Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera...
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Wskaźnik jest nowy KMF ma 2 lata max. Co do termoststu to nie woskowy taki nie tylko mieszkowy tylko do c 360 też są dwa rózne jeden typowy mieszkowy kotry niby jak sie zepsuje to w otwartej pozycji zostaje i silnik sie nie zagotuje a ten drugi też pewnie jest mieszkowy nie znam fachowej nazwy ale wygladowo jest inny. Czyli coś jest nie tak z moim...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Sprawdź czy tym cienkim wezykiem co się odpowietrza silnik co idzie do zbiorniczka leci płyn. Musi dosyć mocno leciec. Jeśli nie to ten kruciec plastikowy co jest na bloku jest zapchany i tam zostaje powietrze. Zdejmij ten cienki wężyk i przepchaj drucikiem i będzie ok. Często wszyscy wymieniają głowice silniki i jest to samo bo ten plastik wykręcają...
Problem wygląda następująco. Ciśnienie w klimatyzacji jest, sprężarka działa. Po włączeniu klimatyzacji włącza się wentylator klimatyzacji, ale nie włącza się wentylator ten od chłodzenia. Efekt jest taki, że po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach gotuje się płyn w klimie i sprężarka się wyłącza. Kiedy lekko temperatura spadnie, sprężarka załącza się...
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy? To jest silnik V kolektory odpowietrzajace na glowicach sa plastikowe rurki A zalany woda bo szkoda srodowiska na plyn jak sie gotuje to na ziemi idzie a w dzisiejszych czasach to ogromne koszty
W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
Oleju przybywa, przegrzewa się, wyrzuca płyn testowy z rurki, na ciepłym silniku się pogarsza - pachnie pękniętą głowicą niestety. Jeśli pomieszało ci płyn z olejem i to w misce olejowej to kiepsko. Jeśli jest to duża ilość tego płynu w oleju to spróbuj może zostawić auto na noc a potem odkręć korek spustowy oleju i spuść trochę do jakiegoś pojemnika....
A co w tym złego? Masz przy 3300 max moment obrotowy to byś chciał jeździć przy 2 tys obrotów w benzynie? Przy 6500 masz czerwone pole, także ponad 5 tys można spokojnie utrzymywać. No chyba że silnik śmietnik, pluje olejem albo pożera hektolitrami lub gotuje się płyn chłodzący, to wiadomo że trzeba odpuścić ale to wtedy weryfikuje się usterkę. Wg mnie...
Zarżnales silnik taką jazdą, oczywiscie przy 200 km/h nikt nie patrzy na wskaznik temperatury i masz za swoje. Zniszczona uszczelka pod głowicą, pęknieta głowica albo obluzowana tuleja czylindrowa.
Witam. Powiedz może jaka jest usterka, bo z tego co piszesz, to wszystko gra. Temperatura otwarcia termostatu, to około 87*C. Nic w tym dziwnego, że otwiera się tylko podczas postoju - jest zima :wink:. Napisz coś więcej, np. ile *C pokazuje wskaźnik ?. A podstawowa sprawa, to marka, a o niej nic nie ma. P.S. Czy silnik gotuje płyn ?. Pozdrawiam :).
Niestety nie mam możliwości podłączenia się pod komputer i sczytania błędów, a przed wyjazdem do osoby, która go ma chciałem w domu zerknąć jeszcze i domowymi sposobami metody prób błędów. Ale skoro silnik łapie 90 stopni, gotuje sie płyn, górny wąż od chłodnicy wręcz parzy, a dolny zimny to wina termostatu ? Pozatym czy maż w przewodzie od odmy ma...
Ciekawe co z nią może być nie tak, skoro wszystko wydaje się dobre a już poprzednicy coś rzeźbili (wyjęty termostat, wkręt w korku zbiorniczka wyrównawczego )? A wymieniałeś ten korek czy taki pozostał jak był? Bo tu może być właśnie "pies pogrzebany" że się gotuje. Nie mam skody, tylko Seicento 900-setkę, tam też jest tak że układ chłodzenia to układ...
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
witam mam tez problem z wyżucaniem płynu , kupiłem auto juz z uszkodzeniem , kiedy jechałem samochodem do 1900 obr. to było oki , ale jak sie przekroczyło to zaraz gotował sie , mechanik stwierdził i wymienił uszczelke pod głowica , do tego rozrząd komplet , ale co do czego auto znowu sie gotuje :/ okazało sie ze dodatkowa pompka jest uszkodzona , została...
Zależy co się dzieje. Jeśli silnik FAKTYCZNIE się gotuje - to żadne manipulacje czujnikiem nie pomogą - źle założony czujnik co najwyżej zafałszuje odczyt temperatury i będą wariowały wskazania temperatury na wskaźniku deski (no i silnik też - tryb awaryjny bez potrzeby). Te teksty o czujniku to bardziej poprawianie sobie przez ludzi samopoczucia (wykręcę,...
Visco powinno w przypadku dużego ciepła "zaskoczyć" i spowodować, ze wiatrak zacznie się kręcić szybciej - zgodnie z obrotami wału gdzie jest przyczepione. Często się uszkadza (w środku jest płyn, który twardnieje od wysokiej temperatury) co powoduje, ze wiatrak kręci się na biegu jałowym. Ale. Nie koniecznie to musi być przyczyną. Visco by się załączyć...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
Przerabiałem ten silnik dwukrotnie, problemów co nie miara. Jedyne co mogę Ci zaproponować to odpuścić, zanim wpuścisz się w koszty.
miałem coś podobnego i nie była to dobra informacja bo padł cały silnik ale nie panikuj najpierw sprawdź czy masz szczelne węże do nagrzewnicy tylnej strefy lubią przerdzewieć i jak zejdzie trochę płynu układ się zapowietrza gotuje nie daje ciepła i może też wywalać płyn ja bym zaczął od tego problemu na początek potem sprawdź termostat też może być...
Witam w moim Manie jest 1/4 płynu w zbiorniczku wyruwnawczym gdy samochód rozgrzeję się płyn podnosi się pod sam korek, ale nie wyrzuca płynu ani się nie gotuje temperatura cały czas jest w normnie 80-90C a jak zgasze silnik to się płyn opuszcza. Jaki może być powód tego? Proszę o odpowiedź
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Witam. Mam problem ze skodą felicja . Problem dotyczy dokładnie układu chłodzenia. Bardzo szybko wzrasta temperatura a płyn w zbiorniczku gotuje się. Wymieniłem już termostat (był on uszkodzony ponieważ pękło mocowanie wkładu termostatu i wszystko się rozsypało). byłem pewien, że wszystko jest dobrze jednak po przejechaniu się silnik znów zaczął się...
Temperatura dochodzi do połowy i jak stoi samochód to jest OK a jak tylko przejade kawałek to w momencie idzie temperatura na max i płyn wyrzucony. wydaje mi się że to raczej nie będzie uszczelka bo silnik na postoju tez pracuje i gdy temperatura silnika się podniesie to dopiero wyrzuca korek (woda się gotuje powstaje ciśnienie od wrzącej wody i wyrzuca...
Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy tam nie jest normalne takie ciśnienie chłodziwa. Można zrobić też bez rozlewania otworzyć - zgasić gorący silnik i bardzo powoli odkręcać, tak jak mocno gazowany napój. Tak czy siak grozi oparzeniem więc uważaj... W niektórych samochodach wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne. Ale tego silnika...
Woda czy płyn zalane? Kluczową sprawą jest pierwszy bieg wentylatora. Korek ma być sprawny i zakręcony. W układzie jest ciśnienie, które zmienia punkt wrzenia płynu.
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. z klimą Trochę się rozpisałem, ale proszę przeczytajcie całość i pomóżcie! DZIĘKI Mam problem z ubytkiem, wyciekiem płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego, co jakiś czas wywala płyn i świeci się kontrolka od chłodnicy na czerwono, po dolaniu płynu kontrolka gaśnie. Gdy znowu wywali płyn kontrolka świeci i tak w...
Przy gorącym silniku obie rury muszą być gorące i miękkie ,jeśli górna między silnikiem a chłodnicą będzie zimna znaczy ,że termostat nie otwiera się i gotuje silnik a i może wywalić płyn zbiorniczkiem, jeśli górna gorąca termostat ok ,a dolna zimna znaczy chłodnica zawalona i nie ma obiegu chłodzenia
W układzie mam płyn chłodniczy To zamontuj pompke webasta i chłodniczke dla schładzania tego wynalazku. W tym silniku chłodzenie polega na wygotowywaniu wody, jak się nie gotuje to nie chłodzi.
Hej. Auto z niefabrycznym LPG. Przebieg 41tys. km. Po przejechaniu kilku kilometrów na zimnym silniku (na zewnątrz temp. 0 stopni C.) właczył się wentylator chłodnicy, sprawdziłem wąż miedzy chłodnica a termostatem był zimny. Właczyłem klimatyzacje i po jakims czasie waz zrobił się ciepły. Po ochłodzeniu, podłaczono skaner OBD i na wolnych obrotach...
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
Witam mam problem z przegrzewaniem się silnika, objawy są następujące temperatura się podnosi i gotuje się woda w zbiorniczku wyrównawczym, a chłodnica jest zimna nie włącza się wentylator bo okolice czujnika went. są zimne. Chłodnica zawsze była ciepła do pewnego momentu. Pompa wody raczej sprawna ponieważ słychać krążący płyn po nagrzewnicy.
Tez mi sie tak wydaje, troche mnie to niepokoiło, ale dam juz sobie spokoj z ta temperatura... Tylko ze mam wyciek płynu chłodniczego i po kazdej podrozy musze go uzupełniac... Płyn prawdopodobnie wycieka korkiem... gdy woda osiga temp 95 st juz prawie sie gotuje i wywala ja korkiem od zbiornika na wode. korek jest mocno dokrecony ale prawdopodobnie...
Witam Gotuje mi płyn chłodniczy. Na początku sprawdziłem czy chodzi pompa wody działa, gdy silnik osiągnie 95c(odczyt na zegarze) napinacz zaczyna przenosić napęd na pompę wody temperatura spada do 70c ale podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dolny wąż od chłodnicy jest zimny i chłodnica też jest zimna. Czy może ktoś potwierdzić ze napinacz...
Witam! problem polega na tym, że silnik zbyt szybko i za bardzo grzeje się.Po zapaleniu pochodzi parę minut i temperatura wchodzi na pełen zakres i gotuje płyn.W tym czasie chłodnica jest zimna. Wąż od termostatu też jest zimy. Termostat wymieniony. Nawet dwa zakładałem. Dalej nie ma obiegu. Chłodnica drożna. Termostat też otwiera się bo jak zagotowało...
po wymontowaniu termostatu włączamy tylko chłodnice w obieg na stałe, takze z nim czy bez nie wyrwie nam uszczelki(pod warunkiem ze jest sprawny), a silnik prawdopodobnie został przegrzany przez własciciela, czesta jazda na 2 gazach
Witam. Skoda Favorit 1991r. Przebieg 132 000km. Problem polega na tym, ze wyciska płyn chłodniczy przez korek na zbiorniku. Wcześniej tylko uchodził z niego nadmiar ciśnienia. Silnik na małym obiegu gotuje się, założony został nowy termostat i dalej to samo, tzn tak jakby za późno się otwierał. W kabinie nie ma ogrzewania, dopiero po otwarciu termostatu,...
Wyjmij jeszcze raz termostat, i sprawdź bez termostatu czy się będzie gotować, jeśli bez termostatu będzie dobrze i włączą się wiatraki(wiatrak), a ogrzewanie w kabinie będzie chodziło, to sprawdź termostat poprzez gotowanie w garnku. Powinien się otworzyć przed wrzeniem wody. Jeśli termostat będzie dobry to załóż go i sprawdź na aucie. Poczas napełniania...
Witam Wszystkich ! Tak jak w temacie mam problem z chłodnica w Golfie IV silnik benzyna 1.4 Tak w skrócie, miałem stłuczkę w wyniku czego chłodnica została uszkodzona i wyciekł praktycznie cały płyn. Po wymienieniu chłodnicy na nowa i zalaniu płynem, auto zaczęło się grzać a raczej gotować, górny wąż jest gorący a dolny zimny, chłodnica też zimna jakby...
Witam. I pojawił się kolejny problem w moim aldiku. Zimny silnik jest okej. nie ma problemów wszystko jest okej. Po kilku KM wyskakuje powiadomienie Kuhmittel (płyn chłodzący) rzecz jasna pobocze i sprawdzam stan płynu no i jest okej norma taka jak zawsze, temperatura płynu również jest ok delikatnie ciepła nic się nie gotuje ani nic (na zegarach nie...
Ja myślę że tam płyn się nie gotuje w ogóle. Nie zostały podane żadne objawy gotującego się płynu. Koleżanko - skoro uważasz że gotuje się płyn to zobacz czy w tym momencie kiedy się on gotuje to działa Ci ogrzewanie - leci ciepłe powietrze. Hmm to też nie do końca tak, ponieważ jeśli ktoś wcześniej na szybko chciał doszczelnić głowice i nawalił jakiegoś...
Witam, mam problem z moim quadem egl madmax250 , mianowicie po ok 10 min nawet spokojnej jazdy na wyświetlaczu świeci kontrolka temperatury wody , po ok 2 min gdy się zaświeci załącza się wentylator , chodzi ok 1 min , wyłącza się , lecz kontrolka nadal świeci i tak dopóki go nie zgadza na około 10 min , gdy silnik był ciepły otworzyłem zbiornik i płyn...
Witam mam problem z astrą 1 rok 95 silnik 1,4 benzyna polega on na tym że temperatura szybko wzrasta do 100 stopni i włącza sie wentylator i po chwili opada no i po chwili znów do 100 stopni i tak w kółko najgorzej jest w mieście gdzie 100 stopni trzyma długo. pojechałem z tym do serwisu diagnostycznego stwierdzono że mam uszkodzoną uszczelkę głowicy...
Jeszcze jedno dużo czytałem na różnych forach i gdy uszkodzona jest uszczelka to jest olej w płynie lub płyn widać na bagnecie od oleju a u mnie tego nie ma. Ale zauważyłem pewną rzecz: gdy silnik się rozgrzeje to nie wyłącza się ssanie a najlepsze było to ze płyn sobie ucieka tam gdzie ogrzewa powietrze do kabiny więc podejrzewam że płyn sobie ucieknie...
Silnik pracuje równo na benzynie na gazie nie zawsze.Pierwszy raz się zagotował jak były duże mrozy nie po remoncie. A gotuje się nie zaraz po odpaleniu tylko po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, ale po kilku sekundach jak się zatrzymam wskaźnik temperatury opada .
Ostatnio podczas jazdy zauważyłem , że czujnik temperatury się dziwnie zachowuje podnosił się tylko trochę a wentylator cały czas się załączał. Wymieniłem czujnik i po przejechaniu ok 2 km wolno wskazówka wskoczyła na 3/4. Pojechałem szybciej jeszcze km i zapaliła się lampka temperatury zgasiłem. Rano zrobiłem test i sprawdziłem czy to termostat dolny...
Normalna temp. płynu to okolo 85-90 stopni, wyłącznik wentylatora działa zwykle w okolicy 95-97 stopni. Płyn gotuje się przy około 130 stopni. 1. na wszelki wypadek sprawdź wentylator chlodnicy, choć gdyby w ogóle nnie działał to by już dawno ci płyn zagotowało. 2. umyj porządnie chłodnicę myjką ciśnieniową lejąc od strony komory silnika, na pewno jest...
Witam mam clio 2 z 98r, jako, że zrobiło się ciepło mam problem z wentylatorem a mianowicie gdy płyn chłodzący przekroczy już dopuszczalną wartość włącza się wentylator ale tylko gdy mam wyłączony silnik. Chciałem się zapytać czy to normalne w tym modelu czy ktoś po prostu coś źle podłączył. Jest to uciążliwe bo jak jadę popołudniu przez zakorkowane...
Tak wentylator działa tylko ta woda gotuje się nawet gdy jadę... Mam troche ograniczony budżet więc musiał bym się na coś zdecydować (termostat albo uszczelka) więc jakie by mogły być inne objawy "zerwanej" uszczelki?? Auto nie traci mocy silnik na gazie chodzi płynnie i spalanie też jest w normie (ok. 13/100)
Chłodnica drożna ? oba węże gorące ? wentylator się załącza ? gotuje się czy tak się Tobie wydaje ? A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący...
Witam Kupiłem 3 dni temu skode fabie 1.4 mpi gaz 2001 r. Jak się jeździ do 100 km/h jest ok ładnie trzyma temperaturę , na wolnych obrotach albo i większych może chodzić i godzinę i jest ok natomiast przy 130 -140 km/h zaczyna się gotować po przejechaniu paru km . A niestety ładnie się prowadzi i przy 90 to się śpi i nie da się tak wolno jeździć. Podejrzewam...
Witam Mój problem to wskazania temperatury silnika w w/w focusie. Usterka polega na tym że: Przy normalnej jeździe jest wszystko OK ale jeśli rozpędzimy auto do prędkości np. 150km/h i PUSCIMY NOGĘ Z GAZU wskaźnik zacznie wskazywać PRZEGRZANIE (czerwone pole - 120'C). Faktycznie płyn się nie gotuje wszystko w normie ale wskaźnik się wychyla włączając...
Woda wlana, raczej nie ubywa tylko tak bulgocze i się gotuje po dłuższej jeździe. Śmię twierdzić, że głowica nadaje się do planowania. Koszt około 50 zł + usczelka nowa, jak już pewnie wiesz 30-50 zł. Wodę sobie podaruj wlej jakiś płyn do chłodnic bo to grzech traktować taki piękny silnik wodą.
Witam. Jestem też posiadaczem calineczki. Z moich obserwacji Calibra 8V tak ma że temperatura w ciepłe dni waha się pomiędzy ok 92-100oC u siebie też tak mam. przy 100 oC powinien ci się załączyć wentylator i zbić temperaturę do 95oC Po pierwsze jeśli ci się gotuje płyn gdy wskaźnik pokazuje 100 znaczy że albo masz wodę w układzie chłodniczym zamiast...
To ja już wole teorie kolegi T5 o zakamienionej chłodnicy. Kolego cynio333 ja jeszcze nie spotkałem się w takiej lagunie z oderwanym rotorem pompy wody od ośki. Pozatym autor pisze że ma LPG a nic nie pisze że mu parownik zamarza więc obieg musi być. Kolego T5 dlaczego podważyłem twoją teorie że chłodnica w tej lagunie nie jest zakamieniona?? Bo myśle...
Zapewniam że mozna odpalić poldka na gazie nawet w -15 stopniowym mrozie :D Mój kumpel robi tak: Gotuje litr wody idzie odpalić autko. Jak zaskoczy otwiera maskę i polewając wrzątkiem ogrzewa parownik. Zwykle lejąc powoli ok minutę, po tym czasie silnik na tyle się rozgrzewa, że jest juz sam w stanie ogrzać parownik. metoda może nieco brutalna ale...
to pokolei A czy te 5% mocy wystarczy na rekompensatę dodatkowego obciążenia? Płytki, przewody, rurki... To zaważy. Istnieje pewna granica, powyżej której nie opłaca się już "żyłować" osiągów, bo koszt tego jest większy niż zyski. Może lepiej wymienić silnik na nieco mocniejszy. silnik ma dosc spory moment obrotywy i w lodkach trzeba dac nawet do 500g...
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
ZMierz temperature innym termometrem , gotuje płyn?
PILNE:mam problem z układem chłodzenia w swoim golfie.zmieniłem termostat,bo zagotowało mi płyn,ale na nic to się zdało,bo dalej mi gotuje.Objawy:kiedy temperatura wody wzrasta otwiera się termostat i woda idzie na duży obieg,ale po jakimś czasie termostat z powrotem się zamyka i wąż na dużym objegu jest zimny tak jakby robiło na termostacie poduszke...
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
Wiesz ostatnio tez był taki co robił test ,ja zrobiłem i wyszły spaliny w układzie. Może być chłogniczka EGR też ,nie koniecznie zara uszczelka. Słaba wydajność pompy ,zapchany przelew do zbiorniczka,albo po prostu went nie chodzi i go gotuje.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Witam. Proszę sprawdzić czy termostat się otwiera, (wystarczy ręką chłodnicę dotknąć, po nagrzaniu silnika, powinna być równomiernie gorąca!). Temperatura pracy tej V6 jest w okolicy 100°C. Woda nie nadaje się jako płyn chłodzący proponuję zalać układ płynem Prestone jest na -37°C i do +128°C . Miałem tak w Oplu SINTRA 2.2 , normalna temperatura tego...
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
A ja upieram się przy tym czujniku.Miałem ten sam przypadek w SIERRce.Wymieniłem uszczelkę,uruchomiłem silnik i się okazało że płyn się nadal gotuje.Wymieniłem włącznik wentylatorów chłodnicy na inny i pomogło.Na obudowie termostatu był u mnie zastosowany włącznik który włączał wentylatory na 98st. i 105st.Pierwszy bieg miał uszkodzony.Jeśli coś się...
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Witam O ile rozumie to płyn [woda ] w nim cały czas wrze [110 stopni ] i tu mam pytanie czy oby napewno się gotuje , ponieważ może być uszkodzony dwuwskaźnik [ zegar ] , o ile nie otwiera się duży obieg - brak obiegu przez chłodnice , pomimo że zamontowany nowy termostat ,może być niesprawny lub rzeczywiście odwrotnie włożony . Niegdyś miałem jeszcze...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
gotuje płyn gotuje płyn chłodnicy płyn chłodniczy gotuje
obliczy wentylator grzałka ceramiczny kabel electrolux odkurzacz
wymiana zaworków delphi wymiana zaworków delphi
Tablet Prestigio MultiPad 4 Diamond nie włącza się - możliwe przyczyny i rozwiązania Jak sprawdzić działanie diody 1.5KE39CA?