schemat scenic
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator prędkości silnika dmuchawy - naprawić (czasem zalany wodą silnik dmuchawy).
Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
Podanie plusa i minusa nic nie da; musi być jeszcze wyzwolony wewnątrzny generator ukryty pod tą czerwoną zalewą. IRFP44 sprawdź ( po odlutowaniu końcówek) czy niue mają zwarcia pomiędzy źródłem i drenem. A poza tym jeżeli cewki dobre to wina nie w silniku, zazwyczaj uszkodzony bezpiecznik 40A w skrzynce ( od spodu), wypalone słącza we wtyczce, lub...
Sam sobie po części dopowiedziałeś bo jak piszesz sprawdziłeś bezpieczniki i przekaźniki i wg Ciebie są sprawne tak że tam cudów nie ma do sprawdzenia pozostał włącznik, rezystor, okablowanie i silnik dmuchawy.
Ja potrzebuję schemat podłączenia silnika dmuchawy oraz schemat przełącznika szybkości obrotów silnika dmuchawy.
Rezystor to masz właśnie to z dużą wtyczką na wierzchu, przewody czarny i czerwony na dół idą już do silnika dmuchawy
Pozbądź się błędu df010 " obwód silnika mieszania"
Gratuluję zakupu. Sprawdź wyłącznik, rezystor dmuchawy, silnik dmuchawy, połączenia.
Zużyty silnik dmuchawy, wymiana na nowy.
Auto jak w temacie.Chodzi o to jak dostać się do silnika dmuchawy,potrzebuję go wymienić .Trzeba rozebrać deskę czy można w inny sposób?
Witam, auto uszkodziło już trzy sterowniki silnika dmuchawy. Po awarii pierwszego silnik pracował tylko na max obrotach, na następnych wcale. Rozebrałem i uszkodzeniu ulega tranzystor W80NF55-08. Mam więc pytanie - czy możliwe że silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa? Szukałem również samych tranzystorów...
Lub uwalony sterownik silnika dmuchawy , zwarty tranzystor.
A silnik dmuchawy załącza się?
Problem nie w termiku ale w samym silniku dmuchawy albo w niewystarczającyym przepływie powietrza przez zespół rezystorów
Uszkodzony silnik albo zgrane kable po drodze do silnika.
Uszkodzone tranzystory sterujące silnikiem dmuchawy. Najczęściej przyczyna jest zły stan tego silnika.
Kabina częściowo w górę, po prawej stronie pod podłogą masz obudowę plastikową z nagrzewnicą i dmuchawą, trzeba odkręcić boczną część obudowy i masz dostęp do silnika dmuchawy i opornicy.
Jeżeli któryś z dwóch silników klap zacięty to dmuchawa nie ruszy.
jeśli to jest benzynowy silnik może to być dmuchawa wtórnego obiegu powietrza
Witam! Mój problem polega na tym, że dmuchawa działa tylko na wyłączonym silniku, natomiast gdy włączam silnik nie działa wcale. Co może być tego przyczyną?
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
Jeśli chodzi o nawiew: na 99% wypalona kostka przy silniku nawiewu "przed kolanami pasażera" albo sam silnik BEHR
Nie na panelu sterującym nawiewem lecz przy silniku dmuchawy.
Sprawdź włącznik, sam silnik i opornik dmuchawy.
Trzeba mocno zanurkować pod kierownicę, parząc w górę będzie widać złącze zasilania silnika dmuchawy a trochę niżej kość wchodzącą do opornicy.
Mam pytanko skąd brane jest zasilanie na silnik dmuchawy. Ani na przełączniku ani na module rezystorów nie ma zasilania.Czy ktoś ma schemat instalki. Bezpieczniki są ok. Może przekaźnik lecz gdzie on jest. Pozostałe elementy samochodu są ok POZDRAWIAM
W kanale powietrza, na obudowie silnika nadmuchu, a silnik jest gdzie?
Opornica jest w obudowie dmuchawy, pod maską nad silnikiem, ten czarny plastik
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Witam. Doznałem.wczoraj objawienia ,że.nie działa mi obieg zamknięty dmuchawy. Co przy klimie się bardzo przydaje . Gdzie szukać mechanizmu klapy? Prawdopodobnie jest jakiś silnik. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
Tranzystor sterownika dmuchawy uszkodzony.
Dmuchawa pięknie wychodzi tylko jest przykręcona na chyba 3 wkręty z jednej strony i 2 z drugiej. Poza tym możliwe że trzymają ci ją kable od "sterownika" o którym mówisz. Jest on tam w podszybiu po prawej stronie samochodu. Z tego co pamietam trzyma się na 2 zatrzaski. Jak sobie przyświecisz jakąś lampką to zobaczysz.
i tak do naprawy Jeszcze nie spotkałeś się w nich z wyjaranym złączem przy silniku? Dziwne.
sprawdziłem wszystko jest ok chodzi mi bardziej o możliwości sprawdzenia sterowania silnika dmuchawy
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
sprawdz zasilanie +15 na obwodzie z uch do przelacznika. piny modułu tranzystorowego nie sa wypalone? sam silnik dmuchawy sprawny? Pod 12v sprawdzany?
Masa, zasilanie, sterowanie pwm z panelu klimy i wyjście na silnik dmuchawy-cała filozofia
Witam i proszę o pomoc. Poszukuję schematu inst. elektrycznej do Renault Thalia 1.4; r. prod 2001. Mam problem z dmuchawą, działa tylko na 4-tym biegu. W serwisie powiedzieli, że to wina silnika!!!. Czy ktoś może miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić? Pozdrawiam. RS.
Dodam ze jest to kango 2004r silnik 1.5 dissel
Witam Której Scenic? Rok? Silnik?
IRFP 044
To jest ten silnik nawiewu co na nim są te 4 tranzystory ? (silnik bezszczotkowy)
witam jak niewiesz napewno to zdiagnozuj klime bo to nie musi być silnik pozdrawiam.
Masz na czerwonym kablu przy rezystorze dmuchawy prąd po odpaleniu silnika?
Zrobiłem jeszcze raz pomiary z podłączonym alternatorem: -silnik włączony bez dmuchawy, obroty nie falują, napięcie 14,2V - silnik włączony, dmuchawa na max, obroty falują, napięcie na "górce" 14.0V, w "dołku" 13.7V
Po mocniejszej integracji z silnikiem dmuchawy obrócił się i sam wyskoczył. Był po prostu zapieczony. Dziękuję za pomoc.
Jak nie działa w ogóle to trzeba zacząć od początku, bezpieczniki, wyłącznik, zasilanie na kostce silnika:)
Zmień mechanika. A tak poważnie co Ty zrobisz/sprawdzisz skoro auto stoi u mechanika? Jaki wentylator działa, a jaka dmuchawa nie działa? Czy chodzi o wentylator nawiewów w kabinie? Jest tam klasyczny silnik ze szczotkami czy z modułem elektronicznym (bezszczotkowy)? Okablowanie sprawdzone? Panel manual czy "climatronic"?
Najlepiej było jak byś poczytał już to, co jest na ten temat. Chyba kupić "następny" - nie ma gwarancji ile będzie działać... Padają tranzystory sterujące i/lub uzwojenie - możliwe też, że gdzieś kable od zasilania przysmażyło.
Witam. Wymontuj silnik dmuchawy i sprawdź czy się gdzieś nie zaciera albo obciera o coś?
w 2 jest tak samo cały silnik jest chyba przykręcony na 3 śruby
Pracuje silnik dmuchawy czy silniczki przesłon
Jak sprawdzałeś świece? Co znaczy na krótko? Problemem pewnie nie są tu świece. Diesel. Kilka dni postoju na mrozie i olej napędowy robi się jak granulki jeśli jest kiepski. Użyj czegoś do podgrzania silnika i spróbuj odpalić. Jakaś dmuchawa gorącego powietrza.
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
W scenicu wlewa się woda przez otwór pobierania powietrza przez dmuchawę, (często wylewałem z obudowy silnika ok. 2 szklanki), i silnik jest zamoczony dolną tulejką w wodzie, co skutkuje jej zatarciem i zwiększonym poborem prądu. Ja zawsze wiercę otwór w dolnej osłonie dmuchawy, bo lepiej jak woda jest na wycieraczce, zamiast w silniku :D.
rok auta silnik i nr pinu kostki
Mercedesik , nie wprowadzaj nowej terminologi do elektryki. Termiostor to oporniki zmieniający oporność pod wpływem ciepla. To <srebrne> , to termik , lub inaczej bezpiecznik termiczny. Uszkodzenie tego termika , to oznaka oporów tocznych silnika elektrycznego.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Witam. Mam taką usterkę: Słychać "terkotanie" (w okolicy lewej strony podszybia).Dzieje się to wtedy gdy włączę wentylator na obieg wewnętrzny i wracam na zero. Słychać że coś się przestawia i wtedy występuje to tzw. "terkotanie" Gdy dam nawiew zewnętrzny (na max) usterka ustępuje (ale do czasu kolejnej zmiany na obieg wewnętrzny). Jeszcze jedno. Dzieje...
Wymontować silnik dmuchawy (za schowkiem) i będzie widać usterkę
Opornica znajduje się pod maską na podszybiu. Trzeba zdjąć wycieraczki, osłonę z tworzywa i najlepiej wymontować silnik dmuchawy razem z obudową. Dalej będzie wszystko jasne.
Wdzisiejszych autkach nie stosuje się rezystoów tylko uklad regulacyjny na tranzystorach i te najczęściej siadają gdy silnik przestaje być nowy i dostaje oporów spowodowanych np wytartymi łożyskami itp. we francuzach ten moduł najczęściej umieszczony jest w obudowie dmuchawy :) jeśli chcesz więcej info to pisz wienio(at)pf.pl
Wiek powiedzmy 16 lat. Włącz wentylację i walnij miejsce gdzie jest silnik wentylatora, jak się odezwie, to będziesz wiedział co trzeba robić dalej.
Witam mam problem ponieważ muszę wymienić bezpiecznik w dmuchawie bo nie działa mi na 3 biegach , tylko problem bo nie mogę znaleźć może mi ktoś wytłumaczyć dokładnie gdzie znajdę ten rezystor dmuchawy
Podaj zasilanie bezpośrednio na silnik i sprawdź czy dmuchawa pracuje. Jeśli tak to sprawdzaj po kolei układ zasilania.
Renault też sobie czasem włączy wentylator przy programowaniu. Ja wypinam kostkę z silnika dmuchawy a prostownik daję zawsze.
Proste wyliczenie Moc silnika podziel przez wartość napięcia.
No , tak , filtr kabinowy zmieni i silnik dmuchawy się naprawi! Dostać się do silnika i sprawdzić na krótko , podejrzewam łożyska lub szczotki.
Może pojadę sarkazmem, Kup sobie jeszcze miernik napięcia do instalacji w mieszkaniu, i trzymaj się faktu że ma tam być 230V, Wtedy już wogóle nie będziesz spał z nerwów..... Napięcie nigdy nie będzie stało w miejscu. wystarczy dłuższy zimowy rozruch, włączona ogrzewana szyba , dmuchawa aby napięcie spadało. Natomiast skoki powyżej 15V sygnalizują słabe...
Pozostało sprawdzić silnik dmuchawy. Jak sprawdzałeś opornice skoro tam nie ma oporników tylko elektronika, to jest sterownik obrotów?
Na podszybiu po stronie pasazera w komorze silnika zdemontuj plastik i zobaczysz dmuchawe i dochodzace przewody Odkrec wkret i wyciagniesz opornik Sprawdz termik czy ma przejscie
posiadam renault megane 1,6 z 1996 . Dmuchawa działa tylko na czwartym biegu [dmuchawa 4 zakresowa ]. Gdzie w tym modelu znajduje się regulator obrotów . Czy trzeba rozebrać podszybie od strony kabiny czy też od strony silnika . Pozdrawiam i czekam na rychłą i konkretną odpowiedż.
Kolego najpierw diagnozujemy co jest zepsute, jak opornik to zrobisz to szybko a jak silnik jest uszkodzony to deska do zdjęcia.
Witajcie posiadam Renault Lagune I z 99r. silnik 1.9 DTI 98KM(bez klimy tylko elektryczne lusterka i szyby).Mam problem w niej z dmuchawą działa mi tylko na 4 stopniu, co może być przyczyna i gdzie szukać rozwiazania problemu
ale gdzie go szukać przednie działają a tył nie. Pod autem, trzeba odkręcić cały agregat z grzejnikiem i dmuchawą przykręcony do podłogi. Pewnie przetarta wiązka na obudowie agregatu.
Ale włącznik czego ?? Chodzi o pokrętło do ustawiania siły nadmuchu ?? Bo ono raczej jest oki wcześniej jak nawiew chodził to działało tylko tak jak pisałem nawiew chodził nawet po wyłączeniu zapłonu. Trzebabyło pamiętać o ustawieniu na 0. Teraz nie działa całkowicie napięcie na wtyczce do silnika dmuchawy jest napięcie ale jak podłącze silnik to tak...
Mam na cd książke opisówke clio 1.2 format pdf, po wygruku całkiem znośnie to wygląda, jest tego jakieś 300 stron. jeśli kto zainteresowany to zapraszam na gg - (często obecny) 2867095. sa tam opisane silniki 1, 1,2 energy zmiany w silnikach, schemat el, regulacje, wertości pomiarowe. pozdrawiam
A czy da sie po wyjeciu sterownika spiac na krotko w kostce i zobaczyc czy dziala wiatrak???? U mnie objaw jest taki ze jak rusze lopatki wirnika lekko "drutem" to wiatrak chodzi lecz po ok 20min slabnie i calkowicie sie zatrzymuje. Brak mu tez tj. "wzbudzenia". I niewiem czy to ten sterownik czy silnik sie przyciera ...? Mial ktos podobny przypadek?
Renault safrane 93r uszkodzone byly tranzystory sterujace silnikiem wentylatora po wymianie, jak wlaczy sie zaplon dziala wszystko ok, lecz po wylaczeniu zaplonu silnik dmuchawy zaczyna pracowac bez wzgledu na to czy jest zalaczony czy nie pokretlem .Podejzewam ze ktos zrobil jakas przerobke caly czas mam na silniku 12V bez wzgledu czy kluczyk wylaczony...
Czy siła wiania zwieksza się po włączeniu obiegu zamkniętego? Jak tak to wyjmij filtr przeciwpyłkowy na próbę . Zakładając , że silnik jest europa ? P.s. Jak zmieniałeś "wiatraka" nie oglądałeś czy są takie same?
Trzeba 1. podłączyć tester lub 2. na piechotę, Do sprawdzenia: napięcie zasilania: czy jest?/ jakie? silnik/dmuchawa, pompka paliwa, czujnik płomienia, czujnik przegrzania, sterownik, okablowanie.
witam mam kłopot z climatronikiem w mojej Lagunie1,8 94r nie startuje mi silnik dmuchawy napięcie dochodzi12-13V silnik jest sprawny wymieniłem mosfety i dalej nic może ktoś posiada schemat do climatronika chodzi mi jakie powinny być napięcia na kostce dmuchawy i sterownika pozdrawiam
Jedyną możliwą przyczyną przepalania tego bezpiecznika jest zwiększona moc pobierana przez silnik lub zwarcie wiązki na odcinku rezystor - dmuchawa. Prawdopodobnie masz jedno uzwojenie w silniku uszkodzone i gdy szczotki podczas rozruchu silnika na nim się zatrzymają, siada bezpiecznik bo zwiększa się moc odłożona na rezystorze.
W silniku nie ma nic poza szczotkami. Po zrobieniu opornicy sprawdz, czy masz zasilanie na kablach do dmuchawy.
, pomożesz mi w naprawie dmuchawy w aucie Renault Clio 3 Oczywiście, chętnie pomogę Ci w rozwiązaniu problemu z dmuchawą w Renault Clio III. Możemy zacząć od zdiagnozowania problemu. Przede wszystkim, czy dmuchawa w ogóle nie działa, czy działa tylko na niektórych ustawieniach prędkości? Kilka typowych problemów, które mogą wystąpić z dmuchawą ogrzewania/...
.... nie masz czym i pazurki sobie połamiesz. hehehehhehe dobre!!! A wracajac do sprawy.... nalezy najpierw naprawic przewody elektryczne do wentylatora - z powodu zlego styku upala sie pin w kostce. Silnik czesto jest jeszcze sprawny.
sprawdź czy prąd dochodzi do silnika, ewentualnie rezystor dmuchawy. jak bezpieczniki dobre no to szukaj po kablach/kostkach ;)
Można zastosować regulator silnika DC z PWM na 12V - nie będzie przełącznika tylko np. potencjometr i płynna regulacja obrotów. Można też dostosować przełącznik mechaniczny, ale trzeba zastosować dodatkowo rezystory przełączające. PS. Ups traktor :) może być 24V - ale też są regulatory :) np. coś takiego fajnie działa - stosowałem do sterowania zaworu...
Praprzyczyną wszystkich (nieomal) problemów z dmuchawą jest woda dostająca się do łożysk silnika wentylatora.. Kto dał plusa za te pierdoły? Jakie łożyska zalane wodą, idź stąd chłopie i nie pokazuj się już w tym dziale. W ladze1 90% przypadków to wypalona kostka na silniku elektrowentylatora, z 5% to uszkodzony sam silnik (widać spalone uzwojenie...
Regulator silnika dmuchawy. Szczególnie interesuje mnie schemat podłączenia regulatora i schemat przełącznika na płytce do której podłączony jest regulator. Pozdrawiam Mirek
Nie, te rzeczy sprawdziłem na początku, dmuchawa była kupiona tutaj w sklepie przez kogoś tam, dmucha w dobrą stronę na filtr kabinowy tylko tak jak by nie miała tej mocy, ale na krótko sam silnik tak samo pędzi jak z opornicą.
Ok.Wyjaśniam fakt czym jest dla mnie brak ładowania.Mierząc prąd spoczynkowy akumulatora winien on wynosić 12V,po uruchomieniu silnika kiedy pracuje alternator powinien on wynosić około 14V.Tego w moim przypadku nie ma.Następnie brak ładowania stwierdzam tym iż przy zwiększonych obrotach silnika nie widzę różnicy w jasności świateł czy też pracy dmuchawy.
Witam.. Przestał chodzić mi silniczek dmuchawy.. Chce sprawdzić czy dochodzi do niego wogóle napiecie, oraz czy po podłaczeniu napiecia z np zapialniczki wentylatro zaczne chodzic.. Wtyczka ma tam około 20 pinów i chciałbym podłaczyc sie bezposrednio do silnika dmuchawy, tylko który to przewód ?? Bede bardzo wdzeczny jezeli ktoś mi pomoze..
Jest 4 dmuchawy na krotko chodza Po przekreceniu wlacznika slychac otwarcie klap a silniki nie kreca 4 autobusy i kazdy to samo Bezpieczniki sprawdzone Czy ktos to przerabial lub posiada schemat
Sprawdź zawór regulacyjny wolnych obrotów (metalowy walec z 2 wężami i 3 stykową wtyczką koło przepustnicy), lubi się zacinać. Rezystory są w obudowie dmuchawy pod maską, sprawdź 3 stykową złączkę (przewody:zielony, pomarańcz, czerwony) z prawej strony obudowy dmuchawy (stojąc przodem do auta) Pzd
Znajomy kupił R19 w której to, gotowało mu wodę w układzie, okazało się że wentylator chłodnicy kręci się w odwrotną stronę, zamienił kable i jest OK. Być może i w twoim aucie jest podobnie, że przewody dmuchawy ktoś źle podłączył.
Proszę o pomoc.Podłączenie pod klimatronik scenic3 1,4tce .Man podłączone w/g instrukcji dla renault scenic3 1,4tce poprzez ipcu.Webasto grzeje ,uruchamia dmuchawę ,ale po otworzeniu drzwi dmuchawa się wyłącza.Trzeba manualnie włączyć klimatronik lub uruchomić silnik ,to wtedy dmuchawa się uruchamia.Co robić?
Raczej systemowe odłączanie zasilania zbędnych obwodów ( wycieraczki, dmuchawa, a tu - gniazdo zapalniczki) podczas rozruchu... Wszystkie w/w przestają działać podczas uruchamiania silnika. Ale aku owszem ma już około 4 lat, więc może być racja.
W meganie I z 1998r zespół oporników do regulacji znajduje się w zespole silnika wentylatora nadmuchu. Aby się do niego dostać należy zdjąć plastikowe pokrywy pod szybą oraz zdjąć przednie ramiona wycieraczek .Wycieraczki zciągać tylko ściągaczem aby nie uszkodzić szyby.Moduł silnika przykręcony jest dwoma długimi śrubami M6 do obudowy nagrzewnicy....
renault dmuchawa silnik dmuchawa renault laguna dmuchawa renault
automapa głosy linux puppy sharp migające podświetlenie
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Kanał bas-refleks z rury PCV 1,5 mm, średnica 12 cm Diagnostyka wtrysku gazu LPG/CNG: Jak sprawdzić?