masz problem z silniczkiem krokowym,ktory wlacza ssanie-po wylaczeniu zaplonu kluczykiem pedal gazu wtedy lekko musi opasc na dol ,bo ciagnie go ten krokowy. Dopuki silnik jest cieply ,to bedzie palil normalnie ,a jak zimny to problem bo nie ma ssania Tez tak mialem juz 2 razy, musisz wymontowac krokowy , wyczyscic go i sprawdzic pod napieciem 12v czy...
Witam!!! Mam pytanie odnośnie działania ssania automatycznego w samochodach. Do rozmyślań o zasadzie działania ssania skłonił mnie zepsuty potencjometr przepustnicy w mojej Corsie. Zakładając nowy potencjometr podłączyłem tylko przewody do niego nie przykręcając go do kolektora ssącego. Chciałem sprawdzić co się stanie jak będę kręcił potencjometrem...
silnik krokowy to taki silnik w którym odpowiednie uzwojenia w odpowiednim czasie dostają napięcie dzięki temu komputer wie w jakim położeniu znajduje sie ten silnik. taki silnik stosowany jest do dysków twardych, cd-rom-ów a w autach ma za zadanie podawanie odpowiedniej ilości powietrza na biegu jałowym. Ale poco jest wogule montowany przecież na gazniku...
Miałem tak jak paliwo się kończyło. i tak też u mnie sie stało lol eh... buczała pompa bo ssała powietrze...zamiast benzy Ręce opadają!!! Choć w takim przypadku chciałbym zacytować mego kolegę. Tyle tylko, że na forum sie nie przeklina. Szkoda... Temat zamykam, a jego autora odesłałbym najchętniej do przedszkola.
silnik krokowy nie ma elektromagnesu a w tym gaźniku jest ssanie automatyczne na zasadzie bimetalu i powiem że to raczej on zakończył swój zywot.
Po prostu sprawź czy nie ssie lewego. Słychać charakterystyczne syczenie.
Witam serdecznie, mam problem z obrotami w maździe 323 BA z silnikiem Z5-DE 1.5, Chciałabym ustawić obroty na luzie i ssaniu oraz ustawić TPS. Obroty na ssaniu wynoszą 2500 obr./min i nie schodzą nawet jak silnik chodzi z 5 minut, jadąc takim autem do momentu nagrzania silnika obroty wynoszą 1500 obr./min na luzie, i słychać po silniku że on cały czas...
Skoro na zimnym jest ok, a na ciepłym źle, to masz za bogato na ciepłym. A nie że brak ssania czyli ubogo. Podejrzyj wartości nierządem. Czasy wtrysku i jak działa silniczek krokowy.
Jak samochód długo stał do popsikaj odrdzewiaczem silniczek krokowy.
Ta ''klapka'' od ssania to raczej rzadko ulega uszkodzeniu ponieważ jest ręcznie sterowana dźwignią od ssania która jest w kabinie przy kierownicy.Za obroty na ssaniu w gaźniku typu ''aisan'' odpowiada kilka rzeczy.Najważniejsze z nich to zawór dwudrożny czyli taka plastikowa rurka z trzema króćcami do których są podłączone podciśnienia następnie zawór...
Passat B3/91 r. Silnik RP Monowtrysk 90km Sterownik ( komputer) - Bosch 443 907 311 B; 0 261 200 261 Mianowicie jak w temacie brak jest ssania. Po przekręceniu zapłonu silniczek krokowy się nie otwiera. Na wtyczce dochodzącej do silniczka jest następujące napięcie: 1 pin - 0V 2 pin - 0V 3 pin - 12V 4 pin - 0V Po podłączeniu zewnętrznego zasilania na...
Problem polega na tym iż po czyszczeniu przepustnicy obroty silnika wynosiły 2000 a po chwili spadały na 1500 i niżej już nie tak więc wyczyscilem tez silniczek krokowy i obroty wróciły do normy ale od tej pory nie ma ssania. Podłączając pod komputer robię test silniczka krokowego i podczas testu silniczek działa i obroty wskazują na 1500. Zrobiłem...
Podmieniłem przepustnice, zawór regulacja biegu jałowego (silnik krokowy) i nie pomogło. Pomaga całkowite odłączenie zaworu odpowietrzania zbiornika benzyny. podmieniłem go, lecz dalej jest to samo. 100% że jest to związane z regulacją powietrza. Pytanie: Czy tłoczek w silniku krokowym powinien dać się delikatnie przesunąć ręcznie? Czy po podłączeniu...
Pewnie się naraże Elektritowi - sprawdziłeś "silniczek krokowy" a poprawniej regulator biegu jałowego, Ponieawż podajesz, że to jednopunkt, to jest duża możliwość, że masz zewnętrzny regulator, padały w nich często zestyki biegu jałowego, czasem same silniczki (nie krokowe, zwykłe komutatorowe)a a kiedyś miałem Golfa z uwalonym komputerem, wszystko...
Witam mam problem z tigerka ponieważ słyszę klekotanie z moje silniczka w tygrysku. Ogólnie ostatnio zapalił się check,nie miał mocy itd. Wyczyściłem EGR, przepustnice, silniczek krokowy i auto działa jak nowe. Przed tym czyszczeniem w trakcie postoju słyszałem ciągłe klekotanie z auta dokładniej gdzies przy kolektorze ssącym czy wtryskach. Jest to...
Cy silnik krokowy który znajduje się obok kolektora ssącego w czasie gdzy jest przekręcony zapłon na nie odpalonym silniku pracuje?? Dziś zauważyłem gdt sprawdzałem płyny a miałem przekręcony zapłon że silnk krokowy coś buczał i był ciepły czy to oznacza że jest uszkodzony czy to normalny objaw. Pozdrawiam
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
witam mam mały problemik chodzi o opla kadetta 1,4i 91r. , wolne obroty szaleją, raz dobrze raz tak jakby chdził na ssaniu i zapala się kontrolka z silniczkiem, czy zimny czy ciepły to dzieje się to samo, zczytałem kod błędu i jest nr 35, piszą że to może być silniczek krokowy, gdzie się on znajduje, czy jak go odkręce to sie nic nie stanie z nim, na...
Tak musi byc szczelnie montowany, gdyz to wlasnie on jest odpowiedzialny za bardzo dokladne dozowanie dawki powietrza i nie ma mozliwosci, aby dostawało sie powietrze tzw fałszywe. Dodatkowo musi posiadac na kołnierzy gumowy oring, ktory to wlasnie po przykreceniu silniczka dokladnie go uszczelnia. Musisz sprobowac wykrecic obcieta srubke moze jakimis...
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
"By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.
mam problem ze ssaniem tzn gdy uruchamiam zimny silnik to w momencie odpalenia obroty podchodzą na około 1500 i za każdym razem odrazu spadają na 800-ewidentnie widać ze brakuje tzw ssania, natomiast gdy auto sie już nagrzeje to obroty na biegu jałowym utrzymuja sie na 1000obrotów/min czasem 1100obr/min. czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniłem...
Funkcję ssania realizuje silniczek krokowy przy przepustnicy za pomocą impulsu sterownika silnika Zaniżanie poziomu forum, ostrzeżenie
Albo nieszczelna rura ssąca bądź zażużlowany EGR.
kolektor ssący to wiem bo sam wymieniłem świece kable silniczek krokowy itd tylko ten cały czujnik o ile jego to wina Pisownia p. 8.2 temat do kosza poleci. manta
Witam serdecznie, zaczęły się pierwsze poważniejsze mrozy i mój samochód wymięka, a ja przy nim. Problem polega na tym że czasami (częstotliwość ok.1/35 uruchomień) zdarzy się tak że nie ma wolnych obrotów lub ma ale takie koło 500obr/min, aż się trzęsie. Nawet kontrolka od ładowania się czasem zaświeci, sytuacja ma miejsce zarówno na gazie jak i na...
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
Trochę źle postawione pytanie po pierwsze, w tym roczniku były dwa silniki jeden mono-wtrysk drugi sekwencyjne zasilanie benzyny (na każdy cylinder osobny wtryskiwacz). O jakim silniku rozmawiamy. Tak ogólnie ssanie(rozgrzewanie silnika do temperatury pracy)- odbywa się dość prosto czujnik temperatury płynu chłodzącego określa dla sterownika podstawowe...
witam , mam problem ze swoim sejko . mianowicie tak jak w tytule ,jak odpale sejka i jest podpiety silniczek krokowy to niby chodzi ładnie , jak jest zimny to ładnie chodzi na ssaniu jak sie nagrzeje to obroty spadają na odpowiednią wartość i jest "cacy" problem pojawia się jak chce nim ruszyć albo chociaż wkręcić go na obroty ,poprostu sie nie da ,obroty...
Grzebie bo nie chodzi. A "silniczek" jest , jest to regulator biegu jałowego potocznie nazywany "silniczkiem krokowym" chodź nim nie jest. Jest umieszczony w obudowie filtra powietrza - tak dla informacji. Jeśli kolega chce pomóc to czekam na info jak zweryfikować poprawność odczytów z poziomu VAGcom. Zamknij natychmiast klapę silnika i więcej tam...
Problem już dawno rozwiązany,otóż Pan najlepszy specjalista od elektroniki samochodowej błędnie zdiagnozował usterkę,bodajże szukając ssania na ciepłym silniku,bo inaczej tego sobie wytłumaczyć nie potrafię.Tak na prawdę to zatarty był tłoczek zaworu regulacji ssania(biegu jałowego).W innych rozwiązaniach znany jako silniczek krokowy .
Kolego jak nie podasz błędów czy choćby podstawowych parametrów to nikt ci tu nie pomoże . Jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym ? czy przepustnica widzi bieg jałowy ?
Przy zatkaniu dolotu samochod gasnie No i co z tego wynika ? Jakby nie gasł to byłby problem. Szukaj ogólnie nieszczelności w kolektorze ssącym.
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
Zanim ci zaczną pisać o czyszczeniu silniczka krokowego odpowiadam-trzeba sprawdzić zawór nagrzewania silnika.To takie cholerstwo przykręcone do bloku silnika,idą tam dwa węże (ze 2,5 cm srednicy) i wtyczka na dwa kable. Pod komputer też nie podepniesz ,bo i pewnie takie sugestie się pojawią.Ten leciwy wtrysk LE2 Jetronic nie ma samodiagnostyki.No chyba...
sprawdz czy linka gazu ma luz tak linka gazu ma luz sprawdziłem Dodano po 1 byłem u kolejnego fachowca mechanika i poradził żeby wyjąć wyczyścić i przesmarować ten silniczek krokowy, czy to dobry pomysł ???
Witam, mam mały problem:po wyłączeniu zapłonu ciągle pracuje silniczek krokowy(nie zawsze),gdy go wykręciłem,okazało się,że wysuwa się i wsuwa.Mam pytanie co nim steruje,czy do jego zacisków ciągle podawane jest napięcie.Dodam,że samochód wariuje raz ma b.wys. obroty,a raz małe(zimny ciężko odpala,jak gdyby "nie bylo ssania").Czy można to ustrojstwo...
mam poważny problem posiadam samochód kia clarus II 1,8 benzyna przerobiony na gaz przed przepustnicą w której obudowie zamontowany jest silniczek krokowy wolnych obrotów umieszczono pierćcień z którego gaz jest dostarczany do silnika od pewnego czasu silnik stracił ssanie jak był zimny nie trzymał obrotów gasł znalazłem przyczynę uszkodzony silniczek...
problem rozwiazany. Wymiana silniczka krokowego pomogla.
Witam ! Posiadam Peugeota 406 1.8 16 V z 96 roku. Mam go już rok ,ale do rzeczy .Wolne obroty w moim aucie gdy już się nagrzeje wynoszą 1000 ,na automatycznym ssaniu 1200 lub 1300. Samochód powinien mieć ok. 800 lub 900 na wolnych obrotach.Pytanie moje jest takie :Czy w peugeotach takie obroty to rzecz normalna ? Czy przyczyną może być silniczek krokowy...
Czyli chodzi o silniczek krokowy?
Znaczy auto się zalewa.Za czasy wtrysku odpowiedzialny jest czujnik temp płynu,sygnał z przepływomierza i potencjometru przepustnicy. Jeżeli chodzi o przepływomierz albo potencjometr położenia przepustnicy to musiałoby być gdzieś zwarcie żeby podawały paliwo na maxa.Przy braku sygnału z czujnika temp płynu sterownik przyjmuje temp zastępczą 80*C pod...
Witam wszystkich. Mam CC 900 i jak jest zimny to nie ma ssania sprawdziłem czujnik płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza, wszystkie wężyki,silniczek krokowy,czujnik ciśnienia bezwzględnego.Objaw ma taki jak odpalę to 5 sek chodzi na ssaniu a następnie gaśnie jak się trochę rozgrzeje to przebiera na wolnych obrotach a jak się całkiem rozgrzeje...
Silniczek krokowy był wymieniany ponieważ obroty na biegu jałowym falowały Ktoś kto nazywa elektromagnetyczny zawór powietrza silnikiem krokowym to menda która nie ma pojęcia co robi a nie mechanik. Tak więc u mechanika nie byłeś. Skaner diagnostyczny też nie jest niezbędny w tak prostym silniku. Btw nie napisałeś w ogóle jaki masz silnik, ani nawet...
Witam Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400. Przypadki: 1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200...
Jak z mocą to jeszcze nie wiem jutro to pojdę zobaczyć. Przejade sie i bede wiedzieć. A z silniczkiem krokowym sobie poradziłem zwierając styki ALDL i gdy sobie chodził przyblokowałem go palcem i ustawiłem tyle ile chciałem i teraz ładnie 1300 na ssaniu ma. Jak sie rozgrzeje jeszcze nie patrzyłem ile ma ale to ze względu że stoi w garażu i nie chce...
Masakra - mozna szału dostać. Czujnik mam zamówiony, jak tylko wymienie dam znać czy sie coś poprawiło. U mnie jeszcze jedno sie dzieje ( bardziej jak jest zimny ale na ciepłym silniku też sie zdarza ) przy dojechaniu do swiateł i wdepnięciu sprzęgła potrafią obroty zejść do 200 i potem albo sie podniosą albo zgaśnie. Gdzieś wyczytałem ze po wymianie...
Miałem auto z takim silnikiem, ale silniczek krokowy i potencjometr na osi przepustnicy coś mi się z gaźnikiem nie zgadza. Albo inaczej nazywamy elementy, albo jest to nieznany mi gaźnik. Silniczek krokowy i potencjometr to mi się z wtryskiem raczej kojarzy.
Witam. Po odpaleniu auta na zimnym silniku nie za pierwszym a nawet za trzecim razem i tak podobnie dzieje się jak jest już rozgrzany. Auto nie wchodzi na obroty które powinny wynosić około 1100, tylko mają około 900. Auto po rozgrzaniu utrzymuje około 600 obrotów które nie są stabilne. Słyszałem ze tu nie ma silniczka krokowego tylko za całość robi...
Witam. Mam problem od 5 lat z peugeotem 206 1.1 benzyna, a mianowicie, auto mianowicie po zapaleniu na zimnym silniku nie ma automatycznego ssania, (trzeba trzymać wciśnięty gaz bo gaśnie). Nawet jak się rozgrzeje każde puszczenie gazu na luzie wiąże się ze zgaśnięciem silnika(trzeba trzymać cały czas nogę na gazie). Byłem u kilku conajmniej fachowców...
Silniczek krokowy ?
Wygląda na silnik krokowy. Wykręć go i umyj w benzynie trzpień i jego gniazdo na czysto. Silnik możesz wsadzić cały na noc do słoika z benzyną, niech się zmiękczy osad i później pędzelkiem. Gdzy podłączysz silniczek to po przekręceniu stacyjki powinien trzpień się trochę wysunąć. Tzn, że silniczek działa.
dziękuję za zainteresowanie tematem. oczywiście elektrit ma rację i ja też o tym wiem, nie wiem natomiast który czujnik podaje informacje do komputera o temperaturze silnika żeby zadać odpowiednie obroty. Dla wiadomości Didasowi podaję że jest to silnik krokowy umieszczony pod akumulatorem połączony linką z dżwignią w pompie wtryskowej zwany również...
Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Uważam, że to nie jest normalne. U mnie w megance, taka sytuacja wystąpiła po wymianie 1 sondy lambda. Z tym, że obroty po odpaleniu zimnego silnika zaczynały falować dopiero...
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Witam , niedawno zakupiłem Audi 80 2.3 E z instalacją gazową montowaną w Witex -ie w Swarożynie . Jest to instalacja II generacji lecz brakuje w niej Silnika Korkowego . Na wężu który idzie od parownika do kolektora ssącego takowy powinien podobno być. Jest nawet wtyczka która umożliwi podłączenie go . Został on natomiast zastąpiony śruba do regulacji...
Witam;) z moim Golfem 1.6 PN '88 +LPG jest podobnie jak tutaj: . Odpala dobrze, bez problemów ale zeby trzymal obroty wskazowka temp. musi dojsc do białego pola (nie wiem ile to stopni). a jak juz osiagnie 90 stopni to trzyma za wysokie obroty. w miare rozgrzewania silnika trzyma coraz wyzsze obroty. oczywiscie moge tak naciagnac linke zeby trzymal...
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Witam! Pisze nowy post ponieważ stare posty na temat wolnych obrotów są juz troszke zakurzone... Mam problem z wolnymi obrotami w Hyundai Scoupe 1.5Ls z 1991 r. pełen wtrysk/gaz Problem polega na tym że obroty po wrzceniu na luz podnoszą sie zabardzo 1400-1600 zamiast byc na ustalonych 900-950.!Jak auto stoi to jest ok, ale wystarczy go delikatnie pchnąc...
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Może kwestia składu mieszanki i silniczka krokowego od ssania?
Witam. Mam bardzo duży problem. Golf III 1996r 1.8 benzyna + LPG. Od paru dni po odpaleniu ma bardzo wysokie obroty około 3 tyś. Zarówno na gazie jak i benzynie. Zauważyłem że gaz blokuje silniczek krokowy od ssania automatycznego, przez to pedał jest lużny jakieś 3 cm i linka przy wtryskach też. Gdy sie rozgdzeje czasem spadną do prawidłowych a czasem...
Witam. Ktoś napisał że w tym gażniku niema silniczka krokowego. Ja miałem taki gażnik .I mam do tego typu samochodu książkę serwisową. I tam jest napisane. Ze podczas pracy silnika nie wolno zdejmowac złączki 7 nużkowej. Właśnie tej od sterowania silnikiem krokowym. Bo ulegnie uszkodzeniu.NIestety kiedyś zapomniałem tej złączki założyć. I założyłem...
Najpierw zacząłłbym od czujnika temperatury. To jeśli chodzi o ssanie. Co do pływających obrotów to radziłbym przejrzeć wszystkie przewody. Przyczyną może być zagjęcie któregoś z nich lub nieszczelność. Następnie sprawdziłbym silniczek krokowy. A tak przy okazji. Co to za instalacja??
Silniczek krokowy może po prostu zacinać się i błąd w pamięci nie zostanie zapisany. Silniczek krokowy to nic innego jak zawór powietrza. Na podstawie składu spalin z sondy lambda, obrotów silnika, prędkości jazdy silniczek krokowy zwiększa lub zmniejsza dopływ powietrza, przez co zubaża lub wzbogaca mieszankę paliwową. U ciebie może być uszkodzony...
Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
Mapsensor to całkiem co innego niż silniczek krokowy. Mapsensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli ogólnie mówiąc czujnik obciążenia silnika. Silniczek krokowy ma tylko na wolnych obrotach tak dawkować powietrze aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego. Dodano po 2 Z uszkodzonym lub zaciętym silniczkiem krokowym auto falowało by na...
Moze zamiast doradzac glupoty podpowiedzcie koledze zeby odczytal pamiec usterek ! nie ma kodow migowych ! Jezeli pokaze ci ) usterek sprawdz lewe powietrze nastepnie skoncentruj sie na silniczku krokowym i na lince gazu No to napisz jakąś mondrosc ;-) i co konkretnie sprawdzić bo silniczek krokowy i linka aż zbyt natrętnie działają jak pisałem podbijajac...
Mam Clio I 94r 1.2 problem pojawil sie po sciagnieciu obudowy filtra kopuły zaworów i regulacji ich. po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce zaczeły szalec obroty wymienialem kable swiece silniczek krokowy map sensor niby wróciło do normy (nie zawsze) ale nie na długo. Ostatnio przyszedł czas na kolejną regulację zaworów po regulacji jest tak ze...
Witam! Nie dawno kupiłem samochód marki Mercedes C180 z instalacją firmy BRC Just Junior. Wszysko było by pięknie gdyby nie to że ktoś zamontował w tej instalacji zawór regulowany śrubą a nie jak powinno byś silniczkiem krokowym. Gdy montuję zwór z silniczkiem krokowym to auto zaczyna co jakiś czas strzelać w kolektor ssący w trakcie ruszania lub na...
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia. To kolego po odpaleniu auta takie są. Wyczytałem, że jest to ssanie i po chwili spadają na 900 i na tym poziomie się normują. Kolego a co do tego czujnika to w którym...
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Witam wszystkich i proszę o pomoc ponieważ nie mogę zlokalizować usterki. Silnik 1.8NZ z gazem, gaśnie przy zdjęciu gazu podczas jazdy przy wyższych obrotach, np przy dojeździe do skrzyżowania ok 3tys obr, wrzucam luz i gaśnie. Czasem nie zgaśnie do końca ale utrzyma obroty ok 400-500, silnik pracuje wtedy nierówno - wiadomo. Oczywiście nie robi tego...
15 - zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego 33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym 35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza,czyli silniczka krokowego Posprawdzaj te elementy,a w szczególności połączenia na wtyczkach.Czujnika temperatury płynu chłodzącego nie pomyl z czujnikiem temperatury ze wskaźnika,ani...
Jestem laikiem w tych sprawach, nie wiem o jaką centralkę chodzi? Jeśli o emulator sondy lambda to napisane na nim jest BINGO-M jeszcze jest jeden jakiś emulator AEB EMULATOR 446. Ja tak jeżdżę już dwa i pół roku, elektronik powiedział żebym wymienił sondę lambda, wymieniłem na uniwersalną sondę NGK, ale nie pomogło. Pisałem na ten temat na innym forum,...
hmmm być może że to silniczek krokowy... miałem tak w Reni 19tce, wymieniałem kable, palucha, kopułkę świecie - na te do LPG :) a okazało się że to silniczek krokowy - póki silnik zimny i chodzi ssanie to obroty są na wyższym poziomie - silnik się rozgrzewa obroty spadają a silniczek nie trzyma....a jak się rozgrzeje to już dużych ingerencji silniczek...
Super tylko z tego co wiem w tico nie ma silniczka krokowego-silnik jest z gaźnikiem z automatycznym ssaniem. Jeśli go wymieniałeś proszę o podpowiedz gdzie on jest usytuowany przy silniku.
moze masz powietrze w ukladzie chamulcowym lub ubytki plynu, mozliwe tez ze ktorys czujnik abs'u jest walniety. Niestety z silniczkiem krokowym ci nie pomoge bo mam diesla. Ale z tego co wiem to moze to byc tez czujnik temperatury ktory podaje za niska temp. dla ukl. ster. silnikiem ( nawet jak jest cieply ) i zalacza wtedy ssanie.
Najpierw ja potem kolega kamyk wskazalismy Ci ze mogą to byc przewody wysokiego napięcia. ja mialem juz z nimi dokladnie takie same problemy jakie ty opisujesz + dodatkowo przy mrozie nie moglem czasami w ogole zapalic bo sie zalewal. Rób jak chcesz , wymieniaj silniczki krokowe regulacji obrotów , rób co chcesz. jak ktos ci dobrze radzi to ty swoje....
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
Witam Wszystkich. Mam nietypowy problem z odpalaniem samochodu. Wszystko ma miejsce tylko na zimnym silniku, zazwyczaj po nocy lub dłuższym postoju, jak silnik ostygnie. Za każdym razem, gdy pierwszy raz odpalam samochód, silnik zaskakuje, chodzi przez chwile, obroty powoli spadają i gaśnie. Kolejne odpalenia są zależne jak mi się wydaje od ilości paliwa...
Drodzy użytkownicy tegoż forum proszę o pomoc: mam silnik w astrze 1.8 16V 125KM i problem polega u mnie taki ze falują mi obroty można by powiedzieć, ze tak jakby skaczą od 1500-1800obr/min, jak odłączę silniczek krokowy to jest ok, tyko ze wtedy obroty stoją na 1500obr/min. dość wysoko jakby na ssaniu. Dodam, że świeci mi check control na zegarach,...
Witam, jestem tutaj całkowicie nowy, i mam taki sam problem. Auto kiedy jest zimne zachowuje się tak jakby nie działało ssanie. Podczas oględzin znalazłem na czujniku podciśnienia brak jednego z przewodów. na załączonym zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kółkiem. Niestety nie ma nigdzie luźno wiszącego przewodu. czy mogę poprosić o pomoc, gdzie znajdę drugą...
Widzisz "prosty_01" Tak mnie intrygujesz swoimi wiadomościami że sam popełniłem gafę No widzisz i znowu nauczyłem się czegoś nowego, dzięki za sprostowanie; młody jestem i narwany, nie przeanalizowałem konstrukcji. Czujnik temperatury wody (ssania) ,silnik krokowy ,czujnik halla ,i kilka innych jedna cewka siemens -prosty układ. Sugeruję się opisem...
jest to pierścień ( najczęściej aluminiowy) wstawiany w rurę dolotu powietrza do kolektora ssącego ( bardzo rzadko w samym kolektorze. W miejscu gdzie on sie znajduje widać albo wstawkę aluminiową ( co wydłuża dodatkowo droge dolotu powietrza do kolektora i głupieje komputer odczytując dane z przepływomierza) albo tylko wystaje króciec ( mikser jest...
Jaki masz założony gaz z regulacją na "śrubę" czy elektroniczny.Jeżeli masz regulowany gaz silniczkiem krokowym to musisz jechać do gazownikow lub postarać się o "śrubę" i zastąpić nią silniczek krokowy.Jeżeli już masz założoną "śrubę "to winny może być parownik ,ktory można regulować ale trzeba mieć doświadczenie.Wakuometr służy do mierzenia podciśnienia...
Witam, skończyły mi się pomysły, więc postanowiłem wreszcie napisać post. Mam od 6 m-cy Xsarę Picasso z 2000 roku z silnikiem benzynowym 1,8 16v EW7J4. Auto ma od 4 m-cy instalację LPG Elpigazu Stella Nord, od 3 tygodni walczę z następującym problemem, kiedy silnik wystygnie, auto po odpaleniu ma przez jakieś 3 sekundy podwyższone obroty jak na ssaniu,...
A odma? Jest słabo widoczna pod kolektorem, a jej koniec jest podpięty za przepływomierzem. Bardzo prawdopodobne, że jest nieszczelna i sterownik nie potrafi właściwie wyliczyć dawki paliwa do ilości zasysanego powietrza. Może sonda również jest sprawna tylko po prostu silnik ssie lewe powietrze i stąd niewłaściwe parametry pracy. Dodano po 16 silniczek...
Jeśli chodzi o falowanie obrotów to jeżeli samochód jsst po wypadku i wszystkie czujniki są w porządku to sprawdż dokładnie kolektor ssący może jest pęknięty lub pęknięty jest któryś z wężyków odchodzących od kolektora.Głowną przyczyną falowania obrotów są nieszczelności w układzie dolotowym lub uszkodzony silniczek krokowy.
Witam masz układ zasilania gaźnik jednopunkt czy wielopunkt. Jeśli gaźnik to łapie ci lewe powietrze sprawdź przewody. Co do wielo i jednopunktu winy może być silniczek krokowy. Spróbuj go wyczyścić. Jeśli masz przyjeżdrzony silnik (małe podciśnienie w kolektorze ssącym) to komp też będzie wariował spotkałem się z taką usterką. Musisz mieć czysty filtr...
Generalnie w silnikach wtryskowych za wolne obroty i bogatsze dawkowani paliwa na 'ssaniu' odpowiada silniczek krokowy. Sądząc po twoich objawach to szukał bym problemu w nim. Sam mam Uniaka i wiem, że z tym elementem często bywają problemy....
Nastawnik przepustnicy ssania, zaraz i tak ktoś napisze, że to silniczek krokowy. A napisać, że to silnik PN z pierburgiem 2 EE to już nie łaska
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Wydaje mi się że może to być silniczek krokowy. Działa on jak automatyczne ssanie, może źle dysponować dawką paliwa i dlatego mogą wystąpić takie problemy. U mojego samochodu czasami jest tak że jak zapale przez minutę, dwie silnik chodzi na ponad 1,5k obrotów potem spada na prawidłowe obroty.
Witam. Jak to mniej więcej wygląda. Odpalam samochód z rana (po nocy) na benzynie, włącza się ssanie, jako, że jest to zwykła instalacja LPG po dodaniu gazu przełącza się na LPG a obroty spadają prawie do zera, oczywiscie od razu się podnoszą, ale w tym momencie dioda od check engine zaświeca się. Gdy ruszam samochód momentami traci moc, dodawanie gazu...
Problem jest od 1200-2500 obrotów.Wtedy jest nierówny,nie od razy wchodzi w te obroty.Może to jest spowodowane czymś co odpowiada za ssanie.Tylko czy to jest silniczek krokowy czy potencjometr przepustnicy?Jeśli ktoś wie to proszę podpowiedzieć.Wielkie dzięki w razie czego
Mam następujący problem z moim autem gdyż jakiś czas temu zaczął gasnąc na wolnych obrotach.Po podpięciu pod komputer wyszło,że padł silniczek krokowy.Zamówiłem nowy przez internet i po jego wymianie tylko utrzymuje obroty na ssaniu.Kiedy chce go wkręcić na zimnym silniku aby przełączył się na lpg to zachowuje się tak jak by brakowało mu benzyny i strasznie...
Witam.Obroty ssania jeszcze udało się obniżyć i to bez wymiany sondy lambda.Podlaczylem do komputera obd 2 i sprawdziłem w ilu procentach uchylona jest przepustnica bez dotykania pedału gazu.Bylo 13,9%.Wykrecilem śrubkę naciągnięcia linki gazu o parę obrotów i teraz jest 12,5% .Auto na zimnym silniku startuje z 1300 obrotów /min i w ciągu jednej minuty...
Witam ponownie. Faktycznie to dwie inne rzeczy, chodziło mi o silniczek krokowy. Do silniczka krokowego powinna być podłączona wtyczka z przewodami elektrycznymi ,ale jak ją podłącze to zaczynają sie wariacje tzn obroty samoczynnie wzrastają do 2000 , po chwili spadają do 1000 i znowu wzrastają do 2000 i tak non stop. Srebrny przekaźnik który jest z...