Sprawdziłeś zasilanie ( sprawny kabel, dochodzi 3 fazy) ?
Szczotki silnika sprawdź.
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Czujnik położenia wału do sprawdzenia.
Błąd związany z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.Mogą być przetarte przewody wtryskiwaczy w wiązce silnika w plastikowych rynienkach.
Masz tam 3 pary wyprowadzeń: -stojan (lekko ponad 1Ω) -wirnik (trochę więcej niż stojan, w granicach 3 - 4Ω, wartości mogą się zmieniać zależnie od położenia wirnika) -prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Prawdopodobnie padły szczotki. Widzę że jesteś "kumaty" więc poradzisz sobie ;)
Te bezpieczniki same z siebie praktycznie nigdy nie strzelają. Silnik jest napewno sprawny? Robiłeś pomiary? Jaki ma pobór prądu? https://gvzcomp.it/products-technologies... Tutaj masz dane tych zabezpieczeń. Ale ogółem nie spotkałem ich nigdy w detalicznej sprzedaży w żadnym sklepie. Można zastosować dowolny...
Trzeba rozebrać silnik, sprawdzić ciągłość przewodów, przesuwanie się szczotek w prowadnicach, wysuszyć wszystko. Jeśli było więcej wody, to pewnie łożyska będą do wymiany.
silnik nie rusza. Do sprawdzenia szczotki.
Witam ale kolega namieszał po pierwsze w robotach są raczej serva w twoim przypadku DC czyli prawie silnik prądu stałego a nie silniki krokowe z tym hamulcem to różnie może być ale prawdopodobnie w twoim przypadku dopiero podanie napięcia na hamulec umożliwi swobodny obrót wałem trzeba po prostu podać napięcie na hamulec i sprawdzić działanie pozdrawiam
Do sprawy podszedłem fachowo, jestem elektromechanikiem Serio? I elektromechanik nie wie dla czego przy zmianie polaryzacji silnik pracuje w przeciwległym kierunku? Link poniżej do drugiego twojego tematu. Pompa wody-średnio ale działa Działa albo nie działa, tego typu silnik nie uzyskuje stanów pośrednich. Silnik-osmolony Serio osmolony i elektromechanik...
Sprawdź szczotki w silniku.
Trzeba wyciągnąć silnik z grzałką i sprawdzić czy jest pęknięta dioda . Jeżeli nie to jest zimne lutowanie na diodzie.
Należy sprawdzić grzałke czy nie ma przebicia lub upływności do masy.Powodzenia.
Miałem kiedyś podobnie, teraz sobie przypomniałem. Wymieniłem silnik, pomogło. Ale oczywiście nie gwarantuję Ci, że u Ciebie jest to samo. U mnie było tak: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Sprawdziłbym też, czy nie masz zimnych lutów na sterowniku.
Sprawdź szczotki na silniku młynka
Sprawdź szczotki , bo 15 lat pracy to musiały się skończyć i jeśli wymienisz to musisz zresetować bląd , Bosch tak ma .
Trzeba pomierzyć rezystancje na wtyczce silnika, a jeszcze lepiej wyciągnąć silnik. Odkręcić szczotki i sprawdzić czy przesuwają się swobodnie w szczotko-trzymaczu.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Można , będą mniejsze obroty, może się bardziej grzać, stracisz 40% mocy i 50% momenty rozruchowego.
Proszę sprawdzić czy na elektrozawory dociera zasilanie, jeśli pralka nie pobiera wody. Jeżeli zasilanie jest to uszkodziła się cewka elektrozaworu. Warto by też sprawdzić stan szczotek w silniku pralki.
Sprawdź szczotki silnika.
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Co się mogło stać po 20 latach? Szczotki się pewno skończyły xD
Na sam początek trzeba poprawić luty na przekaźnikach sterujących silnikiem i przetwornicy, a może tylko pralka rozkłada tak wsad w bębnie. Jeżeli przedtem tak się nie działo to trzeba lutować tj. poprawić luty na początek.
Jeżeli pralka nie potrafi wejść na obroty wirowania to sprawdź czystość tej części o której już wspominałem i jeżeli będzie tam osad to konieczne musisz to wyczyścić: https://czesciagd.pl/pralka-s1wtf3002a-0... Masz silnik szczotkowy i warto by było sprawdzić stan szczotek węglowych ponieważ jeżeli...
A szczotki silnika sprawdzone ?
Sprawdź styki przekaźników silnika. Jeżeli nie będzie zimnych lutów to zdemontuj radiator, wylutuj przekaźniki i sprawdź czy działają poprawnie podając im zewnętrzne napięcie sterujące.
Tu masz opis błędu: http://obrazki.elektroda.net/59_12429273... Wejście w tryb serwisowy: http://obrazki.elektroda.net/67_12429277... Silnik sprawdzisz na pozycji "3" wybieraka programów.
Spalony młynek uszkodził sterowanie i zasilanie na płycie , trzeba zmierzyć sprawdzić.
Przeczytaj mój poprzedni post ze zrozumieniem. Ten silnik BLDC ma trzy jednakowe uzwojenia co możesz sprawdzić omomierzem.
Sprawdź czy silnik wentylatora nie ma przebicia na obudowę.
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
Prawdopodobnie triak sterujący silnikiem wysiadł.
Witam. Problem z silnikiem ( sprawdź szczotki w silniku ) Pozdrawiam maniek475.
Szczotki z pewnością wymagają wymiany, ale sprawdź również czystość tego: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet... Jeśli pralka ma ten silnik: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to tutaj pasujące szczotki: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Pompa myjąca: https://www.swit.zamawiamy.eu/POMPY--SIL... Odpływowa: https://expertagd.pl/pompa-odplywowa-blp...
Sprawdź kolego stan szczotek węglowych w silniku pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... https://north.pl/karta/00616505-weglowa-...
Oddałem silnik do sprawdzenia i okazało się, że jest zwarcie na stojanie. Teraz 2 tyg czekania na przewinięcie i -120zł :(
Jak obracasz ręką silnik to słychać jak uderzają "lamelki"? Jak nie to sprawdź szczotki ale to mało prawdopodobne aby uległy uszkodzeniu.
Witam. Ja mam pęknięty w 3 miejscach i działa. Skleiłem go na super glue. Śmieszne, ale prawdziwe. Musi być dobrze wycentrowany. Sprawdź uzwojenia cewek czy nie mają zwarć i przerw, mosfety i diody, instalację. Jeśli masz oscyloskop to sprawdź sterowanie sygnałem prostokątnym f 135 - 160Hz, amplituda 12V i wypełnienie na próbę ok 50%. Czy test w % np...
Zwykle zaczyna się od sprawdzenia samego silnika.
sprawdziłem silnik - szczotki ok (niedawno wymieniałem), Stojan, wirnik na przebicie do masy też? Czy istnieją oporności stojana i wirnika mierzone od strony kostki przy module? Obejrzyj dokładnie plastyki szczotkotrzymaczy czy nie mają zwęgleń powierzchni stykających się z obudową silnika. Nie ma przebicia do masy ani stojan ani wirnik, oporności...
Przy 400V 50Hz ma 1,1kW
Witam. Silnik pompy spustowej w takim stanie nadaje się tylko do wymiany: :arrow: [url=http://salonagd.com/glowna/1495-sil... Sprawdź czy masz ten typ mocowania silnika pompy. Jeżeli grzałka nie będzie przepalona to wynik pomiaru będzie około 30-35Ω. Jeśli chodzi o pomiar upływności to warto...
Kostkę przy blokadzie drzwiczek można w zasadzie na dwa sposoby wpiąć i zastanawiałem się, czy to nie jest problem. Na tym bym się skupił.
Należy pomierzyć uzwojenia czy nie mają przebić. Gdyby szczotki były zajechane do końca to by z pewnością mogły powodować zwarcia. Nie zalałeś przypadkiem wtyczki silnika wodą? Sprawdź jak teraz pracuje wirnik bez szczotek czy słychać już łożyska. Jeśli wirnik będzie się głośno obracał to od razu oddaj silnik do regeneracji.
Sprawdź szczotki na silniku.
Witam Aby sprawdzić co to jest, trzeba zmierzyć rezystancję na zaciskach tej kostki.Rezystancja rzędu 1 oma wskaże że jest to tzw."termik lub clixon".Natomiast wartość rezystaancji powyżej kilkudziesięciu omów wskaże że jest to czujnik termistorowy.Ten sposób zabezpieczenia uzwojeń jest bardziej skuteczny aniżeli przekaźnik termiczny włączony w obwód...
Roboty nie ma dużo. Da się to wykonać na logo. 3xSilnik 24V <pytaniejak regulować obroty silnika 24V DC?> Jesli chcesz regulowac analogowo, to proponuję moduł wyjścia analogowego 0..10V a do tego podłączyć układ na tranzystorach jako driver. 6ED1055-1MM00-0BA0 2xElektrozawor BOSCH Dodano po 4 2.Możliwe jest na wejścia np. czujnika temperatury...
Sprawdź szczotki w silniku.
Do rozpołowienia silnik.
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Najbardziej to przydatny jest E-Nr sprzętu. Silnik a szczególności szczotki sprawdzone? :-)
Nie sprawdzisz,. nie dowiesz się, ja niestety nie pomogę bo takiego przeszczepu nie robiłem. Myślę jednak, że może to się udać, montowałem np. zegary poliftowe z językiem PL w modelu przedliftowym i działało to bez problemu czyli komunikacyjnie dogadują się stare z nowymi.
W pierwszej kolejności sprawdź czy nie spadł pasek i dokładnie sprawdź podłączenie silnika.
druga sprawa że przy połączeniu w gwiazdę silnik jest bardziej wrażliwy na wyższe harmoniczne (ale nie chce skłamać). Przełączenia gwiazda-trójkąt dokonuje sie za pomocą odpowiedniego przełącznika. Połączenie bezpośrednie oznacza - że podłączasz zaciski silnika bezpośrednio do systemu elektroenergetycznego (bez rozrusznika, falowników, niczego). Tak...
Zobacz: https://obrazki.elektroda.pl/8386212100_... Na pewno tachogenerator do sprawdzenia i przekaźnik zwrotny. Tylko nie wiem jak sprawdzić (=co pomierzyć) Edit: Sprawdziłem tacho prądnicę, oporność 25Ω, więc chyba ok., a ten przekaźnik zwrotny to gdzie jest? Na płycie w silniku i jak go sprawdzić?
Sprawdź czujnik GMP i wyczyść styki.
Cześć! Kolega zapytał czy pomogę w podmianie zmęczonego już silnika w maszynie z wałem gwintowanym(?). Zadanie silnika to przesuwanie lewo-prawo przedmiotu, a sterowanie odbywa się za pomocą przełącznika nożnego (również lewo-prawo i przesuwanie trwa tylko gdy przełącznik jest dociśnięty w jedną ze stron). Maszyny były robione X lat temu przez jakiegoś...
Co może być przyczyną ? Co sprawdzić w pierwszej kolejności ? Zacząłbym do szczotek silnika
Błąd raczej jest powiązany z poborem wody co by się zgadzało bo pralka awaryjnie ją odprowadza tuż po jej pobraniu. Co do silnika to sprawdź czy działa program wirowania.
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Silnik można sprawdzić podłączyć poza modułem a jaki ma być triak napisałem.
Według wykazu błędów: "błąd silnika" Do sprawdzenia silnik oraz elektronika. W Twoim przypadku, myślę, że uszkodzony masz jeden z przekaźników na płycie, sterujących obrotami silnika. Jest to b.częsta usterka w tym typie (styki sklejone, wypalone). Powodzenia.
(at)Grzegorz740 Gdybym miał maszynę digisqlch to mógł bym sprawdzić.
Do sprawdzenia kubek hydrostatu, który jest połączony z tym wężem: https://north.pl/karta/waz-polaczeniowy-... pod warunkiem, że woda jest wypompowywana dynamicznie ze zbiornika pralki. Warto by było również zerknąć na stan szczotek węglowych w silniku.
Usterka banalna, a triak okazał się dobry, dla nie wtajemniczonych... Układ bardzo prosty, silnik przez przekaźniki, które odpowiadają za kierunek obrotów i za podanie napięcia na silnik jest zasilany impulsowo przez triak z 230V, żeby sprawdzić układ najlepiej jest wylutować triaka i zewrzeć A1 z A2 triaka, poda się pełne napięcie na silnik... UWAGA,...
Należy zacząć od sprawdzenia szczotek. Poszukaj na forum, było to setki razy opisywane. Silnik jeszcze zdążysz wymienić.
Silnik do sprawdzenia poza układem pralki podejrzewam zwarcie miedzyzwojowe na wirniku. Pozdrawiam
Czy ten temat został naprawiony? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zapewne tak, tylko kolega nie był łaskaw o tym napisać. Szczotki silnika do zweryfikowania.
Może na początek sprawdź kondensator silnika tej pompy ( chodzi o jego pojemność) . Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/kondensator-zm... Jeżeli to tylko kondensator to kilka złotych ale jeżeli silnik już przytarty na tulejach to już większy wydatek. Dołożysz do tego moduł ( o ile znajdziesz używany i sprawny) to równa...
..sam naprawiłem uszkodzony byl przekaznik na plycie sterownika głównego sa trzy takie same przekazniki jeden zwiera uzwojenia silnika i ten byl padniety Patrzac na plyte z gory widac je po prawej stronie koło niebeiskiej wtyczki duzej
Witam Trzeba silnik oddać do sprawdzenia najlepiej podłączyć go poza pralką modułem na stanowisku testowym. Pewnie szczotki nie zostały dopasowane i stad to terkotanie.
Wejścia: I1 - przycisk NO, START I2 - przycisk NC, STOP I3 - przycisk NO, RESET I4 - krańcowy NO, położenie skrajne w lewo I5 - krańcowy NO, położenie skrajne w prawo I6 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w lewo I7 - krańcowy NO, wysprzęglenie przy dojeżdżaniu w prawo Wyjścia: Q1 - stycznik jazdy w prawo Q2 - stycznik jazdy w lewo Q3 - stycznik...
Programik w załączniku.
A do blokady dochodzi napięcie - w jaki sposób ją naprawiłeś i sprawdziłeś ?
Kolego a sprawdzałeś sobie jak zachowuje się silnik zaparzacza? Bosch/Siemens ma całkiem odmienne komunikaty odbiegające czasem od rzeczywistości i wskazujące inne usterki podzespołów. Ja na twoim miejscu sprawdziłbym silnik zaparzacza oraz zawór ceramiczny i w tym kierunku bym raczej sprawdzał, a nie skupiał się na grzałce, czy triaku.
To teraz dokładnie przestudiuj załączony rysunek i jeszcze raz sprawdź. Dodano po 19 Tam raczej Bosch jest a nie Siemens.
Podłącz ten silnik pod 230V AC, jeżeli będzie ok, to sprawdź przekaźniki od zmiany obrotów, a na koniec podstaw nowy triak sterujący silnikiem na module.
Zmywarka ma 12 lat Musze sprawdzić stan panewek silnika.
Przepalony bezpiecznik termiczny w silniku.
silnik z demontażu chce go uruchomić (sprawdzić) Podobno przed zdemontowaniem działał i potem przeleżał dwa lata w garażu.
Trzeba sprawdzić czy nie zadziałał bezpiecznik termiczny w silniku.
Znalazłem, że pompa jest do zamówienia w Polsce i podałem link w poprzednim poście. Jeżeli chciałbyś dokonać modyfikacji i zastosować pompę od Polara to tutaj masz średnicę króćców: https://darel.lv/en/pumps-for-washing-ma... Uzwojenie silnika mierzysz multimetrem ustawiając...
Sprawdzenie samego silnika na początek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... Domyślam się że silnik włącza jakiś triak Słusznie, to będzie kolejna rzecz do sprawdzenia o ile silnik poza pralką ruszy.
Dziękuję że kolega Skryn stara się mi pomóc.Właśnie dwie godziny temu wróciłem z pracy i sprawdziłem to co sugerował Skryn i rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tacho .Silniki które podpinałem Rzeczywiście "na pokładzie" miały hallotron! Więc przyłożyłem się i wygrzebałem kilka silników z prądniczką, żonglowałam nimi na wszelkie sposoby, ale niestety...
Pralka Siemens Siwamat WXL962PL/15. Chcę sprawdzić stan szczotek w silniku i ewentualnie je wymienić. Na ten moment pralka działa dobrze i nie wyświetla błędów. Chcę to zrobić profilaktycznie, bo sprzęt ma już wiele lat i nigdy nie zaglądałem do silnika. Wiem, gdzie są szczotkotrzymacze, jak ogarnąć temat od strony mechanicznej, ale nie jestem pewny,...
Tak wtryskiwacze Siemens to pięta Achillesa w tych motorach, ale na samym początku sprawdź czy w przezroczystych przewodach paliwa przy pompie wtryskowej i filtrze paliwa nie widać pęcherzy powietrza też typowy problem tego silnika.
W tej pralce powinien być silnik komutatorowy. A więc szczotki do sprawdzenia.
Przyzwoite ma parametry jak na przyszłą piłę http://www.portal.pemp.pl/efektywnosc-en... tu masz tabelę z oznaczeniami klasyfikacji IE
Niestety cena niezbyt atrakcyjna: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/0-m...
Kolego harmoniczna znaczy częstotliwość 2,3,4 itd x niższa lub wyższa od podstawowej. Tranzystorów nie słyszysz ale buczenie uzwojeń silnika. Przez siły elektrodynamiczne które powstają przy przepływie prądu uzwojenia delikatnie się przyciągają i odpychają i to słyszysz. Buczenie dużo zależy od częstotliwości, jeśli jeden pracuje na 35kHz a drugi na...
Witam. Zmywarka Siemens – pojawił się błąd E23. Silnik pompki odpływowej był niesprawny, więc go wymieniłem, sprawdziłem drożność węży. Zmywarka nadal nie działa, wyskoczył błąd E20. Sprawdziłem rezystancję pompki obiegowej – jest dobra. Następnie sprawdziłem grzałkę, wydaje się sprawna na pinach zasilających, ale 3 małe piny, które z tego, co wyczytałem,...
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów i sympatyków portalu. W pralko-suszarce Siemens WD14H421EU/05 jaką posiadam pojawił się problem związany z wybijaniem bezpiecznika różnicowo-prądowego. Po uruchomieniu pralko-suszarki, opcji suszenia lub prania po kilku sekundach, najdalej minutach wybija bezpiecznik różnicowo-prądowy (najczęściej przy opcji...
Jeśli dysponujesz zasilaniem 3 fazowym powszechnie spotykanym w Polsce, czyli 3x400 V, to nic nie stoi na przeszkodzie zasilić silnik bezpośrednio za pomocą wyłącznika silnikowego.
Nie, wyższe obroty są dla częstotliwości 60Hz, u nas jest 50Hz.
sprawdzi stator silnik sprawdzi termik silnik siemens silnik
wytrawianie kwasem voyager zapala gaśnie podłączenie komputer honda accord
Przewody elektryczne pod magnetem Stihl 028: funkcje i diagnostyka Regulacja gaźnika w pilarce NAC CTS 45-40-01