Silnik jako R1 (pewnie trzeba dodać diodę zabezpieczającą równolegle do silnika, anoda do kolektora Q1, katoda do +zasilania); to tylko dla silnika, który ma być zasilany napięciem stałym o określonym znaku (nie potrzebujesz zmieniać znaku, by kręcić do tyłu - do tego musiałby być mostek H). Tranzystor Q1 jakiś mocniejszy (BC337, BD137...), Q2 małej...
Dobrze byłoby zabezpieczyć zasilacz diodą 10A umieszczoną na silniku. Anoda do masy, katoda do zasilania. Być może jest coś takiego już w odkurzaczu.
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Przygotuj osiem diod, polacz je parami anoda z katada, wolne anody polacz razem i do plusa kondensatora, wolne katody tez razem i do minusa kondensatora. Przewody od silnika podlacz do polaczen katoda/anoda, kolejnosc obojetna. Na kondensatorze bedzie napiecie stale do pobrania :-)
Nie trzeba to nie głowica silnika, wymienić uszczelki a anoda w zależności jak wygląda,m zależy jaką wodę masz .
Równolegle do silnika anodą do "-", a katodą do "+". Tylko po co Ci ten układ, jak nie potrzebujesz regulacji obrotów. https://obrazki.elektroda.pl/6832862300_...
Końcówkę 10 zostaw niepodłączoną, choć najbezpieczniej by było połączyć ją z katodą diody zenera (jakieś 15V/0,5W), której anoda będzie dołączona do plusa zasilania silnika (+30V). Układ U2 też wymień na np. [url=http://www.tme.eu/pl/details/74hct4... Ma on zdecydowanie...
Nie podał kolega symbolu regulatora, ani sprzętu z jakiego pochodzi. Jest to typowy regulator z triakiem, dodatkowym elementem jest filtr p. zakłóceniowy M2 słusznie ktoś zaznaczył jak ZERO, a dokładnie powinien to być przewód ochronny. SZ1 to katoda triaka powinna być na przewodzie zerowym E to anoda triaka powinna być włączona poprzez silniki (obciążenie)...
Silnik jest sterowany start stop i wtedy dostaje te sygnały tylko podczas pracy silnika. do tego jest tylko dodatkowo dioda nie mam teraz schematu pod ręką. ale 1 wejście 0 lub 1 , 2 silnik dioda anoda druga strona silnika katoda do zasilania np.12v lub 24v , 3 do masy. Dodano po 2 to znaczy jak większy o ile proszę o podpowiedź. to jest ilość pamięci...
to dobrze by było zabezpieczyć go jakąś diodą zenera na 39V. Diodę jak wpiąć na PWM-ie ? wej-masa ? wy-masa ? wej-wy ? gdzie anoda ?
hmm moze masz racje ta czesc jest w smd polaczona jest z kolektorem tranzystora t7 a z drugiej strony z dioda d15 z anoda.
Równolegle do silnika. Katoda do plusa zasilania, anoda do minusa. Taki układ będzie pracował tylko dla jednego układu wirowania silnika. Nie zmieniaj biegunowości zasilania silnika. Jeśli chcesz pracować we wszystkich ćwiartkach układu prędkość-moment to musisz zastosować tzw. układ czterokwadratowy, składający się z 4 tranzystorów i 4 diod. Powodzenia
Schemat błędny, jak napisał już kolega wyżej. A tą diodę pomiędzy zaciskami to trzeba, po prostu w oba zaciski silnika przylutować? Tak, z tym że katoda do +V_LOAD, a anoda do drugiego zacisku silnika.
dioda prostownicza 1A w SMD anoda do gniazda
Nie, emiter do masy, kolektor przez cewkę do +12V i równolegle do cewki dioda w kierunku zaporowym (katoda do +12V, anoda do kolektora).
Na obudowie jest anoda
Na B7HS powinien działać jeszcze lepiej. Irydową właśnie jest trudno zalać. Niektórzy żartują, że ma nawet iskrę pod wodą :D. Ma ona mniejszą odległość elektrod, a zarazem więcej miejsca dookoła nich. Ostro zakończona anoda sprawia, że do wywołania iskry potrzeba mniejszego napięcia, co poprawi iskrę na wolnych obrotach.
Równolegle do silników włącz diody prostownicze (katoda do plusa zasilania, anoda do kolektora) w przeciwnym wypadku długo te tranzystory nie popracują.
rasty Przy takim podlaczeniu silnik w ogole sie nie kreci, na wyjsciu nie ma w ogole napiecia. Jezeli zamienie nozki od silinka i od masy to silnik sie kreci lecz nie ma regulacji. Co z tym moze byc nie tak? Ktos ma jakis pomysl? Triak zepsuty? Dodano po 3 Aha i jak w tym twoim podlaczeniu rasty zewrze bramke z anoda to silnik sie kreci ale tez nie...
Scalak a3977 jest sprawny. Gdy równolegle do silnika zamontowałem ledy (anoda do a1 katoda do a2 i na odwrot, łącznie 4diody. Wszystkie migają. Co do twojego stwierdzenia że silnik jest unipolarny i nie można nim sterować w sposób bipolarny to powiem Ci że podłączyłem silnik 4 przewodowy, który w żadnym wypadku nie może być silnikiem unipolarnym. Zachowanie...
Ten pomysł z diodą nie do końca jest dobry - włoży ją na odwrót i nie będzie świecić. Tutaj musi być poprawną polaryzacja, czyli anoda do plusa, katoda do minusa. Widać że brakuje masy na przekaźnik 109. Patrzyłeś czy przewód podający masę ze sterownika silnika na cewkę tego przekaźnika jest sprawny? Najprostsza rzecz to odpiąć wtyczkę sterownika silnika...
Może jeszcze dla zasady diodkę Shottkyego na silniki, anodą do kolektora tranzystora, a katodą do plusa zasilania. Kto wie, może uratujesz dzięki temu jakiś tranzystor, nigdy nie wiadomo...
1.Równolegle do obciążenia mosfetów (silniki) daj diody (szybkie) - katoda zasilanie, anoda dren, jeśli to możliwe bezpośrednio przy silniku. Poszukaj w internecie rozwiązań sterowania elektrozaczepami. 2. Między bramką a pinem mosfeta daj rezystor rzędu 1k - 5k, ewentualnie popróbuj z rezystorem parę ohm w szeregu z silnikiem - te zabiegi zapobiegną...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Witam Kolega po prostu źle podłączył tranzystory :) Układ powinien działać prawidłowo, gdy uzwojenia silnika będą włączone w kolektor tranzystora (tranzystor będzie pracował w układzie wspólnego emitera). Prawidłowo powinno być tak: Ujemny biegun źródła napięcia łączymy z masą, dodatni łączymy z jednym końcem uzwojenia silnika, drugi koniec uzwojenia...
Witam wszystkich, sytuacja opanowana. Dzisiaj dopiero dostałem zamówione części. Po wymianie podstawki od EABC80 (ceramiczna ze złoconymi stykami) problem zniknął. Po najechaniu na jakąkolwiek stację elektromagnes puszcza i silnik dostraja do max. sygnału. Czyli anoda zwierała do siatki i tu był "pies pogrzebany". Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie....
O, ten wykres bardzo pomógł, dobiorę w takim razie ilość diód w zależności od poboru mocy, metodą eksperymentalną. Dołączę przełącznik aby zmieniać ilość i wtedy rozładowanie akumulatora to nie problem. Zgubiłem się trochę w datasheecie tej diody - dwie anody (oznaczone jako 1 i 2) i jedna katoda... teraz to już nie wiem jak to podłączyć. Prąd z akumulatora...
Tak, jak to silniczek to tym bardziej do kolektora i równolegle z silnikiem daj diodę prostowniczą włączoną zaporowo, katodą w stronę plusa a anoda do kolektora.
Pytanie czy macik. wie co to anoda. Jak dla mnie to wspólny biegun cewki silnika powinien iść pod biegun dodatni, nie ujemny. Co do diod led to jak kolega wyżej psiał.
Ten największy (triak / tyrystor), jest od podajnika. Triak. On mógł paść, i oby tak było bo to najprostsza i najtańsza naprawa. Wylutować i zmierzyć. Chociaż wystarczy odłączyć silnik do pomiarów. Między anodami powinieneś mieć brak przejścia. Triakiem tym steruje optotriak, jeden z tych: https://obrazki.elektroda.pl/3078733200_...
Witam :D Mam problem bo dostałem zadania do domu i nie wiem jak je zrobić... :cry: Mamy silnik prądu stałego i w środku niego znajduje się podłączona równolegle dioda prostownicza która zabezpiecza przed popłynięciem prądu wstecznego ale niestety nie wiadomo która z nóżek jest podłączona do katody a która do anody tej diody. Jak sprawdzić która to anoda...
Dioda pada od przepiec silnika ktory jest indukcyjnoscia. Wydaje mi sie ze ta dioda jest na zbyt niskie napiecie, powinna zabezpieczec tylko mosfeta czyli <50V ale nie nizej niz 2xzasilanie. Mozesz jeszcze poprobowac dolaczyc do silnika uklad RC ktory bedzie gasil oscylacje. Mozliwe tez ze wystarczy zwykla dioda (wiekszej mocy) wlaczana anoda do...
_jta_ :arrow: Wydaje mi się że niezbyt zrozumiały schemat wysłałem, u mnie masa to jest "-" zasilania. Czyli między minus zasilania a silnik wstawić ten opornik? Między silnik, a połączenie anody diody, kondensatora, i minusa zasilania. Wtedy pomiar napięcia na boczniku będzie mierzył czysty prąd silnika - dość oczywiste, chyba jak metoda oceny pogody...
Równolegle do kolektora i emitera, anoda do emitera. w/g schematu "strzałką" do góry.
Problem występuje w Caro plus.Dzieje się tak ,bo przekażnik systemowy jest zasilany przez lampkę alternatora.Metoda naprawy:Odnalec cienki kabelek kontrolki przy altrnatorze,przecišc go,i w to miejsce wstawic diodę katoda w stronę altrnatora,anoda w stronę inst.samochodu.
Nie zapomnij o diodach blokujących każde wyjście. Jedna dioda anodą do masy i katodą do wyjścia, jednego z podłączeń silnika a druga anodą do tego wyjścia, podłączenia i katodą do plusa zasilania mostka H, wzmacniacza. To samo dla drugiego węzła podłączenia silnika. Nie zapominaj, że silnik jest maszyną odwracalną a to oznacza, że odłączenie zasilania...
Jesli chcesz zamiast enkodera zastosowac ten silnik to zabezpieczenie jest banalnie proste - wystarczy kazde wejscie ADC zabezpieczyc diodami - jedna od ADC (katoda) do masy (anoda) i druga od ADC (anoda) do Vcc (katoda). To ci obetnie szpilki napiecia do poziomow GND-Vcc (pomijajac nap. przewodzenia diody). Skoro stosujesz ADC to zaden opamp nie bedzie...
Zwarcie Anody i Katody uruchamia silnik. Zwarcie Anody i Bramki uruchamia silnik "na stałe". Więc wszystko OK. Po dodaniu w układzie 1,5v - na Bramkę i Katodę nic się nie dzieje...
Dobra, teraz jeszcze powiedz gdzie ta dioda szeregowo z BD136 ma się znaleźć, anoda diody do punktu L, a katoda do anody triaka? Czy dobrze myślę?
Nie chce tworzyc nowego tematu a mam jeszcze jedno pytanko odnośnie wyświetlacza siedmiosegmentowego. Wszysto na rysunku: http://obrazki.elektroda.net/89_12077653... Bedzie to wyświetlanie multipleksowane ale poprostu wszystkeigo nie rysowałem. Link do wyświetlacza http://tme.pl/wyswietlacz-led-poczworny-...
Maleństwo moze nie przeżyć wylutu, wstaw obligatoryjnie nowy. Sprawdź też podwójną diodę D12 (BAV70). Testując - tranzystor powinien wykazywać się jak dwie diody ze wspólną anodą na bazie.
W pierwszym układzie, napięcie na silniczku będzie takie jak na bazie tranzystora, poza tym do sterowania silnika należy dodać jeszcze diodę. Żeby to zadziałało należy silnik włączyć w obwód kolektora tranzystora, czyli połączenie ma wyglądać tak: + baterii (zasilacza) do silnika, drugi biegun silnika do kolektora tranzystora, emiter tranzystora do...
Wiem, że nic nie piszą ale czy to oznacza, że triak jest bezpieczny? W innych układach z triakiem i silnikiem często jest układ gasikowy na anodach triaka.
Witam Co tu rysować.. Potrzebujesz: 1 Przekaźnik, 1 tranzystor średniej mocy, 1 opornik, 1 diode, 1 mikroporcesor. Z mikroporcesora przez opornik steujesz bazą tranzysota. Emiter łączysz z masą. Jeden koniec cewki podłączasz do kolekotora, a drugi do plusa zasilania. Równolegle do cewki przekaźnika włączasz diode, anoda do kolektora, katoda do plusa...
Po co Ci ta dioda na wejściu? Jak dajesz bezpiecznik, to za nim możesz dać diodę ale spolaryzowaną odwrotnie - katoda za bezpiecznik, anoda do masy. Jak źle podłączysz baterię to spali się bezpiecznik, a w najgorszym razie na wejściu stabilizatora pojawi się -0,3V (przy diodzie Schottky'go), co spokonie wytrzyma. W ten sposób zabezpieczasz polaryzację...
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
Anoda do alternatora a katoda akumulator. http://obrazki.elektroda.pl/8979653400_1... Pewnie masz zwarcie na alternatorze, i czeka Cię wymiana.
Dioda na wyjściu zasilacza , równolegle do kondensatora wyjściowego, zaporowo to raz, dwa dioda zwrotna chroniąca LM-a wstawiona między wyjścia zasilacza (anoda diody) a wejście układu LM350 (katoda diody). To skutecznie zapobiegnie uszkodzeniu.
To może być najprostszy sposób sterowania (funkcjonalny). Włącz, wyłącz, regulacja obrotów. Teraz tylko program wystawiający na odpowiedni port zestaw impulsów (jedynek logicznych). Im szerszy będzie impuls tym większe napięcie na bramce i lepiej otwarty tranzystor. Tranzystor zależy od mocy silnika Można dodać jeszcze diodę np. prostowniczą zabezpieczającą...
Doszło do klasycznego odklejenia scieżek na płytce. Wskutek zwarcia na płytce został uszkodzony główny triak sterujący silnikiem, mostek Graetza i triak od sterowania pompki. Uszkodzone elementy naprawiono. Nie stwierdzono uszkodzeń innych elementów na płytce sterownika. Obecnie kontrolki pulpitu po załączeniu pralki do sieci świecą prawidłowo. Wybierak...
Tyrystor można gasić drugim tyrystorem poprzez kondensator: katody razem, kondensator między anodami, na anodę drugiego zasilanie prądem zbyt małym, by podtrzymać załączenie. Po włączeniu pierwszego tyrystora kondensator zostaje naładowany, włączenie drugiego zabiera pierwszemu prąd na czas rozładowania kondensatora, to wyłącza pierwszy tyrystor, a...
Sprawdź napięcia na ECL80 (Ro7) i cewce silnika w obwodzie anody tej lampy. Wzbudzenie.
Dioda świeci cały czas, więc katoda jest podłączona do masy. Do tej samej masy jest zapewne podłączona obudowa silnika. potrzebny schemat transoptora szczelinowego Przecież już masz. Katoda diody do masy, anoda poprzez rezystor do +5V. Do tych samych +5V podłączony kolektor fototranzystora, emiter wyjście.
Diodę LED podłącz (kluczowana masa, a więc anoda do plusa, katoda do kabelka + opornik) Powinno być widać miganie, a jak nie to przyduś sprzęgłem silnik na biegu, żeby obroty spadły. Zwarcia do masy nie ma?
Z R4=2M4 wychodzi histereza 0.53V (10% progu wyłączania) - pewnie autor chce mieć znacznie większą, więc wypada użyć 1M5, albo 1M2. Jeśli obciążeniem ma być silnik DC (szczotkowy), to na wyjściu należy dać diodę równoległą do obciążenia, anoda do minusa, katoda do plusa. CYRUS2 - chyba napisałem dość wyraźnie, ale może nie, więc piszę: nie zrobię rysunku...
Elementem sterującym jest ten triak BTA16-600. Gdy zewrzesz jego anody, jeśli silnik jest sprawny to powinien ruszyć. Zastanawiam się tylko po co jest ten układ. Do regulacji prędkości? Gdzieś jest potencjometr regulacji? Jeśli silnik jest sprawny to nowy triak kosztuje kilka PLN :) diak eż przy okazji można wymienić.
Tak, to byłoby zwarcie zasilacza ;-). To samo z dwoma zasilaczami komputerowymi - też można zrobić zwarcie. Z zasilaczem antenowym możesz spróbować, ale zamiast silnika podłącz dwie diody z rezystorem, połączone równolegle, ale odwrotnie (żeby wskazywały polaryzację), znaczy katoda do anody i anoda do katody (bo zasilacz antenowy daje tylko 100mA, może...
W przypadku obciążenia indukcyjnego typu silnik albo kompresor zalecam podłączenie na wyjściu +12V szybkiej diody może być schotkey-a katoda do plusa anoda do masy czyli w normalnych warunkach nic przez nią nie płynie poza prądem wstecznym, lub ultrafast i prądzie pracy rzędu 3A. Zabezpieczy ona zasilacz przed przepięciami od energii zgromadzonej w...
Nie wiemy jakie auto. Pomijając to potrzebujesz jeden lub dwa przekazniki , diody prostownicze na sterowaniu przekaznika i zależnie od sygnału sterującego + lub - w zamku i lampce analogicznie odwrotnie przekaznik na stałe do masy lub do plusa a impuls przez diodę zapirowa katoda lub anoda podajesz na drugi koniec cewki .szukasz plusa po zapłonie albo...
Witam ponownie, on4you , pojazd jest naprawdę imponujący. Jak go dopracujesz to dopiero będzie wymiatał :). Powodem kłopotów był niewłaściwy sposób podłączenia baterii i silnika. Problem rozwiąże prawidłowe podłączenie, nie ma co dawać diody w szereg z zasilaniem bo nic to nie da (dioda też przepuści szkodliwe impulsy). Załączam przerobiony schemat...
Witam. Przepraszam, że wtrącam się do tematu. Steruję obrotami silnika (wentylator) za pomocą triaka + MOC3020, układ sterowany prze atmega16. Gdy stosowałem triak BT139-600 to wszystko było OK. Zastosowałem BTA24 i pojawił się problem taki, że gdy włączyłem silnik to nie działała regulacja obrotów, zawsze chodził z maksymalnymi. Problem zniknął po...
Koło zamachowe , które ma magnesy na obwodzie. Czyli koło zamachowe ma jakieś tam magnesy, które wytwarzają zmienne pole magnetyczne podczas obrotu koła. To z kolei indukuje SEM w cewkach. Z podanego opisu nie można wiele wywnioskować na temat typu tej diody. Jednak tym bardziej na podstawie, tego co napisałeś uważam, że to dioda prostownicza. Nazywasz...
Dioda zenera DZ1 jest źle zamontowana, anoda powinna być połaczona do S tranzystora T6, gdyż w momencie otwarcia T6 na bramce będzie max.10V. W chwili rozpoczęcia przewodzenia na źródle pojawi się napięcie zasilania co spowoduje ,że ten tranzystor będzie pracował jak stabilizator napięcia (róznica napięć między źródłem a bramką zmaleje), jest to niepożądane...
Znajdz przewód zasilający pompę paliwa i przetnij go. W to miejsce załóż przełącznik. Podłącz diodę w następujący sposób: Anoda (dłuższa końcówka) do stałego + ,a katoda (krótsza końcówka) do przeciętego kabla po stronie pompy. Po wyłączeniu silnika pompa zamyka obwód do masy i dioda świeci. Po odpaleniu silnika na kablu zasilającym pompę pojawia się...
prosiłem, żebyś zasymulował sobie jakimś programikiem układ z powyższego rysynku. Sądzisz że mój program "źle symuluje" takie prościutkie układy? Ja zasymulowałem, faktycznie, przez diodę popłynie prąd, bo w KAŻDEJ diodzie prostownczej występuje zjawisko Zenera. Podawane napięcie przebicia diody jest nieco niższe od napięcia Zenera, pzy którym dioda...
Najpierw zmierz prąd silnika. Musisz mieć jak kolega wyużej pisał 4 diody o prądzie większym niż prąd silnika i wstaw je w szereg za włącznikiem. Anodami do włącznika. Z tego miejsca będziesz miał wyjścia ABCD do dekodera 4543. Poczytaj ten temat a na pewno przybliży Cię do celu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... oraz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Pralka wybiła wlutowany bezpiecznik 6,3A po wymianie dwóch tyrystorów (chyba dwóch tyrystorów środkowa nóżka obcięta anoda bo jest wlutowany obudową nie jestem pewien czy to nie triaki) firmy ST o symbolu TN1215 800GM obudowa D2PAK na BT151 650R silnik buczy, programator załącza go z odpowiednim czasem pracy w prawo i lewo ale nie ruszy, próbowałem...
Nie. Musisz zabezpieczyć anody triaka. Przy silniku masz przewód zasilający i jedną anodę. Dolutuj warystor od spodu płytki bezp. do triaka. On nie jest duży i powinien zmieścić się, może warystor wystarczy.
W mosfecie zwracaj uwagę na prąd jaki wytrzymuje i oporność w momencie przewodzenia, bo na jej bedzie się wytważać moc strat (ciepło) dobre mosfety mają oporność 0,1Ω i wtedy przy 20A wydzieli ci się na nim 2Waty i co najwazniejsze to szybkość wyłanczania i włanczania mosfeta, wtedy też się wydziela spora moc. Twój pierwszy układ był niezły ale...
Ta sekwencja którą podałeś nazywa się bodaj sterowanie falowe- jużdokładnie nie pamiętam. To co podał piotrva to jest sterowanie pełno- lub półkrokowe. Każde ma oczywiście swoje wady i zalety. Na początek proponuję uruchamiać w trybie pełnokrokowym- tak jak podał piotrva. Bo najprościej. A potem dopiero w innych trybach. Co do diod LED- anoda- dłuższa...
Witam. Masz uszkodzony triak.Zwarta anoda z katodą. To było powodem wypalenia ścieżek. Wymień i powinno być po kłopocie. Przyczyną uszkodzeń triaka sterującym silnikiem są przepięcia dlatego jeżeli będziesz mógł kupić triak na napięcie zaporowe jak największe 800,1000V lub jeszcze wyżej (prąd znamionowy oczywiście trzeba zachować).To układowi nie zaszkodzi...
Zapomniałem, że te tyrystory są spięte anodami. Czyli: Silnik zasilany przez dwa tyrystory z trafa głównego. Sterowane z płytki wyjścia 6, 7 i 8 i ten malutki transformatorek. Przez przekaźnik i drut oporowy wykonany hamulec silnika
1. Podkład epoksydowy dwuskładnikowy 2. Farba w sprayu do silników zaburtowych Tk-line Colorspray Sam sobie, Kolego, odpowiedziałeś, tylko o anodach cynkowych nie zapomnij ! :!:
Mała poprawka, zauważona dzięki Koledze z działu. Równolegle z krańcówkami należy zamontować diody(odpowiednie dla mocy odbiornika) Anodami w stronę silnika.
To nie jest sam silnik, tam jest płytka i trochę elektroniki. Elementem wykonawczym jest tranzystor bądź tyrystor, który najwyraźniej został przeciążony i ma zwarcie kolektor-emiter bądź anoda-katoda w przypadku tyrystora. Teraz masz sterowanie on-line :D z "wajchy" przełącznika. Można to wymontować i zobaczyć - o ile tylko to jest uszkodzone to pokusić...
Witam W ukladzie http://www.elektroda.net/dla_domu/regula... zastosowano triak. Ja mam do dyspozycji tyrystory (na 125A) czy moge zastapic triak dwoma tyurystorami polaczonymi nastepujaco: anoda 1 z katoda 2 katoda 1 z anoda 2 bramka 1 z bramka 2 Max prad przelaczany w dalszym ciagu bedzie wynosil 125 A - czy dobrze mysle ? Dzieki za...
Ja na twoim miejscu zrezygnowałbym z teo rezystora o wartości 60 bo on będzie się grzał.... lepiej było by dać większą rezystancję w obwodzie bazy tranzystora i efekty będziesz mial takie same:) jakbyś miał rezystor szeregowy wy obwodzie kolektora. Dodano po 4 a diodę zabezpieczającą to może wratoby było dać rownolegle do silnika ,oczywiście spolaryzowaną...
Dziękuję. Czy jest też sens dokładania układu gasikowego równolegle z anodami triaka ?
Dioda ma wbudowany układ który powoduje jej miganie po normalnym podłączeniu do prądu, jeśli dioda nie ma opisanego napięcia zasilania to przy 2 paluszkach musisz jej dać rezystor kilka Ω (ale nie powinna się spalić i bez niego). Dłuższa noga diody to anoda (+) krótsza to katoda (-), zakładając że są fabryczne i nikt ich już nie "wyrównał". Oczywiście...
Witam wszystkich zajmujących się bmw. Mój problem jak w temacie nie otwiera się przepustnica.Znalazłem kable do silnika przepustnicy są sprawne otwiera się z pozycji wtyczki sterownika eml.Eml pali się obi test po czym się zapala.Końce sterownika na silnik to 1 i 17 na wyjściu sterownika z 1 napięcie się nie zmienia jest tam tranzystor bipolarny jest...
Witam ponownie :) Po długim okresie oczekiwania na paczkę, wkońcu do mnie przyszła. Wszystko poskładałem polutowałem podłączyłem zasilanie iiiii.... Nie działa... Zimnych lutów nigdzie nie ma, mam wątpliwości co do kondensatorów i jednego (nie wiem jak do nazwać) tego http://www.youtube.com/watch?v=mkBJhac1h... Nad, diodą po prawej stronie. Jakieś porady...
witam.Jeżeli podłączysz diodęw kierunku przewodzenia(anoda do plusa) to dioda zawsze ci będzię świeciła,a jeśli ją podepniesz odwrotnie(katodą do plusa),to nigdy ci nie zaświeci bo będzie włączona w kierunku zaporowym i nie będzie przewodziła prądu.Wynika to z jej półprzewodnikowego charakteru.Jak sama nazwa wskazuje dioda przewodzi tylko w jednym kierunku...
Teraz testuje na diodach led 6 sztuk po 2 na wyjście (połączone anoda do katody) dzięki temu wiem na jakim kablu mam masę a na jakim + póki co boję się podpinać do silnika dopóki nie znajdę przyczyny. Jeżeli chodzi o silnik to jak uda mi się nim zakręcić to będzie problem z hamowaniem potrafi wytworzyć spory prąd przy 60 obrotach na minutę to około...
Witam Mam małe pytanko otóż, posiadam kilka modułów tyrystorowych 250A z prostownika sterowanego (sterownik silnika DC ok. 160KW). Czy wystarczające jest sprawdzenie tych elementów metodą „techniczną” tzn. katoda (-) anoda (+) to w szereg z żarówką i do zasilacza ( zas. 12V żarówka 20W) po wyzwoleniu na bramce „plusem” tyrystor...
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Pralka zaczęła obracać bębnem ciągle z tą samą prędkością. Po sprawdzeniu okazało się, że ma uszkodzony triak sterujący pracą silnika. Triak miał zwarcie pomiędzy bramką a anodą. Pozostałe elementy wokół triaka były sprawne. Wymieniłem go na BTA 16/600. Włączyłem test pralki. Napełnianie - OK, grzanie - OK, ruchy rewersyjne - bęben wykonał po dwa cykle...
To będzie działać tak jak chciałeś tu: Chcę by układ działał tak że gdy dam sygnał 5V na transoptor to silnik się zacznie kręcić a gdy nie dam sygnału na transoptor czyli 0V to silnik nie ma się kręcić. Odwrócenie fazy (działania) najprościej zrobisz zmieniając sposób włączenia LED-a transoptora: sygnał sterujący podaj na katodę LED-a, anoda LED-a przez...
Witam. Brak pracy pompy spowodowane jest prawdopodobnie uszkodzeniem triaka,który nią steruje lub jest przerwa w obwodzie. Faktycznie uzwojenia silnjka są wewnętrznie połączone.Sprawdz obwód pradnicy tachometrycznej.Jeżeli jest przerwa silnik nie będzie pracował. Jezeli masz kłopoty ze sprawdzeniem triaka to najlepiej go wymień na nowy. Triak w układzie...
Może dla próby połącz ze sobą anody triaka (te grubsze ścieżki)i sprawdź czy silnik wystartuje( max obroty)Zachowań ostrożność przy tych próbach.,Jeżeli wystartuje to wnioski musisz wyciągnąć sam OK?.Pozdrawiam.
Witam A czy masz podłączoną 9 nóżkę UL'a do + zasilania silnika krokowego? Są to anody diod zabezpieczających. Może zakłócenia generowane przez silnik powodują reset sterownika? Zastąp na razie silnik czymś innym, np. diodami LED. Sprawdzisz sekwencję na wyjściach i czy ma to związek z krokowcem. Pozdrawiam
Witam, mam pytanko poco jest tyle tych diód. Rozumiem że diody transil służą do tłumienia przepięć z silników tak. Ilmarinen dla czego nie zastosowałeś do tego celu kondensatorów kwestie ekonomiczne, czy jest inny powód np. lepsze tłumienie. Po co pozostałe diody zwłaszcza Zenera połączone anodami i łączące sygnały AHO i AHS. Nie rozumie też za bardzo...
Witam wszystkich. Ostatnie wpisy dały mi sporo do myślenia. Prześledziłem jeszcze raz płytkę. Wylutowałem diodę D1 całkowicie. Sprawdziłem sterowanie za pomocą przyłożenia plusa w miejsce anody diody , silnik się zatrzymał. Wstawiłem nową diodę, poprawiłem ścieżkę dochodzącą z anody w stronę układu i zadziałało. Sterowanie jest poprawne. Dziękuję wszystkim...
janbiernat: Nie do końca wiem, ................ Patrząc na schematy z linków, które podałeś, wydaje mi się, że tak zrobiłem: do kolektora minus diody, do emitera plus. Takie coś na każdy tranzystor. No ale zobacz, na żadnym ze schematów w podanych linkach nie ma tak podłączonych diod jak ty opisujesz. I już wyżej ktoś pisał ci żebyś tak nie podłączał...
Masz 3 przewody, a ile różnych funkcji chcesz mieć? Rozumiem, że silnik ma się kręcić w dwie strony (otwieranie/zamykanie) - czy to jest klasyczny silnik DC, ze szczotkami, a nie coś z elektroniką? Jeśli ma być tak, że kiedy silnik się kręci, to LED-y są włączone, a jak się nie kręci, to wyłączone (z możliwością, że inny jest układ LED-ów dla obu kierunków...
Samochód volvo 2,5 6 cyl.Instalacja gazowa jak w temacie wtrysk gazu fazy ciekłej druga generacja tej instalacji.Ma dwa sterowniki Pierwszy wykonuje sterowanie pompą w zbiorniku przełancza na gaz.Drugi nie pracuje według mnie pobiera impulsy od ecu benzyny i wysyła impulsy na wtryskiwacze gazowe.oczywiście wyłancza wtryskiwacze benzynowe( teraz ich...
Multimetrem sprawdzisz na tescie diody lub omomierzem . Jeśli anoda ani katoda nie jest oznaczona to zrob dwa pomiary w drugim zamieniając przewodu multimetru ze soba w jednym pomiarze pominien byc jakiś wynik(przewodzenie) a w drugim nie ( polaryzacja zaporowa). Jeśli masz w obie strony wartości to dioda przebita jeśli oba pomiary nic nie pokazują...
Diodę daj równolegle do cewki ale tak, żeby anoda była po stronie kolektora Twojego lub drenu mojego schematu - innymi słowy normalnie prąd przez nią nie płynie. Jeszcze lepiej by było, gdyby to była dioda szybka, tj Shottky'ego. Dedukcja to nieco mało - obliczenia lub potem szacunkowe określanie w miarę praktyki mają już jakiś sens. Tylko nie uznawaj,...
Wsad do połowy bębna. Pralka ustawiona np. na pranie 40, pobiera wodę, podgrzewa i pierze normalnie przez kilkanaście minut (ruchy bębna w prawo i w lewo) i nagle przyspiesza jakby chciała wirować. Sprawdziłem: - magnes tacho nie jest luźny - tacho daje 3v jak się kręci bębnem Przyczyny rozbiegania się silnika (wchodzenie na wysokie obroty) 1.Przerwa...
Witam serdecznie. Czy będzie problem gdy zamieni się anody triaka miejscami w obwodzie? Zasilany jest silnik klatkowy, układ reguluje obroty. Czy jest różnica między podłączeniem zasilania do A2 a silnika do A1 a podłączeniem odwrotnym? Pozdrawiam.
1. Jeśli jak pisałeś układ i silniki były są wymontowane z fax-u, to pracowało to na takich właśnie parametrach, tyle, że założenie jest takie, że sterowanie jest impulsowe, tzn. napięcie podawane na wejście układu i poprzez układ na cewkę silnika trwa kilka, góra kilkadziesiąt ms. Podanie stałego sygnału na wejście, co wiąże się z podaniem stałego...
anoda czyścić anoda niklowa magnezowa anoda
uniwersalne sterowniki karty graficznej xantia regulator bezpieczniki mitsubishi carisma
internet mobilny internet mobilny
Objawy uszkodzonego silnika wkrętarki: diagnoza i naprawa Trzeszczący mikrofon Samson Q7 - przyczyny i rozwiązania