https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
To jeest mój pierwszy silnik chłodzony olejem dlatego myślałem ze 120° to jest za dużo już przy 115 stawałem i ją chodziłem. Dlatego chcę zobaczyć termostat może zrobił się tam jakiś nagar czy coś. Jaka jest maksymalna temperatura żeby nie wykończyć silnika?
No jak wyobrażasz sobie prace silnika (chłodzonego powietrzem) bez grzania się oleju ?
Witam, mam problem z silnikiem Deutz BF4L1011F. Zaczął kopcić na biało i pojawił się olej w wydechu. Pierwszy pomysł - turbo. Po regeneracji i złożeniu dalej wręcz rzyga olejem. W ciągu 5 minut pracy silnika wciągnął połowę wysokości bagnetu oleju. Silnik chłodzony olejem, teraz pytanie czy pierścienie czy głowica/uszczelka pod głowicą wydmuchana?
Ale samo chłodzenie olejem nie wystarczy. Dlatego jest stosowane chłodzenie olejowo powietrzne, nie wymagające termostatu. No popatrz a Deutz zgodnie z tradycją robi do dziś silniki chłodzone olejem. Samym olejem i to wystarcza. Dobrze że nic nie wie o twoich wywodach.
To inna zasada działania termostatu w tym silniku jest? Z reguły brak termostatu umożliwi ciągły obieg od samego rozruchu.. Jakiej reguły? Pokaż mi jakikolwiek inny silnik chłodzony olejem, w którym ta reguła się sprawdza. Chociaż jeden. A przyrównaj do jakiegoś innego silnika ten termostat. Zasada działania się nie zmieniła tylko konstrukcje silnika...
Nic nie wiesz. Silnik chłodzony olejem zgodnie ze starą tradycją Deutza.
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
Czy widzisz różnicę między samolotem a statkiem? Urządzenie przewidziane do pracy z cieczą jest całkiem innej budowy niż z gazem
Ciśnienie oleju jakie? Oblachowanie na silniku jest? Chłodnica drożna? A ta temperatura jest jeszcze dobra. W końcu silnik chłodzony olejem.
silnik chłodzony olejem ,ale to jest ok, wszystkie filtry wymienione , nowa pompka paliwa , dymi na biało i na początku mam wrażenie że spadek mocy jest mniejszy. Ja jednak myślę o za małej dawce paliwa lub uszkodzonej pompie wtryskowej
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Podstawą chłodzenia jest czysty silnik.Cylindry i dno miski olejowej. Wpływ na chłodzenie ma też jakość oleju silnikowego.
Witam, jaki olej wlać do quada SMC Barossa 300 2010 rok? Silnik dwucylindrowy, chłodzony cieczą. Półsyntetyk 10W40?
Witam. Oczywiście chodzi o cisnienie oleju. Silnik chłodzony olejem. Zauważyłem też że węże które ida z silnika i przechodzą przez chłodnice są zimne. Wyciągnąłem termostat. Węże są ciepłe ale problem dalej ten sam.
To silnik chłodzony olejem Czujnik przegrzania(temp.) jest jednopinowy i znajduje się obok czujnika ciśnienia oleju, Te dwa czerwone kabelki są zakończone wsuwkami i wisiały sobie pod wentylatorem,tak jakby były od tego czujnika ale jaki byłby to sens ? Alternator i czujnik
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Silnik 167fmm , uruchomiłem dziś to sobie pyrka ,tylko chyba coś z gaźnikiem nie tak bo świeca czarna i nie wkręca się na obroty ,zawory ustawione jak były zamknięte tłok gmp ssący 0.10 wydech 0.15,ale dalej ciężko kręci kompresja ogromna ,a głowicy nie ściągałem bo nie mogę starej uszczelki znaleźć a tak a propos,czy cewki w tym silniku są chłodzone...
Te pompy też powinny pracować w pionie Masz rację. Jednak jest zasadnicza różnica w pobieraniu wody. Mianowicie zasysają z dna. Do tego ponoć nie muszą być zanurzone w wodzie (chłodzenie) czyli pewno silniki zalane olejem lub jak to bywało dawniej `woda przepływa wewnątrz silnika.
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
Daro122 , Po co zabierasz głos w sprawie, o której nie masz bladego pojęcia? Ten silnik jest chłodzony cieczą pomiędzy cylindrami płynie olej silnikowy. Zgodnie ze starą tradycją Deutz-a silnik chłodzony olejem. A na silnikach chłodzonych powietrzem ta firma zjadła zęby. A ich silnik słynęły z prostoty i trwałości. A jak zajrzysz do ich tabel to zobaczysz,...
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami. Pierwsze słysze o chłodzeniu uzwojeń...
Leje się z pod pokrywy zaworów czy głowicy? Silnik chłodzony jest powietrzem, ale i olejem. Gdy było go mało, bardzo szybko się rozgrzewał i dlatego naprężenia powodowały "strzelanie" na połączeniach. Nie jest to w żadnym wypadku zdrowe, ale teraz nie masz już wyjścia. Pilnujesz stanu maszyny i jeździsz dalej. Albo się zatrze szybko, albo będzie pracować...
To jest silnik chłodzony olejem Nie pieprz głupot, chłodzony to on jest bezpośrednio powietrzem :D Otwory w panewkach mają być. Jak nie ma to wywierć. Co to za panewki, oryginalne czy tanie ? Po tym szlifie to wymyj dokładnie kanały w tym wale. uległy zniszczeniu panewki korbowodowe jak i wałek balansujący wraz z panewkami. Pewnie nie bez powodu.
problem był w rozruszniku , rozwiązany problem, teraz jak jak chwile pochodzi to gasnie , zbiornik oleju jest bardzo ciepły i dekiel silnika też , chłodnica nie chłodzi oleju? i sie wyłącza żeby nie przegrzać maszyny?
Co do ogrzewania reduktora olejem to bardzo dobry pomysł. Znaczne uproszczenie konstrukcji + lepsze chłodzenie silnika co w przypadku zasilania gazem nie jest bez znaczenia. Do tego czujnik ciśnienia oleju i heja...
Raczej wygląda to na typowe "zarzucanie olejem" w wyniku nieszczelności pierścieni tłokowych więc pomiar ciśnienia , jak radził Adam700 , powinien to potwierdzić lub wykluczyć . Przy takim przebiegu jak podajesz jest to już całkiem możliwe dla "malucha" . Niezależnie od oleju tak wysokie przebiegi międzyremontowe jak kilkaset tysięcy zwłaszcza dla silników...
Coś mi się wydaje , że to pierścienie , a głównie olejowy i dostał przedmuchów z komory spalania do michy olejowej . Z tond kopci z odmy i tłumików . Sprawdź po ustawieniu zaworów jaką masz kompresję w cylindrze i czy nie podbiera Ci oleju z silnika ? ( Zmniejsza się stan oleju w silniku ) ?? :| Dodano po 2 Quady chłodzone powietrzem w szczególności...
Tu też jest http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/602... Jak słusznie napisałeś jest to dodatkowy zasobnik oleju. Z uwagi na duże obciążenie silnika zwiększono ilość oleju w stosunku do wersji wolnossącej. Dodatkowa powierzchnia miski również chłodzi olej.
Czy my tu piszemy o chłodzeniu silnika czy o chłodzeniu oleju? Jak wygląda chłodzenie silnika w malcu to ja wiem, chodzi mi o to, że pól godziny katowania w miejscu, przy zerowym opływie powietrza wokół miski to niezłe wyzwanie dla tego silnika i temperatury oleju właśnie.
kkknc napisał: zgodnie z wieloletnią tradycją Deutza olejem. To mnie uspokoiło :D , bo każdy silnik spalinowy jest po części chłodzony olejem. A tak z ciekawości , bo nie znam tych silników, czym jest chłodzony olej?
Kod usterek: MID 128 - PSID72 - FMI3 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID72 Zawór termostatu FMI-3 Napięcie nadmiernie wysokie lub zwarcie z układem o wyższym napięciu Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V127 Elektrozawór układu chłodzenia oleju silnikowego Elektrozawory są w podstawie...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Kolego największy QA to 165. Natomiast QAS było 500 i 600 po środku nie było 540 Te generatory były na rynek amerykański z silnikami Caterpiler i Cumis. W dalszym ciągu uważam, że to QA, 44 bo większy, czyli QA 50 miał już silnik Deutz chłodzony cieczą i inna prądnice ECO 32 – 3L/4, a 44 miał właśnie tego Deutza z turbiną i tą prądnicę ECO 32...
Zastanawiam się nad możliwością montażu zewnętrznego filtra oleju. Silnik ten (139FMB), posiada filtr odśrodkowy oraz siatkowy - niewielki. Zakupiłem sobie zestaw do montażu chłodzenia (z chłodnicą oleju) i pomyślałem, że dodatkowy filtr mógłby przynieść szereg korzyści: 1. Zwiększenie pojemności oleju (0,6l silnik + 0,15l chłodnica + 0,2l filtr); 2....
Gregor ja przy takim ułożeniu silnika bym się zastanowił nad chłodzeniem oleju nawet za cenę dołożenia drugiej pompy oleju i smoka w misce, obniżenie temperatury oleju wpłynie pozytywnie na silnik.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
Witam posiadam silnik Deutz BF8L513, chłodzony powietrzem, ostatnio nie łapie temperatury, zegar sprawny sprawdzony, czujnik temperatury oleju również. Silnik jakby cały czas się chłodził, co w tym silniku odpowiada za chłodzenie, jest coś w rodzaju termostatu? I jeśli tak to gdzie się znajduje? AI: Czy możesz opisać, w jakich warunkach silnik nie osiąga...
Prawdopodobnie to kontrolka chłodzenia silnika olejem Ale pewności nie mam.
Mam agregat od klimatyzatora przemysłowego, silnik 3kW, sprężarka trzycylindrowa, ciśnienie:16bar. Silnik jest chłodzony olejem, też próbowałem z tego zrobić sprężarkę do powietrza, niestety ostro pluje olejem. Doczytałem się w książce na te tematy, że tego typu sprężarki razem z czynnikiem chłodzącym pompują mgłę olejową która smaruje i uszczelnia...
Mam problem z ładowarką atlas, silnik Deutz bf4l 1011f chłodzony olejem, brak oleju na turbinie i w miejscu czujnika ciśnienia oleju, po wykręceniu czujnika i uruchomieniu silnika prawie nic nie kapie a na czujniku temperatury oleju ciśnienie 9bar na niskich obrotach odrazy po uruchomieniu silnika. po wyciągnięciu termostatu ciśnienie oleju jest na...
Napraw oryginał lub postaraj się o używaną oryginalną sprawną. Wstawienie mało wydajnego zamiennika to niezbyt dobry pomysł. Masz trwały i bezawaryjny silnik, jednak chłodzenie oleju musi być nad wyraz skuteczne. W jeździe codziennej nie odczujesz różnicy ale w upale i pod górkę, może być kłopot. Chłodnice liczy się dla sytuacji ekstremalnych.
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
60 st do silnika spalinowego chłodzonego powietrzem? Bardziej bym się skłaniał ku 170 lub lepiej mierzone na głowicy... Przy pomiarze temp oleju myślę, że za wartość alarmową uznałbym 140 st.
Ja nie robiłem remontu robił to mechanik, mam nadzieję że wszystko w środku wyczyścił. Silnik od Brinkmana. Silnik jest chłodzony chłodnicą oleju. Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem wszystko było wykręcane i czyszczone. Jak byłem zobaczyć jak składa to wszystko w środku było czyściutkie, żadnego nagaru nic nie było.
Oprócz tego, jak leon pisze może być tak, że ten białożółty syf(pianka, maź) wcale nie jest w silniku tylko w układzie chłodzenia, zależy czy płyn dostaje się do oleju czy odwrotnie. Odrobina tej mazi na korku od oleju może też oznaczać niedogrzewanie silnika, więc nie panikuj. Po czym wnosisz, że to uszczelka?
W japońskich motocyklach klasa lepkości SAE nie jest ściśle określona — zalecane jest dostosowanie do temperatury otoczenia. Jedynie we italjańskich są określone zalecenia, czy w silnikach chłodzonych powietrzem nieco gęstsze jak np. 10W50. Warto pamiętać że w Yamahach nie ma czujnika ciśnienia oleju, tylko czujnik poziomu oleju.
W pierwszej kolejności to popraw pisownię bo Ci moderatorzy temat do kosza wyrzucą. Jak będziesz miał płyn w oleju to na pewno poziom się podniesie. Szukaj nieszczelności w układzie chłodzenia.
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Witam napisz jaki przebieg ma sprzęt bo mogą to być normalne objawy zmęczenia życiem a na poważnie to spłaszczenie miski olejowej ma duży wpływ na grzanie silnika bo wyklucza chłodzenie oleju w misce (brak przepływu powietrza przez kanały).Olej w maluchu odbiera dużą część ciepła i musi mieć warunki do schłodzenia się w misce zwłaszcza w lecie.Jeśli...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
W paru miejscach śruby w tym silniku już płyną ,albo są na granicy, ale takie są wytyczne producenta i tak je składam od lat. Odstąpienie od tego kończy się przedwczesnym przepaleniem uszczelki. Nawet jak zastosujesz ustawienia dla silnika 1011 czyli 120° to te śruby spokojnie wytrzymają, blok i głowica też. A ten silnik zgodnie z tradycją Deutza jest...
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Dane silnika poprosze raz jeszcze??
Ten silnik jest chłodzony na zasadzie odparowania wody z tego kibla nad cylindrem, nikt tam nie leje wody destylowanej, więc kamień jest zjawiskiem normalnym
witam mam jeszcze jedno pytanie odnośnie chłodzenia silnika bf 4m1011f chłodzony jest olejem tylko jaki olej ile i gdzie się go się wlewa http://obrazki.elektroda.pl/5293173500_1...
Wystarczy dedykowany. Trzeba , to tak jak byś jeździł na nowym silniku bez oleju.
Akurat z tym Classem i z tym silnikiem nie miałem doczynienia, ale 2 lata temu kosiłem przez tydzień małym FAHR-em, nie pamiętam jaki to był model. Silnik też był chłodzony powietrzem i w najbardziej upalne dni temperatura oleju utrzymywała się w granicach 80-90 stopni, przy czym zegar temperatury miał skalę do 140 stopni. Podczas koszenia, najczęściej...
W oryginale olej był doprowadzony z układu smarowania silnika oraz drugim otworem wyjściem oleju ze sprężarki do miski olejowej silnika. :| Podobnie z układem chłodzenia, sprężarka miała tą samą temperaturę co silnik. :|
Czujnik temperatury głowicy jak sama nazwa mówi znajduje się w głowicy, jest przykręcony do drugiej lub pierwszej głowicy jak jest, a raczej w to wątpię. W silnikach doładowanych bardziej się mierzy temperaturę oleju i on jest w podstawie filtra.
Tak jak jest w podpisie zdjęcia - wentylatory chłodzą chłodnicę oleju :) Pozdrawiam.
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
Kwestia jest jeszcze jedna: Jak fachowo został wypłukany układ chłodzenia silnika z tkwiącego w nim oleju silnikowego?
Nie można. Silnik chłodzony jest przez odparowanie wody. Borygo ma wyższą temperaturę wrzenia a wraz z odparowywaniem coraz wyższą. Przegrzejesz silnik. Mógłbyś tak zrobić zamykając układ chłodzenia i wstawiając chłodnicę.
Wiercenie z ręki prędzej czy później zarżnie każde wiertło, raczej prędzej. Wiercenie z dużymi obrotami również. Dlatego do wiercenia z ręki najlepsze są wkrętarki. W domowych warunkach możesz chłodzić czymkolwiek, nawet olejem do silników. Za dużo teorii jest równie szkodliwe co jej brak. Naucz się ostrzyć wiertła wtedy jest najtaniej.
Czasami tak bywa. Upg może ulec uszkodzeniu na wiele sposobów. Znikajacy plyn, mieszanie plynu z olejem lub cisnienie spalin w układzie chłodzenia. Przy tym ostatnim czesto praca silnika jest bez zmian oraz nie ma zmian w kolorze spalin .
Jeżeli ci się świecą kontrolki to bym raczej podejrzewał zalanie 'komputera'. Ewentualnie woda gdzieś cie robi zwarcie i dlatego autko szaleje. Co do osłony dolnej silnika to bym się najpierw dowiedział czy była seryjnie montowana. Jest to najprostsza metoda przegrzania oleju(chłodzonego powietrzem opływającym michę olejową). Niektóre auta mają dodatkowe...
Tak, przez te rurki płyn chłodniczy przepływa. Może iść np do chłodzenia oleju skoro gdzieś tam się kończy w okolicach filtra oleju.
Tyle to ja wiedziałem. Chodzi o typ silnika. Czy jest chłodzony cieczą, czy olejem (powietrzem)? Na początek wymieniłeś filtry paliwa i powietrza? Końcówki wtryskiwaczy po wymianie należy ustawić i robi się to razem z pompą wtryskową. Inaczej to niema sensu.
Dla innych użytkowników. usunięcie chłodnicy oleju nie wpływa negatywnie na pracę silnika, ani na jego chłodzenie. Służy ona do studzenia oleju, dzięki czemu olej nie traci swoich właściwości tj lepkości itd.
To jest 125? Tam musi być mega bieda z chłodzeniem... Ostatniego pytania nie rozumiem... wykręć bagnet i dmuchnij w odmę, to zobaczysz czy jest drożna.
Witam. Czy ktoś wie jaki olej zastosowac do elektrobędna? Dane są na zdjęciu. Olej w nim smaruje lożyska i przekładnię oraz służy do chłodzenia silnika. Uzwojenia silnika pracują w oleju. W internecie znalazłem kilka firm produkujących elektrobębny i wszedzie pisze żeby stosować olej przekładniowy(Hipol 10 lub Hipol GL-4). Pytanie czy zwykły olej przekładniowy...
Witam W agregacie lodówkowym silnik pracuje w oleju transformatorowym, olej ten ma zapewnić : smarowanie sprężarki i łożysk, chłodzić i izolować uzwojenia silnika. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie zbiornika powietrza powyżej sprężarki, połączenie rurką bez jakiejkolwiek armatury zapewni powrót wyrzuconego oleju do sprężarki w czasie postoju,...
Przecież to jest silnik chłodzony powietrzem więc nie oczekuj, że utrzymasz temperaturę taką jak w silniku chłodzonym cieczą. Temperatura oleju nie musi idealnie odzwierciedlić temperatury cylindra, poza tym skąd masz pewność że wskaźnik temperatury wskazuje właściwie? Macie może jakiś pomysł jak obniżyć temperaturę czy może taka powinna być podczas...
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
zatrzymałem się na światłach, po czym chciałem ruszyć i samochód zgasł odpaliłem i sytuacja się powtórzyła. z pod maski buchną biały dym. Wyleciała dolna rura od chłodnicy, jadąc nie widziałem żadnej różnicy i tego dymu, dolałem płynu do układu chłodzenia i przymocowałem ta rurę. Po nagrzaniu silnika zapalają się kontrolki oleju i płynu chłodzącego....
Zgadzam się, ale po 5 minutach jest bardzo gorąco((( chłodzenie olejem...
wszystko zależy za jakie pieniądze jest do kupienia i w jakim stanie, jak do 1000zł to sam bym chętnie kupił do esioka :) ogólnie są to prawie niezniszczalne silniki, byle tylko miały dobre chłodzenie (trzeba myć karczerem cylindry i chłodnice oleju pod tą pokrywą tunelu powietrza, bo jak są zalepione olejem z syfem to się przegrzewają i zajeżdżają)
Możliwe że była robiona uszczelka ale nie wypłukali układu chłodzenia. Wyjmij zbiorniczek i go umyj jeśli znowu się pojawi to uszczelka. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przy filtrze oleju chłodnica oleju bo ona też by mogła być uszkodzona.
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Życzę szczęśliwego Nowego Roku! Mało tego, że są silniki w wykonaniu specjalnym pracujące w cieczach, jak u Kolegi. To są silniki których uzwojenia pracują w oleju i olej niczego nie rozpuszcza. Silniki takie powinny pracować z zabezpieczeniem termicznym lub/i przeciążeniowym, bo mają gorsze chłodzenie. Na dowód przedstawiam sprężarkę kompresora w której...
Konkretne cele i pytania postawił calii89. Z hydrauliczną wieczny problem z silnikiem i chłodzeniem oleju. Zrób mechaniczną: silnik skrzynia biegów wał napędowy i dyfer bez mechanizmu różnicowego postawiony w pionie. Półoś przesuwana w środku dyfra jako przewód wiertniczy reszty się domyślisz jak ma to działać. Najprostsze i niezawodne zależy z jakiego...
witam,monrat ma racje, ale mam pytanie po tej jeżdzie dwu godzinej z prędkością 170/h ile daleś silnikowi czasu na ochłodzenie turbiny jezeli nic to masz problem moze się skleiły uszczelnienia pompy, powinienes dać około 2-2,5 min na wolnych ochłonąć silnikowi bo turbinka sie chłodzi olejem silnika i powietrzem zasysanym , to tyle pewnie jeszcze cały...
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. Wał korbowy chyba jest na tyle utwardzony na tej powierzchni aby mógł współpracować z uszczelniaczem, nie powodując wycierania się powierzchni. Dopiero w 1990 roku...
służy on do smarowania "łożysk ślizgowych" na wale napędowym W silniku samochodowym też do tego służy, tylko tłumacze instrukcji od samochodów wiedzą, że te łożyska nazywa się panewkami. Bardziej istotną kwestią jest temperatura pracy i sposób smarowania. Silnik kosiarki jest chłodzony powietrzem, silniki samochodowe zazwyczaj są chłodzone cieczą....
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Po objawach - skupił bym się nad gumowymi oringami pełniącymi rolę uszczelnienia woda - olej u "dołu" cylindra. Często ulegają wytopieniu jeśli zimą odpalamy silnik bez wody twierdząc: "a u szwagra to i 15 minut wczora bez wody traktor chodził i nic się nie stało" . Również nieumiejętne prasowanie cylindra w blok może spowodować uszkodzenie tych oringów,...
Wymiennik ciepła do podgrzewania oleju napędowego albo LPG od obiegu chłodzenia silnika.
Witam... Pozwolę sobie temat odświeżyć. Jak przekładałeś te silniki to jak poradziłeś sobie z chłodzeniem oleju ? 1.4 nie ma chłodzenie oleju. Dwa... co zrobiłeś z otworem w głowicy gdzie w 1.6 jest jakiś czujnik a w 1.4 go nie ma... Prosze o odpowiedz bo jestem własnie na takim etapie... Pozdrawiam
Panowie, Mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie: Chciałbym wykorzystać silnik z ciężarówki serii 4 np R6 420km lub V8 460 lub 480km z układem wtryskowym PDE jako silnik stacjonarny. Czy ktoś z Was robił już taki manewr?? Konkretnie chodzi mi o dwie kwestie: - pierwsza to chłodzenie oleju: czy fabryczny wymiennik ciepła stosowany w tych silnikach...
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Ale po co montować wielkie i ciężkie silniku indukcyjne, jak wystarczy malutki BLDC na 2kW? Chłodzenie można rozwiązać nawet zakładając mały układ chłodzenia wodnego, lub całkowicie zalać silnik olejem.
a co ma do rzeczy turbo czy bez, jak on się pyta o olej. olej ma temp. wrzenia ok. 130 /ale to nic pewnego/ ps: zrób od 70 do 150 będzie dobrze. Z ta temperatura wrzenia oleju to przesadziłeś. W tej temperaturze to wrze płyn chłodniczy we współczesnych autach z ciśnieniowym układem chłodzenia ( no może deczko mniej to zależy od typu silnika). A wskaźnik...
Luz, tylko że tam nie ma miejsca zamontować jakikolwiek czujnik, pozatym silnik chłodzony powietrzem, nie płynem, mierzymy temperature oleju więc niewiem czy termostat od pralki zdał by egzamin.
Drugi pomiar jest zdecydowanie bardziej wiarygodny. Pamiętaj też o tym, że gdy auto jeździ a nie jest założona dolna osłona silnika to temperatura oleju ( chłodzenie pędem powietrza) jest niższa. Ogólnie jak już wcześniej koledzy Ci napisali to ciśnienie daleko jest od zachwytu, ale kilkadziesiąt tyś. km auto jeszcze zrobi ( może 100 tyś ? ).
silnik deutz chłodzony olejem komputer chłodzony olejem silnik chłodzony powietrzem
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat kaseta adapter transmiter esp8266 flashowanie
philips senseo licznik geigera
Ekspres Jura S9 uruchamia się automatycznie po podłączeniu Pralka wiruje głośno i rzuca bębnem na boki - przyczyny i rozwiązania