Wtryskiwacz do diesla systemu Common Rail (czyli właściwie każdego nowoczesnego silnika wysokoprężnego) kosztuje o ile dobrze kojarzę 1500 do 3000 zł, zależnie od konkretnego modelu, zazwyczaj są w silniku cztery. Uwalić coś takiego można dość łatwo, wystarczy raz zalać chrzczone paliwo, opał albo inne świństwo, i gotowe. A nawet, jeśli lejemy dobrej...
Mianowicie,kiedy wracałem z pracy, silnik mego samochodu wszedł na bardzo wysokie obroty. tj. na czerwone pole -pracował tak ok 20 sekund,po czym się wyłączył. W lusterku zaobserwowałem wielkie kłęby siwego dymu. Zaznaczę, że olej w silniku nadal jest. Gdy próbowałem go uruchomić, nawet nie kręcił rozrusznik. Co może być przyczyną awarii? Czy to już...
Witam Po krótkim czasie po wymianie rozrządu, po rozgrzaniu silnika na postoju lub w bardzo wolnej jeździe auto wchodzi w wysokie obroty około 1200-1500 po wciśnięciu hamulca obroty się stabilizują około 800 obrotów, silnik pracuje równo. po puszczeniu hamulca obroty automatycznie rosną i jest nawet problem z ruszeniem i pierwszymi dwoma biegami (przeciąga...
Witam po wymianie rozrządu w mitsubishi lancer 2,0 diesel 94 rok silnik przy wyższych obrotach dostaje wibracji.
A co z pompą wtryskową? Jesli wtryskiwacze nie dostają paliwa będzie pracowała na sucho i też się zatrze? Czy może na przelew?
Siemanko Jechalem sobie autem w dieslu dostał dużych obrotów prawie max nagle zgasło i nie mogłem juz zapalić kręci ale nie łapie ,poleciał olej z lewej strony silnika co mogło pójść ?Do tego jeszcze dziwne powietrze i piana w przewodach paliwowych za filtrem powietrza , wydaje mi się ze ropa dostaje się do oleju . Paliwo jest ,olej w silniku tez Błagam...
Pompa hamulcowa używa podciśnienia silnika - tak mocno ogólnie napisane, mechanikiem nie jestem. Auto dostaje za dużo powietrza/paliwa, auto dostosowuje mieszankę, podnoszą się obroty. Wciśnięcie hamulca zabiera powietrze, komputer kontruje, zmniejszając paliwo. W dieslu gaz steruje przepustnicą - nie wykluczone że się zakleiła od nagaru i podaje za...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Dzień dobry. Mam taki dziwny problem z kosiarką AS Motor (silnik też firmy AS Motor, 2T). Otóż najpierw bardzo trudno było ją odpalić, ciągnięcie szarpaka wymagało dużej siły (z wyjętą świecą obracała się lekko). W końcu zgasła w czasie pracy i w ogóle już nie daje się odpalić. Silnik wykonuje może ze 2-3 obroty i tyle. Zauważyłem, że gdy kręcę silnikiem,...
Jestem ogromnym zwolennikiem hamowania silnikiem, czy to przez zwykłe zdjęcie nogi z gazu dojeżdżając do świateł, bez wciskania sprzęgła, czy nawet redukując bieg, żeby zwiększyć opory silnika spowodowane wyższymi obrotami. W moim Focusie tak to dokładnie działa, kiedy jadę z górki bez gazu, choćby to była bardzo długa górka, spalanie chwilowe twardo...
panowie nadal mam problem z ogrzewaniem w aucie wymienilem nagrzewnice uszczelke pod glowica termostat,byl plukany uklad chlodzenia i przy montazu glowicy zauwazylem pekniecia tzn szczeliny miedzy zaworami w glowicy czy to ma wplyw na dostawanie sie do ukladu pecherzykow powietrza,prosze o pomoc bo juz nie mam glowy a idzie zima a w aucie nadal nie...
Witam. gdzie szukać tych za wysokich obr. trzyma 2100 . przepustnica szczelna i zamknięta ,zapłon wyregulowany, nieszczelności nie ma w podciśnieniach i na dolocie, jedyne co może być to silnik regulujący powietrze , ale czy jest uszkodzony czy może dostaje złe sygnały, bo jak sie odpali to trzyma 1300obr ,wystarczy przegazować i jest 2100. proszę o...
Cytuje: ..."Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Jeżeli chcesz się upewnić, czy to rzeczywiście ta przyczyna, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym nie robi się tego, ponieważ sporo oleju jest jeszcze na ściankach i pomiar będzie bezwartościowy)....
Może stać i może być na obrotach, nic mu się nie stanie... jakieś problemy z czytaniem i zrozumieniem, że są dwa różne rodzaje filtrów cząstek stałych? W przypadku suchego filtra ta wysoka temperatura jest konieczna i proces wypalania przebiega optymalnie przy obrotach silnika ok 3000 obr/min. ale tego typu filtr wypala się automatycznie tylko podczas...
Witam wszystkich użytkowników forum, czytając wiele pokrewnych tematów odnośnie problemu spadku mocy, niestety nie uporałem się z nim, wiec musze odświeżyć tematykę. Zaczynając od początku, po około miesiącu od zakupu samochodu, zauważyłem spadek mocy w moim dieslu, pierwsze swoje kroki skierowałem do przepływomierza ponieważ jest dość znana usterka...
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
Normy spalania + oszczędności na materiale. Nowy silnik wystarczy zaprojektować w programie który przewidzi żywotność jednostki. Dlaczego 1.0 + turbo? Bo przy spokojnej jeździe silnik mało pali i emituje mało spalin. Turbo jest "eko" dopójki nie puszcza oleju. Małe zabawki powyżej 3 tys rpm mają pełne doładowanie. Silnik dostaje dużo powietrza więc...
Witam. Kupiłem Hyundai Tucson 2l CRDI.(113KM) Zauważyłem po kilku dniach, że na jałowym biegu samochód dostaje drgań,i słychać terkotanie z okolic skrzyni biegów które ustają po wejściu na wyższe obroty ( pow.2tys.) lub po wciśnięciu sprzęgła Jeździłem już kilkoma dieslami i pierwszy raz mam coś takiego. Terkotanie i drgania silnika pojawiają sie również...
No moze inaczej na jakim biegu przy ilu obr. na min pali najmniej? I ilu km/h, bo wydaje mi sie ze na 5-tce. A mi się wydaje, że powinieneś to doświadczalnie sprawdzić. Pojeździj raz z obrotami około 2000, a drugi raz dawaj 5tke przy 50km/h. Wg eko jazdy zalecają od 50 jechać na 5tce i to w dieslu i benzynie. Chyba z górki... Jeździj sobie jak chcesz....
Witam. Konkrety: Mitsu SS 1,8 GDI. 1999r. Zapala sie check engine w czasie jazdy, przy zmianie biegow itp. Objawy. Silnik traci moc, nie reaguje juz tak żwawo jak to zwykle czyni. Cos podobnego do objawow u diesla gdy turbina siądzie. Kiedy osiąga 3000 obrotów (na każdym biegu) silnik sie dlawi jakby nie dostawał wystarczającej ilosci paliwa. Z ta mocą...
Witam Zakupiłem niedawno Kompresor MANNESMANN DEMAG SC40 DS2. Napędzany silnikiem diesla dwucylindrowym, chłodzonym powietrzem. Jest to mój pierwszy kompresor tego typu, dlatego też wiedze mam tylko taką o nim, co mogłem znaleźć w googlach. Ogólnie kompresor zakupiłem w celu piaskowania. tu jest jego zdjęcie : 913260 Problem teraz mam taki iż, gdy otworzę...
No tak jeżeli 576,3 Nm momentu obrotowego to jest dla Ciebie zbyt mało to od razu turboodrzutowe silniki powinni zakładać do samochodów. W punto masz ok 100Nm w dieslach zaś ok 300Nm (zależy od modelu). Przy 2tonowej masie pojazdu 11s do 100km/h. Silnik wankla to bardzo nie udana konstrukcja, która jest w dodatku bardzo awaryjna i bardzo paliwożerna,...
Witam szanownych forumowiczów. Posiadam od 3 lat Kia Sorento z silnikiem 3,3 V6 z zamontowaną instalacją gazową u nas w kraju. Napiszę objawy od samego początku. Od zakupu auta za granicą pojawił się problem z rozruchem po dłuższym postoju 2-3 dni przy niskim stanie paliwa (świeciła się już rezerwa). Silnik musiał wykonać kilka obrotów żeby odpalić....
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Turbodiesel jest silnikiem użytkowym i karierę w samochodach osobowych zaczął znacznie później niż silniki ZI. Z całym szacunkiem, ale nie jest to silnik w jakimś sensie lepszy od benzynowego. I nie porównujcie tutaj genialnych TDI grupy WAG posiadających bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie do znacznie mniej zaawansowanych technicznie wolnossących...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeśli jakiś element, który się obraca, nie ma symetrii obrotowej, a np. ma coś wystającego, to wystarczy zamontować magnes z cewką tak, bo to coś przechodziło blisko magnesu; problem natomiast taki, że najprostszy układ (dioda + kondensator) daje napięcie zależne od tego, na ile blisko, jaki to ma kształt, itp., więc chyba odpadnie z tego powodu; można...
Witam, Proszę o wyrozumiałość za niefachowe słownictwo i ogólną niewiedzę. Jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPi z 2001 roku z instalacją LPG Silnik 'czeski', 1.4 MPi 68KM 4-cylindrowy 8-zaworowy AME. Instalacja była montowana w Elpigazie w Koszalinie, samochód kupiłem już z instalacją. Z tego co mi się wydaję jest to już sekwencja (nie...
Witam. Pacjent to Renault Master I z roku 94' silnik to 2,5 TURBO DIESEL o mocy 95 KM. Używam go jako lawety, lecz ze względu na to, ze ktoś zrobił platformę o szerokości ponad 2,5m nie mam możliwości wjechania nim do garażu i wszelkie prace wykonuje tylko w słoneczne dni. Na początku były 2 problemy z którymi już sobie poradziłem, ale nie wiem czy...
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Witam. W mojej V40 1999 (silnik B418S2) przez dłuższy czas było do wymiany koło zmiennych faz, bo terkotało. Z braku czasu dość długo zwlekałem z wymianą, bo oprócz "terkotania" silnik pracował w porządku, nie tracił mocy ani nie było innych problemów. Jednak jakiś czas temu zapalił się check. Za pierwszym razem udało się go skasować i jeździć tak jak...
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR. Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno. Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
dziękuję kolegom za rady ,ja kiedy staram się udzielać komuś rad kieruję się wiedzą i doświadczeniem a pracuję w elektronice cho cho cho albo i więcej z samochodówką nie mam jeszcze takiego doświadczenia a szczególnie z dieselkiem miałem benzynówki. Dziś byłem u znajomego mechanika silnikowca ,podłączył system diagnostyczny i czarno na białym zdiagnozował...
Witam. To może i ja podłączę sie do tematu, jako, że posiadam dość stary silnik 1,9D a tematem zainteresowałem sie przy okazji szukania informacji na temat DFD (Double Fueled Diesel). Zaznaczam, że jak narazie mam wątpliwości, co do działania systemu a do tego jego wpływu na silnik. A więc zacznę od moich wątpliwości. Zakładając, że wydajność systemu...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
a czy słyszeliście o firmie MELEX? produkuje on w Mielcu wózki akumulatorowe, stare ( białe ) rozwijały prędkość ok 20km/h, mieściły 2 osoby i miały skrzynie załadunkową z tyły ( ale po włożeniu ok 100kg i 2 osoby na pokładzie miał duże problemy z ruszeniem ) Teraz produkowane są nowe w różnych kolorach- szybsze i mocniejsze, ale to nie ciężarówki....
(...) błędów żadnych w vcds nie ma , pompowtryski czyszczone jakieś 5tys km temu bo jeden padl regeneracja geometrii turbiny robiona około 25tys km temu , tak samo był wymieniany dwomas wraz ze sprzeglem nowy intelcooler węże wszystko szczelne czy ktoś wie jaka może być tego przyczyną? Dodano po 2 Witaj na forum Elektroda.pl! Opisałeś problem ze swoim...
Może z tą benzyną to nie tak na hura 1/5 to trochę dużo, lepsza jest ponoć nafta. A jeszcze sposób z kablami z innego autka. Gdzieś nizej jest post na ten temat, ale przypomnę: Podpinamy + do +, - do -. Nie możemy się pomylić, kable są grube, przy zwarciu 24 V pójdą potężne prądy i może buuuummm !!!!!!!!!!!!!!! Nie zapalamy od razu. Czekamy na dostawę...
https://obrazki.elektroda.pl/4772853600_... Obudziłem się z lekkim naciskiem pęcherza co zmusiło mnie do wstania za potrzebą fizjologiczną. Coś jednak było nie tak, zza okien nie prześwitywało światło latarni a jedynie słaba poświata leżącego śniegu a w pokoju mroku nie rozpraszał zegar wyświetlany na VFD dekodera ani dioda standby...
Przeczytałem cały wątek ale nie sposób odnieść się do wszystkiego naraz. Dlatego puki co, krótko odnośnie "demona Maxwella". Bo on istnieje nazywa się pompa ciepła :> https://obrazki.elektroda.pl/2516954700_... Gdyby gazy których używamy były idealne i kompresory oparte o idealne silniki nie klatkowe trójfazowe których sprawność...
Panowie Koledzy, ten wywiad jest ważny, dlatego zacytuję go w całości. Niemcy wreszcie zaczęli wydawać pieniądze. Chodzi o to, żeby Europę wzmocnić, przygotować na bardziej szorstką globalizację. I żeby wkrótce można było powiedzieć Amerykanom i Chińczykom: "Bijcie się sami, my sobie w Europie damy radę bez waszych technologii, bo mamy własne" - z Sebastianem...
Dlaczego pomiar zużycia energii DC jest tak ważny? W XXI wieku rządy na całym świecie pracują nad działaniami, pozwalającymi sprostać złożonym i długoterminowym wyzwaniom związanym z redukcją emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Udowodniono, że emisja tego gazu jest odpowiedzialna za zmiany klimatyczne i ich niszczycielskie skutki. Wraz z tymi działaniami...
silnik dostaje wysokie obroty wysokie obroty diesel diesel wysokie obroty
matryca cienie numer telefon dziwna dmuchawa bezpiecznik
lodówka electrolux lodówka electrolux
Jak zmienić numer tabeli kodów w kasecie KDC3905? Chrysler 300C gaśnie losowo - przyczyny i diagnostyka