Zrobiliśmy prosty układ przekaźnikowy i wózek jeździ. Mam pytanie. Dlaczego jak wyłączę wzbudzenie silnika a wzbudzenie prądnicy będzie włączone to silnik diesla od razu gaśnie. To samo jak jak zamienimy + i - na prądnicy, silnik Diesla nawet nie odpali. Na wzbudzenie prądnicy daliśmy 12V a znamionowe jest 24V ale prądnica działa. Alternator na 12V.
Co do silnika stirlinga to nie oczekiwałbym wiele. Samoróbka jak to zwykle bywa będzie kiepska, zawodna a ile się przy niej nagimnastykujesz! Co do silnika diesla to fabryczne rozwiązanie, trwałe i przetestowane, do tego części zamienne w dowolnym sklepie motoryzacyjnym (więcej plusów). Nie wiem jak jest z trwałością takiego silnika ale zakładając,...
Witam, mam bardzo nietypowy problem. Mam włoskiego microcara z silnikiem diesla, w którym niestety nie ma alternatora, a za to prądnica. Czy jest jakaś możliwość żeby podłączyć do niej obrotomierz? Wychodzą od niej 2 żółte kabelki i dalej idą do regulatora napięcia. Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
Witam Chcę zrobić sobię prądnice z silnika indukcyjnego 5KW widziałem film że się doczepia kondensatory i już generuje on prąd Do zasilenia tej prądnicy chcę wykorzystać o taki silnik https://x.alibaba.com/Av6G8c Jest to silnik diesel ma on 8 koni mechanicznych Chcę zrobić sobię przekładnię pasową do tego silnika żeby silnik nie chodził na najmniejszych...
Witam. Spotkałem się z takim problemem. Wózek widłowy o napędzie silnika elektrycznego, który jest zasilany z prądnicy obcowzbudnej, napędzanej silnikiem diesla. Silnik Diesla napędza prądnice ale na komutatorze brak jakiegokolwiek iskrzenia i brak napięcia. Na wzbudzeniu silnika jest na jednym zacisku względem masy 12V a i na drugim zacisku jest to...
Witam. Dziękuję za pomoc. Szpilka trzymałą i po problemie.
Silniki w takich agregatach mają najczęściej ok 3000 obr/min Mowa o czterosuwach benzynowych, Pozdr.J. Diesle też 3000 obr/min :D I to stabilizowane!
Bardzo dobry rozwiązaniem mogłaby być prądnica synchroniczna trójfazowa 20kVA. Prądnice te są na różnych samochodach ciężarowych produkowanych niegdyś w Polsce (np. dźwigi). Problem byłby z dorobieniem jakiegoś napędu i ewentualnie jakiegoś układu do stabilizacji napięcia. Widziałem kiedyś takie rozwiązanie, które polegało na tym, że klient napędzał...
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Czyli pomysł dokładnie z kolei, gdzie lokomotywy "spalinowe" są tak na prawdę napędzane silnikiem elektrycznym (a ten dostaje energię z prądnicy napędzanej silnikiem diesla). Nie trzeba stosować żadnych specjalnych obliczeń do doboru mocy silnika. Wszystko zależy od tego, jakich osiągów oczekujemy (czy ma to mieć przyspieszenie "malucha", Lancera EVO,...
sprawdzałem i te zakłócenia z silnika lecą, ponieważ gdy przygazowałem, to te zakłócenia coraz bardziej się zwiększały. Przy zwiększaniu obrotów silnika również wzrastają obroty prądnicy/alternatora i to powoduje wzrost zakłóceń. Poruszające się tłoki silnika nie mają na to wpływu.
W ropniaku normalna rzędowa pompa wtryskowa z regulatorem + elektronika do prądnicy. Najprościej na podstawie oryginału- agregat 50 kW, silnik CT107 mocy 105 kM.
Z tego co się orientuję, to w przypadku agregatów prądowych zwykle moc silnika musi być 2-krotnie większa od mocy prądnicy np. 5 KW - silnik 10 KM ( przelicznik ten dot. głównie silników benzynowych). Z uwagi tej, iż dysponuje Pan silnikiem diesla informuję, że silniki te mają większy moment obrotowy i w/w przelicznik może się różnić.
Silnik jest podłączony bezpośrednio do agregatu silnik lombardini 3 cylindry chyba 2.0 cm3.diesel.1500 obr.m ,na prądnicy tabliczka jest nieczytelna widać jest NEWAGE .
mały silnik diesla napędzany biopaliwem, spora prądnica i silniki elektryczne w każdym kole Bez magazynowania energii w akumulatorach czy kondensatorach były by duże straty bo wraz ze wzrostem zapotrzebowania na energię przez silniki elektryczne musiała by rosnąc moc silnika spalinowego żeby podołać w dostarczeniu momentu do prądnicy i tu układ jest...
Witam, Mam techniczny dylemat. Posiadam wózek widłowy z napędem jazdy w układzie Leonarda. Tj. silnik diesla napędza prądnicę prądu stałego, a ta zasila silnik napędzający koło. Straciłem wzbudzenie prądnicy i silnika jednocześnie. Sprawdzam w tej chwili oprzewodowanie i przekaźniki. Jednocześńie nasunęła mi się myśl (bo wózek jest dosyć stary, a części...
Chcę, aby agregat zasilał cały dom, oczywiście w razie awarii, piec z podajnikiem, dwie lodówki, indukcja w domu x2, ale wiadomo, nie chodzą jednocześnie. Zauważ że te 7350 W jest oszukane bo jest to moc silnika spalinowego a nie moc prądnicy. Masz do dyspozycji 3300 W w przypadku podłączenia jednofazowego i 5000W przy obciążeniu 3F. Czyli po 1,66...
Prądnica ma oznaczenie EPa315 - jest napędzana silnikiem spalinowym V4 diesel podejrzewam że EWPa będzie miała podobne parametry jesli chodzi o prądnicę - a znasz rezystancje uzwojenia wzbudzenia w EWPa 315?
W sumie silnik Diesla (dizel) ma zadajnik/nastawnik obrotów, więc po ustawieniu 1200 obrotów silnik powinien takie utrzymywać niezależnie od obciążenia. Z pewnością tak się dzieje z silnikami do ciągników rolniczych. Jeśli prądnica nie przekroczy maksymalnego obciążenia na zadanych obrotach, to silnik powinien sobie poradzić z obciążeniem i utrzymaniem...
witam. Mam agregat prądotwórczy z silnikiem diesla. Prądnica 3-fazowa daje napięcie międzyfazowe 230V a między fazą a 0 tylko 150V. Jest tam układ wzbudzania i ma 4 potencjometry VOLT,HZ,STAB,AMP podkręciłem nieco potencjometrem VOLT ale napięcie wzrosło nieznacznie do 260V a prądnica szybko robiła sie ciepła więc wróciłem do poprzednich ustawień. Rezystancja...
Witam, Mam problem z agregatem 50KW otóż bardzo długo muszę czekać na wzbudzenie prądnicy nawet przy podłączonym obciążeniu. W czym może tkwić problem?? Serwis twierdzi, że może być to wina zawilgocenia ale coś mi się nie chce w to wierzyć. Moc wyjściowa 50kW/62,5KVA Napięcie 400/230V Natężenie prądu 90,2A Regulator napięcia AVR Silnik moc 56KW/74,7KM...
Dzień dobry, Zastanawiam się nad awaryjnym zasileniem domu. Obecnie mam panele fotowoltaiczne na mikroinwerterach - absolutnie nic nie dają jak padnie prąd. W związku z tym mam do kilku obwodów podłączony UPS 6KW, UPS jest zasilany z sieci a wyjście jest podłączone pod zabezpieczenia B16 dwóch obwodów (alarm i szafa serwerowa). Zastanawiam się co dalej....
Z tego co pamiętam, to jak kiedyś trzeba było przepchnąć samochód, który stał gdzie nie trzeba, i robiliśmy to w parę osób, to ktoś z nas powiedział "dobrze, że zostawił na biegu, a nie zaciągnął ręcznego hamulca, bo by się nie dało go ruszyć". Rozumiem tylko, że bieg nie powinien być wsteczny - bo wtedy przekładnia jest taka, że też nie da się ruszyć......
Silnik zdrowy, żle przwinieta lub żle zpięte uzwojenia prądnicy. Z tego co piszesz prądnica pracuje na zwarciu.
06061947 jest to zwykły alternator . A ta niby śmieszna przekładnia to standardowe rozwiązanie stosowane w silnikach diesla dużej mocy i niskich obrotach (300obr/minx14=4200obr/min) i masz standardowe obroty prądnicy . Podobne rozwiązania spotykałem w wojskowym sprzęcie . adam20 zgadza się po sprawdzeniu . Pozdrawiam ,,
Witam ! Przyczyną takiego stanu może być uszkodzony AVR lub zwrcie w uzwojeniu prądnicy bądź pod wpływem drgań następuje przerwa w obwodzie wzbudzenia. Pozdrawiam.
Ale auto z 100 konnym silnikiem nie przekazuje pełnej mocny na koła. Z różnych źródeł wyczytałem że na koło trafia od 16% do 40% mocy silnika, (testy z hamowni pokazują coś innego) pewnie zależy to od rodzaju napędu. Gdyby wykorzystać jakiś wysoko obrotowy silnik elektryczny bez skrzyni biegów i tylko przekładnie na kołach przeniesiemy więcej mocy i...
Są gotowe tachoprądnice, które były stosowane w silnikach w ciężarówkach, autobusach i tym podobnych sprzętach z silnikami diesla. Współpracowało to z wskaźnikiem obrotów, niestety o dość niskim zakresie, a produkował to LUMEL. PS. Ja kilka wygrzebałem swojego czasu na szrocie z rozkręconych autosanów.
Tak po podpompowaniu odpala bez zająknięcia. Ok jutro poprowadze przewód powrotny do góry, może zrobie pentelke i dopiero do zbiornika. Może faktycznie z tym jest problem, przeprowadze modernizacje i napisze co i jak :) Co do automatu działa prawidłowo, rozrusznik działa tyle ile powinien. Silnik jak na swoje lata odpala dosłownie z półobrotu tylko,...
Silnik tu pracuje cudnie, wchodzi na obroty i schodzi, ale w agregacie przy prądnicy synchronicznej potrzeba stałych obrotów i to w całym zakresie obciążenia, ciekaw jestem regulatora aby to zapewnił. Pokaż filmik już z działającą prądnicą. Właśnie dlatego w poważnych agregatach stosuje się silniki diesla, między innymi łatwość utrzymywania stałych...
Chodzi o utrzymanie stałych obrotów na pewnym poziomie , gdyż od tego zależy częstotliwość prądu 50 Hz.Co będzie jak postawisz prądnicy większe obciążenie? Dodano po 4 Agregat ma wbudowaną regulację ale silnika , i przy większym obciążeniu próbuje podnieść obroty Diesla tak żeby wyrównać częstotliwość na poziomie 50 Hz.
AVE... Co do prądnicy, to najprościej jednak zrobić DC i konwerter DC/AC... Można połączyć ze sobą kilka alternatorów i napędzać to z jednego silnika, by ładowały baterię akumulatorów, zaś do tej baterii podłączyć kilka konwerterów i mieć w ten sposób kilka niezależnych gniazdek... Ja bym to robił na silniku diesla, i dał ze dwa-cztery alternatory z...
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaka może być przyczyna spadków napięcia podczas pracy prądnicy synchronicznej - spadki chwilowe (niemal natychmiast napięcie wraca do normy, ale da się zaobserwować choćby przygasające światło fluorescencyjne) z 450V do ok. 390V (zawsze taki sam spadek) w nieregularnych odstępach? Czasem co kilkadziesiąt sekund, czasem...
Witam kolegów . Trafił mi się dziś do naprawy agregat prądotwórczy - kraftwelle . Silnik Diesla , prądnica samowzbudna z regulatorem AVR oczywiście standardowa jak w innych podróbach . Problem jak zawsze - brak prądu . Agregat został mi przywieziony z wymienionym już regulatorem przysłanym przez producenta. Efekt - 70V na każdej fazie . Wszystkie uzwojenia...
Gdybyś miał jakiś oscyloskop z sondą HV, nawet przystawkę hantek wymalowały by Ci się nakładające harmoniczne z niesymetrii obciążeń oraz ze zbyt małego obciążenia. Tu jest kłopot, że rezonowanie LC w tej prądnicy 3-fazowej jest trudne. Jeżeli podniesiesz obroty i obciążysz jednakowo 3 fazy po np. 0,5kw, powinno być dobrze. Ale to się nie sprawdzi bo...
Potrzebuję zrobić regulator prądnicy do auta Casalini z silnikiem Lombardini LDW502. Silnik 502ccm diesel z automatyczną skrzynią biegów .Regulator fabryczny REF4276, niestety nie do zdobycia w kraju. Nienaprawialny gdyż jest zalany jakimś plastikiem . Prądnica wykonana jest podobnie do dynama rowerowego . Czyli uzwojenie wokół którego obraca się rotor...
Rzeczywiście pompkę można wymienić przed montarzem dla św. spokoju potem.Sorry ,ale zdjęć nie mogę zamieścić ,bo to już historia (nie posiadam już tego autka).Jak znajdę trochę czasu to postaram się zrobić zdjęcie komory silnika i na nim szkic tej konstrukcji.Odnośnie zwiększenia mocy to można założyć altka od vw Diesla i cały patent (Wożny) Jeszcze...
Mam agregat prądotwórczy wraz ze spawarką typ AS 350-02. Prądnica jest produkcji Włoskiej. Napędzany jest silnikiem Diesla teraz w czym problem. Spawarka pracuje poprawnie i jest napięcie 65V wzbudza się bez problemu. Natomiast na agregacie napięcie nie przekracza 203V. Obroty silnika spalinowego to 3100 czyli są w porządku. Co może być przyczyną nie...
Silnikiem 18.5kW odpalanym na raz byłem w stanie zgasić silnik Diesla w agregacie 50KW... W to akurat wierzę :) I domyślam się że była to jakaś Andoria typu S322 lub sw400 :) Ich regulatory to miały taką zwłokę, że cały agregat działał tylko dlatego że było ogromne koło zamachowe, a czasem i tak nie nadążał dodawać gazu :D W nowoczesnym agregacie z...
Witam z odprężnikiem po doprowadzeniu prądnicy do prędkości 800 1/s można zpuscic odpręznik i odpalic diesla. Mysle że ta pradnica bedzie pracować autonomicznie i nikt jej nie będzie synchronizował z siecią, bo odpalanie diesla przy prędkości podsynchronicznej i synchronizowanie przy wzrastającej prędkości układu to niezłe trzepanie prądowe, i fajerwerki....
Może pytanie banalne dla znawców tematu. Jak uzyskuje się stałe obroty wałka wyjściowego w traktorze do którego podpinamy taką prądnicę, w zależności od obciążenia prądnicy? Czy to operator sam reguluje obroty dźwignią "gazu" ręcznego, czy też w ciągnikach jest specjalny układ, który po przełączeniu z ręcznej regulacji obrotów przechodzi w tryb automatycznej...
Dziękuje za odpowiedź, jednak chodzi mi nie o samochody ale o systemy zasilania awaryjnego np. dla fabryk, data center itp. Stosuje się generatory, w których na wspólnym wale jest silnik diesla, sprzęgło, koło zamachowe, prądnica/silnik. Przy mocach 500 kVa i więcej nie spodziewam się tam żadnych przetwornic, raczej spadek częstotliwości o kilka Hz...
poniżej pół litra ropy na godzinę i jakieś 2,5 kW prądu oraz 3 kW ciepła. Czyli w sumie 5,5 kW. Co jest więcej niż optymistyczne... Teoretyczne przy prawności silnika i prądnicy 100% i biorąc wartość opałową, bo chyba nie będziesz skraplał wody ze spalin, odzyskując ciepło. Do tego nic nie piszesz o jakimkolwiek odzysku ciepła ze spalin, więc... poszedłem...
Mam problem z ładowaniem w takim właśnie urządzeniu, jest tam silnik Hatz diesel dwucylindrowy chlodzony powietrzem, prądnica jest umieszczona za wirnikiem wentylatora. Nie jestem pewien jaki to rodzaj prądnicy i jak połączyć przewody ktore są w stanie agonalnym. Otoż z samej prądnicy wychodzą prawdopodobnie tylko dwa żółte przewody. Regulator napięcia...
Witam !! Jakąś elektrykę pewnie masz - nie podejrzewam że jest to silnik diesla :D . Masz z pewnością cewkę zapłonową . Sprawdź czy nie ma tam miejsca na inne cewki - często miejsce jest tylko nie ma cewek . Cały układ ( magneto i reszta ) bywa zaprojektowany do różnych modeli - tak więc może jest miejsce . pozdrawiam !!
rozwiązanie dość skomplikowane i przede wszystkim bardzo ciężkie (jakieś300-400kg) wymagające dodatkowych zabezpieczeń mechanicznych. silnik diesla musiałby pracować na obrotach max mocy bliskich max dopuszczalnych (niewielki nadmiar mocy silnika nad alternatorem -ok 7KW silnik /5,5KW prądnica) wiele miejsc gdzie wystąpią straty(spadki napięć,tarcie...
troszkę odgrzebiemy , ja załalem swojego olejem z ciezarówki 10W-40 juz któryś raz z kolei , wymiana raz w roku ponieważ duzo mgh nie robi ale nie ma problemu z motorem , pamietam zawsze zima na superolu był problem zeby zapalic , teraz tego problemu nie ma , jeden aku 90Ah malo nie wyrwie tak rozrusznik kręci , oczywiście zamiana prądnicy na alternator...
Wraz ze wzrostem obciazenia prądnicy silnik spalinowy powinien zmienic swoje odglosy pracy ale prędkość obrotowa powinna pozostać taka sama ze względu na częstotliwość napięcia. Benzyniaki kręcą się na 3000 obr/min , diesle na 1500 obr /min. Są to obroty synchroniczne. Problem z rozruchem silnika 3kW moga byc zpowodowane zbyt duzym obciązeniem silnika...
Oryginalnie ta prądnica była zamontowana na podwoziu STAR do sterowania dźwigiem i oczywiście była napędzana silnikiem spalinowym w lewo (musiała tak być napędzana bo inaczej by nie generowała napięcia). Mój silnik spalinowy kręci się w prawo, musiałbym zastosować skrzynię (przekładnię zębatą), aby odwrócić kierunek - to nie możliwe w moim projekcie,...
Kolego "stare" diesle mogły pracować bez akumulatora i prądnicy, bo nie miały m.in. zaworu odcinającego paliwo. Obecnych diesli nie uruchomisz bez energii elektrycznej, z uwagi na zaawansowaną elektronikę. nie chodzi o chodzenie bez prądnicy tylko z alternatorem bez akumulatora, kwestią jest, dlaczego alternator ma ulec uszkodzeniu jeżeli zostanie...
Sterowanie napięciem wzbudzenia zrobię na układzie z PWM (przetwornica DC-DC). Czy tam jest jakieś zabezpieczenie przed zwarciem i prądnica zadusza silnik diesla jak zostanie zdjęte wzbudzenie z silnika?
Na Allegro są czasami niezbyt drogie używane agregaty. Jeżeli będzie długo pracować to lepiej kupić diesla. Jeżeli ma się nie psuć to też bym kupił diesla. Benzynowe są tańsze i lżejsze co na budowie może mieć znaczenie ale ogólnie są bardziej awaryjne i nie mają takiej żywotności jak diesle. Ogólnie jest lepiej mieć agregat trójfazowy jeżeli cena może...
Witam Przypadkowi wpadłem na ten temat i zastanawiam się musi być koniecznie para. Otóż prawie 10 lat temu kiedy królował olej opałowy i był tani amerykańska firma chciała wejść w kooperacje z moim sąsiadem który miał sklep i fabrykę nagrzezewnic olejowych.Takowy piec to nic innego jak mały wyciszony kontener wewnątrz niego silnik jednocylindrowy diesla...
Witam. Trafił mi się dziś do naprawy agregat prądotwórczy z 1970r (używany w kiedyś wojsku)napędzany silnikiem Diesla. Nie ma on tabliczki znamionowej. Prądnica samowzbudna, bez regulatora: 20 A, 16 kW. Problem jest następujący-brak wzbudzenia. Myślałem że przyczyną jest uszkodzony przewód od uzwojenia wzbudzenia, po usunięciu usterki nadal nie ma wzbudzenia....
Witam. No cóż agregat skadrowany beznadziejnie , nie widać całości , nie widać prądnicy, nie widać silnika , jedyne co widać w całości to tabliczka zaciskowa i [ prawie cała] tablica kontrolno-rozruchowa . Z taką tablicą spotkałem się z dwoma rodzajami prądnic na trzech rodzajach silników 1 - prądnica ósemka [ 10 kva] na silniku żyguli [ łada] 2 - prądnica...
Witam. Mój wujek kupił niedawno sobie ciągnik samoróbczy wykonany na podzespołach samochodu Star 66, a silnik to jednocylindrowy diesel firmy Andoria. Cała instalacja elektryczna została wykonana na podstawie instalacji z ciągnika Ursus C - 330. Światła wszystkie działają dobrze. Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika i zwiększeniu jego obrotów,...
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
Przy wyciągarce istotny jest bardzo duży moment napędowy silnika przy niskiej prędkości obrotowej, jego moc to sprawa uboczna, no chyba, że użyjesz silnika szybkoobrotowego i jeszcze dodatkowo przekładni. Ale to kolejny wydatek. Podzielę się swoimi doświadczeniami. Używam silnika synchronicznego jako rozrusznika do diesla. Tutaj moment oporowy chwilowy...
Ale to nie ma znaczenia. Nie ma znaczenia, bo zaraz po odpaleniu silnika (i osiągnięciu odpowiednich obrotów) włącza się prądnica i ładuje akumulator.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to a agregacie chłodniczym masz silnik diesla. To po co chcesz napędzać silnikiem od samochodu alternator, następnie z alternatora zasilać falownik i dopiero silnik elektryczny agregatu? Napędzając agregat wbudowanym silnikiem masz najmniejsze straty bo masz bezpośrednie połączenie silnik =>sprężarka. A tak dochodzą straty...
Pomijając to nieszczęsne koło zamachowe i mocowanie wału pędnego to największym błędem jest przekładnia pasowa. Jak znam zasadę pracy generatora spalinowego to chodzi o stałe obroty nie zależnie od obciążenia prądnicy. Znaczy to tyle że jeśli prądnica obciążona 40W to silnik pracuje na obrotach około 1500 przy lekko uchylonej przepustnicy (prawie bez...
Tak zupełnie teoretycznie to w waszym pomyśle całkowitą energię zmienialibyście na ciepło (także poprzez prądnicę). Czyli całą energia zawarta w paliwie uległaby w całości przetworzona na ciepło pomijając nieuniknione straty na ciepło w spalinach nieodzyskane. Istnieje coś takiego jak obieg Otta i Diesla, który określa ile energii zostanie przetworzone...
Owner jeszcze uwaga co do rozruchu, przed zagrzaniem świecy i podaniem paliwa silnik dmuchawy wchodzi na pełne obroty a schodząc z nich sterownik mierzy napięcie wytwarzane przez niego. Nie ma czujnika obrotów a wentylator kręcić się musi a tylko na zasadzie prądnicy można go sprawdzić.
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
Witam Czy ktoś miał okazję testować taki agregat, czy warto kupić? Potrzebuję jedną fazę, do spawarki transformatorowej, może potem inwentorowej, elektronarzędzia, halogeny itp. może zdarzyć się również komputer. Agregat dostępny na alledrogo: AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY DIESEL 7,5 KVA 1-fazowy 230V Link usunąłem. MODEL : DG6000E jendofazowy ! GENEZO Dane...
Witam ponownie. Przypomniałem sobie kolejną wadę stosowania napędu elektrycznego, czyli w ,,techniczno-marynarskim'' żargonie zwanym Diesel - Electric Propulsion. NA statku z konwencjnalnym napędem (2-suwowy spalinowy silnik główny) do produkcji pary wykorzystuje się przeważnie 3 kotły (bojlery). 2 kotły są opalane paliwem HFO, natomiast do ogrzewania...
A ja postanowiłem odświeżyć temat troszkę, bo jestem zainteresowany ową prądnicą, próbowałem rozwiązania UPS W SAMOCHODZIE ALE NIESTETY JEST TO NIE EKONOMICZNY I MAŁO WYDAJNY POMYSŁ. Związku z tym moje pytanie, czy posiada ktoś wiedzę na temat budowy prądnic, jaki by to był koszt, oraz gabaryty prądnicy również są dla mnie istotne bo miejsce w samochodzie...
dzięki za zainteresowanie. jeśli można Was prosić o analizę problemu to chciałbym poruszyć taki temat silnik w tym aucie to diesel 2l cdti chciałbym by on pracował na biegu jałowym i pracował głównie jako generator a ciepło to tylko efekt uboczny tego procesu. Tak się głośno zastanawiam ile można mocy na tej prądnicy (3kw 3f)wygenerować na obrotach...
Bez sensu najmniejszego! Nawet największy alternator, jaki znajdziesz, to tylko znikoma część mocy silnika. Napędzając tylko alternator, prawią całą pracę silnika wyekspediujesz w kosmos. Jeśli już ma być agregat, to do silnika podłącz prądnicę z prawdziwego zdarzenia.
Ale odróżniasz agregat przemysłowy od marketowego? Bardzo często używają tych przyczep jak mają pracę powyżej kilku godzin. Tam są takie agregaty jak w większości Dat Center zapewne jakie Caterpillery i cały układ stabilizacji napiecia do tego jest jeszcze UPS. Magia tkwi w falowniku. Teoretycznie można je wpiąć nawet bezprzerwowo Silnik Diesla z obrotami...
no więc tak co do napędu i obrotów : prądnica będzie kręcona przez silnik spalinowy diesla z mercedesa, z tego co udało mi się dowiedzieć to taka prądnica aby funkcjonowała poprawnie powinna pyć podpięta do silnika o mocy 20 koni mechanicznych ,silnik który zastosuję ma 65 koni więc wydaje mi się że przy takim nadmiarze mocy po zadaniu obrotów nie będzie...
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
Witam Na mojej działce znajduje się młyn z napędem wodno-elektrycznym. Nie jest już wykorzystywany produkcyjnie ale ma sprawną turbinę wodną oraz sprawny silnik elektryczny pierścieniowy o mocy około 15kW gdyż taki jest przydział mocy prądu trójfazowego dla gospodarstwa. Silnik jest stary, nie był uruchamiany wiele lat ale z tego co pamiętam (a mieszkam...
Jednak istnieje Generator Gazowy Johna Browna i DZIAŁA !! Wprawdzie nie na wodor, ale na gaz (jaki, o tym później) i nie na wodę, ale powietrze (chłodzenie). Dziś naocznie się o tym przekonałem. W wiosce Stone Island nad jez. Brokopondo Generator Johna Browna zasila kilkanaście chatek Bush Negro w energię elektryczną - troche żarówek, dwa radia, hydrofor...
Wracając do okrętowych diesli, to ich rozruch jest prowadzony za pomocą sprężonego powietrza. Do kolejnych cylindrów wg cyklu wtłacza się sprężone powietrze pod ciśnieniem 30 atm, aż nie uzyska się 1 obr/s, potem załączają świece i pompy diesla. A propo silników elektrycznych w okrętach, to jeżeli się nie mylę, to diesle w okrętach podwodnych służyły...
(at)grzegorzmadera Uroki życia na wsi :D Pytania od miastowych krawaciarzy z fejsa: Dobre pytanie! Powiedz, ile metrów sześciennych zajmuje Twoje przygotowanie. Na moje niewielkie mieszkanko starcza na sezon grzewczy około 1 tony węgla i 2-3 mp drewna. Ogrzewanie warsztatu to spojrzawszy na zeszły sezon jakieś 400 l ON (choć tu nie ma specjalnych wymagań...
Problem w tym, że impuls elektromagnetyczny spowoduje awarię sterowania silnikami diesla i awarię prądnic. Nowoczesne reaktory wytrzymają w stanie wyłączenia i bez obsługi od 24 do 72 godzin bez obsługi. Czy potem będziemy stać i czekać na dym? A jeśli nie będzie ostrzeżenia i nadejdzie impuls na pracujących reaktorach? Reaktor na pełnej mocy i awaria...
co może mieć do tego odpowietrzenie skrzyni korobowej , jego budowa itd. Silnik Diesla jak każdy inny . Silnik napedza prądnice i takie jest jego zadanie . Chyba zadzownie do producenta z probą o wyjasnienia bo jeśli dokonuja takiego wpisu to powinni to uzasadnić a nie że przekierują mnie do serwisu i tam Pan mi powie " że nie widzi przeciwskazań"....
Nie chodzi nam o samochód elektryczny, bo takich przeróbek jest mnóstwo a podany przez mnie model ma być sprzedawany w przyszłym roku seryjnie . Mowa o samochodzie zawierającym silnik spalinowy->prądnicę->silniki elektryczne. Samochodzie osobowym - cokolwiek by to znaczyło :twisted:
Witam wszystkich forumowiczów. Może ktoś z was zna się na dynamo-rozruszniku,mam łódkę z silnikiem diesla gdy próbowałem odpalić silnik zauważyłem że dynamo-rozrusznik coś słabo kręci tak jak by był słaby akumulator lecz po 4-tej próbie uruchomienia silnika pokazał się dymek z regulatora napięcia na 90 procent jest spalony,podłączyłem więc na krótką...
Kupiłem używany agregat SDG9800, 9.8 kW 3 fazowy z silnikiem diesla. Podobny jak ten http://allegro.pl/agregat-generator-sdg-... ale wczesniejszy model. Daje stabilne napięcie, chodzi na nim bez problemu TV i inna elektronika. Podłączyłem go do instalacji domowej która oczywiście jest też 3f. Ale pojawił sie problem...
Moim zdaniem na problem trzeba spojrzeć szeroko. Napęd elektryczny jest technicznie lepszy i bardziej niezawodny. Mało tego jest dość dobrze przetestowany i zbadany. Jego niezawodność też jest bardzo duża. Oczywiście jeśli ktoś nie "zaprogramuje" by było inaczej. Samochód elektryczny to mniej części mechanicznych a to oznacza mniejszy koszt produkcji...
zastanawiam się ostatnio po co w aucie montowane są alternatory po 100A i więcej. Nawet zakładając że mamy diesla gdzie akumulator jest dużej pojemności powiedzmy 70Ah to i tak do jego ładowania potrzebuje 7A (tak wyczytałem że ładuje się 10% z wartości pojemności). A zatem gdzie ucieka reszta prądu? Nigdzie nie ucieka. 100A to maksymalny prąd oddawany...
Jak w temacie, potrzebuję schemat połączeń wewnętrznych- prądnica=>elektronika regulacyjna. Alternator ten pracuje z silnikiem VETUS DIESEL ( pomocniczy silnik na jachcie). Prawdopodobnie też taki model występuje w samochodzie Mitsubishi Galant ( bliższych szczegółów co do modelu nie znam).
Ostatnie importy z chin nie wyposażane są w prądnice z aluminiowym uzwojeniem ! Jeśli dobry agregat diesla o podobnej mocy w wersji 400V kosztuje około 15 tys PLN netto ... to radziłbym się zastanowić ! [url=http://agregatyserwis.pl/93-smg-7te... Silnik Lombardini Prądnica Linz 5kW mocy ciągłej jednofazowej...
O wtryskiwaczu z Diesla pisałem, bo jest wykonany ze stali narzędziowej do pracy na gorąco i wytrzymuje temperatury ponad 800 °C. Nie wiem skąd kolega submariner wnosi, że wtryskiwacz działa tylko okresowo. Jeśli podasz stałe ciśnienie powyżej ciśnienia otwarcia to będzie podawał ciągle.Okresowo działa ,bo tak dawkuje pompa. Wtryskiwacz samochodowy...
Generator pradotwrczy jest to w uproszczeniu silnik spalinowy (Diesel lub benzynowy) polaczony z pradnica, najczesciej pradu zmiennego (w malych generatorach 1-faz, w duzych 3 faz). Oczywiscie dochodza uklady regulacji, zabezpieczen, itp. Teoretycznie mozna chyba sie bawic w wykorzystanie np. silnika samochodowego zasilajaca pradnice (prad staly) lub...
Zadam pytanie : Czy ktoś chociaż zadał sobie trud z przeczytaniem o zasadach doboru agregatu do obciążenia? Chyba nie , ponieważ ciągle widzę : potrzebuję ok 2000W więc kupię 2500W i będę miał trochę zapasu .... Ludzie !! Obudźcie się proszę !! Konkrety = dobierasz moc w zależności od obciążenia : rezystancyjne , indukcyjne , 1 faza , 3 fazy przecież...
Sam fakt posiadania padniętego akumulatora dyskwalifikuje sensowność sprawdzania ładowania i dalszego grzebania w nim. Ładowanie będzie głupieć. Akumulator musi być w pełni sprawny, o niskiej rezystancji wewnętrznej przy ładowaniu i naładowany w 100%. Tylko takie warunki spowodują że ujrzysz po chwili napięcie w granicach 14.4V na akumulatorze. Z instalacją...
Mam nadzieję że to odpowiedni dział Witam, potrzebuję wykonać prądnicę prądu stałego 12VDC(12,5-15VDC) o amperażu ok 300A napędzaną silnikiem spalinowym diesla lub benzynowym(1500 lub 3000rpm-stałe obroty) jak mam się do tego zabrać? czy są takie alternatory? czy lepiej silnik i przewinąć czy może jakaś prądnica z agregatu prądotwórczego? rozumiem że...
Faktycznie pomysł z tą prądnicą asynchroniczną ma swoje zalety. Ale czy można dostać taką jednostkę z silnikiem diesla (moc elektryczna 80kW)??
Witam! Z danych technicznych wynika, że dla niewielkich agregatów prądotwórczych zużycie jest na poziomie 1,2 litra benzyny lub 1 litr ON na godzinę przy obciążeniu 1500W. Nie licz na to, że silnik chodząc na niskich obrotach mało spali, on wtedy również mało odda energii, a prad wytwarzasz z energii, którą dostaniesz z silnika, nic za darmo ... Ponadto...
Mam pomysł na wykorzystanie energii wiatru do generowania prądu wystarczającego na zasilanie domu przez cały czas. W tej chwili to jest narazie tylko pomysł więc może być trochę kontrowersji i niedmówień. Nic nie zostało wypróbowane w praktyce przeze mnie, więc narazie to jest tylko czysta teoria!! Zacznę od początku. Wiatrak. Klasyczny trój-łopatowy...
To nie prądnica... Alternator ma już zasadniczo wszystko upakowane wewnątrz. Niektóre potrzebują zewnętrznego regulatora.
Witam wszystkich fachowców pracujących w branży agregatów i wytwarzania awaryjnych źródeł zasilania. Mam nie lada problem -chodzi mi o przerobienie prądnicy (przezwojenie) w agregacie o nazwie GLEICHSTROMSCHWEIBGERAT TYP: GS 315, który to okazał się agregatem spawalniczym a miał być to agregat prądotwórczy. Inwestor nie ma szans zwrócenia go poprzedniemu...
Witam. Chce zrobić Agregat prądotwórczy. Mam do dyspozycji silnik Mercedes-Benz OM606 po kapitalnym remoncie. Jest to diesel o parametrach 130 kW (at)4400 r/min 330 Nm (at)1600 r/min Jaką prądnice powinienem zastosować, chodzi mi o wykrzesanie jak najwięcej kWh.
Jak do tej pory jedynym udanym pojazdem elektrycznym był MELEX i jakoś optycznie, na drodze, nie widać jego następców, pewnie to moja wina ... Przełom zaistnieje, gdy pojawi sie na świecie MILIONOWY samochód z napędem elektrycznym. Ale przedtem powinno się pojawić 10 000 samochodów elektrycznych w wojsku, nowe technologie zawsze tam były wcześniej,...
silnik prądnicy polonez silnik diesla kopci silnik diesla
skanowanie dwustronne telefon alcatel instrukcja oznaczenia koralików ferrytowych
chińskie radio android chińskie radio android
Wkrętarka Makita zmieniła kierunek obrotów - przyczyny Silnik trójfazowy - gdzie podłączyć kabel neutralny?