Silnik: szeregowy, szeregowo - bocznikowy, obcowzbudny? Podaj obroty znamionowe silnika, oraz dokładność z jaką chcesz ustalić konkretne obroty. Wtedy dostaniesz odpowiedź czy to realne.
Pisze pan szeregowo bocznikowy to właśnie uzwojenie bocznikowe ogranicza max obroty silnika a to co piszecie na temat rozbiegania się silnika dotyczy tylko silników szeregowych.
W silnikach bocznikowych można regulować obroty zmniejszając napięcie na uzwojeniu wirnika,popatrz na rysunek 232plan ze strony poprzedniej,tam wirnik jest podłączony przez potencjometr. Doczytałem ,poprawiłem
Witam Rozumiem ze sprawdziłeś mostki prostownicze ?
Witam, to silnik szeregowy czy bocznikowy?.
Witam serdecznie silnik szeregowy szczotkowy pralki da się zmienić na bocznikowy? Bo chciałbym uzyskać więcej obrotów i Nm niż jest obecnie. I też chciałbym dać pełne napięcie zasilania pracy silnika na stojan ile to jest napięcia? Bo wirnik chciałbym regulować napięcie. Albo też ile można dać pełne napięcie zasilania pracy wirnika? Potrzebuje takie...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
A moment siły silnika DC z magnesem stałym w stojanie jest proporcjonalny do prądu Tylko czy na pewno jest to silnik z magnesem stałym? Jeżeli to bocznikowy a moim zdaniem na 99 % bocznikowy, to regulacja obrotów może odbywać się tam na dwa sposoby albo nawet ich kombinacją. Trzeba poczekać na informację od forumowicza co to za silnik.
Skrzynie ZF montowane są w wielu markach ciężarówek i ich problemy są podobne. Podwyższenie obrotów przez silnik przy redukcji na niższy bieg jest rzeczą normalną a chodzi o wyrównanie obrotów. Jeśli chodzi o szarpnięcia przy redukcji to może świadczyć o zużytym hamulcu bocznikowym zamontowanym w skrzyni biegów. Może też być problem z mocą silnika np....
Tak można tylko dla silnika bocznikowego. Należy zastosować 2 stabilizatory: jeden dla uzwojenia stojana, a drugi "z ujemną opornością kompensującą" (tak, jak było w magnetofonach kasetowych) - dla wirnika.
To silnik bocznikowy - równoległe połączenie stojana i wirnika.
A jaki to rodzaj silnika? Bocznikowy, szeregowo-bocznikowy czy szeregowy?
Witam.Wymieniłem filtry ,świece,przewody,olej,zrobiłem test elektryki.Doszła wymiana sondy.poza tym tester nie wykazał błędów.Zmiejszyło się trochę spalanie do ok 10l.Po uruchomieniu silnik nadal wchodzi na ok1600 obr.i obniża je dopiero po nagrzaniu się silnika.Czujnik temperatury jest ok. Sprawdziłem zawór odpowietrzenia silnika i wymieniłem rurkę...
Rysunek - schemat przedstawia jedynie tory główne, prądowe. Kierunek przepływu prądu w obciążeniu zależy od tego, które tyrystory są wysterowane, ale schemat nie przedstawia układu sterowania. Według takiego schematu tylko silnik z magnesami trwałymi zmieni kierunek obrotów. Silnik szeregowy, czy bocznikowy kierunku wirowania nie zmieni. Pozdrawiam.
Kolego jak bryzgi wody to raczej 24 V nie 110 V. Jaką stabilność mają mieć obroty- silniki komutatorowe bez dodatkowej elektroniki nie słyną z dokładności.
Bez zwiększania napięcia: przewinąć wirnik grubszym drutem. Nie trzeba liczyć zwojów, nawija się do wypełnienia! Sposób obliczania: jeżeli chcemy uzyskać 2 razy wyższe obroty, to trzeba nawinąć drutem o średnicy równej 140% poprzedniej. Silnik będzie oczywiście przeciążony przy tych wyższych obrotach, bo jego nominalne obroty i nominalna moc będą przy...
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Są w zasadzie 2 charakterystyki silników elektrycznych prądu stałego: - silnik szeregowy ma stałą moc, więc ma największy moment przy zerowych obrotach, - silnik bocznikowy ma stałe obroty, a pobór prądu zależy od obciążenia momentem (ograniczenie: pobór prądu nie może przekroczyć wartości dopuszczalnej dla uzwojenia). Dla celów trakcyjnych stosuje...
Chcesz regulację płynną czy skokową? I co za silnik, przy tej mocy to sądzę, że szeregowy, bądź szeregowy z dodatkowym uzwojeniem bocznikowym -równoległym, tak jest?
Może pracowac jako silnik, im bardziej osłabisz wzbudzenie tym większe będzie miec obroty jałowe, ale spadnie moc pod obciążeniem. Stojan podłącz równolegle z wirnikiem. Moc niewielka, w granicach 300W. Taka ciekawostka- prądnicę z malucha (z bocznikowej) przerobiłem na silnik szeregowy, oj, to już kręci.
Silnik młynka do kawy jest silnikiem szeregowym AC, w którym regulacja prostymi regulatorami (przesuwnikami fazy) jest bezcelowa. Nie zachowana zostanie prędkość obrotów, gdyż zależy prawie tylko od obciążenia. Aby ustabilizować obroty potrzebne jest sprzężenie zwrotne w postaci czujnika obrotów na osi silnika. Sygnał z czujnika musi być liniowo przetworzony...
Jeśli puścisz prądnice jako silnik na magnetyzmie szczątkowym (odłączenie wzbudzenia w czasie pracy ) to bez obciążenia dostanie takie obroty, że wirnik zgubi uzwojenia. Prądnica od Syreny ta 25 amper jako silnik bocznikowy pobiera ok. 7 amper przy 12V.
Nie wiem jak w zetecu 1,25 ale w 1.6 jest pod kolektorem ssącym. Wygląda to (niereklamując) tak: http://www.allegro.pl/show_item.php?item... Nazywa się to również zaworem bocznikowym powietrza. A sprawność jego polega na tym co napisał przedmówca: bolec ma chodzić bez problemów. Przed wymianą na nowy warto spróbować wyczyścić benzyną ekstrakcyjną....
Witam! Dla twojego celu najdostępniejsze rozwiazanie to zwykły "ściemniacz" do światła, czyli układzik z triakiem, diakiem, kondensatorem i potencjometrem. Tam, gdzie "wpina się" żarówkę - dajesz wejście na mostek prostowniczy, po którym jest Twój silnik. Prostownika nie eliminujesz! A silnik będzie dalej zasilany po prostowniku! Regulacja obrotów oczywiście...
Jeśli podane dane z tabliczki są prawdziwe i pełne, to ten silnik nie jest silnikiem trójfazowym. Cztery zaciski podłączeniowe o tym nie stanowią. Maksymalne obroty wskazują na na silnik szeregowy lub bocznikowy, ale przy takiej mocy? Pozostałe cechy sugerują moim zdaniem współpracą z jakimś specjalnym napędem.
Czesc Jeszcze cos mi sie przypomnialo - mozna regulowac obroty silnika bocznikowego (takim bedzie pradnica uzyta jako silnik) regulujac prad plynacy w uzwojeniu wzbudzenia. Przy takim rozwiazaniu regulator moze miec duzo mniejsza wydajnosc pradowa. Nie wiem jednak jaki dokladnie bedzie efekt koncowy. :( Zycze udanych eksperymentow
Jeszcze jedno jakiego rodzaju jest to silnik prądu stałego: bocznikowy, obcowzbudny, itp. .........
Witam. Silnik z magnesami to tak jak silnik bocznikowy o sztywnej charakterystyce. Jeżeli chcesz aby silnik posiadał sztywne obroty to albo zasilać go napięciem stałym z zailacza o napięciu wyjściowym regulowanym lub pulsującym ze sprzężeniem predkościowym z elektronicznego regulatoraprędkości obrotowej na triaku.Dla takiego silnika wymagany jest miękki...
Mam pytanie odnośnie regulacji prędkości silnika DC. Z teorii wiem, że istnieje parę sposobów regulacji, czyli: a) przez zmianę wartości napięcia twornika - przez zmianę wartości napięcia zasilającego obwód twornika - przez zastosowanie rezystancji dodatkowej w obwodzie powodującej dodatkowy spadek napięcia b) przez zmianę nasilenia strumienia magnetycznego...
Ponieważ w obu opisanych prze ciebie przypadkach silniki będą się rozbiegać czyli osiągać bardzo wysokie obroty, które mogą powodować ich uszkodzenie. Dlatego w silniku bocznikowym nie wolno przerwać a silniku szeregowym zwierać uzwojenia wzbudzenia dodatkowo silnik szeregowy musi ruszać pod obciążeniem i powinien być połączony z napędzaną maszyną za...
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Przy tej wielkości i mocy silników nie stosuje sie magnesów stałych z uwagi na sprawność stojąca w sprzeczności z masą i ceną. Jeżeli chcesz by silnik odwracał obroty bez przełączania cewek wzbudzenia to wystarczy założyć mostek prostowniczy na uzwojenie stojana, a ten podłączyć do szczotek wirnika. Zmiana biegunowości zmieni także obroty. Oczywiście...
A może tu kolega znajdzie coś dla siebie: http://www.google.pl/search?client=firef... Pozdrawiam.
Kierunek wirowania można zmienić zamieniając bieguny zasilające uzwojenia wzbudzenia ewentualnie wirnika. Zamiana biegunów jednocześnie wzbudzenia i wrnika nie spowoduje zmiany kierunku obrotów.
czemu ciągle ulega awarii ten sam zawór wolnych obrotów tkz.,,krokowy" to juz chyba 4 w ciagu roku??? Nowy czy używany?/Zawór bocznikowy powietrza to nie krokowy./
:arrow: goldi74 Pracuje Kolega na ostrzeżenie! Regulator PWM, rezystor? Ja osobiście bym zastosował przekładnię zębatą - mały tryb na osi silnika, duży tryb na osi kierownicy. I jeszcze jedno - do takiego zastosowania nada się bardzej silnik bocznikowy - radzę sprawdzić jakiego rodzaju jest ten który masz...
Mam pytanie jakie jest przełożenie z rozrusznika na bęben, i jak wykombinowałeś zazębienie. Obniżyć obroty można bo żuk to silnik szeregowo bocznikowy. I można wyciągnąć dodatkowe uzwojenie na zewnątrz. Obroty zależą silnie nieliniowo od obciążenia czyli domyślam się że cała linka daje duże obciążenie dla rozrusznika które potem zanika i rozrusznik...
To na 99% silnik krokowy(zawór bocznikowy) Koszt \:oryginał ok 300zł , podróba ok 90zł + wymiana (dwie śrubki M5 ) :) tak tak na pewno tam jest silnik krokowy/ bocznikowy, a wogóle to tam jest dysza wolnych obrotów :D
Silnik pierścieniowy to to napewno nie jest. Na wirniku ma komutator. Będzie to najprawdopodobniej jakiś silnik prądu stałego. Napięcie wyindukowane na wirniku poprzez komutator i szczodki podawane jest na uzwojenia na stojanie. Pytanie czy uzwojenia wirnika połączone są w szereg z uzwojeniami stojana jeśli tak jest to silnik/prądnica szeregowa. Oznacza...
W wiertarkach i masie innych urządzeń stosuje się silniki komutatorewe, których prędkość obrotowa jest zależna od prądu wzbudzenia (który nie jest duży) i napięcia zasilania...(..) to o czym tutaj napisałeś tyczy się silników tzw. szeregowo- bocznikowych i są dosyć skomplikowanej budowy i przeważnie dużych mocy .. to tylko tak na marginesie
Tutaj to raczej mamy silnik z osobnymi uzwojeniami który przy odpowiednim sterowaniu i połaczeniu może pracować jako szeregowy, bocznikowy, szeregowo-bocznikowy lub obcowzbudny. Bzdury, Szanowny Kolego, bzdury, bo ze schematu wyraźnie widać, że ten silnik ZAWSZE pracuje jako szeregowy, co najwyżej zmieniane poprzez przekaźniki sa bieguny stojana celem...
Skoro z akumulatorów to zostaje sterowanie z PWM poszukaj tranzystorów z serii IRL i po połączeniu kilku + rezystory równoważące mogło by to działać. Nie wiem czy potrzebna jest ci stabilizacja obrotów. Wykonałem kiedys taką prace dyplomową sterowania silnikiem DC za pomocą PWM z stabilizacją obrotów na tarczy impulsowej z regulatorem PID. Pozdrawiam...
Może rozdielić obwody kierunku obrotów ( przez odłączenie zasilanie mostka tyrystorowego-wymontowując bezpieczniki z jednego mostka) i sprawdzić oddzielnie jak układ pracuje dla kazdego kierunku. Da to odpowiedź , czy winny sterownik czy też współpraca mostków - ( moim zdaniem ,przełączanie kierunków może odbywać się po całkowitym zatrzymaniu napędu...
O Jezu. Mechanik. A co silnik musi mieć aby miał obroty? Dwa-a jak sądzisz, kanał bocznikowy przepustnicy nie ma nic do gazu? Jest jeszcze jedna opcja-dostaje gaz i benzyne naraz.
Jeżeli dobrze rozumiem, to podobnie jak w silniku szeregowym prądu stałego. Początkowo duże prąd pobiera (więc i duży strumień jest). Prąd maleje i obroty rosną. Oczywiście przy stałym obciążeniu lub biegu jałowym. Czy silnik szeregowy, czy bocznikowy z przerwanym obwodem wzbudzenia, to na jedno wychodzi - brak (zmniejszenie wartości) strumienia magnesowania...
Chciałbym wypowiedzieć się w temacie Wszystko zależy od tego czy posiadacie silnik samowzbudny czy obcowzbudny?? Obcowzbudny to raczej nie ma problemu APATOR i nie tylko propnuje niezłe układy do regulacji takich silników, stosowałem z powodzeniem. Problem zaczyna się przy regulacj silnika samowzbudnego.. Pozwolę sobie przypomnieć jeden temat który...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) I tu trochę się pomyliłeś jak sam napisałeś...
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór nowy oryginalny ford.. Odpinałem kostkę od przepustnicy,...
Zadałem proste pytanie, czy obniżenie napięcia regulatorem, który stosuje się do elektronarzędzi z triakiem, nie uszkodzi pompy. Może to uszkodzić, ponieważ ten regulator nie nadaje się do tego celu. Silniki w wiertarkach to tzw. silniki bocznikowe i mogą one działać nawet na prądzie stałym, ale wtedy regulator na triaku nie zadziała :) Silnik w pompie...
Witam! To jest znany i sprawdzony układ, trzeba tylko pamiętać o tym, że ta regulacja jest najlepsza dla silnika DC z magnesami trwałymi - wówczas obroty są ± proporcjonalne do wartości współczynnika wypełnienia. Ponadto - dla takiego silnika - ponieważ moc jest iloczynem momentu x obrotu - obniżając 100 razy obroty obniżamy 100 razy moc (jeśli...
To chyba podsumowanie Twojej teorii. Nie rozumiem twojego komentarza, chyba miał być zgryźliwy i co dalej? Odpuściłem sobie dokładne wyjaśnianie działania silnika szeregowego, bo nie miałem pomyslu jak to prosto opisać, bez modelu matematycznego, choć pewnie niesłusznie odpiuściłem, bo dzieki temu że bez obciążenia spada prąd wzbudzania obroty muszą...
zamień początek z końcem ale tylko jednego uzwojenia. Jeżeli silnik jest bocznikowy lub szeregowy, zmiana na wejsciu zasilania zmienia jednoczesnie oba uzwojenia, a tu nalezy zmienić tylko jedno.
Nie, ponieważ jest to zależne od konstrukcji silnika i zmiana parametrów elektrycznych wpływa tak samo na moment obrotowy silnika jak i prędkość. Musiałbyś mieć silnik, który zmieniałby swoje uzwojenie i układ magnetyczny. Jedyna szansa to zastosowanie przekładni, czyli zamiana prędkości na moment obrotowy, na wale wyjściowym z przekładni. W tym momencie...
Panowie i panie, w elektronarzędziach najczęściej stosujemy silniki szeregowe. Co Ty opowiadasz? Silnik bocznikowy (równoległy) i już. Co do głównego tematu- obroty jak najmniejsze, bo wtedy do wirnika dostarczana jest mniejsza moc i straty są tez mniejsze. Owszem, wydłuży się czas pracy, ale urządzenie nie nagrzeje się zbytnio. Sądzę, że opory na...
Pytasz o silnik bocznikowy. W takim silniku - ponieważ pole wytwarzane przez uzwojenie stojana jest stałe, więc obroty są wprost proporcjonalne do napięcia na wirniku. Jeżeli chcesz podnieść obroty wirnika, a nie masz wyższego napiecia, możesz obniżyć prąd płynący przez uzwojenie stojana, wówczas słabsze pole stojana wymusi wyzsze obroty wirnika. Dla...
1; 60A to bez obciążenia przy obciążeniu prąd wzrasta (można powiedzieć ) lawinowo. 2; Układ z tyrystorem załączy się na pełną moc a wyłączyć się nie do no chyba że akumlator się rozładuje. 3; Ze względu na charakterystykę silniki szeregowe nie dają się łatwo regulować , prosty układ bez kontroli obrotów nic tu nie poradzi. Można kupić na szrotach silnik...
Witam serdecznie !! Bardzo proszę o pomoc !? Posiadam wózek widłowy akumulatorowy lecz akumulatory są już do wymiany ,a koszt jest bardzo wysoki po drugie wózek jest rzadko używany ,dlatego zwracam się z prośbą do autorytetów tego forum o pomoc co w takiej sytuacji mogę zrobić by móc uruchomić w/w wózek ?/ Może jest jakieś urządzenie które by zastąpiło...
Silniki szeregowe mają wzbudzenie połączone szeregowo . A obcowzbudnych i bocznikowych się nie spotyka? :D Spotyka się jak najbardziej. Mam jeszcze jedną teorię co do napięć. Jeśli to silnik szeregowy to 30 V i 5 A to parametry dla maksymalnego obciążenia a te po kresce 42 V i 0,5 A parametry biegu jałowego. Tylko moc się nie zgadza bo P=U*I więc 30*5=150...
Witam Otoz jest to silnik bocznikowy , po rozkreceniu tak jak pisalem rotor i szczotki polaczone sa rownolegle wiec aby zmienic kierunek obrotow zamienilem polaczenie stojana w stosunku tak jak bylo przed rozmontowaniem i silnik zmienil obroty .
Mam do wykonania winde i szukasz silnika DC (10 kw) np, szeregowego, albo bocznikowego można prosić o podpowiedzą jaki będzie optymalny i link do katalogu Będę wdzięczny za pomoc
witam z powyższych postów na razie nic nie wynika - Panowie. nie dowiedziałem się jaki to silnik - szeregowy , bocznikowy , szeregowo-bocznikowy , obco-wzbudny , a może z magnesami stałymi. Każdy z tych silników ma inną charakterystykę pracy i momentu. Największy moment rozruchowy ma na ten przykłąd silnik szeregowy, ale niestabilne obroty. pozdrawiam
Otóż wpadłem na pewien pomysł. Posiadam stojan i pasujący do niego wirnik(silnik uniwersalny ze szlifierki ok 700W). Bawiłem się w różne połączenia go, szeregowo, równolegle i tak sobie rysując schematy tych obwodów zrobiłem zmiana połączenia z bocznikowego na szeregowy poprzez 2 przełączniki, układ posiada także przełączniki zmiany obrotów( poprzez...
Jest to słuszne tylko i wyłącznie dla silnika prądu stałego szeregowego ! A niby czemu? Jak w bocznikowym dołączymy opór dodatkowy w obwód wirnika to nie obniżymy mu obrotów? Jego moc pozostanie taka sama skoro przez wirnik płynie mniejszy prąd?
Nikt nie powie jaka jest moc tego silnika typ 36? Albo inaczej jaki jest największy silnik elektryczny do pralki szeregowy szczotkowy silnik? Bo jako DC bo jako bocznikowy czy inne szeregowy są ponad 2kW... Tyle że nie te obroty mają... Mi zależy na tych 17000obr.min...dlatego szeregowy szczotkowy silnik pralki. Sami zobaczcie widzicie że jak tutaj...
Szacuje że tarcie i iskrzenie komutatora nie więcej niż 3%, opory w łożyskach nie więcej niż 2%. Ja też mam pytanie a jaki to silnik ???: Niektórzy specjaliści twierdzą że szeregowy, bo moment obrotowy malej ze wzrostem obrotów. Natomiast niektórzy twierdzą że bocznikowy ponieważ wartość pola magnetycznego w stojanie jest stała (można zmieniać tylko...
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
przemek8626: jeżeli cewki szeregowe mają te 1,5Ω a prąd przy pełnym obciążeniu wynosi 8,84A to spadek napięcia będzie: 1,5Ω x 8,84A = 13,26V W tej sytuacji jeżeli by przerabiać wzbudzenie na bocznikowe 220V to trzeba by ilość zwojów zwiększyć w stosunku do istniejącego 220/13,26 = 16,6 razy i w tym samym stosunku zmniejszyć przekrój drutu...
dziwią mnie dwie sprawy dlaczego nikt nie napisał o krokowcu :Djak zwykle i dwa temat opisywany duzo razy opcja szukaj na marginesie tam nie ma tzw krokowca tylko zawór bocznikowy powietrza ale nie w nim wina pomysl naprawa zajmie 25min
Myślałem nad tym i też taki od pralki LG inwerterowy... duża średnica... ale to dalej BLDC... No może mieć obroty i siłę Nm to by się zgadzało nie potrzebuję miniaturyzacji. ma być jak największy... A co z tymi szeregowo bocznikowe czy bocznikowe lub równoległy? Które lepsze od tego szeregowy?
Witam, jest to silnil jednofazowy, bocznikowy, zasilenie 220 V ,3600 obrotów, niestety nie wiem o co chodzi z ta stabilizacją obrotów.
Pierwsze : nikt z was nie zauważył że jest to szeregowy komutatorowy silnik pradu zmiennego ? Jeśli chcesz osiagnać cokolwiek z niego to szkoda czasu ( pradnica bocznikowa ) .. do tego obroty... I wzbudzenie ( obce albo magnetyzm szczatkowy ) Opcja dla twardziela : usunąć uzwojenia stojana do tego zeszliowac nadbiegunniki by weszly magnesy neodymowe...
to masz jednak kolego rbrt inna sytuację niż u mnie, u mnie odłączenie przepływki nic nie daje, a nawet jest pogorszenie czyli przepływka jakoś działa, ale żeby stwierdzić jak obiektywnie działa to nalezy zmierzyć jakie komputer dostaje z niej napięcie - na odpowiednim pinie komputera. Jeśli obroty u ciebie szaleją - nie tylko spadają ale i rosną (znacznie...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Znalazłem coś takiego na temat jazdy przód tył. I coś na temat stosowanych silników do poruszania oraz hydrauliki 1. Silnik prądu stałego czterobiegowy w wykonaniu zamkniętym bez dodatkowych biegów , służący do napędu mechanizmu jezdnego. Wzbudzenie szeregowe. Dane techniczne Napięcie, V 40 Prąd , A...
Silnik równoległy (?) uniwersalny. Moment obrotowy w tych silnikach jest staly, przynajmiej w zakresie obrotow od 1000 rpm wzwyz. Najpierw piszesz o silniku bocznikowym - równoległy z pytanikiem??? A potem odnosisz się do rozbiegania, które dotyczy silników ....szeregowych. Coś ci się pokręciło. Trochę wentylator, jak i hamulec powietrzny, zapobiegajacy...
Sonda odpada, pasek raczej tez, ale po strzale warto sprawdzić, uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów). Powinien być z lewej strony silnika na kolektorach dolotowych, zasilany kostką na dwa przewody. Wykręć go sprawdź czy nie jest zacięty w pozycji zamkniętej.
Witam. Poszukuję schematu do spawarki ESS 501 MW, oraz schematu płytki sterowania PS12-9E1... Spawarka jest zabytkiem jak na te czasy. Brak sterowania podajnikiem. Sterowanie stycznikiem głównym działa. Pompa i wentylator również. W podajniku silnik DC bocznikowy, reg. obrotów na dwóch 2N6402 /silicon tyristor/.....
Najczęściej szlifierki napędzane są silnikami asynchronicznymi klatkowymi, w takim przypadku najodpowiedniejszy byłby falownik, nawet najprostrzy z regulacją U/f = const, czyli zapewniający stały moment obrotowy. Falownik - dokupić lub wykonać samemu. Można też zastosować napęd silnikiem komutatorowym np. bocznikowym (DC) z wykorzystaniem regulacji...
Silniki należy normalnie równolegle połączyć uzwojenie wzbudzenia i wirnik a następnie silniki szeregowo. Dwa silniki mały w swoim napędzie wózki akumulatorowe twarowe prod. w Stalowej Woli. pracowały one cały czas równolegle i sterowane były stopniowo wielkością napięcia z akumulatorów. Obecnie do sterowania silników prądu stałego stosuje się regulatory...
Tak patrząc na zagadnienie wzbudzenia silnika to nie rozróżnia się obcowzbudnych czy samowzbudnych są tylko szeregowe, bocznikowe, szeregowo-bocznikowe i z magnesami stałymi. Obcowzbudne i samowzbudne są prądnice. Silnika przecież się nie wzbudza (wzbudzenie jest potrzebne do wytworzenia SEM czyli napięcia)
Do układu z kitu avt1007 dodałeś mostek Gretza, a w jaki sposób rozwiązałeś zasilanie wzbudzenia? Maksymalne obroty mogą świadczyć o braku zasilania wzbudzenia. Przed chwilą testowałem taki układ z mostkiem, ale nie posiadam silnika bocznikowego, więc sprawdziłem na szeregowym, układ zachowuje się poprawnie i ma pełną regulację, poza początkowym stanem...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,02... Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować...
Czy to jest silnik bocznikowy, szeregowy czy z wzbudzeniem magnesowym? Ja niemieckiego nie znam. Oraz przy pomocy czego ma się odbywać płynna regulacja obrotów oraz czy przełączanie kierunku obrotów ma się odbywać tylko przy pomocy krańcówek jak to zrozumiałem? Dodano po 7 Czy czujnikami krańcowymi mają być krańcówki stykowe czy jakieś inne czujniki?...
Witam, jestem posiadaczem E36 z dwulitrowym R6 z vanosem, problem polega na tym iż po rozgrzaniu obroty spadają do 500 obr/min, auto się nie dławi, nie rzuca nim etc, jedyny mankament jest taki że jak obciążę go na jałowym - światła, podnośniki szyb, ogrzewanie - to obroty jeszcze nieco spadną i zaczyna się świeć kontrolka oleju - jak mniemam od zbyt...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Czyli na prąd przemienny naszej sieci A jeszcze jakiś po schemacie - szeregowo-bocznikowy układ. Synchroniczny? Herezje. (at)kortex83 Typowy silnik prądu stałego szeregowo-równoległy. Cztery szczotki są stosowane zwykle w silnikach DC powyżej 0,5 kW, by odciążyć pracę pojedynczej szczotki. Napięcie wzbudzenia 220 V DC podawane na zaciski F1 i F2, napięcie...
Cycuś. Pasowało by wiedzieć czy szeregowy, czy bocznikowy, czy wzbudzany od magnesów trwałych, czy też ma wzbudzenie elektromagnetyczne.. Proponuję użyć szukajki i jako słowa kluczowe wpisać "regulator PWM". Jest tego multum.
ok,przepustnica jest na linkę zgadza się ale była tak uwalona że masakra. tzw.krokówka - chodzi o zawór bocznikowy (bieg jałowy) właśnie ten bypass jest patrząc od przodu samochodu z drugiej strony silnika po prawej - na poziomie EGR mniej więcej i to ustrojstwo stanęło dęba nawet obroty nie falowały tylko właśnie brak było zupełnie wolnych obrotów....
Żaden Krokowie, Ani Żaden Nastawnik Biegu Jałowego. W fordach występuje zawór powietrza bocznikowego. Opisz dokładniej swój problem, kiedy usterka występuje, podczas jazdy, czy gdy silnik pracuje na wolnych, czy podczas wyrzucania na luz czy jak?
Podpiąłem bocznikowo(40VDC-zasilacz z kondensatorami-taki znalazłem)) i zaczęło kręcić ale wyłączam go po kilku sekundach bo zaczyna tak jakby z softstartem- podwyższa obroty i boję się zniszczyć go tak jak opisywałeś wcześniej...o głowę też się obawiam:D Co robić? podpiąć i uciekać... i czekać na efekty?
Zacząłbym od rozważenia, czy dany silnik w ogóle się nadaje do oczekiwanego celu. Silnik ten posiada zintegrowany hamulec , który elektrycznie nie moge oddzielić od uzwojenia silnika. Skoro tak, to nie można sterować hamulcem (być może luzownikiem) niezależnie od napięcia pracy silnika. silnik ma reduktor i chce go zastosować do rotora Niektóre reduktory,...
Witam Szanownych Forumowiczów. Mam do podłączenia silnik prądu stałego zasilanego z wózka akumulatorowego napięcie 80V obojętnie jak zmieniam biegunowość nie zmienia się kierunek obrotów. pewnie muszę zmienić kierunek prądu w uzwojeniu wzbudzenia? nie wiem czy to silnik szeregowy czy bocznikowy...? narysowałem jak wygląda w puszce przyłączeniowej......
Pewnie jest tam silnik komutatorowy bocznikowy lub z magnesami trwałymi. Silnik ma 3500 obr/min, autor chce zejść poniżej 1000 obr/min czyli zmniejszyć ponad 3,5 raza. Jakoś ten fragment opisu ze strony producenta mnie nie przekonuje że przy takiej zmianie obrotów ten silnik nie straci na mocy. Nie mam też zbyt dobrych doświadczeń z tymi badziewnymi...
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
Witam raczej od temperatury to nie ten samochód sie bardzo szybko nagrzewa jest to MKIII v6 sprawdzałem ten włącznik od wspomagania i jest oki . objaw jest taki Auto stoi na luzie obroty jałowe super koło 700-800/min dodaje gazu powiedzmy na 2000-3000/min i puszczam gaz wtedy obroty spadają do 300/min a czasami gaśnie .Nie wiem czy to ma jakiś związek...
Zle porównanie. Ruszac mozesz sobie nawet 10 sekund. A zeby rozruszac silnik musisz to zrobic dosc szybko. Niby jak przekladnia ma zmniejszyć prad... czyli tak: napiecie to samo.. prad zmniejszony bo jest przekladnia czylu do rozruchu yefo samego sil uka pktrzebunemy mniejsza moc???? Normalnie cuda. Bo kluczem jest właśnie moment obrotowy i charakterystyki...
elektrit nic nie stoi na przeszkodzie żebyś koledze podpowiedział. Z ciekawością przeczytam, mądre i trafne porady są w cenie. Nie mówię tego ze złośliwością. Jedno Trzeba Ci przyznać czytając Twoje posty masz wiedzę. Co do silnika krokowego zgadzam się z Tobą w 100% z racji konstrukcji silnikiem krokowym to nie jest i być nie może w Fordzie podobnie...
czyli silnik indukcyjny nie może mieć więcej niż 3000 obr./min (jak ma 2 pary biegunów to 1500 obr./min), Tym niemniej, obroty znamionowe nieco zależą od napięcia. Podkreślam, że "nieco". I myślałem, że o to Ci chodzi. Silniki wysokoobrotowe są zawsze komutatorowe. Ale mogą być szeregowe, bocznikowe czy też szeregowo - bocznikowe. No i mogą być pierścieniowe.
do: Edek45. Jeśli dobrze pamiętam, to przełożenie mostu tylniego w Polonezie jest 4:1. Jeśli zablokujesz jedno koło, wtedy bedzie 2:1. Tak działa mechanizm róźnicowy. Cześci samochodowe na szrotach sa dostepne i tanie, i warto je zastosować w naszych konstrukcjach wiatraków. Bardzo podoba mi się pomysł z wykorzystaniem silnika od wózków widłowych,które...
silnik bocznikowy prądnica bocznikowy silnik silnik szeregowo bocznikowy
rozłączyć serwer dekoder sprzedać esp32 czujnik temperatury
lutownica precyzyjna zakup kserokopiarki
Detektor AM w radiu lampowym: Jak działa? OM 651: Błąd P0133 i P2627 - Sonda Lambda