.... to śmigło jest wciskane na wałek. Pociągnij to równomiernie powinno zejść. Dokładnie, ściągacz lub metoda, nie klucz.
Proszę bardzo (załącznik) . Falownik za mały do silnika. Tylko wyświetlal by wtedy komunikat błędu OCA albo OCC. Jak widać silnik nieobciążony . Zmierz napiecie na zaciskach falownika w momencie startu i sprawdź jego ustawienia pod tym kątem. (Rated power voltage), także parametr ACC (Aceleration Time). Czestotliwość startową (Start Frequency) ustaw...
IKP20N60T IGBT in Trench and Fieldstop technology with soft,fast recovery anti-parallel EmCon HE diode - Infineon Technologies AG http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd... Tranzystory podobne - u dołu strony na niebiesko .
cena nie mala Nie narzekaj :lol: Zobacz ile kosztuje oryginalny sterownik do tej bieżni http://www.ebay.com/itm/like/25300842042...
Tak, to IRFP460C. Możesz na czas próby po wymianie tranzystora dać zamiast bezpiecznika żarówkę 100-150 W. Ograniczy to prąd z sieci i spalenie bezpiecznika w razie co.
Ścieżka jest po drugiej stronie, w obu przypadkach są to płytki jednostronne. Przebarwiło się od temperatury na drugą stronę płytki poprostu. Ścieżkę po takim przejściu lepiej zmostkować drutem. Jeśli scalak to AP8012 to transoptor podłączony odbiornikiem do nóżek 3-4, ewentualnie nie bezpośrednio tylko przez jakiś niewielki rezystor.
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
Dzień dobry, szukam schematu, płyty sterującej silnika bieżni Sportsart 1080. https://obrazki.elektroda.pl/2234560700_...
Tam powinny być tranzystory (lub jeden) mosfety do "kluczowania" silnika sygnałem pwm z napięcia stałego za mostkiem - czyli ok. 320 V. Tak swobodnie na Twoim miejscu bym nie dotykał tego radiatora, chociaż tranzystory chyba widzę izolowane? ;) Może te tranzystory padły?
Oznaczenie diody 4744AP wylutowana. Miernik nie wykazuje anomalii. Tranzystor obok A 733 również.
Witam Jak wartość diody ZD3 na płytce zasilania silnika
Możesz dodać kolejny feryt lub inny filt CM. Zjawisko wynika głównie z promieniowanych zakłóceń EM. Najlepszą metodą na to jest ekranowanie urządzenia. Na początek spróbuj z folia aluminiową połączoną z uziemieniem. Uważaj aby folia nie zrobiła przypadkowego zwarcia.
Witam, Pacjent: Bieżnia Domyos TC2, dolegliwości: sterownik nie włącza silnika. Dotychczasowe diagnozy i leczenie: - nowy sterownik MC2100LES-18W, - silnik po regeneracji rusza na płaskiej baterii 4,5V - w dwie strony po zmianie biegunów, - czujnik obrotów silnika sprawdzony i działa (zwiera przy magnesie, - magnes obecny na kole wałka napędzającego,...
Na początek sprawdź drivera silnika.
W podobnych warunkach jak opisałeś #1 pracują silniki w bieżniach i żyją długo.
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Zrób zdjęcie drugiej płytki. Tu masz tylko zasilacz i silnik
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Fotka modułu sterownika silnika bieżni by się przydała. Czyli moduł, który jest niedaleko silnika. Dodatkowo pomiar czy nie są zawarte tranzystory w sterowaniu silnikiem. Zobacz jak [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... podobna akcja wyglądała.
Problem w tym że bezpiecznik wybija od razu po włączeniu samego zasilania zanim jeszczę uruchomi się silnik.
Kupiłem za grosze bieżnie nową . Bez sterownika i pulpitu Mam bieżnię i silnik teraz na próbę podłączyłem do silnika transformator z mostkiem prostowniczym 50A KBPC5010 transformator stary Radziemicki 10 kg napięcie 28v Silnik podłączony do bieżni bez obciążenia pracuje normalnie. Ale strasznie grzeje się mostek Założyłem radiator z pastą wiele nie...
https://filmy.elektroda.pl/57_1737843422... Zrobiłem regulator według pierwszego zamieszczonego schematu na 555, działa bez problemu. Musiałeś zrobić jakiś błąd montażowy, bo schemat jest OK.
Wstaw rzeczywiste zdjęcie, także po zdjęciu osłony z prawej strony i ilością przewodów.
Odepnij przewody silnika i sprawdź ponownie. U mnie zwarcie robił sam silnik.
Bieżnia naprawiona. Wymieniłem i zaprogramowaniem pamięć EPROM w module sterowania silnika.
Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały?
Rozmontuj obudowę i zrob zdjecia całej elektryki wraz z silnikiem
Czyli wygląda na to że płytka uważa że za dużo prądu płynie. Jak będziesz podłączał z baterii lub tego regulatora, wstaw sobie szeregowo amperomierz i równolegle woltomierz i zobacz czy pobierany prąd się zgadza z napisami na silniku, ewentualnie przelicz na moc.
Szczotki są dobre a nawet dałem nowe i nic nie pomogło Dodano po 1 Przypuszczenia były na moduł, że on jest odpowiedzialny za takie zachowanie się silnika
Najbardziej podejrzany element to - "JCS18N50WH" Wylutuj go z układu i zmierz miernikiem czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem 2 i 3 patrząc na element od strony napisów. Miernik ustawiony na test diody. Jaki masz miernik?
Jaki prąd pobiera ten silnik?. Jest wzbudzany magnesami czy elektromagnetycznie?
Rozmagnesowanie się magnesów nastąpiłoby po przekroczeniu przez magnesy temperatury Curie. Dla magnesów ferrytowych wynosi ona 450C, a dla neodymowych 420C. Chcę zobaczyć jak silnik w bieżni przekracza 400 stopni nie paląc uzwojeń, nie topiąc pasa po drodze i obudowy.
Witam, Proszą o poradę z diagnozą. Silnik bieżni na wyższych obrotach iskrzy i traci moc jak na wideo. Był wyczuwalny zapach podczas użytkowania, z czasem bieżnia zaczęła się przycinać na sekunde, można się przewrócić od tego. https://filmy.elektroda.pl/85_1715784280...
Czyli jak żarówka zaświeci tak jak opisałeś to mam rozumieć że problem tkwi w silniku?
Witam, a może są tak naprawdę 2 wyprowadzenia tylko zmostkowane. Miałem tak w pompie, miała 4 wyprowadzone, ale połączone po 2. Albo faktycznie siedzi tam nie jeden a kilka połączonych kondensatorów. na ebay znajdują się podobne gdzie 2 wyprowadzenia wspólne i do tego 3 wyprowadzenia w 3 różnej pojemności kondensatorów.
Po 40 minutach biegania z prędkością 5-6 km zaczyna śmierdzieć silnik. Co może być przyczyną? Prawdopodobnie normalne zużycie i zbyt intensywna eksploatacja? 40 minut intensywnej pracy to jest naprawdę dużo dla takiego sprzętu mieszczącego się w kategorii popularnych domowych urządzeń. To bieżnia typowo amatorska przeznaczona wyłącznie do okazjonalnego...
Induktor i sprawdzić izolację silnika.
Silnik bieżni domowej.
Uszkodzona płyta sterujaca, duże opory napędu, uszkodzony silnik.
Witam. Mam uszkodzony sterownik silnika bieżni MKS DTPB10-P-INCLINE 3 pinowy. Czy ktoś wie jaki jest symbol ukladu scalonego U101.
Daj dane z silnika.
Tu masz link jak nasmarować bieżnię: Dodano po 8 Przyczyną może być spalony moduł sterujący bieżnią(silnikiem),przez brak smarowania bieżni.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Czy podpięcie bieżni do UPS-a może coś zaradzić? Wydasz kasę na UPS-a i nadal będzie "wywalać bezpiecznik" a może nawet uszkodzi UPS-a. Na jakiejś stronie jest: Moc silnika bieżni RUN100 wynosi 1,25 HP i 932 wat. Wrzuć fotkę tabliczki/naklejki z parametrami napięcie/prąd/moc i fotkę tego bezpiecznika co go "wyzwala".
Taśma jest dobrze nasmarowana wydaje mi sie że problem dotyczy elektroniki lub silnika.
Weź rachunek od dostawcy energii, sprawdź cenę kilowata(ok 30 gr) i pomnóż sobie przez ok 2kW. Pi razy drzwi razy sufit razy petarda - 60-70gr. Chyba, że w takiej bieżni siedzi coś więcej jak silnik i drobna elektronika
Tak, tylko jeszcze ważne było by w jaki sposób ten silnik był sprawdzany i co w silniku było sprawdzane.
Dzień dobry Zrobiłem sobie bieżnie mechaniczna do biegania, chodzenia na zewnątrz w każdych warunkach pogodowych. Niestety pas tej bieżni jest dość ciężki bo jest on zrobiony ze sklejki 20mm i moja żona jak i córka mają problem z chodzeniem na niej przez dłuższy czas, w związku z tym pomysłami o zamontowaniu do bieżni silnika elektrycznego na baterie,...
Mam pytanie - ile mniej więcej kosztuje przewinięcie regeneracja takiego silnika prądu stałego o mocy 1HP czyli około 0,75KW ? Może ktoś z was zna i poleci jakiś dobry solidny zakład który przewija silniki ?
Silniki w bieżniach są sterowane z inwertera aby plynnie ruszać i mieć regulację prędkości. O prądy rozruchowe nie ma się co martwić, rcd wytrzyma je. Moc tego silnika też wydaje się być przeszacowana a nawet gdyby była prawdziwa, to bieżnia podczas pracy na max obrotach nie pobiera więcej niż 500W a je 2200W to dopiero wtedy będzie jak bez zabezpieczenia...
Witam. Zapewne pytanie może okazać się banalne, ale nie znalazłem niestety odpowiedzi na nie w internecie. Mam bieżnię z uszkodzoną konsolą sterowniczą. Chciałem do niej stworzyć taką konsolę na Arduino. Głównie dlatego że jest to dosyć łatwo programowalny sterownik i dosyć tani. Jest dużo artykułów ostrzegających przed podłączaniem silników bezpośrednio...
Należy wpisać "silnik bieżnia lub bieżni " i wyników pełno.
Ocho, to 110V, żarówki samochodowej nie podpinaj bo spalisz od razu przy takim napięciu. Możliwe, że jest przebicie z uzwojenia na obudowę i ochronny obwód w mieszkaniu wzbudza to. Sprawdź rezystancję każdego przewodu silnika do obudowy silnika.
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Sprawdzałeś sam silnik po odłączeniu obciążenia mechanicznego w postacie bieżni? Może opory mechaniczne mechanizmów bieżni utrudniają swobodny start silnika.
Witam - czy możesz zamieścić fotkę płytki ( płytek ) sterownika silnika ?
Ten silnik jest sterowany PWM poprzez MOSFETy widoczne obok rezystora. Sprawdź napięcie pomiedzy zródłem a drenem tych tranzystorow (oznaczenie na PCB FET1 i FET2 oraz diodę D1.
Nie wiem czy jeszcze aktualne, W silniku podnoszenia powinien być potencjometr który udaje czujnik podejrzewam że masz dwa lub trzy grubsze kable idące bezpośrednio do silnika i powinny być jeszcze trzy które idą do potencjometra. Usterka dosyć częsta ja w bieżniach które serwisuje wymieniam całe silniki bardziej z racji ich dostępności niż z niemożności...
Kupiłem bieżnię elektryczną,gdy ją włączyłam po 10 minutach zaczęło być czuć swąd spalenizny z silnika.Co może być przyczyną tego?Co zrobiłem nie tak?Czy uszkodził się silnik?
Aplikacja to sterownik tranzystora IGBT w sterowniku PWM silnika prądu stałego (bieżnia elektryczna).
Jaki jest w tej bieżni sposób pomiaru prędkości? Jak wygląda czujnik? Przyczyn takiego zachowania może być kilka, najprawdopodobniej uszkodziło się coś w obwodzie pomiaru prędkości na płycie modułu silnika.
Zaczął bym od silnika, wyjąć go i sprawdzić na sucho po za bieżnią . będą jakieś opory czy z przekładni czy z silnika .
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
Witam. Silnik od odkurzacza - wybór najgorszy z możliwych. 1. Ogromny hałas (pisali już o tym moi przedmówcy). 2. Silniki te muszą być w czasie swojej pracy chlodzone, a więc wlot, wylot powietrza, 3. Silniki te nie nadają się do dlugotrwałej pracy 4. Ich moment silnie zależy od obciążenia. Potrzebną moc silnika latwo obliczysz, a mianowicie z jaką...
To prawda , zapomniałem o czujniku ( taki sam jak do licznika rowerowego) daje informacje zwrotne do procesora aby można było ustalić i regulować prędkość bieżni ale sprawdź silnik.
Wystarczyło zakupić standardowy zasilacz Tyle że w tej bieżni jest silnik ok. 2kW.
Prawdopodobnie jest uszkodzenie w układzie wykonawczym sterowania silnika (mostek, tranzystor, może coś jeszcze).
Witam u mnie wogol bieżnia nie startuję i po chwili wyrzuca błąd E1....i do dnia dzisiejszego nie uporałem się z problemem.pozdrawiam.
Problem z silnikiem lub jego sterowaniem. Możliwe uszkodzenie termistora lub przegrzanie silnika.
Sprawdź jeszcze czy krańcówki przy silniku podnoszenia są sprawne tzn czy dają sygnał , że bieżnia jest wypoziomowana (w pozycji do startu bieżnia ma być opuszczona )
Według instrukcji w momencie podnoszenia wyjąć klucz zabezpieczenia. ? Wydaje mi się , że po wyjęciu klucza bezpieczeństwa , pas powinien się zatrzymać i bieżnia powinna się wypoziomować (przynajmniej tak jest w tych które widziałem ) .Czyli u Ciebie jest tak, że wybierasz kąt nachylenia a bieżnia ma go osiągnąc . od czego zacząć ? Zacząłbym od sprawdzenia...
Dlaczego sądzisz że to wina sterownika jak sugerujesz w tytule. Ja skupiłbym raczej się na silniku.
Nie potrzeba tu spamu z wytykaniem czy coś źle napisałem czy zrobiłem błąd ort. Itd Wszystko , żle. MIernik w dłoń i mierz mostek prostowniczy 8 pomiarów i 3 pomiary tranzystora IGBT sterującego silnikiem.
Jaki kondensator? W bieżniach są silniki stałoprądowe
Udało się naprawić??mam podobny problem. Wszystko działa na panelu, nie wyskakuje błąd A taśma nie chce ruszyć. Silnik jest sprawny
Witam. Szukam schematu sterownika MC2100ELS-18W bieżni Proform 750. Silnik bieżni pracuje nierówno szczególnie na niskich prędkościach - zwalnia prawie do zera i przyspiesza. Po zdjęciu paska (czyli odłączeniu obciążenia ze strony pasa, rolek itd) i lekkim przyhamowaniu silnika ręką objaw ten sam. Ponieważ mam drugą identyczną w pełni sprawną bieżnię,...
Witam. Potrzebuję pomocy w kwestii naprawy bieżni BH Fitness z płytą sterującą silnikami ZH-KQSI-002(2,5). Ktoś szybciej naprawiał tę płytkę. Zostały wymienione tranzystory sterujące silnikiem bieżni na FQA24N60 nie wiem jakie były w oryginale. Bieżnia popracowała miesiąc i po tym czasie przestała działać. Na wyświetlaczu wyświetlił się błąd silnika...
A masz jakiś sposób na pokazanie nam tego? Jeżeli nie jest zbyt skomplikowane, to mógłbyś to narysować albo zeskanować, czy zrobić zdjęcie :P. Jaki tam jest element wykonawczy (tyrystor,triak)? P.S. Z góry dzięki i "Wesołych Świąt" :D
Mechanicznie nie, przesuwam taśmę ręką oraz kręcąc kołem bez problemu, krewny też zauważył że ostatnio taśma się grzała i pewnego razu biegnąc taśma stanęła wraz z zanikiem napięcia w mieszkaniu spowodowanym przez bieżnię i dla tego kupili pochopnie nowy silnik
Witam, u mnie jest taki problem: po wciśnięciu start bieżnia rusza a silnik podnoszący bieżnię kręci cały czas w jedną stronę grzejąc się przy tym. Próby podniesienia z komputera wyżej czy niżej nic nie dają, silnik kręci non top obniżając bieżnię. Czy ktoś spotkał się z taką bieżnią i taką dolegliwością? Oglądałem płytkę i układy to wyglądają OK.
Wymieniłem i driver, łatwo nie było bo mały ale raczej zrobiłem to dobrze. Bieżnia załącza się ale nie startuje silnik. Pstryka przekaźnik, świecą jakieś diody na płycie. Żarówka w miejscu silnika nie zapala się, silnik raczej dobry bo nie robi przerwy. Bieżnia myśli że silnik działa (liczy czas, kalorie) ale po zatrzymaniu programu wyświetla E 4. Powili...
Silnik 180V czy 180W ?
Do sprawdzenia dostałem sam sterownik silnika, niestety nie całą bieżnię, a na wyświetlaczu pojawia się błąd silnika E-2.
Silnik możesz w prosty sposób sprawdzić przy użyciu zasilacza regulowanego DC ok. 12V i żarówki 12V 21W z samochodu. Silnik połącz szeregowo z żarówką 12V 21W do zasilacza i regulując napięcie z zasilacza doprowadź do jak najwolniejszego ale stabilnego kręcenia się silnika. Czasem trzeba pomóc mu ręcznie wystartować. Jeśli żarówka świeci ciągle tym...
(obejrzałem dokładnie okolice rolek bieżni). To obejrzyj jeszcze silnik . Jeżeli nie ma na osi dodatkowej tarczy ze szczelinami to na kole zamachowym silnika jest wklejony magnes(bardzo rzadko przy przedniej rolce) i w pobliżu koła na obudowie przykręcany kontaktron w plastikowej osłonie . Jakiś element musi zliczać obroty. Silnik sprawdzony omomierzem....
Klucz bezpieczeństwa nie wprowadza żadnej rezystancji, to zwykły magnes działający na kontaktron. Jeżeli nic nie chodzi sprawdź zasilanie i trafo 230V wejście wyjście 10V i 18V no i oczywiście przewody łączące komputer z płytką sterownika silnika.
Cześć. Mam problem z bieżnią. Wg opisu właściciela, bieżnia była cały czas użytkowana i nie było kłopotów. Od pewnego czasu pojawił się z nią problem, mianowicie bieżnia ciągle wyrzucała zabezpieczenia nadprądowe w domu. Jest założony tam bezpiecznik B16. Właściciel ponownie włączał bezpiecznik oraz bieżnię i z niej korzystał. Po jakimś czasie nastąpiło...
Witam silnik prądu stałego , bieżni stracił moc jak się na nią wejdzie , kreci szybciej niż normalnie powinnien
Układ znajduje się w module PWM sterującym silnikiem bieżni w obwodzie sterowania MOSFET-em.
Zgodnie z kodem tego błędu trzeba sprawdzić jakie sygnały idą od silnika zwrotnie do sterownika. Może tam być np. jakiś enkoder, układ pomiaru prądu (np. przetwornik LEM) itd. Trzeba zwyczajnie coś pomierzyć, nie wymieniać moduły. Warto byłoby choćby sfotografować ten silnik.
jak to w najprostszy sposób wymienic? Zdejmujesz tylną blachę z łożyskiem oporowym, zakładasz nowy, przy ukręcasz blachę. Zanim założysz nowy wymyj (IPA) dokładnie bieżnie koła i silnika.
Odłączyłem silnik od bieżni zdjąłem pasek i to samo się dzieje a wiec silnik uruchomi się zakreci i się wyłacza
Wcześniej był u mnie serwisant i naprawił to, ale minęło kilka dni i problem powrócił. To go wezwij aby poprawił. Sam tylko pogorszysz sprawę.
Skończyło się na wymianie tranzystorów i silnika ,który ponoć zrobił zwarcie.
Witam - proszę zamieścić fotkę samej płytki PCB oraz tabliczki znamionowej silnika.
Pewnie zamieniłeś miejscami dwa zielono wyglądające kable. Jeden od wzbudzenia a drugi od zapłonu. Sprawdź połączenia wg. schematu w szczególności masę - brązowy kabel. A z tymi szczotkami musisz się jeszcze dużo nauczyć...
Nie jest potrzebny żaden zasilacz ani tym bardziej grzebień, wystarczy zwykły multimetr i bateryjka 9V, nie licząc jakichś tam przewodów czy kawałków drutu. Poniższa procedura jest dla MOSFET z kanałem N wzbogacanym, czyli dla ogromnej większości spotykanych MOSFET-ów, dla kanału P należy zmienić polaryzację napięć. 1. Najpierw sprawdź, czy nie ma przebicia...
Duży okrągły walec 100 lub więcej mikrofaradów 400-450V, na płytce do której podłączone są przewody silnika. Napięcie na nim ponad 300V więc wymagana ostrożność. Zmniejszona pojemność może wywoływać wzrost pulsowania napięcia i wydłużanie impulsów sterujących tranzystor silnika. Elektronika może to "uznawać" za zbyt duże obciążenie mechaniczne silnika.
Silnik okazał się być dobry po założeniu naprawionej płytki sterującej. Dodano po 32 JW. Silnik działa. Uszkodzona była płytka sterująca.
Wygląda więc to na uszkodzenie w sterowaniu silnika . Niestety dalsza pomoc w tej formie została wyczerpana . Pozostaje zaprosić serwisanta
silnik bieżni temperatura silnik bieżni rezystancja silnik bieżni gorący
buderus rezystancja moduł sterujący pralka mastercook chińskie radia android
silnik odpala gasnie passat zasilacz laboratoryjny
Jak rozebrać żelazko Tefal Supergliss FV3530? Jak wgrać polski Windows Mobile na HTC Kaiser 2?