Silnik C16NZ?
Sprawdź zapłon, silnik C16NZ jest czuły na to.
Diagnoza będzie taka sama jak w silniku 1.4
Mozesz,razem z oporzadzeniem elektrycznym.
spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach
Sam blok, wał i korbowody są takie same też w chociażby c16nz. Różnica jest tylko w tłokach(nie doprężają aż tak)
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Ten pierwszy jest w silnikach C16NZ
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
A widziałeś kiedy w corsie silnik C16NZ?
Typ silnika C16NZ
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Poszukuje opisu wyjsc z komputera sterujacego silnikiem w oplu astrze C16NZ (rok 92). Jakie sygnaly wystepuja na tych wyjsciach ?
a już tam, nie mieszaj tu chociaż alternatora, Vectry już nawet kilkuletnie skaczą na niższych obrotach i nie chcą ich trzymać, szczególnie silniki c16nz i c16nz2 które pochodzą z bliźniaczej Astry mają niechlubną opinię, oczywiście że wszystko można zwalić na elektrykę, tak najprościej
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
A czy szarpania są napewno od silnika?
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Na czarnym przewodzie masz mieć +12 wolt po stacyjce a z ECU z d15 niebieskim kablem leci minus jak silnik jest uruchomiony .Więc wytnij niebieski przewód przy kompie i przy wtrysku i zrób bypasa jak nie pomorze to uszkodzony komp.
Silnik Astry F X16SZR jest wyposażony w jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F ,a w jaki silnik C16NZ od Astry z 1993.1,6.?Pozdrawiam.
był silnik C16NZ jest C16NZ
Napisy zgodnie z obrotami silnika, stoisz przy prawym błotniku i czytasz normalnie napisy na pasku
pasowało by sprawdzic czy sterownik "widzi" obroty silnika.
pomaranczowy i fioletowy ,obojetnie ktory przetniesz w tym silniku
Silnik ma zbyt wysoką temperaturę, chłodzenia nie ocenia się po włączaniu wiatraka. Ile postów wcześniej Ci to napisałem? Moja propozycja jest taka, zanim zatrzesz silnik, oddaj auto do DOBREGO mechanika/elektryka.
Zamieszczam zdjęcie, żeby rozwiać wątpliwości. http://obrazki.elektroda.net/27_12716595... Silnik właśnie C16NZ.
.............i przy czujniku położenia wału lub jak kto woli obrotów silnika tzw. nadajnik impulsu.
Witam. Jeżeli ktoś dysponuje instrukcjami lub schematami do astry 16i(c16nz) coś w stylu "sam naprawiam" albo podobne, (chodzi głównie o silnik) lub wie gdzie można znaleść takie materiały i chciał się nimi podzielić to byłbym bardzo wdzięczny
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone...
Witam mam takie zapytanie z wymiana silnika od astry1.6 C16NZ na silnik od kadeta 1.4 C14NZ jakie problemy mnie czekaja .
Jestem w posiadaniu Opla Kadetta z silnikiem 1.3i (C13N), jest on troche na wykończeniu, dlatego też postanowiłem że wstawię silnik 1.6i tyle że od Astry (C16NZ), pytanie moje jest takie czy silnik ten będzie pasował do mojego kadecika, co z komputerem, czy mocowanie tego silnika w astrze 1.6i jest takie samo jak przy kadecie 1.3i? Jaki inny silnik...
Sterowniki nie są współzamienne
Witam. Czy w astrze F która miała silnik C16NZ będzie chodził E16SE? Tam gdzie kupiony mówili że to jest to samo tylko inny kod. Proszę o szybką odpowiedź.
powitac zmienilem silnik w oplu astra 1.6 combi silnik c16nz na ilnik c14 nz ipopodlaczeniu w/g schematu brak iskry czy nalezy zmienic ecm jednostke sterujaca prosze opomoc z gory dziekuje benek 1961
U mnie na wolnych obrotach MAP pokazuje 25kPa, tyle ze auto dobrze chodzi (12s do 100km/h) i nie pali duzo. Czy moge miec uszkodzony MAP sensor. Auto to Vectra A 1.6i, silnik C16NZ.
Nie jest potrzebne podłączanie pod tester (odłączyć akumulator na kilka minut a póxniej po odpaleniu dać się silnikowi spokojnie nagrzać i zrobić spokojna jazdę.......byle tylko ten drugi monowtrysk był taki sam....
Witam Najczęstszą przyczyną w tym silniku to moduł zapłonowy który znajduje się w aparacie zapłoowym pod kopułką ( jeśli to aparat z dużą kopułką) koszt to w InterCars ok 80-140zł POWODZENIA
Dziękuje wszystkim za pomoc decyzja podjęta, żeby nie robić sobie kłopotów wymieniam na taki sam c16nz.
Czy dobrze rozumię? odłączyłeś sterownik silnika i silnik pracuje?
Nie można. Pozdrawiam
Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?
Silnik to chyba C16NZ
(np. C16NZ). C16NZ i astra G? Kolego, opel o tym silniku zapomniał w roku 1993 Jeżeli motor to 8V to wiadome, że tylko i wyłącznie X16SZ Wybacz mu napisał "np c16nz"
Tylko moduł do sprawdzenia.
silnik 1.6 c16nz Silnik odpala na benzynie i odrazu gaśnie. Po Odpaleniu na gazie i przełączeniu na benzynę nie gaśnie. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły.
A ja mam w tym silniku ERG zatkany i jak zimny to na wolnych obrotach pracuje normalnie i na szybkich, a tylko w okolicach 2 tys obr/min silnik jakby przerywa. Może to wina czujnika podciśnienia, który rozebrałem z ciekawości i już nie złożyłem, wymieniłem na inny. Nie pamiętam czy przed zmianą czujnika był ten efekt. Fakt, że czujnik miał trochę inne...
I to ma być duże spalanie??? to się wogóle nie opłaca czego kolwiek przerabiać :) chyba że o moc chodzi. Można też założyć silnik c16nz na tej samej wiązce.
C16NZ nie wiem gdzie ten zawór się znajduje a w sam naprawiam astrę znalazłem coś takiego 5 - zawór recyrkulacji spalin (tylko silniki X14, X16, C18), a mój to C16NZ
Fotka z kącika Astry. Silnik C14NZ (8V) po zerwaniu paska. (Oczywiście jest to przypadek ekstremalny)
To zdjęcie paska i koła z wałka nie jest ruszaniem rozrządu? Odchylić osłonę znaczy wyginać ją, czyli niszczyć. Akurat wczoraj w swojej C16NZ termostat zmieniłem, jak by nie robić to i tak 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu tak żeby bałaganu nie narobić.
Jak silnik C16NZ to sprawdził bym masowanie alternatora.
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Witam,mój problem polega na tym że jadąc na gazie obrotomierz czasami wskazuje zero,po jakiejś chwili obroty wskazują 900.Jeśli zgaszę samochód na obrotach zerowych na gazie nie mogę odpalić go na benzynie,na gazie odpala.Silniczek krokowy wymieniałem,czyżby komputer mi szwankował i łapał jakieś błędy? Silnik to c16nz.
Założyłem zamiennie ECU z Astry z silnikiem c16nz o oznaczeniu PH i problem przestał występować. Powodem błędu 45 sondy lambda był uszkodzony ECU.
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Sprawdzic wskazanie położenia przepustnicy,czyli napięcie na potencjometrze przed zapaleniem silnika ,i po zapaleniu.
chodzi mi dokladnie o taki czujnik http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... mam astre z silnikiem c16nz z 1992r
Jeżeli pasek stoi to pytanie czemu. Te silniki były bez kolizyjne. Możliwe że coś dostało się do cylindra ale jakoś mnie to nie przekonuje. Jeżeli ten faktycznie jest do remontu i bierze olej to rozejżyj się za silnikiem z astry. Często można dostać za małą kase silnik z Anglika który gazu nie widział. Tylko jezeli to nie będzie C16NZ to szukaj silnika...
12 pinowe to jeszcze nic a 10 pinowe ALDL ? kadett, astra f itp ? Ciekaw jestem jak sobie ten program poradzi z silnikiem z Kadetta, Astry, Vectry popularnym C16NZ. Tego nic poza Tech-1 nie rusza.
Witam serdecznie. Poszukuję głównie schematu elektronicznego komputera sterującego wtryskiem / zapłonem silnika c16nz w oplu astrze (1.6, 8V). Oznaczenie komputera to 16156179 (AZFP). A może ktoś posiada schematy innych komputerów opli-będę wdzięczny. Schematów szukam ze względu na podejżewane uszkodzenie układu w moim aucie. Z góry dziękuje, Pozdrawiam,...
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
witam wszystkich. mam ogromną prośbę - poszukuję jakiegoś prostego układu elektronicznego do sprawdzenia silniczka krokowego w samochodzie opel astra silnik C16NZ, chodzi głównie o sprawdzenie jego obrotów (prawo - lewo). mój problem polega na tym, że po wyczyszczeniu silniczek czasami się zacina, myślę, że po parokrotnym zasterowaniu go w prawo i...
sigwa18: to mówisz że głowica aż tak bardzo nie zajeżdża się tylko głównie te pierścienie w ekotkach? bo tak samo żre kupę oleju mi Astra F x16xe ale puki co nie mogę trafić pewnego dobrego silnika za rozsądne pieniądze i też z możliwością wypróbowania, a nie na palecie który leży gdzieś parę lat a i przed wyciągnięciem pewnie odpalony był tylko na...
Witam, mam zamiar zmienić silnik w mojej astrze, w starym silniku C16NZ jest aparat zapłonowy, natomiast w nowym(też 1,6) jest moduł zapłonowy. Czy mogę zmienić silnik i do nowego dać : wałek rozrządu, aparat zapłonowy, ewentualnie kolektor dolotowy z starego ? Czy taka zamiana jest możliwa ? Dodam że w aucie mam zainstalowany gaz. czy napotkam jakiś...
Silnik c16nz rasowany na około 115KM wielopunkt z astry c16se i wałek od silnika 13s ;) sprężarka klimy będzie w miejscu gdzie silniki 1,8 miały pompe wspomagania ( dorobie tam łapę ) na 3 śruby pozdr
Wlot powietrza do filtra trzeba odłączyć, założyć rurę harmonijkową (chyba fi 50) i ułożyć poprzecznie do kierunku jazdy. Najlepiej schować tuż przy filtrze, za reflektorem. Miałem taki przypadek w silniku C16NZ i takie rozwiązanie pomogło.
Nie myl silników C14NZ i C16NZ! Popraw błędy w swoim poście!
Błędu nie pokazuje żadnego? Przerabiałem to i winny był potencjometr położenia przepustnicy - przetarta ścieżka oporowa. Tyle, że mój to C16NZ.
Nie ma takiego auta astra B. Są Astar F, G, H. Z tego rocznika może być F albo G. Silnik 16V czy 8V, bo to pewna znaczna różnica. Najlepiej podaj typ silnika, jets w początku numer. Np X16XEL, C16NZ
Wiązkę w silniku jest tam taka wtyczka
Nie jestem pewien , ale u Mnie w silniku C16NZ nie ma chyba przepływomierza ,to jest jednopunkt . Dzieki
badałem czujnik przy nagrzanym silniku i ma około 450ohm...czy to dobrze???
witam, czy cos juz wiadomo co bylo/jest przyczyna takiego zachowywania sie astry, poniewaz mam identyczny problem z tym ze w silniku C16NZ. a moze ktos inny mial taki problem?
Dawcami mogą być: Astra-F 1,6 1991do93 silnik C16NZ: Kadet E 1,6 1987do91 silnik C16NZ: Corsa 1,6 1989do91 silnik C16NZ. Z tego co widzę to silniki 1.6 dwuzaworowe na monowtrusku z silnikiem C16NZ. sposób kontroli modułu masz wyżej poszukaj na szrotach
a spasuje silnik x16szr??
A czy to oby nie zawory?
http://opelczesci.com.pl/pl/p/MODUL-ZAPL... Siadała też ale rzadziej cewka impulsowa w aparacie
Jaki silnik? To jedynie się nada do C16NZ. Tylko i wyłącznie.
działa tylko gdy silnik jest zimny oraz przy zejściu z obrotów po "przegazowaniu"
olej był wymieniany w styczniu.
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
zwykle im bliżej silnika to mocniej pierdzi a nie wiem do końca o co ci chodzi więc tak czy owak nieszczelność wydechu trzeba usunąć zwłaszcza w komorze silnika - ryzyko zatrucia przy długiej jeździe
Kolego, jak masz silnik C16NZ ( bo jak widzę to tajna informacja, nie podałeś) to szukaj drugiego sterownika.
Kiedy wałek rozrządu jest tu chyba bez znaczenia. Szukaj aparatu od silnika C16NZ, podejdzie wtedy i od Astry, Corsy, Kadeta. Na zdjęciu masz pomarańczowy aparat opel i a czarny jest Daewoo -nie są zamienne. Ten nowy to pewnie z 1.4 - z Hallem. Nie do zastosowania tutaj.
Nie komputerem tylko na podstawie mrugania chek. Nie wiem dokładnie jak to czytanie błędów się nazywa :| Opel astra F 1.6 benz. 92r C16NZ
Jeżeli C16NZ to może to być wina sterownika.
Witam mam pyatanie posiadam opla astra F 1993 roku z silnikiem 1.6 o oznaczeniu X16SZ i chcę wymienić silnik ponieważ ten już się kończy. Czy jest możliwość włożenia silnika C16NZ na aparacie zapłonowym czy bede musiał przerabiać instalacje elektryczną ?
Z tego co piszesz, wynika na to że nieprawidłowo działa ci instalacja gazowa, choć przyczyny mogą być całkiem inne (często zapiekają się wtryskiwacze podczas używaniu gazu, może szwankować emulator, pompa wdmuchująca powietrze do silnika przy rozgrzewaniu).
silnik c16nz powinien miec sonde a ma jakas elektronike ten gaz
Oto dokładny opis silnika o jaki była prośba 1,6 i (C16NZ): Czterocylindrowy, ośmiozaworowy silnik stosowany od początku produkcji Astry (IX 1991r.) do sierpnia 1994 roku. Pojemność 1598 cm³, stopień sprężania 9,2, układ wtryskowy Multec i układ zapłonowy EZF-i * dają temu silnikowi moc 55kW/75 KM.
Wywal silnik na złom, kup drugi goły, zamontuj jeździj dalej...
Uszkodzony sterownik silnika, to swojego rodzaju standard w tym modelu
Witam mam straszny problem otóż pewnego dnia wracałem z uczelni i jak zwykle zapaliłem silnik odpalił bez problemu zacząłem jechać (oczywiście na benzynie) i podczas jazdy poczułem dziwne szarpanie. Następnie dodawałem gazu by nie zgasł ale jednak zgasł i potem już w ogóle nie odpalał kręciłem cały czas rozrusznikiem a on zero reakcji. Następnie zadzwoniłem...
Ale poprzedni miałem w astrze właśnie c16nz i miał samonapinacz do rozrządu?
Jutro wstawie zdjęcia tego dziwnego silnika.Prubowalem podpisać inny kamp od silnika c16nz lecz inne są kostki maja całkiem inne rowki.Wedle win to wersja gl z 1.6.Tylko jestem ciekawe dlaczego on niema mocy Gary 1,2,4 maja po10psi a 3 6 psi.moja asterka c16nz ma lepsze kopyto niż te cos z pełnym wtryskiem.Ten silnik ma cewkę elektroniczna nie zwykłą.
Masz tu schematy różnych wersji sterowania silnikiem : X16XEL, C16NZ, 16LZ2, 18SE. Może pomogą z twoim problemem. http://obrazki.elektroda.net/81_12372100... http://obrazki.elektroda.net/12_12372101... http://obrazki.elektroda.net/10_12372102...
pazatym astra jest ciezsza od kadetta , gdzie tu sens ?? :>
Silnik rozumiem, że 1.6 8V na Multecu? (C16NZ) Wymieniłeś wcześniej aparat zapłonowy razem z modułem? Takie są właśnie objawy walniętego modułu.
c16nz aster aster c16nz silnik c16nz
interfejs optyczny licznika prąd bramki tyrystora amplituner instrukcja
Bezpiecznik świateł cofania Fiat Ducato Power Magnetofon Pioneer CT-F1250 - Podwójna Prędkość Odtwarzania