Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
jesli gaz .. sprawdz jesli w tym aucie ssanie jest wylaczane za pomoca plynu chlodniczego czy aby ten silowniczek ma plyn .. jesli jest troche musisz to miejsce odpow .. i sprawdz wtedy czesta akcja z gazem i zle umiejsowionymi rurami do obiegu w reduktorku . Pozdrawiam
Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum. Piszę moje pytanie tutaj, ponieważ nie ma dobrego forum Toyoty w necie. Objawy: ----------------------------------------... Otóż od jakiegoś czasu zaczęły mi falować obroty silnika- najpierw tylko na zimnym silniku, teraz nawet i na ciepłym - jak mu się zachce, nie ma reguły....
Dzień dobry, Posiadam kosiarkę NAC z silnikiem Briggs & Stratton 625E. Silnik stary konstrukcyjnie bo jeszcze dolno zaworowy. Kosiarce leci trzeci sezon i w tym sezonie zaczęły się problemy ze sprzętem. Kosiarka kosi tygodniowo jakieś 40 minut. Co sezon wymieniam olej. Jak już pisałem w tym roku zaczęły się problemy. Silnik zaczął falować na zimnym,...
silnik krokowy to taki silnik w którym odpowiednie uzwojenia w odpowiednim czasie dostają napięcie dzięki temu komputer wie w jakim położeniu znajduje sie ten silnik. taki silnik stosowany jest do dysków twardych, cd-rom-ów a w autach ma za zadanie podawanie odpowiedniej ilości powietrza na biegu jałowym. Ale poco jest wogule montowany przecież na gazniku...
Witam wszystkich. Mam mały problem z moim golfikiem i proszę o pomoc. Szukałem na forum, ale nie znalazłem podobnego tematu. Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. Pomimo wyciągniętego "ssania" ciężko odpala i nie może wejść na obroty. Jak już wejdzie na obroty to chodzi. Jednak jest jeszcze jeden problem pomimo że samochód...
Witam ponownie...widzę , że nikt nie chce się odważyć by postawić diagnozę.Jednak przyszdł mi do głowy pewien pomysł.Biorąc pod uwagę fakt , iż problem pojawia się tylko na zimnym silniku , może to dotyczyć ssania...? Więc może ktoś podpowie gdzie w ogóle szukać ssania w tym silniku..?
Silnik ma gaźnik pływakowy, żadnych membran tam niema. Jest zato automatyczne ssanie, czy tak? Jeśli jest, to normalny objaw nowych silników.
Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Uważam, że to nie jest normalne. U mnie w megance, taka sytuacja wystąpiła po wymianie 1 sondy lambda. Z tym, że obroty po odpaleniu zimnego silnika zaczynały falować dopiero...
Witam. Mam problem z silnikiem B&S XR550 zamontowanym w wertykulatorze. Po odpaleniu falują obroty silnika. Częściowe włączenie ssania pomaga, jednak to nie jest rozwiązanie problemu. Wyczyściłem gaźnik ale nie pomogło to w żadnym stopniu. Zauważyłem też, że podczas szarpania znacznie rusza się dźwignia od regulatora, zaznaczona na zdjęciu. Jej popchnięcie...
Może jest mu zwyczajnie za ciepło? LPG nie potrzebuje ciepłego powietrza i gdy jest za gorąco to silnik słabnie. Silniki gaźnikowe mają zazwyczaj ssanie powietrza z komory silnika i na dokładkę drugi kanał z okolic kolektora. Tymczasem dla LPG silnik powinien dostawać zimne powietrze z zewnątrz komory silnika.
Witam panowie mam problem z golfina3 1.9 td.chodzi dokladnie o to ze wczoraj sie zaczely dziwne stuki w silniku i falowanie obrotow na cieplym silnku ,obroty skacza miedzy 300-900 i stuka coś. A jak zaciagne ssanie obroty trzymaja sie na 1100 . I po dodaniu gazu dalej sa dziwne stuki w komorze silnika.dodam ze mocy tez ubylo.a stalo sie to wszystko...
na zgaszonym silniku błedu niema nawet chwile po uruchomieniu bledu niema, pojawia sie po pewnej chwili damaszke.adam mysle ze nie do konca wiesz co to za silnik i jak w nim działa zmiana fazy, to nie renault ani opel. Dla jsnosci opisze jeszcze raz ja pracuje silnik. Zimny na ssaniu na podwyzszonych obrotach nawet trudno zauwazyc ze jest cos nie tak...
Typowy agregat z silnikiem 2T. Silnik reguluje sobie automatycznie obroty tj. w zależności od obciążenia odbiornikami. Istnieje możliwość regulacji obrotów wkrętem-śrubką (prawa strona agregatu), która naciąga sprężynę połączoną z osią przepustnicy gaźnika. Zimny silnik należy uruchamiać na ssaniu (dźwigienka w prawo), po czym stopniowo je wyłączać...
Witam przychodze tu do was bo juz nie mam siły do mojego Golfa 1.4 16V 1998r a mianowicie: Jadac na trasie zdech mi i nie chciał juz odpalic na lawecie do domu okazało się ze przeskoczył rozrząd wszystkie zawory krzywe padła decyzja na nowy silnik wziołem goły słupek przezuciłem i tu sie zaczeły prawdziwe kłopoty. Obroty falują jak chcą Brak reakcji...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Koledzy! Mój problem jest stary jak świat i mnóstwo podobnych na forum. Sam się z nim borykam od dłuższego czasu. Jednak od tego czasu dokonałem sporo obserwacji i mam pewne podejrzenia. Obroty przy starcie zimnego silnika kreska powyżej 1000 czyli 1200 - więc są oki. Jedziemy, silnik się zagrzewa powoli i powoli obroty spadają, aż spadają poniżej 1...
Opel corsa B silnik 1.0 brak ssania i przy 2 tyś obrotów silnik faluje przed tygodniem zauwarzyłem że rano silnik nie pracuje na ssaniu a puzniej silnik zaczął dziwnie falować na obrotach tak przy 2tyś obrotów powoli zaczyna mnie ten samochód denerwować do tego doszły jeszcze dziwne odgłosy jagby szklanki zaworowe chwilami pracuje cicho a czasem klekocze...
Po wymianie oleju pojawił się problem z kontrolką oleju, zapala się co jakiś czas z dźwiękiem na kilka sekund i gaśnie, przyspieszam a po zwolnieniu gaśnie jeśli jednak ponownie nie przyspieszam to aby zgasła muszę unieruchomić silnik i ponownie go odpalić, stan oleju jest prawidłowy, brak najmniejszych wycieków, olej 5w 40, przebieg 150000 km. Drugi...
Witam Pacjent - E12 2002 rok, 1.6 vvti, 110 KM. Auto po odpaleniu chodzi na 1500 ("ssanie" niektórzy na to mówią, ale to po prostu wyższe obroty dla szybszego rozgrzania auta) bardzo długo, do temperatury silnika około 70 stopni. Dodatkowo po odpalenie gorącego silnika też wskakuje na "ssanie" , ale po około minucie schodzi. Dodatkowo po zejściu na...
Witam mam podobny problem z obrotami . zapalam po 3 godz. i vw pracuje na ssaniu przez parę min do 60 stopni i ssanie opada na 800 obrotów póżniej jest wszystko ok. Wszystko jest sprawdzone i wymieniłem czujnik cieczy , przepustnicę przepływkę i jest cały czas zle . Obroty opadają jak zrobię przygazówkę lub odpalę klimę . Silnik dostaje wtedy obciązenie...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Witam, W silniku Honda gx 160 występuje problem po otwarciu przepustnicy gazu. Silnik faluje / szarpie wchodząc na wysokie obroty i spadając z nich. Zdarza się czarny dym i strzał z tłumika. Na wolnych obrotach pracuje poprawnie. Podczas falowania dźwignia przepustnicy porusza się tam i spowrotem. Wymieniłem sprężyny na nowe jednak nic się nie zmieniło...
Czy na zimnym silniku jak odpalisz też tak się dzieje? czy jest normalnie? u mnie w C4 dziś zdiagnozowałem problem bo miałem bardzo podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika obroty falują, dławi się przy ruszaniu i przy zmianie biegów od niskich obrotów. Jak przekraczał ok 1200 obr idzie normalnie do odcięcia. U mnie winny jest zawór odpowietrzający zbiornik...
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
Panowie podstawowa sprawa -należe sprawdzić silnik krokowy (wyczyścić w bęzynie lub w nitro) -sprawdzić czujnik wolnych obrotów -sprawdzić przepływomierz ewentualnie wyczyścić (j.w) -sprawdzic rurki doprowadzające do zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej -zaworek skrzyni korbowej wyczyścić ewentualnie wymienić -sprawdzić czujnik powietrza dolotowego...
nie rosną i nie falują, pokręciłem trochę tą śrubą na klucz 13 i imbus, ale muszę trochę pokombinować bo szarpie trochę przy zmianie biegów ,bo teraz za szybko spada z obrotów, ale jest ok bo to była wina tej regulacji na przepustnicy.kilka ustawień i będzie super. Dzięki za pomoc, żaden mechanik nie mógł dojść co jest nie tak i zwalali na krokowiec...
Witam, mam Fiata Bravo 1997 1.6 16V ponad 190tyś. przebiegu, kupiłem go tydzień temu wszystko chodziło jak marzenie, po tygodniu zaczeły się problemy: Na zimnym silniku odpala bez problemu, ssanie ok 1300 obrotów, potem 800-900, jak go obciążam (światła długie,przeciwmgłowe itd.) krok dobrze trzyma obroty. Gdy się lekko nagrzeje to zaczynają falować...
Witam, mam problem z Mercedesem W211, 220CDI, automat, 05', przeb.580.000, sprawa wygląda następująco: podczas jazdy przykładowo 90 km/h, obroty silnika 'falują' tzn. samochód przyspiesza i zwalnia i tak cały czas (np. z 2000 na 1800 obrotów). Skrzynia poprawnie przełącza biegi. Nie ma żadnych błędów, z tego co mi wiadomo to zostało wymienione turbo,...
Witam. Wystąpił problem z obrotami na wolnych zarówno na lpg jak i nopb. Po uruchomieniu silnika,chwilowej jazdy i zejściu silnika z (nazwę to ssania)zaczyna fatalnie wachlować obrotami 1200-500 i tak w kółko na DWÓCH PALIWACH. Po złapaniu temp co najmniej 80 st i ponownym uruchomieniu problem mija lecz nie zawsze. -Cewka nowa delphi -świece nowe przerwa...
Witam Serdecznie, mam od dawna problem z autem ( AUDI a4 b5 96r. silnik ADR 1.8 + 2 letni gaz sekwencja stag 4-eco ) Problem polega na tym ze auto po nocy to jest jak stoi te 8h rano odpala normalnie zakręci i silnik ładnie pracuje na ssaniu, lecz inaczej to wyglada gdy silnik sie nagrzeje i zgasimy go na kilkanascie minut po czym gdy odpalamy auto...
Witam, ma taki problem. Kosiarka z silnikiem briggs 650 z automatycznym ssaniem dość nowa. Silnik na obrotach faluje po mimo wyczyszczenia gaźnika. Oczywiście oring podstawy gaźnika wymieniony, krociec dobry, dokręciłem go, ale był raczej dobrze dokręcony. Uszczelka pod kroćcem raczej dobra, choć nie sprawdzałem. Dźwignia tam gdzie jest sprężyna regulacji...
Ku.... Cewkę ci mechanik wymienił bo tez była uwalona. Kto wymieniał rozrząd? Kto wymieniał krokowy? dlaczego był wymieniany krokowy? Podciśnienie w kolektorze ssącym jakie jest? Temperatura sie pokrywa? Ciśnienie w cylindrach jakie ? jaka jest mieszanka gdy samochód kuleje. Jak sprawdzisz to dopiero pisz. A jak nie jesteś w stanie sprawdzić takich...
Witam, trochę mało danych ale wygląda na regulator biegu jałowego podepnij go pod vaga to coś więcej będzie widać i sprawdź szczelność kolektora ssącego.
Nas początek wyczyść porządnie gaźnik. Ten silnik ma to nieszczęsne ssanie, sterowane bimetalem nagrzewanym od tłumika. Sprawdź czy się nie zacina, przez nagar. Po nagrzaniu tłumika powinno się całkowicie otworzyć.
miałem podobny problem na lpg ale i na pb tez tak było okazało sie ze przepustnica ssała lewe powietrze i silnik falował Dodano po 2 Musisz ją wyjąc przeczyścić i uszczelnić ja robiłem na zwykły silikon
Najpierw sprawdź czy ci ten silnik dobrze działa na BP bo jeśli nie to na LPG będą dziać się czary i nie dojdziesz do ładu jak rozgrzebiesz wszystko. To, że najpierw masz duże obroty a potem spadają to normalne. Sonda działa i na zimnym silniku "załącza ci ssanie" a tak naprawdę daje większą dawkę paliwa jako iż tam są wtryskiwacze. Po rozgrzaniu obroty...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
Dodam, że silnik pobiera olej ok 0,1l-0,2l/1000 km może to mieć związek z tą usterką? 0,2 litra to nie pobieranie oleju tylko normalne zużycie eksploatacyjne . :D Norma z tamtych lat była do 0.8 litra na 1000km. :D Zacznij od czyszczenia przepustnicy - łatwo nie będzie bo trzeba zrzucić kolektor ssący ( jest pod kolektorem ) a jeszce instalacja LPG...
Panowie jestem po rozbiórce, oczyszczeniu wszystkiego i oględzinach Stwierdziłem po tym wszystkim że - Przed frontem całych prac wymieniłem świecę na nową, nie dało to efektu - Łopatka przy wentylatorze pracowała równo - Sprężynki od regulatora dosłownie rozleciały mi się w rękach podczas demontażu - Króciec łączący głowicę z gaźnikiem był luźny na...
Witam, od tego roku posiadam kosiarkę Nac LS46-475-HS-ES, z rozrusznikiem i automatycznym ssaniem. Dziś ją przepaliłem bo już długo stała i co mnie zdziwiło, silnik już zaskoczył a rozrusznik dalej sobie kręcił przez chwilę mimo zwolnionego już przycisku odpalania, za drugim razem podobnie, dopiero od trzeciego razu zaczęła odpalać poprawnie. Co jest...
Witam, Nie chcę powielać tematów, objawy podobne, silnik GCV 135. Po wyczyszczeniu gaźnika przez kilka godzin wszystko ok. Po zalaniu świeżym paliwem bez ssania nie da rady, pod koniec nawet na ssaniu. Jak domknąłęm na maxa przepustnicę od powietrza w miarę chodzi. Jesy możliwe, żeby świeże paliwo ze stacji w pół godziny zatkało gaźnik na nowo? Drugie...
Witam, Problem jak w temacie podczas pracy po załączeniu noży i czasie koszenia obroty silnika zaczynają falować aż do całkowitego gaśnięcia. Po wyłączeniu noży po chwili pracuje równo . Gaźnik był w myjce (warsztat nie ma dużej więc robił "na raty"), filtr powietrza nowy, świeca nowa (no prawie), uszczelka kolektora ssącego wymieniona - nowa, wycieków...
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Główny problem to wolne obroty a licznik wg mnie powiązany A mnie nie, zresztą co to ma za znaczenie ? Rozbij to sobie na dwa tematy, obroty, i brak prędkościomierza. Zacznij szukać rozwiązań tego i tamtego. Zrób łatwiejszy, wyjdzie czy jest powiązane. TPS, czujnik który wskazuje czy naciskasz na pedał gazu. Rozumiesz co się dzieje gdy naciskasz pedał...
Witam, podłączę się pod temat. Mam podobny problem z brakiem mocy Atego 815 2000r, nie wyświetla żadnych błędów. Na 1 biegu jak obroty narastają szybko to nawet jest OK. Im wyższy bieg tym gorzej. Przy ok 2000 zaczyna mieć przerwy w mocy. Na biegu jałowym dochodzi do 2600 i spada na 2400 i w tych okolicach faluje. Po pewnym czasie na tych max obrotach...
Mam problem z moim autem. Jestem po remoncie silnika w moim audi. Uszczelka głowica panewki rozrząd itd. 1.8T + instalacja gazowa STAG. Na zimnym silniku auto przy odpalaniu chodziło normalnie i obroty na ssaniu to 1100-1200 i zawsze spadały za kilkadziesiąt sekund do 800, a po remoncie na benzynie po odpaleniu za 2-5sekund obroty spadają do 700-600,...
Dzisiaj chwilę spędziłem przy silniku. A więc tak. Na prawym cylindrze silnik pracuje normalnie, tzn. Nie faluje. (odłączyłem lewa fajkę). Natomiast na lewym cylindrze na wysokich obrotach faluje, pływa. To po pierwsze a po drugie bez ssania nie trzyma wolnych obrotów tylko od razu gasnie. A więc pływa przez nieprawidłowo pracujący jeden cylinder. Wydaje...
Witam, mam taki problem: gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu obroty są wysokie, jak trochę przygazuje to zatrzymują się i dopiero po jakimś czasie spadają. Po nagrzaniu problem powiedzmy ustępuje. Najlepiej będzie widać na filmie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Natomiast gdy jest ciepły to obroty potrafią się zawieszać w okolicy 1500...
Witam. Z tego co sie orientuje tego typu odczyty na sondzie lambdzie sa w miare normalne. Generalnie komputer ma za zadanie oscylowac wokol jakiejs tam wartosci. Jezeli te zmiany wartosci sa w miare rownomierne i zmieniaja sie o kilka procent w gore i w dol to wszystko jest git, bo komputer co jakis czas zczytuje wartosc z sondy i jezeli jest mieszanka...
Mam fiata grande punto 1,4 8v. I od jakiegoś czasu falują mu obroty nie wiem co jest?? Silnikczek krokowy już sprawdziłem oprócz tego: Sonda lambda, kolektor ssący. No i wszystko jest ok ale auto dalej faluje. Już nie wiem co robić proszę o poradę
Witam wszystkich, Wiem, że podobna tematyka była już opisywana na tym forum, ale nie znalazłem przypadku podobnego do kolegi. Autko klasyk z podobno dobrym silnikiem 2E 2.0 115 km 1995r. ale i z problemem. Co do zasady to auto zasilane jest benzyną i LPG. na filtrze powietrza jest przepływomierz, więc LPG tylko w sekwencji STAGA, chociaż niektórzy mówią,...
Dzień dobry, Moja przygoda z nierówną pracą silnika zaczęła się jakiś dłuższy czas temu :( ale do rzeczy. Jak odpalam silnik na zimny(po nocy) falują mi obroty okolo 2 minut nastepnie na gorącym delikatnie ale tez faluje. Problem mam już od dluższego czasu. Ilość mechaników którą moje auto odwiedziło prosi o pomstę do nieba ( szkoda gadać ). Auto jet...
Witam nie dawno zakupiłem Opla Astre G i po ok 2tyg zaczęły się problemy... Falowanie obrotów na biegu jałowym 850-820-860-830-820 na rozgrzanym silniku. Ssanie przebiega normalnie bez falowania. 1 bieg mało gazu szarpie dusi się dopiero jak się da dużo gazu auto jedzie dynamicznie bez szarpania. 2-3-4-5 bieg jest normalnie bez szarpania auto przyśpiesza....
Witam, posiadam Vectrę B z 1998r. z silnikiem X18XE1. BEZ LPG Mam problemy ze ssaniem. Po odpaleniu zimnego obroty na biegu jałowym od razu stają jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min, a na ssaniu powinny mieć jakieś 1300 i pomału schodzić. Zauważyłem, że gdy go odpalę i chwile pochodzi na 950, zgaszę go i odpalę to ma wtedy podniesione obroty tak...
Po odpaleniu kosiarki MTD na ssaniu chodzi równo, po wyłączeniu ssania przepustnica otwiera się i zamyka na przemian (obroty falują). Ramie przepustnicy jest na wodziku, który przechodzi pod kołem zamachowym na ramie, które chowa się gdzieś w silniku. To wszystko przesuwa się razem zamykając i otwierając przepustnicę. Jeśli dam delikatnie na ssanie...
witam. przejdę może od razu do rzeczy: posiadam poloneza caro 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy GAZ problem polega na tym ze gdy go odpalę (na gazie bo benzyny nie mam, pompka się skończyla..:/) obroty idą od razu do góry ale to dlatego pewnie ze przy paleniu dodaje gazu i gdy spadną obroty do tak mniej więcej 1200 pracuje ładnie aż temperatura cieczy dojdzie...
Znalazłem przyczyne: lewe powietrze pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą (kolektor ssący lekko zdeformowany) .Po usunięciu usterki wszystko ok.
z ciężkim odpalaniem w Nexi w benzynie miałem rano problemy z odpalaniem na zimnym to okazało się, że miałem uszkodzony przekażnik pompy, rozebrałem wd40 psiknełem i trybiło na jakiś czas, potem kupiłem nowy. Za falowanie obrotów na zimnym silniku może odpowiadać silniczek krokowy, który zwiększa prace na tzw ssaniu. Inną przyczyną falowania może być...
Agregat 3F tana chińszczyzna. Odpala od kopa na ssaniu. Po odpuszczeniu ssania faluje od jałowych do maksa Jak dam mu lekko uchylone ssanie to obroty się wyrównują i chodzi całkiem dobrze. Sprawdzałem pływak jest ok otwiera się w poziomie. Głowna dysza od strony pływaka drożna. Odporny na wszystkie regulacje. Jakby nie dostawał paliwa. Uszczelki wydają...
Witam , auto audi a3 1.8 t 2000r . Wiec tak , czasem bo to nie zawsze po dłuższym postoju faluja obroty na zimnym silniku , tak jak by jak jeszczę jest na ssaniu. A druga sprawa to jak np w czasie jazdy czy na postoju dam gazu do 3 lub więcej tys obr , i puszcze to obroty spadają do 600 - 700 obrów , a pozniej na 800 . Raczej to nie jest normalne
Witajcie. Szukałam tematów podobnych już, ale niezbyt znalazłam odpowiedź, więc spróbuję własnych sił. Otóż mam kosiarkę Bolens 4051 SD i od kilku dni już zapalenie jest bardzo utrudnione, a koszenie niemal niemożliwe. Wyczyściłam już gaźnik oraz sprawdziłam przewód paliwowy. Sprawa wygląda tak, że kosiarka zapali, kilka sekund pochodzi, po czym spadają...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
Witam W moim aucie brak jest ssania. Po odpaleniu zimnego silnika strasznie trzepie nim , trwa to jakąś minutę i potem się uspokaja. Po tym czasie silniczek pracuje pięknie i nic nie można mu zarzucić. Problem w tym że nie mam tego ssania. Czy da się jakoś to naprawić? Czy to może być jakaś bzdura czy poważny problem? Jak jest już trochę zagrzany też...
Witam Jestem posiadaczem BMW E34 525i Vanos 1994r. Mam założoną instalacje gazową sekwencje DT Gas system Wtryski mam metalowe kazdy wężykiem osobno podłączony do kolektora ssącego. Problem polega na tym ze na wolnych obrotach na gazie faluje i nawet potrafi zgasnać silnik jak i również nierówna praca na wolnych obrotach (troche szarpie) Podczas jazdy...
Mam następujący problem z moim autem gdyż jakiś czas temu zaczął gasnąc na wolnych obrotach.Po podpięciu pod komputer wyszło,że padł silniczek krokowy.Zamówiłem nowy przez internet i po jego wymianie tylko utrzymuje obroty na ssaniu.Kiedy chce go wkręcić na zimnym silniku aby przełączył się na lpg to zachowuje się tak jak by brakowało mu benzyny i strasznie...
Witam mam problem z Golfem II 1.3 NZ 90r produkcji. Początkowo były takie objawy : -Silnik zimny samochód odpala , chodzi na podwyższonych obrotach ( ssanie ) schodzi do 950obr/min i przez chwilę chodzi normalnie , potem obroty spadają niżej , że prawie gaśnie - pracuje tak chwilę i obroty wchodzą na 950obr/min znów chodzi chwilę ok i ponownie spadają...
Silniczek krokowy był wymieniany ponieważ obroty na biegu jałowym falowały Ktoś kto nazywa elektromagnetyczny zawór powietrza silnikiem krokowym to menda która nie ma pojęcia co robi a nie mechanik. Tak więc u mechanika nie byłeś. Skaner diagnostyczny też nie jest niezbędny w tak prostym silniku. Btw nie napisałeś w ogóle jaki masz silnik, ani nawet...
Witam forumowiczów Jeśli wymieniłeś już świece, kable i (o zgrozo) cewkę zapłonową, a twój gazownik rozkłada ręce a Twoja Madzia szerpie przy obrotach 2000-3500 to chyba mam lekarstwo na Twoje "bezsenne noce". Po wymianie ww elementów, 20 wizytach u gasmana (autora instalacji) i jeszcze paru innych wizytach u innych znawców trochę położyłem przysłowiową...
Objawy lewego powietrza. Często do wymiany rura ssąca pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem - znajdujący się w niej zawór odmy robi się nieszczelny. Do tego zgniła wtyczka czujnika cieczy, albo on sam.
Witam, jak w temacie obroty falują od 600 do 1200 obr/min. na zimnym i gorącym silniku. Czasem gaśnie, brak kodów usterek, podmieniona przepustnica, map, wypięte sondy, sprawdzony rozrząd, cewka + świece, cały dolot szczelny. Jak odepnę przepustnicę to wchodzi w tryb awaryjny i jest ok tzn trzyma 1100 obr/min. Jak odepnę przewód od kolektora ssącego...
Na benzynie i gazie. Teraz rano jak odpalam to są za niskie obroty i gaśnie od razu. Trzeba kręcić kilka razy i jak załapie(silnik pracuje na pograniczu zgaśnięcia) lekko wciskać gaz i jechać szybko aby się zagrzał wtedy jest trochę lepiej. Po przejechaniu ok.3 km dopiero wchodzą normalne wolne obroty, bo czuć takie mocne szarpnięcie. Tak jakby ssania...
Wymiana kolektora ssącego
Witam, mam taki problem z golfem 4, wersja GTI 1,8T, otóż od jakiegoś czasu czuć wyraźnie jak buja silnikiem, na ssaniu, na zimnym trochę mniej, natomiast jak się rozgrzeje, to widać wyraźnie jak cały silnik chodzi i się trzęsie. Dodam że obroty trzyma równo ok 880, czasem też mam wrażenie że jak jadę to słyszę przy uchyleniu okna jakby gdzieś powietrze...
Już powoli tracę cierpliwość do tego silnika... Zrobiony twinport, łączenia poradnicy z klapami wirowymi, same też bez większych luzów, zrobiona płukanka + wlanie po 50ml nafty do każdego cylindra, wymieniony olej na gm 5w30 dexos2, pomierzone ciśnienia w cylindrach i odpowiednio od rozrządu 10,4(tutaj powierzenia cylindra porysowana bo poprzedniemu...
Dokładnie, sprawdź gumowe kolanko przy kolektorze ssącym łączące go z plastikową rurką do serwa hamulców
Odnośnie nierównej pracy silnika po odpaleniu na zimnym i chęci gaśnięcia - pomogło wymienienie czujnika temperatury. Zniknęło falowanie obrotów na rozgrzanym silniku. Nie wróciła za to moc, taka, jaką miałem wcześniej. Jestem umówiony na lepszą diagnostykę niż mój Tzwanitzig na OBD, trzeba sprawdzić komputer, bo lambda siedzi druga. Myślę, że pomogło...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Falowanie obrotów w niskiej temperaturze może być też spowodowane LPG nawet sekwencyjnym (wiem bo mam i BMW i sekwencje) latem jest ok zimą niestety przy zimnym silniku falują obroty przy rozgrzanym już ok. Silnik nie gaśnie ale wariuje i pewnie takie objawy masz, z reszta chyba wszystkie samochody którymi zdarzyło mi się jeździć miały z tym problem...
Jeśli jest to silnik X16XE to EGR znajduje się w kolektorze ssącym, po stronie kierowcy ,musisz zdjąć plastikową pokrywę z silnika.
Witam... Mam od pół roku lagunke 1.8 16V silnik F4P z 2001 roku, kombi. Zakupiłem ją z typową dla tego silnika usterką objawiającą się wahaniami obrotów w zakresie 2000-2500 oraz brakiem reakcji na pedał gazu jak i stosownym komunikatem fuel injection faulty. Dodam że ktoś już wymieniał przepustnicę jak sądzę gdyż widniał na niej napis wykonany korektorem...
Te elektrozawory na dole to jeden idzie na siłownik klap kolektora a drugi na zawór pompy powietrza dodatkowego.Podciśnienie pobierają zaraz z ssącego od dołu.Dalej,z zaworu egr przewód idzie bezpośrednio do ssącego ,regulator ciśnienia paliwa idzie do obudowy przepustnicy (z tyłu)ale nad przepustnicą.Evap wchodzi za przepustnicą i obok niego idzie...
Witam wszystkich . Zacznę może od początku opisywać mój problem. Mianowicie posiadam Citroen C2 w silniku 1.4 benzyna,od pewnego czasu wyskakuje mi kontrolka silnika(pomarańczowa). Wielu miałem fachowców i pare rzeczy już wymieniłem. Pierw może powiem jakie są tego objawy. Pierwszy objawem jest na pewno duże spalanie bo około 12,5 litra, na silnik...
Obroty falują tylko jak puszczam hamulec chwilowy spadek do ok. 500obr/min i wracają. jeśli trzymam cały czas wciśnięty obroty się nie zmieniają. ja adaptacji nie robiłem tylko mechanik ale nic nie mówił ze jest coś nie tak(no chyba ze nie zrobił a powiedział ze zrobione). co do nieszczelności to ostatnio miałem kolektor ssący wyciągnięty w celu sprawdzenia...
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze? na automatycznym ssaniu na benzynie przez chwile pod odpaleniu auta (np. z rana) - tak, wtedy chodzi poprawnie i trzyma stabilne ok 800 obr/min na biegu jałowym. Ale tylko chwilę chodzi dobrze.. Wiec radzicie bardziej...
Jeśli wąż odmy jest pęknięty, to tak, może mieć związek, każda nieszczelność kolektora ssącego będzie przeszkadzała w pracy silnika.
Jakie luzy ustawić? wydechowy 0,15, ssący 0.10? Jeśli chodzi o dyszę (zał) to jest na swoim miejscu. Dodam jeszcze kilka informacji. 1. Gdy przytrzymam ręcznie przepustnice, silnik pracuje normalnie. 2. Porównałem pracę mojego silnika z silnikiem o większej mocy - B&S 18-19KM, mój chodzi dużo głośniej. Obstawiałem tłumik, podmieniony - to samo. 3. Podczas...
Falujące obroty silnika to objaw zasysania lewego powietrza w układzie dolotowym silnika. Osobiście uważam że powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia wychodzące z kolektora ssącego.
Silniczek krokowy odpada był wymieniany na nowy, na nowy bo wcześniej falowały mi obroty a teraz jest ok. Przepustnicy w tym samochodzie nie ma, jest jedno punktowy wtrysk. Dodam jeszcze że podczas jazdy na wysokich obrotach zaczyna coś piszczeć. Przepustnica jest i to jak najbardziej ;) Sprawdź czujnik temperatury układu chłodzenia,który odpowiada...
Witam! Po odpaleniu zimnego silnika obroty od razu spadają do około 700rpm i falują +/- 100, nie ma tego tak zwanego ssania. Po rozgrzaniu silnika też niewiele się zmienia bo falowanie występuje cały czas :( Pamiętam, że w każdym innym samochodzie jakim jeździłem wciskając sprzęgło lub wrzucając luz obroty spadały powoli zatrzymując się na około 1200rpm...
Witam, sorki że tak późno odpisuje. Fakt również dużo czytałem na temat ssania w naszych feliciach i generalnie ciężko wykryć przyczynę ale z innych dziwnych zachowań felicii to fakt, że ssanie czasami się pojawia gdy temperatura otoczenia jest tak około 10-15 stopni to czasami ładnie wskoczy na te swoje znamionowe obroty na ssaniu tak kolo 1000 RPM....
Witam panowie jako że ten temat dalej mi nie daje spokoju liczę na następne rady. Otóż mam kilka problemów z golfikiem : 1. Od dwóch miesięcy jeżdze bez podpiętej wtyczki od krokowca tak mi się wydaje bo przy podpiętej wtyczce jak staje na światłach czy odpalam auto to mi niechce odpalić muszę gazować tu zamieszczam wam króki filmik co się dzieje jak...
Opel Meriva 2003 r. Silnik Z16SE Objawy: Falujące obroty Szarpanie przy ruszaniu Brak mocy Błędy: Łączna ilość kodów błędów: 2 P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin (0C) - Nie występuje P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3 (00) - Obecny Podejrzewałem wcześniej EGR.Bo tylko ten błąd się pojawiał.Teraz doszedł jeszcze P0303.EGR podczas...
Szanowni Forumowicze, jakiś czas temu zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Premacy w wersji benzynowej 1.8 z 1999 roku. Niestety od początku borykam się z problemem hałasów jakie dobiegają spod maski. Efekt najlepiej słychać podczas szybkiego zwiększania oraz obniżania obrotów silnika. Problem występuję podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Zauważyłem,...
Witam. Mam problem z moja audicą, występuje on niezależnie od temperatury silnika chodź na zimnym dosyć rzadko, oraz nie zależnie od tego czy jest to benzyna czy gaz. Problem polega na tym że falują obroty. Zacznę od tego że na ssaniu na poczatku jest 1400 obrotów, później 1000-1100 a dopiero pozniej ok. 800. Następnie silnik zaczyna pracować równo,...
Witam Problem jest nietypowy w golfie strzelił rozrząd i został zmieniony słupek na taki sam o takim samym oznaczeniu do momentu zerwania w aucie nic się nie działo. Dodam jeszcze że auto trochę stało pod chmurką zanim dostało nowe serce Po wymianie silnika zaczęły się problemy auto na ssaniu jak jest zimny chodzi w miarę dobrze czasem trzyma idealnie...
Witam mam problem z autem Peugeot 207 1.4 vti 2009r 160k/km. Problemy pojawiły się jakiś czas temu były to falujące obroty po odpaleniu po pewnym czasie okazało się że padła cewka została wymieniona. Falujące obroty pojawiły się następnego dnia występowały losowo nie zależnie od temperatury. Później padł termostat i czujnik temperatury. W między czasie...
Witam, posiadam piłarkę nac sps 01-45. Nabyłem ją od dziadka, była uszkodzona, wymieniłem co trzeba, do grudnia chodziła wyśmienicie. Nagle z dnia na dzień (dzień przedtem było wszystko w porządku) zaczęła wariować. Ścinałem drzewo w lesie na opał, pierwszym problemem jaki się pojawił było delikatne wolne spadanie z wysokich obrotów po dodaniu gazu...
Normalna temperatura pracy silnika to ok.90°C.Silnik wentylatora załącza się na pierwszym biegu po przekroczeniu temp. 90°C tj.przy około 95°.Czujniki (termistory) pomiaru temp.cieczy zamontowane są na górnym gumowym wężu doprowadzającym płyn do chłodnicy.Pierwszy czujnik od strony bloku silnika dostarcza informacji do jednostki centralnej.Drugi obok...
Nie znam tego auta ale identyczny przypadek miałem z Lanosem 1.5 16V, zresztą opisany tu na forum. Sprawdzane było niemalże wszystko - mam na myśli czujniki, sonda, świece, przewody, wymieniona pompa paliwa itd.itd. Kiedy już ręce opadały w zwątpieniu - poczytałem trochę o problemie - również i na tym forum. Przyczyną był za słabo dokręcony kolektor...