Okazało się, że gniazdo iglicowe było pokryte nalotem co powodowało zalewanie gaźnika a później silnika. Problem rozwiązany, temat zamykam.
Witam, Stawiam na nieszczelność układzie dodlotowym powietrza (był wymieniany filtr). Obejrzyj dkładnie układ dolotowy powietrza pod kątem nieszczelności.
Czujnik MUSI być podłączony, bo „uwalisz” sprzęt. Zasil z dwóch punktów i przejdź na większy przekrój.
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
Idzie jesień sprawdz przewody WN świece ,aparat ,ciśnienie paliwa
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Witam serdecznie użytkowników. rozwiązałem ww przypadłości Fiacika fiorino. Zapraszam do kontaktu zainteresowanych.
Co można zrobić poza wizytą u mechanika? Pozostawić na słońcu przez 2 dni, może wyschnie to zo zawilgotniało. :-)
Mieszanka 32 : 1. ustawiam pierwszą śrubę na 1,5 obrotu, drugą śrubą wykręcam aż silnik się dławi ,zapamiętuje ilość obrotów. a następnie ta sama śrubę wkręcam aż silnik się dławi. Ustawiasz w środkowym położeniu, pomiędzy tymi skrajnymi, gdzie silnik się dławi. Śruba bliżej cylindra to wysokie obroty. To nie jest gaźnik z pilarki, tylko coś podobnego...
Jak na moje to lepiej gąbkowy, liczy się przepływ powietrza a nie wygląd.
a nie macie czasami w tych waszych fordach dziurki za przepływką?? Chodzi mi o odcinek za przepływką do przepustnicy. Nie wiem jak to w fordach wygląda ale najczęściej BMW tak ma...
Przestawiony rozrząd, silnik krokowy...
A sprawdzałeś rozrząd i zapłon? Może go jeszcze tłumik hamować.
Wygląda na to, że silnik dławi się powietrzem, ale nie koniecznie. Na początek spróbuj ustawić wlot powietrza do filtra tak, aby podczas jazdy powietrze było zasysane przez silnik a nie "wpychane" pędem samochodu. Jeśli to nie pomoże to sprawdź ustawienia paramertu "CUT - OFF" w sterowniku gazowym jeśli jest ustawiony zbyt nisko, to przy wymuszonym...
kolego, prawdopodobnie irf44n
to co pisałes wyzej na temat mycia to nie sa druty od przepływomieża tylko czyjnik temp powietrza druty przepływomieza sa głebiej umieszczone dwa oddzielne srebne
Spróbuj auto zdiagnozować.Przyczyn może być dużo np.brudna przepustnica
Znalazłem w katalogu 125 EGS świeca NGK R 6918-B8 - przerwa 0,6mm, ale lepiej poszukaj na forum KTM'a
Witam. Jedź na diagnostykę i sprawdź jak zachowuje się EGR. Jeśli się nie zamyka podczas wzrostu obrotów to silnik się dławi .
Sonda znajduje się przed katalizatorem, katalizator był sprawdzony i nie jest zapchany . Dodano po 1 Samochód był na diagnostyce był podłączony pod komputer i komputer pokazuje że wszystko jest ok.
Wydech raczej drożny bo na zimnym silniku normalnie chodzi. Przepływu i lambdy nie mam jak sprawdzić bo mam dostęp tylko do polskiego Vag-a
pojade jutro na tester
Świece mają około 25tys Czas na emeryturę a palec rozdzielacza wygląda zacnie no i przeleciałem papierem ściernym erozję styków A palec zrobił pewnie znacznie więcej kilometrów... Jedyne co dodam to z tego co zauważyłem sonda lambda jest na całej długości kabla owinięta izolacyjną, czerwoną taśmą. I spostrzegawczy jesteś , rozwiń taśmę , sprawdź czy...
Gaźnik sprawdzałem chyba ze trzy razy bo objawy faktycznie wskazują na deficyt paliwa przy wyższych obrotach ,przedmuchiwałem go sprężonym powietrzem .Jestem przekonany że gaźnik jest ok, ale dla pewności zrobię to raz jeszcze.Uszczelkę wykluczam bo takowej u mnie nie ma, gaźnik do kartera jest mocowany za pomocą gumowego łącznika a połączenie filtra...
Jutro jeszcze wymienię gumowe przewody paliwowe. Problem się zaczął jak pompka zaczęła wyć, po wymianie nowa też wyje.
Czujniki zasilacz z 5V i sprawdzasz miernikiem kręcąc kołem. Uzwojenie miernikiem. A magnesy trzeba zajrzeć do silnika fizycznie.
Rozbierasz i patrzysz czy sciezki nie poupalane w srodku , zaraz przy wtyczce.
Zacznij od ciśnienia paliwa
Problem został rozwiązany?
Akurat w tym silniku robi syf na przepustnicę. Plus gdy zostanie w pozycji otwartej (zablokuje się) może nawet powodować trudności z odpalaniem (silnik dławi się spalinami zamiast dostać świeże powietrze).
jest intalacja gazowa sekwencyjny wtrysk ale objawy sa i na tym i na tym
Problemem był jednak tylko katalizator
Problem rozwiązany. Jak to często bywa powód szarpania był błachy- rura cieplego powietrza wpieta w oslone nad kolektorem wydechowym. Silnik ciągnął gorące powietrze. Po zdjęciu rury jak ręką odjął. Temat do zamknięcia.
napisalem w temacie ze mam lagune II a w niej nie ma przewodow wysokiego napiecia tylko sa zwykle i do kazdej swiecy jest cewka zamiast zwyklej fajki !!
Mam podany w temacie motorower. Mam taki problem: Jak odpalę silnik i dam gazu to się dławi (nawet jak jest rozgrzany), dopiero jak jadę jakieś już 30 km/h to jest normalnie. Robi się też tak jak z pierwszego biegu przerzucam na drugi to tez przygasa wtedy muszę ssanie na chwile włączyć. Czy ktoś wie od czego to może być. Proszę o pomoc.
No to pod obciążeniem coś się dzieje, "dławi" silnik. W takim razie przyczyna może tkwić w silniku. Może warto by zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik. Czy na tabliczce znamionowej jest napisany prąd pobierany przez silnik?A taka prozaiczna myśl, może kondensator nie trzyma swojej pojemności i stąd silnik nie ma siły do pracy pod dużym obciążeniem.
Na pokładzie jest lpg?
Posiadam silnik 2.0 alt benzyna z gazem. Problem polega na tym, że przy dodaniu gazu podczas jazdy silnik dławi się, nie chce wejść na obroty, szarpie, a na postoju chodzi normalnie. Z odpalaniem też nie ma problemu. Po podłączeniu komputera pokazało błąd o zbyt wysokiej dawce paliwowej. Czym to może być spowodowane?
A błędy jakieś sypie?
Który silnik - 2E/ADY/AGG?
Sprawdź cały dolot jak pod względem szczelnosci i silnik krokowy.
Miałem ten sam problem. Dałem nową kopułkę, palec, kable, świece. Następnego dnia dławił się. Wpiełem komputer i pokazał jeden błąd (wartość biegu jałowego przekroczona).
A czy diagnostyka to tylko błędy? Błędów brak to już nic się nie da zrobić? Trzeba podłączyć diagnoskop i tam jest coś takiego jak parametry rzeczywiste a w nich np. ciśnienie paliwa na szynie. Zacznij od tego.
Bez podpiętej przepustnicy pojawi się kontrolka na desce. Jak EGR pracował to silnik zacznie bardziej twardo pracować na zimnym ,ale za to powinien chodzić równiutko bez zająknięć i mieć moc. Nie powinien też gasnąć na wolnych. Szczerze czy trzeba adaptować nie wiem nigdy jej nie wymieniałem. Zawsze albo odetkanie EGR albo skuteczne wprogramowanie....
problem rozwiązany - PRZEPŁYWOMIERZ:) dzięki za zainteresowanie
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Sprawdzaj komputerem, bo ESP z zasady działania dławi silnik, by uniknąć poślizgu kół - a u Ciebie dławi silnik, najwyraźniej celowo, bo coś jest źle. Nie jestem fachowcem w dziedzinie, ale traktowałbym dławienie silnika nie jako przyczynę problemów, a jako skutek problemu z np. czujnikiem, być może nawet w kole.
Witam, Corsa ma 100kk przebiegu. Przy 60kk, w 2012 był pierwszy raz wymieniamy przepływomierz na BOSCHa (za ok 600zł). Przeczytałem to w książce serwisowej. Ostatnio samochód dławił, dusił, brakowało mu moc. Działo się tak nieregularnie, głównie na wyższych biegach. Uciążliwe, choć dało się jeździć, po chwili przechodziło. Po diagnozie komputerowej...
Witam jak w alfie odłączę kostkę z pinami na przepływomierzu auto pracuje równo jak podłącze silnik się dławi jaka jest przyczyna rano na zimnym przy pierwszym rozruchu nie wchodzi na obroty po chwili pracuje normalnie z odłączonym przepływomierzem proszę jaka jest tego przyczyna Krzysztof
A filtr paliwa wymieniony pozdro
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Nie, swoją drogą nie wiem czy Ciebie nie urażono :wink:
Rozumię że typ silnika to tajemnica? Wstaw numery błędów z opisami a nie same opisy. Same błędy to nie jest diagnostyka więc wykonaj ją poprawnie z podglądem parametrów rzeczywistych.
Słyszałem coś o uszkadzających się cewkach zapłonowych wypadało by to potwierdzić jakąś diagnoza [użyj szukajki]
Kostka stacyjki.
Rozumiem że vectra jest na jednopunktowym wtrysku, więc kolego wyczyść silniczek krokowy, przeczyść przepustnicę, sprawdź także styki czujnika polożenia przepustnicy i wyczyść je także. Potem dobra regulacja, i autko jeździ jak marzenie. A tu takie małe spostrzeżenie dla kolegów kłócących się o silniczek krokowy. W nowych instalacjach gazowych (np....
Przyczyną jest raczej to, że coś mechanicznie się blokuje przy skręcie i silnik dławi się bo ma zbyt duże obciążenie.
Witam, posiadam quada Inca Yeti 700. Od niedawna pojawił mi się problem z pracą silnika, gdyż po załączeniu się wentylatora chłodnicy quad przerywa i się dławi, a gdy wentylator przestaje chodzić, wszystko wraca do normy. Ma ktoś jakiś pomysł, czym to może być spowodowane?
wiec w który miejscu podpinałeś manometr? za pompą czy na listwie?
Po kupnie samochodu należy przeprowadzić kompletny przegląd. Przede wszystkim zaglądnąć do świec bo pewnie tu będzie problem. Opis wskazuję że może być problem z wysokim napięciem.
Żaden EGR. To jest zawór "wtrysku" powietrza wtórnego (dodatkowego). Służy do dopalenia węglowodorów i przyśpieszenia rozpoczęcia pracy katalizatora. W skuterach 4T nie ma czym się martwić. W skuterach 2T jeśli jest zamontowany w identyczny sposób do kolanka wydechowego, to te zawory ulegają szybkiemu uszkodzeniu (membrana ulega złamaniu i spaliny są...
To nie jest dźwięk rozrządu, takie dudnienie w 1.9TDI to wytarty wałek rozrządu i nie otwierający się do końca np. zawór wydechowy. Dodano po 5 Trzeba sprawdzić kompresje w silniku i jej narastanie w czasie.
Witam wszystkich, Mam pytanie czy orjetuje sie ktos w temacie VW? Mam VW Golf-a mk4 1.8t i mam problem z odpalaniem auta gdy silnik jest zimny, auto sie dławi dymi i w ogóle nie reaguje na pedał gazu gdy występuje ten problem kilkakrotnie muszę zgasić silnik a następnie włączyć aby zaczął chodzić poprawnie. Świece zapłonowe są nowe Proszę o jakieś podpowiedzi Dziekuje...
Mimo wszystko proponuję sprawdzi ciśnienie i wydatek pompy paliwa.
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Miałem kiedyś podobny przypadek, pomogło wyczyszczenie przepływomierza.
Na początek filtr paliwa diagnostyka komputerowa do zrobienia parametry rzeczywiste odczytaj
Obecnie nie mam możliwości podłączenia pod komputer To i sensu nie ma cały post! Najpierw podłącz, później pisz - nie inaczej. Jedynie co możesz sprawdzić, to okablowanie, połączenia wtyczek i przetarcia/uszkodzenia wiązek elektrycznych. Komp podpowie gdzie szukać...
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
Sterownik instalacji gazowej, zwykle poprzez przekaźnik.
To nie jest gaźnik z tego silnika. Pewnie podróba w której dysze nie posiadają oznaczeń. Wówczas łatwo pomylić dyszę główną z dyszą ssania, na oko mają podobną średnicę otworu. Zmierz rzeczywistą przepustowość dysz, w cm³/min(at)1000mmH₂O. Chiński gaźnik będzie wyposażony w dyszę "super szmoc" i podrobioną iglicę o zmienionych wymiarach.
Szczerze mówiąc nie wiem... Dziwna ta mapa... chyba że to są właśnie mnożniki wyrażone w procentach. Wtedy znaczyłoby, że jest ok. Po poprawnym doborze dysz i regulacji ciśnienia powinna wystarczyć jednokrotna kalibracja. A propos pytania o komputer wtrysku od benzyny to adaptuje się sam w pewnym zakresie, chyba że jest zbyt duża rozbieżność to przejdzie...
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
Lanca i wąż oryginalne? Czujnik wykrywa za wysokie cisnienie (jak wtedy gdy puścisz przycisk na lancy) i wyłącza silnik. Coś dławi przepływ.
Witam , panowie silnik nie ma mocy takiej jak trzeba. Dławi się gdy chcę go ostro wstawić na obroty, ma doła przy schodzeniu z obrotów - prawie gaśnie. Nie mam pojęcia czy to się da zdiagnozować? Posłucham sugestii. Silnik to PG , system DIGIFANT I
Zmierz mu ciśnienie paliwa
Nie mam za bardzo pomysłu co jeszcze mógłbym sprawdzić. Może dane w czasie rzeczywistym, podczas pracy silnika, jak się dławi, dane z sond, skład mieszanki, itp, itd.
Myślę że zarejestrował jakiś błąd i będzie pewniej dyskutować. Wychodzi na pedał gazu albo wiązka albo regulator albo ..... . Pzdr
Witam zrobiłem remont silnika nowy wał cylinder tłok itp bez głowicy . No i silnik się dławi . Czy to może być wina większych luzów zaworowych?
Pompa/ regulator wydatku paliwa do weryfikacji. Jakie ciśnienie paliwa w momencie wystąpienia anomalii?
Posiadam samochód marki Renault Megane 2 1.6 16v 110 KM z 2004 r. Kupiłem latem, to tylko była jedna usterka - piszczący wysprzęglik. Od pewnego czasu jest chłodniej. Samochód normalnie odpala, nie gaśnie, lecz na zimnym silniku podczas jazdy silnik się dławi, dusi, a teraz przy pogodzie mroźnej doszło jeszcze szarpanie. Lecz jak silnik się rozgrzeje,...
Jak w temacie Punto 1,2 Dławi się,nie chce normalnie wchodzić na obroty. Świece czarne,dyni i wyrzuca sadze z tłumika. Brak błędów, ciśnienie paliwa 3bar,ciśnienie w cylindrach ok,katalizator nie zatkany. Listwa wtryskowa czysta,sitko w pompie paliwa czyste.
Witam. Jestem posiadaczem AUDI A3 1.8T silnik AJQ 132kw. Od pewnego czasu mam problem. Przy dodawaniu gwałtownie gazu samochód zaczyna się dławić, dopiero gdy popuszczę gazu i zaczynam dodawać go stopniowo to zaczyna przyśpieszać, ale nie zawsze to pomaga. Dzieje się to w zakresie 2900-3000 / 3000/4000. Zauważyłem, że im bardziej samochód się nagrzewa...
A nie łaska zczytać błędy?
Witam wszystkich mam problem w mondeo 1,8duratec 2001r. Natomiast silnik szarpie,dławi się przy niskich obrotach do 2200obr/min potem wszystko znika i silnik ciągnie równo.Może jakis pomysł cóż to może być?
pojemnosc , kod silnika?
Witam. Mam corsa 1.2 16v ecotec, na zimnym silniku dławi i nie wkręca się na obroty- bardzo opornie. Po chwili jak pochodzi , przechodzi jej. Co to może być ? Komp nic nie pokazał.
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Może czujnik położenia wału
Rok 2004 wersja na gaźniku :D Honda jest "słaba" na zimnym i ciepłym silniku.
Nie no ja już wymieniałem kilka razy i to samo z karzdym sie dzieje nie wiem może jakis mocniejszy jest do tego potrzebny który by mocniej to domykał nie wiem co z tym fantem zrobić bo jak mi je benze i gaz to nie idzie przyspieszyc porządnie
sprawdź przewody wysokiego napiecia i palec rozdzielacza
W trakcie ruchu tylnej wieży (tylko na boki) silnik dławi się.
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) A jak już się rozgrzał to nie falowały Ci obroty na luzie? Dodano po 1 Na komputerze wyskoczył błąd przepustnicy (obwod otwarty lub zwarcie) po usunięciu i ponownym sprawdzeniu błędów nic nie wykazało Możliwe że masz uszkodzony czujnik TPS (położenia przepustnicy) i dlatego masz...
Witam was serdecznie! Jestem tu nowy także za jakie kolwiek błędy to przepraszam.. Posiadam Mercedesa CLK W208 z 99r. 2.3 kompressor 193km. Posiadam taki problem, a mianowicie na zimnym silniku autko moje dławi, falują obroty, szarpie nim... Jak sie zagrzeje i temperatura wynosi około 50 stopni, to wszystko wraca do normy i jest okej.. Na zimnyn silniku...
Witam! Mam taki problem. Podczas jazdy auto nagle przestaje jechać. Chodzi tylko na wolnych obrotach. Gdy wciskam pedał gazu wzrastają troszeczke obroty i gaśnie. Jakby poprostu się dławił. Na benzynie jak i na gazie jest tak samo. Po ok.15 min chodzenia silnika wszystko jest okej. Czym to może być spowodowane? Może to przez te mrozy? Przytrafiło mi...
Raczej problem inny choć same numery to nie wszystko bo ważna wersja softu w sterowniku silnika ,przerabialem kiedyś podobną sytuację drugi sterownik mimo tych samych numerów był z EGR,a w aucie nie było skutkowało trybem awaryjnym.Proponuje odczyt z oryginalnego w celu weryfikacji ,nie jest to problemem bezpośrednio z flash w programatorze i będzie...
Gaz 1.5-2 lat lub 15-20 tys. km. Wymień i u gazownika wyreguluj instalację.
dławi silnik peugeot silnik peugeot dławi dławi zimny silnik
czcionka chrome compaq 6720s bateria mazda diagnostyczny
Chłodziarka Electrolux - napięcie międzyfazowe, brak oświetlenia i termostatu Wzmacniacz włącza się i wyłącza - przyczyny i diagnostyka