Czy kierunkowskaz miga przy naciśnięciu przycisków pilota czy nie to ważne. Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki jest kliknięcie zapadki blokady kolumny kierownicy.
Po rezystorze widać ze to klima manualna. Działanie Wentylatora raczej nic nie ma wspólnego z klimą.. Do sprawdzenia bezpiecznik (nie ten 5A) tylko ten do wentylatora (chyba 20A lub 25A) no i sam wentylator... Bład tyczy się Sterownika klimy ze nie ma czasem nie odpowiada... silniczek klapy to pewnie klapa do obiegu wewnętrznego.
Jeżeli panel steruje to albo klapa zerwana albo silniczek od klapy nią nie steruje.Tak Ci nie pomożemy musisz cokolwieg sprawdzić, zrób diagnostykę.
Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
https://obrazki.elektroda.pl/5686843000_... Miałem taką nieprzyjemność w a3 i to kolegi z podstawówki. Też byłem świecie przekonany że to pierdoła typu klapa się przycięła czy silniczek wykorkował. Jednym słowem wolny weekend i dużo piwa. I tak innym razem w golfie robilem tylko rezystor dmuchawy i pan się chwalił że jemu to robili...
A w tym adapterze nie ma przypadkiem bateryjki i silniczek musi cofnąć rozciągnięcie taśmy na szerokość normalnej VHS przed wyjęciem kasety? To działało ostatnio czy tak leżało od lat?
Oczywiscie, ze bład wskaze która to klapa. Usterka ta polega na tym, że maly elektryczny silniczek napędza przekładnię, która z kolei przez kolo zębate ramię klapy. Ramię to moze się poruszać w w przedziale otwarte - zamknięte, co w przeliczeniu na VAGa, to coś okolo 0 - 132, lub 0 - 152 impulsów. Obroty silniczka są wiec liczone w tym przedziale, co...
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
kolego masz uszkodzoną klape obiegu. silniczek sie kręci ale klapa ani drgnie i dlatego strzela. Najszybciej i najtaniej to otwórz klape ręcznie i tak zostaw. troche ciezki dostep ale da sie rade
Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
Najpierw trzeba zmierzyć prąd podtrzymania pozycji klapy . do zamknięcia jej potrzebny jest nieco większy prąd , ale do podtrzymania wystarczy około połowę mniejszy, dzięki czemu silniczek się nie przegrzeje. tam jest specjalny wbudowany driver który realizuje wszystko. Steruje silnikiem tak ,aby podtrzymać pozycję klapy przy minimalnym prądzie , bada...
Pewnie chodzi Ci o klapę obiegu powietrza (zamknięty, otwarty). Klapa poruszana jest przez siłownik podciśnieniowy. Po wyjęciu schowka i zdemontowaniu osłony pod schowkiem będziesz miał do niego dostep. Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia, zaczynając od rozgałęźnika pod maską, oraz zobacz jak pracuje klapa po odłaczeniu siłownika.
Prawdopodobnie klapa przepływomierza krzywa i się zacina.
No aż testera nie potrzeba do tego. Zdejmij dolne osłony przy konsoli środkowej i sprawdź czy nie ma problemy z którymś z silniczków Nic tam nie zobaczy. Schowek wyciągnąć zlokalizować silniczek odpowiedzialny za rozdział powietrza i sprawdzić czy działa, czy mocowanie w klapie nie jest wyrobione, czy sama klapa uszkodzona.
np. potencjometr https://allegro.pl/oferta/3x-potencjomet... potem usunąć błędy, test climatronica przez vcds i jak nie ma błędów z potencjometrów klap to kalibracja klap climatronica przez vcds
Zobacz czy na pewno klapa od obiegu zamkniętego jest w pozycji piktogramu z wyświetlacza. Robiłem coś podobnego niedawno i silniczek niby pracował ale non stop obieg był zamknięty. Usterka tkwiła w potencjometrze.
Ta klapa gasząca nie odpowiada za ASR tylko za łagodne (bezwstrząsowe) gaszenie silnika, zamyka się ona na 3 sekundy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję OFF a następnie ponownie się otwiera i ot jej cała rola, coś niezrozumiale opisujesz pozycję klapy : "przepustnica się zamyka...silniczek po wyłączeniu zapłonu cały czas próbuje ją domknąć...jak...
Odepnij kostkę od panela climatronika wepnij szpilki w pomarańczowe przewody ( jak pamiętam to szara kostka ) podaj tam napięcie nawet 9 v z baterii i słuchaj czy klapa temperatury się przesteruję na ciepłe ( potem zmień biegunowość by go trochę rozruszać ) Jak zmieni temperaturę na ciepłe to panel climatronika siedzi jak nie to silniczek . Nie ten...
czy w programie VAG (Polski VAG) można ustawić parametry otwierania Silniczka, kąty itp
Sama manetka chyba sprawna skoro polaryzacja prądu się zmienia. miernik pokazuje że polaryzacja się odwróciła czyli prawdłowo ale natężenia już nie ma kontrolka się nie zapala, silniczek nie działa. Jaki z tego morał?-styki w przełązniku zespolonym nadpalone i stąd nie działa, żadna elektronika spryskiwaczem nie steruje, zasilanie leci na sztywno z...
Witam W passacie b6 wymieniałem potencjometry(czujniki położenia) w silniczkach klap nagrzewnicy/nawiewów. Cześć wyrzucała błąd np v159 i v158, część terkotała a część wymieniłem na zapas żeby za jednym rozbieraniem to rozwiązać... i może niepotrzebnie... Wymieniłem wszystkie 7 potencjometrów w całym aucie, nie trzeba wyciągać wszystkich silniczków,...
Ten silniczek kosztuje 110zł z firmy Febi i działa bezproblemowo. Nie szkoda Ci czasu na poszukiwania potencjometru gdzie tu masz fabrycznie nowy zamiennik.
no właśnie też mi sie wydaje że jak odpycham no to ma tylna chodzić a tu nic słychać tylko spryskiwacz A widać chociaż coś z tego spryskiwacza czy tylko słychać? Z lewej strony klapy, u góry, jest gumowa osłona, taki wężyk. Odsuń go trochę i zobacz czy tam cokolwiek jest. Może była wymieniana klapa i nie chciało się komuś przeciągać kabli i wężyka;...
Witam ponownie. Jak obiecałem, że napiszę po usunięciu usterki więc jestem. A więc zaczne od tego, że każdy z panów miał rację w moim przypadku więc zakładając, że mamy takie same peugociki to wielkiego wyboru nie ma i głównie chodzi o dwie rzeczy. Każdy nazywał to inaczej a chodzi o to samo więc brawa głównie dla kolegów; gacopiesz, bartek_j i autos....
https://obrazki.elektroda.pl/3864557600_... Tam, gdzie zaznaczyłem na czerwono, ja widzę silniczek i właśnie ta klapa się rozwaliła.
Kombinerkami złap końce śrub i je wykręć. Ew jak masz torxy zewnętrzne to może uda ci się coś dopasować i nabić na końce śrub. Do tego odkręć silniczek i powinieneś otworzyć klapę a zaczep zostanie. Wtedy będzie łatwiej coś zobaczyć i podziałać.
Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze...
Witam. Proszę o pomoc, mam kłopot z Insignia A 2017, 2,0 CDTI Kombi. Zimą coś stało się z klapą bagażnika. Czasami nie otwiera się z przycisku na klapie. Jeśli otworzy się z przycisku - może zamknąć się, a może nie. Wtedy, żeby zamknąć stosuję trick: zamykam, przytrzymuję i z pilota wciskam centralny, potem centralny z pilota otwieram, klapa pozostaje...
Problem z klapą elektrycznie podnoszoną w Mazdzie. Po uruchomieniu otwarcia klapa otwiera się może w 30% po czym zatrzymuje i cofa do zamknięcia z 5%. Potem już nie reaguje na na przyciski trzeba klapę zamknąć ręcznie. Jak pcha się klapę ręcznie do zamknięcia, to w końcowej fazie zamek dociągnie klapę i zamknie. Wiem że w tych autach istnieje możliwość...
Do wyjęcia masz schowek. Po jego wymontowaniu silniczek masz przed oczami.
No to tam szukaj. Ostatecznie klapa się nie domyka - w ramach próby trzasnąć na chama..
A następnym razem może więcej danych, czy automatyczna czy półautomatyczna
http://obrazki.elektroda.net/92_12696475... http://obrazki.elektroda.net/92_12696475...
Raczej dźwignię/cięgno będzie ciężko znaleźć. Sterowanie klap jest przy pomocy silniczków krokowych i pewnie ten od nadmuchu na szybę skończył żywot. Albo pękła zębatka na osi silniczka. Idzie tam zbyt duży prąd z panela i silniczek niszczy zębatkę lub klapa przechodzi poza pozycję krańcową i nie może wrócić. Możesz spróbować ponownie przeprowadzić...
Po wymianie silniczka krokowego na tani zamiennik (27 € z przesyłką) auto przestało wariować na obrotach, nie szarpie podczas jazdy, ale za to po lekkim dodaniu gazu i puszczeniu auto samo wkręca się na 2 800–3 000 obr./min i po 2 sekundach schodzi na normalne 800 obr./min podczas postoju, a podczas jazdy, nawet przy głupiej zmianie biegów (po wciśnięciu...
jeśli pęknięta klapa (od str. gniazda) to wybud. deski , odkręć silniczek (ciężko ale się da ) i zobacz jak to wygląda ...
Witam. Problem dotyczy BMW e61 530d z 2007r przed liftem. Tylna klapa ręczna, nie hydrauliczna. Problem polega na tym, że po zamknięciu klapy nie domyka jej. Silniczek domykania działa, bo przy otwieraniu obraca się. Poza tym podmienilem ten zamek i dalej to samo. Górny zamek też sprawdzony i podmieniony. Przkaźniki w bagażniku te pomarańczowe zamienione,...
po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej Ale zobacz czy silniczek chodzi poza klapą w ogóle.
Trzeba sobie wybrać sterownik klimatyzacji 08-HVAC, jak już będzie wybrany to na dole powinien być Output Tests-03 jak dobrze kojarzę. I tam w tych testach, kolejno wykonuję się testy klap. Da się tam podejrzeć, czy dana klapa pracuje w pełnym zakresie. Natomiast jak potrzebujesz podejrzeć aktualną pozycję klapy, to trzeba sobie wybrać Meas. Blocks-08....
Wlasnie rozebralem zamek, w silowniczku który napędza silniczek jest blaszana spręzynka, jest peknieta, mysle, ze to przez to nie odbija i jest caly czas otwarty zamek
Nagrzewnica do wymiany, jak chcesz to mam prawie nowa 3 msc po wymianie. Ori. Uklad do rozpiecia i wyczyszczenia og ok 4 h z tym wychodzi. Plus nowy plyn.
Realizowałem podobny problem, silniczek podłączyłem do stycznika zamka klapy z pominięciem modułu komfortu, klient nawet nie wie, że tak ma.
Witam nie grzeje mi jedna strona nawiewu na wprost po stronie pasażera , rozebrałem plastiki i schowek , ale od strony schowka pracuje klapa zamykająca górna i jak zmienię na nawiew kabiny , ale jak zmienię pokrętło z zimnego na ciepłe to tylko działa silniczek dolny po stronie pasażera a po stronie kierowcy brak reakcji ,sprawdziłem na nowym silniczku...
Hehe. :-D Mam w kuchni taki owalny śmietnik na zewnątrz o fikuśnej konstrukcji. Wieko śmietnika jest obudowane ze wszystkich stron owalna ramką śmietnika. Podnosi się po wciśnięciu go lekko i odblokowaniu zatrzasku wciśnięciem. Nawet nie wiem jak działa mechanizm otwierania i zatrzaskiwania. To jakieś arcydzieło ale nie dołączali footprintów (blueprintów)...
Powiem szczerze, nie wiem. Sądziłem, że na linkę. Sprawdzę to raz jeszcze jutro rano. Tymczasem chyba znalazłem dokąd ta wtyczka powinna iść. Foto zapożyczone z elektrody i widać dokładnie tę samą wiązkę. Dwie jakby odnogi się zgadzają, a trzecia ze znakiem zapytania to chyba ta nieszczęsna wtyczka. Problem tylko w tym, że ja dzisiaj, grubo ponad 30...
Delikatnie rozkręć ten silniczek i spójrz na zębatki. Zdarza się że pękają
Jak się zmienia to przyjmujemy, że klapa działa, może nie do końca poprawnie (w pełnym zakresie) ale działa. Może być ukręcona ośka, nie pamiętam dokładnie tej konstrukcji, wtedy silniczek będzie się ruszał, klapa będzie stała w miejscu. Wtedy będzie błąd silnika i nie przejdzie testu położenia krańcowego klap.
Co prawda stary temat, ale odgrzewam. Ten błąd 01596 i mnie się pojawił w VW Sharanie 2001, więc wziłąłem sobie całą dokumentację z ETKA i ściągnąłem pół dolnej konsoli w aucie i po dobraniu się do niego, wyszło ze ten silniczek od recyrkulacji ma się dobrze, jest OK. Moze działa on zbyt wolno co jest powodem wywalania co jakiś czas błędu i mrugania...
Wychodzi na to, że nie reguluje silniczek. Zakładam że masz klimatronika ??? Te silniczki można rozruszać baterią 9V. Poszukam i podeślę na PW jak to zrobić. Jeśli to nie pomoże to jest opcja, że silniczek jest uszkodzony lub klapa się urwała (raczej rzadko się zdarza).
Uszkodzona dźwigienka i silniczek chodzi a klapa nie. Błędu nie pokazuje bo potencjometr pozycjonowania umieszczony jest w serwie. Musisz fizcznie wleźć pod spód deski i zobaczyć co chodzi a co nie. Kurduplom jest przy tej robocie łatwiej, dryblasy deskę demontują.
sprawdzić silniczek klapa mercedes silniczek klapa sprawdzi silniczek klapa
antena zewnętrzna radia atmega2560 bootloader pilot odwrotny
formowanie kondesatora formowanie kondesatora
MA6D49 vs MA6D50 Panasonic – zamienność diod, parametry, obudowy, różnice Massey Ferguson 6180: Brak połówek i sprzęgła - przyczyny