Tu widać dwa kondensatory, jeden rozruchowy, a drugi pomocniczy. Jeśli wymiana obu nie pomogła, to przyczyna tkwi wewnątrz silnika.
Jak napisał poprzednik nie są to cewki tylko kondensatory. Raczej nie można ich zastąpić jednym gdyż jedne są kondensatorami rozruchu a drugie kondensatorami pracy. jesli silniki nie wchodzi na obroty to walnięte są kondesatory rozruchowe te o wyższej pojemności. możesz również posiadać silnik tylko z kondesatorami rozruchowymi a dlateg jest ich tak...
(at)krzysiek7 A gdzie one są? Wygląda to tak, jakby szanowny Autor wyrwał doprowadzenia z silnika. to jest popularny chiński silnik, stosowany powszechnie w kompresorach. Najprawdopodobniej uzwojenia połączone wewnatrz. cewka startująca silnika Pewnie uzwojenie rozruchowe w/g tego RoBota.
Ocz0 ja miałem na myśli silniki ,,siłowe'' na jednofazowych się nie znam bo one mają uzwojenie rozruchowe i moment obrotowy przy starcie mają podobno niższy od trójfazowych .Wyjsciem jest redukcja obrotów wówczas silnik ma lżej startować ale na wydajności się traci . siwyalf obroty hs 11 mogą być różne nawet do 2800/min w zasadzie kwestia chłodzenia...
bo nie wierzę, by te polutowane na lut miękki kawałki rurki miedzianej i to o znacznej średnicy wytrzymały kilkanaście barów, które taki agregacik lodówkowy wytwarza bez problemów. Też nie wierzę, jeśli wiedzę techniczną rozpatrywać w kategoriach wiary. A z tym "wytwarzaniem" kilkunastu barów przez sprężarkę przeznaczoną dla R600a to bym się nie zgodził....
Żeby sprawdzić silnik zamontowałem kondensator o tych samych wartościach tylko zamiast 50 było 15uF i silnik zaczął się kręcić ale nie wskoczył na obroty robocze tylko wolno się kręcił. A na oryginalnym jak zimno próbował wystartować do momentu jak już nie było słychać tak powiem buczenia silnika. Zmieniłem kondensator jak pisałem wyżej więc w taki...
Bawiłem się tym kiedyś. A oto kilka uwag: - agregat musi być zalany olejem transformatorowym (izolacyjnym), który smaruje i chłodzi pompę i silnik. - pompa "pluje" tym olejem i powietrze nie nadaje się do pompowania kół. Olej niszczy gumę, potrzebny byłby separator olejowy. - agregat podłącza się następująco: - jeden biegun napięcia zasilającego (np.faza)...
No to ciekawe, jak to wyjdzie. Z duszą na ramieniu rozebrałem kawałek silnika (okazało się to bardzo proste, na dole dekiel z dociskiem, guma, pod gumą kondensator 45 µF.). Kondensator eksplodował. Teraz pytanie, czy eksplodował bo się zużył czy eksplodował bo silnik się zepsuł. Nic to, kupię nowy, wlutuję i zobaczymy. I teraz pytanie, dość ważne -...
Nie wiem co za typ urządzenia rozruchowego masz zwykle jest to cewka z dwoma wyjściami
Witam. Jestem tu początkujący. Mianowicie mam problem - właśnie robię sobie kompresor. Do jego napędu chcę zainstalować silnik od pralki automatycznej Polar 900w. Wiem tylko tyle, że potrzebna jest cewka rozruchowa ale problem jest z podłączeniem silnika na 230. Jest tam dużo kabli. Zdjęcia silnika i kostki dodam następnym razem bo mam problem z aparatem....
Przewód do silnika dochodzi tylko z jednego stycznika, więc nie powinien zwarcia robić, chyba że jeszcze w sterowaniu styczników coś namieszane? Fakt Niech kolega odłączy cewki K2 i K3 i zobaczy czy nadal walą bezpieczniki. Jeśli tak to proponuję omomierzem sprawdzić silnik. Druga możliwość to duży prąd rozruchowy silnika proponuję też sprawdzić czy...
silnik cewką rozruchową silnik cewką rozruchową schemat silnik jednofazowy cewką rozruchową
zwiekszenie napięcia uszkodzony panel dotykowy licznik błędów komórki
behringer b112d zasilacz multiswitcha
Wymiana wężyka w drzwiach lodówki Samsung - krok po kroku Migająca kontrolka żarowa w John Deere - przyczyny i diagnostyka