Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Witam. Po usunięciu termostatu chłodnica nagrzewa się tak samo jak silnik.
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Witam. Powiedz może jaka jest usterka, bo z tego co piszesz, to wszystko gra. Temperatura otwarcia termostatu, to około 87*C. Nic w tym dziwnego, że otwiera się tylko podczas postoju - jest zima :wink:. Napisz coś więcej, np. ile *C pokazuje wskaźnik ?. A podstawowa sprawa, to marka, a o niej nic nie ma. P.S. Czy silnik gotuje płyn ?. Pozdrawiam :).
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
ZMierz temperature innym termometrem , gotuje płyn?
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
PILNE:mam problem z układem chłodzenia w swoim golfie.zmieniłem termostat,bo zagotowało mi płyn,ale na nic to się zdało,bo dalej mi gotuje.Objawy:kiedy temperatura wody wzrasta otwiera się termostat i woda idzie na duży obieg,ale po jakimś czasie termostat z powrotem się zamyka i wąż na dużym objegu jest zimny tak jakby robiło na termostacie poduszke...
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
To jak się silnik rozgrzeje to nie będzie gotować płynu w tej wężownicy? No i ta wężownicą nie nagrzeje parownika przed odpaleniem.
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
Witam, Posiadam samochód Renault Clio II Ph2 1.4 16V z roku 2003 (posiada sieć CAN). Ogólnie mówiąc silnik "gotuje" płyn chłodniczy. Wentylator na chłodnicy nie włącza się po osiągnięciu wymaganej temperatury (domyślam się, że powinno to być około 90st.C). Działa tylko w następujących warunkach: 1. Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
Tak, ale skraplacz i chłodnica klimy to tylko elementy które rzutowałyby na klimę, jej wydajność itp. Czy także rzutowałyby na temperaturę silnika / układu chłodzenia ? Czy klima powoduje aż tak duże obciążenie silnika, że z klimą "gotuje" płyn chłodniczy a bez klimy nie ?
ale to jesli mi wszystko chodzi normalnie bez termostatu to tutaj napewno siedzi wina przy termostacie Można powiedzieć, że wina jest przy termostacie, bo jak jest zimny to jest zamknięty (ale taka jego rola, że ma być zamknięty jak jest zimny) i nie puszcza "powietrza" do zbiornika wyrównawczego, Przy zamknietym następuje "cofka" płynu dolnym przewodem...
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
jestem zielony, proszę o pomoc. kup nowy słupek silnika
czyli mamy rozumieć że gotuje płyn w silniku?? jeśli tak o spróbuj wyjąć termostat może on nie przepuszcza płynu
Jaki silnik- VR6?
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
Mało możliwe żeby płyn pod ciśnieniem bodaj 0,5bar gotował się przy 102⁰C. Korek wymieniłeś a czy węże twardnieją na gorącym? Może jest gdzieś nieszczelność, płyn powoli wycieka i ciśnienie się nie wytwarza. Z innych przyczyn to zakłócony obieg płynu (coś przytkane, pompa wody nie wyrabia) w rezultacie w głowicy się gotuje, albo dmucha głowicą...
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
A co da diagnostyka przegrzanego motoru? Sory ale nie ma takiego błędu ''Ugotowany silnik'' ani ''' wydmuchana uszczelka'' tudzież płyn przedostaje sie do oleju. Gotowało ci płyn.?
Wymień korek zbiornika wyrównawczego. Zaworek w nim zamontowany nie trzyma ciśnienia w układzie chłodzenia silnika, dlatego płyn się gotuje i wypływa. Przypuszczam że niepotrzebnie zmieniałeś uszczelkę pod głowicą .
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Jakby się nie otwierał to by się płyn gotował. Jak powoli się silnik nagrzewa to sprawdź po odpaleniu na zimnym czy od razu idzie ciepło na chłodnicę to wtedy skutkuję otwartym termostatem czyli uszkodzony.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Być może masz nieszczelny lub zepsuty korek.
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
Wywala płyn od razu, na zimno? Bo jeśli po 10 minutach pracy na gorącym silniku to wentylator do wymiany.
Koledzy, przed chwilą wróciłem od mojego kapryśnego opla i powiem szczerze, że coraz bardziej boję się o jego kondycję. Aby uniknąć wybuchy korka, odkręciłem go do połowy przed jazdą. Po przejechaniu 5 , po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie się płynu (nie wlewałem wody więc nie wiem dlaczego się gotował). Spod maski wydobywał się dym, uciekający...
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Zalej układ płynem.
Nie ma daremnej roboty. Kolega się upewnił, że tam właśnie jest jednak OK! Jeżeli naprawdę wszystko jest na sto procent cacy to pozostaje tylko sprawdzenie, czy z silnika do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny, lub czy gdzieś "po drodze" układ chłodzenia nie zaciąga tzw. świeżego powietrza. Innych możliwości już w zasadzie moja wyobraźnia...
wentylator jest tylko jeden (od klimy i od płynu chłodniczego)
Głowicę sprawdzałem, uszczelkę też, układ odpowietrzałem na postoju przy wyłączonym silniku, a i woda się gotuje po przejechani ok 2 km
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Niestety nie mam możliwości podłączenia się pod komputer i sczytania błędów, a przed wyjazdem do osoby, która go ma chciałem w domu zerknąć jeszcze i domowymi sposobami metody prób błędów. Ale skoro silnik łapie 90 stopni, gotuje sie płyn, górny wąż od chłodnicy wręcz parzy, a dolny zimny to wina termostatu ? Pozatym czy maż w przewodzie od odmy ma...
Wzrosła ale ile ? Na max. ? Gotowało płyn?. Termowłącznik widocznie uszkodzony. Silnik na 3 czy 2 przewody? Więcej danych poprosimy.
Na zimnym też bulgocze? Moim zdaniem uszczelka, powietrze w układzie chłodzenia uniemożliwia obieg płynu więc zimny płyn w reduktorze uniemożliwia zaś odparowanie gazu, stąd silnik nie pracuje na gazie.
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
Przyczyn może być kilka ,odpada uszczelka pod głowicą w silnikach wysoko prężnych jeszcze doładowanych przy małej nieszczelności rozrywa ją natychmiast więc płyn gotuje się.Sprawdź na pracującym silniku czy do zbiorniczka wyrównawczego cienką rurką wpływa płyn ,lubi się zatkać gdy płyn jest przegrzewany wytrąca się gliceryna jeżeli przewód jest Ok a...
Przy gorącym silniku obie rury muszą być gorące i miękkie ,jeśli górna między silnikiem a chłodnicą będzie zimna znaczy ,że termostat nie otwiera się i gotuje silnik a i może wywalić płyn zbiorniczkiem, jeśli górna gorąca termostat ok ,a dolna zimna znaczy chłodnica zawalona i nie ma obiegu chłodzenia
Byłem się przejechać po polnych drogach, zatrzymałem auto i na działającym silniku odkręciłem odpowietrznik przy lampie poleciało powietrze i zaczął cieknąć płyn (na tyle gorący, że topił plastikową butelkę), natomiast w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło płyn. Wyłączyłem silnik, po ponownym odpaleniu już było ok. Wentylator wcale się nie załączył. Płyn...
Wczoraj zgasiłem auto w celu dolania wody do układu bo miałem nie szczelność Witam czy kolega wlał tą wodę do wyrównawczego jak był gorący silnik? czy może odczekał aż ostygnie lub wlał gorącą? bo jak na gorący to może strzeliła głowica i dokręcanie takiej głowicy to raczej nie ma sensu. Dodano po 9 No i wszystko jasne. Szkoda że palcami szpilek nie...
Kolego ptaszek1975 zwróć uwagę że facet jeździ tym autem. Przy urwanym wirniku od pompy momentalnie gotuje się płyn w układzie a tu o gotowaniu nikt nie wspominał.
Z drugiej strony temperatura nawet 105 C mieści się w zakresie normalnej temperatury pracy silnika (Płyn się nie gotuje bo po pierwsze nie jest czysta wodą a po drugie w układzie jest ciśnienie ,które zwiększa temperaturę wrzenia.
W uszczelniacze się nie baw, nigdy nie wiadomo co tam za chemia jest - na jedno pomoże a na co innego zaszkodzić może. Jak cieknie to po prostu zmień. Jak temperatura idzie do góry to nie wywala przypadkiem trochę płynu ze zbiorniczka, nie gotuje się? Jakby ci się nudziło to możesz i tu poczytać a mojej przygodzie z tym silnikiem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Spotkałem się z podobnym przypadkiem , silnik pracował normalnie i nie gotował płynu, tam po prostu wskaźnik temperatury pokazywał za dużo ok.120C , temperatura na chłodnicy ok.90C zmierzona miernikiem z sondą . Z tego co wiem Tempra jeździ tak do dziś bez problemu .
Zacznij od wymiany korka na chłodnicy i przepłukaj cały układ bierzącą wodą.Wywal termostat. Ogrzewanie musi być sprawne,układ nie zapowietrzony i sprawne wentylatory chłodnicy. Jeśli nadal wywala płyn to albo uszkodzona pompa wody,albo "nie pali na wszystkie gary"albo ma zatkany układ wydechowy albo niestety pęknięty blok silnika. Przy jakiej temperaturze...
A ja upieram się przy tym czujniku.Miałem ten sam przypadek w SIERRce.Wymieniłem uszczelkę,uruchomiłem silnik i się okazało że płyn się nadal gotuje.Wymieniłem włącznik wentylatorów chłodnicy na inny i pomogło.Na obudowie termostatu był u mnie zastosowany włącznik który włączał wentylatory na 98st. i 105st.Pierwszy bieg miał uszkodzony.Jeśli coś się...
A co to jest 90C na silniku? Odkrecasz korek czy możę nie dokręcony masz korek i stąd się gotuje płyn w zbiorniczku?
powinna być nawet lepsza, bo ma przecież najwyższe ciepło właściwe. I właściwie jedyny jej minus to to, że może zimą zamarznąć. Woda lepiej chłodzi ale gotuje się w mniejszej temperaturze nisz płyn. W trakcie gotowania w silniku powstają komory gazowe. Gaz słabiej przewodzi ciepło niż woda i dochodzi do miejscowego przegrzania. Najbardziej zastanawia...
Sprawdź czy tym cienkim wezykiem co się odpowietrza silnik co idzie do zbiorniczka leci płyn. Musi dosyć mocno leciec. Jeśli nie to ten kruciec plastikowy co jest na bloku jest zapchany i tam zostaje powietrze. Zdejmij ten cienki wężyk i przepchaj drucikiem i będzie ok. Często wszyscy wymieniają głowice silniki i jest to samo bo ten plastik wykręcają...
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
Im wyższa temperatura, tym sprawność silnika większa. Z reguły płyn chłodniczy zaczyna się gotować w okolicach 120°C (lepsze i droższe) w okolicach 140-150°C. Czasem widać, że silnik jest słaby przy niskich temperaturach - ma bardzo niską sprawność wtedy. Myślę, że 100°C silnika (płynu chłodniczego) w gorący dzień to jest prawidłowa temperatura.
Witam O ile rozumie to płyn [woda ] w nim cały czas wrze [110 stopni ] i tu mam pytanie czy oby napewno się gotuje , ponieważ może być uszkodzony dwuwskaźnik [ zegar ] , o ile nie otwiera się duży obieg - brak obiegu przez chłodnice , pomimo że zamontowany nowy termostat ,może być niesprawny lub rzeczywiście odwrotnie włożony . Niegdyś miałem jeszcze...
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, bulgotanie może oznaczać że reduktor gazu może być podejrzany, woda idzie do dolotu silnika, jeden cylinder zalewa dlatego nie pali aż wypali wodę.
Miał ale ja ten silnik wyciągałem z samochodu którym się przejechałem i on normalnie grzał.A jakby siadała pompa to zaczęła by się chyba gotować woda?
Mimo,że sprawa nie jest elektryczna,chociaż jest mowa o włączniku termicznym,to wydaje mi sie,że sa zapchane przewody doprowadzajace płyn chłodzący do silnika,a jeszcze bardziej prawdopodobne jest to,że są zapchane lub zakamienione kanaliki obiegu płynu w samym silniku.Podczas nagrzewania sie silnika,w silniku jest zbyt mało płynu chłodzacego,w skutek...
Witam w moim Manie jest 1/4 płynu w zbiorniczku wyruwnawczym gdy samochód rozgrzeję się płyn podnosi się pod sam korek, ale nie wyrzuca płynu ani się nie gotuje temperatura cały czas jest w normnie 80-90C a jak zgasze silnik to się płyn opuszcza. Jaki może być powód tego? Proszę o odpowiedź
Witam. Auto odebrane od mechanika, uszczelka pod głowicą wymieniona jak i również wszystkie uszczelniacze. Autko teraz chodzi bardzo dobrze ( od czasu kiedy go mam nie chodził tak równo i stabilnie :)). Wniosek- wszystkie problemy z nierówną pracą i skakaniem obrotów spowodowane było uszczelką. Jeżeli chodzi o problemy z pompą abs to jak na dzień dzisiejszy...
zagotowałem do 113 stopni i wiatrak działa moje 2 pytanie czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach tylko wrzenie dopiero by miał 115 120 stopni?
Witam. Otóż mam problem z tym silnikiem BMP, wyrzucał płyn chłodzący przez zbiorniczek wyrównawczy i się potocznie mówiąc gotował. Więc była zdjęta głowica sprawdzona na szczelności (wyszło że wszystko jest OK.) Została więc splanowana. Uszczelka pod głowicą wyglądało że też jest wszystko dobrze. Ale cóż trzeba było założyć nową. Więc podsumowując góra...
Testu na CO2 sam nie zrobisz, chyba że masz do tego sprzęt. Jest to test, którym sprawdza się obecność dwutlenku węgla (CO2) W płynie chłodniczym, czy spaliny nie przedostają się do płynu.
Propunuję przeczytać instrukcję obsługi auta zanim odkręcisz którykolwiek korek pod maską. Nie odkręca się korka od płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku bo tam ma być ciśnienie, i nigdy nie lej tam wody tylko płyn!
Oczywiście że pompka z pralki wystarcza. Tylko nie może być z nowych pralek często opisanych jako mające mocy i z krzyżakiem jako turbinką. Są pompki z pralek starszej konstrukcji, które mają silniczek odseparowany od części wodnej pompki i opisane jako mające 90W mocy. Cechą rozpoznawczą jest wentylatorek do chłodzenia silniczka. Bardzo mocne pompki....
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
Czy poprzez uszkodzone wisko może mi wyrzucać płyn i gotować się?
Możesz powiedzieć od kiedy ci się gotuje ten płyn :?: :idea: ,pierwsze odpalanie po remoncie :?: , Może warto najpierw układ odpowietrzyć :!: :idea: ,wentylator pracuje ,jaka temperatura na liczniku :?: :idea: ,silnik pracuje równo :?: ,jakie obroty :?:
Witam, problem jak w tytule. Mam 2 wentylatory na chłodnicy. 1 biały (z prawej) nie załącza się , gdy przewody od chłodnicy robią się gorące. Drugi czarny (z lewej) załącza się w momencie gotowania płynu. Wskaźnik temperatury na zegarach pokazuje ok 90 stopni. Tak jak zawsze, gdy nagrzeje się do temperatury pracy. Wskazówka nie podnosi się do góry gdy...
kolega do mnie dzwonił dzisiaj i wygląda to dokładnie tak, że jak jedzie to jest dobrze, ale jak się zatrzyma na chwilę lub go zgasi wtedy wyrzuca płyn, tyle mi powiedział. Tak czytając ten ostatni wpis to nasuwa mi się takie pytanie: A wentylator chłodnicy to w ogóle mu się załącza, pracuje? Podczas jazdy (tym bardziej szybkiej) to go chłodzi pęd...
Uszczelka pod głowicą oznaczało by ze auto może nadmiernie kopcić, ubywa płynu, w płynie jest dużo co2, i płyn tak jakby się gotuje. U ciebie tylko silnik się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury.
Emeryt2, silnik pracuje normalnie, w zbiorniczku się nie gotuje, oglądałem auto na 10 stronę nigdzie nie ma wycieków płynu
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Witam Wszystkich mam nadzieję że ktoś przeczyta i pomoże mi w moim problemie otóż w mojej Kiance pojawił się dziwny problem silnik zagrzewa się odpowiednio ale dmucha w kabinie zimnym powietrzem czasem zaskoczy i te ciepło się pojawi ale jest to zadość czy na obrotach czy na też nie jest tylko słabe ciepło. Wszystkie węże są ciepłe nie są twarde. Niestety...
Jak po 1km masz pion to gotuje płyn. Brak nadmuch i wentylator to wyglada na brak obiegu jeśli jest poziom płynu
gotuje płyn gotuje płyn chłodnicy płyn chłodniczy gotuje
pralka polar filtr pompy pralka grzałka samsung wiena mostek
cadillac escalade philips senseo
Manitou 634 - Problemy z włączaniem biegów Czy płomień świeczki rozgrzeje spiralę grzejną?