Gdybyś jednak zamierzał powrócić do tej koncepcji to na początek spróbuj popracować właśnie nad tym generatorem na układzie NE555. Tu jest lektura na jego temat. http://www.elportal.pl/pdf/k01/19_11.pdf Chodziło by o taką aplikacje (generator astabilny). Możesz wykonać taki układ i na wyjściu dać diodę LED (plus rezystor). W podanym artykule jest to...
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
Teoretycznie to jest w komplecie mały sterownik czasowy który podaje impuls na siłownik,ma określony czas.
W drzwiach od kierowcy masz siłownik. Z niego wyłazi kilka kabli (najprawdopodobniej 5). Dwa będa od zasilania silnika (zmieniać sie będzie na nich polaryzacja przy otwieraniu i zamykaniu), a trzy pozostałe od przełaczniczka wbudowanego w siłownik. Na jednym z tych 3 ostatnich namierzasz mase, która pojawi Ci sie po zamknięciu (wśród nich jest stała...
Ze dwa razy montowałem. Nie pamiętam żeby były problemy z przejściem. Były takie wersje brava s, bez wspomagania i elektryki.
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Mam siłownik master 3 kg kupiony wiadomo gdzie :-) , i pracuje już prawidłowo przy 12V/500mA. Wystarczy poszukać w internecie jak jest zbudowany siłownik by się dowiedzieć że prąd 5A może wasze siłowniki załatwić w fazie testów. Impuls zamknięcia wysyłany przez sterownik trwa 1-2s. Po 5 cyklach zamknij - otwórz siłownik jest już ciepły a co dopiero...
W 6- cio Pinowym 4 jest wolna na 1 jest sygnał otwartych drzwi jak otwarte to masa (zamknięte drzwi styk otwarty) Numeracja jest od dołu 1 a u góry 6.
Mam pytanie. Czy serwo będzie działać bez sterowania, podłączone bezpośrednio do akumulatora żelowego 6 V? http://botland.com.pl/serwa-typu-standar... Nie Czy da się tak sterować serwem bez sterownika? nie
Zamień jeszcze przewody od stykow sterujacych (pewnie bialy i brązowy).
Jest jakiś problem z kupnem siłownika i wymianą na nowy?
w felicji beda chodzily wszystkie nawet te tanie tylko ze 6kg maja dluzsza wytrzymalosc noi sile otwierania
Witam. Jest tego wiele w internecie. Trzeba też "włączyć"myślenie jak to działa...poszukaj. PS. Nie jesta złośliwy😉
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Przy krótkim impulsie nie uszkodzi się, to ich normalna praca.
Tak, takie.
Na alledrogo całe zamki z siłownikiem od 50 zł.
Montowałem i nic nie haczy, robiłem nawet dla jednego z kolegów zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/10_11585169... Gumkę dzyndzla dajesz w drugą stronę, do środka drzwi. Tyłu nie fotografowałem, bo jest jeszcze łatwiej...
Master tylko w lewych.
Zapomnialem że masz osobny sterownik do zamka centralnego który jest dodatkowo sterowany z tego alarmu. W sumie możesz teraz zrobić dwojako, albo wywalisz ten dodatkowy sterownik centralnego i podepniesz siłowniki bezpośrednio pod alarm, ale centralny będzie działał tylko na pilota, albo podepniesz przewody przy alarmie tak jak były i jak masz to przedstawione...
Serwomechanizmy są bardzo mocne, standardowo mają obrót 60° lub 90°, przy szerokości impulsu od 1-2 ms. Jednak można je sterować impulsami od 0,5 ms do nawet 3 ms. Wtedy mają kąt obrotu 170°, lub nawet 270°. Myślę, że nie ma potrzeby abym opisywał jak one działają. Poczytaj w internecie o tym, jest tego bardzo dużo. Np. tu: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&...
Witam. W którym miejscu zamontować siłownik zamka centralnego w renault thalia z 2000r.
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
Sam zasilacz nie starczy bo siłownik od zamka nie wyłacza sie po osiągnięcu pozycji końcowej, więc masz 3 rozwiązania: - sterować impulsami o ograniczonym czasie - dodać krańcówki - mierzyć prąd pobierany i gdy siłownik osiągnie kraniec skoku (prad wzrośnie) wyłączyć prąd.
http://obrazki.elektroda.pl/3668425900_1... A tu gdzie zaznaczyłem nie ma miejsca? Siłownik nie musi ciagnąć, można go obrócić i może pchać
Witam . Mam nadzieje że Ci coś ułatwi ten rysunek. Jeżeli centralny zamek będzie się zamykał przy rozbrajaniu alarmu to zamień przewody otw/zam. przy przekażnikach (86). Zasilanie przekaźników zabezpiecz bezpiecznikiem 20 A.
ford ma jeden stały plus a podajesz na dwa pozostałe naprzemian minusy
Ładne. Ale u Ciebie tego nie ma ? Ciesz się że nie masz Fabii lub innego przypadku z nowszej grupy VW. Tam dopiero jest zabawa! Siłowniki zintegrowane z krańcówkami drzwi a niektóre w stalowych obudowach nitowanych na nity jak w moście Poniatowskiego.Bez ruskich wierteł nie podchodż. A w środku....rety.Najlepsze sa chińskie mikrowyłącznki, takie jak...
Nie widziałem co jest w 35, ale w 28 siłownik zaczepiałem o oryginalną blaszkę w kasecie zamka.
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
golf to dosc proste auto w montażu centralnego zamka niema udziwnień a wrecz ulatwienia. każdy z zamków ma ddzielne "oczko"do zamontowania cięgna w miejsce orginalnego pneumatycznego Z tylna klapą jest różnie jesli ma wyjscie pod centralny orginalny to ok, jesli nie to trzeba kombinowac. Oczywiście siłowniki 3,5kg czyli te najbardziej popularne daja...
Przy takim podłączeniu możesz uwalic alarm. Nie posiada on wyjścia bezpośredniego do siłowników, tylko wyjścia do sterowania centralką CZ. Obciążalność tych wyjść zazwyczaj nie przekracza 100 mA, a siłownik potrzebuje znacznie więcej do pracy. Potrzebujesz dodatkowego sterownika, np ST 100 lub TOP32 lub cos podobnego (jeśłi w zestwai centralnego zamka...
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
tradycyjnie się stosuje siłowniki 3,5 kg. Przynajmniej taki maja opis. W przypadkach ciężko chodzących zamków stosuje sie siłowniki mocniejsze: 6 kg i więcej. Ale standardowe w 80 % przypadków są wystarczające.
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
spokojnie wstawisz uniwersalne
Zdejmujesz tapicerkę, odpinasz cięgna od klamki i bębenka. odkręcasz zamek, wyjmujesz, odkręcasz siłownik. Jak pamiętam to nie ma tam siłownika elektropneumatycznego z cewką, tylko zwykły siłownik z silniczkiem.
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Da się założyć uniwersalne siłowniki, tylko po co niszczyć auto skoro za kilkanaście zł można kupić oryginalne zamki z fabrycznymi siłownikami. http://obrazki.elektroda.pl/5258226200_1...
Z opisu tego sterownika wynika iż służy on tylko do sterowania modułem centralnego zamka natomiast nie można podpiąć do niego bezpośrednio siłowników. Czyli robisz tak: montujesz siłowniki w drzwiach, rosprowadzasz kable, kupukesz uniwersalny sterownik centralnego zamka np. top 33(on będzie sterował siłownikami). Do niego z kolei podłączasz moduł radiowy...
Zloty60 napisz gdzie mieszkasz, a może na forum się znajdzie chętny do zamontowania ci centralnego zamka, na forum elektrody jest naprawde dużo dobrych fachowców, jeżeli chodzi o linki które prosiłeś to będzie napewno problem, nikt nie jest wstanie zapamiętać każdej budowy(konstrukcji)drzwi w danym samochodzie bo tego jest sporo, ale jak kupisz zestaw...
Tak samo. Na styczniku w drzwiach.
Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
W picanto wszystkie siłowniki są sterowane z zamka kierowcy i jak ten szwankuje to wszystkie. Rozbierz tapicerke ściąg folie i zobacz na cięgno od siłownika centralnego zamka bo pewnie się poluzowało
w starych fordach nie ma centralki bo siłowniki sa tak zrobione jakby miały w sobie centralki natomiast z alarmu możesz sterować jak zrobisz najpierw sterowanie z klucza -tak łatwiej a potem schemat z podłączenia forda --wybrałeś najlepszy sposób dołożenia zamków do forda sam tak czasem robie
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
Można zrobić to też na układzie timera CD4541 jest w nim odrazu oscylator. http://pdf.alldatasheet.com/datasheet-pd... W 4060 jest też wbudowany układ wzmacniaczy do oscylatora tylko nie wiem, czy się wyrobi dla tak niskich częstotliwości. Możesz spróbować wg noty aplikacyjnej. Wtedy nie musiałbyś stosować dodatkowego scalaczka....
Podejrzewam, że nikt lepszych badań od Twoich nie robił ale mogę się mylić. Problem w tym, że producent czy sprzedawca nie podaje czego dotyczy te 8kg. Może taki ciężar jest w stanie utrzymać, albo przesunąć np. w poziomie. Generalnie tam gdzie siłownik ma zastosowanie czyli w samochodzie, działa trochę inaczej a producent powinien sprecyzować parametry...
Wpisz na allegro "siłownik zamka centralnego" wystarczy typu slave - z dwoma przewodami Jak widzisz cena śmieszna, podłączasz napięcie w jednej polaryzacji siłownik wsuwa ramie, które opuszcza tablice na zasadzie prostej dźwigni, podłączasz zasilanie odwrotnie - wysuwa ramie i unosi tablice - żadnej większej elektroniki nawet nie ma tylko zwykły przełącznik...
Jak pomogłem kliknij pomógł. Dziękuje.
Z tego co wiem i rozbieralem to te silniczki sa na 12V. Bo jak go zasililem na dluzszy czas 12v bez tych trybkow co tam sa to sie nie spalil.
Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego. Dokladnie tak. Probuj oklepywac i otwierac i zamykac centralny. Zobaczysz ze pusci...
Uniwersalne wchodzą-zawsze montuje do Felicjii
Witam! Podaję Ci 2 sposoby podłączenia: http://obrazki.elektroda.net/28_11579247... Osobiście polecam pierwszy sposób ze względu na to żeby zbyt nie obciążać wyjścia na syrenkę. Jak podasz mi model auta i rocznik to napisze Ci dokładnie jakie kolory przewodów i gdzie ich szukać Pozdrawiam!
Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny do masy, żółty do +12V, biały z centralki do zielonego, biało czarny do niebieskiego, reszty nie podłączasz.
Zdemontuj tapicerki drzwi, zdemontuj zamek z siłownikiem. Wszystkie cięgna wyczyść ze starego smaru z kurzem i zabezpiecz nową warstwą smaru. Rozbierz siłownik centralnego zamka i zamek, usuń stary gęsty smar, zabezpiecz nową warstwą "białego" smaru.
Ok 15-20 zł.
Raczej tak, w Mitsu nie ma żadnych rygli ani innych wynalazków, zamek też na zwykłych "dzyndzlach" i drutach więc nie widzę przeciwskazań. Sprawdź, czy do siłownika idą dwa przewody, czy więcej. Jeżeli dwa to montuj spokojnie, to japoniec, a tam wszystko proste jak technologia cepa.
A może ktoś przekręcił na wł. blokady w zamku?.
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
Tak przekrecam zamek drzwi kierowcy i zamykaja sie tylko one jak wcisne ten bolec od drzwi jest to samo Zna kolega kropki, przecinki, spacje, itd.? Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
'Siłownik' od centralnego zamka, tanie jak barszcz.
Cześć, czy takim siłownikiem można regulować czas wysunięcia się tłoka? Chce móc regulować czas maksymalnego wysunięcia i powrotu bez straty mocy. http://obrazki.elektroda.pl/3263665300_1... Dzięki i pozdrawiam.
Da radę wystarczy mieć siłownika master i zastosować dodatkowy przekaźnik między centralką a siłownikiem.
Witam! Poszukuję dobrej duszy której chciałoby się opracować schemat w/w sterownika. Do wykorzystania max. 6 bitów portu LPT, zasilanie 12V, opór siłownika 3,5 Ohma. Z przygotowaniem programu nie mam problemu, ale bardziej ze mnie mechanik (a elektronik wcale) i nie mam pomysłu jak to wykonać, jakich układów urzyć. Wykonałem niedawno sterownik do 3ech...
W jakim samochodzie
Siłownik centralnego zamka od strony kierowcy ma wbudowany przełącznik pozycji. Służy to do sterowania siłownikami przy użyciu kluczyka.
Czyli nic z tego.... zastosuję więc zwykły siłownik elektryczny, trochę będzie to bardziej toporna konstrukcja, ale na pewno zadziała.
Projektuje układ, który będzie sterował siłownikami zamka centralnego. Sterowanie polega jedynie na wymuszeniu otworzenia, zamykane będą ręcznie. Siłowniki są 12V i pobierają bodajże około 0,5A. Te sterowania wykorzystywany jest procesor ATmega oraz klucz jak na rysunku. http://obrazki.elektroda.net/43_12627009... proszę o pomoc w dobraniu odpowiedniego...
Myślę,że powinieneś przygotować sobie drugi siłownik przed rozebraniem drzwi. Powinien dać się zamontować nawet uniwersalny. Szybciej to i taniej, niż rozbierać fabryczny.
Witam ! Mam taki oto problem, na tym filmie widać https://www.youtube.com/watch?v=kyaR9bAD... jak siłownik od zamka centralnego trzaska pod napięciem.Da radę jakoś to naprawić ? W wersji gotowej siłownik będzie pod około 4V, ale sprawdzałem i takie trzaskanie również występuje, ale z mniejszą częstotliwością i hałasem.
Witam Mam dosyć proste pytanie, chcę zamontować dodatkowy siłownik w klapie w centralce przez dodatkowy kanał może popłynąć max 300mA czy pobór prądu przeciętnego siłownika przekracza tą wartość? Czy będę musiał podłączać siłownik przez przekaźnik? Pozdrawiam
Witam Albo zamieniasz miejscani zielony z niebieskim przy siłownikach / poszczególne drzwi/ ,albo zamieniasz biały z brązowym /sterowanie centralnym w interface z alarmu/ Pozdrawiam
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam Będzie działała nawet z jednym siłownikiem. Działanie centralki nie jest uzależnione od ilości podłączonych do niej siłowników.
Co wspólnego ma siłownik zamka centralnego z biegiem wstecznym i uruchamianiem kamery cofania?
Rozbierz go i sprawdź może zimne luty. Ale gdybyś chciał zmieniać to prawie każdy sterownik centralnego zamka elektrycznych siłowników.
Witam. Poszukuję pomysłu na spalone siłowniki oryginalnego zamka centralnego w Peugeocie 206. Teraz wszystko gra ale coś musiało je sfajczyc. Jakieś pomysły?
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
O już mnie pan nakierował dziękuje zabieram się za lekture Dodano po 32 i oto schemat chwilowego załączenia przekaźnika http://obrazki.elektroda.pl/8726880600_1... Działam dalej :)
Może siłownik od centralnego zamka z samochodu?
Witam ! Mam pytanie o uszkodzony siłownik zamka centralnego oznaczenie siłownika to PA-66 GF-33 w samochodzie dostawczym DAF seri LF. Objaw uszkodzenia taki, że nagle sterowanie zamkiem z pilota przestało działać. Zlokalizowano uszkodzony bezpiecznik w instalacji pojazdu, jednak jego wymiana spowodowała natychmiastowe jego ponowne przepalenie. Stwierdzono...
Witam Myślę, że to jest podłączone do wibracji telefonu, wzmacniacz prądu i siłownik zamka centralnego. Lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie takiego urządzenia: https://allegro.pl/oferta/st...
Tu nie forum potrzebne tylko demontaż tapicerki.
Oryginalnie są specjalne wsporniki z blachy pod siłowniki centralnego zamka. W drzwiach są pod te wsporniki gotowe otwory. Spróbuj gdzieś to podejrzeć, bo to jest bardzo pomocne. Szczególnie kłopotliwe jest ustawienie siłowników w tylnych drzwiach, ponieważ potrzebna jest tam dość duża siła i trzeba starannie wyregulować cięgna zamków. Może okazać się,...
za krótki skok siłownika Zastosuj dodatkowy mechanizm z niesymetryczną "dźwignią - orczykiem". Wydłużysz skok lecz proporcjonalnie zmniejszysz siłę "ciągu" siłownika.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Witam. Chciałem za pomocą zwykłych włączników sterować siłownikiem zamka centralnego, tak by raz się "wysuwał" a raz "chował". Użyłem dwu przekaźników do tego, ale chyba nie do końca wszystko jest ok. W jedną stroną siłownik wysuwa sie bez problemu, natomiast w drugą niby tez sie chowa, ale towarzyszy temu jakieś dziwne przełączanie sie przekaźnika....
Każdy siłownik typu SLAVE będzie działał bez problemu. Jeśli odwrotnie podłączysz przewody będzie odwrotnie reagował czyli zamknie się kiedy pozostałe siłowniki się otworzą i odwrotnie. Ot cała filozofia.
kilka razy spotkałem sie w tym alarmie ze uszkadzały sie przekazniki sterowania c.zamka nawet miałem 2 przypadki ze nowy alarm a były dwa sygnały masy na wyjsciu,najlepiej to sprawdzic,ale najprawdopodobie to przypadek ze w tym samym czasie uszkodziły ci sie dwa przekazniki lub jeden od c.zamka,najlepiej wymienic i po sprawie,pozdrawiam.
Próba otwarcia od strony kierowcy skutkuje otwarciem na ułamek sekundy i ponownym zamknięciem Dołącz zdjęcie lub opisz dokładnie jak wygląda "siłownik" centralnego zamka w Twoim samochodzie ? Jest to kaseta zamka z wbudowanym "silnikiem" czy uniwersalny siłownik zamontowany na dodatkowym wsporniku ?
Poszukaj opisu przekaźnika TOP 27 - koszt ok 15zł Bez problemu zrobisz to na tym przekaźniku.
Ja również posiadam sterownik do pompy z funkcją nadmuchu. Można go wykorzystać. Odnośnie siłownika zamka centralnego - będzie działać super, ale co w przypadku braku prądu? Nie zamknie klapki.
Witam . mam mały problem kupiłem nubire z zamkami sterowanymi kluczykiem chciałem założyć alarm i podłączyć zamek do alarmu ,wiem że musze założyć siłownik do drzwi kierowcy ale jak go podłączyć,czy musze wymienić też centralke zamka.Centralka zamka jest obecnie orginalna z nubiry proszę o pomoc z góry dziękuje.
Siłownik zamka centralnego może być rozwalony i mieć problemy z zasilaniem lub moduł alarmu może być w bagażniku i wydaje dziwny dźwięk cykania
Podpowie ktoś, jak taki siłownik podłączyć pod uniwersalny sterownik centralnego zamka https://obrazki.elektroda.pl/3839909100_... AI: Jaki jest model siłownika i uniwersalnego sterownika centralnego zamka, który chcesz podłączyć? Siłownik in.pro.
centralka zamka centralnego wyprowadzenia tez łatwo znaleźć .na oporniki -sterowanie87 i 65 (w/gTwojego opisu) na kondensatorze tym dużym znajdziesz zasilanie a pozostałe to siłownik
Jeżeli siłowniki są takie same to podłącz obojętnie jak, zamknij auto i zobaczysz czy siłownik działają jak pozostał. Jak będzie działał odwrotnie (czyli np. zamykał a inne otwierały) zmień podłączenie.
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
astra siłownik centralnego zamka elektryczny siłownik centralnego zamka działa siłownik zamka centralnego
zamiennik sterownik deska rozdzielcza omega alarmu zgaszeniu silnika
zapchany odpływ skroplin adobe photoshop
Błąd P1338 wypadanie zapłonu na cylindrze 2 po wymianie świec i cewek Kod błędu 33 w konsoli EHR Fiatagri F140 DT