Mam problem z dmuchawą/ogrzewaniem w Mercedes Sprinter 315 2.2 CDI 2006 rok. Problem polega na tym, że podczas jazdy przy minusowych temp. na początku jazdy auto grzeje, wszystko dmucha, ogrzewanie działa prawidłowo. Po jakimś czasie jak auto się rozgrzeje, morze to być 30 min, 1h nagle przestaje lecieć powietrze. Dmuchawa działa słychać że pracuje....
Silniczek nawiewu lub dźwignia zmiany klap sterujących nadmuchem powietrza. Polecam zrobić TEST KLIMATYZACJI. Panel klimatyzacji ma wyświetlacz? Na przyszłość proszę podawać nr VIN nadwozia.
Mercedes vito z 1996 108d bez klimy. Nadmuch raz działa raz nie gdzie szukać przyczyny? Gdzie znajduje się silniczek od nawiewu
Tu masz schemat - podobny (bo z klimą) ale sterowanie dmuchawy jest to samo. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Opornica jest w rogu komory silnika, za akumulatorem. Z niej wychodzi dwupinowa, płaska wtyczka bezpośrednio do silniczka. Tak więc można na nią podać prąd i bez wyciągania dmuchawy...
witam Ten silniczek znajduje się w komorze silnikowej będziesz musiał zdemontować wycieraczkę z napędem wtedy będziesz miał ułatwiony dostęp ale nie jest tam za wiele miejsca, tak więc życzę powodzenia.
patrzyłem ale tam filtra niema i nie jestem pewny czy czasem ktoś go nie wymontował bo jak ściągnę obudowę to widać ten silniczek od nawiewu powietrza być może i tam ma być ale czy ktoś wie jaki wygląd ma ten filtr bo jak pytam w sklepie to każdy się pyta jakiego kształtu on jest czy prostokątny czy inny a prostokątny podejdzie w miejscu za schowkiem...
Witam, mam pytanie odnośnie klap nawiewu w Mercedesie Viano. Gdzie znajduje się silniczek? Po lewej stronie problem jest taki, że po prawej działa klimatyzacja i jest zimne powietrze, a po lewej odwrotnie - jest ciepłe. Czy pomoże mi ktoś zlokalizować, gdzie się znajduje?
Regulacja kierunku nawiewu i temperatury realizowana jest przy pomocy klap i sterujących nimi silniczków krokowych. Z poziomu panela sterującego można zrobić test i kalibrację układu. Szukaj na forum 203 (polskim) - tam wszystko jest.
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Skoro numer inny to na 99% czymś się różni mechanicznie. Tak w ogóle to część z Mercedesa W212.
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
sterownik przy silniczku wentylatora :D dzięki za podpowiedź dam znać co było
Cienki to regulacja, a resztę widać oczami - co idzie z auta, i co wchodzi do silniczka :)
No i masz rację jeden silniczek umarł . Jutro podmienię i potwierdzę . Pozdrawiam
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w moim aucie, po włączeniu nawiewu słychać, jak śmigiełko się o coś ociera. Gdzie znajduje się ten silniczek? Musze rozbierać całą deskę w środku, czy dojdę tam od strony silnika?
Dzięki za pomoc. To przy okazji mam kolejne pytanie: Bezpiecznik jest niestety OK. Jak mogę sprawdzić czy to wentylator (silniczek) jest uszkodzony? Czy podpięcie do kompa coś pokaże, czy muszę go wykręcić?
Jaki pali bezpiecznik ma być 30A.P Pali 7.5 A,taki byl zalozony wczesniej i chodzil tak przez 3 lata,i na wykazie bezpiecznikow podaja ze ma byc 7.5A.Auto jest bez klimy,na 30 A chodzi ale wyczytalem gdzies ze moze to uszkodzic panel sterowania nawiewu i zeby nie wsadzac wiekszego bezpiecznika niz zalecany.
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Witam! Dziękuje za zainteresowanie się moim tematem. Panowie sprawa wygląda tak; - posiadam kluczyk na podczerwień ale jest w stanie rozkładu więc chce najpierw uruchomić central aby zamykał się z przycisku na panelu - tak pompka reaguje tylko na naciśniecie przycisku na panelu I teraz tak: - wyjąłem ją zdjąłem dwa wężyki do niej idące (jeden zapewne...
Zamiast pisac głupoty zastanowił byś się jakim cudem spalił się przy napięciu 12V kondensator który spokojnie ma wytrzymac 63V? No chyba, że przy wyciąganiu silniczka wbił weń śrubokręt, ale to trzeba miec pecha albo po prostu chcieć.
A tak z ciekawości, te trzy wyłączniki to kolega ma na myśli od klimatyzacji, obiegu zamkniętego i osuszacza? (co oznacza nie działają - nie palą się kontrolki?) Te klawisze nie działają jeśli nawiew jest ustawiony na 0. Sprawdź czy słychać słychać pracę silniczka krokowego przy regulacji temperatury. Wyjmij cały moduł sterujący nawiewem, koszmarnie...
Witam, mam problem z Mercedesem Actrosem MP4 2012r Euro5, a mianowicie nie grzeje w środku w kabinie, cały czas leci chłodne powietrze, układ wypłukany i zalany nowym płynem, zaworki zwrotne od webasto pod kabiną wyczyszczone, zawór pod maską sprawny, nowa centralka nissens przewody pod maską gorące że parzą w rękę, centralka w środku po dotknięciu...
W212 nie ma zaworu na podszybiu i żadnych czujników Jest kilka czujników ..... 1. Czujnik temperatury wnętrza pojazdu 2. Czujnik temperatury parownika 3. Czujnik temperatury lewy nawiew 4. Czujnik temperatury prawy nawiew 5. Czujnik temperatury przód lewy na nogi 6. Czujnik temperatury przód prawy na nogi W Twoim przypadku raczej spadło plastikowe...
Z radiem jest sprawa prosta - trzeba sprawdzić, czy na wtyczce zasilającej są dwa napięcia: z akumulatora i "po stacyjce" Jeżeli są - to radio musi ruszyć. Nawet nie napisałeś, czy zrobiłeś tak podstawową rzecz jak sprawdzenie napięcia na wtyczce zasilającej. Pewnie nie - tylko od razu walisz pytanie (bo to mniej wyczerpujące siły...) A z nadmuchem...
Do silniczka masz dojście - bo zrobiłeś zdjęcie. Żeby dojść do przełacznika, to trzeba wyrwać ten panel pazurami w którym on jest. Opornica jest pod radiem. Bezpiecznik też obejrzałeś - czyli masz dostęp. Jaki problem?
Kolego! Zarówno Vito jak i Viano (lub V-klasa - to określenie było używane zamiennie z Viano zależnie od modelu i rocznika) można było zamówić z prostym ogrzewaniem, klimą manualną lub klimą automatyczną. Każde z nich ma inne czujniki, inny schemat podłączenia i inne sterowanie. Niestety nie wiemy, co tam masz w tym aucie. Mercedes Viano 2.2 CDI 150KM...
witam wszystkich , mam taki problemik w swoim vito 110 td z 98 roku mianowicie bardzo słabo ''dmucha'' nawiew czy to na szybę czy na nogi czy na kratki silniczek chodzi poprawnie na wszystkich ''biegach'' a dmucha ledwo co ,zdemontowałem panel centralny tj.pokrętła ,radio itd. przedmuchałem sprężonym powietrzem nagrzewnicę wymieniłem [wkleiłem ] nowe...
Witajcie Problem jest następujący, rok temu zimą auto bardzo szybko się nagrzewało (mówię o kabinie pasażerów). Nawiew na szybę zawsze włączał się na największych obrotach i w aucie robiło się strasznie gorąco. Gdy wyłączyłem nawiew na szybę i włączałem grzanie manualne lub automatyczne to wentylator zmieniał swoją moc. Klima nie działała gdyż jak to...
Witam. Tematy już pozamykane a ja nie mogę znaleźć przyczyny słabego nawiewu w kratce nawiewu po lewej stronie kierownicy. Próbowałem wyjąć tę kratkę nawiewu. Puszczają zaczepy ale z lewej strony coś mocno trzyma i boję się to na siłę wyrywać. Pomóżcie jakąś radą co robić. Czy tam jest jakiś silniczek ? https://photos.app.goo.gl/mzfm75VNlo3N65...
silniczek nawiewu nawiewu mercedes silniczek regulacji nawiewu
wyświetlacz sterownika pieca defro delikatnie stuka schemat myszki
ariston wymiana programatora hasło nazwa użytkownika router
Chromecast 4 - zakłócenia obrazu i trzaski dźwięku Adapter do wymiany radia na navi w Nissan Juke