to raczej wymiana zdemontuj i zobacz czy się rozprężają może jedna poszła i jedna prawie daje radę demontaż to chwila a koszt wymiany też niewielki 30-50 zł max
A czy przypadkiem nie otwiera ci sie reszta drzwi za drugim nacisnieciem guzika? takie kodowania modułu komfortu maja autoa w Uk, to bardzo tam popularne dla grupy VAG. Diagnostyka VAg-iem i sprawdzisz gdzie sa bledy.
Podłącz do przewodu: sterowanie siłownikiem anteny.
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
Sterowanie siłownikiem, wykorzystujesz tylko przewody niebieski i zielony od siłowników.
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Jeśli jesteś pewny ze drugi siłownik jest sprawny, i wszystkie bezpieczniki są całe, szukaj uszkodzenia w okablowaniu. Sprawdź czy siłownik klapy jest poprawnie zasilany.
Ale chce zalozyc taką aby bez problemu podcisnienie w siłowniku poradziło sobie z poruszaniem łopatek
Zacząć od sprawdzenie wiązki w miejscu gdzie wchodzi w drzwi, zdjąć tapicerkę i sprawdzić siłownik.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
Zacznę raczej od sprawdzenia wiązki do zamka Jak to zrobisz będziemy później dalej myśleć w zależności co wyjdzie. i ewentualną wymianę zamków Jak już to siłowników ;-)
Niebieski i zielony steruje siłownikami /podaje na przemian + i – otw zamknij na silnik/ Biały brązowy to sterowanie ręczne otwierania i zamykania , po dotknięciu któregoś z nich do masy / czarny / to powinno się otworzyć lub zamknąć . W siłownikach są mikrusy które realizują tę funkcję . Być może źle są wyregulowane siłowniki master
Miernik słabiutki, ale spróbuj zmierzyć napięcie pod obciążeniem [z podłączonym siłownikiem]
Jak może działać centralny bez modułu komfortu? Nie ma takiej opcji więc wypiąłeś coś innego. Odłącz siłownik w drzwiach kierowcy i zobacz czy będzie poprawa.
Wystarczy wymienić mikrostyk w siłowniku. Pozdr.
Tak, można założyć radiowy, uniwersalny sterownik centralnego zamka. Zamontujesz go tak, aby wysterować impulsami masy przewody biały i brązowy dochodzące do sterownika na zdjęciu w pierwszym poście. Wtedy nadal będzie działać opcja otwierania wszystkich drzwi kluczem w zamku drzwi kierowcy. Jeżeli ta funkcja jest zbędna, to możesz zastąpić centralkę...
W pracy jeżdżę od zawszę MB sprinterami, zaczynałem na w 903, aktualnie w906, przerabiałem obydwa rozwiązania i w w 906 centralny wysprzęglik nierzadko wytrzymuję 1000000 km co w w903 było już wyzwaniem. Przeważnie z dwa trzy razy trzeba było wymienić siłownik.
Otwierasz drzwi z kluczyka w drzwiach kierowcy, tak? Więc po prostu otwierasz zamek bez udziału siłownika. Odszukaj przewody od siłownika do tych drzwi i spróbuj wysterować bezpośrednio. Jak nie zadziała, to szukaj usterki w drzwiach i przelotce. Bo albo przewody, albo siłownik.
Podaj na siłownik 12V i zobacz czy zadziała. Bedziesz wiedział czy wina siłownika czy instalacji.
zbyt ciasna praca siłownika lub nie dokładnie zamocowany siłownik z czasem się przestawił w niewygodne położenie a że bolec ciężko pracuje to norma bo siłownik master nie ma sprzęgiełka zdjąć tapicerką i poprawić ( a skoda ma bardzo ciasno w drzwiach na pracę dostawianych siłowników)
Witam Bagażnik otwierany jest z innego przycisku w pilocie czy ten sam ? sprawdzałeś miernikiem czy sygnał do głównego siłownika dochodzi ?
problem moze byc z siłownikiem drzwi pasazera,wypnij kostke i zobacz co bedzie sie dzialo jak odpalisz auto czy szyber ci wyjedzie,lub diagnostyka jak kolega wyzej napisał;-)
Przecież tam jest siłownik zintegrowany w kasecie zamka. Także nic z tego nie wyjdzie.
to nie musi być zamek --kiedyś w octavi gościowi nie działał przedni i przyczyna była w zalanym wodą sterowniku przy silniku szyb elek.
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
dzięki za odpowiedź podpiąłem bez centralki same siłowniki do alarmu.nawet działa :)pozdrawiam
1-sza sprawa prowdopodobnie komputer w samochodzie wpisał sobie błęda pasowałoby go podłączyć do komputera i to wykasować oprogramowanie do vw skoda jest popularne i z tym niema problemu 2-ga sprawa prawdopodobnie jeżeli jest fabryczny c.z to powinno ryglować klapę sprawdz może siłownik jest uszkodzony
Do wymiany siłownik. Ewentualnie jeszcze wiązka w drzwiach do przepatrzenia.
Tracę już nadzieję raczej prosta usterka do zdiagnozowania. 1. Jeżeli impuls 12 V dochodzi do siłownika zamka, to siłownik albo mechanicznie zablokowany zamek. 2. Impuls, nie dochodzi. Wina złączek lub przewodów!
Kolega podłączy silownik w odwrotnej polaryzacji, i będzie spokój. Mam nadzieje, że ten siłownik to jest elektryczny z silnikiem :-)
Witam rozbierz siłownik w środku jest silniczek i zobacz czy jest sprawny
Witam serdecznie. Zajrzyj pod fitr przeciwpyłkowy czy otwiera się klapa od obiegu zewnętrznego. Jak jest zamknięta to będzie parowało. Siłownik znajduje się za schowkiem przy prawym słupku i jest od tego bezpiecznik.
Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały. Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest...
A jak próbowałem otworzyć klamką wewnętrzną i przytrzymać przycisk to nie dało rady go utrzymać Rozłącz akumulator wtedy siłownik nie wciągnie ci przycisku :D
A więc do sprawdzenia 1.Wiązka w drzwiach kierowcy 2.Siłownik w drzwiach kierowcy Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o podgrzewanie szyby to sprawdź bezpiecznik, odnośnie centralnego zamka i szyby to musiałbyś ściągnąć tapicerkę i boczek z drzwi i zobaczyć czy szyba o coś się nie przycina a jeżeli chodzi o centralkę to zobacz czy siłownik podczas otwierania i zamykania pracuje.
elementy z linka do wymiany na 100%,prawdopodobnie jeszcze język łączący zamek z elektrycznym siłownikiem zamka.po rozebraniu napewno będzie widać.śmiało rozbieraj zamek
Witam Sprawdz wiązkę elektr. w przelotce Pozdrawiam
Regenerowane nie koniecznie jest dobrze ustawiona, spróbuj poprawić regulację na śrubie regulacyjnej albo w siłowniku jest za słaba sprężyna i nie reaguje natychmiast gdy trzeba zmniejszyć doładowanie.
Witam W lewych tylnich drzwiach sprawdził bym zimne luty w siłowniku na gnieżdzie Bardzo częsty obiaw w Śkodzie jak i w VW.
Jak mogę sprawdzić siłownik rozpiąłem wtyczkę która wchodzi do drzwi mam tam kable brązowy czyli masa brązowo-czerwony te dwa przewody są grubsze jest jeszcze żółty i żółto-czerwony i czarny te są o mniejszym przekroju .Może da się zasterować siłownikiem podpinając osobne zasilanie tylko do których przewodów? Gdzie mogę znalezć schemat instalacji bo...
a 3.5 kg siłowniki starczą i jak przejscie przez przelotkę do przewodów
Zapewne nie zniknie bo Ty nie masz sterowania czyli Twój alarm nie wysyła sygnału do centralnego. Napisz czy centralny zamek czyli sterownik i siłowniki były oryginalnie a dołożony był alarm z pilotem?
U mnie po zapaleniu przesuwa sie w dół ale ok 3mm to raczej troche mało, zwłaszcza że jego droga działania to ok 3cm. A jaka wartość podciśnienia jest w tym wężyku do tego siłownika przy turbinie??? bp moze podciśnienie jest za małe :(
Tak jak kolega wyżej pisał, sprawdź przewody między drzwiami a resztą auta - miałem to samo. Jeśli są w porządku to wystarczy że wymienisz sam siłownik w drzwiach. Nie trzeba całego nowego zamka.
Jeżeli kostka przy siłowniku jest czysta i połączenia są ok to najprawdopodobniej jest przerwa na przewodzie. Wzrokowo możesz tego nie wyłapać, ponieważ może być przerwa na rdzeniu przewodu, a izolacja trzyma. Jak temperatura spada rozszerzalność termiczna powoduje powstanie przerwy na rdzeniu i zamek przestaje działać. Sprawdź czy do siłownika dochodzi...
Z zamieszczonych logów wynika (zwłaszcza ostatniego), że przycina się sterowanie zmienną geometrią - albo z jej winy albo winy siłownika podciśnienia, który nią steruje. co w takim przypadku zrobić : zdemontować dolot powietrza od filtra powietrza do turbo (będzie wtedy łatwy dostęp) i zdjąć e-klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia a następnie...
U mnie w aucie od siłownika klamki do modułu przewody są szaro/żółty i szaro/niebieski, dochodzą do pinów 19 i 20 modułu i to jest zgodne ze schematem który załączyłem. Na schemacie natomiast brak jest oznaczen pinów 2,3,4,5 , 16, 16 - do których w kostce auta dochodą przewody. Podejrzenia moje wzbudza też praktycznie zerowa rezystancja pomiędzy pinami...
Niektórzy pisali, że roznitowali głośnik i przez otwór głośnika wymieniali zamek, sam się zastanawiam czy tam nie zrobić. Spróbuj właśnie tak,tylko jeszcze musisz rozwiercić dwa nity obok siebie nad głośnikiem bo one trzymają zamek. A jak już chcesz blachę zdjąć to potem zanituj jak było i nie rób rzeźby. A do tego trzeba ją położyć na paście by nie...
Nie ma tam parametru, zamyka i otwiera czystą masą. Jedyna opcja to przerwany otwierania kabel na odcinku siłownik zamka-sterownik na silniku szyby. Sterujące to biało/żółty i czarno/żółty
Jak zdejmę gumę na słupku ukazuje mi się kostka z kablami, jak poruszam szyba działa, ale siłownik niestety już nie. Co do ryglowania drzwi, w instrukcji gdzieś wyczytałem że w ciągu 2s zaryglować i odryglować drzwi i safe powinien się wyłączyć na jakiś czas
kTOŚ PISAŁ , ŻE PODLĄCZYĆ VAD'a , myślicie ze jak bym podłaczył komputer i znalazł błąd i go usunał to usterka z drzwiami mogła by się naprawić i poszlo by otworzyć drzwi ? Chyba żartujesz. Uszkodzony siłownik/wiązka - tak czy inaczej, boczek do poświęcenia.
Jeśli 1 i 2 bieg działa to bardzo możliwe że uszkodzony sterownik czasowy lub okablowanie w pobliżu sterownika. 3 STOP to okablowanie - styki a centralny to najlepiej zdjąc tapicerkę z drzwi i zobaczyć czy coś nie blokuje. Siłownik centralki ciągnie zwykle za co innego niż my ręką naciskamy...
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego. Dokladnie tak. Probuj oklepywac i otwierac i zamykac centralny. Zobaczysz ze pusci...
Hmm nie wiem jak to napisać ale właśnie w tym alarmie jest tak to zrobione że jakby impuls masy był cały czas na tych przewodach tylko na sekundę na jednym zanika lub na drugim. Kiedyś jak już montowałem taki alarm w innym aucie na uniwersalnych siłownikach sterowanych z tego alarmu to np nie działał centralny z rygli lub z kluczyka jedynie z pilota...
nakrętka i śruba niestety mają za mały "skok" "uzwojenia", mając do dyspozycji serwa, lub silnik z przekładnią - skok tego uzwojenia powinien wynosić minim 5-10 mm coś takiego jak na filmie może jakieś pomysły? To może (ja tak robię) ,,mormalny'' (metryczny) gwint i silnik bez przekładni, przy okazji na drobniejszym gwincie dostaniesz bardziej płynny...
Witam, podpinam sie pod temat, czy udało się już problem rozwiązać? Bo mam podobny problem i błędy na kompie z tą różnicą, że Octavia I 2008r silnik BFQ 1.6. Wymieniłem dziś przepustnice na nową i dalej cały czas świeci EPC - błąd siłownika przepustnicy, czasem nie można ruszyć, dopiero skasowanie błędów na kompie pomaga i da się jechać, ale auto nie...
Tam jest kolego termostat sterowany elektrycznie, jest tam coś w rodzaju-jak to nazwać-siłowniczka wypełnionego woskiem czy inną ciapciają. Jest też grzałeczka która to grzeje, jak nagrzeje to się rozciąga i podnosi klapę termostatu.
Witam. Przychodzi mi błąd 17965 od przekroczenia w górę ciśnienia doładowania turbo. Sprawdziłęm szczelność zaworu przy turbinie, wężę, zawór N75 i wszystko gra.Dzwignia od geometrii łopatek rusza sie bez problemu. Po zapaleniu samochodu siłownik przy turbo z dzwigniąidzie w dół a po wyłączeniu w górę czyli jest OK. Co jeszcze może być przyczyną tej...
Ten siłownik blokuje możliwość otwarcia klapy z zewnątrz czy otwiera ją (klapa odskakuje)?Będzie problem bo zamki drzwi sterowane są impulsowo i nie wysterujesz nimi siłownika klapy. W octavii II klapą steruje bodajże bordnetz i bez kodowania się nie obejdzie
Witam, Dzięki za odpowiedź i link. W oficjalnej dokumentacji znalazłem następujące informacje: https://obrazki.elektroda.pl/8519872900_... https://obrazki.elektroda.pl/4724279600_... W pierwszej kolejności sprawdzę zawór N147 i siłownik sterowany podciśnieniowo. Następnie sprawdzę przewody wychodzące z pokrętła. Jeśli...
Witam mam problem zakupiłam centralny zamek podłączyłem siłowniki zamyka otwiera wszystko ok ale chce podpiąć kierunki z centralki wychodzą dwa brązowe kable do kieronkow odszukalam w wiasce dwa kable od prawego i lewego kierunka i robi się problem zamyka mi tylko przednie drzwi a tylnich nie a jak zamknę z kluczyka to zamyka wszystkie i kierunki migaja...
Wygląda na uszkodzony siłownik w drzwiach kierowcy albo przerwę w przewodach. Siłownik w drzwiach kierowcy jako jedyny jest sterujący i nie wysyła sygnału do centralki. Drzwi się pewnie otwierają bo staeownik nie ma potwierdzenia zamknięcia drzwi kierowcy i automatycznie otwiera pozostałe.
Witam. Chciałbym zasięgnąc informacji czy w skodzie octavi np. z roku 2000 z silnikiem 1,6 w której nie ma elektrycznych szyb istnieje możliwość zainstalowania. W nawasie mówiąc zakupiłem cały zestaw oryginalnych siłowników od skody z roku 2001 i też z silnikiem 1,6. i wszystko jest ładnie tylko że z moich drzwi wychodzą 3 kostki a z drzwi z elektryką...
Dziś znowu powróciłem do mojej skody... z siłownika w drzwiach wychodi wiązka przewodów, dwa z nich są z przełącznika przy wkładce. Ich kolory to żółto-biały i czarno-żółty, strowane masą. W moim sterowniku musiałem wydłużyć czas sygnałów. Były (wg. dokumentacji) 0,7 sekundy i wydłużyłem je szacunkowo do około 1,5 sekundy. Oryginalny impuls był zbyt...
Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z centralnym zamkiem jak w temacie. Skoda Octavia 2003 1.9 TDI. Zaraz po rozbrojeniu alarmu otwiera wszystkie drzwi i po 1 sekundzie wszystkie je zamyka. Czasem bez powodu ( bez ingerencji człowieka)otwiera i zamyka sobie drzwi, mrugają awaryjne, sygnalizuje dźwiękowo np. uzbrojenie alarmu. Nie ma znaczenia...
centralny nie jest ogrinalny dokładane uniwersalne siłowniki ale nie było sterowania z pilota!!! gość kupił sobie orginalny scyzoryk skody i myślał pewnie że bedzie chodzić!!! a ja chce mu założyć sterowanie z tego jego scyzoryka ale nie mam sterownika w aucie też nie ma!! warte to w ogóle zachodu? nie lepiej jakiś inny sterownik np mikroster??
Po umyciu samochody rocznik 2000 elektryczne szyby centralny zamek po zamknięciu z pilota szleja siłowniki we wszystkich drzwiach po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go zamykają sie wszystkie drzwi a po ponownym otwarciu ich z drzwi zamykają sie ponownie. a z pilota nie działa dopiero po chwili działa proszę o jakieś rady
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
Witam Widzę ze opisujecie tutaj podobny problem do tego z jakim walczę w moim Passacie B5 z 1999r. Mój moduł komfortu pobiera 0,4 A po zamknięciu auta. Podłączyłem VAG-a, jedyny błąd jaki odczytałem to brak maty grzewczej w prawym lusterku i to się zgadza, mata jest uszkodzona ale nie sądzę ze to wpływa na to ze moduł komfortu nie wchodzi w stan uśpienia,...
Mazda 626 2.0D z 2000r. właśnie odbieram pompę (siłownik) sprzęgła w zamienniku , 58zł (kumpel załatwił nówkę z hurtowni) , na liczniku autentyczne 237tys.( autko kupione w kraju, importer używanych z okolic Warszawy, autko z Belgii) i aby tak dalej. Przestałem się bać japończyków, trudno kupić coś fajnego ale parę miesięcy szukania i w tej kasie się...
Albo kupa oleju w szlauchikach ( i siłownikach)
jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie wężyków na szczelność nie sprawdzisz bo są w oplocie...
Witam, Mam problem z centralnym zamkiem w mojej Skodzie, otóż problem polega na tym iż po zamknięciu drzwi (z kluczyka) i ponownym ich otwarciu, nie otworzyły się tylne drzwi za pasażerem. Rozebrałem tapicerkę, ale nie zobaczyłem żadnych przetartych przewodów, kostki też wyglądają ładnie (żadnych zaśniedziałych konektorów). Nie wiem gdzie można szukać...
a więc: dla wszystki innych, którzy borykają się z takim problemem:D otóż - było to spowodowane błędem komputer, który należy "poinforomować" że zamontowane zostały ksenony, albo jak kto woli odbiornik prądu o innej charakterystyce - opór, pobór mocy etc. zrobi to każdy mechanik, który ma dostęp do interfejsu serwisowego dedykowanego dla aut grupy volkswagen....
Dziś uporałem się z problemem podobnym co w temacie, też moduł komfortu, ale Skoda Octavia 2003, dioda w drzwiach nie miga, duży pobór prądu. Objawy takie: tylne prawe drzwi - nie można sterować z panelu kierowcy, natomiast działają na panelu drzwi, pobór prądu z akumulatora (drzwi zamknięte) - 0,3A, wypinanie bezpieczników po kolei - niewielkie zmiany...
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
Sterowanie jeden przewód z rezystorem.Tak podłączyłeś?Opisane w sieci. Ireno, instalacje zainstalowano bez rezystora, wpięcie w drzwiach kierowcy, sposób znaleziony na YT https://youtu.be/EeFh2Mu0Imo na przykładzie Golfa 4. Czy brak rezystora-180 Ohm może mieć znaczenie, że sterownik auta w ogóle nie wie o istnieniu pilota ? Tak działa centralka, którą...
Choć jakość wykonania jest na wysokim poziomie to mnie najbardziej ciekawi po co komplikować tak prostą sprawę jaką jest obsługa centralnego zamka. Dodatkowy kontroler żeby przerobić sterowanie chińskimi siłownikami na sterowanie oryginalnej centralki? hmmm jak dla mnie wystarczyłoby w najgorszym przypadku pomanipulować wyjściami przekaźników choć pewnie...
Byłoby to piękne rozwiązanie ale musiałbym wycinać dziurę w klapie na znaczek. Widać że Kolega Autor nie za bardzo wie o co w tym wszystkim chodzi. Nie potrzeba wycinać żadnej dziury na znaczek. Znaczek jest po prostu rodzajem klamki która uruchamia odpowiednie mikrostyki do sterowania siłownikiem, a przy okazji służy do podnoszenia klapy. Podobnie...
witam. Posiadam samochod: Skoda Ocravia - 2001r. - 140tyś km przebiegu - 1.9TDI 110KM typ AHF Opiszę może jaki mam problem: Samochód miał problemy z ładowaniem akumulatora. Strasznie piszczał oraz wydobywały się z niego dziwne dźwięki. Raz pod jednym z hipermakretów bez odpalania silnika zaledwie przez 1h nie zapalił, gdyż się właśnie akumulator wyładował....
Wadliwe działanie centralnego zamka. Po zamknięciu kluczykiem lub pilotem następuje pulsowanie siłowników, zamykanie i otwieranie przez około 10sekundPrzyczyną był przeciek na złączu przewodu do spryskiwacza tylnej szyby w bagażniku po lewej stronie, oraz zatkany odpływ, co spowodowało zgromadzenie się około 2 cm płynu i zamoczenie złącz wiązek przewodów...
To wychodzi na to, że muszę znowu wyjąć skrzynie żeby to sprawdzić czy może jest na to jakiś sposób żeby to zobaczyć? Załóż klucz na wał i kręć w ciszy wałem, to może usłyszysz czy rzeczywiście trze blacha. Albo podnieś lewą stronę, bieg 5 i kręć lewym kołem, jest wygodniej. Nie ma drogi by zobaczyć blachę za kołem. Jedyny dostęp to po wyjęciu rozrusznika...
Siema Temat poruszany wielokrotnie, aczkolwiek nigdy nikt nie wyjaśnił jak dla mnie tego jasno. Posiadam Octavię 1, 90 KM AGR, Potrzebuję schematu/ zdjęć/ porady jak prawidłowo podłączyć EGR/ klapę gaszącą(siłownik przy EGR) i zawór N18. Z N75 sobie poradziłem, nie wiem gdzie podłączyć klapę gaszącą i posiadam nigdzie nie podłączony zawór prawdopodobnie...
Można zdjąć jedną tapicerkę i sprawdzić czy jest fabryczny czy zwykły uniwersalny siłownik, do którego wchodzą przeważnie przewody koloru, biały, brązowy, czarny, zielony, niebieski. Uwierz mi będzie widać od razu, czy doróbka czy fabryczny.
Oryginalnie podgrzewane lusterka działają razem podgrzewaniem tylnej szyby, a przynajmniej miałem tak kiedyś w Bravie i mam tak teraz w Octavii. 20W dwóch mat przy napięciu w instalacji przy pracującym silniku ok.14V daje obciążenie prądowe około 1.5 A, więc można sobie darować przekaźniki i spokojnie podpiąć się pod przewód ogrzewania szyby.
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
Witam. Posiadam Octavie 1.9 TDI 81KW 2003r - centralny zamek, elektrycznie ustawiane lusterka. Problem polega na tym, ze drzwi kierowcy moge zamknac tylko z kluczyka i nie moge regulowac ustawienia lusterka kierowcy. Lusterko pasazera daje sie regulowac bez problemu. Przy probie regulacji lusterka kierowcy tylko lusterko pasazera wykonuje ruch - wyglada...
Skoro z pilota drzwi kierowcy się nie otwierają warto tez sprawdzić zasilanie silownika w drzwiach i sam silownik. Dziwi mnie ze odpalic nie może. Masz może jakiś schemat tego alarmu albo instalacji?. Jak odl aku nie pomoże to trzeba sprawdzać dalej
a kto z was wie co moze byc jesli z pilota alarmu nie zamykaja sie drzwi kierowcy ,recznie mozna zamknac ,podobno to jakis sterownik czy silownik w drzwiach ..ktos wie jaki by zamowic w sklepie . Dodano po 1 oczywiscie skoda octavia 1,6 bezyna combi
Masz rację jannaszek . We wszystkich starszych 1.9 TDI o oznaczeniu ALH, AHF, ASV, AJM, ASZ, ARL, ATD, AXR, BPX itd. - więcej wilgoci dostaje się przez otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego, oczywiście można to regenerować : tu widok na nienaruszone gniazdo uszczelnienia sztangi : http://obrazki.elektroda.net/83_12903803...
Witam ma moze ktos jakis poradnik jak te regulacje zamienic na elektryczna? Ja ostatnio zmieniałem u siebie. Mam z czeskiej strony instrukcję krok po kroku, nawet jeden regulator z Octavi mam na zbyciu, bo zamówiłem 2 i ostatecznie zamontowałem z Fabi. Napisz do mnie to chętnie podzielę się posiadanymi materiałami.
miałem podobny problem w octavii zamek sie tak zaryglowal że zadnym sposobem nie dało sie go otworzyć tylnych drzwi za kierowcą, po rozebraniu okazało sie ze były przetarte przewody w słupku srodkowym i to może byc przyczyną.
Bardzo prawdopodobne, że została rozregulowana dźwignia siłownika podciśnieniowego sterującego kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny (jak sugeruje to esso1972) lub też siłownik został wymieniony na nowy i niewyregulowany, dysponując Vagiem możesz sobie podejrzeć parametry pracy silnika, proponuję zatem wykonać logi dynamiczne grup 003,...
Panowie nie wczytałem się bo za dużo czytania.Ale powiem wa co to może być jak z klucza nie drgnie.Wyjmij panie kochany zamek,rozbierz go i polutuj złącza kostki.Te do płytki.Pourywały się luty.Standardowa usterka VW.Robiłem już tak kilka pasków,octavi i golfów.Tak z lat 97-00.Standardowa zabawa.Może to pisaliście a jak nie to ja napisałem. własnie...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
octavia siłownik octavia siłownik klapa siłownik drzwi octavia
działanie hamulca silnika elektrycznego zabezpieczenie spawarek zatkany wydech
skasować citroen programator czasowy
Kocioł Junkers Euroline nie odpala - diagnostyka i rozwiązania Kontrolka serwisowa w New Holland TD85 - co oznacza?