Witam. 1) Jakiś czas temu pojawił się problem polegający na tym, że przy temp. silnika powyżej 100 st. auto lubi zgasnąć i potem nie chce odpalić przez jakieś 2-3 min. Na benzynie takich objawów nie zaobserwowałem. Czy przyczyną może być źle wyregulowany reduktor (wydatek czy może wolne obroty za małe?).Dodam że auto nie jest zmulone i przy temp. 90...
Witam, proszę o pomoc jakieśrady. Szukam silnika pod akumulator samochodowy 12-14V, wysokoobrotowy od 20.000 - 50.000obr/min (im więcej tym lepiej) moc w granicach 300 - 700W (im więcej tym lepiej). Już wyjaśniam bo napewno padną pytania po co mi taka duża moc i obroty. A więc silnik będzie zasosowany do turbiny o śr. ok 70-100mm. Zadaniem jest skompresowanie...
Błażej Wszystko bazuje na starych konstrukcjach silników. Zawór membranowy to ciekawostka, Power-valve to zawór który otwiera dodatkową komorę wydechu... Obecnie wszystkie silniki mają dolot sterowany zaworem mebranowym, nawet te Suzuki który ma system mieszany (normalnie symetryk, ale z zaworem membranowym w cylindrze do komory korbowej który działa...
Silnik krokowy sterujący powietrzem wolnych obrotów? - komputer! Steruje za pomocą informacji o prędkości obrotowej, temperaturze silnika. Silnik krokowy od LPG? - komputer od LPG na podstawie składu mieszanki gazowej, położenia przepustnicy. Dobrze, że piszesz o takim działaniu na benzynie! Nie trzeba szukać w Bingo. Ale z tym odłączeniem sondy (żeby...
I które pierwsze błędy się pojawiają? Bo reszta po tak długiej jeździe może wynikać z nieprawidłowej pracy silnika. Dolot sprawdziłeś? Nie ma nieszczelności?
Mam pytanie ta mała pokrywa na silniku to jest "dolot" od turbiny?(Nie znam się totalnie) i czy możliwe jest że gdzieś w tym miejscu jest dziura że słychać swist którego wczensiej było.
Jak bieg jałowy zatkam to raczej normalne że nie odpali no chyba że przepustnicę otworzę... Jeśli myślisz o nieszczelnościach w dolocie to mogę je spokojnie wykluczyć... jak na pracującym silniku zatkam dolot ręką to zasysa rurę do środka. Nie znam pochodzenia wiązki jednak silnik chodzi na sterowniku boscha przepływka też jest boscha więc powinno działać
Witam, mam problem z transitem po przekładce słupka z 90 - konnego otrzymał osprzęt z mocniejszego po regeneracji tzn. turbo, wtryski, pompa wtryskowa i nowe hydro popychacze. Problem polegega na tym, ze auto nie ma należytej mocy, rozrząd był 3 razy sprawdzany i regulowałem pompę wtryskową, wszystkie czujniki w komorze silnika poczyszczone, dolot wyczyszczony...
Witam. Mam problem z Passatem 3.2 fsi bez LPG. Podczas przyspieszania szarpie tak samo po nocy gdy rano się odpali silnik pracuje nierówno. Nowa pompa wysokiego ciśnienia + wszystkie czujniki tak samo też pompa w zbiorniku. Ciśnienie paliwa w porządku a problem cały czas jest. Pali się oczywiście kontrolka silnika a komputer pokazuje błąd układu dolotowego....
Witam. Takie auto z roku 2008 przebieg licznikowy 241 tkm. Klient chce remontować silnik bo przy jeździe autostradowej na 1500 km zjadł 2,5 litra oleju, jeżdżąc na miejscu około 0,5 - 0,7 litra na 1000km. Turbo suche, węże dolotu też, auto nie dymi jakoś szczególnie. Spod korka idzie niebiesko - biały dymek, ale też nie jakoś strasznie. Spotkał się...
Część producentów nie zaleca nawet pracować przy zbyt małej ilości paliwa w baku gdyż jeśli gaźnik zacznie ciągną "opary" to obroty drastycznie rosną i w bardzo krótkim czasie można w ten sposób uszkodzić silnik. Święta prawda. Ci co nie wypalają paliwa do przysłowiowego zera użytkują maszyny dłużej, np. w nadleśnictwach . Jeszcze tak ciężko niektórym...
Witam, a więc tak - samochód zaczął samoczynnie gasnąć, tuż po odpaleniu. Błąd immo też jest, jednak na liczniku nie zapala się kontrolka kluczyka. Błędów całe mnóstwo. Zacząłem od czyszczenia przepustnicy. Pod nim znalazłem natomiast przetarty przewód przez który podejrzewam że sam syf przedostawał się do silnika :(. Idzie on od silnika. Nie wiem,...
Niezależnie jaką wersję silnikową wybierzesz będzie pracować bez problemów na LPG. To jest kwestia prawidłowej regulacji a nie kłopotów z poszczególnymi rodzajami dolotu. W 16 V jest zastosowany dość duży jeśli chodzi o pojemność kolektor V-GIS i może stąd się biorą te wszystkie bajki o przydatności silników 8 lub 16V do zasilania gazem . W instalacjach...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu Audi bardzo ciężko odpala na ciepłym silniku. Długo kręci zanim odpali. Nie dymi , nie bierze oleju , silnik suchy i turbinka też. Byłem na warsztacie , pod pieli kompa i stwierdzili że wszystkie parametry silnika ok. wtryski, pompa, kąt wyprzedzenia i temperatura dolotu. Sugerują że może to być wina nie domykających...
Kolego po pierwsze jaki silnik, po drugie zmierz sprężanie, po trzecie przepływomierz i nieszczelności dolotu.
Nie wiem skąd bierzecie takich mechaników, kowalstwem powinien się zająć nie naprawą. "zawór regulujący ciśnienie" Można sprawdzić jego działanie kontrolując w "LiveData" ciśnienie paliwa na listwie. Jeśli mocno oscyluje to albo uszkodzony(zawór), albo w ch..a wali czujnik ciśnienia. uszczelnienie plus regeneracja pompy wysokiego ciśnienia. To samo...
Czesc ja miałem w różnych autach takie problemy może to Ci trochę rozjaśni Uszkodzona turbina Klapa egr u Przednie klapy egr Brudny egr Zawór sterowania turbiny Zły filtra powietrza Uszkodzona obudową filtra powietrza Brak kalibracji po wymianie Przeprowadzenie kontroli według procedury man po wymianie Drugie po jakim czasie blad powrócił i z jakim...
Jak ma instalację II gen. i skopaną emulację labmbda, to może też dawać taki efekt. Może mieć źle dobrany mikser (za mały), może mieć nieszczelność w obrębie dolotu... w niektórych nowszych FIATach nawet sekwencja potrafi rozregulować ECU i potem nie chce chodzić ani na LPG ani na benzynie, po skasowaniu autoadaptacji i przejechaniu się na benzynie...
Witam. Mam problem ze swoim samochodem. Poniżej opis auta i problemu. Samochód Mazda 626 GF 2.0 B + LPG Stag 300 plus. Objawy takie same dla benzyny jak i lpg, ale wszystkie "testy" wykonywałem na benzynie. Sterownik gazu był odcięty od zasilania. Sprawdzałem też jak zachowuje się z całkowicie odłączonym sterownikiem LPG (tzn. wtryskiwacze benzynowe...
Jeśli to wąż wychodzący gdzieś z górnej części skrzyni korbowej, to będzie to jej odma. Ma prowadzić do filtra powietrza, do dolotu. Gazy ze skrzyni mają być zassane i dopalone podczas pracy silnika. Jakieś oznaczenia na silniku są?
Dzień dobry. Koleżanka kupiła samochód, w którym to jest problem a nie jest w stanie go zwrócić bo na tym straci z tego powodu, że na umowie zaniżono faktyczną cenę. Ale do rzeczy. Kiedy były mrozy było ok więc problem został zignorowany. Przed mrozami był problem z rozruchem kiedy np zadusiło się silnik. Kiedy były mrozy problemu nie było. Teraz problem...
Pacjent to w202, 2.0 136 kuców, rok 98 czyli polift. 114k przebiegu. Samochód rok stał praktycznie nie używany, czasami odpaliłem i przejechałem się ale do czasu kiedy przerdzewiały śruby na flanszy. Do tamtego czasu działał jako tako, były problemy z obrotami ale nie gasł na zimnym i nie wypadał zapłon tak często Zostały też zmienione świece, filtr...
Wtryskiwacz gazowy może być nie szczelny, dlatego potrzeba czasu na wyciek gazu do dolotu. Prawie nie do wykrycia w czasie pracy silnika. Mówię oczywiście o niewielkiej nieszczelności.
Czy VW Golf 5 z silnikiem 1.4 16v MPI 75 KM posiadał fabrycznie zawór EGR? Pytam ponieważ zaglądając pod maskę nie znalazłem przy przepustnicy ani przy kolektorze wydechowym niczego co by wprowadzało spaliny z powrotem do dolotu. Jeśli ktoś wie, byłbym wdzięczny za odpowiedź. Załączam zdjęcia silnika.
Dziękuje Koledzy za zainteresowanie, nie przypuszczałem, że będzie tyle rad. Mi chodzi o prostotę układu. Nie widziałem sensu stosowania komputera a cewka elektroniczna nie pódzie inaczej jak na komputerze. (A może pójdzie?) Opiszę specyfikę pracy takiego agregatu. Pracuje na stałych obrotach bez przyspieszania, nastawy na dolocie są ustawione ręcznie...
to że chodził jak bez kompresji może świadczyć o zbyt wysokim ciśnieniu oleju - sprawdź to. pompy w VR6 mają często problem z zaworkiem. Objawy co do nierównej pracy itp, może być jakieś fałszywe powietrze w dolocie. sprawdź szczelność węży gumowych, i podciśnień. Sprawdź również ciśnienie paliwa. Oczywiście w sensie pomiaru manometrem.
Witam Chciałbym się dowiedzieć jak w temacie czy taka przeróbka szkodzi silnikowi. Posiadam Alfę 147 2008 przejechane już nieco ponad 66000km. Czytałem dużo w internecie jak i szukałem o przerobieniu dolotu do filtra powietrza. Chodzi o to, że chciałbym doczepić dodatkową rurę do wejścia puszki filtra powietrza i wyprowadzić ją np. na przedni zderzak...
Witam. Posiadam Opla Omegę B rok '97 z silnikiem 2,0 16v. Problem polega na tym, że po uruchomieniu zimnego auta, silnik pracuje ok 2 minut normalnie póżniej obroty spadają i silnik gaśnie. W momencie przygasania gdy dodaję gazu lubi strzelić. Byłem na komputerze i wykryło błąd przepływomierza i czujnika temperatury powietrza. Jednak gdy odepnę przepływkę...
Witam Więc wczoraj a raczej przedwczoraj zacząłem grzebanie przy aucie bo nie dało się jeżdzic. Wyciągnąłem pompę paliwa, wyczyściłem, pływak poziomu paliwa też, wszystko na części pierwsze i przemyłem.Przewód paliwowy przy pompce był załamany więc wstawiłem inny, wtyczki zalutowałem od nowa bo przewody był na zewnatrz - autko ma swoje lata i nie było...
W ogole to dziwne auta :P Akurat wariatory walka rozrzadu maja wplyw na osiagi a nie na panewki, takze to inna troche bajka. Za to kiedys pracowalismy nad silnikiem 2.0 TS z pucharowki po dwoch (albo nawet jednym) sezonach i okazalo sie ze 2 korby byly pekniete, a auto nie mialo w pucharze nawet 160KM (wydech, dolot, odcinka na 7500 i koniec modow).
Podepnę się z moim pytaniem - barankon w jaki sposób sprawdzić czy zmienna geometria dolotu działa prawidłowo ? Pytam co prawda nie o VW ale o Opla X20XEV i ma on zmienną geometrię dolotu. Z tego co wyczytałem dolot zmienia się po przekroczeniu 3500 rpm ale tylko pod obciążeniem - jednak są to informacje nie sprawdzone.
Kable i świece do zmiany. Zrób prosty test - zwykły spryskiwacz do wody i spryskaj kable wysokiego napięcia przy pracującym silniku, jak zacznie nierówno pracować to do wymiany.
Witam! Posiadam ciągnik mf 255 z 1988 roku. W sobotę podczas koszenia trawy zaczął dziwnie chodzić silnik...tzn lekko przerywać i dymić chwilami a po chwili silnik chodził tylko na dwa tłoki i okropnie dymił...co gorsze przy próbie zgaszenia silnika nic to nie dało...silnik nadal pracował na dwóch tłokach. Widać było na pompie, że oś odpowiedzialna...
Witajcie Wczoraj po przejechaniu trasy ~40km, odczekując aż wychłodzi się trochę turbo (luz, puszczone sprzęgło, pogaszone odbiorniki prądu łącznie z klimą), wsłuchiwałem się w pracę silnika. Co jakis czas, raz na okolo 3-4 minuty, silnik pracował głosniej (około 1-2 sek). Brzmiało to, jakby lekkie dodanie gazu (wskazówka obrotomierza nie drgnęła)....
To normalne zjawisko przy lpg. Gasisz na gazie, i trochę tego gazu zostaje w dolocie i cylindrach, potem przy rozruchu wtryskiwana jest benzyna i taka mieszanka ma za mało tlenu żeby się zapalić i zanim silnik zaciągnie świeżego powietrza trzeba trochę pokręcić. Zapewne zapala dobrze po dłuższym postoju np. noc lub dłużej, nawet jak go zgasisz na gazie,...
No i znowu kiła, mechanik nic nie zrobił. Rurkę odpływu z odma przepchał. Bez zdejmowania miski i wymiany . Olej dalej leci z dolotu w miejscu wejścia spalin z egra do dolotu(przy charnonijce).i w miejscu osi od klapki dolotu. Silnik po rozgrzaniu dalej jęczy, pomimo wymiany rolki napinacza paska wielorowkowego i koła dolnego. Dziwne ze jęczy tylko...
Kolega zechce doprecyzować, jaki silnik jest odpalany. Bo tylko wiadomo, że Hondy. Jest to silnik dwu czy czterosuwowy? Zamiast gaźnika, lepiej użyć samostartu niż lać paliwo do dolotu (w dwusuwie lepszy będzie plak, ze względu na smarowanie). Stary sposób motocyklistów, gąbka nasączona paliwem/mieszanką, przytknięta do dolotu. Najlepiej przez metalową...
Z odmy dymem wali do turbiny. Silnik w kiepskim stanie.
Witam, od jakiegoś czasu usłyszałem nieregularne buchanie/pukanie dochodzące z dolotu. Nie zauważyłem jakiś ubytków w pracy silnika jak i nie generują się żadne błędu w ecu. Słyszalne jest to na wolnych obrotach bez znaczenia czy silnik ciepły czy zimny czy daje z LPG i PB. Co może być problemem?
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Te silniki kia, hyundai 1.6 gdi są w zasadzie bezawaryjne tylko olej zmiana co 12 tkm. To mi wytłumacz jak krowie na miedzy jedną rzecz: silniki benzynowe w z wtryskiem bezpośrednim zadebiutowały w okolicach 2005 roku w grupie VAG. Po kilku latach od wejścia na rynek zaczęto wylewać na nie gó**o wiadrami, i to dość delikatnie rzecz ujmując. Niemcy...
Czy regulator cisnienia a silnik krokowy to to samo?? jak nie to prosze o wytyczne gdzie moge znalesc regulator bo krokowy wiem gdzie jest.dzieki Regulator ciśnienia paliwa masz (patrząc od przodu samochodu) z lewej strony pod przepustnicą na zakończeniu listwy wtryskowej. Klasycznego silnika krokowego na przepustnicy w tym silniku nie ma . Jest natomiast...
nie musi byc to instalacja "ciekłego" wtrysku...Moze to byc inastalacja 3,4generacji z wtryskiem a nei mixerem w dolocie i tu masz racje.
Witam. Jak zapatrujecie się na sprawe doładowania silnika typI montowanego seryjnie w samochodach vw beetle. Silnik oczywiscie nie pozostaje seryjny. Jednostka zbudowana praktycznie od nowa o zwiekszonej pojemnosci o mocy. Silnik zasilany gaźnikowo. I teraz pytanie jaka turbina od czego i gdzie przed czy za gaźnikiem? Czy w ogóle to dobre rozwiązanie?...
"EGR już kiedyś zatkałem dla wykluczenia możliwej przyczyny" Witaj. Było jak widzę wiele podpowiedzi odnośnie nieprawidłowej pracy silnika, a stwierdzenie jw. mówi niewiele. Zatkanie EGR tzn.. mechaniczne zaślepienie przewodu spalin między kolektorem ssącym a wydechowym. Jeżeli tak zatkałeś EGR to nie może on być przyczyną szarpania. Podpowiedź rafi999...
Nie znam tej instalacji, więc nie mogę wskazać konkretnie przyczyny. Wydaje mi się, że jest to problem za bogatego paliwa i silnik się dusi (wzbogaconego gazem, który się w jakiś sposób dostaje do dolotu. Żeby sprawdzić czy to jest faktycznie ta przyczyna, zakręć gaz na butli i sprawdź przez parę dni czy nadal te trudności występują, jeżeli nie to jest...
Ten zhs to pewnie przepustnica na wydechu(odcina wyplyw spalin) Takie patenty to chyba odeszły wraz z żukiem, a poldek mial w gazniku elektrozawor zamykajacy doplyw paliwa po puszczeniu pedalu gazu. w poldku dumnie nazywali ten patent dysza elektroniczna Mylisz rzeczy i pojęcia - dysza elektroniczna to była dysza wolnych obrotów, z elektrozaworem,...
Nikt Ci zaocznie na 100% nie określi usterki. Przyczyn może być wiele. Każdy chce pomóc Ci i podpowiedzieć najbardziej prawdopodobną przyczynę. Nie jest sztuką niepotrzebnie wydać kasę, dlatego zacznij od tego co nic nie kosztuje. 1)sprawdź błedy. 2)odłącz na stałe czujnik prędkości samochodu. 3)oczyść silniczek krokowy i sprawdź czy działa. i przy...
Aha tego nie brałem pod uwagę, ok to w piątek jak będę w domu to spróbuję, mniejszą szajbę i zamkniecie dolotu. Dziękuje koledzy, oby się w końcu udało.
Zobacz w parametrach rzeczywistych pracę przepływomierza .No i jak kolega wyżej napisał szczelność dolotu.
Warto by odczytać najpierw czy i jakie błędy pojawiły się w komputerze. Sprawdzić, szczelność dolotu. Przeczyszczenia może wymagać przepływomierz. Uwaga, aby go przy tym nie uszkodzić Trudno bez podłączenia pod komputer jednoznacznie określić przyczynę. Profilaktycznie wykonać ponownie adaptację silnika, tylko na benzynie. Jeśli nie wiesz jak ją przeprowadzić...
autodata dolot 0.20 wylot 0.25 instrukcja dolot 0.13 wylot 0.17 Ciekawe które są prawdziwe?
wszystko sprawdzili dokładnie wszystko wszystkie parametry są ok rozebrali wszystko co jest możliwe i wstawili inne części które są dobre Bzdura. Ślepa podmiana części u kolegi w garażu, a nawet nie sprawdzona szczelność dolotu.
Witam. Musiałbyś zaopatrzyć się w schemat. Sprawdź czy świece grzeją. Spróbuj mu czegoś psiknąć do dolotu.
To że jedna to normalne - mi chodzi o to czy w tej przepustnicy jest jedna klapka czy są dwie, dla lewego i prawego dolotu.
jesteśmy w dziale "początkujący..." 1.więc mogę nie wiedzieć co to jest EGR 2.nie mam zielonego pojęcia gdzie jest chłodniczka spalin 3.wiec nie mogę iść "dalej" wiem że mam go zaślepić - jestem w stanie to zrobić tylko nie mogę go namierzyć - dlatego moje proste pytanie dla znawców tematu - i potrzebuje prostej odpowiedzi. tu silnik bez pokrywy mniej...
Kolego jaboja nie rób hłamu bo zaraz zacznie sypać błędami od zmiennych faz i dolotu.
poszedłem do serwisu gdzie kupiłem gaźnik który od razu mi wyregulowali. Wyregulowali ci gaźnik na stole? Bez dokręconej do niego reszty? :D :D :D To na prawdę dobry żart jest! wygrałeś nagrodę tygodnia. Swoją drogą, gratuluję tego serwisu. Do sprawdzenia: - ustawienia gaźnika - tak KAŻDY gaźnik ustawia się INDYWIDUALNIE do konkretnego silnika, - szczelność...
Dzisiaj złożyłem środek i zabrałem się za silnik. To przerywanie i strzelanie w wydech spowodowane było ściągniętą rurką podciśnienia z jakiegoś zaworka na kolektorze dolotowym. Po włożeniu rurki silnik na wolnych obrotach zaczął poprawnie pracować ale..... przejechałem się kawałek dając mu po garach żeby przepalił się nieco po dłuższym postoju. Uprzednio...
Zanim wymienisz pół samochodu, upewnij się że to nie odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej) bo to ona zazwyczaj wypluwa tony oleju do dolotu. Pozdrawiam
Jutro będę miał kody, sterownik podobno nie zezwala na start, gdyż nie widzi czujnika temp dolotu. Czujnik wału jest ok jak również synchro wału z wałkiem rozrządu. Sam czujnik 3 piny jest raczej sprawny wg omomierza.
Też bym obstawiał na korekcje kąta zapłonu. Jak wymieniłeś świece, przewody i kopułkę to rozdzielacz też nie zaszkodzi a chyba najmniejszy koszt. Może silnik krokowy warto byłoby przeczyścić, sprawdzić szczelność dolotu.
Rura dolotowa prawdopodobnie jest pęknięta i dostaje lewego powietrza. Sprawdź szczelność dolotu.
Zrób próbę przelewową. To szybka, prosta i tania metoda analizy kondycji wtryskiwaczy. Z tego co wiem to sprawdzenie przelewu moze ustalic tylko spadki cisnienia na wtryskiwaczach a nie kondycje rozpylaczy wiec w tym przypadku raczej to nic nie da. Podgladnij parametry przeplywu powietrza tak jak jest i z zaslepionym egr w tych zakresach obrotow co...
Witam Panowie i ewentualne Panie. Piszę bo już się poddałem. Kupiłem Agile z 2003 za grosze z przytartym motorem. Nie bawiłem się w remonty tylko kupiłem drugi na 100% sprawny motor. Stary silnik jeszcze odpalał od strzała, ale dymił jak szalony i po chwili gubił ciśnienie oleju.. mocy brak na tyle, że ciężko było ruszyć. Check engine ani żadna inna...
Na pewno objawy to nie immobilizer :-) Trzeba jechać do mechanika, który będzie w stanie zdiagnozować co jest przyczyną, bo takie objawy mogą powodować: 1. Uszkodzone elementy układu zapłonowego. 2. Niesprawny dolot (w tym nieszczelność, również na korku lub bagnecie oleju, niesprawny któryś z czujników - przepustnicy np). 3. Niesprawność układu paliwowego...
Witam. W samochodzie Audi A4 B5 1.8 20v APT bez lpg, pojawił się problem przy niskich temperaturach (około 10C), mianowicie samochód odpala i od razu gaśnie lub silnik pracuje bardzo nierówno obroty spadają bardzo nisko, później falują itd. Co ciekawe po naciśnięciu pedału przyspieszenia i trzymaniu wyższych obrotów jest dobrze. Usterka wydaje się typowa,...
Cześć, Zaczął bym od sprawdzenia czystości przepustnicy,(ew, czyszczenie nitrem),później adaptacji. Należałoby sprawdzić szczelność dolotu,ponieważ to możne być przyczyną wypadania zapłonów oraz błędów w ciśnieniu dolotu.
Zobacz czy odma nie jest zapchana wtedy jest inny odczyc podcisnienia w dolocie jesli jest podlaczona do dolotu.Przepustnica moze sie zacina a ty tego nie widzisz.
Skrzynia automatyczna, plus włączanie kompresora klimatyzacji zaczyna znacznie obciążać silnik, przez co na wolnych obrotach nie ma on siły tego napędzać. Jeśli problem zaczął się faktycznie po tankowaniu (a nie jest to zbieg okoliczności), to na początek wymień filtr paliwa. Dalsze zabiegi: - Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie. - Sprawdzić przewody...
Sonda na zimnym nie ma wiele do gadania. Podłącz op-coma albo coś co w miarę robi opla i sprawdź przepływ powietrza, stan i pozycje przepustnicy.w op comie jest to ładnie opisane. Bardziej obstawiam przepustnice. Skontroluj jeszcze szczelność dolotu. A te błędy jak się będą powtarzac to najprawdopodobniej sterownik już zdycha.
Faktycznie to rower elektryczny. Zacznij od gaźnika i szczelności dolotu.
Witam szanownych kolegów, nissan Micra K12 1.2 16V szarpie na zimnym i brak błędów, po zdjęciu pokrywy wyciągnięty łańcuch, po wymianie na nowy wraz z kołem VVT szarpie tak samo. Wymienione świece, obydwie sondy lambda, podmieniony przepływomierz, po odpięciu prze stawiacza faz rozrządu nadal szarpie. Generalnie im cieplejszy silnik tym lepiej jest....
Diesel odpada. Za 10k nie kupię nic, co będzie do jazdy. Obstawiam na wejściu wymianę turbiny, akumulatora, może wtrysków. Koszty eksploatacji mnie ubiją. A benzyna to co ? za jakim rocznikiem się rozglądasz, nowe to chyba nie starsze niż 10 lat. A tam wtrysk bezpośredni, turbinka i obracające się panewki od zasyfionego dolotu. Coś przespałeś, tkwisz...
Masz wysokie map tak jakbys mial nieszczelnosc dolotu.
Nie rozumiem o co pytacie? MAP ma siedzieć albo w dolocie albo ma być podłączony wężykiem do dolotu. Koniec kropka. A po tych zdjęciach to widać tyle co nie napiszę gdzie.
A tu masz świeże. Audi i około 140km/h Te Twoje 160 to tak ja ten silniczek zabawkowy na wał albo wiatraczek z ali do dolotu. Jest szansa że staniesz się konkurencją dla Braci Grimm.
1. oscyloskop- wtryski, cewki, lambda i przepływomierz. 2. dymiarka - szczelność dolotu. 3. drożność wydechu. 4. ciśnienie paliwa i JAKOŚĆ paliwa w zbiorniku! 5. mechanika - rozrząd sprawdź jeszcze raz, wzniosy krzywek, zrób badanie na szczelność, nie tylko kompresję.
Mozesz mieć zabrudzony filtr od gazu i od powietrza,może też sie przycinać silniczek krokowy na dolocie . Proponowałbym podjechac gdzieś do gazowników i wymienic filterek gazu i przeprowadzić mu regulacje a ponadto wykręcił bym silnik krokowy i przeczyścił WD40.
Posiadam licznik od 99-02 wiec juz nowszego typu.Troszke bedzie przerabiania z elektronika ale sobie poradze.Najgorsze wlasnie bedzie MFA poniewaz standardowo go nie posiadam.Faktycznie bede musial zmieniec manetke od golfa 3 lub ibizy z obsluga.Obecnie w golfie 2 mam od 3 tylko plastik musialem podciac.Chociaz manetki od ibizy sa podobne do golfa 3...
Najczęstrza przyczyna to brak rury na dolocie do filtra powietrza z tzw.gruszki.Rura dostarcza ciepłe powietrze do gażnika po przez termostat powietrza(w obudowie filtra)Przerabiałem to u siebie.
Witam. Mam Seata Ibiza Cupra z 97 roku. Ostatnio pojawił mi się dziwny problem. Odpalam jak co rano autko i po przejechaniu ok 300 - 400 metrów auto nie ma mocy, nie chce się wkręcić powyżej 3 tyś obr. nawet z gazem wdepniętym w podłogę. Strzela wtedy w dolot i w wydech. Auto ma sekwencyjną instalację gazową na STAG-u 200. Opis tego co w autku było...
Nacieszyłem się, O ile rano odpaliła poprawnie i dojechałem do pracy to po 8h problem się pojawił. Znowu odpalanie bez problemu, wchodzi na 1200obr spada po chwili na 1000 po pracuje tak z 5-10s i zaczynają obroty spadać silnikiem zaczyna telepać i w takiej agonii gaśnie. Próba dodania gazu nie zmienia efektu bardziej go pogłębia. Po kiku takich odpaleniach...
Witam. Posiadam mazdę 323F BJ 99' 1.5 16V silnik ZL. Od jakiegoś czasu mam problem jak odpalam zimny silnik obroty idą do 2500 i po kilku sekundach spadają do 1500 a później już normalnie w miarę rozgrzewania się schodzą do jałowych. Dodatkowo jak ruszam szarpie efekt jak bym z 2 biegu startował ale tylko na zimnym i tylko przy ruszaniu. Wystarczy że...
Zapewniam że przy rurce 14 mm nie zagiętej nigdzie nie zatka się odma :) trzeba uważać gdzie się wierci dziurę w dekielku żeby w tym miejscu za dużo olejem nie bryzgało. Ekologia: pociągnąć rurkę do dolotu lub do pojemnika na syf (catch tank). Przerabiane w tym silniku wielokrotnie. Innym problemem jest, że trzeba mieć układ chłodzenia w dobrej kondycji...
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Może dostawać "lewe" powietrze w dolocie gdy jest ciepły.
Jeżeli chodzi o nadmierne zużycie oleju to są 4 możliwości: - Turbina (widoczny olej w dolocie) - zużyte pierścienie i gładź cylindrów.( Niskie sprężanie ) - uszczelniacze zaworów. - wreszcie wycieki na zewnątrz.
Przepływka, czujnik temperatury, nieszczelność na dolocie - generalnie masa przeczy. Podpiąć pod jakis diagnoskop czy interfejs byłoby najszybciej by coś namierzyć.
Witam! W aucie tym falują niskie obroty na zimnym silniku. Falowanie od ok. 820RPM do 870RPM. Tragedii nie ma, ale jest zauważalne, wcześniej tego nie było. Jak się podgrzeje to jest okej, obroty 850 i skok o co najwyżej +- 3. Generalnie auto zbiera się raczej normalnie, nie kopci nadmiernie, poza tymi falującymi obrotami raczej nie ma innych oznak...
Jest stag 4 lecz na gazie pracuje równiej niż na paliwie , na wolnych obrotach na paliwie przerywa i sie dławi jak tylko przeskoczy na gaz od razu równa prace silnika... Miałem kiedyś stożek ale wymieniłem na oryginalny dolot .. Dodam że wtryski były czyszczone przez mechanika ... A wężyki były pryskane niby jakimś preparatem sprawdzającym szczelnośc...
Ktoś się się spotkał z czymś takim że EGR może tak stukać jakby nie domykały się zawory?????? :?: Spotkałem się kilka razy z przypadkiem ze przez egr dostawały się spaliny do dolotu w ilości znacznie większej niż powinny i np przy uszkodzonym zaworze egr, zablokowanym w pozycji otwartej silnik nie zapalal wcale, dławił się i szybko padał aku, a przy...
Witam, posiadam Lagunę z silnikiem F3R E722 2.0 8V z instalacją gazową Landi Renzo II generacji. Otóż kupiłem renie z uszkodzonym silnikiem. Kupiłem słupek,został zamontowany. Silnik działa na benzynie jak i na gazie aczkolwiek co jakiś czas pracując na gazie zaczyna pracować tak jakby nie palił na jeden gar. Jak się go przygotuję do oporu to wraca...
Witam.Sprawdz kolego przekaźniki i zajrzyj w dolot czy nie jest żużel taki z oleju zrobiony bo też beda podobne objawy.
Niedawno demontowałem dolot i zajrzałem, przepustnica jest czysta. Zużycie od 9 w górę; świece nie są oryginalne, nie wiem kiedy je wymieniono, zrobiłem na nich 5K km, nie ma nagaru.
Do remontu silnik turbina i czyszczenie całego dolotu.....i co tam jeszcze trzeba.....co tu pytać....
Nie wiem jak w A ale w B wiązki silnika są marne. W swojej miałem problem z wiązką od krokowego. Sam krokowy był dobry ale wiązka była odarta z izolacji. Przepustnice wyczyść, sprawdź dolot. A check zapala się na zapłonie?
Lewe powietrze zapewne nieszczelność na dolocie/króćcu gaźnika.
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Kompresor do piaskowania więc raczej pod nadzorem A później silnik spalony bo zapomniał wyłączyć i rozruch na mrozie się nie odbył, albo luźny przewód i brak fazy itp... Ja bym dodał wyłącznik silnikowy z członem zwarciowym na przewodach zasilających pierwszy stycznik z nastawą na 1.1 In (nie w przewodach silnikowych 0.58 In) do niego kontrolka zadziałania....