Sprawdź czy podczas blokowania jest ciśnienie w siłownikach od strony membranowej (złącza 11) jeżeli nie to sprawa mechaniczna .Jeżeli pojawia się tam powietrze to odkręć przewody od modulatora wyjścia 21 lub 22 ,zależy z której strony pojawia się problem i sprawdź czy powietrze wydostaje się od strony modulatora czy od strony siłowników.Jak od strony...
Tak, to ten.
Sprawdź połączenie wtyczki czujnika tacho na skrzyni, luz łożyska wałka wyjściowego i wykonaj nauczanie. A nie został rozwalony naczepą siłownik Range?
Jakie masz rozmiar opon i średnice siłowników?
Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia. Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.
Tam nad modulatorem tez jest jakiś zawór z którego rozchodzą się przewody na prawą i lewą stronę do siłowników
Zostaw na razie tą teksę i ustal jakie są ciśnienia na czerwonej i żółtej lini manometrem, potem na siłownikach.
Przede wszystkim sprawdzić cisnienia , siłowniki dalej zaciski, tarcze ,klocki.
Jak dla mnie to uszkodzony jest zawór regulacji siły hamowania to na niego wchodzi obwód sterowania. Piszesz ze wymieniony zawó park .luz (czarno czerwony) zostaje tylko zawór reg. I to napewno nie bedzie zaden siłownik.
Siłownik wywrotu naczepy. Chodzi mi o układ dedykowany do windy osobowej.
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
Bo nie wiem co to jest regulacja ręcznego ?? nie wiem o co chodzi a przedrzymskim to ja chcę ją naprawić to naczepę i znaleźć przyczynę Chodzi tobie o wykręcenie śruby od sprężyny w siłowniku ??
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
Prostszego rozwiązania niż stosowane fabrycznie nie znam, jeden zawór, jeden przewód el. i kilka metrów tekelana. Bo poduszki lub siłowniki do podnoszenia osi i tak musisz założyć. Za parametryzację dołożonego podnoszenia też majątku nie zapłacisz.
Nadmierne ubytki powietrza z układu hamulcowego w postaci np pękniętej membrany w którymś z siłowników (ciągnik lub naczepa) pęknięte lub przetarte przewody hamulcowe itp.
Potrzebuje schemat do złożenia siłowników (po uszczelnieniu) i montaż do naczepy.
Zacząłbym od zaworu parkująco-luzującego. On jest pierwszy "na drodze" powietrza do zbiorników. Odkręć przewód ze złącza 1-2 i zobacz, czy po podaniu ciśnienia na złącze zasilające (czerwona słuchawka) będzie uciekać tamtędy powietrze. To samo ze złączem 22 (tamtędy "idzie" powietrze do komór sprężynowych siłowników). Jeśli nie, bądź będzie, ale powoli...
Witam wszystkich znawców Mechaniki cieżarówek, a mianowicie Maniek zaczął wyświetlać błędy EBS diagnoza 04616-09 stało sie to po awari siłownika hamulca na środkowej osi naczepy ( siłownik został wymieniony już jest ok a błąd nadal się wyświetla na żółto, przy okazji wyświetlania błędu nie ma automatycznego hamulca pomocniczego ( to cos ala retarder)...
Jak można najszybciej samemu sprawdzić te siłowniki??? Choćby Zaciskając przewody od siłowników.
Tak próbowałem bez naczepy jest to samo silownik jeden wymieniłem bo właśnie był rozwalony reszta niby ok Dodano po 1 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy też jest to samo Dodano po 32 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy też jest to samo Dodano po 1 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy...
Elektryce nic do tego, że naczepa nie odhamowuje się. A na siłowniki z ręcznego coś idzie ? Sprawdź to żeby w ogóle zrobić jakiś test.
Nr 22 wygląda na to ze daje cisnienie jako ręczny ale zarazem odpowietrza układ. Np jak się zaślepi 22 i wyjscie na silowniki z 22 to siłowniki i tak nie odpuszczą z roboczego dopiero wszystko chodzi gdy uklad od str siłowników jest otwarty a od strony sterownika naczepy zaślepiony ale wtedy nie ma postojowego na przód oczywiście.
Nie to modulator sterowania przyczepą /naczepą. Mógłby cię prosić o informacje gdzie znajdę ten modulator. Dojdziesz po przewodach powietrznych z siłowników przedniej osi.Dawno nie miałem mercedesa na warsztacie i nie pamiętam.
U mnie ostre hamowanie jest tylko przy nieobciążonej naczepie a po załadowaniu chociażby 3ton naczepa już nie zrywa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać ABS (strzela kilka razy naczepa). Co do wyświetlania błędów na desce rozdzielczej to swieci czasami usterka na czerwono lecz nie zauważyłem zależności. Przypuszczam ze w naczepie czujnik ciśnienia...
Kolego Cowboy ,kolega pomylił chyba układ pneumatyczny naczepy z samochodem. W takim razie proszę o wyjaśnienie różnicy!!! a nie suche nabijanie punktów! Czym się różni siłownik dwustronny w ciągniku siodłowym i w pojeździe jednoczłonowym od siłownika w naczepie lub przyczepie!!! Pomijam tutaj układ wyprzedzający hamowanie drugiego członu bo zapewne...
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Sprawdziłem wczoraj na rolkach i jest minimalna siła hamowania na pusto po odpięciu ebs natomiast na pełno nie hamuje bo nawet tarczy hamulcowej nie wyciera jeśli wiesz co mam na myśli. Siłowniki z pojedynczą membrana bez samoblokow na tej osi naczepa z 2008. Nie wiem jaki nr wabco
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza dochodzącego do skrzyni. Jakieś biedne 6 barów nie wystarcza na trzy siłowniki w jednym momencie. :) Przeprowadź nauczanie GS, zapewne wyskoczy błąd GS17. Jak tak się stanie to siłownik zakresów do wyjęcia, wyczyszczenia, nasmarowania itp Sprawdzić wtyczkę i płytę z zaworkami. Często dostaje po łbie naczepą....
Kolego sprawdź siłowniki hamulcowe , a żeby dobrze zdiagnozować ABS podłącz komputer i odczytaj błędy
Dokładnie poszedł silownik tył lewy , zawór ten czteroobwodowy i główny ten z regulacji cisnienia z osuszaczem potem poleciały dwa siłowniki na naczepie wszystko jest wymienione , 4-o obwodowy wymieniałem bez ruszania elektroniki . Całe powietrze mam ok ale nadal świeci komunikat " awaria pilota naczepy " Na świętej annie pod 25 ton auto padło , po...
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
Wide że zanim napisałem post zdążyłeś mnie wyprzedzić. Sprawdź czy od zaworu który wymieniłeś idzie przewód do siłowników części sprężynowej czy ma jeszcze zawór pośredni jak na załączonym schemacie.
Sprawdzę te poduszki ale jak w innych miałem przetarte poduszki to po nocy naczepa siadała całkiem a ta nie opada w ogóle trzyma poziom Siłowniki 2 nowe założyłem bo 2 lekko puszczało na zaciągniętym ręcznym jeszcze znalazłem w Niedzielę na przedniej ośce mała nieszczelnosc z pierwszego siłownika pod śruba zrobię to jak wroci ale przerabiałem już takie...
Czyli z biegami wyszło to co Ci napisałem wyżej. Z planetarką, zrób tak jak napisał kolega serwis_gh. Jak nie pomoże to będziesz miał planetarkę do wymontowania. Wyżej pisałem; Zrób nauczanie i zapisz numery błędów jakie przy nauczaniu wyskoczą. Teraz powinno być GS17, ale może jeszcze coś innego wyskoczy. Sprawdź czy obudowa albo płyta elektryki w...
Witam. Naczepa hamuje za mocno jest na Wabco Tebs E premium z ecas 3 oś podnoszona system 2s/2m. Po podpieciu komputera brak błedów kabel midzy naczepa a ciagnikiem nowy zasilanie ok czujnik cisnienia zawieszenia pokazuje 0.6 bar na pusto, sygnał can pokrywa sie sila zasterowania i siłą cisnienia w siłownikach koła c-d a mimo to naczepa ostro hamuje....
Zwiększa się ciśnienie w miechach przy załadunku więc idzie wyższe ciśnienie na siłowniki hamulcowe. Stąd spadek. Pytanie, czy nie masz wody w zbiornikach? Wtedy ciśnienie będzie ok , ale pojemność zbiornika się zmniejszy.
Robiłes nauczanie skrzyni i przechodziło? Przy błędach sprzęgła nie skrzynię a sprzęgło nauczaj, pod warunkiem, że jest na 100% sprawne tak jak siłownik. :) Czterodrożny sprawny i zasila skrzynię powietrzem bez problemów? Błedy tylko na 3 biegu to mi pachnie brakiem powietrza. Stoisz na światłach, trzymasz nogę na hamulcu a gdzieś z naczepy ucieka powietrze...
Witam Problem dotyczy Scani 114 2002 na tarczach, otóż pod jaką naczepe bym ją nie podczepił Scania blokuje koła szybciej od naczepy. Efekt jest taki że na śliskim załadowana naczepa pcha ciagnik dopuki nie wciśnie się mocniej pedału hamulca, a nie muszę pisać że jest to dość niebezpieczne. Po zgłębieniu nieco tematu pomierzyłem ciśnienia na tylnym...
Czepiam się szczegółów już kilkanaście lat w tej branży i zawsze jskiś szczegół okazuje się krytyczny. Jak jest błąd to jest i przyczyna. Podłącz Jaltest i zobacz jakie są parametry. Ciśnienie zadane i wykonane. Zasymuluj pełne obciążenie i puste fizycznie kompresorem na czujniku obciążenia i zobacz jak zmienia się ciśnienie na siłownikach. Albo po...
Witam mam problem w naczepie modulator Knorr Bremse ES2090 często jest tak że jak się zaciągnie w aucie ręczny to spod naczepy ucieka powietrze przez modulator lewy zaznaczony tłumik. Czasami wystarczy zaciągnąć ręczny aucie i spuścić i jest ok ale po chwili znów wieje . Jak włączy się stacyjkę to na chwilkę przestaje i potem znów zaczyna syczeć. Jedynie...
Sprawdź czterodrożny i siłowniki dwuobwodowe w autku. Ewentualnie odłącz naczepę i sprawdź czy napompuje tyle by spuścić ręczny w aucie. Jak napompuje to by znaczyło, ze masz dziurę w naczepie. Zawory czterodrożne to bolaczka w Actrosach, przy braku pracy odwadniania cały bałagan idzie przez czterodrożny i zalepia właśnie zasilanie układów pomocniczych.
Masz uszkodzony siłownik hamulcowy na 2 lub 3 osi. Chodzi o te siłowniki długie co mają dwa przewody. Na pierwszej osi są przeważnie siłowniki małe, jedno przewodowe. Te podwójne siłowniki mają po dwa przewody. Jeden jest podłączony do obwodu luzującego czyli do czerwonego guzika. Pompujesz tam powietrze po to żeby je zwolnić z hamulca postojowego-...
Musisz mieć szczelną naczepę..... każdy ubytek powietrza np. z poduszki , złączki , siłowniki itd.. spowoduje że będzie ubytek powietrza właśnie z tego zaworu . Propo HZSa kup nowego nie opłaca się marnować czasu na jego regeneracje. Koszt nowego WABCO to przedział 200-300zł zależy gdzie kupisz.
Witam. Jedyne co łączy zawieszenie pneumatyczne z modulatorem (przy poprawnym połączeniu układu pneumatycznego); jest port "5" (czasem są inne opcje) i służy do pomiaru ciśnienia w zawieszeniu. Jeżeli EBS naczepy jest wyłączny i powietrze uchodzi tłumikami to szukaj przyczyny od strony samego modulatora lub strony siłowników dwustopniowych.
Witam, wczoraj przyprowadziliśmy nowy nabytek Man TGA 460 2004r na wstępie kody błędów które odczytałem: ZBR 111 1089 3502 4001 4021 4026 4027 EBS 3425 EDC 168 3004 3046 3076 FFR 32 98 171 3244 3263 DIAGN 3907-BŁAD OBWOD 4 Kody w PDF-ie posiadam i wszystkie rozszyfrowałem powiedzmy... Doprowadzanie samochodu do porządku chce zacząć od hamulców, mianowicie...
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Cześć, trafila do mnie naczepa Nooteboom, 3 osiowa. Problem jest z 3 osią, nie blokuje się. Ciśnienie na siłowniku centralnym jest, trzpień się nie wysuwa, nawet jak ciśnienia nie ma. Dodatkowo są jeszcze dwa siłowniki które chyba mają centrować oś. Jakieś pomysły? Pozdrawiam WIMM
Myślę że przyczyna leży w w układzie hamulcowym naczepy nie w ciągniku i usterka czy to CAN czy zasilania nie powoduje samoczynnego blokowania kół podczas jazdy. Druga sprawa myślę że ćoś źle diagnozujesz tą naczepę bo uszkodzenie CAN szyny czy zaniki zasilania przez 7638 generuje błędy a ty mówisz że jest ich brak, jakim sprzętem ją czytasz? Oczywiście...
A to bębny czy tarcze? Jak tarcze to może być uszkodzony w naczepie któryś siłownik ten większy z ręcznym, podaje powietrze między membranami.
yarwcki16 olej również zalany nowy. Dzisiaj zaślepiłem przewód odpowietrzajacy od masztu no i nie cieknie górą gorzej jak uszczelniacze w siłowniku puszcza:) ale żeby widły ruszyły do góry trzeba tracic gazem.
Po pierwsze to trzeba sprawdzić (najlepiej manometrem) który obwód blokuje ;hamulec zasadniczy czy postojowy. Wystarczy wpiąć się pod złącza kontrolne na siłowniku hamulca we.12 i 11.Jeżeli blokuje hamulec postojowy to sprawdź jak poniżej. Warunek: czerwone złącze jest podłączone a żółte odłączone. Zwalniamy w naczepie hamulec postojowy (czerwony guzik...
Na moje to masz uszkodzony któryś z siłowników hamulcowych w koniu. Następuje przeciek powietrza z komory hamulca ręcznego do nożnego i podczas jazdy delikatnie wysuwa się bolec z siłownika powodując przyhamowywanie któregoś z kół na tylnej osi. Dość częsty przypadek.
Raz podejrzewasz hamulec ręczny naczepy, a raz hamulec zasadniczy naczepy. I tak nie możesz się zdecydować, bo: - nie wiesz po której stronie siłownika znalazłeś 1 bar ? - nie wiesz gdzie są podłączone oba przewody siłownika ? - nie wiesz do czego służą te dwa przewody siłownika ? A może całkowicie nie wiesz jak to działa ??? Odkręć na próbę ten przewód...
Nie symulowałem ale po każdej zmianie w oprogramowaniu układ musi przejść test końcowy w którym symuluje sobie wartość obciążenia i do tego steruje powietrzem na siłowniki jednocześnie kontrolując te wartości gdy któraś jest nie prawidłowa wyrzuca błąd.
A po co wymieniać zawór naczepy ? Bo normalnie pojąć tego nie mogę. Błąd bardzo podobny do pomiaru ciśnienia hamowania zaworu EBS, ale nie naczepy, a konia - w sytuacji kiedy w wyniku przebicia membrany siłownika w sposób nie przewidziany przez samodiagnozę ciśnienie to rośnie. Wobec tego sprawny komponent zostaje zinterpretowany błędnie jako uszkodzony...
1. Odpięcie przewodu EBS powoduje brak jakiejkolwiek regulacji siły hamowania. 2. Nierównomierne zużycie okładzin (rozumiem że mowa o bębnowych hamulcach) raczej sugeruje usterkę w samym układzie wykonawczym (siłownik, "grzechotka", rozpierak). 3. Sprawdziłbym również ciągnik, konkretnie zawór sterowania hamulcem przyczepy. 4. Nie zaszkodzi wykonać...
Nie masz w tym aucie przypadkiem EBS z modulatorami jednokanałowymi EA2000 Knorr? Jeśli tak to ta na pierwszej fotce zapala się jak są jakieś anomalie w działaniu EBS i może mieć kolor żółty lub czerwony. Ta, która świeci na żółto na fotce sugeruje awarię na osi tylnej, a obok masz wygaszoną, która powinna odnosić się do osi przedniej. Problem w tym,...
Witam ponownie, czujnik wymieniony, faktycznie wilgoć go trafiła :( mam pytanie z innej beczki, w aucie nie ma biegów, ze względu na wypięcie starego czujnika zapewne, są procedury nauczania skrzyni, ale nie znalazłem nic jeśli chodzi o nauczanie z automatyczną skrzynią biegów, może ktoś z Was zna taką procedurę ? dziękuję za pomoc. Już mam procedurę...
Witam, Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodu MID 136 SID 67 FMI 7. Auto: Volvo FH13 - '07. Pierwszy raz naczepa podpięta pod tego "konia". Na początku nie było błędu. Wydaje mi się, że pojawił się po wymianie dwóch siłowników na środkowej osi. Przewody pneumatyczne prowadzące do siłowników wydają się ok. Pozdrawiam Dodano po 1 Zrobiłem reset pedału hamulca...
Idziemy tropem Bodka:) póki co jedyna wypowiedz warta zastanowienia zanim zaczniesz kręcić regulatorami ciśnienia. Jakie masz ciśnienia w siłownikach?? jaka jest różnica miedzy przednimi a tylnymi?? jakie jest wyprzedzenie zaworu sterowania naczepy/przyczepy?? Nic nie piszesz to znaczy ze pewnie nie wiesz. Wiec skoro nie wiesz jak masz zdiagnozować...
Dużo potężniejsza bramę pełną z blachy 1,5mm ( 2x2.5m wys. 2,1 z furtka w jednym skrzydle zautomatyzowałem siłownikami DTM linear 600 + centrala DTM B232 EASY. Siłownik prawego skrzydła przeżył dwa poważne incydenty : uderzenie naczepą podczas cofania w bramę z zewnątrz ( tylko urwany spaw od ucha na skrzydle!), drugi to uderzenie dużym quadem w zamknięte...
Możliwe że od jakiejś osi skrętnej jako wspomaganie - tak mi wpadło do głowy, podobne tylko większe gabarytowo widziałem kiedyś przy naczepie samoróbce.
Mam problem z hamulcami w zestawie scania 4 (2002r) i naczepie Fliegl SDS 360 (1999r), scania z ebs a naczepa abs. Na pusto auto ma dobre hamulce(bynajmniej tak się wydaje, ponieważ uważam że głównie hamuje sam ciągnik), po załadowaniu 24t hamulce są słabe, miałem okazję przekonać się o tym, gdy docisnąłem hamulec do końca a żadne z kół naczepy nie...
Po prostu zwróciłem na to uwagę i bardziej chodziło mi o kolegę koala5, w Polsce utarło się tak, nazywanie tego właśnie simerbloki, silentbloki(czytane w ten sposób). Fonetycznie poprawnie to "sajlentblok", przynajmniej z tego co mi wiadomo z angielskiego, a pisane silentblok. Ale jeśli ktoś nie zna języka angielskiego no to cóż. Ja robiłem tak, że...
Trudno to ludziom przetłumaczyć, ale nakrętka z dobrej jakości poliamidu jest lepszym rozwiązaniem niż z brązu. Dotyczy to również ślimacznic w siłownikach przesuwnych. Miałem przypadek, z dtm 600 na bardzo dużej bramie, i ci ten siłownik przeżył to nawet mnie zaskoczyło. Pierwszy "strzał" to cofająca naczepa z zewnątrz na zamkniętym jednym skrzydle...
Witam, Mam problem z firanką marki SAMRO model S338RJ. Rocznik 2002. Hamulce Tarczowe. Osie ror. ABS. Problem polega na tym, iż naczepa nie dostaje odpowiedniego ciśnienia / lub w ogóle powietrza na hamulce. Wszystkie są zaciągnięte i brak reakcji przy podpiętym ciągniku na ręczny lub roboczy hamulec, a także na odpiętej z powietrzem na zawór. Pierwsze...
Po skasowaniu błędów kontrolka ABS zapala się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu i później świeci się już cały czas - hamulce działają pełną mocą nawet przy pustej naczepie, siłownik jest dobry. Dorwałem dzisiaj kontakt do zakładu który zajmuje się pneumatyką (powiedzieli, że naprawią), jutro wyślę modulator i zobaczymy. Wszystkim dziękuję za informacje.
Doszedłem dzisiaj do podnoszenia osi , problem był spowodowany zepsutym włącznikiem , ale nadal jak odpalam konia to blokuje się skrętna os. Ktoś wie czy może nie jest to na tej zasadzie ,że pusta naczepa podnosi się 1 ośka a skrętna 3 zostaje zablokowana , a po załadowaniu opuszcza 1 i odblokowuje skrętna 3 ????
Czujniki ABS w koniu powinne mieć od 0,8kΩ (wabco) do 1.3kΩ (haldex). Sprawdź modulatory (takie małe zawory powietrzne zamontowane przy siłownikach hamulcowych po 1 na koło). Każdy z nich ma 2 cewki po ok. 20Ω połączone masą. Dalej sprawdź wyjścia na naczepę. W gnieździe 1. 24v przed zapłonem (30) 2. 24v po zapłonie (15) 3. masa (31)...
Witam , po podłączeniu komputera wyskoczył mi błąd zaworu podnoszenia przedniej osi po sprawdzeniu miernikiem okazało się że cewka w zaworze jest padnięta . Niestety jeszcze nie zdążyłem wymienić bo auto pojechało w trasę a żadnych innych błędów nie ma a ciśnienie na siłownikach hamulca w naczepie po naduszeniu pedału wynosiło tyle co na zegarze w aucie...
Nie sprawdzałem, a w jaki sposób można sprawdzić ciśnienie w siłownikach ?
Kolega ma racje nie wiedziałem. Taka sama zasada będzie panowała w ciężarówkach, gdzie naczepa jest na poduszkach. Tez można ją opuścić i podnieść przez sterowanie elektrozaworami. Więc może autor zapyta się kogoś od ciężarówek. Szybciej odpowie co i jak.
Witam , Skończyła się Ta historia Tak: - W Scani jest delikatny drążek Kabiny on trzyma równowagę , Jeśli kabina na Poziomie jest zbyt wysoko ustawiona i Ktoś BRYKNIE za Szybko przez POLSKI PRZEJAZD KOLEJOWY to po takim Manewrze Szofera jest on po prostu do wymiany.. Ponieważ delikatnie jest skrzywiony a efekty widać w lusterkach i poi krawędziach Naczepy....
Najprostszym sposobem będzie podpięcie komputera pod naczepę. Diagnostyka układu EBS powie Ci wszystko. Z racji tego, że to KOGEL to pod spodem spodziewam się WABCO. Pytanie tylko czy TEBS-D czy TEBS-E. Powodem "upuszczania powietrza" przez modulator może być nieszczelny któryś siłownik dwukomorowy. Nie czepiałbym się czujników (przynajmniej na razie)...
Witam. Mam pytanie: Aktualnie projektuje sobie trackera na 16 PV https://obrazki.elektroda.pl/4124105300_... Profile i slup mam już ogarnięte. - Jako obrót osiowy wykorzystałem półoś z naczepy tira (jest podwójnie łożyskowana), bęben hamulcowy chciałem zostawić jako mocowanie zebatki (koła wieńcowego z zębami wewnętrznymi) a jako napęd...
VW 1,9 TDI miał chyba komputer do silnika co robionym ciągniku jest zbędne (no i trzeba podłączyć). No i? Przerabiałem już dwa silniki 1.9tdi z vw na zwykłe pompy. Bez najmniejszego problemu pasują zwykłe pompy od scharana z 96roku oraz starsze na mechanicznym nastawniku. W takiej pompie wystarczy podać + na zawór stop i silnik chodzi. Ważne aby na...
Odłącz przewody naczepy/przyczepy, jeśli będzie szybka zmiana w pompowaniu to szukaj tam. Jeśli bez zmian szukaj w aucie. Po zwolnieniu postojowego jak Ci szybko ucieka to szukaj w tym obwodzie. Nabij do maksa, wyłącz silnik i zwolnij postojowy, może usłyszysz gdzie zwiewa. Przyczyn może być kilka, od niesprawnych zaworów, siłowników, dziur w instalacji,...
Jakie zasilanie odłączyłeś od retardera, elektryczne czy powietrzne? W jakim sensie odmówił tego posłuszeństwa? Przestał hamować bez wyraźnych objawów a zawór działa to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów. Jak będzie nadmiar to masz przyczynę odmowy posłuszeństwa. I wtedy trzeba odłączyć powietrze od retardera zanim trafi do naprawy a sam retarder...
Witam, MAN TGX 18.440 2008 r, system ebs5, podczas hamowania (jadąc samym ciągnikiem i z naczepą też ) ściąga mocno w lewą stronę , lewe przednie koło za mocno bierze , Tarcze ok, klocki tez , zaciski tez , klocki równo zużywają się , błędów w sysytemach nie ma, myslę żeby zmierzyć ciśnienie w siłownikach, ale nie wiem jakie powinno być, może ktoś wiec...
Po naprawie skrzyni przejechałeś 100 km z naczepą, czy wszystko było normalnie czy były jakieś nienormalne zachowania w tym czasie? Piszesz że odmówiło zjazdu ze skrzyżowania, rozumiem, że nie chciała wrzucic biegu i nie było gazu. Czy były inormacje o błe-ędach. Odczytaj kody błędów z wyświetlacza. Diagnostyka - diagnostyka błędów, i podaj kody błędów...
Czego nie rozumie boże. Zaciągasz ręczny naczepy, siadasz, naciskasz gaz, chcesz jechać. Koń jest stworzony do jazdy, a nie marnotrastwa czasu z laptopem, więc jedź. Pamięta pierwszy i drugu stopień sprzęgła z traktora. To coś w podobie, tylko elektronicznie sterowane z elektrozaworów na siłowniku. Jest dwa stopnie zasprzęglania na dwóch identycznych...
https://obrazki.elektroda.pl/4065117600_... https://obrazki.elektroda.pl/9212039100_... https://obrazki.elektroda.pl/7581672900_... https://obrazki.elektroda.pl/8184090100_... https://obrazki.elektroda.pl/1787629600_... Dodano po 12 Ostatnio jeszcze pojawiło się coś...
Ja nie twierdzę, że nie ma na nim napięcia bo nawet nie zdążyłem sprawdzić w momencie kiedy nie świeciły się kontrolki. Normalnie, kiedy nic się nie dzieje jest cały czas 24V. Zastanawia mnie tylko dla czego nie działa żaden z przekaźników w momencie kiedy nie świecą się kontrolki? czyż by problem tkwił w samym panelu? Co do scani to ciąga teraz normalną...
Muszę być bardzo zacofany..z tym, że nie na pewno. Nie zgodzę się- zejście z któregokolwiek obwodu powoduje zapalenie kontrolki "air brake" i jazda staje się niemożliwa. Nad tym czuwa zawór mechaniczny reagujący na spadek ciśnienia, gdyby tak nie było, to TIRY wjeżdżałyby w domy, lasy i szkoły. Przecież utrata powietrza jest realna np. na wskutek pęknięcia...
Wąż długości ok 1 m prawdopodobnie był połączony z hydraulika wywrotu Dodano po 2 Hydraulika idzie do siłownika jeden przewód tłocząco zwrotny
03443 - Moduł sterowania przyczepy, ochrona przed zbyt wysokim taktowaniem zaworu wlotowego aktywna- ciśnienie < 4 bar, błąd występuje, gdy przez dłuższy czas przy niskim ciśnieniu siłownika hamulcowego nie zostaje osiągnięta wartość zadana. Przy ciśnieniu zasilającym < 4 bar po kontroli czujnika ciśnienia zasilania wygenerowany zostaje komunikat...
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
nr vin:XLER4X20005161910 ,przed wymianą tej pompy co połączona jest ze sprężarką to ciśnienie było na poziomie 16 a mechanik z serwisu scani stwierdził że za mało i założyli nową ,co do szarego dymu nocą to teraz jest mróz i w nocy nie bardzo to określić w dzień to nic nie widać jak ją przeciągnę prawie na maxa to puści czarny,co do dobrej diagnozy...
Po przywróceniu wszystkiego do ładu dalej wyrzuca czasami 3117-00 pasywny. Dziwne, że jest to sporadyczne w trakcie odpalenia po ostudzeniu, a błąd jest z 1985 roku. Tzn. czerwony tryb zaświeca się tylko i wyłącznie jak bije od zera po nocy - coś w ten deseń co nie. Dodatkowo wczoraj jak już skończyłem w nim wszystko wyrzuciło 3192-00 zablokowany dostęp...
Cześć masz sprzęt (pompę do odpowietrzania) do odpowietrzania? Biały olej hydrauliczny? Co zmieniałeś, siłowniki, pękł przewód, czy cały blok do sterowania.
Dość ogólna informacja. Może bardziej szczegółowo? Pod jakim kątem sprawdzić modulatory? Modulator jeżeli nie jest ekscytowany elektrycznie przewodzi powietrze niemalże jak rura.A w trakcie jazdy nie zachodzi potrzeba ekscytowania modulatorów, czyż nie? Jeżeli modulatory nie mają zewnętrznych wycieków powietrza, to co mają do blokowania kół? Weż dwa...
Jeżeli dziura jest dużego przekroju, to nie usłyszysz łatwo syczenia, bo to wieje. Nie ma cudów, weź kogos kto naciska na spuszczonym ręcznym, a ty wex sobie jakisz spryskiwacz z pianą i sprawdzaj, powietrze może schodzić wzdłuż cięgna siłownika. Wszystko trzeba przelecieć, zawory, przewody. Może kłódka w naczepie jest nieszczelna.
po zaladunku ABS1 gasnie ale brak hamulców Trzeba dokonać pomiaru ciśnień na siłownikach to jest czynność wyjściowa. Zmierzyć obciążony i pusty, tak na naczepie jak i na ciągniku. Trzeba rozgraniczyć problem mechaniczny i pneumatyczny.
Wspólny mają układ zasilania powietrzem jeśli gwałtownie spada ciśnienie w naczepie to w całym układzie jest niedobór powietrza co powoduje zadziałanie hamulca ( w siłownikach sprężynowych) postojowego.
Kolego sprawdź w chwili kiedy grzeją się hamulce siłowniki czy niema w nich szczątkowego ciśnienia .Możesz sprawdzić złącza ciągnik przyczepa czy nie są luźne, a zwłaszcza to żółte złącze.
Czym to diagnozowałeś? Sprawdź jak reaguje czujnik ciśnienia zadanego. Jakie ciśnienie "widzi" EBS a jakie jest faktycznie. Sprawdź też jak wyglądają ciśnienia na wyjściu na siłowniki i porównaj je z tym co pokazuje komputer. Podaj nam również jaką konfigurację EBS masz w naczepie. To powinno trochę ułatwić sprawę
Witam Więc tak: Kierowca na załadunku w De zaciągnął hamulec ręczny pod rampą. Po załadunku chcąc odjechać odhamował, lecz puścił ręczny tylko w naczepie, a ciągnik trzymał. Pomimo prób hamulec nie spuścił. Dopiero po rozkręceniu siłowników udało się odjechać. Wymieniliśmy: zawór pod pedałem hamulca, cały zawór osuszacza łącznie z elektryką, manetkę...
Jeśli zaciski wycofają się bez problemów, będą luźno przesuwały się na prowadnicach, gumki na krążkach nie będą popękane, same krążki nie będą zatarte i tarcze będą w nienagannym stanie to oprócz oczyszczenia miejsc podparcia klocków hamulcowych z korozji nic nie musisz robić. Dodatkowo sprawdź czy zaciski dobrze się podstawiają, oraz czy siłowniki...
bezpieczniki naczepy wtyczki naczepy naczepy chłodni
zerwana plomba sterowanie rolet zewnętrznych kaseta adapter transmiter
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Ograniczenie przepływu przez filtr hydrauliczny - co oznacza? Wywalanie bezpiecznika po włączeniu listwy zasilającej