Witam . Przykładowo; -zasilanie(L) do zielonego -biały z czarnym razem -brązowy do (N) Oczywiście przewód żółto-zielony PE Ostrożnie z dłuższym uruchomieniem silnika bez obciążenia ,gdyż bez niego ma tendencję do rozbiegania.
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
To zdemontuj silnik, odkręć szczotki węglowe i zobacz czy nie uszkodziło się łożysko silnika.
Szkoda, że nie włączyłeś trybu serwisowego by ustalić dokładny błąd. Ten przekaźnik będzie od sterowania silnikiem.
Termik przeważnie umieszczony jest w uzwojeniu stojana w silniku.
Może pomoże: http://obrazki.elektroda.pl/6638685400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1910815800_1...
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Na pewno pomiń żółte przewody biegnące do tyłu silnika bo to prądnica tachogeneratora. Może to coś Ci pomoże: https://youtu.be/g-O5mspxqBY
Może jest możliwość otwarcia obudowy tego falownika. Czasami na płytce drukowanej są opisane wyprowadzone (doprowadzone) zaciski i sygnały sterujące. Może na podstawie użytych podzespołów np. układów scalonych będzie można ustalić jak sterowany jest ten falownik.
moduł ? Przynajmniej należało by tam zajrzeć i posprawdzać obwody sterowania silnika.
Na początek kilka szybkich pomiarów- grzałka na przejście i upływność do masy, stan szczotek silnika.
Witam. Bez dobrej prasy się nie da niestety. Tak jest - tylko prasa kilkutonowa.
To nie jest wina wsadu, zacznij od sprawdzenia silnika.
Wygląda na usterkę silnika.
Na allegro jest kilka sztuk silnika U112 G40. https://allegro.pl/kategoria/agd-wolnost...
Po prostu zacznij od sprawdzenia silnika.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
cze prawdopodobnie brak możliwości wymiany łożysk , ta firma lubi zaprasowywać górę wirnika i turbiny kapslem , możesz wymienić cały agregat. Ps . Często pomaga wyczyszczenie samej turbiny co można zrobić po zdjęciu pokrywy turbiny przy pomocy wąskiej szczoteczki itp . na jej łopatkach osadza się stwarniały kurz i to powoduje wibrację ,a przy pracy...
Jeśli będziesz miał nadal wątpliwości to zadzwoń do nich i dobiorą Ci szczotki po numerze PNC. Wątpię, wedle dokumentacji do tego modelu oferuje się cały kpl silnik.
Można kupić same szczotki tylko muszą być dwuwarstwowe.
E52- problem z silnikiem
Witam. Uszkodzony triak od napędu silnika prania.
Wymienisz całe ze szczotkotrzymaczami, szukasz według typu pralki. Po czym stwierdzić ? po tym że wdać w środku metalowy drucik 8-O Miej nadzieje, że nie poleciał przy takim katowaniu silnik.
i może jeszcze czegoś...? Przekaźników silnika :) .
Odłącz "masę" od silnika. Jak pralka "pójdzie", to problem silnika... Pozdrawiam.
Witam. Sprawdzić grzałkę, silnik pompy myjącej i kondensator rozruchowy tego silnika.
To PCB jest z tyłu przy silniku?
Pasuje. Tylko, że teraz proponują zamiennik innego producenta: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Tu masz w spisie Twój model: https://czesciagd.pl/electrolux-silnik-z...
Zwykle moc silnika determinuje jego wymiary. Może się więc okazać, że większy silnik zwyczajnie nie zmieści się w miejsce przewidziane do jego montażu.
D9 sprawna - diagnozowana bez wylutu ma 0,2V z odłączonym silnikiem
czy znalazłeś kondensator?Powinien mieć jakieś16do 20mikro i w nim szukałbym przyczyny usterki bo on odpowiada za rozruch silnika.Przewodów jest tyle bo są różne prędkości pracy, oraz obroty lewo prawo,dwa z nich powinny iść do kondensatora
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie. Dlatego chcę drugą stronę...
Tylko sam silnik.
Przerywa tacho po nagrzaniu się silnika.
Sprawdź może szczotki w silniku się skończyły.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
zaczyna szarpać silnikiem a po chwili przestaje nim kompletnie kręcić. Od czego zacząć poszukiwania? Wypadało by zajrzeć do szczotek w silniku.
Kolega sprawdzał czy nie padnięte łożyska, jakaś skarpetka? Ściągnąć pasek i naprzód.
Pomarańczowa. Skrajna od strony silnika.
Rolka kilka dni temu była wymieniana. Coś ją blokuje na tej ośce. A teraz pewnie padły kondensatory, bo one sterują kierunkiem obrotu silnika.
Jeśli silnik nie pracuje, to probem będzie raczej w falowniku który winien być na dole. Jako, ze jesteś doświadczonym użytkownikiem forum, nie będę blokować tematu, ale uzupełnij go o właściwy model pralki i jej numer PNC.
Zajrzyj tu: http://transformatory-mika-diody.webpark...
Do sprawdzenia szczotki silnika.
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Może gdzieś jakaś upływność. Grzałka, silnik...
Przycisnąć w przeciwniwnym kierunku gałki aby się oddaliła 2 minimetry. Dodano po 1 Na włączonej czymś izolowanym i słuchać czy ruszy silnik lodówki.
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
Jak długo użytkuje Pani swoją pralkę? Takim standardowym objawem zatrzymania pracy tuż na początkowym cyklu może być zły stan szczotek węglowych w silniku.
Podgrzej tacho suszarką do włosów. Magnes ok? cały? Grzałka, silnik, na upływność?
Wymiana silnika suszarki Electrolux PerfectCare 800. Długa ośka od strony wentylatora i nie wiem, jak go wyciągnąć. Brakuje miejsca, żeby się wyrobić, sprężarka przeszkadza. Czy ktoś pomoże?
Zadzwoń i popytaj tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac... lub tutaj: https://andomagd.pl/cewka-tachogenerator... Jeżeli oni nie będą chcieli sprzedać lub będą mieli braki na stanie to jedynie pozostanie zakup używanej z Allegro itp. Niestety...
Nie no raczej jak zwykle - moduł do przelutowania, ewentualnie przekaźniki do wymiany i kondensator MKP na pewno. Może być jeszcze triak silnika ale on daje raczej inne objawy.
Zapytaj tu https://allegro.pl/oferta/szczotki-weglo... Silnik ma oznaczenie Silnik pralki Electrolux EWT 1323036143 Trzeba rozebrać wymontowac silnik i zmierzyć szczotki , producent nie podaje wymiany szczotek tylko wymiana całego silnika. Tu masz silnik: https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-z-dem...
Producent do tego modelu udostępnia tylko kompletny silnik jako część zamienną by zarobić na częściach: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr... a szczotki po prostu pomierz czyli ich grubość i szerokość i dobierz wymiarami z pasującym szczotkotrzymaczem i po sprawie: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Schemat połączeń na 3 stronie.
Ale dlaczego ? Silnik jak silnik. Czasami, nawet często zdarza mi się wymianiać silniki w odkurzaczach made in tesco. Kupuję właśnie takie po 60-70zł i śmigają. 90% z nich pracuje jeszcze długo po gwarancji. Śmiało go kupuj na pewno podziała, zobacz tylko czy wymiary sie zgadzają. Skąd te dziwne opinie ?, przecież electrolux to całkiem dobra firma.
Do sprawdzenia grzałka i silnik na początek.
Wygląda na to iż trzeba wymienić któryś z filtrów: wlotowy-wylotowy, HEPA, filtr silnika.
Moim skromnym zdaniem to szczotki silnika ale nie ma obawy te silniki tak mają.
Electrolux Typ SL241H Model ZTF7650EL 1300 w.Proszę kolegów o podpowiedź gdzie mogę kupić wirnik orginał lub zamiennik.Szukałem w internecie,oferują całe silniki.Różnica w cenie znaczna,wirniki wahają się w okolicach około 60 zł silniki około 170 zł.Jeżeli mi nie pomożecie to całego silnika nie kupię,części w worek i na śmietnik.Kupię drugi taki gdzie...
Żółte przewody pomiń całkowicie to jest tzw. potocznie tacho czyli czujnik obrotów silnika dla sterownika. A reszta przewodów do szczotki i uzwojenia, jak to połączysz w silnik szeregowy to sukces murowany :)
Są to śruby silnika. Electrolux często przykręcał wszystkie cztery łapy.Ty najpewniej przykręciłeś tylko dwie z zewnatrz przy kole pasowym, a tylnych nie. W praktyce możesz tych tylnych nie przykręcać, starczą dwie od koła, w przyszłosci jak będziesz motor wyjmować będzie łatwiej i przyjemniej.
Prawdopodobnie szczotki silnika do wymiany.
Programator nieaktualny.
Rozłącza go prawdopodobnie zabezpieczenie przeciążeniowe (termik), coś z silnikiem lub zanieczyszczony filtr przed silnikiem.
Uszkodzony może być zwijacz lub włącznik. Podłącz silnik omijając zwijacz i włącznik by to sprawdzić. Jeśli nie ruszy a szczotki są ok to silnik do wymiany.
kondensator jest 9uF 475V i kosztuje ponad 70zł A to co jest: http://north.pl/karta/kondensator-do-sus...
Płyta stricte nie pobiera równo 7,2 kW, może pobrać więcej lub mniej. Spadek napięcia U to większy pobór prądu I, no tego prawa przeskoczyć się nie da. Ten opuszczony w dół to raczej RCD - to by było ciekawe... i zabezpieczenie wymień na C20 toż to nie silnik ;)
Mogą być szczotki silnika, mogą być zimne lutowania przekaźników silnika na module.
https://obrazki.elektroda.pl/9281413300_... Narysowałem w miarę możliwości na podstawie zamieszczonych fotografii schemat, jednak prawdopodobnie jakiegoś połączenia w nim brakuje. Dlatego zasady działania trudno tu rozszyfrować. Nie wiem czy regulacja w przekątnej mostka działa w kierunku zwiększania szybkości obrotów czy zmniejszania....
Czyli dyletant jesteś kompletny i nie gniewaj się, ale z takim podejściem nie powinieneś prosić o pomoc na forum tym bardziej, że jak sam twierdzisz masz zacięcie do dłubania.Gdybyś trochę czytał forum to byś wiedział, że ta pralka przeżyje niejedną współczesną konstrukcję. Szczotki za 30- 40 zł kupisz tak zwane uniwersalne a jak masz zacięcie techniczne...
Przepraszam, a gdzie jest ten termik? W szczotkotrzymaczu. Oczyść fitry przed i za agregatem ssącym. HEPA i termik wywal na śmietnik.
Silnik kręci jednak nie dociska koła do paska klinowego Bo pasek źle jest założony. Popatrz jak ciągnie sprężyna a jak założyłeś pasek ;)
Ta do której podłączony jest silnik.
Pozostaje sprawdzić empirycznie. Nie da się tego stwierdzić na odległość.
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Wymień pompkę. Ten silnik nie posiada kondensatora.
To co zaznaczyłeś jest akurat tyrystor do zmiany napięcia regulacji silnika.
Proszę Cię, serio myślisz, że tego nie wyjąłem? Widziałeś wideo? Ja rozkręciłem obudowę tego silnika.
Jeśli naprawa odpada to można poszukać używanego silnika.
Podałeś numer PNC więc lepiej oddać moduł do naprawy ponieważ cena nowego niska nie jest: https://czesciagd.pl/electrolux-elektron...
Witam Posiadam odkurzacz Karcher NT 501 i w jakiś sposób uszkodził się kondensator na wejściu do silnika. Kondensator jest nietypowy, bo są w nim 3 kondensatory: 0,15uF i 2x4700pF 250V Z tyłu jest mały schemat w jaki sposób są połączone, ale nie ma który to który. Silnik jest firmy Electrolux z 1989 roku z Szwecji. Jakieś pomysły na taki kondensator?
Dzięki za wszelkie sugestie. Czegoś się zawsze nauczyłem przy okazji. Tym razem problem był w niekontakcie przewodu prowadzącego do jednej ze szczotek silnika.
Witam, czy sprawdziłeś kondensator rozruchowy od silnika?
chciałbym wyciszyć pralką Pomysł z grupy -"taki sobie"! Lepiej skierować wysiłek na eliminację źródła hałasu. Np. nadmierne wibracje, zużyte łożyska, hałaśliwa praca pompki czy silnika itp.
Sprawdziłeś silnik?
czym to moze byc spowodowane Działalnością elektronów pochodzących z gniazdka elektrycznego. Sprawdź silnik pompy.
Zobacz najpierw termiki, gdzieś w uzwojeniu mogą być schowane.
Podłączono poprawnie silnik
Najpierw sprawdź, czy silnik ok. Dochodzi zasilanie? Może szczotki się zawiesiły?
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
Możesz podać swoje wyniki pomiarów? https://obrazki.elektroda.pl/6978666200_... Pytam bo jest w tym silniku zainstalowany termostat.
Czy kondensator, ten który widać na zdjęciu może być przyczyną wyłączania się odkurzacza ? Nie. Przegrzewa się silnik.
Masz uszkodzony falownik silnika: https://shop.electrolux.pl/c/przemiennik...
Mnie to wygląda na zwarcie triaka silnika.
Jednak dlaczego nie ma żadnej informacji o błędzie? To też mnie zastanawia. Bo prawdopodobnie nie ma odczytu z szczotek na bębnie i moduł przyjmuje, że nie ma wsadu, lub jest idealnie suchy. Już to przerabiałem i zakończyło się kasacją. Uszkodzeń fizycznych nie było, soft też nic nie dał, moduł uparcie nie czytał oporności z bębna.
Wygląda na uszkodzony silnik , zwarcie na uzwojeniach.
Może komuś się przyda: rozwiązany problem E50 = nie kręci silnikiem. Suszarka: Electrolux EDH97981W Objawy: nie kręci bębnem, błąd E50, E5E Płyta sterująca silnikiem: Electrolux board code: 136005602 Computime board code: ELEW011 Na płycie sterującej silnikiem spalone: * LNK364GN * rezystor R118 22Ω SMD obudowa 2mm czyli 0805 Po wymianie dwóch...
Silnik pompy do wymiany.
Można włączyć suszarkę pod warunkiem że pasek będzie z dala od wałka silnika.
electrolux silnik silnik odkurzacza electrolux demontaż silnik electrolux
nissan qashqai obroty silnika moduł zmywarki siemens pompa wspomagać renault laguna
internet mobilny internet mobilny
Schemat gniazda pedału Lincoln Aspect 300 Utrata komunikacji z centralnym modułem CEM