serwo z pompką od poloneza. Bo inaczej czeka cię hamowanie rodem z flinstonów.
Jeżeli nie ma a koło masz nadal zablokowane, wniosek nasuwa się sam. Pompę, serwo, przewody możesz już wykluczyć.:D
jako tranzystory prze ktore mozesz przepuscic caly prad mozesz uzyc 2n3055 jesli zdecydujesz sie na rozwiazania analogowe sa proste ale jak serwo ma duzo pracowac to beda sie grzaly jak tylko sporadycznie cos porzekrecic to wystarczaja , w innym przypadku to mosy i pewno mikrokontroler do sterowania nimi , robilem kiedys proby rozwiazan analogowych...
a jak z hamulcami ? miałem coś takiego jak mi serwo padło i prawie poł silnkia rozebrałem :-(
Wykluczyć serwo-raczej nie wskazane(brak wspomagania hamulcy)natomiast można na chwilę zaślepić lub zatkać w celu sprawdzenia.
Przewód serwa.
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
parownik wyglade ze tez jest ok. a serwo hmm........ jestem nieco po %%% wiec nic mi nie przychodzi do glowy co moze byc nie tak z serwem ?
po zahamowaniu wolne obroty spadają i silnik gaśnie , zarówno benzyna jak i LPG Sprawdź serwo i przewód podciśnienia do niego. Gdzieś tu czuć lewe powietrze.
Z ciekawości policzyłem na silniczku od wycieraczek i regulatorze (może być Polonez) bo jest zabudowana kostka nie w komputerze. Do powrotu silniczek na pełnych obrotach x2 czyli wróci po 6 godzinach.
No i sprawdziłem żarówką ten elektrozawór i na gazie świeci a jak przełącze na benzyne to nie świeci czyli wszystko dobrze. Ale czy jeżeli mam uszkodzone serwo albo ten zawór na serwie to będzie sie tak działo? Bo jak silnik jest zimny i odpale to pedał hamulca powinien dać sie jeszcze bardziej wcisnąć do dołu, a u mnie tak sie nie dzieje. Dopiero jak...
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
to wspomaganie odpowietrzenia komory silnika byłoby prawdopodobne-bo przy niskich obrotach w obudowie filtra jest ciśnienie atmosferyczne (chyba) i nie ssałoby z tej rurki od odmy, a tak przez wężyk zasysa. bo na wysokich obrotach silnik dostaje tyle powietrza przez przepustnice ze nie potrzebuje dodatkowego (polonez nie wkręca się aż tak szybko na...
Ja pół roku walczyłem z zanikami mocy w poldku. Winne okazało się serwo - podciśnieniowe wspomaganie hamulca. Jest szansa że podobna usterka jest u ciebie - walnięte serwo może powodować dostawanie się "lewego powietrza" do silnika - a w konsekwencji pływanie obrotów i błąd 35 - ale to tylko hipoteza.
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to jakieś "miksy Panoramixa" oraz olej opałowy. Tak trzeba kombinować...
Wszystko jest o.k! To znaczy:zawory,rozrząd,serwo. Gaźnika nie sprawdzałem,bo to jest jednopunkt Boscha. Byłem na diagnostyce i nic nie stwierdzili?! A samochód dalej nie działa tak jak powinien :cry:
Witam, Jako że po wymianie przednich bębnów na hamulce tarczowe nie mogę dojść ładu z hamulcami bo tył blokuje się dużo szybciej niż przód. Próbowałem zastosować inną średnicę cylinderków hamulcowych. Oryginał 32mm, ja założyłem 25mm. Nie dało to wyczekiwanego rezultatu. Teraz skłaniam się do założenia korektora. I tu pytanie jaki? Najlepszy chyba byłby...
Mysle że silnik od wycieraczek ma wystarczającą przekłądnie a sterowanie 12 V czy 24 to nie jest problem wystarczy stabilizować prąd . Silniki AC + falownik przy niskich f niestety się grzeją , a i koszty nieporównywalne. Raz w traku robiłem sterowanie Ac bo tam jest potrzebny duży i stały moment napędowy i jego płynna regulacja ale i tak sie nie obyło...
No dobra - najwyższy czas ogłosić zwycięzce plebiscytu: Jest nim ten kto obstawiał ... Serwo od chamulców !!! Trochę to zaskakujące, ale kiedy całkiem padło i zostało wymienione problem zniknoł. Może to zbieg okoliczności, ale można dopatrzeć się powiązania.
to kolo służy do napędu wakumpompy którą podłącza się do serva
witam zlocze diagnistyczne w polonezie monobosch jest w okolicach serwa kostka na 3 piny pozdr
dobry pomysl z tymi silnikami , kiedys bylem bardzo ambitny i zrobilem takie ramie - mialo sluzyc do podawania butelek do etykieciarki , to co zauwazylem to : duze luzy - skompensowalem je sprezynami , mala trwalosc przekladni , udzwig przy konstrukcji : 2silniki u podstawy i 1ok 40 cmdalej (cale ramie ok 80 cm) bylo w stanie podniesc ok 500 gram z...
Wzmacnianie podwozia przerabiałem w innym aucie, przy okazji remontu blacharki, obspawałem podłogę w miejscach oryginalnych zgrzewów, wzdłuż progu dałem gruby płaskownik. Jest o wiele stabilniejszy niz wcześniej. Dobrze zabezpiecz blache, która jest obecnie, lej w profile zamkniete wosk, wszedzie, gdzie się da. Co do spawarki elektrodą ciężko spawa...
Ja natomiast w drodze na zajęcia wpadłem na pewien pomysł: Jeśli mamy pedały od kierownicy komputerowej. to w sumie można wysterować nimi jakoś serwo. Wciskając pedał, zwiększamy napięcie podawane na serwomechanizm i tym samym rusza nam prędkościomierz. Niestety nie byłem w sanie zastanowić sie nad tym głębiej ze względu na wczorajszo-nocne 8 godzinne...
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
WItam. Posiadalem 2 polonezy 1,6gli na wtrysku z 95 roku w jedym byla instalacja lpg lecz juz sie sypal to postanowilem go wyzlomowac lecz czesci zostawilem...przepiolem instalacje lpg do tego ktorym teraz jezdze ale silnik jest bardzo apetyczny (40tys km najechane od nowosci)na gaz...ponizej 15 nie chce zejsc przy czym koledzy mi mowia ze ich polonezy...
Witam, przepraszam, że nie do końca o modelarstwie, ale czytałem trochę ten dział i doszedłem do wniosku, że jak wy mi nie pomożecie to będzie ciężko. Chcę zrobić w samochodzie zamknięcie radia, tzn. chcę umieścić radio głębiej w półce i zasłonić ją fabryczną zaślepką. Do zaślepki chcę podłączyć mechanizm, który będzie ją opuszczał w momencie przekręcenia...
Sprawdzałem hamulce (na wyłączonym silniku podpompowałem i po uruchomieniu na "luzie" pedał hamulca delikatnie "wpadał"),więc jeśli się nie mylę serwo, jest raczej OK. Mechanik ze mnie żaden, ale szperając trochę w literaturze i na forum nachodzi mnie pewna myśl - wymienić czujnik położenia wału. Nie wiem jednak czy idę w dobrym kierunku?
Niestabilne wolne obroty -> nieszczelność w układzie serwa hamulców (lewe powietrze w dolocie).
Krokowy sprawny, potencjometr przepustnicy tez, lambda hm. załozmy ze tez, a moze serwo? Moze tak byc ze nieszczelnosci pojawiają sie nieregularnie, sparwdz uszczelki na przewodach do serwa i ew, trzeba je wymontowac i sprawdzic. Brak szczelnego połaczenia z serwem czyli powietrze boczne to na 100% skok wolnych na 2,5 tys obrotów ( sparwdzone empirycznie,...
Ciekawy pomysł z tym powietrzem. Przyglądnę się tym wężykom. Hamulce mam dobre i serwo też. Dzięki za radę. Dodano po 9 Dzięki za propozycję załatwienia części. Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury oraz nad modułem sterującymsilnikiem. Myślę,że podzespoły te nie muszą być sprawne. Czujnik w celu zastąpienia mojego w celu dokonania pomiarów. natomiast...
Miałem kiedyś takiego :D . Niestabilne wolne obroty - dostał, gdy pękła przepona od serwa hamulca (bo miałem też serwo kierownicy 8) ). Ale wtedy wyświetlał kod "niemożność ustawienia wolnych obrotów". A może czujnik szybkości (ten na lince)? W czasie jazdy ten wtrysk GLI rocznik 94 (oplowski, chyba Multec) nie schodzi z obrotami do 1000, dopiero na...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
No więc nie wiem dalej co z nim zrobić. Znów mam mało czasu aby przy nim grzebać. Tymczasowo podkręciłem tą magiczną śrubke ze sprężynką przy gaźniku, aby nieco zwiększyć obroty, żeby nie gasł na krzyżówkach - choć nadal mu się zdarzy, ale już rzadziej. Ciągle czuje, że to coś z powietrzem musi być nie tak. Dzisiaj osłuchałem, oglądałem i niczego sie...
Jeżeli koniec 97 to bosch w okolicy serwa na nadkolu.
Niestety moje rozwiązanie teoretyczne jest nieużyteczne. Dopiero teraz miałem dostęp do silnika w którym miałem to zamontować i jezeli chciałbym włączyć ssanie to siłownik musiałby zostać w tym stanie w którym się wysunął. Czyli jedyne rozwiązanie to serwomechanizm, ale narazie będę korzystał z lata i pływał motorówką bez ssania ;) Temat zamykam i dzieki...
Tu raczej pasowałby jakiś serwomechanizm modelarski niż siłownik - to ma nie tyle przesunąć od-do ale przesunąć proporcjonalnie do pokręcenia pokrętłem. Chyba żeby zrobić jako dwustanowe próżny - ładowny. Wtedy proste siłowniki od centralnego i po sprawie. Jak będzie cieplej to może w końcu zechce mi się za to wziąść.
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...
Taki samochód widziałem jedyny raz na oczy kiedy byłem na szkoleniu w Warszawie kiedy nowe Colty wchodziły do sprzedaży i wśród nich był także CZC. Generalnie należało by podpiąć się testerem fabrycznym, czyli MUT III ponieważ system zamykania dachu w tym samochodzie ma dość rozbudowaną samo diagnozę, samych parametrów bieżących do kontroli otwierania/zamykania...
To znaczy tak tps chcialem przeczyścić ,przedmuchać, sprawdzić czy reaguje itp , po rozłożeniu zadziwia mnie jego prostota mianowicie jest to kawał plastiku 😃 lewego powietrza nie dostaje sprawdzałem i dla pewności uszczelniłem silikonem , serwo bylo ostatnio zmieniane ale spr. i jest szczelne . Z chęcią bym wymienił tps ale to koszt rzędu pięćdziesięciu...
Przedstawiam schemat solar tracker-a na układzie L272M i jasno świecących czerwonych diodach LED. Układ działał, kiedy diody były rozchylone o niewielki kąt i oświetlane ciągle przez słońce. Reagował również poprawnie kiedy diody były przylutowane prosto i przykryte przesłoną. Jeśli dioda wychodziła z cienia silnik wycieraczek obracał się w odpowiednim...
Jestem właścicielem Poloneza Caro z silnikiem Rover'a z 94r. Wymieniłem most, ale z tarczy na bęben. Problem jest natomiast taki, że hamulec na początku hamowania jest miękki, lecz twardnieje po następnym przyciśnięciu. Odpowietrzanie i podkręcenie serwa nic nie daje (znaczy po podkręceniu serwa jest żyleta, ale bardzo trze). Proszę o pomoc.
Zobacz czy nie jest mokre jakies koło od strony zewnetrznej jak nie to może uciekać do serwa ale sugerował bym oglądnąc dobrze cylinderki. Jakie masz styłu chamulce tarczowe czy bębnowe????????
Panowie chyba raczą żartować. Proszę skojarzyć skok pedału sprzęgła z charakterystyką jakiegokolwiek elektromagnesu - jak zmniejsza się siła przyciągania z odległością. Być może inne pomysły, ale ten wykluczam. Inny samochód z automatyczną skrzynią. Jak pisałem wyżej, nie jestem elektronikiem a mechanikiem okrętowym. Pytam aby się dowiedzieć i rozważyć...
Jak nie ma wycieków przy zaciskach albo cylinderkach to może leje do serwa?Ale to powinieneś zauważyć jak już wykręciłeś pompę.Może dawniej się robiło takie rzeczy ale to nie polonez by wymieniać uszczelniacze.Na moje oko popsułeś pompę.
Obok serwa znalazłem jakieś złącze ,ale ma mało przewodów około 3 ,i nie wiem które mamm zewrzec by odczytac kod błędy ,
W takim razie radzę ci podjechać do najbliższego serwisu Daewoo oni podepną ci diagnoskop przy pomocy którego można można wykonać test wtryskiwacza, elektrozaworu pochłaniacza par paliwa i serwmororu przepustnicy. Sprawdzić należałoby też miernikiem ciągłość ścieżek w czujniku położenia przepustnicy / są dwie / i sprawdż stan wszystkich wężyków podciśnieniowych...
Oczywiście, jak każdy lichy mechanik każesz wymieniac silnik krokowy. A problem pewnie nie tam. Równie dobrze może być strzelony wąż od serwa, wydmuchana uszczelka pod korpusem monowtrysku, popuszczona jedna że śrub zespalających monowtrysk. Albo popuścił się kolektor.
Szukasz w okolicach czwartego. Patrzysz czy jakaś nieszczelnośc czasem, może uszczelka pod kolektorem, może oring pod wtryskiwaczem, wąż do serwa... Wyobraź sobie, że tam nie ma wtrysku, a jest gaźnik. Powiedzmy-jest to stary polonez. I kuleje na jeden gar. Co byś zrobił?
Bierz buszmeny z niebieskiej seri:) Jedna osoba z innego forum je testowala i wypadaly b.dobrze. Jak chcesz linka to pisz:)
nie napisałeś jaki wtrysk : jeśli MPI to za schowkiem (interfejs to "3r"), jeżeli bosch to w komorze silnika chyba w okolicy serwa zaślepiona 3pinowa wtyczka (interfejs vag) schematy są na elektodzie i soft też
Krokowy omawiam tu --> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... oraz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Niemniej sprawdz jeszcze podcisnienie z serwa, jesli tam beda nieszczelnosci to krokowy mimo ze sprawny bedzie zwiekaszał obroty... Ale ja stawiam ze wymian krokowego wyeliminuje problem. Pozdrawiam Darek.:D
Zainteresuj się nazwą EHR http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... to czego potrzebujesz to w sumie przerobienie silniczka od wycieraczek (od poloneza np) na serwomechanizm czyli dodanie potencjometru do osi przekładni. Do tego mikrokontroler odczytujący pozycję potencjometru. Głębokość pracy ustalasz drugim potencjometrem w kabinie, no...
Myślę że kolega sirTIM nie ma racji. Kod 35. Sygnalizowana usterka nierównomierność prędkości obrotowej biegu jałowego (przekraczająca 100 obr/min) Przyczyna: uszkodzony zawór dodatkowego powietrza lub wadliwe jego podłączenie,nieszczelny przewód podciśnieniowy prowadzący do serwa hamulców albo nieszczelny przewód podciśnieniowy przy zespole wtryskowym(...
Kiedyś miałem taki przypadek.Gościowi 4 dni sprawdzałem autko.Wymienione były świece,przewody,krokowiec,sonda,czujnik temperatury wody,powietrza,czujnik prędkości,podmieniałem nawet komputer.Wszystko było ok,a silnik miał zawsze podczas jazdy 2000 obr,a jak autko się zatrzymało,to spadały do 850.Okazało się,że był nieszczelny układ podciśnienia.......
Ceramizer to bajka. Na YT film jak polonez bez oleju "przejechał" 200km. Kpina i żart panewek by nie miał po 10km. Oczywiście komentarze wyłączone. Śmiech k...a , jak można takie brednie serwować?
1. Jeśli jak pisałeś układ i silniki były są wymontowane z fax-u, to pracowało to na takich właśnie parametrach, tyle, że założenie jest takie, że sterowanie jest impulsowe, tzn. napięcie podawane na wejście układu i poprzez układ na cewkę silnika trwa kilka, góra kilkadziesiąt ms. Podanie stałego sygnału na wejście, co wiąże się z podaniem stałego...
ty bys wsadził nowy wal + nowe panewki + nowe tloki do auta wartego 3 tys? To znacznie znacznie taniej wyszedł by swap na 2l turbo i efekt tez byłby duzo lepszy. Nie sztuka wsadzić 5 tys i "nic z tego nie mieć" W takich sprawach kieruje się rozsądkiem. Tu nie chodzi o to co się opłąca, mam poloneza z tuningowanym silnikiem którego wartość z osprzętem...
mam wiele pytań dotyczącch mojego samochodu. Posiadam poloneza cargo rok prod. 1999 na jedno punktowym wtrysku,silnik 1.6 gli, układ bosch, instalacja gazowa firmy landi. stan licznika 165000km. Mój polonez niechce palić na paliwie na wolnych obrotach jest okey ale gdy przychodzi do jazdy na paliwie to nie ma mowy, parska prycha dławi sie aż wreszcie...
Tzok=>Pentium 4 to kontynuacja stareńkiego pentium,a widać to dokładnie po zachowaniu tego układu na wyższe taktowania.Tutaj dokładnie można zobaczyć że jest to ta sama konstrukcja trochę ulepszana[mmx,sse] co niezawsze wychodziło jej na dobre[pierwsze p4] a wiekszosć zabiegów wykonywano w celu dopasowania technlogi do szybszych i szybszych zegarów.To...
tester serwo serwo naprawić serwo spalone serwo
samsung opóźniony prążki ekranie renault schemat zamka
17mb110s firmware 17mb110s firmware
Brak dźwięku w Medal of Honor na laptopie Prędkość 45 km/h w ciągnikach Zetor - modele i modyfikacje