Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Cześć. Ja też właśnie co kupiłem ten sterownik dzisiaj go uruchomiłem i również po podłączeniu zgodnie z dokumentacją silnik zamiast się obracać jedynie drgał. Winą jest "niewłaściwe" sterowanie układem L293. Problem można rozwiązać zwyczajnie podłączając jedną cewkę motoru do wyjść OUT1 oraz OUT3 a drugą cewkę do wyjść OUT2 oraz OUT4 motoru. http://obrazki.elektroda.pl/6212480800_1...
Możesz spróbować podpiąć zimny pod obd recorder i sprawdzić temperatury czujników temperatury i pracę sondy lambda. Być może nawet problem z pompą paliwa dopóki się nie nagrywa nie wyrabia.
Sprawdzałeś wielokrotnie ? To jakim cudem turbo zaczęło przeładowywać dopiero przy podaniu na nie podciśnienia na "krótko" - zadałeś sobie to pytanie ? Zabierz się w końcu solidnie do tego i jak wyeliminujesz nieszczelność to zloguj ponownie 011 dynamicznie a wtedy zobaczymy czy sztanga nie jest zbyt wydłużona. Czy ja co chwilę muszę się powtarzać ?...
Co mogę jeszcze sprawdzić z góry dziękuję za pomoc. - Wymienić poduszki silnika!
Diagnostyka wyjaśni wiele
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
Albo jest uszkodzony wtrysk albo nie ma kompresji na tym cylindrze.
Ciśnienie sprężania w cylindrach mierzone?
Witam, np. w starych motocyklach - pojawia sie identyczny problem 'przelewania sie gaznika', jesli ktos wstawi zbyt grube - miekkie uszczelki / pomiedzy gaznik a glowice lub cylinder, bo gaznik jest wtedy dosc daleko 'odsadzony' od cylindra lub glowicy i zaczyna wpadac w drgania rezonansowe [ 'terkocze' na szpilkach lub na kolektorze ssacym ]... Wtedy...
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Przywróć fabryczne połączenie kabli dla tego wtryskiwacza, jak usterka ustąpi to: uszkodzony emulator wtryskiwaczy (jeżeli gaz II generacji) lub sterownik gazowy jeżeli III.
udało się ustalić usterkę,mam to samo,zrobione wszystko,pozostaje chyba rozbiórka silnika..
A ustawiasz odpowiedni port w popelscanie? W menu "LPT Port" ustaw Hex 378 i wtedy sprawdź czy na kablu coś się dzieje.
Tak to może być to.... .
witam to jest ciężarek niwelujący drgania silnika ,zastosowano go aby zmniejszyć drgania na nadwozie ,myślę że można go kupić jedynie używany
Wygląda na rozrząd
co mają świece wspólnego skoro chodzi na gazie!! Dodano po 3 magistrale paliwową w miare łatwo się ściąga , a wtryski mocowane są na oringi (pamiętaj że przy montażu posmaruj oringi lekko oliwką
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
Skasuj błędy i sprawdź które wrócą. I zmierz kompresję, bo może nie ma już sensu zawracać sobie głowy tym silnikiem.
Pierwsze to sprawdzić poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.
Sprawdź evap (elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa) Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Tak dokręcić można jak pisałem wcześniej, odpowietrznik musi zostać oczywiście że czyścić można,(znajomy widać poważny fachowiec). Oczywiście że taka możliwość istnieje z regulatorem nic nie zrobisz ani z pompą bez sprzętu tym bardziej wiedzy i oczywiście jej zdemontowania. Sprawdź jeszcze czy koło zamachowe nie ma czasem luzu.
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Zmierz luzy zaworowe , w suzuki co 30 tyś km reguluje się luz zaworowy. Za duży luz to za mało zassanego powietrza do cylindra i z stąd bogata mieszanka paliwowo- powietrzna. Pomiar luzów wykonaj na zimnym silniku i napisz jakie masz wyniki.
Korby krzywe jak nic.
Jak dla mnie to sie rozsypało dwumasowe koło zamachowe. Straciło wyważenie i dlatego masz wibracje w pełnym zakresie obrotów.
Po pierwsze czym zmierzyłeś obroty silinika, bo wskazania obrotomierza są mało dokładne. W tym modelu nie ma regulacji obrotów i uważam, że na chwilę obecną, nie ma czym się martwić.
Napisze po raz trzeci, ostatni. Czujniki działają 0-1. Jak auto zgaszone to jeden ma przerwę drugi zwarcie. Jak odpalone na wolnych, to odwrotnie. Nie patrz na napięcie na czujniku, bo on zwiera do masy. Przewód z alternatora do licznika sprawdzony? Najpierw sprawdź czujniki konkretnie.
nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly...
Sprawdź turbinę i erg powodzenia.
Moim zdaniem jest winna poduszka od silnika ta po srodku ona siedzi na sankach może jest zle zakrecona i napieta za bardzo, tam jest taka regulacjia. Sprawdz czy jest luzna i przy skrecaniu lub gwałtownym ruszaniu silnik przenosi drgania przez łape silnika dotyka sanek.
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
Z filmu wynika, że koło pośredniczące nie dochodzi do osi silnika. Dopiero gdy przesuniesz lekko szpulę, coś przeskakuje i napęd jest przekazywany tak jak należy. Musisz dokładnie sprawdzić co tam się blokuje. A co do tego dźwięku, to przypuszczam, że drgania silnika powodują drgania któregoś elementu, czy nawet całego talerzyka, przez co talerzyk "stuka"...
Poluzuj wszystkie poduszki, przejedź się kawałek /normalnie/ na wszystkich biegach i na uruchomionym silniku dokręć poduszki.
Problem rozwiązany?
A w jakim stanie są świece po pracy na rozgrzanym silniku?
Pewnie to to: [url=http://www.a4club.eu/silniki-diesla... Vag tu raczej niewiele pomoze , zaczalbym juz zbierac kase , coz chcialo sie malo palacego diesla a nie przeszukalo najpierw netu :crazyeyes
Panowie, czy zamocowanie silnika na sztywno do ramy nie przenosi bardzo drgań?Już mam wszystko silnik itd lecz zastanawiam się nad jego mocowaniem czy nie zrobić jakiś poduszek w celu amortyzacji drgań silnika, bardzo przenosi na ramę te drgania jeśli jest na sztywno bez poduszek?
Tak to wygląda http://obrazki.elektroda.pl/9531316400_1... Piasta 4 przykręcona jest do wałka rozrządu śrubą 6 Koło 3 przykęcone jest do piasty trzema śrubami 3. Pytam o blachę gdyż w moim aucie blacha ma 2 cypelki lekko wygięte. Ta "blacha" - piasta - FEBI kosztuje w Intercarsie bez VAT 365.72 PLN Dlatego jak masz pogiętą to napisałem...
Sprawdz tę pod kołem pasowym i dolną pod skrzynią.
Podmień zaworek na inny bo w czasie pracy silnika (drgania) może nie zamykać dobrze A tego okiem nie zauważysz.
witam od jakiekos czau świeci mi sie kontrolka silniczek, były wymienione swiece, przewody, przepustnica i nawet cewka i kontrolka swieci sie ponadto po odpaleniu auto f=gaśnie, ma drgania, i podczas jazdy przy zmianie biegów np gdy dojezdzam do ronda lub skrzyżowania to gaśnie,
Jak zamocujesz swoje urządzenie na urządzeniu z przyciskiem? Pytam, bo w przypadku większości urządzeń "doklejanie" czegokolwiek do panelu będzie trudne, szczególnie jeśli takie mocowanie ma wytrzymać setki tysięcy cykli. Elektromagnes to najprostsze rozwiązanie - najmniej elementów ruchomych, najprostszy w sterowaniu - ale "klepie" drgania mogą zepsuć...
Koledzy mam.problem z moja viki ma.taki objaw Po.uruchomieniu zimnego.silnika obroty ida na 1300 i zaczynajă sie drgania takie.podrygiwania silnika w miare jak.silnik sie nagrzewa i obroty spadajă na 800 -900 drgania sie zmniejszają i sa praktycznie malo.wyczuwalne ale.są . Bylem na kompie.jest wszystko ok zero bledów nie ma.wypadania zaplonu sonda...
Masz za niskie obroty na ciepłym silniku, z tego powodu nim trzęsie.
To są urządzenia z silnikami . Powstają drgania i zamrażarka po prostu może zsunąć sie na bok i zleci z lodówki . Koniecznie wiec trzeba zrobić mocowanie. Producent lodówki nie skonstruowal jej do obciążania " z góry " . Nadmierny ciężar zamrażarki może odkształcic górną jej część ( drzwiczki mogą stracić szczelność ) .
Za wczesny wtrysk. To się ustawia nie na oko, tylko czujnikiem zegarowym.
Rano odpalam i na niskich obrotach czuć drgania cała budą trzensie A z rury wywala wode i sadzę. po 3 km dziala normalnie. Co mam zrobic?Jaka może być przyczyna?Dzieki za odpowiedź.
Rodzaj paliwa nie ma znaczenia tutaj. Drgania to ile obrotów ma na luzie? Poniżej 800? 500? Bo jak już 400 to trzeba będzie podnieść obroty do 800 lepiej. Ale to nie będzie to. Koło zamachowe zwykle czy dwumasowe? No sprzęgło... Może też bicie mieć sprzęgło zamach koło łożysko podporowe centralizujacy wal sprzęgłowy... Reszta to nie wiem co może być...
rozumiem że odczytujesz stan zera po styknięciu z masą więc ja bym zrobił tak wciskasz a procedurka zaczyna działać (np; port p1.6) jnc p1.6,czekaj ljmp nie_wcisnienty czekaj: mov b,#100 ok_50_ms: mov a,#220 djnz acc,$ djnz b,ok_50_ms jnc p1.6,dalej dalej: - - nie_wcisnienty: po wciśnięciu klawisza czyli zczytaniu pierwszego zakłucenia wywołującego...
Miałem dokładnie te same objawy, w salonie mi skrzynie wymienili ale problem wrócił. Wystarczyło wypiąć wtyczkę od EGR i auto jeździ bez szarpania na niskich obrotach!!!
Nie, to nie katalizator. To jest łącznik elastyczny, dzięki któremu cały wydech nie drga od drgań silnika.
Iskra jest ok Świece były wymieniane wraz z cewkami (fajkami) a kolego ta synchronizacja rozrządu tzn. czego to się tyczy jaka część za to odpowiada lub czego to wina?? i czy to moze być tego przyczyną?? Dodano po 1 Dodam ze co jakiś czas auto zapali ok przy mrozach bez takiego szarpania tylko to jest raz na 5 Dodano po 13 gdy temperatura podnosi się...
- Rok auta -Typ silnika - Diagnostyka lub chociaż odczyt błędów z opisem -Oględziny mechaniczne na podnosniku - co widać? - co to znaczy nawiew przerwa szybko i wolno? -Zgrzytanie ale kiedy- przy zmianie biegów, skrecaniu, jeździe na wprost? Jak pouzupelniasz to może ktoś coś podpowie bo teraz to jedyne co można powiedzieć to z ta lista usterek wstaw...
sprawdz czujnik temperatury
a co z tym ze ma mala moc? idzie jak 1,9tdi przylywomierz byl wymieniony a blad wyskakuje :zwarcie do masy zaworu zawieszenia silnika (poduszki pod silnikiem)trzesie lekko ale czy to ma wplyw na obnizenie mocy?dzieki z gory pozdrawiam
Problem drgań rozwiązany (poluzowały się śruby od przegubów wewnętrznych) :)
Napisz chociaż jaki silnik
Co może powodować takie falowanie ?
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Tak, jest to możliwe.
witam, sprzęgło dwumasy sprawdż w ten sposób , wyjmij rozrusznik i przez ten otwór spróbuj przesunąć koło z wieńcem zębatym w stosunku do koła bez wieńca jezeli to przesuniecie jest ponad 5cm niestety wymiana koła , te 5cm to graniczna wartość, jeżli masz przejechane ponad 260 tys.km napewno przyda sie czyszczenie całego układu dolotowego(dokładnie)...
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
Witam, mam wrażenie, że silnik w mojej Corsie B 1.0 X10XE ma nadmierne drgania podczas postoju. Chodzi równo. Generalnie bierze olej, około 250 ml na 1000 km i zastanawiam się, czy takie drgania nie są wynikiem nagaru na świecach przez to, że może spalać olej. Poniżej filmik, ale on nie oddaje dobrze tych drgań: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
zmiana obrotów (podwyższenie) czy też zmiana dawki nie usunie usterki czy też nieprawidłowości... poszukaj co jest przyczyną tego stanu rzeczy... bo nawet chwilowe "przypudrowanie" usterki jej Nie usunie...
Za wcześnie ustawiony kąt wtrysku daje takie rezultaty, możesz też mieć niesprawny, lejący jeden wtryskiwacz.
Kłopoty z obrotami na niskich to w tdci najczęściej wypracowane wtryski. Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy, jest tania, szybka i prosta, a mówi wiele o wtryskiwaczach. Jeżeli okaże się, że przelewy są już za duże, a przebieg wtryskiwaczy wynosi ponad 150-200kkm, to warto wymienić nie tylko zaworki przelewowe, ale także rozpylacze. Wymiana tylko...
Dopiero odpisuje, zabiegany człowiek. Auto mam od 5 miesięcy servisowane było w ASO. 140tys.km przebieg. Po wymianie oleju 5w30 total, rozrząd komplet wymieniony. Żadnych błędów nie wyświetla. Zaczęło się gdy chłodniejsze dni nastały. Tylko po odpaleniu (zimnego) silnika, jeszcze wtedy gdy silnik utrzymuje nieco wyższe obroty na ssaniu czuję w kabinie...
Skoro znajdziesz to po co pytasz ??? Są tacy co wkładali i jeżdżą. Osobiście nie robię takich eksperymentów. Jak już chcesz iść w oszczędność ale tak żeby to miało jakiś sens to poszukaj dedykowanego zestawu sztywnego sprzęgła. W takim zestawie jest specjalna tarcza która będzie odpowiednio przenosić wytworzone przez silnik drgania. Zwykła tarcza skończy...
Że poduszki silnika?
Czyściłeś czujnik i pomogło na krótko czyli ruszyłeś wiązką i złapalo kontakt, a pod wpływem drgań silnika znów go gubi. Sprawdz kable od niego.
Może któraś poduszka puściła? Zimny silnik pracuje na jałowym nieco wyżej, stąd możesz mieć wrażenie, że na zimnym nie telepie i stopniowo coraz bardziej - bo spadają obroty jałowe.
Świece nie są drogie ja bym wymienił . Jak wyglądają stare zrób zdjęcia.
AVE... Zrób to tak: Dwa wałki ślizgowe 12-16mm, na nich wózek na łożyskach ślizgowych. Jak we frezarce CNC. Między wałkami śruba trapezowa albo kulowa, blok z nakrętką doczepiony do wózka. Śruba napędzana jest albo silnikiem krokowym, albo serwomotorem. Swój sejsmograf montujesz na wózku. Kontrolując silnik możesz uzyskać drgania o różnej amplitudzie...
Witaj. Podepnij gdzieś pod VAGA i zobacz czy są jakieś błęd - nie mogę się wsłuchać w nagranie, czy są takie delikatne drgania podszarpywanie silnikiem?
Komplet dwumasu Sachs w Intercars nie jest przesadnie drogi a dodatkowo jest gotowy do montażu tj przekłada się komplet z kołem zamachowym. Sztywne koło mocno przenosi drgania silnika na nadwozie i obniża komfort jazdy - nie polecam.
Możliwe lekkie drgania od "efektu kondensatora". W twoim kodzie - wytłumaczyłem czemu są te drgania. Co nie działa w tym kodzie co podałem?
Silnik powoduje drgania napięcia w szynach zasilania i układ przez to nie może działać. Kondensator "wygładza" je i wtedy układ może działać poprawnie. Zawsze podłączaj w ten sposób kondensatory (standardowo 100µf + 100nf). Nie podłączanie ich w sporej części przypadków prowadzi do złego działania układu. A równolegle do cewki przekaźnika powinno...
Podnieś lewarkiem silnik od strony rozrządu - odprężysz poduszkę i jak to ta to drgania ustaną. Najczęściej siada ta od rozrządu.
Silnik krokowy z enkoderem wysokiej rozdzielczości - hohoho, czego to ludzie nie wymyślą. Widocznie Kolega nie ufa swojej maszynie, że się obraca bez zacięć :cry: ... Ale wracając do meritum sprawy, widocznie drgania wału silnika (prezentujące się jako niewielkie zmiany kąta obrotu w prawo i lewo), przekraczają rozdzielczość enkodera. A biorą one się...
Jestem pewien, zresztą masz tu cały proces rozbiórki/złożenia wałków. http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?...
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Kolego nie podajesz, czy auto masz od nowości, czy też nabyłeś używane. Silnik masz mocny i auto musi mieć spory przebieg. Z Twego opisu wnioskuję, że chyba jeździsz "tedeikiem" jak emeryt, tj. z obrotami silnika poniżej 2 tysięcy, co jest szkodliwe dla tego silnika. Ponadto taki styl jazdy prowadzi do drgań silnika, niszczy elementy napędowe i wywołuje...
A co masz pomiędzy ATmegą a silnikiem ?
Witam ja mam ten sam problem, jak jest na biegu jałowym to silnik dostaje takich jakby wstrząsów, drgań, nie wiem jak to nazwać ;/ pytałem tu i tam i podobno taka jest specyfika tej dwu litrówki i ze to normalne, powiedziano i właśnie ze można kombinować coś z pompom.....tu jak widzę potwierdziłem to co mi mówiono....nie ukrywam, że trochę denerwujące...
https://youtu.be/3QyK54KYnM4 Czy poduszka na tym filmiku działa prawidłowo?u mnie jakby się nie ruszała praktycznie, jakby była sztywna, chociaż wizualnie wyglada dobrze.
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
poduszki nie są drogim wydatkiem a nalezy pamiętać że wszystko się eksploatuje...silnik im ma większe obroty tym większe siły bezwładności dzialają na niego powodując wibracje i poduszki się niszczą..
Witam, wyglada na zanieczyszczony lub nie pełne połączenie czujki położenia wałka rozrządu, dalej JAK WYŻEJ.
Nie wiemy jaką moc może dostarczyć układ mechaniczny, bez zakłócenia jego pracy, na razie prądnica nie jest w stanie wykorzystać dostępnej mocy W pierwszej próbie przy zwarciu cewki i 60 mA oraz na luzie przy 1.2V silnik generował drgania powoli wygasające. Ale nie wiem czy tamtejszy generator nie miał dużych strat.
1. A jest jakiś inny? 2. Ale o co chodzi? 3. Przy starcie silnika należy chwilowo zwiększyć wypełnienie. Schematu nie pokazałeś i nie wiemy nic o zasilaniu ani silnikach, a być może problem jest po stronie elektryki. 4. Jakie szumy i drgania? W zależności od częstotliwości PWM silnik może lekko buczeć lub piszczeć (w praktyce używa się częstotliwości...
Byłem dzisiaj u mechanika i podłączył mi samochód do kompa,wyskoczył mu bład podci
Dzisiaj jest temp. -2 stopnie C i pada śnieg. Po przejechaniu 2 km ze strony silnika dochodza dziwne drgania. Po zgaszeniu silnika drgania te ustępują dopiero po kilku sekundach. Mam P 407 1.6 HDI.
Zniszczy z czasem cały układ przeniesienia napędu, z silnikiem włącznie - żadnego tłumienia drgań. O komforcie użytkowania nie wspomnę.
Kolego T5 walek zmieniony ustawiony tak jak byl i zodnie ze schematami znakami i proroctwami... Proroctwa ,znaki i tak jak było zostaw dla papraków-zrób na blokady
A wiec juz pisze więcej szczegolów otoz po pierwsze ingerowanie w budowe enkodera nie jest mozliwe bo jest to nowy enkoder szczelnie zamkniety i raczej nierozbieralny. Teraz odpowiedzi na reszte postow: Silnik jest stabilnie przytwierdzony do podloza nie mniej jednak generuje drgania. jest to silniczek krokowy 2-fazowy bipolarny o oznaczeniu KP56LLM2-553...
Koła mam wyważone oraz wymienione drążki kierownicze. To coś raczej z silnikiem.
drgania silnik elektryczny silnik elektryczny drgania silnik większe obroty drgania
reset poziomu tuszu samsung sterowniki win10 zasilacz zmienne napiecie
Spark Energy – czy opłaca się zmienić dostawcę prądu? Analiza oferty, ceny, opinie Brother błąd 46 – reset licznika pochłaniacza tuszu w DCP, MFC, J-Series