Ograniczenie do 3000 obr mają wszystkie CDI z mechaniczną skrzynią, a jeżeli chcesz wkręcić na postoju silnik powyżej tych obrotow to wystarczy przed dodaniem gazu 2 razy nacisnąć pedał sprzęgła.Odnośnie sprawdzenia zaworu sterującego turbiną (przetwornika ciśnienia)to potrzebna jest druga osoba -1 kładzie się pod samochod i obserwuje siłownik turbiny;2...
Witam, czy temat został rozwiązany? Mam taki sam problem. Sprawdzone podciśnienie, przewody szczelne, instalacja sprawna, siłownik turbiny sprawny, elektrozawór sprawny. Testerem mogę wysterować elektrozawór wówczas siłownik turbiny jest wciągany, podczas normalnej pracy silnika siłownik turbiny stoi w miejscu czujnik kopiowania turbiny wskazuje wartość...
Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych w okolicach zaworu n75 i siłownika turbiny.
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
Sztangę na siłowniku turbiny wciąga na maxa po odpaleniu??
Sprawdź działanie układu SWIRL. Kybernetes napisał w skrócie. Dokładnie chodzi o szczelność siłownika SWIRL i rurek podciśnieniowych między elektrozaworem i siłownikiem, oraz między elektrozaworem i trójnikiem. Lubi pękać gumowa złączka między samym siłownikiem a rurką. Sam fakt działania lub niedziałania przepustnic zmiennej geometrii dolotu nie jest...
ECM 99 Kontrola ciśnienia turbo,zbyt niski lub wysoki sygnał,może być uszkodzony czujnik ciśnienia,siłownik turbiny lub zatkany filtr powietrza. Wskazana diagnostyka komputerowa.
Sprawdź zaworek sterujący siłownikiem turbiny (podmień na chwile z zaworkiem od EGR) i katalizator, najlepiej przejedź sie z zapiętym testerem i odczytaj parametry cisnienie doładowania wsp wypełnienia zaworu turbiny i przepływkę wartości wymagane i rzeczywiste.
Na początek weź ściagnij wężyk z zaworu n75 idący do turbiny sprubój zassać powietrze jeżeli nie uda ci sie wytwożyć próżni to jest oznaką uszkodzonego wężyka lub siłownika turbiny ( metalowa puszka pod turbiną).
wychodzi na to, że ktoś się bawił cięgnem sterującym nachyleniem łopatek zmiennej geometrii turbiny, tego byle "macher" nie ustawi, nie wiem skąd jesteś ale polecam firmy, które się znają na diagnostyce Vagiem - trochę trzeba czasu poświęcić aby wyregulować cięgno siłownika turbiny wg. wskazań w grupie 011 Vaga lub oddać auto dobremu tunerowi.
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
jeden steruje siłownikiem turbiny a drugi EGR, podłącz na próbę w jednej kombinacji i jak auto będzie miało muła podczas przyspieszania to przełóż je odwrotnie i sprawa załatwiona.
w grupie 011 wprowadź sterownik w BS i zobacz czy macha sztangą siłownika turbiny (ok 2cm płynnego skoku bez zacięć)
sprawdzałem zawór na sprezarce na wysokich i niskich obrotach jest odciagniety czy elektrozawor siłownika turbiny powinien to jakos regulowac w zaleznosci od obrotów chodzi mi o przepustowosc spalin przez turbosprezarke
w 407 2,0hdi podczas przyśpieszania wyskakuje błąd P2562 potencjometr komunikatu turbosprężarki usterka elektryczna potencjometr w siłowniku turbiny wymieniony zawór sterujący turbiny też turbina wyczyszczona kierownica łopatek chodzi płynnie ktoś spotkał się z taką usterkią
Witam od pewnego czasu moje Iveco Stralis 400km 2005r stało się dużo slabsze filtry paliwa i powietrzne zmienione filtr podciśnienia turbiny też zmieniony na komputerze błąd Sterowania geometrią turbiny zbyt małe ciśnienie Oraz błąd ciśnienie siłownika turbiny I elektrozaworu VGT miał ktos taki problem i rozwiązał? Z góry dziękuję za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/6909095000_...
sprawdzałem zawór na sprezarce na wysokich i niskich obrotach jest odciagniety czy elektrozawor siłownika turbiny powinien to jakos regulowac w zaleznosci od obrotów chodzi mi o przepustowosc spalin przez turbosprezarke
Wyczyściłem geometrię na turbinie oraz zamontowałem zestaw naprawczy siłownika turbiny. Teraz śmiga aż miło (brak błędów). Jednak mam jeszcze jeno pytanie. Na zimnym silniku nie odpala, trzeb kręcić z 2 min, i dopiero zaczyna załapywać. Potem jeszcze kilka razy zgaśnie i znów odplam aż chodzi, jednak trzeba poczekać z 1 min. bo nie reaguje na gaz. Błędów...
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Sprawdź elektrozawór siłownika turbiny, możesz go podmienić na próbę z zaworem EGR. Był tylko odczyt błędów, najlepiej przejedź się z komputerem w trybie pomiaru parametrów Porównaj ciśnienie doładowania ze współczynnikiem wypełnienia elektrozaworu
Komputer wyświetla "Awaria EDC FF", prócz tego jeszcze teraz auto straciło moc, wyświetla błąd "EDC 2F", słychać że turbina raz pracuje, raz nue. Wymieniłem filtr powietrza odpowiedzialny za pracę siłownika turbiny ale nie pomogło. Przy wiązce nic nie zauważyłem. Brak pomysłów.
Zgadza się, w tych testach można sprawdzić różne rzeczy ale do testu zaworu overboost sterującego siłownikiem turbiny jest potrzebne podciśnienie, dowcip polega że w czasie pracy silnika nie mozna wykonać tego testu a w warunkach w których sa jakieś resztki podciśnienia po wyłączeniu silnika chyba nie ma sensu.
Filtr wymieniłem , dolot sprawdzony i dalej to samo . Szczelność dolotu sprawdzałem zdejmując rurę z filtra do turbiny i na włączonym silniku (3000 obr ) zatykałem dłonią wlot do turbiny , następowało natychmiastowe przyduszenie aż do zgaśnięcia silnika . Czy ta metoda jest miarodajna ? Jak powinien się zachowywać mechanizm EGR z fotek kilka postów...
Witam jakoś tak nie było czasu. A więc tak zdjałem jeden siłownik z turbiny i po 30 min. Udało się ją rozruszać, ręcznie po prostu przesuwalem. Teraz śmiga. Pozdrawiam
Czy czasem całe zamieszanie nie jest spowodowane zatarciem elektrozaworu sterującego siłownikiem turbiny. Myślę że należało by go potraktować sprężonym powietrzem na przemian z wd-40 i sprawdzić na krótko czy klika i powoduje jakiekolwiek zmiany przepływu powietrza.
ECM 99 dotyczy niskiego ciśnienia doładowania. Należałoby sprawdzić siłownik sterowania geometrią turbiny (przy samej turbinie), zawór sterujący siłownikiem (prostopadłościenna kostka z przodu silnika, połączony przewodem z siłownikiem). Jeśli to jest sprawne to oznacza, że najprawdopodobniej uszkodzony jest pierścień sterujący geometrią turbiny( wewnątrz...
Obrotów, halla. Ten właśnie mi trochę pomieszał. Mierz częstotliwość na wyjściu prądnicy. To jest funkcja obrotów. A siłownik tam do czego ? Czy duża płetwa ogonowa nie ustawi turbiny pod wiatr? Aż siłownik musi być ? PS. Nie chciałem już w tym Temacie zabierać więcej głosu, ale Twoje rozwiązania czasami się same o to proszą.
Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
Najlepiej by było gdybyś przewiózł się z testerem. Wtedy wszystko widać jak na dłoni. Nie wiem jak stwierdziłeś że przepływomierz jest w 100% sprawny. Najlepiej podstawić sprawny (nowy lub ze sprawnego auta) i w drogę. Jak maż pompkę podciśnieniową to możesz sprawdzić w garażu czy siłownik turbiny wychyla się w pełnym zakresie i bez przycięć.
A co z cięgnem od gruchy. Siłownik pracuje płynnie w całym zakresie regulacji?
https://obrazki.elektroda.pl/7436507100_... https://obrazki.elektroda.pl/9510400000_... https://obrazki.elektroda.pl/5609316900_... https://obrazki.elektroda.pl/8284293200_... https://obrazki.elektroda.pl/9578063100_... https://obrazki.elektroda.pl/9683441700_...
Witam mam leona 2 1.2 105 oraz problem raz na jakiś czas odcina turbine wyskakuje błąd oraz EPC bląd P334b Nastawnik ciśnienia doładowania . Kupiłem nowy nastawnik po wymianie od razu taki sam błąd odesłałem dostałem kolejny zawór i problem ten sam znowu dałem mój stary i jest ok odcina raz na jakiś czas . Czy ten sterownik za kodować w VCDS mam opcje...
Jest oczywiście przeładowanie! Zaintrygowałeś mnie jednym sformułowaniem: sztanga nie będzie uchylać zaworu upustowego gdyż dynamika spalin jest zbyt niska. . Czy mógłbyś precyzyjniej wyjaśnić tę zależność, czy konstrukcja części gorącej turbiny i zaworu upustowego ma tu znaczenie czy też z dynamiką spalin wiąże się większe ciśnienie po stronie zimnej...
Hej ostatnio u mnie była cisza jakoś pogodziłem się z tym autem .Jednak ostatnio znowu zaczołem mieć czepiane , auto jak było zmulone tak i dalej jest .Dzisiaj grzebałem sobie tak robiłem próbne jazdy i dalej nic.Otóż próbowałem w następujący sposób:czy jest załączony wężyk od siłownika turbiny, czy jest odłączony auto ciągnie cały czas tak samo niby...
Ku ścisłości to jest elektrozawór siłownika obejścia turbiny sterowany z ECU. A skąd , westgate sterowany ciśnieniem turbiny.
Taki objaw miałem, przy zatartej ośce siłownika kierownicy turbiny, ale czy to samo jest u ciebie, niestety nikt nie określi, takie te auta teraz, że potrzebna jest diagnoza testerem.
Zgadza się.W bloku 11 mamy podgląd na pracę turbiny. 1.Obroty silnika 2.Ciśnienie turbiny jakie powinno być 3.Ciśnienie turbiny które jest w danym momencie 4.Stopień wysterowania elektrozaworu sterowania turbiną Sprawdzanie turbiny-3 bieg-z niskich obrotów gaz na maksa.Przy 3 tys.obrotów odczytujesz pole 2 i 3.Różnica maksymalna to 10% Sprawdz czy siłownik...
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
witam sprawdziłeś jakie masz podciśnienie na tych przewodach??? Może któryś siłownik nie trzyma? Są 3 od egr od klap i od turbiny tak jak i 3 zaworki zaworki podmieniałeś to są ok a siłowniki sprawdzałeś. Jak będzie podciśnienie ok tzn ok -0.9 do chyba -0.7bar to powinno być ok to zostaje tylko przepływka do sprawdzenia. Dziwne że teraz problem z kątem...
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
porównaj na VAG-u MAF Actual i MAF specified, jeśli się różnią diametralnie, to winny jest przepływomierz. Po zdjęciu sztangi siłownika kierownicy turbiny musi się ona przesuwać płynnie, bez zacięć (dźwignia of course)
http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Jeśli jest sterowana podciśnieniem klapa obiegu wewnętrznego i np. siłownik sterujący turbiną to szukaj nieszczelności na wężykach, siłownikach itp. W momencie włączenia obiegu zamkniętego ucieka podciśnienie i komp. nie daje rady np. zwiększyć wydajności turbiny itp.
Witam! Passat B5 1.9 TDI AWX 130. Brak mocy w układzie doładowania, dodam, że w wężyku przed gruszką brak jakiegokolwiek ciśnienia! Wymieniony N75, przepływomierz, EGR czyszczony, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbo 3 lata temu. Od miesiąca nie mogę rozwiązać problemu!!! Po pomoc!!! AI: Sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnieniowych i cały...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
Albo kupa oleju w szlauchikach ( i siłownikach)
Po zdemontowaniu elementu wykowczego którym jest siłownik VTG, pierścień VTG turbosprężarki ma byc ustawiony na 100%, robisz na zdemontowanym(elektrycznie podłączony) siłowniku VTG jego pierwszą kalibrację, montujesz siłownik VTG na turbinę, robisz drugą kalibrację. Siłownik VTG sam się ustawi w swoje położenie. Najważniejsza rzecz to pierścień w turbinie,...
Nic nie wymyślimy dopóki nie podłącze komputera lub nie kupię sobie jakiegoś interfejsu z allegro. Cóż dzisiaj również padł po 4km.... Przetestowałem go ponownie na szaleńczą jazdę tj 4 gaz opór 5 opór no cóż wiem że poleci o wiele więcej na autostradzie ale między wioskami rozpędziłem go do 170 i nic. Po powrocie do domu obejrzałem wnętrze komory silnika...
Panowie, o czym wy dyskutujecie!. Można, nie można?!?! W starszych rozwiązaniach turbosprężarek łopatki turbiny były sterowane przy pomocy siłownika połączonego z kolektorem dolotowym silnika. Czyli turbina była sterowana ciśnieniem wytworzonym przez sprężarkę. Siłownik był tak skonstruowany, że rozsuwał kierownice turbiny w kierunku pogorszenia jej...
Witam mam problem z canterem 3c15 2007r a mianowicie błąd p2263. Instalacja sprawdzona , elektryczny siłownik turbiny też. Auto nie wkręca się więcej niż 2 tyś obr i świeci się pomarańczowy check. Ktoś poradzi??
Jaką gruche? To siłownik podciśnieniowy (lub ciśnieniowy) np turbiny lub EGR-a. Odlaczylem gruche i nie bylo roznicy. . Od turbiny? I co to znaczy nie było różnicy? W jeździe? W jeździe na odłączonej gruszce turbiny powinno wywalić tryb awaryjny. Na wolnych obrotach sztanga ma się ruszyć do wnętrza gruchy o cały skok.
Nie wiem jaki miałem wtedy błąd (tzn. na pewno od EGR, ale numeru nie pamiętam) ale takie samo zachowanie kontrolki CHECK miałem jak zamieniłem na elektrozaworze obejścia turbiny przewody podciśnieniowe. OUT idzie zawsze do siłownika, VAC idzie zawsze do pompy podciśnienia. Czy vakupompa działa łatwo sprawdzić - odłącz wszystko od dolnego króćca i podłącz...
kolego to co napisałeś to jest wielkie misz-masz. Jak bym miał Ci pomuc to musze wiedzieć do czego ten zawór służy. Po przewodach pneumatyki powinieneś dojść do tego. Przewody powinny być trzy, jeden to podciśnienie, drugi to odpowietrzenie a trzeci to właśnie albo do siłownika EGR lub Turbiny. nie napisałeś również jaki kłopot stwarza auto.
Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli...
Od turbiny do "grzybka" (siłownik regulatora paliwa dodatkowego) idzie taki cienki wężyk- zdejmij, sprawdź czy wężyk i kroćce na turbinie i "grzybku" są drożne. Turbina Garret? V.
Witam. Chciałem kolegów zapytać, czy do silnika 1,6GSi są dostępne i sprawdzone turbiny montowane na kolektor wylotowy? Czy wogóle warto robić takie modyfikacje? W moim pomyśle chciałem zrobić bypass turbiny z uzyciem siłowników aby turbina nie pracowała zawsze. Chyba, że turbiny mają jakieś sterowanie? 1. czy są sprawdzone turbiny do tego silnika 2....
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
Uważać z tym max na III biegu w piątek miałem ciekawy przypadek. Golf VI 1.9 tdi słabo chodzi – wiec diagnostyka w czasie jazdy brak ładowania turbo. Szybka lokalizacja usterki zagięte podciśnienie, jeszcze ruszenie zapieczonej turbiny bo siłownik nie dawał rady. Kolejna jazda testowa klient za kółkiem zadowolony że już dobrze jedzie. III bieg...
Czy układ dolotowy był przepłukany przy wymianie turbo ? Siłownik sterowania kierownicami w turbinie jest sprawny ? Czy po awarii samochód zaczyna dymić ?
kolega Pitool ma racje Sztomel pisze to prawie w każdym temacie odnośnie turbiny, a także o ile dobrze pamiętam jest temu poświęcony jeden z tematów kolegi Sztomela. A co do EGRu jesli siłownik od niego przepuszcza powietrze to nadaje się jedynie do wymiany. Jeśli nie przepuszcza to wyczyszczenie i dobre uszczelnienie w miejscu połączeń
Po grzyba logi ? wejdź w gr 011 daj Basic Settings i obserwuj sztangę siłownika vnt
Witam :D Mam tą samą zabawkę z tymi samymi 'humorami". Z tego co wymyśliłem to szarpie silnikiem, ponieważ skokowo zmienia się ciśnienie doładowania. Komputerowi się to "nie podoba" więc stara się to "wyregulować" ciśnienie operując siłownikiem od kierownic turbiny. Ponieważ są zabrudzone, nie poruszają się płynnie tylko skaczą z otwartych na pół lub...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam. Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM. Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307. Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy...
po nie w czasie, ale może ktoś jeszcze będzie szukał. w moim polo aby stwierdzić czemu turbinę odłącza zrobiłem tak, wyciągnąłem wężyk idący z turbiny do N75 (przy N75), połączyłem bezpośrednio z wężykiem który z powrotem wraca do turbiny (przy N75) (nie ten do siłownika odcięcia doładowania) i okazało się że pozwijałem asfalt na wiosce, bo doładowanie...
Może zaciął się siłownik przy turbinie, częsty problem.
No to przepustnicę już mam, jedynie brakuje mi sterowania nią, tzn szukam jakiegoś silniczka albo czegoś co mogłoby nią sterować, nowym pomysłem byłby też zawór westgate podciśnieniowy od turbiny.
W benzynie gruszka działa dopiero odpuszczając gdy ciśnienie doładowania jest zbyt duże. A tego na postoju nie osiągniesz w normalnym aucie benzynowym. Jak masz miejsce umocuj w okolicy telefon i sfilmuj sobie działanie siłownika w czasie jazdy. https://youtu.be/Ocqmg6R99qo
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
Na niewiele to pomoże, za kilkanaście tys km auto wróci na czyszczenie turbiny. Szkoda zachodu, lepiej od razu ją wyczyścić.
Na pewno zabrudzona geometria w turbinie. Po wyczyszczeniu sprawdź też siłownik nim sterujący. Często uszkodzeniu ulegają sprężyny powrotne czego skutkiem jest zabrudzenie się kierownicy turbiny
A ja mam pytanie odnośnie ustawienia turbiny bokiem do wiatru. Przerabiam konstrukcje i zastanawiam się nad ogonem sterowanym siłownikiem. Wyznacznikiem kiedy śmigło ma odchylać się od wiatru będzie maksymalnie 350 obr/min. Nie wiem co wykorzystać czy małą prądniczkę i sterowanie napięciem, czy regulator obrotów J-129v2 i przekaźnik który zmienia polaryzację....
co to jest podciśnieniowy włącznik turbiny?? pompa vacum, zawór sterujacy czy siłownik pnumatyczny. pozatym nie napisaleś ze wymieniłeś filtry nie zrobiłes dokładnej diagnozy i czego ty oczekujesz?
Witam. Siłownik do przestawiania kierownic po stronie gorącej. Reguluje prędkością obrotową wirnika turbiny.
Witam Wracam z nowymi wieściami Miałem nowe przygody z autem. Już miała być kasacja (2001 r) Tym razem sobie jednak poradziłem a efekt był nadspodziewany. Objawy: Stopniowy dalszy spadek mocy pomimo odpiętych klapek. Kontrolka z kluczykiem po każdym przekroczeniu 3.2 t obr. na dłużej niż 5 s. Ok 120 -130 km/h na 5 biegu , na czwartym przy wysokich obrotach...
Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został...
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
w Pandach 1.3 mamy zastosowane dwa rodzaje turbin w zależności od mocy silnika 70 KM lub 75KM . W pierwszym przypadku mamy na turbosprężarce zamontowany jest zawór WASTE - GATE sterowany siłownikiem pneumatycznym, który pozwala na rozdzielenie przepływu spalin do turbiny w zależności od ciśnienia osiąganego na wyjściu ze sprężarki. W drugim przypadku...
Regenerowane nie koniecznie jest dobrze ustawiona, spróbuj poprawić regulację na śrubie regulacyjnej albo w siłowniku jest za słaba sprężyna i nie reaguje natychmiast gdy trzeba zmniejszyć doładowanie.
markom, zaworek N75 zostaw na razie w spokoju - sprawdź szczelność wężyków podciśnienia bo skoro siłownik poruszający łopatkami zmiennej geometrii turbiny przesuwa się tylko w granicach kilku milimetrów a zasysany strzykawką 2-3 cm to masz nieszczelne wężyki podciśnienia i zawór nie jest w stanie utrzymać wymaganego podciśnienia, sprawdzić na szczelność...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Sprawdz podcisnienia zobacz czy po uruchomieniu silownik wyciaga dzwignie przy turbinie(jezeli wyciaga to podcisnienia raczej sa OK).Zostaje przeplywomierz(podczas jazdy po przekroczeniu ok.110km zapala sie kontrolka)Podstaw drugi ale pewny!!!!!!
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
Witam Zielas13 jak rozwiązałeś problem? Właśnie w mojej Saabince 2.0 t stało się to samo i jak go pomęcze gazem to wywala CHECK. (Błąd zaworu obejściowego turbiny) Po skasowaniu jakies dwa tygodnie jest OK a pozniej znowu traci moc i pracuje bez TURBO. Wymieniłem elektrozawór sterujący turbiną ale nic nie dało. Nie mam pomysłu bo raz jest wszystko OK...
1. Jeżeli chodzi o kalibrację czujnika to go nie kalibrowałem bo stwierdziłem że nie muszę. - czujnik musi mieć standartowy wymiar, oraz standartową rezystancję. Inna sprawa gdyby był wymieniony razem z siłownikiem. Wtedy trzeba na tej mini śrubie rzymskiej dopasować położenie siłownika do położenia kąta łopatek (ja siłownika wogóle nie ruszałem). -...
Bardzo prawdopodobne, że została rozregulowana dźwignia siłownika podciśnieniowego sterującego kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny (jak sugeruje to esso1972) lub też siłownik został wymieniony na nowy i niewyregulowany, dysponując Vagiem możesz sobie podejrzeć parametry pracy silnika, proponuję zatem wykonać logi dynamiczne grup 003,...
Witam kolegów forumowiczów.czyszczę kierownice turbiny w seacie alhambra 1.9 rok 2002 Gruszka a szczególnie jej siłownik jest w fatalnym zardzewiałym stanie chciałbym gruszkę wymienić ale nie znam podciśnienia jakie nią steruje nawet w celu sprawdzenia działania starej.Proszę o podpowiedz
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
kierownice turbiny nie są przełączane w drugą pozycję dla wyższych obrotów.Skoro turbina była robiona to nie domaga sterowanie siłownika. http://obrazki.elektroda.pl/5228657100_1...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
siłownik ten co jest przy turbinie jest dobry przewód jest szczelny geometria nie jest zatarta tylko wyskakuje błąd sterownik geometrii turbiny i jak ten błąd wyskoczy to dziwne jest to że podczas jazdy jak jade to turbina normalnie tłoczy powietrze tylko jakby pedał gazu nie działał na pełnym obciążeniu turbina daje 3 bary.
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?
Jeżeli układ sterowania turbiny jest eklektyczny, to musi mieć również czujnik skoku, często nazywany czujnikiem kopiowania turbiny . Jeżeli w siłowniku jest elektrycznie i mechanicznie absolutnie perfect, to usterka musi tkwić albo po stronie czujnika, albo jego kabli i styków. Ten sterownik turbiny nie ma czegoś takiego jak czujnik skoku, kopiowania...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Chodzi o wężyk idący od tego siłownika sterującego turbiną ( od tej okrągłej puszki ) tu masz zdjęcie takiej turbosprężarki : http://obrazki.elektroda.net/18_12794864...
siłownik siłownik elektryczny dźwięk turbiny adaptacja turbiny
prywatne wiadomości daniel ustawienie ramienia sterownik bezprzewodowy roleta
ładowarka dewalt schemat instalacji elektrycznej
Whirlpool ADG 789 – reset zmywarki, sekwencja przycisków, kody błędów Kod asemblera 8051 do odczytu ADC0804 – gotowy przykład, schemat połączeń, polling i przerwania