Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera...
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Wskaźnik jest nowy KMF ma 2 lata max. Co do termoststu to nie woskowy taki nie tylko mieszkowy tylko do c 360 też są dwa rózne jeden typowy mieszkowy kotry niby jak sie zepsuje to w otwartej pozycji zostaje i silnik sie nie zagotuje a ten drugi też pewnie jest mieszkowy nie znam fachowej nazwy ale wygladowo jest inny. Czyli coś jest nie tak z moim...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
Sprawdź czy tym cienkim wezykiem co się odpowietrza silnik co idzie do zbiorniczka leci płyn. Musi dosyć mocno leciec. Jeśli nie to ten kruciec plastikowy co jest na bloku jest zapchany i tam zostaje powietrze. Zdejmij ten cienki wężyk i przepchaj drucikiem i będzie ok. Często wszyscy wymieniają głowice silniki i jest to samo bo ten plastik wykręcają...
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
Problem wygląda następująco. Ciśnienie w klimatyzacji jest, sprężarka działa. Po włączeniu klimatyzacji włącza się wentylator klimatyzacji, ale nie włącza się wentylator ten od chłodzenia. Efekt jest taki, że po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach gotuje się płyn w klimie i sprężarka się wyłącza. Kiedy lekko temperatura spadnie, sprężarka załącza się...
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy? To jest silnik V kolektory odpowietrzajace na glowicach sa plastikowe rurki A zalany woda bo szkoda srodowiska na plyn jak sie gotuje to na ziemi idzie a w dzisiejszych czasach to ogromne koszty
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
Oleju przybywa, przegrzewa się, wyrzuca płyn testowy z rurki, na ciepłym silniku się pogarsza - pachnie pękniętą głowicą niestety. Jeśli pomieszało ci płyn z olejem i to w misce olejowej to kiepsko. Jeśli jest to duża ilość tego płynu w oleju to spróbuj może zostawić auto na noc a potem odkręć korek spustowy oleju i spuść trochę do jakiegoś pojemnika....
A co w tym złego? Masz przy 3300 max moment obrotowy to byś chciał jeździć przy 2 tys obrotów w benzynie? Przy 6500 masz czerwone pole, także ponad 5 tys można spokojnie utrzymywać. No chyba że silnik śmietnik, pluje olejem albo pożera hektolitrami lub gotuje się płyn chłodzący, to wiadomo że trzeba odpuścić ale to wtedy weryfikuje się usterkę. Wg mnie...
Zarżnales silnik taką jazdą, oczywiscie przy 200 km/h nikt nie patrzy na wskaznik temperatury i masz za swoje. Zniszczona uszczelka pod głowicą, pęknieta głowica albo obluzowana tuleja czylindrowa.
Witam. Powiedz może jaka jest usterka, bo z tego co piszesz, to wszystko gra. Temperatura otwarcia termostatu, to około 87*C. Nic w tym dziwnego, że otwiera się tylko podczas postoju - jest zima :wink:. Napisz coś więcej, np. ile *C pokazuje wskaźnik ?. A podstawowa sprawa, to marka, a o niej nic nie ma. P.S. Czy silnik gotuje płyn ?. Pozdrawiam :).
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
Niestety nie mam możliwości podłączenia się pod komputer i sczytania błędów, a przed wyjazdem do osoby, która go ma chciałem w domu zerknąć jeszcze i domowymi sposobami metody prób błędów. Ale skoro silnik łapie 90 stopni, gotuje sie płyn, górny wąż od chłodnicy wręcz parzy, a dolny zimny to wina termostatu ? Pozatym czy maż w przewodzie od odmy ma...
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
Ciekawe co z nią może być nie tak, skoro wszystko wydaje się dobre a już poprzednicy coś rzeźbili (wyjęty termostat, wkręt w korku zbiorniczka wyrównawczego )? A wymieniałeś ten korek czy taki pozostał jak był? Bo tu może być właśnie "pies pogrzebany" że się gotuje. Nie mam skody, tylko Seicento 900-setkę, tam też jest tak że układ chłodzenia to układ...
witam mam tez problem z wyżucaniem płynu , kupiłem auto juz z uszkodzeniem , kiedy jechałem samochodem do 1900 obr. to było oki , ale jak sie przekroczyło to zaraz gotował sie , mechanik stwierdził i wymienił uszczelke pod głowica , do tego rozrząd komplet , ale co do czego auto znowu sie gotuje :/ okazało sie ze dodatkowa pompka jest uszkodzona , została...
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
Visco powinno w przypadku dużego ciepła "zaskoczyć" i spowodować, ze wiatrak zacznie się kręcić szybciej - zgodnie z obrotami wału gdzie jest przyczepione. Często się uszkadza (w środku jest płyn, który twardnieje od wysokiej temperatury) co powoduje, ze wiatrak kręci się na biegu jałowym. Ale. Nie koniecznie to musi być przyczyną. Visco by się załączyć...
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Zależy co się dzieje. Jeśli silnik FAKTYCZNIE się gotuje - to żadne manipulacje czujnikiem nie pomogą - źle założony czujnik co najwyżej zafałszuje odczyt temperatury i będą wariowały wskazania temperatury na wskaźniku deski (no i silnik też - tryb awaryjny bez potrzeby). Te teksty o czujniku to bardziej poprawianie sobie przez ludzi samopoczucia (wykręcę,...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Witam, po ponad roku użytkowania silnik po kilkunastu razowym użyciu nie rusza i buczy. Wszystko co napędzał silnik jest zdjęte i łożyska chodzą dobrze, nowy kondensator, po ostygnięciu kreci jakby był nowy. Proszę o poradę co to może być.
Przerabiałem ten silnik dwukrotnie, problemów co nie miara. Jedyne co mogę Ci zaproponować to odpuścić, zanim wpuścisz się w koszty.
Dzień dobry, mam silnik rowerowy 2T 80 cc i mam problem z simmeringiem po wymianie. Wymieniłem, dlatego że po leciutkim psiknięciu plakiem od razu gasł, a ten nowy też przepuszcza, ale dużo mniej. Muszę dużo tego psikać, żeby zgasł. Wcześniej, jak się jechało i wcisnęło sprzęgło, to wchodził na chwilę na obroty, teraz nie tylko jest problem, że czasami...
silnik uruchamia się koncertowo pracuje również ok ale po jakimś czasie zaczyna dymić z rury wydechowej i pluje olejem z tej rury.myślę że to pierścienie tłokowe ale nie jestem pewien.potrzebuje pomocy.
miałem coś podobnego i nie była to dobra informacja bo padł cały silnik ale nie panikuj najpierw sprawdź czy masz szczelne węże do nagrzewnicy tylnej strefy lubią przerdzewieć i jak zejdzie trochę płynu układ się zapowietrza gotuje nie daje ciepła i może też wywalać płyn ja bym zaczął od tego problemu na początek potem sprawdź termostat też może być...
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Witam w moim Manie jest 1/4 płynu w zbiorniczku wyruwnawczym gdy samochód rozgrzeję się płyn podnosi się pod sam korek, ale nie wyrzuca płynu ani się nie gotuje temperatura cały czas jest w normnie 80-90C a jak zgasze silnik to się płyn opuszcza. Jaki może być powód tego? Proszę o odpowiedź
Podczas porządków znalazłem w garażu silnik zachomikowany jeszcze przez poprzedniego właściciela Jest to niemiecki mały silnik klatkowy zwarty o mocy 900W i 2850 obrotów, Chciałem go wykorzystać do małej kosiarki ale jest problem Po jakiś 2-3 minutach od uruchomienia uzwojenia i obudowa są już gorące że parzą Mechanicznie jest bez zarzutu, wirnik kręci...
Witam. Mam problem ze skodą felicja . Problem dotyczy dokładnie układu chłodzenia. Bardzo szybko wzrasta temperatura a płyn w zbiorniczku gotuje się. Wymieniłem już termostat (był on uszkodzony ponieważ pękło mocowanie wkładu termostatu i wszystko się rozsypało). byłem pewien, że wszystko jest dobrze jednak po przejechaniu się silnik znów zaczął się...
Temperatura dochodzi do połowy i jak stoi samochód to jest OK a jak tylko przejade kawałek to w momencie idzie temperatura na max i płyn wyrzucony. wydaje mi się że to raczej nie będzie uszczelka bo silnik na postoju tez pracuje i gdy temperatura silnika się podniesie to dopiero wyrzuca korek (woda się gotuje powstaje ciśnienie od wrzącej wody i wyrzuca...
Woda czy płyn zalane? Kluczową sprawą jest pierwszy bieg wentylatora. Korek ma być sprawny i zakręcony. W układzie jest ciśnienie, które zmienia punkt wrzenia płynu.
Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy tam nie jest normalne takie ciśnienie chłodziwa. Można zrobić też bez rozlewania otworzyć - zgasić gorący silnik i bardzo powoli odkręcać, tak jak mocno gazowany napój. Tak czy siak grozi oparzeniem więc uważaj... W niektórych samochodach wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne. Ale tego silnika...
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
Przy gorącym silniku obie rury muszą być gorące i miękkie ,jeśli górna między silnikiem a chłodnicą będzie zimna znaczy ,że termostat nie otwiera się i gotuje silnik a i może wywalić płyn zbiorniczkiem, jeśli górna gorąca termostat ok ,a dolna zimna znaczy chłodnica zawalona i nie ma obiegu chłodzenia
W układzie mam płyn chłodniczy To zamontuj pompke webasta i chłodniczke dla schładzania tego wynalazku. W tym silniku chłodzenie polega na wygotowywaniu wody, jak się nie gotuje to nie chłodzi.
Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. z klimą Trochę się rozpisałem, ale proszę przeczytajcie całość i pomóżcie! DZIĘKI Mam problem z ubytkiem, wyciekiem płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego, co jakiś czas wywala płyn i świeci się kontrolka od chłodnicy na czerwono, po dolaniu płynu kontrolka gaśnie. Gdy znowu wywali płyn kontrolka świeci i tak w...
Hej. Auto z niefabrycznym LPG. Przebieg 41tys. km. Po przejechaniu kilku kilometrów na zimnym silniku (na zewnątrz temp. 0 stopni C.) właczył się wentylator chłodnicy, sprawdziłem wąż miedzy chłodnica a termostatem był zimny. Właczyłem klimatyzacje i po jakims czasie waz zrobił się ciepły. Po ochłodzeniu, podłaczono skaner OBD i na wolnych obrotach...
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
Witam mam problem z przegrzewaniem się silnika, objawy są następujące temperatura się podnosi i gotuje się woda w zbiorniczku wyrównawczym, a chłodnica jest zimna nie włącza się wentylator bo okolice czujnika went. są zimne. Chłodnica zawsze była ciepła do pewnego momentu. Pompa wody raczej sprawna ponieważ słychać krążący płyn po nagrzewnicy.
Tez mi sie tak wydaje, troche mnie to niepokoiło, ale dam juz sobie spokoj z ta temperatura... Tylko ze mam wyciek płynu chłodniczego i po kazdej podrozy musze go uzupełniac... Płyn prawdopodobnie wycieka korkiem... gdy woda osiga temp 95 st juz prawie sie gotuje i wywala ja korkiem od zbiornika na wode. korek jest mocno dokrecony ale prawdopodobnie...
gotuje płyn gotuje płyn chłodnicy płyn chłodniczy gotuje
migotanie monitor uszczelka pokrywa pompa paliwo sprężarka lodówce
bateria niteo kabel brake radio
Pasmo Ku dla tunera Sony Bravia 7 - Hot Bird 13E Sony KDL-32S5600 - słabe podświetlenie, HDMI, pilot