Kupiłem takiego samego Hyundaia, 2,0 benzyna z 2005r klimactronic. nie sprawdziłem ogrzewania bo był zimny, po przejechaniu z Poznania do Gdańska, zmarzłem i uratowały mnie podgrzewane siedzenia bo bym zmarzł. Do rzeczy, temperatura na środku skali, wentylator nagrzewnicy chodzi i jest zimno. Po wymianie silniczka krokowego sterującego przełączaniem...
Czyli jak masz zawor z silniczkiem krokowym to nagrzewnice wymieniali w ramach "problemu serwisowego" . Jest jeszcze zawor "bypass" na ramie ,na wysokosci przedniego prawego kola , jak ten przepuszcza to bedzie podobny efekt. Tez mozna go wypiac w celach testu .
byc może masz uszkodzony silniczek krokowy od nagrzewnicy ( jesli tam są silniki) bądź odczepiła sie linkla i nieotwiera klapek,. pozdrawiam
Witam mam następujący problem z tym samochodem. Mało tego że nie da się wyłączyć nawiewu ciepłego powietrza (da się wyłączyć wiatrak ale nie da się przełączyć na zimne) to po drugie nie da się załaczyć klimy. Czy ktoś wie gdzie w tym samochodzie znajduje się sterownik klimatyzacji?? Albo gdzie leci kabel o numerze 462 od sprężarki klimy. Dodam że sprawdzone...
A od kiedy linka przestawia kierunek nadmuchu??? Sprawdź silniczek krokowy tam gdzie nad lampą wchodzi wiązka do nagrzewnicy
W moim Seacie była montowana nagrzewnica......rozmontowany cały kokpit wewnątrz auta aby ją tam wsunąć gdzieś za tymi plastikami.......pod maską zdjęte było tylko mosiężne kolanko , którym były spiete węże wody , gdyż nagrzewnicy nie było.........ogrzewanie jest ale po uruchomieniu auto weszło na 2tys. obrotów i tak juz pozostało....... wszystko jest...
Dzięki za wszystki rady, jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to bardzo będę wdzięczny za wszyskie rady. I mam jeszcze takie pytanko czy może ktoś ma pojęcie ile może kosztować ten silniczek krokowy i jak się dostać do tej nagrzewnicy.
nie miałem czasu dzisiaj porządnie tego zaatakowac, ale może kolega szogun ma rację, otóż rozebrałem schowek i widać że podczas regulacji temperatury i kierunku nawiewu te dzwignie się ruszją czyli silniczki krokowe odpadają czyżby faktycznie zakorkowana nagrzewnica?! rozbieranie tego mnie przeraża nie robiłem jeszcze tego w a4 ale wygląda to nieciekawie....
Przyczyną były niełączące styki silniczków krokowych. Temat Zamknięty.
Szogun ma rację co do tego że w A4 jest dokładnie na odwrót. Najpierw jest parownik, a potem nagrzewnica.A co do ogrzewania to ciepło jest z nagrzewnicy, dozowane przy pomocy klap napędzanych silniczkami krokowymi sterowanymi z klimatronika/sterownika/
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
silniczek krokowy wymieniony przewody i cewki wymienione podciśnienia sprawdzane a z ogrzewaniem ubytków niema majonezu niema nagrzewnica wymieniona. wydaje mi się jak by mu zapłon wypadał
witam potrzebuje zbudowac bardzo prosty regulator obrotów wentylatora od nagrzewnicy samochodowej. Czy nadaje sie do tego ten kit: http://jabel.com.pl/?,ww,42,, Jeżeli tak to nie bede sie bawic tylko to kupie i zloze a i jeszcze jedno czy istnieje jakis sposob zastapienia potencjometru czyms innym chodzi mi o cos tego typu ze do potencjometru podlaczamy...
Dzięki za odpowiedź. rzeczywicie siadł silniczek krokowy. Już go wymieniłem i ta przyjemnośc kosztowała mnie 170 zł (130 sam silniczek). A jesli chodzi o gśnięcie świeczki to niby zakamieniona nagrzewnica i trzeba ją wyczyścić np Cilitem kamień i rdza i porządnie wypłukać.
Sprawdź połączenie wszystkich wtyczek, kabli. Możliwe że uszkodził ci się silniczek krokowy. Przy tej robocie nie ma potrzeby odpinać nic od sterowania silnika, a silniczka krokowego żadnego tam nie ma. Więc następnym razem się zastanów zanim coś napiszesz.
Oczywiście silniczek nadaje się do wymiany bo nic nie dzieje się bez przyczyny i trzeba nowy silniczek bo czasami znowu klapa nam padnie bo silniczek nie domaga. Nic z tych rzeczy. Silniczek jest dobry. Ciężko chodzi bo to silniczek krokowy o małym momencie za to z przekładnią o bardzo wielkim przełożeniu. Przyczyną pękania osi klap jest wadliwa klapa...
Temperatura zapewne na wskaźniku będzie bliżej nieskończona, ponieważ jak wszyscy wiedzą tam takich rzeczy nie ma. Zaraz pojawią się treści z słynną UPG czy silniczka krokowego lub co jeszcze ropy w benzynie. Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn, to winnymi są albo linka do której przyczepione jest pokrętło(nie do końca otwiera zawór nagrzewnicy)...
jezeli chodzi oto ze nie nagrzewa auta to po 1 sprawdz poziom plynu chlodniczego jezeli jest za malo to nie bedzie grzalo. jezeli plyn jest w porzadku to najprawdopodobniej nagrzewnica jest zapchana. problem z wolnymi obrotami moze byc padniety silniczek krokowy, albo wina kabli i swiec kiedy byly ostatnio wymieniane? napisz jeszcze jaka pojemnosc tej...
Może być że część ciepła z nagrzewnicy kierowana jest na obieg grzewczy zamiast na wymiennik płytowy od wody użytkowej. Jeśli tak to świadczy to o uszkodzeniu zaworu przełączającego/napędu zaworu czyli silniczka krokowego.
Po pierwsze to sprawdź czy masz dobry termostat, wskazówka od temperatury stoi ciągle nieco poniżej połowy? nie opada ani nie wzrasta?Dwa odpowietrz układ, co do nadmuchu, jak odkręcisz schowek to masz nagrzewnice, w niej siedzi rezystor odpowiadający za bieguny nadmuchu, sprawdź czy nie masz przepalonych dwóch pierwszych spiralek(nowy 120zł, na szrotach...
Dziękuje wszystkim - wezwałem serwis i tak naprawdę to widzę że oni też do końca nie wiedzieli o co chodzi. Wymontował wymiennik przeczyścił ale stwierdził że nie był na tyle zabrudzony aby był przyczyną, wymienił silniczek krokowy i jakiś trójnik podregulował temperaturę i na razie jakoś działa ale już mi zapowidział że następna jest nagrzewnica do...
Miałem do czynienia z zaworem odcinającym przepływ płynu do nagrzewnicy w pewnej koparce - silniczek, przekładnia, na przekładni krzywki (do wyłączania silniczka w skrajnych pozycjach) i tłoczek. Swobodnie można nim regulować przepływ - wystarczy załączać na chwilę zasilanie na silniczek na 1 sekundę, odczekać kilkadziesiąt sekund, zmierzyć temperaturę...
Przyczyny mogą być dwie : zatkana nagrzewnica lub nie przesuwająca się klapa zmiany strumienia powietrza w nagrzewnicy. Ja sprawdzam to tak , nagrzewam silnik do 90stopni włączam ciepłe powietrze w środku i obserwuję węże in i out nagrzewnicy. jeśli wejściowy jest gorący a wyjściowy jest letni (zimny) to nagrzewnica jest zatkana ma mały przepływ , jeśli...
Kolejny dzien z autem. Nagrzewnica jest na pewno zaszlamiona na amen i jakos nie da sie tego chyba juz zrobic tylko wymienic. Rezystor wymieniony, wszystko dziala. Silniczek krokowy niestety w ogole nie dziala - do wymiany. Podpielismy bez niego i obroty so okej. Czy brak silniczka bedzie mial jakis negatywny wplyw na auto zanim go wymienimy? Przy okazji...
nie wiem jak jest w oplu ale np w moim peugeocie na pierwszy rzut oka tez wyglada ze tylko panel... Ale po blizszym przyjzeniu sie: - dwa czujniki tem wewnatrz - na desce i pod nogami - oprocz panelu zupelnie inne jest sterowanie wszystkimi klapkami wewnatrz deski rozdzielczej - wszystkie sa elektryczne - i nie na linke, a sama klapka od cieplego powietrza...
co do problemu 3. to znalazłem schematy na elektrodzie. poszukałem i znalazłem... klapa nie domykała przycisku co powodowało zapalenie cały czas oświetlenia bagażnika (jakiś czas temu miałem problem z zamkiem za wysoko podciągnąłem zaczep). Ale mimo wszystko zostało jeszcze 0.08A. Jak ktoś ma taki samochód i ma schematy to niech mi napisze co jeszcze...
Odpowiadając na Twoje pytanie to dufuzorami nazywamy wszystkie kratki nadmuchu z plastikowymi rurami którymi jest wtłaczane ( ciepłe lub zimne ) powietrze do środka samochodu , a piec to cała plastikowa pucha pod deską z nagrzewnicą i chłodniczką do klimy oraz wszystkimi klapkami i mechanizmem otwierania tych klapek , bądź z silniczkami krokowymi w...
Wiec sprawa mechaniczna. Z butli ciagniesz przewód gazowy najlepiej 5mm pod maske auta. tam gdzie bedzie parownik. W parownik wkrecasz elektrozawór (zalezy od instalacji), przewód podłączasz to elektrozaworu. Dalej szukasz węzy od nagrzewnicy. rozcinasz na doplywie i odplywie. Wstawiasz trójniki w miejsca przeciecia które sciagasz opaskami i z trójników...
Witam. Auto ma problem z obrotami na biegu jałowym najczęściej na zimnym i letnim silniku aczkolwiek na rozgrzanym zdażyło się mi już też przyuważyć takie zachowanie silnika. Obroty na biegu jałowym delikatnie falują wtedy między ok 400-700obr. Jak przegazuje mocniej to problem jakby ustępował. Następny dziwny objaw jest taki, że gdy wrzucam na luz...
Witam serdecznie! Poszukuje mądrego, który miał już okazję walczyć z układem elektrycznego sterowania nawiewami powietrza (w kabinie) w Peugeocie 806 (ew. Citroen Evasion, Fiat Ulysee, Lancia Zeta). Moja wersja to regulacja siły nadmuchu i "ciepłoty" powietrza na drodze elektronicznej oraz kierunku nawiewów cięgłem. Układ dodatkowo wyposażony jest w...
Na początku prośba do moderatora o pozostawienie tego postu w tym miejscu, ponieważ wiąże się to z automatyką, a chłopaki w innym miejscu forum niestety mi nie pomogą. W samochodzie posiadam coś w stylu Thermotronic'a w połączeniu z klimatyzacją. Czyli mam pokrętło na którym można ustawić dokładną temperaturę np. 21*C. Problem polega na tym że nie mam...
Witam mam problem ze swoją megi silnik 1,6 8v 90KM + LPG Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą. Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a...
Wiec od początku. Płynu z chłodnicy nie ubywa praktycznie wcale (miałem wcześniej poloneza ATU+ i w nim miałem pękniętą nagrzewnice ale dostęp był o tyle łatwy, że sobie ją z łatwością zlutowałem). W sienie nagrzewnica i filtr kabinowy jest tak ukryta że lepiej nie gadać (cały kokpit trzeba zdemontować). Silnik z zewnątrz mam suchy jak pieprz (prawdopodobnie...
Witam ostatnio borykam się z problemem w moim MK2 GTI 1988 rok silnik to 1,8 PF + LPG jest to silnik na wielopunktowym wtrysku Po odpaleniu auta na zimnym silniku auto wchodzi na wysokie obroty ok 2 tyś. i nie schodzi niżej wraz z rozgrzaniem jest tak samo na gazie jak i na benzynie , jeździ się ciężko bo ciągle mam wysokie obroty . Niekiedy jest tak...
Witam. Mam problem w swoim Tiguanie z climatronem. Otóż, w aucie fabrycznie był climatic, (auto z 2011r z USA) musialem tak czy inaczej wymienić całą nagrzewnicę więc stwierdziłem że jak już to na climatronik. Zakupiłem całą nagrzewnicę kompletną z wiązką (z dwiema kostkami do panelu sterowania) i silniczkami krokowymi,czujniki temperatury nawiewu w...
silniczek nagrzewnicy silniczek sterowania nagrzewnicy silniczek krokowy mercedes
crown kanał wyciek oleju pompy wspomagania kalibracja ekranu dotykowego
Kompatybilność pokrywy skrzyni korbowej Oleo-Mac GS 370/GS 451 z modelem 937 Troubleshooting ecoNET 300 Connection to Boiler