do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Dla pracy silnika nie ma znaczenia gdzie podłączysz przewód fazowy czy neutralny. Silnik zasilany jest napięciem przemiennym.
Do działania silnika trójfazowego przewód N nie jest potrzebny, ale żółtozielony(PE), który jest podłączony, jak najbardziej jest potrzebny.
Nowy silnik z 5 przewodami Nowy silnik też będzie maił cztery podłączenia, 3 fazowe i uziemienie (ochronny). Przewód N nie będzie w nim stosowany. Chyba, że jest to przewód PEN.
Witam. Trzy przewody fazowe podłączasz do zacisków w puszce silnika. Przewód N z różnicówki zostawiasz w spokoju (nie podłączasz). Do obudowy silnika (pompy) podłączasz przewód PEN. Pozdro
Nie rozumiem pytania, chodzi o obroty silnika? Obroty możesz zmienić tak samo jak w silniku 3 fazowym, czyli zamieniasz środkowy przewód z bocznym, lub w sterowniku ustawiając revers. Są sterowniki które trzeba nauczyć w którym kierunki ma się kręcić silnik
Jeżeli chcesz go podłączyć pod 400V to musi być to połączenie w gwiazdę. Sama kostka przyłączeniowa jest właśnie gotowa pod to połączenie. L1- U1 brązowy L2- V1 biały L3- W1 czerwony PE- do obudowy A zero pod który zacisk ? bo chyba widzę 3 fazy i uziemienie tylko. i jeszcze pytanko, czy można sprawdzić w jakiś sposób sprawność silnika beż podłączania...
Na zdjęciu nr 2 silnik jest połączont w gwiazdę. Aby wprowadzić anomalię w zasilaniu należy stworzyć układ który zwierałby (na czas pomiaru) zielony i brązowy przewód silnika.
jak wyglądają realne podłączenia w tym silniku/u mnie niestety wszystko jest w rozsypce.../ Zwykły silnik 3-fazowy, widzę tylko 3 wyprowadzenia z silnika, a więc podłączasz 3 fazy i przewód ochronny. Nie sposób się tu pomylić.
To masz jak wiadomo silnik 1-fazowy na 230V z kondensatorem rozruchowym. Zasilanie należy podłączyć pod zacisk U1 i U2. Ze zdjęcia wygląda że masz go podłączony (przewód po prawej stronie).
Tak jak silnik trój fazowy , czyli trzy fazy pod zaciski U,V,W oraz przewód neutralny (zero) do obudowy
Pokaż te dane, bo 7 kW na 230 V i 1 fazowy, to ciekawy silnik.
Coś te pomiary dziwne, to ma się nijak do układu uzwojeń silnika. Ten przewód zasilający był do czegoś dołączony podczas pomiarów?
Witaj przede wszystkim odepnij przewód N od cewki skoro jest to silnik 3 fazowy. Do tego jeszcze musisz założyć 2 styczniki lewe i prawe obroty. Np. 1 stycznik załączy lewe obroty, a 2 stycznika nie będziesz mógł włączyć i na odwrót. Od tego są styki pomocnicze NO i NC.
Jakie napięcie jest na tym przewodzie? Ile mam omów miedzy nim a np fazowymi?
Witam ;Raczej to niemożliwe chyba że samoróbka
Widać z tego ,że ktoś pomieszał kable. Chyba ,że kabel jest sztukowany przez "fachowca " innym kablem.Absolutnie przewód fazowy nie może iść na obudowę.!
Kolego wentylator przypuszczam że jest zrobiony z tworzywa sztucznego ABS i jest zasilany z 230V więc jest to obojętne czy podłączysz fazę z lewej strony czy z prawej bo wyprowadzone przewody są tylko od uzwojenia silnika. Co do regulatora również będzie działał montuje się go na przewodzie fazowym aby w przypadku pełnego wyłączenia silnika żeby faza...
Silnik ten do działania nie potrzebuje przewodu N. Do obudowy silnika podłączasz przewód PE. Sytuacja się zmienia, gdy brak różnicówki, wtedy podpinamy N. Nie prawda nic się nie zmienia, nadal do obudowy podłączamy PE pomimo braku wyłącznika różnicowoprądowego. Nigdy do obudowy nie podłączamy przewodu N, ewentualnie można podłączyć PEN lub przewód zerowy...
Pomijając iż instalacja tej maszyny nadaje się do natychmiastowej wymiany i jeśli życie Ci miłe , to wzywaj jakiegoś elektryka od maszyn , podłącz ten przewód pod brązowy przewód zasilania na stykach stycznika.
4.7Ω U1-?między którym ? Piaty przewód może być termikiem silnika, to należy sprawdzić. Te 4,7Ω może być rezystancją termika.
W silniku 3 fazowym przewód w tym przypadku prawdopodobnie PEN jest podłączony do obudowy w celu ochrony przeciwporażeniowej. Jego brak nie wpływa na wartość prądu pobieranego przez silnik, więc nie wpływa również na wskazania licznika energii elektrycznej.
Powiedz mi, jak mam zmienić przewód między silnikiem a pomieszczeniem, gdzie był falownik, bezinwazyjnie? Bo ja nie będę przebijał się w jakiś sposób, aby zalało pomieszczenie poniżej. Jaki jest przewód, tak podłączyłem.
Witam zależy czy ma to być odbiornik 1 fazowy czy 3 fazowy. Przy zasilaniu 3 fazowym spadek będzie 3,7% dla mocy 5kW. Silniki są wrażliwe na spadki napięcia, wartość 3% jest do przyjęcia.
Witam.Ta kostka Tesli,to kondensator rozruchowy 2uF,bo takiego wymagał poprzedni silnik.Skoro nowy tego nie wymaga,to podpinasz: niebieski silnika-niebieski(przewód zerowy), brązowy silnika-czarny(przewód fazowy), żółto zielony silnika-żółto zielony(przewód ochronny,uziemienie). Nowy silnik nie wymaga kondensatora,bo może to być silnik indukcyjny z...
przewód neutralny pełni również rolę przewodu ochronnego - oznaczany jako PEN Na pewno? Przewód neutralny jest przewodem neutralnym i nie pełni żadnej innej funkcji jak tylko przewodu neutralnego. I nie jest oznaczany jako PEN.
Ja bym zaczął od sprawdzenia wszystkich połączeń elektrycznych. Sprawdź również gdzie jest podłączony ten czerwony przewód czy oby na pewno jest podłączony do obudowy silnika. W instalacji elektrycznej z pięcioma przewodami wykorzystujemy trzy fazy oraz przewód PE(żółto-zielony) jako ochrona. Przewód neutralny niebieski w tym wypadku jest nie potrzebny.
Uziemienie podłączone , ale do włącznika czy podłączyć sam przewód fazowy czy przewód fazowy i neutralny .
Przewód N zaizolować, przewód PE do obudowy silnika. Nie ciąć tego przewodu i nie puszczać przez przełącznik. On ma być stale podłączony. Przewody fazowe tylko przez przełącznik, miernik i zobacz które styki rozłączają.
1. Łączysz wszystkie żarówki równolegle, przewodem i zasilasz z włącznika zamontowanego w domu - nic trudnego. Ważne, by faza zasilająca była ta sama (np. L1) która zasila silnik bramy. 2. Z silnika bramy "wyciągasz" przewód fazowy ( zakładamy, że L1) i prowadzisz go do czujnika zmierzchowego (do zmierzchówki musisz też dociągnąć N). Z wyjścia zmierzchówki...
Zasilanie podłączasz do kostki czyli czyli przewód fazowy L i neutralny N . Jeżeli ten silnik ma pracować w innym urządzeniu to należy jego obudowę podłączyć z przewodem ochronnym PE (żółtozielony). W kosiarce jest on całkowicie odizolowany poprzez plastikową obudowę.
Wystarczy przewód 4 żyłowy , i wyłącznik. Przewodu niebieskiego i kołka N nie podłączasz we wtyczce.
Przełożyłem kable na kondensatorze pracy. Zielony przewód uzwojenia pomocniczego zamieniłem z czarnym przewodem uzwojenia głównego, co skutkuje zmianą obrotów. Skutkuje również spaleniem uzwojeń jak będziesz dłużej takie doświadczenia przeprowadzał. Czy silnik może w ten sposób pracować? Nie.
W danych silnika: Rozłącznik (wyłącznik) 0-1 lub O-Υ-Δ teraz tylko jakie masz sterowanie silnika -ile jest przewodów zasilających silnik /żył/ Jeśli jeden przewód /4 żyły/ to masz prawidłowo podłączony -oczywiście trzeba założyć końcówki oraz zachować właściwą kolorystykę kolorów przewodów.
Elektryk80 nie komplikuj czlowiekowi sprawy, on nie może poradzić sobie z trzema fazami , a ty każesz jeszcze podłączać przewód neutralny do takiego rozruchu. Silnikowi 3 fazowemu przewód neutralny nie jest do niczego potrzebny, jedynie przewód ochronny do obudowy.
OK teraz już coś wiadomo, UVW, to złącza fazowe, do niech podłączasz kolejne fazy. Osobiście wymieniłbym te przewody na kolorystykę krajową. Przewód w gumie OW 4 x 4 mm2, wtedy masz przewody brązowy, czarny, szary i zółto-zielony. Wywal te chińskie, bo jeszcze sobie biedy narobisz. Podłączasz U-brązowy, V-czarny, W-szary i tam masz złącze do uziemienia...
W sieci domowej jest 3x400 V, napięcie mierzymy w tym przypadku pomiędzy fazami. Natomiast 230 V to napięcie fazowe, czyli pomiędzy przewodem fazowym a neutralnym. Jeżeli silnik jest przystosowany do napięcia 3x400 V (spójrz na tabliczkę znamionową), to śmiało możesz go zasilać z instalacji domowej. O ile, oczywiście, spełnione będą inne wymagania,...
Możesz to rozwinąć? Kurcze nie wiem jak inaczej to opisać poprostu podłączyłem silnik pod przewód włączyłem go i podczas jego pracy mierzyłem napięcie między każdym przewodem fazowym w silniku a przewodem neutralnym.
Pedał od maszyny podłączasz szeregowo z obwodem silnika i zasilania. Czyli przewód niebieski zerowy podłączasz bezpośrednio do silnika, natomiast przewód brązowy fazowy podłączasz do jednego styku w pedale, a przewód z drugiego styku pedała podłączasz do drugiego styku silnika. W momencie jak naciskasz pedał, to silnik dostaje prąd i startuje.
Silnik ma trzy wyprowadzenia więc nie ma możliwości podłączenia gwiazda/trójkąt. Co nie oznacza, że nie mozesz tego przełącznika wykorzystać, jednak będzie on tylko włącz/wyłącz. Podłączasz wtedy zasilanie do L1, L2, L3, a wyprowadzenia silnika do U1, V1, W1. Do korpusu silnika przewód ochronny PE. Pozostałe zaciski przełącznika zostawiasz wolne.
Witam Sprawdź czy masz podłączone prawidłowo zasilanie,oznaczenie na listwie zaciskowej jest L ,N ,czyna L-masz przewód fazowy,czy nie masz odwrotnie.
Bardzo ważne jest by należycie podłączyć przewód ochronny. Powinien on być koloru żółto zielonego ale powinieneś sprawdzić czy tak jest faktycznie. Przewód ochronny należy podłączyć do metalowej konstrukcji silnika, do tego jest ten dodatkowy wkręt wewnątrz puszki. A przewody fazowe to tak jak już napisali koledzy wcześniej, pod te trzy nakrętki.
...oczywiście ochronny przewód PEN na obudowę Kompresora. Na pewno nie PEN lecz PE. I nie na obudowę lecz do zacisku ochronnego, tam gdzie przyłączona jest zielonożółta żyła z przewodu zasilającego silnik. Przewód zasilający czterożyłowy a wtyczka 3P+PE
Witam, Ostatnio nabyłem sprężarkę z silnikiem 3 fazowym 5kw. Przewód jaki mam na stanie to przewód 1.5 mm2, nada się do zasilenia tego silnika ? Do tego na tym gniazdku siłowym mam bezpiecznik 16A, czy jest on wystarczający, czy muszę szukać słabszego silnika ?
. Bez tego przewodu silnik chodzi ale głośno Hałasowanie silnika nie ma nic wspólnego z podłączeniem bądź nie przewodu ochronnego. Inna sprawa, że silnik powinien mieć ochronę. podczepiłem przewód ochronny wyzwala mi zabezpieczenia. Zależy gdzie go "podczepiłeś" i jakie zabezpieczenia "wyzwala"?
Przewody fazowe z twojej instalacji do przewodów fazowych wyłącznika, Przewód neutralny twojej instalacji do zielonozółtego przy silniku.
Skoro przewód z obu stron nie jest do niczego podłączony, to są dwie możliwości. Albo izolacja wewnątrz kabla uległa uszkodzeniu i jest przebicie z jednej z faz, albo po prostu napięcie indukuje się z sąsiadujących przewodów (tworzy się coś w rodzaju transformatora powietrznego.) Sprawdź omomierzem opór pomiędzy tym przewodem a przewodami fazowymi (oczywiście...
Witam . Według tabliczki znamionowej silnik powinien być 1-fazowy,lecz może być przezwojony na 3-fazy.By się przekonać jak jest zrób pomiar między tymi przewodami,jak również każdy przewód względem masy (obudowy silnika).
Zrób pomiar między przewodami wychodzącymi z silnika .Jeżeli jest jednakowe to trzeci przewód należy podłączyć również ,czyli ,jak wcześniej napisałem szlifierka jest 3-fazowa.
Złącze do podłączenia trójfazowego silnika znajduje się nad zespołem styczników (zielone złącze) Nie widać tego na zdjęciu, ale powinno być oznaczone U,V,W. Do tego podłączasz przewody fazowe silnika, przewód ochronny do PE.
A czy w tym wypadku nie pojawi się prąd różnicowy pomiędzy któraś fazą i N wyzwalający RCD? Nie ma czegoś takiego jak prąd różnicowy pomiędzy fazami oraz fazami a zerem. To są wszystko prądy robocze lub w przypadku przeciążenia lub zwarcia prądy przetężeniowe. Niezależnie od tego, czy neutralny jest podłączony, czy też nie, suma wektorowa prądów fazowych...
Albo masz uwalony silnik Dokładnie. Warto także sprawdzić przewód silnika pod kątem uszkodzenia izolacji na przewodach fazowych. Jeśli któryś z uszkodzonych tranzystorów dostał przebicia do bramki to współczuję.
Witam. Wykonuję modernizację wentylacji, mam kilka wątpliwości. 1. Czy silnik jednofazowy muszę zabezpieczyć oprócz bezpiecznika dodatkowo zabezpieczeniem silnikowym? Silnik to ok 0,4kW, myślałem aby zastosować najpierw wył. Główny potem wył. Różnicowo-prądowy (gospodarstwo rolne), bezpiecznik 4A. Czy muszę zastosować też zabezpieczenie silnikowe?...
Po pierwsze to już kabel powinien mieć pięć żył Nie ma takiej potrzeby, sam silnik do pracy potrzebuje jedynie trzech zyl fazowych, czwarte jest PE.
(at)czesiu No tak, ale silnik jednofazowy ma tylko dwa przewody fazowy i neutralny, więc jak będzie miał działać? Pomijam tu w tym miejscu przewód ochronny silnika, bo on służy do innych celów.
A widziałeś silnik trójfazowy do którego podłączony byłby przewód neutralny? Ja takiego nie widziałem. Podłączasz 3 fazy i przewód ochronny.
Nie podał kolega symbolu regulatora, ani sprzętu z jakiego pochodzi. Jest to typowy regulator z triakiem, dodatkowym elementem jest filtr p. zakłóceniowy M2 słusznie ktoś zaznaczył jak ZERO, a dokładnie powinien to być przewód ochronny. SZ1 to katoda triaka powinna być na przewodzie zerowym E to anoda triaka powinna być włączona poprzez silniki (obciążenie)...
Pomiar ma być wykonany do obudowy silnika. Możesz zastąpić odcinek przewodu (fazowego) silnika innym przewodem ale o takim samym przekroju i długości jak przewód silnikowy. Jeżeli po drodze jest listwa to na jej obudowie również pomiar wykonać jest wskazane. Możesz też odłączyć dwie fazy z PKZMO podać napięcie (jedną fazę), odkręcić pokrywę taliczki...
Witam. Silnik jest zapewnie chroniony przez podłączenie do PE. Należy zmierzyć impedancję pomiędzy punktami silnik - przewód fazowy zasilający falownik (za obowiązkowym zabezpieczeniem falownika). Należałoby sprawdzić także prowidłowość ochrony samego falownika.
F1 wyłącznik silnikowy, F2 bezpiecznik typy eska, S1 Stop awaryjny z blokadą, S2 przycisk start, K1 stycznik. Jeśli w gnieździe zasilającym wiertarkę są cztery dziury to tak, wtedy będzie to przewód PEN, jeśli pięć dziur to wymień przewód na 5 żyłowy.
Przewód fazowy przykładowo 13 przewód (N) do 23. Silnik 14-24 i dodatkowo A1 połączyć do 24.
Masz rację. W każdym razie sam silnik to toporna konstrukcja z cewek i rotora z magnesami. Jeśli magnesy się nie oderwały z wirnika, to masz problem z uzwojeniem. Warto pomierzyć czy przypadkiem jeden przewód fazowy się nie oderwał.
Tyle, że silnik na trójkącie potrzebuje 400 V, a nie 230 V. Niezły ZONK mi dałeś Panie :D Teoretycznie obroty silnika asynchronicznego a taki zapewne tu jest reguluje się za pomocą częstotliwości. Ale tabliczka mówi co innego. Siła jest także nie ma z tym.provlemu To może nie zawracaj sobie głowy falownikiem. Koszty tylko rosną. A między 1000 a 1350...
Witam, mam do podłączenia wentylator. To jest jednofazowy asynchroniczny silnik elektryczny (230V, 50Hz) Moc nieduża < 100W Schemat z karty katalogowej poniżej. Mam takie pytania: 1. To normalne że przewód fazowy na silniku jest niebieski? 2. Co się stanie jak zostanie zamieniona biegunowość? 3. Czy jest szansa że wentylator ruszy bez kondensatora...
Mam problem z silnikiem 3-fazowym która napędza pompę oleju w podnośniku samochodowym. Na tabliczce znamionowej jest: FDR 80 C/29 Y-380V 2,2kW 2840 obr/min 5,2A Z silnika wychodzi 6 przewodów: N'ka zółto-zielony, 3 grubsze - fazy, 2 cieńsze (nie wiadomo od czego, jest pomiędzy nimi przejście). Podnośnik działa tak, że wciskając przycisk od podnoszenia...
Witam, 1. Kolor przewodów nie ma znaczenia. 2. Neutralny pod złącze W, przewód fazowy pod V lub U (zmiana zasilania z V na U zmienia kierunek obrotów silnika). Pozdrawiam.
Do zacisków silnika powinny być podłączone tylko przewody fazowe L1, L2, L3 a przewód PE do obudowy silnika. Przewód N nie może być połączony z PE gdyż wtedy wyłącznik różnicowoprądowy zadziała. Czyli wszystko wygląda na w porządku.
Wygląda na zwykły silnik 3 fazowy. Jeśli jest tak jak napisałem, to 3 fazy należy podłączyć pod niezmostkowane zaciski na kostce, a przewód ochronny (dawniej zero) podłączyć do obudowy. Jeżeli silnik jest sprawny, to na 90% powinien zadziałać i nic nie powinno mu się stać, ale żeby mieć 100% pewności potrzebna jest tabliczka. Dodano po 6 Z tego co widzę...
Skoro jest to silnik od wciagarki to jest to silnik dwubiegowy 1U,1V,1W to pierwszy bieg 2U,2V,2W to drugi bieg 1W i 2W może być podłączone ze soba jako wspólny przewód i np do fazy L3 a biegi przełączas przełączajac fazy z 1U,1V na 2U,2V
Stary silnik 3-fazowy podłączony do instalacji TN-S, przewód PE podłączyłem do korpusu silnika (N nie podłączony) i po włączeniu wyzwala różnicówkę, jak podłączę N na korpus to silnik normalnie pracuje ale wydaje mi się ,że prawidłowe jest pierwsze podłączenie a silnik chyba nie do końca jest sprawny. Mam rację czy się mylę?
Witam Z fotki widać, że do silniczka dochodzi 5 przewodów. Prawdopodobnie jest to silnik 4 fazowy. Przewód niebiesnik jest wspólny ( ale należy sprawdzić, pomiędzy każdą fazą a przewodem wspólnym powinna być taka sama rezystancja). Proponuję proponuję przewód wspólny przyłączyć do zasilacza prądu stałego o naspięciu podanym na obudowie silnika lub w...
Witam, mam mały problem, gdyż nie mam pojęcia co za układzik jest jako włącznyk przy silniku 3 fazowym... Przewód zawiera kabel neutralno-ochronny i 6 innych (te czarne po pisze na nich od 1 do 6 nie pamiętam nazwy), a środek puszki widać na zdj. Prosiłbym o napisanie co to są za urządzenia w środku, bo szczerze nie znam się na tym, a muszę to włączyć....
zielony to zero (powinien być podłączony do obudowy) reszta to przewody fazowe. Chociaż właściwie to jeszcze nie widziałem żeby zerowy przewód wychodził z bebechów silnika. przyjżyj się czy któryś z nich nie ma kolorowego paska wtedy przewód z paskiem to zero
a co z tym podłączeniem silnika gdzie podłączyć przewód niebieski (zerowy)
Ją chciałbym koledze ElektroMex przypomnieć że silnik wymaga przewodu ochronnego PE lub PEN . Jest on potrzebny by w razie uszkodzenia izolacji uzwojenia silnika czy przewodów zasilających . Bo jak na razie to tylko przewody zasilające widać , więc przed próbą i podłączeniem na stale wymienić przewód zasilający na trzy żyłowy.
Kolega jak widać działa z doskoku więc może być za mało. Trochę ryzykowne zajęcie jak praca z napięciem sieciowym. Pytanie co dzieje się na T1 i T2, a także na bramce/drenie. Może diak się zbiesił. Ja próbowałbym zewrzeć T1 z T2 (ostrożność). Mam wątpliwości czy kolega właściwie ocenia styki w przewodzie. Wreszcie może i faktycznie zbankrutował silnik...
Witam. Jak tak dalej pójdzie, to pojawią się propozycje budowy uziomu otokowego. :lol: Kolego jajek92 . Dobrze zrozumiałeś moją odpowiedź. Łączysz na "chybił - trafił" trzy przewody fazowe. Obroty silnika w dobrą stronę -> zostawiasz, skręcasz wtyk i zakładasz osłonę przyłącza na silniku. Źle -> zamieniasz miejscami dowolne dwa, skręcasz wtyk, zakładasz...
Nie wiem jak dokładnie masz podpięte sterowanie tego stycznika ale obstawiam że na brązowym jest faza a na szarym neutralny, w takim przypadku przewód brązowy dajesz na przekaźnik od czujnika i dopiero z niego dalej na stycznik, przewód szary pozostaje bez zmian.
Przełącznik to jest gwiazda trójkąt, natomiast przewody w silniku to wszystkie "fazowe" i należy ustalić pary aby dobrze podłączyć. Nie ma tam żadnego minusa. Przewód ochronny z wtyku bezpośrednio do obudowy silnika pomijając włącznik.
3 żyły fazowe do faz a przewód ochronny do obudowy.
Wydaje mi się, że potrzbujesz jeszcze najważniejszego przewodu/żyły przewodu. Mowa o przewodzie zapewniającym ochronę przeciwporażeniową, czynnym i podłączonym do obudowy silnika. Może to być przewód zerujący.
Zaraz, zaraz, przewód fazowy w silniku BLDC ? Z definicji taki silnik zasila sie prądem stałym, więc gdzie tu faza? Bo są trzy fazy na uzwojenie silnika, ale to inna sprawa.
Kolory nie ważne,po za żółto-zielonym który idzie na obudowę silnika,to przewód ochronny no i kupić kabel bez koloru niebieskiego.
Witam . Zasilanie pomiędzy przewód wspólny i 12Ω . Kondensator pomiędzy przewody 12Ω i 24Ω . Pozdrawiam
Witam! Jeżeli silnik ma wyprowadzone po dwa przewody z uzw.pracy i rozruchu to wystarczy zamienić miejscami np.przewody rozruchu lub przewody pracy .Jeżeli będą miały uzwojenia wspólny przewód(w sumie 3 końcówki )a oporności będą niejednakowe to trzeba dostać się do wewnątrz silnika i dokonać tam zamiany drutów.
Panowie, przeprowadziliście przewód doktorski n/t uzwojeń silnika, ale albo nie bardzo rozumiecie "jak to działa", albo tylko nie umiecie się wysłowić. Kojarzenie "gwiazda/trójkąt" to tak naprawdę manipulacja rezystancją (impedancją, jak ktoś woli) uzwojeń - najprościej porównać do analogii połączeń równoległego i szeregowego. Przy "gwieździe" uzwojenia...
Witam. Kupiłem nieużywaną szlifierkę stołową Elna Sz 750 - 1/200 trojfazową i mam kilka pytań. Po otworzeniu pokrywy pod stopką okazało się żę z przewodów wychodzących z korpusu silnika praktycznie zlatuje izolacja po dotknięciu (szlifierka to leżak magazynowy z 1993 roku). Przewody delikatnie zaizolowałem i po podłączeniu działa. W związku z tym mam...
Sprawdź ilu żyłowy jest przewód zakończony wtyczką.
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
Chodzi mi o to jaką wartość płynie prądu przez przewód fazowy przy silniku podłączonym w gwiazde i w trójkąt przy rozruchu gwiazda trójkąt
Witam Jak podłączyć przewód (5x2,5 ) do silnika 3 fazowego ? Silnik Połączony w Gwiazdę tak jak na schemacie . Silnik o mocy 0.75 k/W . Mam wtyk ,Mufę do kabla 400 V 32 A 5 bolców . Proszę o pomoc .
czy może spalić się silnik lub uszkodzić gdy po wyłączeniu wyłącznika 3-faz. jedna faza nie zostaje odcięta. Witam Teoretycznie nie powinno się nic stać ale dla bezpieczeństwa należy odciąć WSZYSTKIE 3 fazy. Ewentualnie w przypadku zwarcia cewki do obudowy może się spalić (cewka). .silnik jest zasilany zasilaniem 3-faz. bez (zera pracującego) i podłączone...
Witam, Proszę o pomoc w zaprojektowaniu sterowania nawrotnego silnikiem 3 fazowym z hamulcem , tak żeby uzyskać łagodny rozruch , w tej chwili pracuje to na zwykłym sterowaniu na stycznikah ,ale przy rozruchu jest duże szarpnięcie . Myślałem o zastosowaniu softstartu lub falownika , softstart tańszy ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak wysterować...
Najlepiej odpiąć wszystko (kondensatory też-chyba, że się nie da :-( ) i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. Na upartego możesz podłączyć przewód neutralny z zasilania do przewodu wolnego czarnego przy silniku....
Zero doprowadzone do silnika powinno być uziemione, więc teoretycznie potencjał obudowy silnika jest taki sam jak potencjał ziemi. W praktyce jest różnie, ale na ogół jest to bezpieczne, przez lata tak chodziło mnóstwo silników, dopiero od kilkunastu lat pojawił się przewód PE itd...
Wymieniłem przewód zasilający wirnik bo istniało podejrzenie przebić ale nic to nie dało. Został jeszcze przewód stojana tylko, że on idzie wewnątrz słupa nogi suwnicy :-)
Ogólny wzór niech sobie będzie (trochę dziwny ? raz mnożysz, raz dodajesz), tylko przedstaw nam swoje założenia. Te liczby brałeś chyba z jakiegoś powodu jak mniemam? Ciężko jest oceniać wyniki, nie znając toku obliczeń. Pytania: Czy orientujesz się czym różnią się od siebie te parametry: Ib, Iz, In ? Ib – prąd obliczeniowy w obwodzie elektrycznym...
Wszystko zależy od tego czy odbiornik jest symetryczny czy nie. Na przykład silnik 3 fazowy nie potrzebuje przewodu neutralnego. Ale na przykład kuchenki elektryczne/indukcyjne potrzebują przewód neutralny.
Witam spaliła mi się płytka w pompie piaskowej jak mozna ja podłaczyc bez plytki ktore przewody z ktorymi złaczyc zeby chodził silnik https://obrazki.elektroda.pl/6289409400_... https://obrazki.elektroda.pl/4716044400_... https://obrazki.elektroda.pl/4354365800_... https://obrazki.elektroda.pl/4640754000_...
Przecież masz podaną wartość prądu przy zasilaniu 400V- 0,6A Jaki starter? Może stycznik? Jako zabezpieczenie może być wyłącznik silnikowy 0,63...1A, np. MM505N Hagera. Przewód- wystarczy 4x1mm² (zasilanie silnika). V.
silnik fazowy przewód podłączyć uszkodzony przewód fazowy przewód licznik fazowy
zapłonowy cewka kondensator gniazdo ładowania tomtom xantia regulator
Lokalizacja sterownika świec żarowych Audi A6 C5 1.9 TDI 1997 Amortyzatory do pralki Gorenje WA 1142 - gdzie kupić i cena