Cewka,zawory. A ten silnik nie ma przypadkiem ssania na bimetal??
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Klucze Torx w łapę i na przód. Za pierwszym razem będziesz się z tym motał ale następnym razem będzie lżej. Konkretnie występuje pewna kolejność. Dolna taca, popielniczka, górna taca, panel z przełącznikami, obudowa przed nogami pasażera, prawa strona kokpitu i sam silnik. To w dużym skrócie. Pewnie poleciał bezpiecznik termiczny lub bimetal w opornicy...
Są dwa możliwe rozwiązania: dwa czujniki, jeden dla sterownika silnika a drugi dla włączenia wentylatora (bimetal) lub jeden czujnik tylko dla sterownika silnika i ten włącza wentylator ale po jego odpięciu wentylator powinien zacząć pracować. Mówisz że po odpięciu pokazuje -40. Pokazuje to na liczniku czy komputer mowi o tym że sterownik silnika widzi...
Trochę mi to wygląda na być może problem z dźwignią przepustnicy ssania. Jak ona jest sterowana w tym silniku?. Jest jakiś automat na bimetalu, czy może ręcznie się uchyla?.
Cześć. Proszę o poradę w temacie. Uszkodziłem niechcący tłumik w kosiarce z silnikiem Loncin 196cc. Moja wersja jest z automatycznym ssaniem i dźwignia/bimetal ustawiający przepustnice ssania jest montowana na tlumik. Oryginalnie wygladało to tak: https://obrazki.elektroda.pl/3915156700_... Kupiłem tłumik oryginalny do Loncina niestety...
Tak, można i nawet było by wskazane (stosunek ceny tego urządzenia do ceny silnika) Połączyć zgodnie ze schematem - styki NC w szereg z bimetalem.
W wyłączniku silnikowym zastosowany jest bimetal. Nastawa prądu to wlasciwie jego wstępne naprężenie przed rozłączeniem styków. Żeby nastąpiło zadziałanie, bimetal musi się nagrzać do określonej temperatury ( musi płynąć określony prąd w określonym czasie). Przy rozruchu prąd jest większy, ale czas zbyt krótki. Dlatego nie wyłącza. To tak w skrócie....
Witam Masz rację, są to czujniki bimetaliczne "nastawione" na odpowiednią temperaturę. Po przekroczeniu tej wartości zostaje zdjęte zasilanie z silnika. 130 ° to pierwsza info o podwyższonej temp. silnika, 150 ° wyłącza silnik. Pozdrawiam
(at)loprpol ja w swych projektach na jeden falownik pakuję często cztery silniki, przy większych mocach każdy z własnym wyłącznikiem silnikowym plus bimetalem w uzwojeniu- też działa, można? Można, ale trzeba wiedzieć co się robi. Jak będę jutro w firmie to podrzucę stosowny schemat. Tak w sumie to mam "na liczniku" dopiero trochę ponad trzy tysiące...
A jak silnik ma wbudowany bimetal to jeszcze dwie żyły potrzebne.
Ten silnik ma ssanie sterowane bimetalem nagrzewającym się od tłumika. Wyczyść gaźnik i powinien działać.
Dziękuję za link. Zauważyłem że za gaśnięcie silnika odpowiada bimetal co jest koło tłumika. Na obrazku pokazany jest w pozycji gdy silnik jest zimny. Gdy silnik jest gorący wychyla się on i pcha dźwignię co otwiera wlot powietrza i silnik gaśnie. Czy ten bimetal powinien mieć jakąś sprężynkę by go powstrzymywała przed wychylaniem? http://obrazki.elektroda.pl/9663981400_1...
Wskaźniki temp. silnika i poziomu paliwa w autach standardowo są robione na zasadzie bimetalu owiniętego spiralką grzejną. Spiralka jest połączona szeregowo z czujnikiem temp. w silniku. Sam bimetal połączony jest mechanicznie ze wskazówką. Jest tak zrobione po to aby wskazówka nie ruszała się siłą bezwładności podczas jazdy. Wynika stąd, że jeżeli...
Zasada działania jedna z kilku którą znam, automatyczny- działają pod wpływem temp. W środku jest bimetal. Jak zgasisz auto po wystygnięciu bimetalu poniżej 30 stopni powoli naciąga linkę, czym zimniej tym mocniej ją naciąga. Zanim odpalisz linka jest naciągnięta i przyśpieszacz naciągnięty- kat przyspieszony. Po odpaleniu silnika moduł stopniowo dostarcza...
Nie ma co kombinować. Przez pięć lat zakładałem te moduły do samochodów Daewoo i nigdy nie było z nimi problemów. Najważniejsze aby dbać lekką pracę podnośników szyb tzn. smarować prowadnice i uszczelki jakimś preparatem na bazie silikonu. Nie wiem jak w Fiacie ale w Daewoo w silnikach od szyb były jakieś przeciążeniówki - chyba jakiś bimetal, jak przytrzymałeś...
Bimetal jest przed akumulatorem (termiczny wyłącznik bimetaliczny) i się grzeje bardzo jak się podłączy akumulator, a pomiary i podejrzenia dotyczą tego przełącznika kolyskowego umieszczonego w pedale gazu który się zatrzymuje pojazd jak się go puści od razu - czy moje pomiary wskazują że jest uszkodzony? Silnik sprawny ma krótko dziala z akumulatora.
Zerknąłem na silnik, to chyba nie jest cewka tacho tylko raczej rozłączniki na bimetalu
Bezpiecznik termiczny nie mierzy temperatury komutatora, tylko temperaturę grzałki, przez która płynie prąd do silnika. Grzałka i bimetal jest tak dobrana, że wyłącza akurat w konkretnym momencie.
No ja bym z falownikiem zasilanym 1f uważał, bo w tym silniku może nie być opcji zmiany w trójkąt (bez rozdłubania silnika). A swoją drogą jakaś dziwna ilość kabelków jest na prawym zdjęciu. Podejrzewam bimetal, te chińskie sprzęty lubią mieć coś takiego.
Hmm, dużo tam przewodzików. Na pewno dwa idą od pokrywy zaworów, jakieś podciśnienia też. Ja mam głównie problem, że na zimnym silniku jest 1800obr/min. Może dałoby radę jakoś ten bimetal wyregulować?
Panowie, może trochę śmieszne, ale...Na Ali mozna miec zamówiony towar za 2 tygodnie, jednak trzeba kupić za okresloną sume. Tu wychodzi na to, że trzeba kupic 11 szt. tych termików za 11 euro z dostawą :) Więc można by kupić na rózne temperatury i ewe. potem sprzedać w PL. Bo te wersje niskotemperaturowe nie sa sprowadzane przez polskie sklepy elektroniczne,...
nowe xxx jarają się od samego patrzenia... Miałem kiedyś żeliwny silnik 1.1kW w takich vintage kształtach z którego się kopciło, chyba aż smar z łożysk zaczął się smolić i co ciekawe nic mu nie było, po przywróceniu prawidłowego zasilania pracował normalnie i prawdopodobnie pracuje nadal. Swoją drogą ciekawe jest to, że mało kiedy silniki mają wbudowany...
Główny problem widzę w malej ich obciążalności (mniej niż 3A) Nie to nie jedyny argument dlatego prosiłem aby poczytać... Zasada działania 7AM jest prosta i skuteczna. Sercem ochraniacza jest Bimetaliczny dysk zatrzaskowy Klixon®. Kiedy temperatura tego dysku osiągnie wstępnie skalibrowaną temperaturę, otwiera się, co powoduje otwarcie obwodu....
Jest część która zawiera bimetal. Kiedy silnik jest zimny i zostaje uruchomiony, prąd bezpośrednio z prądnicy zasila zimny bimetal. Iglica/tłoczek ssania jest podniesiony - ssanie działa. Wraz ze wzrostem temperatury bimetalu w wyniku przepływu prądu i częściowo ciepła od silnika stopniowo zamyka iglice/tłoczek aż do całkowitego wyłączenia ssania. Pozdrawiam
Pewnie już Ci to nie potrzebne ale może ktoś inny skorzysta. Możliwe że przepalił się termik (bezpiecznik termiczny) Znajduje się on blisko spiralki grzejnej tuż przed bimetalem. W tych farelkach można przepiąć kabel na niższy styk i ominąć owy termik. Ale najlepiej wymienić termik. Poza tym warto poszukać przyczyny przepalenia termika. Może to być...
Silnik jest przeciążony i dlatego rozłancza bimetal który jest w uzwojeniach silnika po chwilowym ostygnięciu załancza ponownie i znów wiruje ,zastosuj sie do rad poprzednika.
Wiem ze bimetal dziala na temperaturę ale tu prawdopodobnie ma on jakąś grzałkę coś jak człon przeciazeniowy esa lub wylacznik kompresora lodówki.
To zależy od temperatury bimetalu oraz temperatury silnika , mierzysz na rozgrzanym silniku czy zimnym ?
Ta pompa jest zanurzeniowa? Skoro chcesz dodatkowe zabezpieczenie np.: bimetalowe to albo umieszczasz go na obudowie silnika albo w środku. Jeśli pompa jest odpowiednio chłodzona np.: jest w wodzie i zabezpieczona wyłącznikiem silnikowym (który ma w sobie bimetalowe zabezpieczenie) z dobrze nastawionym termikiem to nic się nie stanie. Dodatkowo może...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
Tu poradnik do pralek m.in pinout silników, ale u mnie w Whirlpool AWO/C6120 akurat przy 7 pinowej wtyczce dwa pierwsze tacho potem dwa szczotki (z bimetalem w szeregu na 4 pinie) potem 3 piny stojanu według schematu. www.4mcculloch.co.uk/images/mediator/553...
Nas początek wyczyść porządnie gaźnik. Ten silnik ma to nieszczęsne ssanie, sterowane bimetalem nagrzewanym od tłumika. Sprawdź czy się nie zacina, przez nagar. Po nagrzaniu tłumika powinno się całkowicie otworzyć.
Nieprawda. W przypadku przegrzania silnika czujnik w uzwojeniu go wyłączy, wtedy spirala grzejna się rozgrzeje i jej bimetal odłączy zasilanie. Pokaż zdjęcie silnika
Nawet pasuje tę kontrolę temperatury zrobić (wcześniej ustalić czy czujnik to PTC czy bimetal/Klixon- autor wie jak?), bo ten silnik NIE JEST PRZEZNACZONY DO PRACY CIĄGŁEJ (S1) Z OBCIĄŻENIEM ZNAMIONOWYM. V.
https://obrazki.elektroda.pl/9498598700_... Panowie czy ktoś spotkał się z takim termistorem? Mam nadzieję że to termistor w środku blaszka ( bimetal ?) ułamana na pewno silnik wcześniej się zacinał jest to wentylator osiowy mały . https://obrazki.elektroda.pl/7525691300_...
W tych silnikach jest ponoć jakiś inteligenty start, nie potrzebuje ssania ani pompki. W tych silnikach jest ssanie sterowane bimetalem nagrzewanym ciepłem z tłumika. I to jet ta cała "inteligencja zapłonu"
https://sterowniki.co/?48,fx10-sterownik... Cena jest wysoka i w dodatku ten sterownik nie cofnie ślimaka podczas zablokowania przez pręt, kamień. Może można zastosować dodatkowo do sterownika fx10 przekaźnik prądowy lub bimetal np. 80oC przymocowany do silnika, który by rozwierał sygnał podawania w momencie przyblokowania...
kiedyś w rosyjskich lodówkach stosowano odłączanie rozruchu bimetalem sprawdz czy nie ma czegos takiego u ciebie może już sie styki upalily albo pekł bimetal
Dziękuje bardzo wszystkim za zainteresowanie. Chodzi mi o to żeby prąd do elektromagnesu(nie ma tam żadnego silniczka) był dostarczany automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cieczy chłodącej. 1) Nie chce zakładać żadnego silnika elektrycznego. 2) Na silniku nie ma żadnego bimetalu. Mam drugiego mercedesa w124 z takim samym silnikiem i...
dzięki wielkie :D co do pisania wezmę sobie to do serca :)
Zastosuj https://obrazki.elektroda.pl/1701838600_... taki włącznik, albo grzybek plus stycznik i termik do silnika. Jaki termik zastosować?, wszędzie pisze 1.1 In więc wychodzi 3.85A, bimetal? I gdzie się go montuje ?
Z tego co pamientam to te silniki miały zawyżanie obrotów poprzez bimetal i to on jest przyczyną albo nieszczelność na ukł ssącym.
dlaczego chiński lud wkłada tam bezpiecznik termiczny, który nieodwracalnie blokuje urządzenie robiąc z niego jednorazówkę? Pisałem wcześniej - Jedna niedogodność to taka, że nie można zostawić takiego silnika (pompki) bez nadzoru po zadziałania bimetalu, bo jak się schłodzi, a nikt nie zauważy (pozostanie włączony do sieci bez nadzoru) włączy się...
jest jeszcze jedna - silnik hydrauliczny i wtedy jest zbiornik oleju, pompa, bywa elektrozawór albo zawór z bimetalem regulujący przepływ oleju przez silnik w zależności od temp wody (silnika) i jak pamiętam previe to chyba właśnie to rozwiązanie jest tam zastosowane
Przerywacz bimetalowy w Matizie??????? Toż u koreańczyków elektronika dużo tańsza niż bimetal.
:enauto - i tak i nie. Ten tutaj, to był bimetal i po zadziałaniu i ostygnięciu, zwierał obwód ponownie. Te w rezystorach dmuchaw, to zazwyczaj jednorazowe elementy. Oczywiście lepiej wstawić taki i ewentualnie wymieniać, niż ryzykować znaki dymne puszczane przez silnik... :tzntzn - jak to "wyprowadzić na zewnątrz"? Zastanów się, dlaczego on siedzi...
,,Ssanie w twojej favoritce się zacięło.Favoritka ma bimetal podgrzewany przez płyn chłodniczy wygląda to jak sprężyna z budzika i w miarę nagrzewania się silnika, odkształca się on. Poprzez oskę która lubi sie przytrzeć steruję przysłonną powietrza która zmienia skład mieszanki '' jak pisalem to stwierdzili ze cos takiego nie istnieje a jednak........pozdrawiam
a jak sie dostac do tego zaworu z bimetalem
Przy normalnym silniku ustawiam na prąd In a przy serwie? Serwo ma dużą przeciążalność ale chyba bimetal się nie zdąży tak nagrzać.
Witam. W wyżej wymienionym kombajnie do włączanie poszczególnych sekcji maszyny użyto siłowników elektrycznych. Pojawił się problem z ich działaniem. Po poszukiwaniach znaleziono przyczynę czyli wyłącznik nad prądowy bimetaliczny zamontowany w każdym z silników siłownika. I teraz są one wg mnie dziwnie sterowane nie wiem czy było tak fabrycznie (brak...
A jak mogę sprawdzić czy ten termik się uszkodził podczas zwarcia?? Wszystko zależny jaki tam Masz termik (bimetal czy termistor), Można je sprawdzić (z pewnym prawdopodobieństwem) omomierzem. Bimetal będzie miał zwarcie a termistor pewną rezystancję. Prawdopodobnie tam Masz bimetal.
Opracowałem schemat w oparciu o moduł czaswy STP-541 firmy F&F. Taniej i tyle właśnie wystarczy czyli cztery zależnie ustawiane czasy przełączania dwu wyjść. Do tego stycznik główny, styczniki lewo prawo oraz 6x stycznik w obwodzie silnika w którym w szeregu z cewką przekaźnika włączyłem "bimetal" w silniku rozłączający obwód przy 150 C. Do tego 7x...
Witam! mialem taka lalunie chodzila jak na dame przystalo bez zarzutu. pewnie to wiesz ale ssanie wlancza sie po wl stacyjki naciskajac pedal gazu do dechy na chwile. jesli to nie dziala to masz po prostu przepalona spirale (podgrzewacz) od ssania to takie ustrojstwo pod filtrem paliwa przykrecone do gaznika dochodzi do niego zasilanie i 2 weze z plynem...
Bimetal na dnie filtra.
Tak, młoty obrotowe Hilti są zwykle wyposażone w zabezpieczenie przed przeciążeniem. Ten mechanizm ochronny zapobiega uszkodzeniu silnika i elektroniki w wyniku przegrzania lub przeciążenia. Po osiągnięciu krytycznej temperatury lub poboru mocy wiertarka udarowa jest automatycznie wyłączana, aby uniknąć uszkodzenia. Po fazie schładzania urządzenie można...
w wielu samochodach plus jest podawany bezpośrednio a minus pochodzi z termicznego wyłącznika czasowego, który jest wkręcony w korpus silnika, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (kilka sekund) bimetal w wyłączniku odłącza minus (który bierze z masy silnika) od wtryskiwacza.
Podłączyłem tak jak napisał kolega wyżej i jest pewien problem, bo po około 20sekundach pracy silnika rozłącza jego pracę wyłącznik bimetalowy. Ale po około również 10-20sekundach bimetal wraca na swoje miejsce i silnik można uruchomić ponownie lecz znowu dzieje się tak jak opisałem powyżej. Czy jest to przyczyną spalenia silnika? http://obrazki.elektroda.pl/8253343500_1...
Chodzi sterowane maleńkimi grzałkami znajdującymi się w dyszach spryskiwaczy (takie http://allegro.pl/mercedes-w124-coupe-dy... ), podgrzewanie zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy mam realizowane z układu chłodzenia silnika. Ten kit AVT sprawdzi się idealnie, z podłączeniem w aucie nie będę miał problemu. Dzięki...
Potrzebuję pomocy/ porady. Chciałbym zabezpieczyć silnik w podajniku pieca przed kamieniami występującymi w węglu. Chcę, aby podajnik cofał się przez kilka sekund po "wychwyceniu" kamienia, który go zblokował. Myślałem o przekaźniku termicznym i do tego jakiś przekaźnik czasowy. Dodam jeszcze, że silnik działa na lewych i prawych obrotach. Dodano po...
Piszę już trzeci raz . Albo szczotki silnika albo styk potwierdzenia blokady drzwi w zamku drzwiczek (wytapia się plastik i bimetal nie załącza styku) . Szczotki najlepiej wyjąć silnik i sprawdzić w jakim są stanie (wytrzymują około 6-7 lat codziennego prania). Blokada/zamek drzwi kosztuje 30 PLN.
Aisan podobno jest gażnikiem "idealnym"-podobno tak słyszałem,japończycy wiedzą co robią:) A teraz na poważnie ten gażnik wymaga częstych przeglądów ,szczególnie wężyki które sie przecierają,spadająitp.poza tym trzeba sprawdzić czy po wyciągnięciu ssania górna przepustnica zamyka (mysle że wiesz o tym że po wyciągnieciu ssania trzeba wcisnąć pedał gazy...
1.Wiscoza na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pracuje zasprzęglona, gdyż znajdujący się w niej olej po dłuższym czasie ścieka w dolną część bieżni ślizgowej i gromadząc się w jednym miejscu powoduje jej zasprzęglenie. Jednak po kilku obrotach zostaje on rozrzucony siłą odśrodkową i visco przechodzi w tryb normalnej pracy kontrolowanej przez bimetal...
Nie ma nic gorszego jak taki czujnik reagujący natychmiast (bez zwłoki) na krótkotrwałe wahania napięcia. Wiec na pewno nie roząłcza natychmiast. Zaś bimetal w przekaźnikach termicznych silników jest stosowany od dawna i również sprawdza się jako zabezpieczenie przed brakiem jednej fazy.
Ta blaszka to bimetaliczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego.
To już wiemy coś więcej. Mamy uszkodzony ten przekaźnik termiczny (nazywany często nadmiarowym). Służy on do zabezpieczenia silnika sprężarki przed uszkodzeniem. Posiada wewnątrz bimetal rozgrzewany przez umieszczoną pod nim maleńką grzałkę (spiralkę), przez którą płynie prąd. Jeśli sprężarka normalnie startuje bimetal nie zdąży się nagrzać do temperatury...
Musi być ten typ , jest on przystosowany prądowo i cieplnie do tego typu sprężarki , spalenie sprężynki oporowej pod bimetalem sugeruje zwarcie uzwojeń silnika , sprawdź go pomiarowo żeby nie wpędzić się niepotrzebnie w koszty zakupu nowego przekaźnika rozruchowego.
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
pracuje również na 50 Hz To akurat malo istotne. Kondensatorowy silnik (nie trojfazowy, przepraszam) z wbudowanym termistorem albo bimetalem (termally protection), dwuprędkościowy...Zasilć byś go musiał z transformatora 460V i dodać kondensator 33µF (przeliczylem dla 50Hz) Wszystko opisane na naklejce. Pozdrawiam.
(at)Krzysztof Reszka Krzystofie, przepraszam, ale znam te włoskie (?) silniki aż za dobrze. Potrafią konstruktorzy nawet taki numer wykręcić w maszynach, że ten biedny bimetal w uzwojeniach (czarne cienkie przewody) łącza szeregowo z zasilaniem.
nie rozumiem tego (ten może działać on-off na bimetalu) możesz wytłumaczyć ?
Sprawdziłem silnik jest suchy, szczotki ok ... Rozebrałem zamek drzwi i też jest ok - bimetal się nagrzewa i łaczy styki, elektromagnes też sprawny ... Gdzie jeszcze mam szukać ?? Repa
na zsilanie instalacji szyb zamiast zwykłego bezpiecznika zamontuj termiczny na bimetalu jak silnik zablokowany lub otwarty czy zamknięty to bierzetaki prąd jak by było zwarcie termik sie nagrzeje od tego poboru i wyłączy zasilanie jak ostygnie co jakiś czas na to potrzeba to załaczy prąd z powrotem i szyba znowu będzie działać dużo aut starszych tych...
silnik nie zatrzymuje się zaraz po wyłączeniu. jak próbuję kręcić nim na sucho (bez prądu) to nie obraca się samoczynnie po tym jak go "popchnę". Czy to może być ten silnik? Okazało się, że jest bimetal i śrubka do regulacji czułości. Problem rozwiązany - podregulowałem śrubką i jest OK.
Może być zapchany urządzenie rozruchowe tam bodajże klapką sterował bimetal który pod wpływem temperatury silnika otwierała się.Często się zapychały kanały wodne.
Heh kolega ma do naprawy silnik Hondy podobny ale górnozaworowy. Ma takie same objawy jak ten mój i też nie wiadomo co mu jest. W sumie u mnie należałoby chyba jednak zaryzykować, odpalić silnik bez pokrywy rozrusznika i zaobserwować jak pracuje ten bimetal od ssania... poza tym to tylko ten gaźnik został bo resztę sprawdzałem... ale w sobotę pożyczę...
Owszem. Omiń go chwilowo, do szczotek sieć przez mostek greatza 10/1000 i szeregowo amperomierz 10A DC. Silnik 180 VDC ? Tyle, że przy otwartym tym bimetalu termicznym, rezystory mocy nie powinny się grzać.
Spróbuj: [url=https://www.astor.com.pl/poradnikau... [url=https://www.google.com/search?q=spo...
jesli to gaznik z automatycznym ssaniem to mogl ulec awarii lub zuzyciu bimetal sterujacy iloscia benzyny w mieszance, mogl utopic sie plywak w komorze plywakowej, ale stawialbym na bimetal
Czujnik poziomu do zbiornika wyrównawczego i dowolny zwykły czujnik z bimetalem zamocowany w obudowie termostatu lub w głowicy.
Jaka jest tam klimatyzacja? Komputer nie steruje wentylatorami jeżeli chodzi o ich włączenie. O tym decyduje sterownik wentylatorów na podstawie presostatu/czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji i termowłącznika na chłodnicy. Ja się nie spotkałem by były jeżdżę inne czujniki od załączania - czasem jest na wężu od chłodnicy ale to jest bimetal które...
Ja znów po necie jak czytałem to ponoć jest jakiś bimetal i to on steruje otwarciem i zamknięciem ssania. Inaczej chyba musialby być jakiś sterownik , bo skąd elektrozawór by wiedział kiedy się otworzyć a kiedy zamknąć.
dcborowiec napisał: } (1) - (3) = 0.2 Ohma (czerwone cienkie) - a to co ?! To może być termik, (bimetal), 0.2 Ohma to rezystancja przewodów miernika. Sprawdź czy izolacja żłobkowa nie jest przygrzana (pofałdowana) na zdjęciu tego za bardzo nie widać. Co to jest na zwojach przy pakiecie, powyżej skrzynki zaciskowej?
Możesz sprawdzić jak zachowuje sie przesłona pod działaniem temperatury, wiadomo że jak wyzsza temperatura to kanał by-pass ma być zamknięty, jeśli tak nie jest to znaczy że element bimetalu jest niesprawny.
Spotkałem się z taką usteką w nissanie. Uszkodzenie spręzyny bimetalu ssania.
A czy ten silnik nie ma swojego zabezpieczenia termicznego? W silnikach stosuje się czujniki bimetaliczne N.C. Po przekroczeniu dopuszczalnej temp. styk się rozłącza. Innym zabezpieczeniem jest PTC. Trzy termistory połączone szeregowo. Przy bimetalu nie ma problemu, trochę gorzej z PTC. Trzeba mierzyć rezystancję i ustalić histerezę. Właśnie kończę...
Postaram się jutro zrobić, dziś nie dam rady. Jeszcze pytanie jeżeli mam podłączony woltomierz w miejsce silnika np., szczotek oczywiście mostek na czujnik temperatury czyli bimetal założony to napięcie ok. 2V na moje oko świadczy o braku napięcia do silnika tak? Dodam że dziś wysłuchałem, że jakiś przekaźnik cyka w momencie kiedy powinien kręcić silnik...
Wyłącznik termobimetalowy jako zabezpieczenie silnika sprawdza się, gdy obciążenie jest stałe. Wówczas, zanik jeden fazy powoduje wzrost prądu (i temperatury na bimetalu) na dwóch pozostałych fazach, co powoduje wyzwolenie wyłącznika. Pompa wody pracuje ze zmiennym obciążeniem. Tak więc bezpieczniej było by dobezpieczyć się CKF'em.
Śniegi wróciły, pora temat odkopać. Na wyłączniku jest stale zwarcie. Czy dam off czy on, idąc dalej zwarcie jest już na śrubie na przerywaczu i na kondensatorze. Sama śruba ma podkładki które izolują styki kondensatora od reszty -potencjalnej masy z silnika ale jest kawałek blaszki z bimetalu i ona prawdopodobnie zawiera całość. Śruba która mocuje...
Poprawię troszkę tos 18 przekaźnik termiczny, prościej termik silnika 30- 100 KW im starszy tym bimetal większy nawet 10 cm długie jak przedłużymy blachą z 20 cm to koniec będzie się wyginał z 5 cm.
Z Wasza pomocą uruchomię silnik jak należy, szybko się uczę :) Dzisiaj przyszedł przełącznik KEDU. Posiada przekaźnik oraz przełącznik zmiany kierunku obrotów silnika. Dodatkowo sprzedawca zaznaczył, że można go podłączyć do czujnika czyli w moim przypadku wyjścia bimetalu w kostce. Niestety nie ma do niego schematu podłączeniowego jedynie na obudowie...
Witam, Mam problem z poprawnym podłaczeniem silnika górniczego. Potrzebuję informacji wg jakiś norm przepisów jak to powinno być wykonane. 1. Podłączenie bimetalu czy potrzeba 2 żył sterowniczych ? Czy podłączać do jeden koneic bimetalu do ziemi poprzez diodę i do przewodu badania ciąglosci ? 2. Podłaćzenie przewodu który bada ciągłość przewodu PE....
Ciepło,ciepło właśnie wskazówka na dziyrach wypada z bimetalu. Wskażnik Swiss made.
Z tego co mi wiadomo w moim silniku nie mic takiego jak bimetal w innych jest. Jedyną rzeczą jaką wczoraj odkryłem to urwane kabelki od czujnika przy kolektorze ale po podpięciu z powrotem zadnej reakcji nie ma. Zastanawiam się jak go sprawdzić. Wymieniłbym ale gdybym wiedział ze to to. koszt to min 20 zeta. Czujnik temperatury podobno też tu ważną...
no i tu kolego coś już wiem. myślałem że w środku jest jakiś bimetal który powoduje przyspieszenie obrotów. Ale jest to trochę bardziej skomplikowane. muszę jechać zobaczyć jaki jest termostat może przyczyną być faktycznie elektryczna
Witam. Mam taki sam problem jak u Pana i nie wiem jak sprawdzić czujnik temperatury. Dyfuzor działa to ta żaluzja między dwoma komorami, silnik wentylatora działa, ten bimetal z filmu działa, teraz chcę płytę wyciągnąć i sprawdzić jej stan ale nie wiem jak sprawdzić czujnik temperatury. Wkurzając się na te alarmy z zawziętością szybko załączałem i wyłączałem...
Więc na krótko zmostkowałem piny na kostce, okazało się że wskaźnik ani drgnie. rozebrałem zegary, a następnie tarczę wskaźnika temp. i paliwa, bimetal wyskoczył z prowadnicy i zablokował wskaźnik, po złożeniu i sprawdzeniu czy działa jeszcze przez chwilę podnosił się i opuszczał (może zamienniki tak mają, że muszą się ustabilizować), ale po chwili...
Skąd mam to wiedzieć? Tam powinien być D25. Zwarcie przy prądzie 200A D25 wyłączy tak samo szybo jak C25 przy prądzie 200A. Bo w obu S-kach bimetal jest taki sam. Przedlicznikowy to ogranicznik mocy. Mocy nie zmieniasz bo pozostaje nadal 25A.(D25)
Jeśli chodzi o niebieskie na środku zdjęci to obstawiam przełączniki i bimetal od przegrzania, ale pewności nie mam. Jeśli chodzi o coś innego, to zaznacz kółkiem na zdjęciu. Kondensator zapewne do silnika dmuchawy.
Jest to silnik prądu stałego, szeregowy, posiadający dwie cewki na stojanie, oraz dodatkowo magnes trwały (Taka kombinacja daje charakterystyke stałoobrotową w pewnym zakresie obciążen, przy wiekszych stałomomentową). Jest ten silnik wyposażony w układ przeciwzakłóceniowy, przeciwprzepięciowy (warystor), zabezpieczenie termiczne oraz impulsator do wyznaczania...
przekaźnik bimetal przekaźnik bimetal bimetal philips pralka bimetal
pendrive firmware regulator napięcia przewody honda perpetuum mobile
radio stolica uruchamianie przez żarówkę
Błąd 02399 w Volkswagen Passat B6 - przyczyny i diagnostyka Żarówki LED Osram H4: Światła mijania i drogowe świecą jednocześnie