Zbieg okoliczności rozpinając naczepę wyeliminowałem podejrzenie że może to być źle dobrany siłownik i jest różnica siły hamowania. Nic nie było spawane.
Masz uszkodzony siłownik hamulcowy na 2 lub 3 osi. Chodzi o te siłowniki długie co mają dwa przewody. Na pierwszej osi są przeważnie siłowniki małe, jedno przewodowe. Te podwójne siłowniki mają po dwa przewody. Jeden jest podłączony do obwodu luzującego czyli do czerwonego guzika. Pompujesz tam powietrze po to żeby je zwolnić z hamulca postojowego-...
Witam wszystkich w naczepie Krone z roku 2017 ciężko po postoju nabić powietrze, wszystko sprawdzone wypiszkane preparatami i w pełni szczelne, wymieniłem 1 nieszczelny siłownik wczoraj i dzisiaj ten sam problem. Zostawiasz na pełnych zbiornikach na noc, zejdzie poniżej 6 atmosfer, a po odpaleniu rano sprężarka się włącza i od 5 do 7 atmosfer pompuje...
Kolego Cowboy ,kolega pomylił chyba układ pneumatyczny naczepy z samochodem. W takim razie proszę o wyjaśnienie różnicy!!! a nie suche nabijanie punktów! Czym się różni siłownik dwustronny w ciągniku siodłowym i w pojeździe jednoczłonowym od siłownika w naczepie lub przyczepie!!! Pomijam tutaj układ wyprzedzający hamowanie drugiego członu bo zapewne...
Z tego co zauważyłem to w momencie blokowania kół na żółtym przewodzie nie ma ciśnienia. Klamka lekko się odpina. Na żółtym złączu od naczepy jest zawór kontrolny nie ma ciśnienia w momencie awarii. Pozapinaj manometry i bedziesz pewny. Czy to może być winny zawór na ciągniku tzw. Europa lub zawór sterowania naczepą To jeden zawór tylko nazwany różnie....
Witam wszystkich znawców Mechaniki cieżarówek, a mianowicie Maniek zaczął wyświetlać błędy EBS diagnoza 04616-09 stało sie to po awari siłownika hamulca na środkowej osi naczepy ( siłownik został wymieniony już jest ok a błąd nadal się wyświetla na żółto, przy okazji wyświetlania błędu nie ma automatycznego hamulca pomocniczego ( to cos ala retarder)...
Witam. Mam pytanie: Aktualnie projektuje sobie trackera na 16 PV https://obrazki.elektroda.pl/4124105300_... Profile i slup mam już ogarnięte. - Jako obrót osiowy wykorzystałem półoś z naczepy tira (jest podwójnie łożyskowana), bęben hamulcowy chciałem zostawić jako mocowanie zebatki (koła wieńcowego z zębami wewnętrznymi) a jako napęd...
Jest tak, sprzedaz komornicza po upedłej firmie 4lata temu. Dlatego tyle czsu nie uzywany. Skrzynia manualna. Jezeli chodzi o remonty z zakresu mechaniki samochodowej to sobie poradze bez problemu, chociaz to też bedzie generowac koszty. Niewiadoma dla mnie to hydraulika, sterowanie, łańcuch na maszcie jakoś tak luzno zwisa.... Pompa sucha na pewno....
Miałem 3 takie przypadki ze opornosc czujnika ok a na oscyloskopie pokazywał przebieg jakby koło sie lekko kreciło i generował 200mv .A siłownik w srodku nie przepuszcza ?Dobra membrana jest?
Robiłes nauczanie skrzyni i przechodziło? Przy błędach sprzęgła nie skrzynię a sprzęgło nauczaj, pod warunkiem, że jest na 100% sprawne tak jak siłownik. :) Czterodrożny sprawny i zasila skrzynię powietrzem bez problemów? Błedy tylko na 3 biegu to mi pachnie brakiem powietrza. Stoisz na światłach, trzymasz nogę na hamulcu a gdzieś z naczepy ucieka powietrze...
Sprawdź czy podczas blokowania jest ciśnienie w siłownikach od strony membranowej (złącza 11) jeżeli nie to sprawa mechaniczna .Jeżeli pojawia się tam powietrze to odkręć przewody od modulatora wyjścia 21 lub 22 ,zależy z której strony pojawia się problem i sprawdź czy powietrze wydostaje się od strony modulatora czy od strony siłowników.Jak od strony...
Proszę o pomoc. Niewiele można w internecie znaleźć o skrzyni i-shift Volvo, więc temat ogólny -bez szczegółow. Jak sądzę wielu użytkownikom takiej skrzyni przydadzą się wszystkie informacje zebrane w jeden temat. Volvo Fh12, 2003r, przebieg 850tys km. Mam problem ze wspomnianą skrzynią biegów i-shift. Objawy: 1. leniwe (długo trwające) przełączanie...
Sprawdź połączenie wtyczki czujnika tacho na skrzyni, luz łożyska wałka wyjściowego i wykonaj nauczanie. A nie został rozwalony naczepą siłownik Range?
Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia. Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.
Jakie masz rozmiar opon i średnice siłowników?
Przede wszystkim sprawdzić cisnienia , siłowniki dalej zaciski, tarcze ,klocki.
Tam nad modulatorem tez jest jakiś zawór z którego rozchodzą się przewody na prawą i lewą stronę do siłowników
Prostszego rozwiązania niż stosowane fabrycznie nie znam, jeden zawór, jeden przewód el. i kilka metrów tekelana. Bo poduszki lub siłowniki do podnoszenia osi i tak musisz założyć. Za parametryzację dołożonego podnoszenia też majątku nie zapłacisz.
Siłownik wywrotu naczepy. Chodzi mi o układ dedykowany do windy osobowej.
Jak dla mnie to uszkodzony jest zawór regulacji siły hamowania to na niego wchodzi obwód sterowania. Piszesz ze wymieniony zawó park .luz (czarno czerwony) zostaje tylko zawór reg. I to napewno nie bedzie zaden siłownik.
Tak próbowałem bez naczepy jest to samo silownik jeden wymieniłem bo właśnie był rozwalony reszta niby ok Dodano po 1 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy też jest to samo Dodano po 32 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy też jest to samo Dodano po 1 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy...
Zostaw na razie tą teksę i ustal jakie są ciśnienia na czerwonej i żółtej lini manometrem, potem na siłownikach.
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
Zacząłbym od zaworu parkująco-luzującego. On jest pierwszy "na drodze" powietrza do zbiorników. Odkręć przewód ze złącza 1-2 i zobacz, czy po podaniu ciśnienia na złącze zasilające (czerwona słuchawka) będzie uciekać tamtędy powietrze. To samo ze złączem 22 (tamtędy "idzie" powietrze do komór sprężynowych siłowników). Jeśli nie, bądź będzie, ale powoli...
A to bębny czy tarcze? Jak tarcze to może być uszkodzony w naczepie któryś siłownik ten większy z ręcznym, podaje powietrze między membranami.
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
Dokładnie poszedł silownik tył lewy , zawór ten czteroobwodowy i główny ten z regulacji cisnienia z osuszaczem potem poleciały dwa siłowniki na naczepie wszystko jest wymienione , 4-o obwodowy wymieniałem bez ruszania elektroniki . Całe powietrze mam ok ale nadal świeci komunikat " awaria pilota naczepy " Na świętej annie pod 25 ton auto padło , po...
Bo nie wiem co to jest regulacja ręcznego ?? nie wiem o co chodzi a przedrzymskim to ja chcę ją naprawić to naczepę i znaleźć przyczynę Chodzi tobie o wykręcenie śruby od sprężyny w siłowniku ??
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Nie to modulator sterowania przyczepą /naczepą. Mógłby cię prosić o informacje gdzie znajdę ten modulator. Dojdziesz po przewodach powietrznych z siłowników przedniej osi.Dawno nie miałem mercedesa na warsztacie i nie pamiętam.
Potrzebuje schemat do złożenia siłowników (po uszczelnieniu) i montaż do naczepy.
Jak można najszybciej samemu sprawdzić te siłowniki??? Choćby Zaciskając przewody od siłowników.
Możliwe że od jakiejś osi skrętnej jako wspomaganie - tak mi wpadło do głowy, podobne tylko większe gabarytowo widziałem kiedyś przy naczepie samoróbce.
Elektryce nic do tego, że naczepa nie odhamowuje się. A na siłowniki z ręcznego coś idzie ? Sprawdź to żeby w ogóle zrobić jakiś test.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza dochodzącego do skrzyni. Jakieś biedne 6 barów nie wystarcza na trzy siłowniki w jednym momencie. :) Przeprowadź nauczanie GS, zapewne wyskoczy błąd GS17. Jak tak się stanie to siłownik zakresów do wyjęcia, wyczyszczenia, nasmarowania itp Sprawdzić wtyczkę i płytę z zaworkami. Często dostaje po łbie naczepą....
Nadmierne ubytki powietrza z układu hamulcowego w postaci np pękniętej membrany w którymś z siłowników (ciągnik lub naczepa) pęknięte lub przetarte przewody hamulcowe itp.
Nr 22 wygląda na to ze daje cisnienie jako ręczny ale zarazem odpowietrza układ. Np jak się zaślepi 22 i wyjscie na silowniki z 22 to siłowniki i tak nie odpuszczą z roboczego dopiero wszystko chodzi gdy uklad od str siłowników jest otwarty a od strony sterownika naczepy zaślepiony ale wtedy nie ma postojowego na przód oczywiście.
Sprawdziłem wczoraj na rolkach i jest minimalna siła hamowania na pusto po odpięciu ebs natomiast na pełno nie hamuje bo nawet tarczy hamulcowej nie wyciera jeśli wiesz co mam na myśli. Siłowniki z pojedynczą membrana bez samoblokow na tej osi naczepa z 2008. Nie wiem jaki nr wabco
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
Kolego sprawdź siłowniki hamulcowe , a żeby dobrze zdiagnozować ABS podłącz komputer i odczytaj błędy
Nie sprawdzałem, a w jaki sposób można sprawdzić ciśnienie w siłownikach ?
Po skasowaniu błędów kontrolka ABS zapala się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu i później świeci się już cały czas - hamulce działają pełną mocą nawet przy pustej naczepie, siłownik jest dobry. Dorwałem dzisiaj kontakt do zakładu który zajmuje się pneumatyką (powiedzieli, że naprawią), jutro wyślę modulator i zobaczymy. Wszystkim dziękuję za informacje.
Witam, wczoraj przyprowadziliśmy nowy nabytek Man TGA 460 2004r na wstępie kody błędów które odczytałem: ZBR 111 1089 3502 4001 4021 4026 4027 EBS 3425 EDC 168 3004 3046 3076 FFR 32 98 171 3244 3263 DIAGN 3907-BŁAD OBWOD 4 Kody w PDF-ie posiadam i wszystkie rozszyfrowałem powiedzmy... Doprowadzanie samochodu do porządku chce zacząć od hamulców, mianowicie...
Po pierwsze to trzeba sprawdzić (najlepiej manometrem) który obwód blokuje ;hamulec zasadniczy czy postojowy. Wystarczy wpiąć się pod złącza kontrolne na siłowniku hamulca we.12 i 11.Jeżeli blokuje hamulec postojowy to sprawdź jak poniżej. Warunek: czerwone złącze jest podłączone a żółte odłączone. Zwalniamy w naczepie hamulec postojowy (czerwony guzik...
Zwiększa się ciśnienie w miechach przy załadunku więc idzie wyższe ciśnienie na siłowniki hamulcowe. Stąd spadek. Pytanie, czy nie masz wody w zbiornikach? Wtedy ciśnienie będzie ok , ale pojemność zbiornika się zmniejszy.
Witam Problem dotyczy Scani 114 2002 na tarczach, otóż pod jaką naczepe bym ją nie podczepił Scania blokuje koła szybciej od naczepy. Efekt jest taki że na śliskim załadowana naczepa pcha ciagnik dopuki nie wciśnie się mocniej pedału hamulca, a nie muszę pisać że jest to dość niebezpieczne. Po zgłębieniu nieco tematu pomierzyłem ciśnienia na tylnym...
Cześć masz sprzęt (pompę do odpowietrzania) do odpowietrzania? Biały olej hydrauliczny? Co zmieniałeś, siłowniki, pękł przewód, czy cały blok do sterowania.
Witam , po podłączeniu komputera wyskoczył mi błąd zaworu podnoszenia przedniej osi po sprawdzeniu miernikiem okazało się że cewka w zaworze jest padnięta . Niestety jeszcze nie zdążyłem wymienić bo auto pojechało w trasę a żadnych innych błędów nie ma a ciśnienie na siłownikach hamulca w naczepie po naduszeniu pedału wynosiło tyle co na zegarze w aucie...
zawór naczepy kontrolka naczepy poduszka naczepy
kyocera kaseta panasonic świecić czerwona dioda nokia 6303i
zelmer 13z010 toshiba 32w2333d
Klawiatura Logitech, Dell, HP – powielanie znaków lub brak reakcji, diagnostyka i naprawa Przycisk włączenia do lodówki Bosch Duo System KGS-3772/02 – gdzie kupić oryginał lub zamiennik?