Wróżenie z fusów. Jak szybko kręci i tylko prychnie co jakiś czas to wskazywałoby na brak paliwa: - brak paliwa - zasyfiony filtr na pompie - martwa pompa - ... i cała droga z pompy do silnika.
Czujnik sprawdź najpierw jest po prawej stronie od przodu jak staniesz i patrz gdzie jest łączona skrzynia z silnikiem.
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Czy ktoś wie, ile jest poduszek silnika Citroen Xsara 2.0 HDi 2001 rok?
Wygląda jakby nie było jakiegoś napięcia. Zobacz zasilanie sterownika silnika.
Na fotce zaznaczyłem gdzie należy podać PLUS. Minus zapnij za korpus silnika.
Opcja trzecia rozebrać przód i silnik razem ze skrzynią do przodu.
Sprawdź Lexią czy podczas rozruchu pokazuje prędkość obrotową silnika.
Witam, potrzebuję schematu wyprowadzeń do ECU Sagem S2000-1 Citroen Xsara Picasso z silnikiem 1.8 16V (6FZ). Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Sterowanie elektroniczne, w silniku.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Po uruchomieniu silnika ????
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Proszę komplet danych dla Citroen Xsara 1.8i 90 KM
zakładam iż mowa o III generacji więc rożdzielacz + reduktor mają takie astronomiczne ceny.jeśli ktoś ma smykałke do mechaniki można wyczyścić te elementy,zazwyczaj pomaga.
Nie chce odpalić z jakiejś innej przyczyny, eco mode jest tylko skutkiem nie pracującego silnika
Spróbuj odłączyć wtyczkę z alternatora Co to może zmienić, odpiąć wtyczke na odpalonym czy zgaszonym silniku?
Ok dzieki
Kod silnika.
Sprawdzaj przy odpalonym silniku.
To nie ten czujnik wymienił, ssanie odpowiada za temp silnika, a ten czujnik jest tam gdzie opisałem.
Ja tam wolę HDI. mniej hałasuje ;)
Nie mogę namierzyć przekaźnika pompy , nie wiem gdzie jest , przejrzałem całą komorę silnika i nie mam pojęcia gdzie on jest . A w ECU co mam sprawdzić? Ciągłość przewodów których? Od pompki w kierunku komory silnika ?
witam , potrzebuje opis budowy silnika citroen xsara silnik 1.6
To nie ten schemat daro111, to jest do starej Xsary. Demo88, u ciebie spryskiwacze są na F14 na skrzynce w komorze silnika.
Chyba w xsarze to tak nie do końca po stacyjce. Tam się chyba po 30 minutach włącza opcja eco i nie ma już tego zasilania, również radia nie posłuchasz i musisz odpalić silnik.
Sprawdz czy w tym czasie masz zimną czy gorącą chłodnice.
No fakt ,to w końcu ile jest pompek i ile silników?
opcja szukaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Przekaźnik podwójny, jest przymocowany do obudowy komputera. I patrząc od strony akumulatora to jest za komputerem. komputer jest widoczny od strony komory silnika?
okazało się że brak zasilania przez BSI dwu pprzekaźnika w komorze silnika
Jaki silnik?
Dzięki za odpowiedz a jakie powinno być prawidlowe napięcie sondy podczas pracy silnika
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Rozmiar kół właściwy. Zacznij od sprawdzenia testerem jaką prędkość widzi sterownik silnika.
Spróbuj zaślepić EGR w celach diagnostycznych. Ponadto do sprawdzenia świece żarowe, synchro rozrządu, kompresja, stan wtryskiwaczy, system rozruchu zimnego silnika.
sprawdź brązowy przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika
Trzeba się podłączyć pod auto a Lexia to sprzęt diagnostyczny konstruktora
Jeżeli wersja angielska,od strony pasażera .Jeżeli do wentylatora dochodzą 2 wtyki 2 i 3 przewodowe masz moduł w obudowie silnika
Podobne objawy są przy uszkodzonych wtryskiwaczach - proponuję je sprawdzić czy rozpylają na gorącym silniku.
Bo tak może być, że jest masowany przez blok silnika.
Zapchana kabinówka lub cięzko pracujący silnik.
Tak nie znajdziesz przyczyny. "Stukadełek" z tej strony może być wiele... Począwszy od zaworów, poprzez łożyska aż do osprzętu silnika.
Rocznik, oznaczenie silnika.
Błąd czujnika oznaczać może również uszkodzenie instalacji czujnika, przewodów i złącz. Nie pokazuje temperatury, błąd czujnika - sterownik na zaś uruchamia wentylator, aby nie przegrzał się silnik.
Miga bo nie ma odpowiedniego poziomu oleju w silniku.
To akurat autor wiedział Dodano po 12 U mnie OBD występuje pod pozycją zasilanie silnika.
citroen xsara picasso O jakim silniku mowa?
Ale jak silnik sgasze to biegi wchodzą
A czy przypadkiem nie stukało by w takim wypadku nawet na zimnym silniku?? Sprawdzę zdejmując pasek wieloklinowy i przejadę się kawałek już na rozgrzanym silniku.
Błędny odczyt temperatury . Chodzi o sterownik silnika.
Sprawdź bezpiecznik 9 i 10 w skrzynce komory silnika.
Ta skrzynka będzie bardzo ważna,musisz sprawdzić czy jest do tego modelu i silnika.
Skrzynka w komorze silnika zapewne. Duże bezpieczniki na akumulatorze sprawne?
Wyglada na to ze autko ma podkrecone obroty, może na pompie, może kat wtrysku wyprzedzony za bardzo. Przez te kilka sekund na poczatku cos bierze duzy prad i altek chamuje silnik?
Naderwany (zlamany) kabel w wazce elektycznej silnika lub innej zwiazanej z praca silnika ?
Nie grzeb w sterowaniu dopuki nie odnajdziesz zasiania (12V na grubych przewodach wentylatora przy pracujacym silniku).
Auto na warsztat, właściciel niestety sam nie ogarnie, szkoda koszty sobie robić.
w przedziale silnika na prawym nadkolu
Witam czujnik temperatury umieszczony z lewej strony silnika/stojąc przed pojazdem/ pod pompą waku
W pierwszej kolejności wymień akumulator, skoki napięcia powodują różne psikusy. Od kiedy to się dzieje? Czujnik wałka jesli był wymieniany w miejscu przykręcania ma "fasolke"i musi być odpowiednio ustawiony. Sprwadz czy żeczywiście rozrząd nie jest przestawiony, na jakim osprzęcie jest silnik bosch czy siemens?
To odpowiem po kolei. 1. Opony na przedniej osi są takie same, zarówno zimą jak i latem. 2. Co dokładnie sprawdzić w hamulcach i łożyskach? wydają się sprawne. 3. Całe zawieszenie silnika i skrzyni jest ok, było sprawdzane. 4. Biegi wchodzą bez problemu, uszkodzenia są w obrębie mechanizmu różnicowego i wycie jest na każdym biegu więc wyje przekładnia...
wymieniłem niebieski czujnik (odpowiedzialny za temp na desce rozdzielczej) oraz brązowy (odpowiedzialny za sterowanie wentylatorami). Temperatura nadal na desce jest powyżej 90*C. Czy możliwe żeby temperatura pracy tego silnika wynosiła +/- 97*C ? btw. Czujnik brązowy nie jest przy termostacie tylko w tylnej części silnika..
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Objawy wskazują na zapowietrzanie pompy wtryskowej. Sprawdź przewody zasilające w paliwo.
Najprawdopodobniej uszkodzony jakiś czujnik temp, przetarty kabel?? Bez podłączenia szkoda czasu, nie musi być lexia wystarczy jakiś uniwersal, wystarczy nawet najprostszy łączący się tylko z silnikiem.
są dwie kostki jedna przytwierdzona dp pedału hamulca a druga wyżej jest z nią podłączona przewodem i dalej inny przewodem biegnie do silnika
nie automat, manualna skrzynia, moze to zbieg okolicznosci ze akurat po zmianie oleju tak sie zaczelo dziac, bo zmiana oleju od skrzyni begow byla pare dni po wymianie silnika
A jeszcze częstszym - wytarcie komutatora w silniku pompy.
Czujnik sprawdziłem, ma około 380 ohm, przy zbliżaniu metalu oporność chwilowo rośnie, czyli coś niby działa. Komputera nie mam żeby podłączyć a ELM który posiadam nie pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem obrotów silnika.
W czasie jazdy gaśnie silnik w citroen Xsara Picasso 1.6hdi cofne kluczyk i jest ok przyjadę że dwa kilometry i powtarza się sytuacja co może być przyczyną
Daje sie wyjac, ale jesli nie masz sprzetu (podnosnik kolumnowy, wspornik silnika) najlepiej zrzucic rame (sama, bez przekladni kierowniczej).
będę czyścił pod koniec tygodnia - jakieś wskazówki jak to zrobić? zdjąć od dołu i czym płukać? Dodam, że błąd który otrzymuję to P1138 - "uszkodzenie mechaniczne regulatora ciśnienia paliwa" - choć w niektórych źródłach podawany jako "uszkodzenie czujnika ciśnienia na szynie common rail - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika. "
Może być wina cewki ale może być też gazownik - druciarz. Cewkę podmień na inną bo nic innego nie zdziałasz.
Problem polega na ginięciu kierunkowskazów w okresie gdy na zewnątrz są wysokie temperatury Citroen Xsara Picasso 2000r, podczas jazdy w nocy wszystko ok. Drugi problem że wszystkie elementy elektryki - podnoszenie szyb, wycieraczki, kierunkowskazy działaja dopiero przy uruchmionym silniku.
Czujnik zmieniłem i dalej to samo. Doczytałem już, co to jest ECU. Da się to wymienić samodzielnie bez podłączania samochodu do komputera? Nie nie da się trzeba zrobić klona lub zaprogramować do auta.
A czy ktoś kto zna dobrze budowę HDI jest w stanie podać mi choć odpowiedzi na pytania 1-4? Albo może polecić książke o 1.6 HDI? Znalazłem tylko taką o 2.0 HDI, ale to inny silnik.
Niestety to nie jest ten bezpiecznik. 5A na 200W silnik to nie jest możliwe :-(
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Przyjacielu, twoja teoria jest karkołomna, ze silnik gubi ciśnienie oleju? Zawsze się spinało w kontrolką ładowania. A teraz do rzeczy- w xsara II kontrolką oleju steruje BSI, i radzę iść tym tropem. Co się stanie gdy przewód czujnika zewrzemy do masy i zapuścimy silnik?
Lej półsyntetyk. Wszystko i tak jest rozlewane w porcie w Antwerpii z ogromnych silosów - tylko cysterny różnych producentów podjeżdżają, olej jest ten sam (w sensie rodzajowo). Jeżeli robisz krótkie odcinki, to jak najbardziej masło na korku może się pojawić. Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodzący nie jest zaolejony. Jeżeli tak, to uszczelka....
Pomiar dokonany: Multimetr pokazał 0,000A Wymyśliłem że założę spowrotem klemę i odpalę na chwilę silnik. Po zgaszeniu i ponownym wpięciu multimetru zdążyłem złapać nieco ponad 0,600A ale bardzo szybko spadło do ok 0,020A następnie dalej spadało ale już coraz wolniej. Po kilku minutach było 0,005A. Wróciłem po ok 2 godzinach i znów całkowite 0,000A...
Silnik ten jest kolizyjny.
Ciekawi mnie czy zrobiłeś cokolwiek z tym regulatorem ciśnienia w deklu filtra. Jak ma sześć barów na wejściu to widać że coś tam jest skopane. A może filtr paliwa masz zabity, zaglądałeś tam w ogóle? Sprawdź czy paliwo dochodzi do pompy HP i jakie ma tam ciśnienie. Sprawdź też czy paliwo przechodzi przez pompę HP. Sprawdź jakie jest ciśnienie na powrocie...
Całkiem możliwe, że zmęczyła się dzwigienka zaworu wydechowego oraz by nie było jej smutno to z męczył się też i zawór ssący, bo nie domyka się i klekocze ci w dolot. Szukaj warsztatu by ocenił uszkodzenia, a tam już będziesz wiedział, czy remont czy drugi silnik.
tak przekręcić wałek ale o ile, jak on dokładnie musi być ustawiony. Silnik cały
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
VF7CHNFUC25811168 XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 6202 : zespół zamka przednich drzwi od strony kierowcy 6207 : zespół zamka przednich drzwi od strony pasażera 6212 : zespół zamka lewych tylnych drzwi 6217 : zespół zamka prawych tylnych drzwi 6220 : zestyk blokady zamków drzwi 6237 : wyłącznik odblokowania zamka bagażnika...
Jeżeli trzęsie na biegu jałowym to raczej wtrysk ,silnik nie pali na jeden cylinder.A jak szarpanie występuje przy 2000 obr/min to może być zwór egr. Diagnostyka komputerowa powinna rozwiązać problem.Nie pisze tu o sprawdzeniu błędów i skasowaniu .Pomiar parametrów to podstawa diagnostyki. -Jaką wartość pokazuje przepływomierz powietrza? Powinno być...
Nie, "w silniku wentylatora".
Być może cewka być może braki paliwa,albo np EGR jak jest.
Czytam, że wszystko na wierzchu więc zapytam. Czy pętla czytnika immobilisera jest zasilana? Tryb eco mode znaczy tylko odłączenie zasilania urządzeń po ok 20 min korzystania przy wyłączonym silniku. Ponowne uruchomienie likwiduje ten stan. Ale jeśli aktywna kontrolka immobilisera to nie ma mowy o uruchomieniu silnika.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Masz racje, nie ma pompy w zbiorniku, ale nie jest to przekaznik swiec. Jest to tzw. przekaznik podwojny, zasilajacy kalkulator silnika, zawor stopu na pompie i modol immo.
Czy ktoś orientuje się, jak przełożę licznik z Xsary 1.8 16V to trzeba by było coś programować, żeby działało poprawnie? Przypomnę mam silnik 1.4 i.
Poszukje schematu instalacji elektrycznej silnika Citroena Xsara Picasso 1.6HDI 2005 rok; kod silnika 9HX; system EDC16C34.
Gdzie mierzone było napięcie ze wyszło 14,5 V na kablach klemach od akumulatora czy na samym akumulatorze ? . Kolega mierzł mi napięcie i pokazywało na samym akumulatorze 14,0 V , a na kablach klem 14,3 V , Po oczyszczeniu słupków akumulatora sie poprawiło i było 14,3 V na słupkach akumulatora . Na uruchomionym silniku
Nie stety problem nadal jest z wentylatorem założyłem wyłącznik na wentylator i po prostu wyłączam jak silnik zgaszę wyłącznikiem
Wstam pod maskę air wick, zapach kalifornijska sosna, zaraz silnik odżyje.
citroen xsara silnik citroen xsara sterownik silnik citroen xsara
wentylator halotron pług odśnieżanie kontrolka volvo pomarańczowy
Najlepsze suszarki Bosch: WTX87KH0PL i WTX87EH0PL Komunikat "96" w Honda CR-V 1996 - możliwe przyczyny