Może silnik gubi obroty ? Albo coś z nierównomiernością przesuwu lasera ? Spróbuj też regulować tym potencjometrem przy laserze. Pozdrawiam.
Witam. Co prawda było to w Felicji, ale przy uszkodzonym czujniku Halla silnik gubił obroty (objawy podobne jak dawniej przy uszkodzonym kondensatorze od aparatu zapłonowego) po zdiagnozowaniu na komputerze też wykazał tą usterkę, wymiana i po bólu również w kieszeni 200PLN w 1999roku. W Felicji był wkręcony w obudowę skrzyni biegów. Pozdrawiam.
Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Silnik pali na wszystkie cylindy (nie słychać że coś gubi)? Czy w czasie jazdy coś szarpie itp?
sprawdź czy nie gubi obrotów silnika
Możesz sprawdzić odległość cewki od koła zamachowego, powinna mieć 0.2-0.3 mm. Moim zdaniem problem jest w gaźniku lub zapłonie. Możliwe że gubi zapłony.
Jesli chciałbym przemiennie korzystać z zasilania 12v i 21v (mam taki akumulator) to każdorazowo przy zmianie źródła energii musiałbym przestawiać potencjometr na sterowniku? Nie, nie ma takiej potrzeby! Zauważ że regulację prądu silnik (a w zasadzie napięcia na potencjometrze) dokonuje się bez podłączonych silników i do określenia wartości regulowanego...
A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
Te silniki lubią gubić obroty biegu jałowego przy problemach z sondą lambda , może jest uszkodzona lub wypadł kabel z kostki sondy po prawej stronie u dołu w komorze silnika . Pozdrawiam
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Podłączyłem OP-Com-a i okazało się, że gdy silnik się nagrzeje to czujnik od pomiaru obrotów silnika gubi sygnał i przekłamuje wartość... zakupie nowy i dam znać czy wymiana pomogła
Przyjrzał bym się silnikowi jeszcze rezystancja uzwojeń oraz tachoprądnicy najlepiej zasilić na krótko silnik i sprawdzić jego prace. Co prawda jak by tacho była uszkodzona objaw był by trochę inny silnik by gubił obroty ale by pracował ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Też myślałem, że zrobiono tak bo silnik "gubił" wolne obroty przy większej prędkości a nie tylko "profilaktycznie". P.S Ja mam bezpośredni wlot (specjalnie sobie zrobiłem "łapacza" i na gazie jest ok. nic się nie dzieje, ale bywa różnie bo ludzie narzekają na gaśnięcie na luzie.
podaje iskrę, ale gubi gdzieś na rozdzielaczu Palec rozdzielacza ma przebicie do ośki
Zapomniałeś kolego o wyprzedzeniu zapłonu. Wnioskując po przeróbce kopułki wyprzedzenia nie ma i dlatego silnik "gubi się" przy wyższych obrotach.
Auto przyspiesza bez szarpania? Hamowanie silnikiem też bez szarpania? Jak gubi obroty, to chodzi na wszystkie cylindry? Przyczyn kulawych wolnych obrotów jest za dużo żeby celować, równie dobrze może być uszkodzona głowica, uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory itp. Np. W passacie B2 1.8 miałem pękniętą głowicę. Po nagrzaniu silnika do 70'C gubił...
Mam problem z Renault Kangoo 1.6 16V z 2004 roku. Ogólnie samochód odpala bez problemu, pracuje równo i trzyma obroty, ale po chwili sytuacja się zmienia – obroty zaczynają spadać, co często kończy się zgaśnięciem silnika. Podobny problem występuje, gdy dodam gazu i potem go odpuszczę – silnik wtedy „gubi” obroty, które zaczynają falować, a ostatecznie...
Zobacz jak zrobione jest sprzęgło elektromagnetyczne w sprężarce od klimy samochodowej - dużo prościej. Twoje sprzęgło będzie zawodne przez tą nieszczęsną potrzebę dostarczania napięcia do wirującego sprzęgła. Zastanów jak do wszystkich cewek połączonych w trójkąt chcesz dostarczyć stałe napięcie - nie da się. Przemyśl też, gdzie ucieknie energia powstająca...
Witam. zakupiłem niedawno Fiata Palio 1.6 16v 1999rok. Mam z tym autem mały problem, gubi wolne obroty gdy silnik się rozgrzeje. Wymieniłem już filtr powietrza, obudowę filtra, wąż powietrza od filtra do przepustnicy, silnik krokowy. Może ktoś miał podobny problem i podpowie jak go rozwiązać albo poleci mi jakiegoś dobrego mechanika do Fiata w Poznaniu.
Witam tak jak w temacie moja e30 gubi obroty jest to silnik 1.8i . Do meritum gdy jade do szkoły zrana zauważyłem ze gubi obroty ale gdy juz sie zagrzeje jest oki . wymienialem rozrząd patrzylem na kopulke palec i przewody byly oki . wymienilem świece lecz problem został. Nie mam pojęcia gdzie tkwi problem ? Moje domyślenia to kopulka przewody i palec...
Witam Mam problem z silnikiem 1.3 z Golf MK2 wtrysk. Jak na załączonym video podczas pracy silnika gubi, zanika zapłon ( nie jestem pewien ) Dobrze to słychać na zimnym silniku ( na ciepłym gubi na wyższych obrotach ) Dodam że jak to się stało możliwe że była końcówka paliwa ale po uzupełnieniu problem pozostał https://drive.google.com/file/d/1--jiVxg...
Wiem tak napisałem gdyż miałem takie silniki modelarskie co gubił synchronizację na pewnych obrotach.
A nie ma tam Koleżko Szanowny kontrolera sekwencji faz na tej płytce ? To steruje silnikiem i jego kierunek obrotów jest bardzo istotny.
Związek z temperaturą jest taki że zimny silnik chodzi w OL, więc całkowicie ignoruje odczyty z sondy. Nie wymyślaj więcej bzdur.
Witam mam problem z układem klimatyzacji w Lagunie II. Układ szczelny i nabity kompresor się załącza, na wolnych obrotach klimatyzacja działa i chłodzi po wprowadzeniu silnika na obroty gubi niskie cisnienie i przestaje chłodzić. Dławik już zmieniłem. Stawiam na kompresor ale na 100% nie jestem pewien może ktoś miał już taki problem!!!
Przecież napisał : Kilkakrotnie programowałem bamę - brak efektów Może przekładnia pada i w kórymś momencie przeskakuje - wtedy wbudowany w silnik enkoder gubi obroty i fałszuje miejsce stopu - sprawdź na samym pasku z wózkiem (bez obciążenia- z odłączoną fizycznie bramą) jak wyglądają punkty startu i stopu wózka. Przy programowaniu brama korzysta z...
200mm/s^2 przyspieszenie, prędkość 1000mm/s Enkodery rozdzielczość 1000p Sterowniki ustawione na mikrokrok 2000 na obrót. Czy dobrze rozumiem, że masz enkoder 1000 impulsów na obrót do silnika który ma 2000 kroków na obrót, - to jak wykryć gubione kroki?
Wygląda że gubi can. Od strony kierowcy uderzone byłoby?
Witam. Poprzednim razem objawy ustąpiły po wymianie płyty sterowania silnikiem.( udało się kupić na allegro ). Do tej pralki można zamiennie stosować płyty 5035, 5036, 5037. wszystkie działają sprawdziłem. Przelutowanie czesci i ich wymiana na starej płycie nic nie dało. miesiąc temu znów zaczęły się takie same objawy. Tym razem jednak nie była to wina...
Skupiłbym się na pomiarze obrotów, bo bez tego parametru nie wiem czy jest sens dalej sprawdzać osprzęt. Zwykle jak czujnik położenia wału padnie to jest odwrotna sytuacja nie widzi obrotów silnika i gubi zapłony albo nie odpala wcale, ale jeszcze nie widziałem, żeby sterownik widział obroty stojącego silnika. Może jednak zwarcie albo sam sterownik...
Płukanka silnika etc.
Pewnie jest jakiś inny sposób, ale z tego co napisałeś: jeżeli wiesz ile kroków wykonuje silnik w ciągu pełnego obrotu (Po podaniu danej ilości kroków, silnik powinien obrócić się osi o 360stopni), obciąż go momentem przy jakim ma pracować, na osi silnika zaznacz jakiś punkt i zadaj n-krotność liczby kroków potrzebnych do wykonania obrotu... Przy jednym...
Właśnie też zaczynam obstawiać przekaźnik. Dziwna sprawa wygląda to tak. Samochód po nocy nie pali robię skrót z 9 pinu dopuki zimny silnik po odłączeniu mostka gubi obroty i gaśnie. Jak z mostkiem przejadę z 200 m trochę rozgrzeje silnik. To na 8 pinie pojawia się napięcie. Potem gaszę go i pali już normalnie ale... No właśnie do pierwszego dłuższego...
1. Czy silnik wykonuje choć raz pełen obrót ? 2. Czy przy obciążeniu wałka silnika (np przytrzymując palcem) silnik gubi się szybciej ?
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
Jeżeli ten silnik "PRM 33-1.5" to silnik wyrób polski firmy silma, to radze go wymienić , bo one lubiły gubić obroty, podaje jego specyfikacje : napięcie pracy 12V , lewe obroty.
raczej licznik Kolega może rozwinąć? Dodano po 3 Dodam jeszcze, że silnik nierówno chodzi, pod dodaniu gazu gubi obroty. Co by również wskazywało na "ginącą" masę na silniku. pozdr
Šta znači greška za mana tga 460 03063-01 gubi snagu padaju obrtaji
Witam, Czy "...prawie po każdym uruchomieniu..." oznacza, że uruchamiany raz za razem nie gubi kalibracji, ale uruchomiony po kilkugodzinnym postoju ją traci? Jeśli tak, proszę sprawdzić do jakiego poziomu spada napięcie na akumulatorze podczas rozruchu. Napięcie poniżej 10V może powodować takie zachowanie. Jest to bolączka CNH. Silnik niby uruchamia...
No to masz dwóch podejrzanych. Czujnik Halla i przepustnicę. Jak bym się zajął przepustnicą. Sprawdził komputerem co widać w blokach pomiarowych od niej. Tutaj jest masa rzeczy do sprawdzenia. A problem raczej był wcześniej ale obciążenie przez Klimę spowodowało że się nasilił. Nawet głupi brak sygnału o prędkości pojazdu (ECU nie wie że nie stoisz...
Miewałem również gubienie zapłonów, suszyłem kopułkę, sklejałem na silikon, bo wilgoć była. Ostatnio jak wysuszyłem, to dolutowałem do palca kawałek blaszki, która wydłużyła palec o jakieś 3mm, bo według mnie to za duży odstęp był. Kupiłem wcześniej nowy palec i też był taki duży odstęp. Nie wiem dlaczego taki duży robią, ale odpukać ze 2 tygodnie na...
Wkręciłem już świecę NGK B-6L. Ma ona większą nakrętkę, dlatego nie pasuje do niej fabryczny klucz. Sprawia to pewien kłopot, ponieważ przy użyciu zwykłej grzechotki świeca wkręca się dosyć miękko, przez co trudniej wyczuć odpowiedni moment dokręcenia, który zapewni szczelność i jednocześnie nie zerwie gwintu głowicy. Na nowej świecy ustabilizowały...
Typowe silniki moga pracować przy obrotach 5-8 razy większych od trybu start-stop. Ale wtedy, aby nie gubić kroków musisz stosować algorytmy rozpędzania i zwalnianie obrotów. Przy pracy półkrokowej silnik mniej drży, ma natomiast mniejszy moment obrotowy.
witam mam ten sam problem silnik też 1,4 na wielopunkcie. spalanie mam kosmiczne a raczej silnik nie przepala i paliwo leci do oleju. obroty to też 1500 bez względu czy silnik zimny czy ciepły;/ a i mam problem taki jak falujące obroty jak po jakimś długim czasie spadną do tego 1000 to silnik gubi rytm po odpięciu przepływki silnik ma 900 obr. i chodzi...
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
A więc może masz nieodpowiedni silnik i coś źle zmierzyłeś. Sam sobie odpowiedziałeś że to niemożliwe bo mam wejście COM. Uruchomiłem na tym sterowniku silnik od napędu DVD. Dziwnie działa. Nie zawsze wystartuje. Czasami zerwie wystartuje i się" gubi". Czasami po zwiększeniu obrotów zatrzymuje się.
Tuż po odpaleniu silnika za jakieś 2s samochód gubi prawidłowe obroty i przebiera , nie równo pracuje tak się troszkę jakby przydławiał. Sprawdzałem cewkę zapłonową i jest ok , wymieniłem również czujnik położenia przepustnicy. Może ktoś z was miał taki problem i pomoże.Moim podejrzanym jest silniczek krokowy.
Teraz używam krańcówek i generatora impulsów CNC. Wszystko byłoby dobrze gdyby nie problem z odwracaniem obrotów i gwałtownym hamowaniem. W tych momentach silnik gubi kroki nawet przy małych prędkościach. Generator którego używam przy włączeniu zasiania rozpędza się do ustawionej potencjometrem częstotliwości, wykorzystuje to do zaczęcia cyklu pchania....
Witam Kto z was mi powie jak zdiagnozować czujnik podciśnienia 2 pin?. Borykam się z nierówna praca silnika w PEUGEOCIE 106 1.1 z 92r.zastosowany jest w nim system BOSCH Podejrzewam czujnik najdziwniejsze ze silnik pracuje jak chce( gubi obroty wskazówka obrotomierza pływa ) czy to na pewno może być ten czujnik ???? bardzo dziwna sprawa . silniczek...
Witam, znalazłem kiedyś zakupiony sterownik do silniczka bez-szczotkowego 12v, podłączyłem go w konfiguracji tej samej jak w oryginalnym sterowniku tzn konfiguracja 3 przewodowa i silnik ruszył wprawdzie jego moc była bardzo mała ale się kręciło, od czasu do czasu przeskakiwał jakby gubił kroki... (wideo) Przeglądając internet wydaje mi się iż jest...
Więc paliwa nie dostaje. Zobacz czy na wejściu do gaźnika nie ma sitka. Ewentualnie moduł gubi iskrę.
Njlepiej sprawdzić ten obrót przy różnych częstotliwościach a zwłaszcza na mniejszych częstotliwościach i porównać wykonene obroty. Wtedy będziesz miał pewność czy silnik gubi Ci kroki.
Witam wszystkich. Panowie męczę takie właśnie bmw e34 m50b25 vanos(pojedynczy). Silnik gubi zapłon na gorącym silniku przy obrotach 2,7-2,9 tys.Na luzie wciskając powoli pedał gazu jest to mocno odczuwalne,czuć jak wypada zapłon i wibruje cały silnik.Podczas przyspieszania przy tym właśnie zakresie obrotów silnik ma chwilę zawahania albo delikatne szarpnięcie...
Przede wszystkim trzeba ustalić czy silnik się tak wolno kręci i to jest przyczyną, czy problem wynika z oporów podawania filamentu. Spróbuj wyjąć filament i spróbuj ocenić czy obroty silniczka bez filamentu są poprawne. jeżeli sam silnik się kręci poprawnie ale wolno podaje filament, to albo silnik gubi kroki, albo frezuje filament?
Witam Problem z VW Caddy SDI 2.0 BDK Auto normalnie jeździ tylko ma problem z wolnymi obrotami. Silnik jakby zaczyna gubić zapłon na jednym potem drugim cylindrze i potrafi zgasnąć. Na kompie błędów brak, wymieniono do tej pory tylko EGR. Bipy w kanale 23 wszystkie na minusie na jednym cylindrze dochodzi do -60 na pozostałych ok -30 Czy to pada pompa...
Witam Dostałem ostatnio Palio Weekend 1.6 16v w gazie z instalacją Bedini. Haczyk tkwi w tym taki, że silnik po rozgrzaniu zaczyna gubić obroty i na biegu jałowym gaśnie. Dzieje się tak na gazie ale i czasem na benzynie. Wymieniłem świece i kable. Ale mam też uszkodzoną obudowę od filtra powietrza do której dostaje się sporo powietrza. Czy to może być...
Wklej kod którym kręcisz silnikiem. Wtedy pomożemy jak połączyć go z temperaturą. Jednak kolega emarcus słusznie zwrócił uwagę na ważne kwestie, przede wszystkim na problem gubienia aktualnej pozycji zaworu. Jeśli zawór ma kąt obrotu większy od 360 stopni, to żadne wyłączniki krańcowe nie wchodzą w grę, jedynie enkoder i to absolutny a nie inkrementalny....
dobrze ci podpowiadaja ,ale czesto pada silnik od plyty on kreci ale przyciera,na szybkich obrotach jest ok a jak zwalnia to sie gubi,jak masz mozliwosc demontażu tego silnika to go podmień
Falownik ma napędzać pompę na której wyjsciu jest przetwornik 4÷20 mA . Pompa ma dawać stałe ciśnienie silnik 450kPa obroty silnika 1440. Jakie zrobić nastawy. Ustawiałem prostrze falowniki ale w tym się gubię. Mógłby ktoś pomóc?
Trzeba sprawdzić piastę noża, pasek, rolki napinające oraz sam nóż. Rozumiem że bez włączonego kosiska silnik pracuje równo? Może sprecyzujesz co masz na myśli pisząc że silnik nierówno pracuje, czy zwiększa i zmniejsza obroty, gubi zapłony, a może inne objawy
Technika niemiecka nie zawsze taka dobra.Ale do rzeczy skoro diagnoskop wskazuje na konkretny element to należy mu się przyjrzeć . Ja dodam jeszcze żeby poddać kontroli czujnik położenia wału korbowego.Pisałeś że zaczęło szarpać i obroty nagle spadły do zera.Ten czujnik jest powiązany z impulsami na cewkę/obrotomierz. witam, na początku chyba tak mnie...
Z drugiej strony Spin ma enkoder, czyli licznik obrotów silnika - i nie powinien gubić krańców w żadnych okolicznościach. Może jest on uszkodzony (sklada się z czujnika Halla i pierścienia magnetycznego na wirniku - pierścień mógł się odkleić, czujnik uszkodzić ale dostep jest trudny - wymaga calkowitej rozbiórki silnika). Jest jeszcze klasyczna usterka...
Objaw jakby Iskrę gubiła lub jest słaba zwarcie albo przebicie
Mam problem z pralką AWG 680 a właściwie z modułem A1D21 na początku zdarzało sie gubiły sie obroty silnika przy praniu i wirowaniu. Tym razem wypaliło kawałek płytki z drukiem w okolicy triaka.Czy któryś z Kolegów miałby jakąś fotkę tej płytki od strony druku lub schemat tego modułu i mógłby mi go przeslać na maila. marius.prv(at)interia.pl Z góry...
Dodam ,że tuż przed awarią przestał mi dzialać prędkościomierz a od kilku dni miał nieregularne wolne obroty silnika (jak by od czasu do czasu gubił iskrę ) - nie wiem czy ma to coś wspólnego z obecnym problemem ale to Renault i wszystko możliwe
Panowie, winny okazał się czujnik położenia wału. Niby sprawny a jednak nie... Po wymianie na inny auto normalnie wkręca się na obroty. Po adaptacji koła fonicznego obroty się troche wyrównały i skaczą od 700-780 z częstotliwością 15-20 obrotów. Ps. Wydaje mi się że ten czujnik po wkręceniu na obroty gubił sygnał, dlatego też obroty na wykresie spadały...
Zasilanie halla sprawdziłem jest ok.Jeśli chodzi o zasilanie modułu to cały problem w tym że silnik nie odpala teraz i niema iskry.
Witam . opel vectra 1,6 95 rok instalacja LPG REDUKTOR ASTERIK 100 HP czasami gubi wolne obroty zwłaszcza na rozgrzanym silniku i zimą wystarczy przegarować i jest dobrze problem powraca po kilkudziesięciu minutach choć nie zawsze
z tego co mi wiadomo nie może tak być masz pewnie coś z alternatorem a wręcz z regulatorem albo z szczotkami. Powinno zaraz po odpaleniu silnika być ok 14V na akumulatorze.
Albo wąż do serwa hamulców, a który cylinder gubi pracę?
Czyli zanim sterownik poda sygnały PWM na ABC to musi sprawdzić z czujników halla w jakim położeniu jest wirnik? Niektórzy nazywają to elektronicznym komutatorem, na podstawie sygnałów z czujników odpowiednie cewki dostają zasilanie. Jak pojawi się obciążenie to obroty spadną ale nadal przełączanie uzwojeń będzie działać poprawnie, a gdybyś używał...
Filt paliwa był wymieniany i efekt przed wymianą był taki sam jak po wymianie. Usterka występuje wtedy jak sie przekroczy obroty silnika powyzej 4 tys. na postoju lub przy zmianie biegu. Wydaje mi się ze może gubić obroty czujnik na wale, ale problem nie znika po zgaszeniu i ponownym odpaleniu. Moge sprawdzić czy wyswietla jakies błędy silnik, ale wole...
Witam, mam problem z VW Transporterem, silnik 2.0 Bitdi CFCA. Auto ma założony nowy silnik, nowe wtryski wraz z pompą wysokiego ciśnienia i listwą wtryskową, turbiny po regeneracji i wyprany DPF. Problem to że auto nie wchodzi powyżej 2 tys obrotów, zaczynają grzechotać wtryski, auto gubi obroty i gaśnie, sporadycznie pojawia się błąd p0088 za wysokie...
Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym, nie faluje obrotami ale czuć nawet w środku auta drgania, a patrząc i słuchając sinika bez problemu można zauważyć że silnik tak jakby gubił zapłon. Nie mogę utrzymać obrotów na stałym poziomie np. na biegu jałowym wciskam gaz i trzymam cały czas w tym samym położeniu (około 1500rpm), a obroty jadą...
Witam moim kolejnym problem jest to ze moja fiesta pali ogromne ilości benzyny przy spokojnej jeździe a raczej nie przepala i paliwo idzie w olej. sprawa jest taka wolne obroty bez względu na zimny czy ciepły silnik to 1500 obr/min. wg. mioch pomiarów sonda lambda jest zepsuta bo nie daje praktycznie żadnego napięcia 0,01-0,08 V spaliny z wydechu są...
moją pierwszą konstrukcją był również robot na silnikach krokowych , jednak szybko przekonałem się że zastosowanie silników krokowych do napędu nie jest dobrym rozwiązaniem , jednak nikt nie zabrania Ci abyś sam się o tym przekonał , mój projekt masz tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... silniki które posiadasz bez problemu...
witam mi się wydaje że sterowanie obrotów jest tu zrealizowane nie wartością napięcia tylko częstotliwością sygnału na wejściu sterującym zaś kierunek obrotów stanem na wejściu przełączającym kolejność przełączania tranzystorów.jeżeli to niestabilne napięcie odpowiadałoby za zasilanie czujników halla to wyjaśniało by to fakt niestabilności i gubienia...
Witam koparka kubota kx 41 1995r z silnikiem Kubota 3 tłoki diesel. Problem polega na tym że kiedy podjadę pod wzniesienie koparka gubi obroty a nawet zgaśnie pytanie czy to jest spowodowane rodzajem pompy paliwa (rotacyjna) czy będzie to coś innego np słaba pompka elektryczna? Czy w ogóle jeśli dzieje się tak z powodu pompy rotacyjnej to czy da się...
Na początek sprawdź czujniki położenia wałka/wału, czy są poprawnie zamontowane. Walczyłem już z kilkoma autami, gdzie w jednym została uszczelka (oring) ze starego czujnika więc nowy był minimalnie oddalony od koła zębatego i gubił sygnały po przekroczeniu pewnych obrotów silnika. W drugim przypadku czujnik był mocowany do wspornika, a ten był lekko...
Mam jeszcze tylko problem z samymi wentylatorami jażeli nie pracują na pełnych obotach to dziwnie buczą (NMB model: 3110GL-B4W-B24) poza nimi mam jeszcze jeden i znim przy zmianie obrotów nic się nie dzieje działa prawidłowo (Yate Loon D80SM-12A). Da się to jakoś wyeliminować? Koncept regulacji obrotów przez zmianę szerokości impulsu, który tu właśnie...
Wydaje mi się, że funkcja będzie "zbyt wolna" do mojego układu, ponieważ przy obliczeniach wykorzystujących proste obliczenia oraz przy pełnej prędkości obrotowej (400obr/min) sterownik "gubił" kilka pozycji. Objawiało to się "szarpaniami" silnika. Przy obrotach mniejszych (np.250obr/min) sterownik działał OK. pozdrawiam
Moim zdaniem wina leży nie w tłumiku a w .... zapłonie. Być może przerwa na platynach lub na świecy jest za duża (bardziej prawdopodobne to 2.). Poprostu silnik przy niskich obrotach "gubi" iskre ponieważ napięcie jest zbyt niskie by możliwy był przeskok iskry. Proponuje zmniejszyć przerwe na świecy, a najlepiej wymienić ją na nową. Ps. nie jestem pewien...
https://vimeo.com/189416470 https://vimeo.com/189416530 https://vimeo.com/189416338 Tak sie zachowuje auta i cała litania błędów w tryb tych obrotów pojazd wszedł sam jak złapał któreś z tam błędów i chodził dluższa chwilę na postoju.
Jak piszesz że łożyska zatarte - to nic dziwnego że brama głupiała - a przynajmniej albo nie chciała jechać albo zmieniała kierunek. Nie to że napęd jest słaby - on ma przeciążeniówkę i jak rejestruje zwiększony opór bramy to odwraca ruch albo nie startuje (w zależności od kierunku ruchu i ustawienia bramy). A opór zatartego łożyska jest o niebo większy...
Jak już pisałem nie używam sterowania półkrokiem, proszę jeszcze raz dokładnie przeczytać jak działa sterowanie dwoma fazami z linku podanego powyżej... a co do pytania dlaczego nie trzy - ponieważ są tylko dwa bieguny. Mój silnik chodzi na prawde bardzo równo i nie gubi kroków, teraz mam problem ze sterowaniem prędkością obrotów i rozwiązaniem programowym...
mam to samo w punciaku. Tez problem z obrotami. Mechanik powiedzial ze uszczelka bedzie do wymiany bo silnik gubi olej. Ta para ktora widzisz to moze byc opar oleju ......
Witam, mam problem z corollą e12 1.6vvti, mianowicie nie jestem w stanie ruszyć samym sprzęgłem bo obroty strasznie się gubią oraz występuje falowanie obrotów na ciepłym tak,że auto wpada w drgania po czym podnosi obroty , mam elektroniczną przepustnice i zastanawiam się czy jest tam silnik krokowy, który mógłbym wyczyścić? bo samą przepustnicę czyściłem....
Mam problem z uruchamianiem ciepłego silnika, czasami spadają obroty w czasie jazdy, nie ma gazu zwykły silnik 8 zaworów 4 punktowy wtrysk, produkcja 2002. Kłopoty z miarowymi obrotami od początku! w serwisie najlepszy spec stwierdził że jeśli trochę gubi obroty to jest to normalne, - autoryzowany był ten serwis. Ale ja uwarzam że, silnik z 4 cylindrami...
Witam. Mam problem ze sterownikiem albo z silnikiem. Silnik bipolarny 12V 0,5A. Impulsy na wejście podaje z PLC i liczba impulsów się zgadza bo liczy je szybki licznik. Na sterowniku mam ustawioną rozdzielczość kroku: 1/8 czyli 1600 na jeden obrót. Silnik przy ok 2100 pulsów czyli ok 80 obr/ min gubi kroki, impulsy są wysyłane Jak ustawię prędkość np....
Zapewne chwile to potrwa ale jeżeli wszystko się uda to pewnie że się pochwale :D Tak posiadam całą maszynę, stół jest naprawdę solidny jak to z przemysłowych maszyn także sama frezarka powinna być dość precyzyjna. Narazie bawię się silnikami i sprawdzam czy wszystko działa, bo leżało to dosyć długo pod chmurką i z tego co widzę to silnik trochę gubi...
Witam, jeśli autor ma kompilator C++ dla PIC, to może próbować, ale napisanie tego w C będzie równie proste. Sensowne sterowanie tym silniczkiem, przy założeniu braku znaczącego obciążenia, to będzie może kilkanaście linijek. (at)palu13, znasz położenie potencjometru, bo sam go odczytujesz i znasz położenie wału silnika (o ile nie gubisz kroków), bo...
Witam , mam problem z autkiem Ford Transit Connect 1,8 tddi 75km otóż podczas postoju na biegu jałowym autkiem co jakis czas trzęsie a silnik pracuje jakby sie dusił i gubił obroty na obrotomierzu nic się nie dzieje . Autko jeździ normalnie od 60k km przyspiesza normalnie spalanie w normie 7,5L po mieście .Przebieg auta 250k km w aucie nic nie robiłem...
Są dwie rzeczy. 1 jeśli regulujesz mechanicznie prędkość tarczy to musisz realnie na wyjściu zliczać obroty bo straty możesz mieć również na przekładni ciernej. 2.regulujesz elektrycznie to możesz zmierzyć na silniku i pomnożyć razy przekładnie. Co do czujnika to tak potrzebujesz kawałek metalu zamontować w jednym miejscu na wale silnika. Pamiętaj,...
Co to znaczy 99,131 % sprawności? Napisałem 'bibliotekę' pod to (nie ma jej jeszcze na Pypi.org), do generowania RPM w zadanym czasie ( Marny wynik jak dla silnika krokowego. Oznacza to że gubi kroki, powinno być 100%. Po prostu kiedy użyjemy produktu o dużo większych możliwościach, ale włożymy tyle samo pracy (tu bardzo mało), efekt będzie gorszy...
rzeczywiście regulator podciśnieniowy padł, a ja szukałem kwadratowych jaj :) Teraz chodzi zupełnie inaczej. Nie jest to co prawda wzorzec kultury pracy silnika, ale dużo lepiej niż było. Między 2 i 3 tys. obrotów troszeczkę jakby gubił iskrę - pewnie ten regulator odśrdkowy szarpie, bo powyżej 3tys. już równo pracuje.
Witam. Może przy takiej zmianie częstotliwości generator nie pracuje stabilnie ( spadek napięcia ) , albo silnik " gubi " kroki ? Trudno dociec na odległość . Prawdę powiedziawszy to ja bym całość zrobił inaczej i od nowa - ale to takie pomysły mechanika . pozdrawiam .
Napięcie na ślizgaczu TPS w położeniu spoczynkowym przepustnicy. Od tego zresztą trzeba było zacząć. Ponadto bardzo mnie interesuje sposób w jaki został sprawdzony silniczek krokowy - jak zostało określone, czy nie gubi kroków?
Też chciałem dotaczać niektóre oprawki (kosze) na łożyska (niektóre elementy dotaczałem) ale to czasem przekłada się na masę, choć wolałbym żeby było to ładnie i estetycznie wykonane. W warunkach "domowych" nie zawsze można to osiągnąć. Co do silników to wydaje mi się że czym mniejszy krok tym lepiej (co prawda czas się wydłuża) bo nie będzie widoczne...
Kolego, sprzęgło sprawdzisz w prosty sposób - jadąc stała prędkością na piątym biegu, np 90km/h dodaj gwałtownie gazu, gdy auto wskoczy na wyższe obroty, a prędkość nie wzrośnie wówczas można przypuszczać sprzęgło. Można też próbowac ruszyć z trzeciego biegu, jeżeli dasz radę, to sprzęgło do wymiany, jeżeli będzie gasł, to sprzęgło dobre! Może wówczas...
Tak, pytają. Ale jak chcesz zdobyć doświadczenie zawodowe, kiedy nikt nie da ci szansy? Staże i praktyki odbywa się w ciągu studiów, i nie ma specjalnych wymagań co do nich... Dodano po 57 Wykształcenie (i tytuł) zdobywa się poprzez rzetelną obronę pracy. Co to jest "rzetelna obrona pracy"? Możesz rozwinąć bo już się gubię?
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Potrzebuję porady w temacie sterowania silnika krokowego przez Arduino. ... Wiem, że każda instrukcja w kodzie programu zajmuje jakiś czas procesora i to mnie właśnie zatrzymało. Niestety nie mam oscyloskopu, żeby precyzyjnie mierzyć obroty silnika . Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Stosując stepstick czas trwania...
gubić ostrość gubić stacja pendrive gubić
kondensatory sprzężenia zwrotnego włączający wentylator mondeo przepięcia kamery
najlepszy router światłowodowy wzmacniacz gitarowy
Krups EA8260: Błąd 12 i czyszczenie pojemników Nadciśnienie i rdzawy płyn w układzie chłodzenia