No a wie ktoś jak dobrze zacisnąć tą linkę żeby się to nie rozsypało znowu?
Witam mam problem z ekspresem do kawy Saeco pico barista gdy podłączam go tylko do zasilania to odrazu pali mi bezpiecznik w ekspresie gdy tylko dostaje prądu . Natomiast gdy go rozkręciłem i posprawdzalem napiecie probówka na silniczku do młynka i panelu sterującym probówka świeci co ciekawe na wszystkich przewodach i tam gdzie powinien być minus również...
Żółty przewód jest przy drugim mniejszym silniczku sterującym klapkami i właśnie ten przewód również nie jest podłączony. Czy ten kondensator ma być podłączony czarnym przewodem z tego silnika i żółtym z drugiego silniczka?
Dla pewności sprawdź wszystkie bezpieczniki a jeśli to nie pomoże to trzeba zdjąć boczek drzwi kierowcy i sprawdzić czy nie jest zalany sterownik przy silniczku sterującym ruchem szyby, zmieniałeś może radio w swoim samochodzie ?
Czy zimny lut na silniczku sterującym napędem płyty mógł pododawać te ww objawy? Rozebrałem napęd i jakoś przypadkiem ukruszyłem 1 przedwóz od silniczka przylutowałem go a zarazem poprawiłem ten drugi. Złożyłem całe radio w celu dokonywania pomiarów na regulatorze napięcia. Gdy uruchomiłem odbiornik na wyświetlaczu nie było już informacji please reset....
Po oczekiwaniu na części pompa naprawiona i nie cieknie, ale... jest jeszcze przeciek przy silniczku sterującym naprzemiennym myciem śmigieł. Po rozebraniu okazało sie że został wypłukany smar uszczelniający, który był wokół uszczelki. Może ktoś wie jaki smar tam powinien być, bo wydaje mi się że smar by załatwił sprawę.
Silniczkiem sterują dwa przekaźniki elektroniczne. Ale wpierw zobacz czy listwa nie zgubiła magnesu.
Swego czasu zakupiłem programowalny zegar sterujący z zaworem do nawadniania. Pełni swoją funkcję znakomicie. Jednakże nie posiada wyprowadzonego na zewnątrz sterowania zaworem. W czasie, kiedy zawór jest otwarty, chciał bym, aby można było w tym samym czasie załączyć również pompkę, gdyż nawadnianie jest ze zbiornika z deszczówką i ciśnienie okazuje...
Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/56_12740950... Jakby był potrzebny program w Delphi to proszę pisać
Silniczek sterujący klapą temperatury dla pasażera do sprawdzenia.
Witam, zmywarka (produkcja 2002r.) ma programator 5WK57701, na którym wypaliły się dwa elementy pomiędzy elektrodami A1 i A2 triaka Z9M (skrajny prawy na trzecim zdjęciu). Moja prośba dotyczy pomocy w odtworzeniu tych elementów - może ktoś posiada zdjęcie strony druku sterownika lub może odczytać jakie siedzą elementy w miejscu mojej "czarnej dziury"....
Witam, Nie jestem w chwili obecnej w stanie szybko przeanalizować Twojego kodu, ale właśnie zakupiłem sobie książkę z przykładami w C na HC9S08. Na stronie http://sctec.com.br/site/index.php/livro... znajdziesz przykłady na programowanie PWM: Chapter9\Example13\ i ADC: Chapter10 pozdrawiam Wat
czy jest możliwe zrobienie np. czegoś takiego jak 'sprzęgło' Jest możliwe - mozna sobie wyobrazić różna budowę tego sprzęgła w zależności od zastosowanej przekładni? w momencie złapania Nie mam pojęcia czy takie coś z reakcją na zmianę linki (pociągnięcie/rozwijanie itp) jest w ogóle możliwe. Jest mozliwe - można zarówno badać napięcie linki, można...
Wszystko jest przejrzyście rozrysowane. Zmieniłem trochę schemat więc zwróć na to uwagę. KA2 nie ma na rysunku. Oznaczenia 9-6, 9-3 itp są oznaczeniami lokalizacji elementu i takie nadaje SEE-Electrical - możesz nie zwracać na to uwagi jak nie wiesz po co to jest. Po załączeniu napięcia silnik zaczyna się kręcić, przekaźnik KA1 jest niezałączony. Silnik...
musisz sobie zrobić mostek H Nie musi... i prawdopodobnie na tym etapie wiedzy nie jest to praktycznie wykonalne przez autora. Za niewielkie pieniądze (dosłownie grosze w porównaniu do własnej roboty mostka H) kupi gotowy L293D, który z powodzeniem będzie dostatecznej mocy do napędu 'silniczka''. Na przykład: https://www.aliexpress.com/ite...
Witam.W takim razie kolega może zamienić silnik 3,3 v na napięcie 5,0 v albo 5,9 v. W mojej praktyce były takie wypadki i wszystko pracowało świetnie.
Jeżeli mówimy o silniczku nadmuchu wewnętrznego, bo już sam nie wiem, jeden mówi o wentylatorach na chłodnicy a inny o silniczku w aucie, co do zafiry B moduł nie znajduje się w lewym nadkolu, ten moduł znajdował się w zafirze A i Astrze G i sterował wentylatorami na chłodnicy i sprężarką oraz chłodzeniem silnika, nie miał oddziaływania na silniczek...
Naprawa to za dużo powiedziane. Raczej prowizorka. Ale szkoda pieniędzy na zamienniki za 130 zł. Oryginał Valeo za 400 zł albo Valeo w salonie MB za 1200 zł. Skoro to zwykły silniczek sterowany po staremu to 130zł można wydać. Valeo jeszcze jakoś się trzyma z jakością, ciekawe jak długo. Jeżeli silniczek byłby z elektroniką jak np. w Skodzie to zamienników.nie...
Wewnątrz jest przekładnia ślimakowa więc nie ma prawa obracać się śruba trapezowa gdyż siedzenie samo by się przestawiało.
Silniczkiem zamka steruje moduł umieszczony w silniczku podnośnika szyby, może tam coś niedomaga. Weź żarówkę 21W, taką jak do świateł stop lub kierunkowskazów i podłącz zamiast silniczka, zobaczysz czy zapala się pełną mocą przy zamykaniu/otwieraniu czy tylko się żarzy
Witamy w tej pięknej i bardzo ciekawej dziedzinie :) Tak MOSFET-y mogą być wykorzystane do tego celu. "Schemacik", to nie wszystko - należy poznać nieco elementy, które chcesz wykorzystać. Wiedza tajemna w tej i innych przypadkach: http://mikrokontrolery.blogspot.com/p/sp... Gdy już zapoznasz się i będziesz miał dalsze pytania śmiało pisz...
Nie wiem dlaczego kolega nie popatrzył do drugiego silniczka i będzie wszystko jasne.P
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
Regulator PWM by się przydał: code at 0000h ljmp start code at 000Bh ljmp timer code at 0100h start: mov TMOD, #00000001b mov TH0, #11101010b mov TL0, #01111001b setb TR0 setb ET0 setb EA mov R0, #0d mov R1, #85d mov R2, #170d mov P2, #11111111b mov a, #255d poczatek: inc a mov b,R0 cjne a, b, dalej1 clr P2.0 dalej1: mov b,R1 cjne a, b, dalej2 clr P2.1...
Najprościej to mostek H... 4 tranzystory np tip122... Albo 2 PNP i 2 NPN... (nie jestem pewien ale chyba tip125 i tip 122) To tak tylko strzelam a tranzystory najlepiej dobierz do mocy silnika... Zersztą poszukaj o mostku na forum jest tego sporo... Aha jeszcze dobrze by było zrobić separacje galwaniczną i przez transoptory sterować tranzystory mostka...
Przecież na Elektrodzie leży schemat tego radia... SławeK
Poszukaj na forum. Temat już był poruszany. Taki problem sprawia trybik id mechanizmu cyrkulacji powietrza. Odłączenie silniczka nie naprawi usterki.
Jak masz możliwość wyjecia lampy to wyjmij i zobacz czy nie ma w niej wilgoci. Zdarzało się że lampy nie były szczelne. Możliwe że moduł wewnątrz lampy nie został zalany chyba że uszkodzony jest silniczek sterujący odbłyśnikiem
Zasilić obie szczotki przez mostek greatza to sendo sprawy. Odwracając zasilanie, odwracasz kierunek pól na stojanie, na wirniku zawsze jeden kierunek pól. Czyli trochę tak, jak byś obracał magnesy w zwykłym silniku. Jest tu uzwojenie szeregowe, dla tego tak, ale to nie jest to najlepszy pomysł. Lepiej by było mieć stały kierunek pola na stojanie, a...
Witam, odgrzewam temat, też mam problem z ogrzewaniem w Lagunie 2. Przy minusowych temperaturach w momencie włożenia karty ogrzewanie załącza się ale po odpaleniu silnika wyłącza się i załączy się dopiero gdy ponownie odpalę silnik ale po jego nagrzaniu. Co może być przyczyną? Czy może to jest normalne?
Powinieneś rozkręcić aparat, dostać się do obiektywu. Sprawdź czy nie ma tam pękniętych, odłamanych części. Sprawdź połączenie pomiędzy aparatem a silniczkiem sterującym obiektyw. Następnie spróbuj delikatnie ręcznie wysunąć obiektyw - zaobserwuj czy wysuwa się bez zacięć.
Nie jest to kwestia czynnika a bardziej silniczka co steruje klapą od temperatury.Zablokowany na podawanie ciepła.
SAA3049 to odbiornik - kupiłem kiedyś w sklepie AVT. Jeśli chcesz to go odstąpie (ten etap mam za sobą). Nadajnik to chyba SAA3005 czy jakoś tak - nie pamiętam.
to ja mam krotkie pytanie.. czy oplaca sie ladowac na plytke dodatkowe kosci z logika, zamiast odpowiednio napisac program i/lub wziasc mikrokontroler o (dla przykladu) 28 a nie 20 nozkach? Jak spojrzysz na L293/8 to zobaczysz, ze mozna je spokojnie obslugiwac 3 bitami. Ewentualnie nawet 2, jezeli tylko interesuje cie jazda do przodu/do tyl/stop (pod...
Najprościej (i zapewne najtaniej) byłoby kupić samochodzik RC made in china za 20 złotych i wymontować układ z antenką. Ja mam taki z autka w tej cenie, siedzi w tym scalak SM6135 i tranzystory, dwa wyjścia (jedno przód/tył, drugie prawo/lewo). Ma to właśnie taki zasięg jak piszesz. Układ SM6135 z mojego wymaga zasilania 2.5 do 12V (tyle zrozumiałem...
zatem podawał napięcia? O jakie napięcia Ci chodzi? Jeżeli na cewki, to od tego jest regulator 3f ;)
Witam, z tym bedzie troche trudniej bo bez dodatkowej elektroniki sie nie obejdzie. Rozwiazan jest kilka: 1) jezeli wykozystamy wszystkie RSy i LPT to da nam to matryce w rodzaju 8x10 diod, a calym wyswietlaniem bedzie sie zajmowalo oprogramowanie. 2) zewnetrzny sterownik na jakims mikrokontrolerze z wlasna pamiecia. W tym przypadku do komunikcji wykozystal...
opetnik , hasło klucz to H-bridge - mostek do obłsugi silników np L293 jak go zepniesz z jakimś mikrokontrolerem np. Atmega ( musi być zaimplementowana programowa obsługa USB) to osiągniesz coś takiego . Oczywiście musisz napisac soft na atmega + programik do obsługi na PC. http://www.dioda.com.pl/forum/topics20/h... PS> podanie sygnału...
Omiń fabryczny przełącznik i podłącz pod biały/czerw i żółty/czerwony wykorzystując schemat positive and negative tigger.Czyli sterujesz same silniczki omijasz sterowanie z klucza mając taki sterownik.
Witam. Miałem identyczny problem, wystarczyło oczyścić silniczek krokowy sterujący przepływem powietrza.
ACC 4 ; silniczek sterujący w zaworze wodnym nie działa. Układ przełącza się w tryb sterowania ręcznego i próbuje pracować jak najefektywniej.Na wyświetlaczu będzie pokazywało 0-10 do momentu aż usterka będzie usunięta.
Krańcówka czyli wyłącznik krańcowy czyli w Twoim wypadku jaiś mały przełączniczek, który będzie mechanicznie przełączany po "dojechaniu" szuflady w odpowiednie miejsce.
Ten silniczek sterowany jest bezpośrednio z ECU z pinów B1 i B2
Myślę że najprościej będzie dla ciebie abyś zakupił sobie port USB-LPT. Potem musisz poszukać w google schematu elektronicznego który zaadaptujesz do sterowania silniczkiem. Sterowanie portem LPT jest na tyle proste że nawet kiedyś było opisane w Chipie. Przed zakupem portu sprawdź czy jest na układzie prolific PL2305 (z tego co wiem najbardziej popularny...
Okazało się, że wystarczy podpiąć pod komputer i na nowo występować silniczek.
Sprawdź element sterujący silniczkiem. Pewnie jakiś tranzystor. Podaj tutaj w razie czego co pisze na układzie scalonym i tranzystorach.
Regulacja kierunku nawiewu i temperatury realizowana jest przy pomocy klap i sterujących nimi silniczków krokowych. Z poziomu panela sterującego można zrobić test i kalibrację układu. Szukaj na forum 203 (polskim) - tam wszystko jest.
Sprawdz tranzystorki sterujące silniczkiem.
Czyli fotel nie reaguje na żaden ruch z guziczka. Sprawdź czy jest napięcie do panelu bo skoro na krótko działają to przrz panel też, masz funkcje pamięci? Te panele sa prostej konstrukcji. Wyklada to na brak zasilania zonacze czy mam schemat i czy nie ma 2 bezpiecznikow
Ja w swoim gąsienicowcu stosowałem silniki od szyb. Zaleta - silnik lewy i prawy, więc żaden z silników nie "odstawał". Wadą so krótkie, plastikowe ośki. Szczerze mówiąc - DROGIE te regulatory. Ja swoje silniczki sterowałem za pomocą 2 mosfetów. Można by i się pokusić o zrobienie mostka H, i tak wyszło by taniej, chyba, ze autor nie chce tak się zagłębiać...
silniczku kasety wyświetlacz silniczku diody silniczku
silnik indukcyjny uzwojenie scyzoryk kluczyk edc17 odczyt
SEAT Alana – jak wywołać cyfry do wpisania kodu radia, kombinacje klawiszy, SAFE Piaggio Zip 4T 50 cm³ – ustawienie koła magnezowego do regulacji zaworów, znaki T/F, wartości luzów